Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

စုမီေအာင္ ကဗ်ာမ်ား

ျမန္မာျပည္က ဘတ္စ္စပယ္ယာ

တြန္းတင္မယ္၊ တြန္းခ်မယ္
မရေသးရင္ ဇြတ္ေအာ္ေတာင္းမယ္
ရၿပီးရင္ ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္မအမ္းဘူး
အမ္းရင္လည္း စုတ္တဲ့ပုိက္ဆံ တမင္ေရြးအမ္းမယ္။
မိန္းမသားေတြ ခပ္မ်ားမ်ားရပ္တဲ့ၾကား
ေခၽြးစီးစီးကုိယ္လံုးႀကီးနဲ႔၊ တြန္း/ထိုး/ေစာင္း/တုိက္။
၀င္ခလုတ္၊ ထြက္ခလုတ္ ကဒီးကဒီးျဖတ္ဦးမယ္။ေယာက္်ားအခ်င္းခ်င္းအနား ျဖတ္ရပလားဆုိ
ေရးႀကီးသုတ္ပ်ာ ဟန္မူရာနဲ႔
ေျခေထာက္ေတြကို တက္တက္နင္းမယ္။

မိန္းကေလးဆုိ ေစတနာပုိပုိ
ခါးဖက္၊ လက္ဆြဲ၊ ေစြ႔ခနဲ ေကာက္တင္မယ္။
ဘအုိ ဖအုိ တုန္ခ်ည့္ခ်ည့္ဆုိ မသိက်ိဳးကၽြန္
`ေမာင္းဆရာေရ႕´လုိ႔ က်ံဳးေအာ္မယ္။
လမ္းဆံု လမ္းခြ ဟန္ေရးျပျမွဴ
ယာဥ္ထိန္းလူဆီ မ်က္ႏွာခ်ိဳေသြး
ေငြစကၠဴေခါက္ေလး ၀ွီးခနဲ ေဒါက္ခနဲ ပစ္ခ်ေပးမယ္။
တစ္ကားလံုးမွာ သူပဲဗ်ာမ်ား၊ ေတာင္ေျမာက္ေျပးလႊား
မိန္းမပ်ိဳလွလွ ထိုင္တဲ့ျပတင္း၀၊ ဖတ္ခနဲ ေျပးကပ္၊
မ်က္ႏွာေရွ႕ အတင္းျဖတ္၊ လက္ျပကားေတာင္း
`တစ္စီးေလာက္ တစ္စီးေလာက္´တရစပ္ေဟာက္မယ္။

လုိတာရေတာ့ ေက်းဇူးစကားမဆုိ၊
လုိတာမရေတာ့ စီးလံုးညံေအာင္ ဆဲဆုိ-ဆုိဆဲ
`ေသခ်င္းဆုိး´ `ေခြးသူေတာင္းစား´ပါးစပ္သရမ္း လက္သရမ္းနဲ႔
စိတ္ေရာကုိယ္ပါ ၾကမ္းတမ္းမယ္။
`ေမာင္းခ်င္သလုိေမာင္းမယ္၊
ဘရိတ္ေဆာင့္အုပ္မယ္...တန္းေတြကြင္းေတြကုိင္လုိ႔ရတာ ၾကည့္ၾကက္ကိုင္ထား....
အေပါက္၀မွာ ပိတ္မရပ္ပါနဲ႔၊ အထဲ၀င္စီးပါ...အေပါက္၀မွာ ရပ္လုိ႔ကေတာ့
ကလိထုိးပစ္မယ္၊ ဖက္နမ္းပစ္မယ္´
ဟုိေအာ္ ဒီေအာ္ ပါးစပ္မအားတဲ့အထဲ
ကြမ္းကုိ တစ္ယာၿပီးတစ္ယာ
အာဂေလာင္ၾကား ကုိက္/ငံု/ခဲ/၀ါး
ကားထြက္ကားရပ္ တဗ်ပ္ဗ်ပ္နဲ႔
ကတၱရာလမ္းေပၚ တံေတြးနီနီေထြးခ်ဦးမယ္။
စဥ္သြားလား၊ `ဘာလဲ၊ ဘာလဲ၊ ဘာၾကည့္တာလဲ´
ဘယ္ေတာ့မွ မေတာင္းပန္ဘူး၊

ဘယ္ေလာက္မွားမွား သူပဲအမွန္ ျပန္ျပန္ကန္မယ္။
ဘယ္ကားၿပိဳင္ၿပိဳင္ သူ႔ကားအႏုိင္၊
လူပါး/ကားပါး အကုန္၀မယ္။
ေဟာ့ဒီတကားလံုး သူပဲဇာတ္လုိက္၊ သူပဲလူၾကမ္း
သူပဲဇာတ္ပုိ႔၊ သူပဲဇာတ္ရံ၊ သူပဲဇာတ္ညြန္း၊ သူပဲဒါရုိက္တာ၊
သူပဲဆရာ....King of the bus တဲ့။
ဒါဟာ ယဥ္ေက်းမႈေတြထြန္းကားရာ
ျမန္မာျပည္က ဘတ္စ္စပယ္ယာ။

စုမီေအာင္
ကမၻာ့ကဗ်ာေန႔႔ ၂၁ရက္၊ ယုဒသန္ခန္းမမွာ ရြတ္ပါမယ္။

• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •

ေခါင္းေလးတစ္ညိတ္

အနာဂတ္ထဲ
မထင္မွတ္တဲ့အသီးအပြင့္ေတြ
ပင္လံုးခဲျပႊတ္ ရင့္မွည့္လြန္းေတာ့လည္း
လင့္ ေမွ်ာ္ ၾကံ ဆ အ၇ာခပ္သိမ္း
ပလက္ေဖာင္းေဘး သက္ရွဴရပ္ခဲ့ၿပီ။
မိသားစုထဲ အႀကီးျဖစ္ရတာလည္း ျပသနာတစ္ခု
ခုခ်ိန္ထိ ငါတကယ္မႀကီးေသးဘူး
ႏုိင္မယ္ထင္လုိ႔ အလံုးအရင္းနဲ႔
ကုပ္ေပၚတင္ထမ္းပိုးခဲ့သမွ်
အဆံုးမေတာ့ လႈပ္ယမ္းခါသာ ပစ္ခ်ခဲ့ရ။
ႏွေျမာတသျခင္းေတြ ရင္လိႈင္းထန္လည္း
တုိ႔အားလံုး ဇလုိက္ဇသက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ကတစ္ေယာက္ကုိ
အရသာေပၚႏုိးႏိုး ျမည္းစမ္းေနၾကရတာပဲ
ဘယ္လုိလဲ ခ်ိဳၿပီလား၊ ခါးေနလား။ ပုိေနလား၊ လုိေနလား
ခ်ိဳ/ ခါး/ ပုိ/ လုိ   မေန႔ကလုိ ဇ၀ုိဇ၀က္ျဖစ္ေနတုန္းပဲလား
တုိ႔မွာ ဘုရားေပးအသက္ က်စ္က်စ္ပါ ဖက္နဲ႔ျပန္ထုပ္ထားရ
ဘယ္အခ်ိန္ ထေမွာက္မယ္မသိ၊ ယာဥ္ေၾကာမရွိ အျမန္ကားေတြ
ဘယ္အခ်ိန္ ထေပါက္မယ္မသိ၊ အခ်ိန္မဲ့ ေနရာမဲ့ ဗုံးေတြ။
အေရးထဲ...
``သင့္အနားတြင္ ေဖာက္ခြဲဖ်က္ဆီးမည့္သူ ရွိေနသည္ကုိ အစဥ္သတိျပဳ´´ဆုိတဲ့
သတိေပးစာတမ္းႀကီးေတြက ေပါက္မယ့္ဗံုးထက္ ေၾကာက္စရာ ပုိေကာင္းေသးေတာ့
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္
အမွတ္မထင္ တုိ႔ေတြ႕ၾကရင္
အဆင္ေျပလား၊ ေနေကာင္းလား.... လုပ္မေနၾကစမ္းပါနဲ႔
ေပါက္စရာဗံုးေတြကုန္ၿပီလား၊ ကမၻာႀကီးၿငိမ္းခ်မ္းၿပီလား
ေမးပါ။
ငါ ေခါင္းညိတ္ခ်င္လွၿပီ။

စုမီေအာင္
Save the War Victims- ျပင္သစ္ယဥ္ေက်းမႈစင္တာကဗ်ာရြတ္ပြဲမွ

• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •

ငါ့နံရံေတြကို ညစ္ေအာင္မလုပ္နဲ႔

• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •

ခ်စ္မိတဲ့အခါ

• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •

ငါ့ဆီအျမန္လာပါ

ခုတေလာ …
စားရမယ့္ထမင္းကို
စားရမယ့္အခ်ိန္ စားလုိ႔ကို မ၀င္ဘူး။
အိပ္ရမယ့္အလုပ္ကို
အိပ္ရမယ့္အခ်ိန္ အိပ္လုိ႔ကို မေပ်ာ္ဘူး။
သြားရမယ့္လမ္းကို
သြားရမယ့္အခ်ိန္ သြားလုိ႔ကို မေရာက္ဘူး။
ေျပာရမယ့္စကားကုိ
ေျပာရမယ့္အခ်ိန္ ေျပာလုိ႔ကို မထြက္ဘူး၊
လုပ္ရမယ့္အလုပ္ကုိ လုပ္လုိ႔ကိုမရဘူး။

ခုတေလာ ….
ငါဘာျဖစ္ေနမွန္း
ငါ့ကိုယ္ငါ မသိေတာ့လုိ႔
ငါ့ဆီလာပါ အျမန္လာပါ။
မနက္ျဖန္
ငါဘာျဖစ္မယ္မွန္း
ငါ့ကိုယ္ငါ မသိေတာ့လုိ႔
ငါ့ဆီလာပါ အမီလာပါ။

ေက်းဇူးျပဳေရြ႕
ငါ့ဆီလာတဲ့အခါ
ရယူျခင္းေတြမပါခဲ့ဘဲ
ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းေတြ မေစာင့္ခဲ့ဘဲ၊
တပ္မက္ျခင္းေတြမသယ္ခဲ့ဘဲ
နာက်င္ျခင္းေတြ မညည္းခဲ့ဘဲ
ေအာင္ျမင္ျခင္းေတြ မေခၚခဲ့ဘဲ
ငါ့ဆီလာပါ အျမန္လာပါ။

ေက်းဇူးျပဳေရြ႕
ငါ့ဆီလာတဲ့အခါ
မ်က္လံုးေတြကို ေဖာက္ထုတ္ခဲ့ၿပီး
ဦးေႏွာက္ေတြကို ျပာခ်ခဲ့ၿပီး
ေငြေၾကးေတြကို စြန္႔ထားခဲ့ၿပီး
ပါးစပ္ေတြကို ျဖဳတ္ထားခဲ့ၿပီး ]
ေျခေထာက္ေတြကို ရုိက္ခ်ိဳးခဲ့ၿပီး
ငါ့ဆီလာပါ အေရာက္လာပါ။

ေက်းဇူးျပဳေရြ႕
ငါ့ဆီလာတဲ့အခါ
ဘာမွမပါလည္း ေနပါေစေလ၊
အနည္းဆံုးေတာ့
ပခံုးတစ္ဖက္ နားရြက္တစ္စံုသာ
သယ္ေဆာင္လာၿပီး
ငါ့ဆီလာပါ အျမန္လာပါ။

စုမီေအာင္
(ဖက္ရွင္မဂၢဇင္း၊ ဇန္န၀ါရီ၊ ၂၀၀၈)

• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •

လုိေနေသးတဲ့ကမာၻ

ပင္လယ္ထဲခုန္မဆင္းမိပါဘဲနဲ႔
တုိ႔အားလံုး နစ္ျမဳပ္ခဲ့တယ္။
ေခ်ာက္ကမ္းပါးထဲ ျပဳတ္မက်ပါဘဲနဲ႔
တုိ့အားလံုး က်ိဳးေၾကခဲ့တယ္။
ကိုယ့္ကိုယ္ကုိယ္ ေသေၾကာင္းမၾကံပါဘဲနဲ႔
တို႔အားလံုး ဇီ၀ိန္ေၾကြတယ္။

အသက္တစ္ေခ်ာင္းခ်င္းစီဟာ
ကန္စြန္းရြက္တစ္ေခ်ာင္းခ်င္းစီထက္
အဆမတန္ ပိုလို႔
ေစ်းသက္သာဖူးခဲ့ရၿပီေပါ့။
ေနရာလြတ္မရွိတဲ့ပလက္ေဖာင္းေတြလုိ
လက္ညိွဳးထုိးမလြဲတဲ့ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ေတြလုိ
ေျပးစရာနတၳိေျမႀကီးမွာ
ေျပးလြတ္မလြတ္တဲ့ၾကမၼာက
မေျပးႏိုင္တဲ့အသက္ေတြကို
အံလုိက္က်င္းလုိက္ ဆြဲႏုတ္ခဲ့လို႔
ဘ၀ေတြ ပံုပ်က္ပန္းပ်က္ အေရာင္စံုခဲ့ရေပါ့။

ေျပာရရင္ . . .
ေနမင္းတစ္ခုလံုး
ေန႔ေန႔ညည ျပဳတ္ျပဳတ္က်ေနတဲ့ကြင္းျပင္ရယ္ပါ။
တမင္တကာ ေနဆာထြက္လံႈသူကလံႈ
ကုိယ့္အားကိုယ္ ကိုးသူကကိုး၊
သူ႔အားကို ကိုးသူကကိုးနဲ႔
ေတာင္ပံခ်င္းတူေပမဲ့
လႈပ္ခတ္ပံုခ်င္းကြဲျပားတဲ့အခါ
ဘ၀ေတြဟာ ခရစ္စ္အိန္ဂ်ယ္လ္ရဲ႕ ျပကြက္ဆန္းေတြလုိ
ရုပ္ေျပာင္းရုပ္လႊဲ ျမန္လြန္းခဲ့ရပါၿပီ။

ငါမေရာက္ဖူးတဲ့ ဧဒင္ဥယ်ာဥ္မွာေတာ့
ငါမျမင္ဖူးတဲ့လူတခ်ိဳ႕က
ငါမၾကားဖူးတဲ့ သီခ်င္းကိုဆုိ
ငါမေသာက္ဖူးတဲ့၀ုိင္ကို ေသာက္လို႔
ဟူး . . .
ငါတုိ႔မွာေတာ့ ေပ်ာက္ဆံုးေနတဲ့ နိဗၺာန္ဘံု။

တကယ္ဆို . . .
မ်က္ရည္ေတြက်ေနရံုနဲ႔
မလံုေလာက္ဘူး။
ကရုဏာေတြသက္ေနရံုနဲ႔
မလံုေလာက္ဘူး။
ရက္ေရာျခင္းေတြ ၾကက္ပ်ံမက်
စည္ကားသုိက္ၿမိဳက္ေနရံုနဲ႔
မလံုေလာက္ဘူး။
အခုပဲ ၾကည့္စမ္း . . .
ငါ့လုိ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္
ရြတ္ဆုိေနရံုနဲ႔ မလံုေလာက္ဘူး။
အဲသည့္ကြင္းျပင္မွာ
ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းကင္းၿပီး
မွဲ႔တစ္ေပါက္မစြန္းေသးတဲ့
ရုိးသားျခင္းေတြလည္း
အလုအယက္
ဖူးပြင့္တတ္ဖုိ႔လုိေသးတယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္
ဒါဟာ . . .
အဲသည္ေမလ ကစၿပီး ေနာင္ႏွစ္မ်ားစြာထိ
စိတ္ႏွလံုးတစ္လံုးတစ္၀တည္းနဲ႔
ငါတုိ႔ကျပဖုိ႔ ဘုရားသခင္ေရးတဲ့
ဇာတ္ညႊန္းတစ္ပုဒ္ေပါ့။
ဘ၀ကုိ ေက်းဇူးေတာ္အျမင္နဲ႔ ရႈျမင္တတ္ဖုိ႔
ဘုရားသခင္က သြန္သင္တယ္။
ဒါေပမဲ့
တခ်ိဳ႕က်ေတာ့
ခုထက္ထိ
ဖု/ ထစ္ / ၾကမ္း/ ရွ  ေနၾကတုန္းပဲ။
အင္း . . . .
တကယ္ဆုိရင္ ငါတို႔အားလံုး
မ်ဥ္းတေျပးတည္း
ေခ်ာမြတ္ၾကဖို႔ လုိေသးတယ္။

စုမီေအာင္
ခရစ္စ္အိန္ဂ်ယ္လ္ - ကမာၻေက်ာ္မ်က္လွည့္ပညာရွင္တစ္ဦး

ကိုေရြး၊ ပန္းခ်ီသန္းျမင့္ေအာင္(ကြယ္လြန္)၊ အံ့ဘြယ္ဇင္တို႔ စီစဥ္သည့္ ေမရဲ႕ပန္းပြင့္(သို႔မဟုတ္) ကမ္းပါးေပၚက ကၽြံက်သြားေသာ’အမည္ရွိ နာဂစ္အလြန္ခံစားမႈကဗ်ာမ်ား (ကဗ်ာဆရာ ၁၀၁ေယာက္ ပါ၀င္၊ ကဗ်ာေရးသူမ်ား ကိုယ္တုိင္ရြတ္ဆိုသည့္ အသံစီဒီခ်ပ္ပူးတြဲပါရွိ)) စာအုပ္တြင္ ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပၿပီး။

• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •

ဘ၀အခန္းမ်ား

ေစ့ေစ့ေတြးၾကည့္ေတာ့
ညက . . .
ေကာင္းေကာင္းအိပ္ေပ်ာ္ခဲ့သားပဲ။
အိပ္မက္ဆုိးလည္း မမက္ခဲ့ဘူး
အီရတ္ကိုလည္း မေရာက္ဖူးဘူး။
House of Wax လည္း မၾကည့္ဖူးဘူး
ဒါနဲ႔မ်ား . . .
ငါ့ႏွလံုးေတြက တထိတ္ထိတ္လန္႔လုိ႔။

ေျပာခ်င္တာက
ဒါမဟုတ္ဘူး။
တစ္ေန႔တစ္ေန႔
မခ်စ္ဘဲေနလုိ႔မရတာေတြ
ခ်စ္ခ်စ္ေနရတာနဲ႔
မမုန္းဘဲေနလုိ႔မရတာေတြ
မုန္းမုန္းေနရတာနဲ႔
နည္းနည္းေလးမွ ငါမအားဘူး။

ေျပာခ်င္တာက
မ၀ါးဘဲေနလုိ႔မရတာေတြ ၀ါး-၀ါးေနရတာနဲ႔
ငါ့သြားဖံုးေတြ နာတယ္။
မမ်ိဳဘဲေနလုိ႔မရတာေတြ မ်ိဳ-မ်ိဳေနရတာနဲ႔
ငါ့လည္ေခ်ာင္းက နင္တယ္။
မသြားဘဲေနလုိ႔မရတာေတြ သြား-သြားေနရတာနဲ႔
ငါ့ေျခေထာက္ေတြ ကိုက္တယ္။
မညိွဘဲေနလုိ႔မရတာေတြ ညွိ-ညိွေနရတာနဲ႔
ငါ့အခ်ိန္ေတြ ကုန္တယ္။
မၾကည့္ဘဲေနလုိ႔မရတာေတြ ၾကည့္-ၾကည့္ေနရတာနဲ႔
ငါ့မ်က္လံုးေတြစပ္တယ္။
မေျပာဘဲေနလုိ႔မရတာေတြ ေျပာ-ေျပာေနရတာနဲ႔
ငါ့လွ်ာေတြ လိပ္တယ္။
မၾကားဘဲေနလုိ႔မရတာေတြ ၾကားၾကားေနရတာနဲ႔
ငါ့နားေတြ ပူတယ္။
မေရးဘဲေနလုိ႔မရတာေတြ ေရး-ေရးေနရတာနဲ႔
ငါ့လက္ေတြ စြာတယ္။
မရယ္ဘဲေနလုိ႔မရတာေတြ ရယ္-ရယ္ေနရတာနဲ႔
ငါ့ပါးေတြ ေညာင္းတယ္။
မငုိဘဲေနလုိ႔မရတာေတြ ငုိ-ငိုေနရတာနဲ႔
ငါရင္ေတြ က်င္တယ္။

မယူဘဲေနလုိ႔မရတာေတြ ယူ-ယူေနရတာနဲ႔
ငါ့ဒူးေတြ ပြန္းတယ္။
မေပးဘဲေနလို႔မရတာေတြ ေပး-ေပးေနရတာနဲ႔
ငါ့ခါးေတြ ကိုင္းတယ္။
မေတာင္းဘဲေနလုိ႔မရတာေတြ ေတာင္းေတာင္းေနရတာနဲ႔
ငါ့ေသြးေတြ ဆူတယ္။

ဘ၀ႀကီးမွာ
တစ္ေန႔တစ္ေန႔
မလုပ္ဘဲေနလို႔မရတာေတြ
လုပ္လုပ္ေနရတာနဲ႔
လုပ္လုပ္ေနရတာနဲ႔
လုပ္လုပ္ေနရတာနဲ႔ . . . . . .
အင္း  . . . . .
ေစ့ေစ့ေတြးၾကည့္ေတာ့လည္း
ညက
ေကာင္းေကာင္းအိပ္ေပ်ာ္ခဲ့သားပဲ။  ။

စုမီေအာင္
(ပန္းအလကၤာစာေပမဂၢဇင္း၊ ေမ၊ ၂၀၁၀)

• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •

ဒီအတုိင္းပဲလား . . . ဆို

ဆြတ္ဆြတ္ျဖဴႏွလံုးသားနဲ႔ ငါလာခဲ့စဥ္က
ကမာၻတစ္ခြင္ဟာ သိခ်င္စရာအပံုအပင္နဲ႔
အေရာင္တဖိတ္ဖိတ္ လြင္လုိ႔၊ ေတာက္လုိ႔၊
ငါ့မ်က္လံုးေတြက်ိန္းစပ္ရလြန္းလို႔
အႀကိမ္ႀကိမ္ငိုခဲ့ရေသးေတာ့။
အခ်ိ္န္အခါမဲ့ မွိန္သထက္ မွိန္လုိက္လာတဲ့ကမာၻ။

ခပ္လွမ္းလွမ္းဆီက ခ်ပ္ျပားၿဂိဳဟ္ကမာၻႀကီးကေတာ့
အ့ံဘနန္းျဖစ္ရပ္ေတြ သိုကာ၀ွက္လုိ႔၊
ငါ့ကို ညိဳတုိတို ၾကည့္ႏွင့္ခဲ့ၿပီ။
ၾကာေလေလ ပကတိ ရုိးစင္းသြားေလေလ။
မင္းေရာ . . ငါေရာ . . သူေရာ . . .
မင္းတို႔ေရာ . . .ငါတုိ႔ေရာ . . .သူတို႔ေရာ . . .။
ဒီအတုိင္းပါပဲလား။

တစ္ကုိယ္ေရေဖာ္မဲ့ လမ္းထြက္ခဲ့လည္း
ငါ့ေျခေထာက္ေအာက္က လမ္းမႀကီးဟာ ဒီအတိုင္းပဲ။
ခ်စ္သူ႔လက္ခုိတြဲ လမ္းထြက္ခဲ့လည္း
ငါ့ေျခေထာက္ေအာက္က လမ္းမႀကီးဟာ ဒီအတုိင္းပဲ
ဖိနပ္စုတ္နဲ႔ ထြက္ခဲ့ျပန္လည္း
ငါ့ေျခေထာက္ေအာက္က လမ္းမႀကီးဟာ ဒီအတုိင္းပဲ။
ကိုယ္ပိုင္ကားနဲ႔ထြက္ခဲ့ျပန္လည္း
ငါ့ကားဘီးေတြေအာက္က လမ္းမႀကီးဟာ ဒီအတုိင္းပါပဲ။

နံနက္ခငး္၀တ္စံုနဲ႔ အက်အန ထြက္ခဲ့ေတာ့လည္း
ေလညင္းေတြရဲ႕ ႏႈတ္ဆက္ပံုက ဒီအတုိင္းပဲ။
တစ္ေရးႏုိး၀တ္စံုနဲ႔ ဖရုိဖရဲထြက္ခဲ့ေတာ့လည္း
ေလညင္းေတြရဲ႕ ႏႈတ္ဆက္ပံုက ဒီအတုိင္းပဲ။
ေတးသီက်ဴးလုိ႔ ထြက္ခဲ့ေတာ့လည္း
ေလညင္းေတြရဲ႕ ႏႈတ္ဆက္ပံုက ဒီအတုိင္းပဲ။
ေရရြတ္ဆုိဆဲ ထြက္ခဲ့ေတာ့လည္း
ေလညင္းေတြရဲ႕ ႏႈတ္ဆက္ပံုက ဒီအတိုင္းပဲ။
အားလံုးဟာ တစ္ထပ္တည္း . . . .ဒီအတုိင္းပါပဲ။

ေအာင္ျမင္မႈေတြနဲ႔ ငါ့ရင္ဘတ္ငါေကာ့ၿပီး ထြက္ခဲ့ေတာ့လည္း
ငါ့ဦးေခါင္းေပၚက ေကာင္းကင္ဟာ ဒီအတုိင္းပဲ။
ဆံုးရံႈးမႈေတြနဲ႔ ငါ့ေက်ာကုန္းငါပိုးၿပီး ထြက္ခဲ့ေတာ့လည္း
ငါ့ဦးေခါင္းေပၚက ေကာင္းကင္ဟာ ဒီအတုိင္းပဲ။

ေခၽြးျပန္တဲ့မ်က္ႏွာနဲ႔ အလုပ္ခန္းက ထြက္ခဲ့ေတာ့လည္း
ငါ့ဦးေခါင္းေပၚက ေကာင္းကင္ဟာ ဒီအတုိင္းပဲ။
၀ုိင္အနီေတြႏႈတ္ခမ္းသပ္လုိ႔ကာရာအိုေကခန္းက ထြက္ခဲ့ေတာ့လည္း
ငါ့ဦးေခါင္းေပၚက ေကာင္းကင္ဟာ ဒီအတုိင္းပဲ။
အားလံုးဟာ တစ္ထပ္တည္း . . . ဒီအတုိင္းပါပဲ။

ေမြးဖြားသန္႔စင္ သက္၀င္ပံုလည္း ဒီအတုိင္းပဲ။
ေျမမွာေၾကြခ ေသရပံုလည္း ဒီအတိုင္းပဲ။
ဆုိ . . ဒါနဲ႔မ်ား
ဘယ္လုိ . . ဘာေၾကာင့္ . . .ဘာျဖစ္လုိ႔
မင္းက ငါ့ကို
ငါက မင္းကို . . . ။             ။

စုမီေအာင္
(ႏြယ္နီမဂၢဇင္း၊ ေအာက္တုိဘာ၊ ၂၀၀၈)

• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •

ေအာင္ျမင္ျခင္း

ၾကားဖူးတာက
ေကာင္းကင္ဟာ က်ယ္ျပန္႔သတဲ့။
ဘယ္သူ သူ႔ေလာက္ ျဖန္႔က်က္ႏိုင္မွာလဲ။
ကၽြန္မေတြ႔ဖူးတဲ့ေကာင္းကင္ကေတာ့
ျပတင္းတစ္ေပါက္စာေလာက္ပဲ  . . . .က်ယ္တယ္။

ေကာင္းကင္နဲ႔မိတ္ပ်က္လို႔
စိတ္ဓာတ္က်လာပံုရတဲ့ တိမ္ေတြက
ကၽြန္မနဲ႔မိတ္ေဆြ ျဖစ္ခ်င္လုိ႔တဲ့
ကၽြန္မလဲေလ်ာင္းရာ ဂ်ပ္ဆင္ျမက္ခင္းျပင္ေပၚ
တအိအိနဲ႔ပဲ . . . .ၿပိဳတယ္။

အဲဒီတိမ္ၿပိဳေတြရယ္
ပိုေနတဲ့အခ်ိန္ေတြရယ္
လုိေနတဲ့စည္းစိမ္ေတြရယ္
ကၽြန္မကိုယ္ကၽြန္မ ပူးခ်ည္လိမ္ေတာ့
ကၽြန္မဟာ အတၱနဲ႔ ၀-၀လာတဲ့ မီးပံုးပ်ံတစ္စင္းေပါ့
ကၠဳေျႏၵတစ္ခြဲသားနဲ႔ပဲ . . . .တက္မယ္။

ေကာင္းကင္ရဲ႕ အံ့ဘနန္းက်ယ္ေျပာမႈကုိ
ရင္သပ္ရႈေမာျဖစ္ရံုရွိေသး၊
ငါ့တိမ္ေတြျပန္ေပး တဲ့၊ သူက . . .
အိုေနတဲ့တေယာနဲ႔ပဲ . . . .ညိွဳ႕တယ္။

ဟုတ္ကဲ့ပါရွင္၊ ေပးပါ့မယ္လုိ႔
ကတိျပဳၿပီးတာနဲ႔
ကၽြန္မက ေကာင္းကင္ကိုေမ့တယ္၊ တိမ္ေတြကို ေမ့တယ္။
ၿပီးေတာ့
လွလွပပကေလးပဲ ကၽြန္မကို္ယ္ကၽြန္မ ေရြ႕တယ္။
ေမ့တယ္ . . .
ေရြ႕တယ္ . . .
ေရြ႕တယ္ . . .
ေမ့တယ္။

တိမ္ေတြကေတာ့ ခြင့္ခါသင့္တုိင္း
ထ-ထ ျငင္းတယ္။
စုမီေအာင္ကို တုိ႔မသိဘူးတဲ့၊
ဟုတ္မွာပဲ ဟုတ္မွာပဲ . . .
ကၽြန္မကလည္း ကၽြန္မမွ မဟုတ္ေတာ့တာၾကာၿပီပဲ။

စုမီေအာင္
(သဇင္ ေအာင္ျမင္ျခင္းမဂၢဇင္း၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ၊ ၂၀၁၀၊ စင္ကာပူႏိုင္ငံထုတ္)

• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •

ဘရိတ္ကင္းနယူးနဲ႔ ငါမအားဘူး

မေခၚမဖိတ္
မေျပာမဆို
ျဗဳန္းစားျဗင္းစားႀကီး ျဖတ္-ျဖတ္၀င္လာတဲ့
ကမာၻႀကီးရဲ႕ နိစၥဓူ၀သတင္းထူးေတြက
ငါ့အိမ္တြင္းကို
ေနမင္းတစ္ေထာင္သယ္လာတယ္။

တစ္ေန႔ၿပီးတစ္ေန႔
အသက္ေရြ႕ေအာင္
မွန္းခ်က္တစ္စ ႏွမ္းထြက္လွေအာင္
စည္းေတြ ေဘာင္ေတြ ေခါက္ရုိးေတြနဲ႔
ငါ့အလုပ္ခြင္မွာ
တစ္ေနကုန္ေအာင္
ဟုတ္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္လုိက္ရတာ၊
အိမ္ေရာက္ေတာ့လည္း
ဘရိတ္ကငး္နယူးနဲ႔ ငါမအားဘူး။

အယ္လ္ဂ်ာဇီးယား
ရုရွတူေဒး
နယူးေအးရွား
ဘယ္ဆီဘယ္လွည့္
တည့္တည့္တုိးေနတဲ့
အနိဌာရံုျမင္ကြင္းစံုက
ငါ့ရင္အုံကုိ မီးကင္တယ္။
ရုရွားနဲ႔ ေဂ်ာ္ဂ်ီးယား
အီရတ္နဲ႔ အေမရိကား
မက္ကိန္းနဲ႔ အိုဘားမား
မအားမလပ္ ရႈပ္ခတ္ရတဲ့အထဲ
ၾကားျဖတ္၀င္-၀င္လာတဲ့ သတင္းေတြနဲ႔
မ်က္ေတာင္ခတ္ဖုိ႔ ငါေမ့တယ္။

အားအားရွိ ထ-ထေလာင္ေနတဲ့ေတာမီး
တစ္ဆိတ္ရွိ ထ-ထႏႊဲေနတဲ့ စစ္ပြဲ
ဆင္းရဲမြဲေတ၊ အစာေရစာျပတ္လပ္မႈ၊
သဘာ၀ကပ္ဆိုး၊ ကူးစက္ေရာဂါ အျဖာျဖာ
ဒါေတြက . . . .
ႏွစ္ဆယ့္သံုးခုေျမာက္ ဆာလံက်မ္းလုိ
မက်က္ဘဲ အလြတ္ ရ-ရေနတဲ့
ကမာၻႀကီးရဲ႕ နိစၥဓူ၀ ဂါထာေတြပဲလား
ဗ်ာဒိတ္က်မး္ထဲမွာေတာ့
ဘုရားသခင္က အတိအက် ဆိုတယ္။
ငါတစ္ဖန္ ျပန္ၾကြလာမယ္တဲ့။
နီးေနၿပီလား . . . .ေ၀းတုန္းပဲလား . . . .
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္
ခရစ္စမတ္လက္ေဆာင္ေတြ ျဖန္႔ခင္းၿပီး
ေမြးေန႔ေတာ္ကို ႀကိဳဆုိခ်င္လို႔
ႏွစ္ဆယ့္ငါး ဒီဇင္ဘာ ေရာက္တဲ့အခါ
မျဖစ္မေန ငါ့ကို ႏႈိးပါ။
ေလာေလာဆယ္ေတာ့
ဘရိတ္ကင္းနယူးနဲ႔  ငါမအားဘူး။

စုမီေအာင္
(သဇင္ေအာင္ျမင္ျခင္းမဂၢဇင္း၊ ၂၀၀၉)

• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •

အစား

သူမ်ားတိုင္းျပည္မွာ ကၽြန္လုပ္မယ့္အစား
ငါ့တုိင္းျပည္မွာ ဆရာႀကီးလုပ္မယ္။
လူေတြကေတာ့ အဟုတ္ထင္ၾကမွာပဲ။

ဟက္ပီးေ၀ါလ္သြားမယ့္အစား
ပူစီ နန္စီနဲ႔ ငါ့အိမ္မွာ ေဆာ့မယ္
စိတ္ကေတာ့ လြတ္လပ္မွာပဲ။

ေဒးလ္ကာနက္ဂ်ီ ထုိင္ဖတ္မယ့္အစား
ျဖတ္သြားျဖတ္လာ လူေတြကို စကားလွမ္းဆိုမယ္
မိတ္ေဆြေတာ့ ရမွာပဲ။

ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္သီခ်င္း နားေထာင္မယ့္အစား
ငါ့တူမေလး ကႀကီးခေကြး ရြတ္တာ နားေထာင္မယ္
နား၀င္ပီယံေတာ့ရွိမွာပဲ။

အုိင္စီရိႈးသြားမယ့္အစား
လမ္းေဘးအုတ္ခံုဂစ္တာ၀ိုင္းကို ထိုင္နားေထာင္မယ္
ေက်နပ္မႈေတာ့ရမွာပဲ။

မာလာငါးကင္ စားမယ့္အစား
ကုလားဗယာေၾကာ္ ၀ယ္စားမယ္
ဗုိက္ကေတာ့ျပည့္မွာပဲ။

ဆကူရာ အထပ္ႏွစ္ဆယ္မွာ ထုိင္မယ့္အစား
ေရေက်ာ္ေမာင္ေအးမွာ ထုိင္မယ္
လက္ဖက္ရည္ေတာ့ေကာင္းမွာပဲ။

ေရႊ႔ဧည့္သည္ကုိ သံုးရာေပး စီးမယ့္အစား
၅၀ ကားကို က်ပ္ငါးဆယ္နဲ႔ ေပးစီးမယ္
လွည္းတန္းဘက္ေတာ့ ေရာက္မွာပဲ။

လပ္ဗီးဂက္စ္သြားမယ့္အစား
မဂိုလမ္းပဲသြားေတာ့မယ္
ထူးဆန္းတာေတာ့ ေတြ႔ရမွာပဲ။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္
ငါမွာတာ ေမ့မပစ္နဲ႔
ညေနသံုးနာရီ
ေတြ႔ေနက် အြန္လုိင္းမွာေတြ႔မယ္။
ကယ္ပါ ကူပါ တစာစာနဲ႔
ဗုိင္းရပ္စ္ေတြေတာ့ သယ္မလာနဲ႔။
ဘ၀မပ်က္ေလာက္ေပမဲ့
သတ္ေနရတာ
Beze phyit tal အလုပ္ရႈပ္တယ္။

စုမီေအာင္

 • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •

တုိ႔ရဲ႕အိမ္ဟာ တုိ႔ရဲ႕အိမ္ပဲ ျဖစ္တယ္

အခ်စ္ေရ
အိမ္တစ္လံုးေဆာက္ရေအာင္ကြယ္
အမ်ားတကာလုိေတာ့ ဟုတ္မယ္မထင္ဘူးေပါ့။
တုိ႔ရဲ႕အိမ္ဟာ တုိ႔ရဲ႕အိမ္ပဲ ျဖစ္တယ္။
သစၥာတရားကို အုတ္ျမစ္ခ်ၿပီး
ခ်စ္ျခင္းတရားကို ပႏက္ရုိက္မယ္။
ေမတၱာတရားကုိ နံရံလုပ္ၿပီး
အၾကင္နာတရားနဲ႔ အုပ္မိုးမယ္
တုိ႔ရဲ႕အိမ္ဟာ တို႔ရဲ႕အိမ္ပဲ ျဖစ္တယ္။

ေလွကားေတြ တုိ႔အိမ္မွာ မရွိဘူး၊
နားလည္မႈဟာ တုိ႔ေန႔စဥ္ အတက္အဆင္းျပဳရမယ့္
ေလွကားထစ္ေတြျဖစ္တယ္
တုိ႔ရဲ႕အိမ္ဟာ တို႔ရဲ႕အိမ္ပဲ ျဖစ္တယ္။

ျပတင္းတံခါးေတြ တုိ႔အိမ္မွာမရွိဘူး
လုိက္ေလ်ာမႈဟာ အဖြင့္အပိတ္မရွိတဲ့
တံခါးရြက္ေတြျဖစ္တယ္
တုိ႔ရဲ႕အိမ္ဟာ တို႔ရဲ႕အိမ္ပဲ ျဖစ္တယ္။

မွန္တင္ခံုလည္း တို႔အိမ္မွာမရွိဘူး
ျမတ္ႏိုးမႈဟာ တို႔အျပန္အလွန္ရႈျမင္ရမယ့္
မွန္ခ်ပ္ေတြျဖစ္တယ္
တုိ႔ရဲ႕အိမ္ဟာ တို႔ရဲ႕အိမ္ပဲ ျဖစ္တယ္။

တီဗီ စေလာင္းနဲ႔ ျခင္ဆန္ခါေတြ တုိ႔အိမ္မွာ မရွိဘူး
ၾကမ္းျပင္ေပၚတုိ႔အတူထုိင္ၿပီး
ျခင္ေဆးတစ္ေခြစာစကားေတြ မအိပ္ခင္ေျပာမယ္
တုိ႔ရဲ႕အိမ္ဟာ တို႔ရဲ႕အိမ္ပဲ ျဖစ္တယ္။

ဒိန္ခဲ၊ ေထာပတ္၊ အသားညွပ္မုန္႔ေတြ တုိ႔အိမ္မွာမရွိဘူး
စကၠန္႔မလပ္ ဂရုစုိက္မႈဟာ
တုိ႔ေန႔စဥ္ စားသံုးရမယ့္ အာဟာရေတြျဖစ္တယ္
တုိ႔ရဲ႕အိမ္ဟာ တို႔ရဲ႕အိမ္ပဲ ျဖစ္တယ္။

ဆုိဖာ ဆက္တီခံုေတြ တို႔အိမ္မွာ မရွိဘူး
တစ္ေန႔တာ ေမာပန္းတဲ့အခါ
ခ်စ္စႏိုးက်ီစယ္မႈနဲ႔ အျပံဳးေတြကုိ ဖ်ာခင္းထုိင္မယ္
တုိ႔ရဲ႕အိမ္ဟာ တို႔ရဲ႕အိမ္ပဲ ျဖစ္တယ္။
ကက္ဆက္ စီဒီ အမ္ပီသရီးေတြ တုိ႔အိမ္မွာ မရွိဘူး
ေမာင္ေရ အခ်စ္ေရ ေခၚထူးသံနဲ႔
ခ်စ္ျခင္းဖဲ႔ြသီ သံစဥ္ညွိမယ္
တုိ႔ရဲ႕အိမ္ဟာ တို႔ရဲ႕အိမ္ပဲ ျဖစ္တယ္။

လက္ကိုင္ဖုန္းေတြ တုိ႔အိမ္မွာမရွိဘူး
ဖြင့္ထားတဲ့စိတ္ႏွလံုးဟာ ဘယ္ဆီေရာက္ေရာက္
အလုိအေလ်ာက္သိႏိုင္တဲ့ ဆက္သြယ္ေရးကိရိယာျဖစ္တယ္
တုိ႔ရဲ႕အိမ္ဟာ တို႔ရဲ႕အိမ္ပဲ ျဖစ္တယ္။

စိန္ေရႊ ရတနာ တုိ႔အိမ္မွာ မရွိဘူး
ယံုၾကည္ကိုးစားမႈဟာ ဘယ္သူကမွ
ခုိးယူေရာင္းခ် မျပဳႏိုင္တဲ့အဖုိးတန္အရာေတြျဖစ္တယ္ တုိ႔ရဲ႕အိမ္ဟာ
တို႔ရဲ႕အိမ္ပဲ ျဖစ္တယ္။

ေမာ္ေတာ္ကားေတြ တုိ႔အိမ္မွာ မရွိဘူး
တစ္ေယာက္ကတစ္ေယာက္ကို အားေပးႏွစ္သိမ့္မႈဟာ
ပန္းတိုင္ဆီ အေရာက္သြားဖုိ႔ အျမန္ဆံုးေသာယဥ္ျဖစ္တယ္
တုိ႔ရဲ႕အိမ္ဟာ တို႔ရဲ႕အိမ္ပဲ ျဖစ္တယ္။

သည္လုိနဲ႔ တုိ႔ေသလြန္တဲ့အခါ
တုိ႔ရဲ႕အိမ္ဟာ
ကမာၻတည္သေရြ႕ ခိုင္ခံ့ရွင္သန္ က်န္ရစ္လိမ့္မယ္။
တုိ႔ရဲ႕အိမ္ဟာ တို႔ရဲ႕အိမ္ပဲ ျဖစ္တယ္။
ကဲ . . . .
အဲသည္လုိမ်ိဳး အိမ္တစ္လံုးကုိ
တို႔ အခုပဲ ေဆာက္ၾကပါစုိ႔လား အခ်စ္ရယ္။

စုမီေအာင္
၈ႏွစ္ေျမာက္ႏုိ၀င္ဘာအိမ္ေလးသုိ႔
(Family မဂၢဇင္း၊ ဇြန္လ၊ ၂၀၀၇)

• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •

ၿပီးျပည့္စံုတဲ့ေကာင္းကင္ဘံု

ေရွးေရွးတုန္းက
ပန္းခ်ီဆရာတစ္ဦးဟာ
စုတ္တံတစ္ေခ်ာင္းကိုင္လို႔
မ်ဥ္းတစ္ေၾကာင္းေရးဆြဲလုိက္တယ္။
အထက္အရပ္အ၀န္းနဲ႔ ေအာက္အရပ္အ၀န္းကို ပိုင္းျခားထားတဲ့
ကန္႔လန္႔ျဖတ္မ်ဥ္းတစ္ေၾကာင္းေပါ့။
အဲဒီမ်ဥ္းဟာ ခပ္ပါးပါးမဟုတ္ဘဲ
ထူပ်စ္ေစးထန္းေနခဲ့တယ္ဆုိတာ သူကို္ယ္တိုင္မသိလုိက္ဘူး။

အဲဒီေနာက္ . . .
မ်ဥး္ရဲ႕ေအာက္ဘက္မွာ လူတစ္ေယာက္ကို သူေရးဆြဲတယ္။
မ်က္စိတစ္မွိတ္အတြင္းမွာပဲ အေရာင္အမ်ိဳးမ်ိဳး
ေျပာင္းလဲသြားတတ္တဲ့ လူေတြကို ျမင္ဖူးထားတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာဟာ လူကို
ဘာအေရာင္ျခယ္ရမယ္ မသိခဲ့ဘူး။
အဲဒီေနာက္ . . .
အိမ္ကိုေရးဆြဲျပန္တယ္။
ယိုင္နဲ႔နဲ႔တဲကုပ္ကို အိမ္လို႔ေခၚသလား
မုိးေမွ်ာ္အေဆာက္အဦေတြကို အိမ္လို႔ေခၚသလား
မကြဲျပားေလတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာဟာ အိမ္ပံုကို ခုထိမေရးႏိုင္ရွာဘူး။
အဲဒီေနာက္ . . .
သစ္ပင္ေတြကို ေရးဆြဲျပန္တယ္။
၀ါၾကန္႔ၾကန္႔ရြက္ေျခာက္ပင္ေတြၾကား ႀကီးျပင္းလာခဲ့တဲ့ ပန္းခ်ီဆရာဟာ သစ္ပင္ေတြကို
စိမ္းျမျမေရာင္ျခယ္ဖုိ့ လက္တြန္႔ခဲ့ရျပန္တယ္။
အဲဒီေနာက္
ပင္လယ္ကုိ သူေရးဆြဲျပန္တယ္။
ေသြးမင္ေရာင္ လႈိင္းထခဲ့တဲ့ ပင္လယ္ျပင္ကုိ မ်က္၀ါးထင္ထင္
ျမင္ဖူးထားတဲ့ သူ႔မ်က္လံုးေတြက ပင္လယ္ကို အျပာေရာင္ျခယ္ဖုိ့ ခြင့္မျပဳၾကဘူး။
သည္လုိနဲ႔
မ်ဥး္ရဲ႕ ေအာက္ပိုင္းဟာ
ေတြေ၀မႈ၊ မသဲကြဲမႈ၊ မယံုၾကည္မႈေတြရဲ႕ေအာက္မွာ
စုန္းစုန္းျမဳပ္ခဲ့တယ္။

ပန္းခ်ီဆရာက ထင္သတဲ့
သူ႔ရဲ႕ပန္းခ်ီကားဟာ တစ္၀က္သာၿပီးဆံုးတယ္။
(ဒါမွမဟုတ္)ဘာတစ္ခုမွ မၿပီးဆံုးေသးဘူးလုိ႔ေပါ့။
တကယ္ေတာ့
သူဘာမွ မေရးဆြဲလုိက္ရေသးတဲ့ မ်ဥ္းရဲ႕အထက္ပိုင္းဟာ
ပန္းခ်ီကား တစ္ခ်ပ္လံုးရဲ႕ အႏွစ္သာရျဖစ္ၿပီး]
အဲသည္ပန္းခ်ီကားၿပီးဆံုးခဲ့ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း
ေျပာျပေနတယ္။
ခက္တာက
အဲဒါကို သူ တစ္စက္ကေလးမွ မရိပ္မိလုိက္ဘူး။

ပန္းခ်ီဆရာခမ်ာ
ကန္႔လန္႔ျဖတ္မ်ဥ္းတစ္ေၾကာင္းကုိ ခုထိ
(အစကေနျပန္လုိ႔)
ေယာင္နနနဲ႔ ေရးဆြဲေကာင္းေနတုန္း၊
ေရွးေရွးတုန္းကေပါ့။             ။

စုမီေအာင္
(ပန္မဂၢဇင္း၊ ေဖေဖာ္၀ါရီ၊ ၂၀၀၇)

No comments: