အီဂ်စ္ၿမိဳ႕ေတာ္သစ္တည္ေဆာက္မယ္
အီဂ်စ္ႏိုင္ငံ၊ ၿမိဳ႕ေတာ္ကိုင္ရိုဟာ လူဦးေရထူထပ္မ်ားျပားလာတာေၾကာင့္ ၿမိဳ႕ေတာ္အသစ္တည္ေဆာက္မယ့္အစီအစဥ္ေတြကို အီဂ်စ္အစိုးရပိုင္းက ေၾကညာခဲ့ပါတယ္။ အီဂ်စ္သမိုင္းထဲက ဒ႑ာရီေတြျပည့္ႏွက္ေနဆဲ ပိရမစ္ေတြ၊ တာဟီယာရင္ျပင္ နဲ႔ ႏိုင္းလ္ျမစ္ေတြကို ေမ့ထားလိုက္ၿပီး ေတာက္ပသြက္လက္တဲ့ ေခတ္မီၿမိဳ႕ေတာ္တစ္သစ္တစ္ခုတည္ေဆာက္ေတာ့မယ္လို႔ ေၾကညာလိုက္တယ္။ အခုဆို အီဂ်စ္ဟာ စိတ္ပ်က္ဖြယ္ရာ ေလထုညစ္ညမ္းမႈ၊ ေရြ႕လို႔မရေအာင္ကိုပိတ္သြားတတ္တဲ့ ယဥ္အသြားအလာမ်ဳိးနဲ႔ လမ္းေတြ၊ ျပည့္လွ်ံလာတဲ့လူဦးေရအတိုင္း တစ္ဟုန္ထိုးခုန္တက္လာတဲ့ အိမ္ငွားခေတြနဲ႔ တကၽြိကၽြိတကၽြတ္ကၽြတ္ျမည္ေနတဲ့ အေဆာက္အဦးေတြ ပိုလို႔မ်ားလာေနတယ္။အဲဒါေၾကာင့္ ယူေအအီးႏိုင္ငံက အိုးအိမ္တည္ေဆာက္ေရးပညာရွင္တစ္ဦးပါ အဖြဲ႔နဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီး ကမၻာ့ေခတ္အမီဆံုးအေဆာက္အဦးအစီအစဥ္ေတြထဲက တစ္ခုျဖစ္ေအာင္ ၿမိဳ႕ေတာ္သစ္ကို တည္ေဆာက္မယ္လို႔ ဆိုတယ္။ အမည္ေရြးခ်ယ္ေနဆဲ ၿမိဳ႕ေတာ္ဟာ ၁၅၀ စတုရန္းမိုင္ေက်ာ္မွာျဖစ္ၿပီး ယူအက္စ္၊ ေကာ္လိုရာဒိုျပည္နယ္ထဲက ၿမိဳ႕ေတာ္ ဒန္ဗာနဲ႔ အရြယ္အစား အၾကမ္းဖ်ဥ္းတူညီပါလိမ့္မယ္။ လူဦးေရ ၇သန္းေနထိုင္ႏို္င္မယ့္ အိုးအိမ္ေတြပါရွိမယ္ လို႔ တည္ေဆာက္ေရးပညာရွင္ေတြနဲ႔ အစိုးရပိုင္းက ေၾကညာခဲ့တာပါ။ တကယ္ဆို လက္ရွိၿမိဳ႕ေတာ္ ကိုင္ရိုဟာ သမိုင္းဆိုင္ရာအေမြအႏွစ္ေတြျပည့္ႏွက္ေနသလို၊ ျမဴးၾကြစိုလြင္တဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္ျဖစ္ခဲ့ၿပီး လူဦးေရ ၁၈ သန္းေက်ာ္တို႔ရဲ႕ အိမ္ပါ။ ဒါေပမဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္တစ္ဝိုက္ေနထိုင္လႈပ္ရွားၾကသူေတြအတြက္ေတာ့ စိတ္ပ်က္ဖြယ္၊ စိတ္ညစ္ညဴးဖြယ္ရာ ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္ တဲ့။ ဒီစိတ္ကူးဟာ ျပည့္က်ပ္ဆို႔ပိတ္လာတဲ့ ကိုင္ရိုရဲ႕အေနအထားကို ေလွ်ာ့ခ်ေစဖို႔၊ လာမယ့္ ဆယ္စုႏွစ္ေတြမွာ ႏွစ္ဆျမင့္တက္လာမယ့္ လူဦးေရအတြက္ အစီအစဥ္ေရးဆြဲခဲ့တာပါလို႔ အစိုးရက ေျပာပါတယ္။ ေနရာအတည္အက်မေၾကညာေသးပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကိုင္ရိုအေရွ႕ဘက္ပိုင္းမွာေဆာက္လုပ္လိမ့္မယ္လို႔ ခန္႔မွန္းေနၾကပါတယ္။ ပင္လယ္နီဘက္နဲ႔ နီးစပ္ပါလိမ့္မယ္။ အဓိက အေဝးေျပးလမ္းမေတြျဖစ္တဲ့ စူးအက္ဇ္နဲ႔ အိမ္ေဆာ့ခ္နာ လမ္းမႏွစ္ခုၾကား ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ စီမံကိန္းဟာ အင္မတန္ ႀကီးက်ယ္ပါတယ္။ သံရုံးေတြနဲ႔ အစိုးရအေဆာက္အဦအသစ္ေတြလည္း တည္ေဆာက္ေရးထဲမွာ ပါဝင္တယ္။ ဟိသရိုးေလဆိပ္ထက္ႀကီးတဲ့ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္လည္းပါဦးမယ္။ ေနေရာင္ျခည္စြမ္းအင္သံုး စိုက္ပ်ဳိး၊ ေမြးျမဴေရးျခံေတြရယ္၊ ဟိုတယ္အခန္း ၄၀၀၀၀ ၊ ေက်ာင္း ၂၀၀၀ နဲ႔ ေဆးရုံ ၁၈ လံုးပါရွိတယ္။ အားလံုးဟာ မိုင္ေပါင္း ၆၀၀၀ ေက်ာ္တဲ့ လမ္းသစ္ေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ေနၾကပါလိမ့္မယ္။ အိပ္မက္ကႀကီးသလို၊ ကုန္က်စရိတ္ကလည္း ပိုလာမွာပါပဲ။ ခန္႔မွန္းကုန္က်စရိတ္ဟာ ယူအက္စ္ ေဒၚလာ ၄၅ ဘီလီယံရွိတယ္လို႔ Sharm el Sheikh မွာျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ စီးပြားဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးညီလာခံမွာ အိုးအိမ္ဝန္ႀကီး မိုစတာဖာမက္ဘူလီက ေၾကညာခဲ့ပါတယ္။ အီဂ်စ္ဟာ ၿမိဳ႕ေတာ္အသစ္ေျပာင္းေရႊ႕တည္ေဆာက္ဖို႔ စီစဥ္တဲ့ ပထမဆံုးႏိုင္ငံေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ လူဦးေရးက်ပ္တည္းလာတဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကေန ေနျပည္ေတာ္ ၿမိဳ႕ေတာ္သစ္ေျပာင္းေရႊ႕တည္ေဆာက္ခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ ႏိုင္ဂ်ီးရီးယားက ၁၉၉၀ ခုႏွစ္မွာ အဘူယာ ဆိုတဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္သစ္၊ ဘရာဇီးက ဘရာစီးလီယာၿမိဳ႕ေတာ္ကို ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္က တည္ေဆာက္ၿပီးစီးခဲ့ပါတယ္။
စပိန္ႏိုင္ငံက အႏၱရာယ္ႀကီးတဲ့လူကူးတံတားေလွ်ာက္ေတြ
စပိန္ႏိုင္ငံက ရင္သပ္ရႈေမာဖြယ္ရာ၊ ကမၻာ့အႏၱရာယ္အႀကီးဆံုး အံ့ဘနန္းထူးျခားတဲ့လူကူးတံတားေတြကို ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုစာပိတ္ထားခဲ့ရာက မတ္လ ၂၆ ရက္ေန႔က ျပန္လည္ဖြင့္လွစ္ခဲ့ပါၿပီ။ ဥေရာပမွာ ေဆာင္းတြင္းကာလအေႏြးဆံုးၿမိဳ႕လို႔ နာမည္ႀကီးတဲ့ စပိန္ႏိုင္ငံ၊ Malaga ၿမိဳ႕မွာ ရွိတဲ့ Canminito del Rey (King's Little Path)ဟာ ဂြာဒယ္ေဟာ္စဲျမစ္ရဲ႕အထက္ မီတာ ၁၀၀ အျမင့္မွာ တည္ရွိတယ္။ ေလွ်ာက္လမ္းဟာ မာလာဂါေတာင္ပိုင္းေဒသ El Chorro ရြာေလးက စတင္ပါတယ္။ ၁၉၀၀ ခုႏွစ္အေစာပိုင္းမွာ တည္ေဆာက္ခဲ့တာပါ။ မူလက ေရတံခြန္ႏွစ္ခုကေန ထုတ္လုပ္တဲ့ ေရအားလွ်ပ္စစ္လုပ္ငန္းက အလုပ္သမားေတြသြားလာဖို႔ တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကတာပါ။ ႏွစ္ေတြၾကာလာေတာ့ ေလွ်ာက္လမ္းေတြ ပ်က္စီးယြင္းလာခဲ့တယ္။ ၁၉၉၉ နဲ႔ ၂၀၀၀ ခုႏွစ္မွာ တံတားပ်က္စီးေနတဲ့ေနရာကေန လူတခ်ဳိ႕ျပဳတ္က်ေသဆံုးခဲ့တာေၾကာင့္ အစိုးရက ၿဖိဳဖ်က္ပိတ္သိမ္းထားလိုက္တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကတည္းက ျပန္လည္ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းဖို႔ စီစဥ္ခဲ့ၾကေပမယ့္ ၂၀၁၄ ပိုင္းက်မွပဲ စတင္ႏိုင္ခဲ့တာပါ။ ၂၀၁၄ မတ္ ၁၃ ရက္ေန႔မွာ စတင္ျပဳျပင္ခဲ့ၾကၿပီး စပိန္ႏိုင္ငံရဲ႕ ႏွစ္စဥ္က်င္းပေနၾက Holy Week ဘာသာေရးအခမ္းအနားေတြက်င္းပတဲ့အခ်ိန္ မတ္လထဲမွာ ျပန္ၿပီးဖြင့္လွစ္ႏိုင္ခဲ့တာပါ။ စပိန္ေန႔စဥ္သတင္းစာ El Pais မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့သတင္းမွာ ျပည္နယ္အစိုးရဟာ အဲဒီ စီမံကိန္းအတြက္ ကုန္က်စရိတ္ ၅.၅ သန္း ယူရို သတ္မွတ္ထားခဲ့တယ္လို႔ ေဖာ္ျပထားတယ္။ လမ္းေၾကာင္းတစ္ခုလံုးက ၇.၇ ကီလိုမီတာ ရွည္ပါတယ္။ နာမည္အႀကီးဆံုးအပိုင္းကေတာ့ Balconcillo de los Gaitanes တံတားပါ။ ေလွ်ာက္လမ္းတစ္ခုလံုးစာ လမ္းေလွ်ာက္မယ္ဆိုရင္ ၄ နာရီကေန ၅ နာရီအထိ ၾကာျမင့္ႏိုင္တယ္။ တခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ နည္းနည္းမတ္ေစာက္တယ္ လို႔ ခရီးသြားလုပ္ငန္းဌာနက ေၾကညာထားပါတယ္။ မတ္လ ၂၆ ၇က္ ျပည္လည္ဖြင့္လွစ္ၿပီးခ်ိန္ကေန ပထမ ၆ လ အတြင္းမွာ ခရီးသြားေတြအတြက္ ဝင္ေၾကးအခမဲ့ပါ။ ဧၿပီလ ၁ ရက္ေန႔ ကေန ေအာက္တိုဘာ ၃၁ ရက္ေန႔အထိ သြားေရာက္ႏိုင္တဲ့အခ်ိန္က (မနက္ ၁၀ နာရီကေန ညေန ၅ နာရီ)ျဖစ္ၿပီး ႏိုဝင္ဘာ ၁ ရက္ေန႔ကေန ၂၀၁၆ မတ္ ၃၁ ရက္ေန႔အထိ (မနက္ ၁၀ နာရီကေန ညေန ၂ နာရီ)မွာ ခရီးသြားေတြ ေလ့လာႏိုင္ၾကပါတယ္။ သြားေရာက္ေလ့လာၾကည့္ရႈဖို႔ ျပင္ဆင္ေနၾကသူေတြအတြက္ www.caminitodelrey.info မွာ ႀကိဳတင္စာရင္းေပးသြင္းရပါလိမ့္မယ္။
ဥေရာပကေန ယူအက္စ္ဆီ စူပါအေဝးေျပးလမ္းေဖာက္မယ္
စူပါအေဝးေျပးလမ္းရဲ႕ လမ္းေၾကာင္းဟာ ရုရွားအေရွ႕ဘက္နယ္စပ္ကေန ယူအက္စ္က အလာစကာျပည္အထိရွိပါတယ္။ အင္မတန္ရွည္လ်ားတဲ့ ဆိုက္ေဘးရီးယန္းအေဝးေျပးလမ္းမတစ္ခုအျဖစ္ ရုရွား အဆိုျပဳထားတဲ့ စီမံကိန္းပါ။ Siberian Times မတ္ ၂၃ ရက္ေန႔သတင္းအရ ရုရွားမီးရထားဌာန ဥကၠဌ ဗလာဒီမာ ယာကူနင္ဟာ အဲဒီ ႀကီးက်ယ္လွတဲ့ Trans-Siberian အေဝးေျပးလမ္းစီမံကိန္းကို အဆိုျပဳခဲ့တယ္လို႔ ဆိုတယ္။ ရုရွားအေရွ႕ပိုင္းနယ္စပ္ကေန ယူအက္စ္၊ အလာစကာျပည္နယ္ဆီေဖာက္မယ့္ လမ္းေၾကာင္းမွာ အာရွနဲ႔ ေျမာက္အေမရိကကို ပိုင္းျခားထားတဲ့ က်ဥ္းေျမာင္းတဲ့ ဘာရင္းပင္လယ္ကို ျဖတ္လွ်က္အေနအထားရွိပါတယ္။ ဒီစီမံကိန္းကို ေမာ္စကိုအေျခစိုက္ ရုရွားသိပၸံအကယ္ဒမီ အစည္းအေဝးမွာ ဖြင့္ဟေျပာၾကားခဲ့တာပါ။ Trans-Eurasian Belt Development (TERR) လို႔ အမည္ေပးထားတဲ့ စီမံကိန္းဟာ ရွိၿပီးသား Trans-Siberian မီးရထားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ေဖာက္လုပ္သြားမွာပါ။ Trans-Siberian မီးရထားလမ္းဟာ ရထားလမ္းကြန္ယက္သစ္ျဖစ္ၿပီး ေရနံဆီနဲ႔ ဓာတ္ေငြ႔ ပိုက္လိုင္းတစ္ေလွ်ာက္တည္ရွိပါတယ္။ Siberian Times သတင္းစာ မွာ "ဒါဟာ ႏိုင္ငံအခ်င္းခ်င္း၊ လူမ်ဳိးစုအခ်င္းခ်င္းဆက္သြယ္တဲ့ စီမံကိန္းတစ္ခုပါ"ဆိုတဲ့ ယာကူနင္ရဲ႕ ေျပာၾကားခ်က္ကို ကိုးကားေဖာ္ျပခဲ့တယ္။ စီမံကိန္းဟာ ကမၻာ့ "အနာဂတ္ဇံု" တစ္ခုဆီ အလွည့္အေျပာင္းျဖစ္သင့္ပါတယ္လို႔ ယာကူနင္ ကဆိုတယ္။ ဒီလမ္းေၾကာင္းဟာ ရုရွားႏိုင္ငံတစ္ေလွ်ာက္ျဖတ္သြားမွာ ျဖစ္ၿပီး ဥေရာပ အေနာက္ပိုင္းနဲ႔ အာရွဆက္သြယ္ထားတဲ့ ရွိၿပီးသားလမ္းစနစ္ေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္မွာပါ။ ရုရွားအေနာက္နဲ႔ အေရွ႕ပိုင္း နယ္စပ္ၾကား အကြာအေဝးဟာ အၾကမ္းအားျဖင့္ ကီလိုမီတာ ၁၀၀၀၀ (၆၂၀၀ မိုင္) ရွိပါတယ္။ ရုရွားနဲ႔ ေျမာက္အေမရိကကို ရုရွားရဲ႕ ေဝးလံလွတဲ့ အေရွ႕ဘက္ပိုင္း ခ်ဴေကာ့ထ္ကာေဒသ ကတဆင့္၊ ဘာရင္းေရလက္ၾကားကို ျဖတ္ၿပီး အလာစကာရဲ႕ စီးဝါ့ဒ္ကၽြန္းဆြယ္ဆီကူးမွာပါ။ အလာစကာကိုဝင္တဲ့အခါ ႏွစ္စဥ္ Iditarod စြပ္ဖားေခြးၿပိဳင္ပြဲျပဳလုပ္ရာမွာ နာမည္ေက်ာ္တဲ့ ေျမာက္ပိုင္းၿမိဳ႕ေလး ႏုန္းမ္ မွာ အဆံုးသတ္မွာပါ။ ဆိုက္ေဘးရီးယားနဲ႔ အလာစကာၾကား ပင္လယ္ဆက္ေၾကာင္းကို ဖယ္ရီနဲ႔လား၊ လိုဏ္ေဖာက္မလား၊ တံတားေဆာက္မလား ဘယ္လိုကူးၾကမယ္ဆိုတာေတြေတာ့ အဆိုျပဳခ်က္ထဲ အတိအက်မပါဝင္ပါဘူး။ ရုရွားပင္မနယ္ေျမနဲ႔ အလာစကာပင္မနယ္ေျမၾကား အတိုဆံုးအကြာအေဝးဟာ ခန္႔မွန္းေျခ ၈၈ ကီလိုမီတာ (၅၅ မိုင္) ရွိတယ္ လို႔ အလာစကာ ျပည္သူနယ္ေျမမ်ားသတင္းစင္တာေတြမွာ ေဖာ္ျပထားတယ္။ လန္ဒန္ကေန ေမာစကိုကို ျဖတ္ၿပီး အလာစကာဆီခရီးမွာ ၁၂၉၇၈ ကီလိုမီတာ (၈၀၆၄ မိုင္) ရွိပါတယ္။ အလာစကာထဲက ႏုန္းမ္ၿမိဳ႕ကို ျပည္နယ္ထဲကေန ကားလမ္းစနစ္ရွိမေနပါဘူး။ ၈၃၆ ကီလိုမီတာေလ်ာ့ေလ်ာ့ (၉၅၂၀ မိုင္) ေဒသဟာ လူသူကင္းမဲ့တဲ့ေဒသေတြျဖစ္ေနတယ္။ ႏုန္းမ္ၿမိဳ႕ေလးကို အနီးဆံုးပင္မၿမိဳ႕ေတာ္၊ အလာစကာ အေဝးေျပးလမ္း ေျမာက္ပိုင္းအဆံုးမွာရွိတဲ့ ဖဲဘန္႔စ္က လမ္းေတြနဲ႔ ပိုင္းျခားထားတယ္။ ဖဲဘန္႔စ္ ကေန၊ ကေနဒါ နဲ႔ တျခား ထိစပ္ေနတဲ့ ယူအက္စ္ ျပည္နယ္ ၄၈ ခုဆီ ကားလမ္းေတြနဲ႔ ေရာက္ရွိႏိုင္တယ္။ ကုန္က်စရိတ္ေတြကို ဘယ္သူကေပးမလဲဆိုတဲ့အေမးအတြက္ ယာကူနင္ရည္ညႊန္းတာက ရုရွားသမၼတ ဗလာဒီမာပူတင္ပါ။ သူဟာ အင္မတန္ရင္းႏွီးတဲ့သူငယ္ခ်င္းလို႔ဆိုတယ္။ ကုန္က်စရိတ္ ေဒၚလာ ထရီလီယံေပါင္း မ်ားစြာကုန္က်ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ယာကူနင္ေျပာတာက ရင္းႏွီးေငြမ်ားျပားလွေပမယ့္ ႀကီးက်ယ္တဲ့စီးပြားေရးဆိုင္ရာအက်ဳိးအျမတ္ရွိတယ္ တဲ့။ အျမတ္အစြန္းျပန္လာမယ့္အေျခအေနမ်ုိးလို႔ တြက္ခ်က္ျပထားပါတယ္။
ေရလယ္ကၽြန္းေပၚက ျပင္သစ္ေရွးေဟာင္းဘုရားေက်ာင္း
ထူးကဲလွတဲ့ ဒီေရျမင့္တက္မႈေၾကာင့္ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံက ေက်ာ္ၾကားလွတဲ့ Mont Saint-Michel ဘုရားေက်ာင္းဟာ ေရလယ္ကၽြန္းမွာ တည္ေဆာက္ထားသလို ေရပတ္လည္ဝိုင္းသြားခဲ့တာေၾကာင့္ ခရီးသြားေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ သြားေရာက္ၾကည့္ရႈခဲ့ဲၾကတယ္။ "ရာစုႏွစ္ရဲ႕ ဒီေရ" လို႔ေတာင္ ေခၚဆိုရတဲ့ ဒီလို ထူးထူးကဲကဲ ဒီေရျမင့္တက္မႈဟာ ၁၈ ႏွစ္တိုင္းမွာ တစ္ႀကိမ္ျဖစ္တတ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ယူနက္စကို ကမၻာ့အေမြအႏွစ္ေဒသ စာရင္းဝင္ Mont Saint-Michel ဘုရားေက်ာင္းဟာ ျပင္သစ္ႏိုင္ငံ ေနာ္မန္ဒီေဒသမွာရွိၿပီး အေနာက္ေျမာက္ကမ္းရိုးတန္းနဲ႔ ၁ ကီလိုမီတာအကြာမွာ တည္ရွိတယ္။ ပင္မကုန္းေျမနဲ႔ ဆက္သြယ္ထားတာက က်ဥ္းေျမာင္းတဲ့ တာရိုးတစ္ခုနဲ႔သာ ဆက္သြယ္ေနတာပါ။ စူပါဒီေရ ျမင့္တက္လာခဲ့ေတာ့ အဲဒီတာရိုးေလးဟာ ျမင္းတစ္ခုန္စာ ေရေတြျမင့္တက္လာခဲ့ၿပီး ဘုရားေက်ာင္းဟာ ေရလယ္မွာ သီးျခားတည္ရွိသလို ျဖစ္သြားခဲ့ရတယ္။ ဒီေရက်တဲ့အခ်ိန္မွာ ေရၾကမ္းျပင္ေပၚတိုးခ်ဲ႕ခင္းထားတဲ့လမ္းေပၚကေနပဲ ဧည့္သည္ေတြကို ေလွ်ာက္ခြင့္ေပးၿပီး အဲဒီေနရာကေန ဘုရားေက်ာင္းဆီသြားႏိုင္တာပါ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ မတ္လ ၂၁ ရက္ေန႔က ဒီေရအျမင့္ဆံုးတက္ခဲ့ပါတယ္။ ပံုမွန္ထက္ ၁၃ မီတာ ပိုၿပီး ျမင့္တက္ခဲ့တာပါ။ ေရပတ္လည္ဝိုင္းတဲ့အေနအထားကိုၾကည့္ရႈႏိုင္ဖို႔ ခရီးသြားဧည္သည့္ေတြကို မနက္ခင္းဒီေရက်ခ်ိန္ ၂ နာရီထက္ေစာၿပီး အေရာက္လာၾကဖို႔ သတိေပးထားပါတယ္။ Mont Saint-Michel ဘုရားေက်ာင္းဟာ ၁၁ ရာစု နဲ႔ ၁၆ ရာစုၾကားကာလမွာ တည္ေဆာက္ခဲ့တယ္။ ေကာင္းကင္တမန္နတ္မင္း Michel ကို ရည္စူးတည္ေဆာက္ခဲ့တာပါ။ ဘုရားေက်ာင္းဝန္းက်င္မွာ ၁၅ ရာစု၊ ၁၈ ရာစုလက္ရာ ျပတိုက္၊ ေစ်းဆိုင္ေတြနဲ႔ အိမ္ေတြဝန္းရံလွ်က္တည္ရွိၾကတယ္။ Mont Saint-Michel ဘုရားေက်ာင္းကို ႏွစ္စဥ္ ကမၻာလွည့္ခရီးသြားေပါင္း ၃ သန္းခန္႔ လာေရာက္ေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ။
ၿဖိဳးၿဖိဳး
(Living Fashion Magazine, May, 2015)
No comments:
Post a Comment