Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Saturday, December 30, 2017

အျပံဳးတစ္ပြင့္ ... လီလီယာ အနားမွာ

လီလီယာကို ကၽြန္မပထမဆံုးစေတြ႔ခဲ့တုန္းက ကၽြန္မက မီးဖိုေခ်ာင္ထဲ ေန႔လယ္စာအတြက္ ျပင္ဆင္ခ်က္ျပဳတ္ေနတဲ့အခ်ိန္ေပါ့။ ကၽြန္မအမ်ဳိးသားနဲ႔ အိမ္ေထာင္က်ကာစက ေယာကၡမေတြနဲ႔ အတူတူလိုက္ေနျဖစ္တယ္။ လီလီယာက ကၽြန္မ ေယာကၡမ မာမားရဲ႕ အိမ္နီးခ်င္းပါ။ မာမားသိပ္သေဘာက်တဲ့သူငယ္ခ်င္းလို႔လည္း ေျပာႏိုင္မယ္ထင္တယ္။ မာမားက လီလီယာေရာက္လာတဲ့အခ်ိန္တုိင္း သိပ္ကို ေပါ့ပါးသြက္လက္ေနေတာ့တာပဲ။ မာမားနဲ႔ လီလီယာ စကားေျပာသံေလးေတြဟာ မိန္းမငယ္ေလးေတြရဲ႕ေလသံလို ခ်ဳိခ်ဳိရႊင္ရႊင္သြက္လက္ေနျမဲမို႔ လီလီယာက မာမားသေဘာက်လွတဲ့သူငယ္ခ်င္းျဖစ္ရမယ္လို႔ ကၽြန္မ ကိုယ့္ဘာသာပဲေတြးထားလိုက္ေတာ့တာ။

လီလီယာေရာက္လာတဲ့ေန႔က ကၽြန္မက မာမားသင္ေပးတဲ့ ငရုတ္ပြခ်ဳိခ်ဳိမွာ ခ်ိစ္အစာသြပ္ကို ဆီနဲ႔ျပန္ေၾကာ္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနခဲ့တာ အျမဲမွတ္မိေနခဲ့တယ္။ ကၽြန္မ မာမားေၾကာ္တုန္းက တစ္ခါ ႏွစ္ခါ ေစာင့္ၾကည့္ထားခဲ့ၿပီးၿပီ။ အခုတစ္ခါေတာ့ ကိုယ့္ဘာသာ အစအဆံုးျပင္ဆင္ၿပီး ေၾကာ္ေတာ့မယ္ဆိုၿပီး အစာသြပ္မယ့္ ခ်ိစ္ကိုျပင္ဆင္တာကအစ ကိုယ့္ဘာသာပဲလုပ္ၾကည့္ခဲ့တာ။ ခ်ိစ့္အျဖဴရယ္၊ တရုတ္နံနံ parsley အရြက္ေလးေတြ ေသးေသးႏုတ္ႏုတ္ေလးေတြလွီးထားတာရယ္။ ၾကက္ဥတစ္လံုးညက္ညက္ေၾကေအာင္ေမႊေခါက္ထားတာရယ္၊ ဆားရယ္၊ အကုန္ေရာေမႊ၊ blender နဲ႔ ေမႊလိုက္ရင္လည္း ပိုၿပီးေကာင္းတယ္လို႔လည္း မာမားကေျပာေသးတယ္။ ဒီအတိုင္းပဲၾကက္ဥေခါက္သလိုညက္ေနေအာင္ ေမႊေပးလိုက္လည္းရတာပါပဲတဲ့။

ငရုတ္ပြအခ်ဳိေတြက မီးဖုတ္ၿပီး မီးကၽြမ္းေနတဲ့အခြံေလးေတြကို အမဲမႈန္ေလးမက်န္ေအာင္ စိတ္ရွည္ရွည္ခြာၿပီး freezer ထဲမွာ ခဲထားတာပါ။ အဲဒါကိုေတာ့ ကၽြန္မရဲ႕ ေယာကၡထီး တာတာက(ဆားဘီးယန္းလို အေဖကို တာတာလို႔ေခၚၾကတာပါ) အျမဲ ျပင္ဆင္ၿပီး ပလတ္စတစ္ေလးေတြနဲ႔ တစ္ထုတ္စီသိမ္းေပးေလ့ရွိတယ္။ ငရုတ္ခ်ဳိသီးေတြေၾကာ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီေန႔မနက္ခပ္ေစာေစာကတည္းက freezer ထဲက ထုတ္ထားလိုက္တယ္။ မီးဖုတ္ၿပီးအခြံခြာတုန္းက ငရုတ္ပြပြႀကီးက အသားေတြပဲ့ေနတတ္တာေၾကာင့္ ငရုတ္ပြထဲ ခ်ိစ္အစာသြပ္တဲ့အခါ မနည္းလြန္းမမ်ားလြန္းအေနေတာ္ေလးျဖစ္ေအာင္ ဇြန္းေလးနဲ႔ထည့္ၿပီး တစ္ခုထဲအစာသြပ္ၿပီးၿပီးဆိုတာနဲ႔ အသင့္ျပင္ထားတဲ့ ဂ်ဳံမႈန္႔တစ္ပန္းကန္၊ ၾကက္ဥအႏွစ္ေခါက္ထားတဲ့တစ္ပန္းကန္ နဲ႔ ေပါင္မုန္႔ေျခာက္မႈန္႔ breadcrumb အဲဒီ တစ္ပန္းကန္စီမွာ ဂ်ဳံမႈန္႔ပန္းကန္ထဲတစ္ခါႏွစ္ ဂ်ဳံမႈန္႔ကပ္၊ ေနာက္တစ္ခါ ၾကည္ဥႏွစ္ရည္ထဲစိမ္၊ ၿပီးေတာ့မွ breadcrumb ေလးေတြမ်က္ႏွာျပင္အႏွံ႔ကပ္ၿပီး ဆီမ်ားမ်ားဆူေအာင္တည္ထားတဲ့အိုးထဲထည့္ေၾကာ္လိုက္တာပါ။ စားလိုက္ရင္သာ စားလို႔ေကာင္းေပမဲ့ ေတာ္ေတာ္ေလးေတာ့ အလုပ္မ်ားသားပဲ။ ပဲ့မထြက္ေအာင္၊ အစာသြပ္ထားတဲ့ခ်ိစ္ေတြ အျပင္ထြက္မက်ေအာင္ ခရင္းခြနဲ႔ အေသအခ်ာကိုင္ထားရင္းနဲ႔ပဲ တစ္ဖက္ကလည္း ခရင္းနဲ႔ထိန္းၿပီး ဆီအိုးထဲကို အသာအယာထည့္လိုက္ရတာကိုး။ ကၽြန္မက ကိုယ္ႀကိဳက္တဲ့အစားအစာမ်ဳိးဆိုရင္ေတာ့ စိတ္ရွည္ရွည္နဲ႔ ျပင္ဆင္ခ်က္ျပဳတ္ဖို႔ ဝန္ေလးတတ္သူမဟုတ္ဘူးဆိုေတာ့ အဲဒီေန႔က ႀကိဳးစားပမ္းစား မီးဖိုခန္းထဲခ်က္ျပဳတ္ေနခဲ့တာေပါ့။ ေျပာျပခ်င္တာက လီလီယာအေၾကာင္းပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ လီလီယာအေၾကာင္းကို ေတြးလိုက္တိုင္း ကၽြန္မ ဗ်ာမ်ားေနခဲ့တဲ့အခ်ိန္ေလး ကၽြန္မတို႔ ပထမဆံုးေတြ႔ျဖစ္တဲ့အခ်ိန္ကိုအရင္ဆံုး သတိရတာနဲ႔ပဲ အဲဒါကို ခ်ေရးထားရေသးတာပါ။

လီလီယာ ေရာက္လာတဲ့ေန႔ကေပါ့။ လူေခၚေခါင္းေလာင္းျမည္လာခဲ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ မာမားကလည္း မီးဖိုးခန္းထဲမွာ ကၽြန္မ ေဘးကေန ၾကည့္ေပး ေျပာျပေပးေနတာပါ။

“မာမား ရတယ္။ ကၽြန္မ လုပ္တတ္ေနပါၿပီ။ ေသခ်ာၾကည့္ထားလိုက္မယ္။ မာမား သြား သြား”

မာမားက လွစ္ကနဲ တံခါးနားေရာက္သြားလိုက္ၿပီ။

“ေဟး လီလီေယာ္”
ႏႈတ္ဆက္လိုက္ရင္ေတာ့ မာမားက နာမည္ကို ေခၚလိုက္တဲ့အသံမွာ လီလီေယာ္ဆိုၿပီး နည္းနည္းေလး ကြဲျပားသြားတတ္တယ္။

မာမားနဲ႔ လီလီယာတို႔ အျပန္အလွန္ႏႈတ္ဆက္သံေတြ အခန္းတံခါးနားမွာညံစီသြားတာေပါ့။ ကၽြန္မလွမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ လီလီယာကလည္း ကၽြန္မကိုလွမ္းၾကည့္ၿပီး အားပါးတရျပံဳးရယ္ျပေတာ့တယ္။ မာမားရဲ႕ “ျဖဴျဖဴေလ၊ နဲရွာရဲ႕ဇနီး”ဆိုၿပီး မိတ္ဆက္ေျပာျပသံနဲ႔အတူ လီလီယာက ကၽြန္မ အနားကိုေရာက္လာပါတယ္။ ကၽြန္မက မီးဖိုခန္းထဲ ျပာယာခတ္ေနခဲ့တာဆိုေတာ့၊ လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ဖို႔၊ ဆားဘီးယန္းေတြဓေလ့ထံုးစံအရ ပါးခ်င္း ညာ၊ ဘယ္၊ ညာ သံုးခါအပ္ဖို႔လည္း အခြင့္မသာခဲ့ဘူးေပါ့။ လီလီယာက “ျဖဴျဖဴေနာ္၊ ေတြ႔ရတာဝမ္းသာလိုက္တာကြယ္။ ျဖဴျဖဴက မ်က္ႏွာခ်ဳိခ်ဳိေလးကြဲ႕”  ဆိုၿပီး ကၽြန္မရဲ႕ မ်က္ဝန္းေတြဆီ ရင္းႏွီးခ်ဳိျမတဲ့အၾကည့္ေလးနဲ႔ ခပ္စိုက္စိုက္ၾကည့္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ေခါင္းေလးတစ္ခ်က္ေစာင္းငဲ့လိုက္ၿပီး လီလီယာက ထပ္ၿပီးျပံဳးျပေနျပန္ေရာ။ ကၽြန္မက အဲဒီကို စၿပီးေရာက္ခါစ ဆားဘီးယန္းစကားကိုလည္း သိပ္မေျပာတတ္ေသးေတာ့ လီလီယာနဲ႔ စတင္မိတ္ဖြဲ႔ခဲ့မိခဲ့တာ အျပံဳးေလးေတြနဲ႔ပါပဲ။ အျပန္အလွန္ေပါ့။ ကၽြန္မအတြက္ မ်က္စိထဲစြဲသြားေအာင္မွတ္မိသြားေစခဲ့တဲ့ မ်က္လံုးေတာက္ေတာက္ေလးေတြနဲ႔ အျပံဳးလွလွေလးေတြပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့ လီလီယာက တကယ္ကို ခ်စ္စရာေကာင္းတဲ့အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးပါ။ လီလီယာက အသက္ ၆၀ ဝန္းက်င္အမ်ဳိးသမီးတဲ့။ ကၽြန္မေနာက္ပိုင္းမွ အသက္ကို ေမးၾကည့္ခဲ့မိတာ။ မာမားကေတာ့ အသက္ ၇၀ ေက်ာ္ေနၿပီေလ။

ေနာက္ပိုင္း လီလီယာ အိမ္လာလည္တဲ့အခါ မာမားနဲ႔ ေကာ္ဖီေသာက္ စကားဝိုင္းဖြဲ႕ၾကတဲ့အခါ ကၽြန္မကလည္း ကိုယ့္အလုပ္နဲ႔ကိုယ္ရႈပ္ေနတာပဲမ်ားေတာ့ အတူတူစကားေျပာျဖစ္ၾကတယ္လည္း မရွိခဲ့ပါဘူး။ ကၽြန္မနဲ႔ နဲရွာတို႔ အတူတူအျပင္သြားၾကတဲ့အခါ တစ္ခါတေလ လီလီယာကိုေတြ႔ျဖစ္ၾကတယ္။ ေတြ႔ျဖစ္ၾကတိုင္း လီလီယာက တစ္ေယာက္တည္း သြက္သြက္လက္လက္နဲ႔ပဲ။ ကၽြန္မနဲ႔ နဲရွာက အျပင္ထြက္တိုင္း လက္တြဲထားျဖစ္ၾကတယ္။ အဲဒီလိုဆိုရင္ လီလီယာက ကၽြန္မတို႔ကိုေတြ႔တဲ့အခါ အျပံဳးခ်ဳိခ်ဳိေလးနဲ႔ အေဝးကအရင္ျပံဳးျပႏႈတ္ဆက္ၿပီး အနီးေရာက္လာရင္ေတာ့ ကၽြန္မတို႔တြဲခ်ိတ္ထားတဲ့ လက္ေတြဆီမ်က္ဝန္းေလးငဲ့ေစာင္းလို႔ၾကည့္မယ္။ “သိပ္သေဘာက်ဖို႔ ေကာင္းတာပဲ၊ ျဖဴျဖဴတို႔ကို ၾကည့္ရတာ သိပ္ၿပီးၾကည္ႏူးစရာပဲ။ ေကာင္းတယ္ကြယ္။ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ဂရုတစိုက္ၾကင္နာၾကတာ သိပ္ေကာင္းတာေပါ့” ဆိုၿပီး အျမဲေျပာျပဦးမယ္ေလ။ 

တစ္ခါေတာ့ ကၽြန္မတို႔ အိမ္ျပန္လာတဲ့အခ်ိန္ လီလီယာကလည္း အျပင္ကျပန္လာတာ ဓာတ္ေလွကားအဝမွာေတြ႔ၾကတယ္။ လီလီယာ ၄ လႊာမွာေနတယ္ ကၽြန္မတို႔က ၆လႊာမွာ၊ ကၽြန္မတို႔တိုက္ခန္းမွာ ဓာတ္ေလွကားက အႀကီးတစ္ခု၊ အေသးတစ္ခုရွိတယ္။ လီလီယာနဲ႔ေတြ႔တဲ့ေန႔ကေတာ့ ဓာတ္ေလွကားအေသးကို အတူတူဖြင့္မိလ်က္သားျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္။ လူ ၄ ေယာက္ေလာက္ပဲ စီးလို႔ရတဲ့ ဓာတ္ေလွကားထဲမွာဆိုေတာ့ လီလီယာရယ္၊ ကၽြန္မရယ္၊ နဲရွာရယ္ ၃ ေယာက္သား နီးနီးကပ္ကပ္ စီးၾကရတယ္။ လီလီယာကပဲ ျပံဳးရယ္ကာ ႏႈတ္ဆက္စကား စၿပီးဆိုပါတယ္။ အနီးကပ္ေသေသခ်ာခ်ာၾကည့္မိမွ လီလီယာဟာ မ်က္ေတာင္ေလးေတြကို မ်က္ေတာင္ေကာ့ေဆးနက္နက္ေလးဆိုးလို႔ အျပာေရာင္ၾကည္ၾကည္မ်က္လံုးရွဲဒိုးေလးေတြ တလက္လက္နဲ႔ အလွျပင္ထားေသးတာ။ လီလီယာဟာ အသက္အရြယ္ထက္စာရင္ ပိုၿပီး ႏုပ်ဳိဝင္းလက္တဲ့ အသက္ဝင္လွတဲ့ မ်က္လံုးေတာက္ေတာက္ေလးေတြနဲ႔ပါ၊ ခ်စ္စရာမ်က္လံုးေလးေတြ တကယ္ပဲလံုးလံုးဝန္းဝန္းေလးရယ္။ ႏႈတ္ခမ္းသားေလးမွာေတာ့ ပန္းေရာင္ေျပးအဆီေလးတင္ထားတယ္။ လီလီယာဟာ အျမဲရယ္ေမာျပံဳးရႊင္ေနတတ္တဲ့ သူမို႔လို႔ အရြယ္တင္တာေနမွာပဲ။ အဲဒီလို ေတြးၾကည့္မိေလ လီလီယာကို ပိုၿပီး သေဘာက်ေနမိေလေပါ့။ အဲဒီေန႔က ကၽြန္မက ပလတ္စတစ္ နားကြင္းအနီေလးရယ္၊ လက္မွာ ဖန္စီဖန္သားလက္ေကာက္ေလးဝတ္ထားခဲ့တာ ျပန္အမွတ္ရမိေသးတယ္။ လီလီယာက ဖန္စီပစၥည္းေလးေတြ သေဘာက်တတ္ေသးတယ္ထင္တယ္။ နားကြင္းနီနီေလးကို ျပံဳးၾကည့္လိုက္ ဖန္လက္ေကာက္နီနီေလးကို ၾကည့္လိုက္နဲ႔၊ 

“ျဖဴျဖဴက သိပ္ခ်စ္စရာေကာင္းတာပဲ။ တို႔လည္း အဲဒီလိုေလး ဝတ္ခ်င္လိုက္တာ။ အို ဝတ္ခ်င္တာမဟုတ္ပါဘူး။ တို႔လည္း အဲဒီလိုေလးေတြ အျမဲဝတ္တယ္။ ၾကံဳမွ ျဖဴျဖဴ႕ကို တို႔ ဖန္စီလက္ဝတ္ရတနာေလးေတြ ျပရဦးမယ္ကြယ္။ တို႔ခင္ပြန္း စတဲဖန္က တို႔ႀကိဳက္တာေလးေတြမႀကိဳက္တာေတာ့ စိတ္မေကာင္းစရာကိစၥႀကီးပဲ။ နဲရွာကေတာ့ ျဖဴျဖဴ ဘာဝတ္ဝတ္သေဘာက်ေနတာပဲမလား" တဲ့။ 

လီလီယာက သူ႔ဘာသာပဲေျပာရင္း သူ႔ဘာသာအတည္ျပဳပစ္လိုက္ရင္း တခစ္ခစ္ရယ္ေမာေနေတာ့တာပါပဲ။ အဲဒီေန႔က လီလီယာက ၄ လႊာ သူ႔အခန္းမွာ မဆင္းဘဲ ကၽြန္မတို႔ေနတဲ့ ၆ လႊာအထိတက္လိုက္လာၿပီး မာမားဆီလာလည္ခဲ့ေသးတယ္။ "အစက ေရခဲမုန္႔စားခ်င္လို႔ အိမ္မွာ ေရခဲမုန္႔ကုန္ေနတာနဲ႔ သြားဝယ္တာ၊ အခုေတာ့ ဗက္စ္နာဆီ အလည္လိုက္ၿပီး ေကာ္ဖီေသာက္မယ္ကြယ္" လို႔ ေျပာလိုက္ေသးတယ္။ အဲဒီလို စိတ္ထဲေပၚလာသလို လုပ္ပစ္လိုက္ၿပီး ေပ်ာ္ေနတတ္တဲ့ လီလီယာကိုျမင္တိုင္း ကၽြန္မလည္း ေပ်ာ္ရတာပဲ။ ကၽြန္မအတြက္ေတာ့ ကၽြန္မ သိကၽြမ္းရသမွ် ပတ္ဝန္းက်င္အသစ္က လူအသစ္ေတြၾကားထဲမွာ လီလီယာဟာ တကယ့္လူအေဟာင္း မိတ္ေဆြအေဟာင္းလို ရင္းႏွီးခင္မင္စရာေကာင္းလြန္းလွတဲ့ သူတစ္ဦးေပါ့။

အဲဒီေနာက္ပိုင္း လီလီယာမွာ သိပ္ခန္႔တဲ့ ၾကည့္ေကာင္းတဲ့ ခင္ပြန္းရွိတယ္။ သားႏွစ္ေယာက္ရွိတယ္။ တစ္ေယာက္က ကေနဒါမွာေနတယ္။ လခသိပ္ေကာင္းတဲ့ ဆရာဝန္တစ္ဦးတဲ့။ ခင္ပြန္းကေတာ့ စိတ္ပညာတကၠသိုလ္က အၿငိမ္းစားပါေမာကၡတစ္ဦး၊ တပည့္ေတြမ်ားလွတဲ့ ေအာင္ျမင္လူသိမ်ားလွတဲ့သူမွန္း သိလာရတယ္။ ကေနဒါမွာေနတဲ့သားက ျပန္လာလည္တာ မေတြ႔ၾကဘူးလို႔ အိမ္နီးခ်င္းေတြက ေျပာၾကတယ္။ နဲရွာ ေမေမ ဗက္စ္နာကလည္း ၿပီးခဲ့တဲ့ ေလး ငါးႏွစ္က တစ္ခါလားပဲ ေတြ႔လုိက္ၾကတယ္လို႔ ေျပာျပပါတယ္။

ေျပာရဦးမယ္။ လီလီယာဟာ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ခပ္ဆိုးဆိုးေခြးေလး ဂ်က္ကီကိုလည္း သိပ္ခ်စ္ရွာတယ္။ တကယ္ဆို ဂ်က္ကီက စိတ္ေကာင္းရွိတဲ့ ေခြးမေလးပါ။ ဒါေပမဲ့ သူေလးက အင္မတန္အူတိုတတ္သူေလးဆိုေတာ့ အိမ္ကို လာသမွ်ဧည့္သည္တိုင္းကို မညည္းမညဴ အူတိုျငဴစူတယ္။ ေျခေဆာင့္ ေခါင္းခါနဲ႔ ခုန္ေပါက္ၿပီး ေဟာင္ေနေတာ့တာ။ လီလီယာကိုလည္း မနားတမ္းေဟာင္တာပဲ။ လီလီယာကေတာ့ ဂ်က္ကီကို မျငဴစူပါဘူး။ ဂ်က္ကီ ေဟာင္ေနလည္း လီလီယာက တခစ္ခစ္နဲ႔ ျပံဳးရယ္ၿပီး သေဘာေတြက်ေတာ့တာ။ ဂ်က္ကီေဟာင္ေလေလ လီလီယာက ပိုၿပီးရယ္ေမာေနေလပဲ။ ကၽြန္မကသာ ေဘးကၾကည့္ၿပီး အားတုံ႔အားနာျဖစ္ခဲ့ရေသးတာ။ ေဘးအခန္းက ရူးရစ္ဆာဆိုတဲ့ အမ်ဳိးသမီးႀကီးနဲ႔ေတာ့ တစ္ျခားစီေပါ့။ ရူးရစ္ဆာကေတာ့ မာမားဆီလာလည္ရင္ ဂ်က္ကီေဟာင္သံကို နားမခံႏိုင္ရွာဘူး။ တစ္ခါတေလ တံခါးေလး ဖြင့္၊ အသံျပဳလိုက္တာနဲ႔ ဂ်က္ကီက ေျပးေဟာင္ၿပီဆို “ေဟး ဗက္စ္နာေရ ကိုယ္လာလည္မယ္ကြယ္၊ ဂ်က္ကီကိုေတာ့ အခန္းထဲ အရင္ထည့္သိမ္းလိုက္ပါဦး၊ ကိုယ္ မႀကိဳက္ဘူး” လို႔ အရင္ဆံုးႀကိဳေျပာထားေသးတာ။ ၿပီးရင္ လွစ္ကနဲတံခါးေလးပိတ္ၿပီး ျပန္ေပ်ာက္သြားလိမ့္မယ္။ အဲဒါဆို ကၽြန္မက ဂ်က္ကီကို အခန္းထဲထည့္ တံခါးပိတ္ၿပီး အသင့္ျဖစ္ၿပီဆို မာမားကို အခ်က္ျပရတယ္။ အဲဒီေတာ့မွ မာမားက တံခါးမႀကီးကို ဖြင့္ၿပီး “ရူးရစ္ဆာေရ၊ အသင့္ျဖစ္ပါၿပီ” လို႔ အသံျပဳရတာေပါ့။

လီလီယာကေတာ့ သူႀကိဳက္တာမႀကိဳက္တာထက္ ဂ်က္ကီက ဘာလို႔ သူ႔ကိုမႀကိဳက္ပါလိမ့္လို႔ပဲ တဖြဖြေျပာရင္း ေတြးေတာေနရွာတယ္။ မာမားကေတာ့ ေျပာပါတယ္။ “မဟုတ္တာကြယ္၊ လီလီယာကို မႀကိဳက္တာမဟုတ္ပါဘူး ဂ်က္ကီက ဘယ္သူ႔ကိုမွ မႀကိဳက္တာ။ အိမ္ကို လာတဲ့ဧည့္သည္မွန္သမွ် ဘယ္သူ႔ကိုမွ မႀကိဳက္တာပါ” လို႔ ေျပာျပရတာေပါ့။ အဲဒီကိုလည္း လီလီယာ စိတ္ေက်နပ္ပံုမရဘူး။ ေတြးေတြးဆဆနဲ႔ ျပန္ျပန္သြားရွာတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ ေန႔ခင္းပိုင္းႀကီး လီလီယာေရာက္လာပါေရာ၊ လက္ထဲမွာလည္း တစ္သွ်းစကၠဴျဖဴျဖဴေတြနဲ႔ ထုတ္ထားတဲ့အထုပ္ေလးကိုင္ၿပီး ေရာက္လာတယ္။ အဲဒီေန႔က ၾကက္သားခ်က္ေတာ့ အရိုးသိပ္ႀကိဳက္တဲ့ ဂ်က္ကီကို သတိရလို႔ အၾကံရသြားလို႔ ဂ်က္ကီကို မိတ္ေဆြဖဲြဲ႕ဖို႔ အရိုးေတြစုၿပီးယူလာခဲ့တာတဲ့။ အသားေတြလည္း အကုန္ဖဲ့မစားဘဲ ဒီအတိုင္းယူလာခဲ့တာလည္းပါေသးရဲ႕။ လီလီယာ အဲဒီလို အရိုးေတြယူလာေတာ့ ဂ်က္ကီကို ေကၽြးရွာတယ္။ သိပ္ဆိုးတဲ့ဂ်က္ကီပါ။ လီလီယာ အရိုးတစ္ခု ေကၽြးတိုင္း မရဲတရဲနဲ႔ သြားယူ အခန္းဘက္ကို ေျပး၊ တဂၽြတ္ဂၽြတ္နဲ႔ စားတယ္။ စားေနရင္းနဲ႔ေတာင္ ရပ္ၿပီး ဝုတ္ ဝုတ္ ဆို ေဟာင္လိုက္ေသးတာ။ ကုန္သြားရင္ ဧည့္ခန္းထဲ ေပေစာင္းေစာင္းနဲ႔ ျပန္ေရာက္လာပါေရာ။ ေဟာင္လည္းေဟာင္ေသးတာပါပဲ။ လီလီယာထပ္ေပးရင္ ကၽြန္မကို လွည့္ၾကည့္တယ္။ ကၽြန္မက စား စား လုိ႔ ေျပာလိုက္ရင္ လီလီယာလွမ္းေကၽြးတဲ့ အရုိးကို သာသာေလးလွမ္းယူၿပီး ျပန္ေျပးနဲ႔၊စားတာပါ။ အရိုးေတြသာ ကုန္သြားတယ္ လီလီယာကို တဝုတ္ဝုတ္ေဟာင္တုန္းပဲ။ ေနာက္ပိုင္း လီလီယာ အရိုးထုတ္ေလး ခဏခဏလာေပးရွာတယ္။ လာေပးလည္း ဂ်က္ကီက ယူစား၊ ၿပီးရင္ တဝုတ္ဝုတ္ေဟာင္ လီလီယာက တခစ္ခစ္ရယ္ေမာျမဲပဲ။ လီလီယာကေတာ့ စိတ္ညစ္မသြားဘူး။ လက္မေလွ်ာ့ပါဘူး။ သူ႔ကိုဂ်က္ကီ သေဘာက်လာဖို႔ ႀကိဳးစားျမဲပဲ။ ကၽြန္မတို႔မွာ ရွိတဲ့ေၾကာင္ဝတုတ္ေလး လူဝီကိုလည္း လီလီယာက ခ်စ္တာပါပဲ။ လူဝီကို ဂါးဖီးေလးလို႔ အျမဲေခၚတတ္တယ္။ လီလီယာျပန္ခါနီးလို႔ လူဝီက တံခါးနားေရာက္လာရင္ “ပါးေဖာင္းေဖာင္းနဲ႔ ဂါးဖီးေလး” လို႔ တဖြဖြေျပာၿပီး လည္ပင္းေလးကို ပြတ္သပ္ေပးေနေသးတာ။ လီလီယာဟာ အဲဒီလို သနားၾကင္နာတတ္တဲ့အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးပါ။ 

လီလီယာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေနာက္ထပ္အမွတ္ရစရာတစ္ခုဆိုရင္ လီလီယာေပးတဲ့ ဆံပင္သန္ေဆးနည္းေပါ့။ လီလီယာ အိမ္လာလည္တုန္းက ကၽြန္မနဲ႔ စကားေျပာျဖစ္ၾကေသးတယ္။ လီလီယာ ဆံပင္က ေရႊဝါေရာင္ ေမးစိေလာက္အထိ အထပ္ေလးေတြ ေကာက္သားလွလွေလးေတြနဲ႔ပါ။ ကၽြန္မကေတာ့ ဆံပင္အေရာင္တစ္ခါမွမဆိုးဖူးသူပါ။ ကၽြန္မ ဆံပင္က အနက္ေရာင္ ဆံလံုးႀကီး ေျဖာင့္စင္းစင္းနဲ႔ ငယ္ငယ္ကေတာ့ ဆံပင္သားေကာင္းလွတယ္။ လီလီယာကလည္း ကၽြန္မ ဆံပင္နက္နက္ေလးကို သေဘာက်သတဲ့။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီတေလာက ဘာေၾကာင့္မွန္းမသိ ဆံပင္ေတြကၽြတ္လို႔ ကၽြန္မက စိတ္ညစ္ညစ္နဲ႔ ညည္းညည္းညဴညဴ လီလီယာကို ေျပာျပမိတာေပါ့။ လီလီယာက ခ်က္ခ်င္းပါ သူ႔မွ ဆံပင္မကၽြတ္တဲ့သဘာဝေဆးနည္းေကာင္းရွိသတဲ့။ အဲဒီအခ်ဳိးအဆေဆးနည္းေပးမယ္ဆိုၿပီး သူ အိမ္ျပန္သြားတယ္။ ခဏေနေတာ့ လီလီယာ ေဆးနည္းေရးထားတဲ့ စာရြက္အပိုင္းေလးနဲ႔ ျပန္ေရာက္လာေရာ၊ ေဆးနည္းကေတာ့ Kosili ေခါင္းေလွ်ာ္ရည္၊ nettle herbal drops ဆိုၿပီးေရာင္းတဲ့ ေခြးေလွးယားသီးကထုတ္ထားတဲ့အဆီ၊ ဗီတာမင္ AD, burdock oil ရယ္၊ pantenol ရည္ နည္းနည္း၊ ဗီတာမင္ B6 နဲ႔ Beviplex ampula အဲဒါေလးေတြ ေရာေမႊၿပီး ဆံပင္မွာသုတ္လိမ္း ခဏေနေခါင္းေလွ်ာ္ေဆးခ်ေပးရတာပါ။ အဲဒီေဆးနည္းအတိုင္း ကၽြန္မေတာ့ လိုက္လုပ္ၾကည့္တာပါပဲ။ အဲဒီတုန္းကေတာ့ ခ်က္ခ်င္းသိပ္မသိသာလွသလိုပဲ။ ေနာက္ပိုင္းဆံပင္သား သိသိသာသာျပန္ေကာင္းလာပါတယ္။ ပ်ားရည္ပါတဲ့ ေခါင္းေလွ်ာ္ရည္လည္း ေျပာင္းသံုးၾကည့္ၿပီး ဆံပင္သားေတာ္ေတာ္ေလးျပန္ေကာင္းသြားခဲ့တာ အခုထိ မဆိုးေတာ့ပါဘူး။ အဲဒီအတြက္လည္း လီလီယာကို ကၽြန္မ အျမဲေက်းဇူးတင္ေနမိေတာ့တာ။ 

တစ္ခါကေတာ့ အံ့ၾသစရာ for men Nivea cream တစ္ဗူးလက္ေဆာင္ယူလာေပးလို႔ ကၽြန္မက နဲရွာကိုေမးတာေပါ့။ လီလီယာက ဘာလို႔ေပးတာလဲဆိုေတာ့ နဲရွာျပန္ေျပာျပတဲ့စကားအဆံုး ကၽြန္မ လီလီယာကို သနားသြားမိလိုက္တာ။ အမွန္က သူ႔သားအတြက္ ဝယ္လာတာပါ။ သားက Nivea cream မႀကိဳက္ဘူးတဲ့။ မသံုးဘူးလုိ႔ ေျပာသတဲ့။ ေနာက္တစ္ခါ အဲဒီလိုမ်ဳိးပဲ လီလီယာက သားအတြက္ shaving cream တစ္မ်ဳိး ဝယ္ေပးေတာ့လည္း သားက အဲဒီအမ်ဳိးအစားမႀကိဳက္လို႔ဆိုကာ နဲရွာကို လာေပးျပန္တယ္။ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနပံုရေပမဲ့ လီလီယာမ်က္ႏွာေလးက ျပံဳးရယ္ေနဖို႔ေတာ့ အျမဲအဆင္သင့္ျဖစ္ေနတာပါပဲ။ လီလီယာရဲ႕ မ်က္ဝန္းလက္လက္ေလးမွာေပါ့ ဝမ္းနည္းရိပ္ေလးယွက္သန္းလို႔ ကၽြန္မျမင္လိုက္မိေသးတယ္။ 

တစ္ရက္ကၽြန္မတို႔ အျပင္က ျပန္လာေတာ့ အိမ္နားေလးမွာ လီလီယာရဲ႕ခင္ပြန္းဆိုသူ စတဲဖန္နဲ႔ ေတြ႔မိတယ္။ စတဲဖန္က တကယ္ပဲ စမတ္က်က်ခန့္ညားတဲ့ရုပ္ရည္မ်ဳိးပါ။ ေနာက္ေတာ့ ကၽြန္မက ေမးၾကည့္မိလို႔ လီလီယာခင္ပြန္း စတဲဖန္အေၾကာင္း နဲရွာဆီက သိရသေလာက္ေတာ့ စတဲဖန္က လီလီယာကို ဂရုမစိုက္ဘူးတဲ့။ အိမ္မွာရွိတဲ့ သားအငယ္ကလည္း စိတ္ကစဥ့္ကလ်ားေရာဂါ(စကြီဇိုဖရီးနီးယား)ပံုစံျဖစ္ေနသတဲ့။ လီလီယာကေတာ့ အိမ္လာတိုင္း အျမဲရယ္ရယ္ျပံဳးျပံဳးနဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္ေနတတ္တဲ့သူပါ။ မာမားနဲ႔ လည္း Gym တစ္ပတ္ ၂ ခါ၊ ေရကူးကန္ကိုလည္း တစ္ပတ္ ၂ ခါ အတူတူသြားၾကတယ္။ လီလီယာကပဲ အေပၚထပ္ကို တက္လာ မာမားကို ေစာင့္ေခၚေလ့ရွိပါတယ္။ လီလီယာက က်န္းမာေရးလည္း ေကာင္းမြန္ပံုရတယ္။ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ေနတတ္တာေၾကာင့္ပဲ အရြယ္တင္ႏုပ်ဳိတယ္လို႔ပဲ ကၽြန္မက သိထားခဲ့တာ။ 

အဲဒီေနာက္ပိုင္း ကၽြန္မတို႔ ေယာကၡမေတြနဲ႔ အတူမေနျဖစ္ေတာ့ပဲ နဲရွာနဲ႔ကၽြန္မတို႔ ဘဲလ္ဂရိတ္ကေန တစ္နာရီေလာက္ကားေမာင္းရတဲ့ စကဲလာရြာက အိမ္ကို ေျပာင္းေနျဖစ္ၾကတယ္။ ဂ်က္ကီတို႔က ၿမိဳ႕ကအိမ္မွာ ေနရတာ စိတ္က်ဥ္းက်ပ္ပံုရတာရယ္ ကၽြန္မနဲ႔ နဲရွာကလည္း ရြာကအိမ္မွာ ပိုၿပီးေပ်ာ္တာေၾကာင့္ပဲ ကၽြန္မတို႔ ေျပာင္းခဲ့ၾကတာေပါ့။ လီလီယာနဲ႔ ကၽြန္မ သိပ္မေတြ႔ျဖစ္ေတာ့ဘူး။ လီလီယာအေၾကာင္းေတာင္ မၾကားမိသေလာက္ပါ။ ကၽြန္မတို႔ ဘဲလ္ဂရိတ္ၿမိဳ႕ကို သြားျဖစ္ၾကတဲ့အခါ လီလီယာကေတာ့ မာမားဆီလာလည္ေနဆဲ ကၽြန္မတို႔ဆံုျဖစ္ၾကတယ္။ အျပံဳးခ်ဳိခ်ဳိေလးနဲ႔ပဲ ကၽြန္မကိုလည္း ခင္မင္ရင္းႏွီးတဲ့ပံုစံေလးနဲ႔ပဲ အျမဲႏႈတ္ဆက္စကားဆိုတတ္တယ္။ 

တစ္ေန႔ ေဆာင္းတြင္းႀကီး သိပ္ေအးတဲ့ညခင္းမွာ ကၽြန္မ ဘယ္လိုမွ မယံုႏိုင္လြန္းတဲ့ သတင္းစကားၾကားလိုက္ရတယ္။ ကၽြန္မတို႔ စကဲလာက အိမ္မွာေပါ့။ ညေနစာ စားၿပီးၾကတဲ့အခ်ိန္ ပံုမွန္ မာမားဖုန္းေခၚတယ္၊ နဲရွာနဲ႔ တစ္ေန႔တာ ကိစၥေျပာစရာရွိတာေတြေျပာၿပီး ဖုန္းခ်သြားၿပီးတဲ့အခါ နဲရွာက ေျပာျပလာတာပါ။ လီလီယာက suicide လုပ္လိုက္သတဲ့။ ေဆးလံုးေတြအမ်ားႀကီးပဲ ေသာက္လိုက္သတဲ့။ ဘာေဆးလံုးေတြလဲေတာ့ ကၽြန္မကိုေျပာမျပပါဘူး။ နဲရွာလည္းသိခ်င္မွသိပါလိမ့္မယ္။ အခု ေဆးရုံမွာ coma ဝင္သြားတယ္။ သတိျပန္လည္မလာဘူးတဲ့။ အို ျဖစ္မွျဖစ္ရေလ..... ကၽြန္မတို႔ႏွစ္ေယာက္ အဲဒီညက စကားမဆိုႏိုင္ၾကေတာ့ဘူး။ တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္နဲ႔ပဲ။ ကၽြန္မစိတ္ထဲမွာေတာ့ ဘာေၾကာင့္လဲ ဘာေၾကာင့္လဲ ေမးခြန္းေတြ အထပ္ထပ္အခါခါ ေမးေနမိတယ္။ လီလီယာဆီ သြားၾကည့္ၾကမလားဆိုေတာ့ ေဆးရုံမွာ ေတြ႔ရဖို႔မလြယ္ဘူးလို႔ နဲရွာကေျပာျပတယ္။ လီလီယာခင္ပြန္း စတဲဖန္ကလည္း မာမားတို႔ကို အက်ဳိးအေၾကာင္း ေသေသခ်ာခ်ာေျပာျပလိုစိတ္မရွိဘူးတဲ့။ သတိျပန္လည္မလာတဲ့အခ်ိန္ လီလီယာရဲ႕ စိတ္ဝိညာဥ္ေလးက ဘယ္ေနရာေတြ၊ ဘယ္သူေတြဆီသြားေနမွာလဲ။ ဘာေတြလုပ္ေနမလဲ သိခ်င္ခဲ့မိလိုက္တာ။ အဲဒီေန႔ကေန ညေနတိုင္း မာမားဖုန္းဆက္ခ်ိန္ လီလီယာဘယ္လိုလဲ ေမးမိၾကတယ္။ သတိျပန္လည္မလာပါဘူး ဆိုတာကိုပဲ ကၽြန္မတို႔ သိခြင့္ရတာပါ။ ဒါေပမဲ့ coma ဝင္သြားၿပီး တစ္ပတ္ေလာက္မွာေတာ့ လီလီယာ ေသဆံုးသြားၿပီတဲ့။ မာမားကေျပာပါတယ္။ လီလီယာရဲ႕ စ်ာပနကိုလည္း ကၽြန္မတို႔ မသြားႏိုင္ခဲ့ၾကပါဘူး။ လီလီယာရဲ႕ အရိုးျပာကို လီလီယာဆႏၵအတိုင္း ျပာမႈန္ေတြကို တျခားသူေတြရဲ႕ ျပာမႈန္ေတြနဲ႔အတူ ၾကဲခ်ေပးတဲ့ scattered ash group bury ပံုစံမ်ဳိးနဲ႔ ဘဲလ္ဂရိတ္ၿမိဳ႕က Novo Groblje သခ်ၤဳ ိင္းမွာတဲ့။ လီလီယာက ဘယ္လိုျမွပ္ႏွံေပးရမယ္ဆိုတာ စာေရးထားခဲ့တာလား။ ကၽြန္မ မသိပါဘူး။ လီလီယာခင္ပြန္း စတဲဖန္နဲ႔ လီလီယာ သားရဲ႕ စိတ္ထဲမွာေရာ ဘယ္လိုခံစားေနရမလဲ။ အဲဒါေတြလည္း ကၽြန္မ မသိႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ Novo Groblje (Belgrade New Cemetery) မွာ ေသဆံုးသူေတြရဲ႕အလိုအရ ျပာမႈန္ေတြကို ၾကဲခ်ေပးတဲ့ပံုစံနဲ႔လည္း သၿဂိဳဟ္ႏိုင္ပါတယ္တဲ့။ ေသဆံုးသူေတြရဲ႕ ျပာေတြေရာယွက္သြားၿပီး မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္းေတြနဲ႔ မကြဲမကြာ အထီးက်န္မဆန္ဘဲေနႏိုင္တယ္လို႔ ယံုၾကည္သူေတြရွိၾကတာမို႔ အဲဒီလို သၿဂိဳဟ္တဲ့ ပံုစံကိုေရြးခ်ယ္ၾကသူေတြရွိပါတယ္။ လီလီယာဟာ ေသဆံုးသြားၿပီးတဲ့အခ်ိန္မွာေတာင္ အထီးက်န္ေနရမွာကို ေၾကာက္လန္႔သြားခဲ့မွန္း အဲဒီေတာ့မွ ကၽြန္မ သိခဲ့ရေတာ့တယ္။ 

************************************

ေႏြရာသီေန႔တစ္ေန႔မွာ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းမေလးေတြ မာရီယာ၊ ေဂၚဆာတို႔ လာလည္ၾကပါတယ္။ ကၽြန္မက မာရီယာတို႔ကိုေကၽြးေမြးဧည့္ခံဖို႔ ျပင္ဆင္ခ်က္ျပဳတ္ေနသလို၊ နဲရွာကေတာ့ ျမစ္ထဲ ေလွစီးၾကဖို႔ ေလွကို သန္႔ရွင္းေဆးေၾကာေနတယ္။ မာရီယာတို႔လည္း ေရာက္ေနၾကၿပီေပါ့။ မာရီယာတို႔က လက္ေဆာင္ပစၥည္းေလးေတြဝယ္လာၾကတယ္။ ေကာ္ဖီ၊ ဝိုင္၊ မုန္႔အခ်ဳိေလးေတြ၊ ေရခဲမုန္႔ ကြတ္ကီးစသျဖင့္ေပါ့။ အဲဒါေတြအတူတူျပင္ဆင္ၾကရင္း ကၽြန္မတို႔ ျခံထဲ လမ္းေလွ်ာက္စကားေျပာၾကပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ အိမ္အေရွ႕ေထာင့္မွာ ႏွင္းဆီနီနီေလးကိုေတြ႔ေတာ့ ပန္းခ်စ္တဲ့ မာရီယာက ပန္းေလးသိပ္လွတာပဲတဲ့။ ဟုတ္တယ္ ႏွင္းဆီနီနီေလးက အရိုးေလးေျဖာင့္ေျဖာင့္ေလးနဲ႔ ပြင့္ခ်ပ္မ်ားမ်ားစြင့္ကားကား ႏွင္းဆီနီေလးပါ။ ႏွင္းဆီပန္းေလးေတြပြင့္လာရင္ ကၽြန္မ သိပ္သေဘာက်ပါတယ္။ ပန္းေလးေတြပြင့္လာၿပီဆိုရင္ေတာ့ ခူးၿပီး ဘုရားပန္းကပ္၊ ပန္းအိုးထိုးဖို႔ကေတာ့ မပ်င္းရိတတ္သူကၽြန္မေပါ့။ ေျမႀကီးတူးဆြ ဂရုတစိုက္ျပဳစုယုယဖို႔က်ေတာ့ အပ်င္းႀကီးတတ္တယ္။ နဲရွာ ေျမႀကီးတကိုင္ကိုင္ ဟိုအပင္ဒီအပင္ေလးေတြ စိုက္ေနတာ ခဏခဏေတြ႔ေနမိေပမဲ့ ဘာပင္ေလးေတြလည္းေတာင္ သတိထားမၾကည့္မိခဲ့ပါဘူး။

“ျဖဴ … အဲဒီႏွင္းဆီနီေလးက လီလီယာ ေပးထားတဲ့အပင္ေလးေလ၊ ဒီႏွစ္ေႏြရာသီ ပထမဆံုးပြင့္လာတာ” 
ကၽြန္မတို႔ အနားကိုေရာက္လာတဲ့ နဲရွာက ေျပာလိုက္တာပါ။ လီလီယာ.. ကၽြန္မ လီလီယာကို နင့္နင့္သည္းသည္းသတိရလိုက္တာ။ အို ... ကၽြန္မ မသိလိုက္ပါလား။ ဒီႏွင္းဆီပင္ေလးက လီလီယာေပးထားခဲ့တာတဲ့။ ႏွင္းဆီပြင့္နီနီေလးက လီလီယာရဲ႕ အျပံဳးေလးတစ္ပြင့္လိုပဲ သိပ္လွတာပဲ။ မာရီယာက ကၽြန္မေဘးမွာ ရွိေနတာမို႔ မာရီယာကို လီလီယာအေၾကာင္းေျပာျပလိုက္တယ္။ ကၽြန္မ လီလီယာအေၾကာင္းစာတစ္ပုဒ္ေရးခ်င္တဲ့အေၾကာင္း၊ လီလီယာအေၾကာင္းေလးေတြးမိတိုင္း သူ႔ခံစားခ်က္ေတြေနာက္လိုက္ပါခံစားမိရင္းနဲ႔ ကၽြန္မအနားမွာရွိေနတဲ့ သူေတြကို ကၽြန္မ ပိုဂရုစိုက္ခ်င္တဲ့အေၾကာင္း၊ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ပိုပိုၿပီး ဂရုစိုက္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနတဲ့အေၾကာင္းေတြ ေျပာျပမိတယ္။ လီလီယာက ကၽြန္မကို သင္ခန္းစာေတြေပးသြားသလိုပဲလို႔လည္းေျပာျပမိတယ္။ အဲဒီေတာ့ သူငယ္ခ်င္းမေလး မာရီယာက မ်က္ရည္ေတြအိကနဲ ေဝ့တက္လာတာကို ထိန္းလိုက္ရင္း “ျဖဴ … လီလီယာကို သိပ္ၿပီး ဂရုမစိုက္မိခဲ့ဘူးဆိုၿပီး ေနာင္တရမိလား” တဲ့ ကၽြန္မကိုေမးတယ္။

“ဟင့္အင္း တို႔က အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ဆားဘီးယန္းစကားလည္း သိပ္မေျပာတတ္ခဲ့ေသးပါဘူး။ လီလီယာေျပာသမွ်ကိုေတာင္ မနည္းႀကိဳးစားနားေထာင္ခဲ့ရတာ။ စကားေတြမ်ားမ်ားမေျပာျဖစ္ခဲ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ လီလီယာရဲ႕ အျပံဳးေတြ တို႔ အျမဲ လက္ခံယူခဲ့တယ္။ တို႔ကလည္း အျပံဳးေတြ ျပန္လွယ္ခဲ့တာပဲ။ ငါတို႔ အျပံဳးေတြ ဖလွယ္ခဲ့ၾကတာပါ။ အခုလည္း တို႔ ႀကိဳးစားေနပါတယ္။ လီလီယာ သိႏိုင္ရင္ သူ သေဘာက်မွာပါ” လို႔ပဲ ကၽြန္မ ေျပာျပခဲ့ပါတယ္။ 

စိမ္းကားျပတ္ေတာက္တဲ့ ဥေပကၡာကို ရင္မဆိုင္ႏိုင္ေတာ့လို႔ ထြက္ေျပးအရႈံးေပးသြားခဲ့တဲ့ လီလီယာရဲ႕ ေသဆံုးျခင္း၊ ကင္ဆာေရာဂါကို ၾကံ႕ၾကံ႕ခံအံတုရင္း သိပ္မၾကာခင္ေလးကမွ ေနာက္ဆံုးလက္ေလွ်ာ့အရႈံးေပးသြားခဲ့ရတဲ့ ကၽြန္မ အစ္မလတ္ရဲ႕ ေသဆံုးျခင္း အဲဒီလို ေသဆံုးျခင္းမ်ဳိးေတြ ေတြ႔ၾကံဳလာရေတာ့ ေသဆံုးျခင္းေတြအေၾကာင္းေတြးမိလာသလို ကၽြန္မရဲ႕ ေသဆံုးျခင္းကေရာ ဘယ္လိုမ်ဳိးျဖစ္လာမလဲ စဥ္းစားလာမိတယ္။ ကၽြန္မ မေသဆံုးခင္အခ်ိန္မွာေတာ့ ကၽြန္မ ပတ္ဝန္းက်င္က သက္ရွိ၊ သက္မဲ့ေလးေတြကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ ဂရုစိုက္၊ အေလးထားေပးဖို႔ ႀကိဳးစားမွာေပါ့။

ရယ္စရာေမာစရာဆိုရရင္ေတာ့ နဲရွာ ေကာက္ယူယူလာတတ္တဲ့ သစ္ရြက္ပံုဆန္းဆန္းေလးေတြ၊ ေကြ႕ေကြ႕ေကာက္ေကာက္ စကၠဴအပိုင္းအစေလးေတြကို တိတ္တိတ္ေလး လႊင့္မပစ္ဘဲ သူ sketch ဆြဲၿပီးခ်ိန္ထိ ရွိခြင့္ေပးထားဖို႔၊ အခ်ိန္တိုင္း နဲရွာအနားတိုးကပ္အိပ္ေနလြန္းလို႔ ကၽြန္မ နဲရွာေပါင္ေပၚအိပ္ခ်င္တဲ့အခါ ေနရာမရွိတာေၾကာင့္ တြန္းတြန္းလႊတ္ရတဲ့ ဂ်က္ကီေလးကိုလည္း သူအိပ္ခ်င္သေလာက္ အိပ္ခြင့္ေပးလိုက္ဖို႔၊ အဲဒီလို ကိစၥေလးေတြကအစ သည္းခံ ဂရုစိုက္သြားေပးဖို႔ လာမယ့္ ႏွစ္အသစ္တစ္ခုမွာ ကၽြန္မ ပိုၿပီး ႀကိဳးစားရဦးမယ္။ အခုေလာေလာဆယ္ေတာ့ စိတ္ထဲေပၚလာတာေလးေတြ ခ်ေရးထားလိုက္ေတာ့တယ္။ ေနာက္ထပ္ ဂရုစိုက္စရာ၊ အေလးထားစရာေလးေတြလည္း  ျဖည့္ေတြး ျဖည့္ေရး၊ ႀကိဳးစားေနဦးမွာပါ။ 

၂၀၁၈ ႏွစ္အသစ္အတြက္အမွတ္တရ စာတစ္ပုဒ္အျဖစ္ 
လီလီယာအတြက္ အမွတ္တရ အျပံဳးတစ္ပြင့္အျဖစ္
လီလီယာအနားမွာ။

ဝန္ခံခ်က္ - လီလီယာအေၾကာင္းအျဖစ္မွန္ပါ။ ႏွင္းဆီပင္ေလးလည္း လီလီယာေပးခဲ့တဲ့အပင္ေလးပါပဲ။ လီလီယာခင္ပြန္းနာမည္ေတာ့ အမည္ေျပာင္းေရးထားပါတယ္။


ၿဖိဳးၿဖိဳး

No comments: