Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Monday, February 09, 2015

၂၀၁၅ ခရီးသြားျမင္ကြင္းထဲ တိုးဝင္လာမယ့္အရာေတြ

၂၀၁၅ မွာ ခရီးသြားလုပ္ငန္း ဘယ္လိုမ်ားျဖစ္လာမလဲ။ ခရီးသြားလုပ္ငန္းကၽြမ္းက်င္သူေတြ ခန္႔မွန္းသလိုမွန္ကန္ရင္ အားလပ္ရက္ေတြထဲက ညစာတည္ခင္းၾကတဲ့ ျပံဳးေပ်ာ္ေမာ္ၾကြား ဓာတ္ပံုေလးေတြဟာ အာရွဘက္ကို ဦးတည္ေနၾကမွာပါ။ စကၤာပူ၊ ထိုင္း နဲ႔ ဂ်ပန္တို႔ဟာ ၂၀၁၅ ရဲ႕ ထိပ္ဆံုး ခရီးသြားေနရာအျဖစ္ ေရြးႏႈတ္ခံရပါလိမ့္မယ္။ ကမၻာ့အဆင့္ အားကစားပြဲေတြထဲက ၂၀၁၅ ရက္ဂ္ဘီ ကမၻာ့ဖလားပြဲဟာ အဂၤလန္မွာ အိမ္ရွင္အျဖစ္က်င္းပမွာဆိုေတာ့ အားကစားဝါသနာအိုးေတြအဂၤလန္ကို စုရုံးျပံဳတိုးၾကမွာပါ။ အဲဒီအေျခအေနမ်ဳိးရွိေနတာေတာင္မွ အာရွဆီ ခရီးႏွင္မယ့္ ခရီးသြားေတြရဲ႕ စိတ္ဝင္စားမႈကေတာ့ေလ်ာ့က်သြားမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

အခု ဘာေၾကာင့္ အာရွဟာ လူႀကိဳက္မ်ားေနလဲ။
လူႀကိဳက္အမ်ားဆံုးေဒသေတြထဲက တစ္ခုက အာရွပါ။ ကြဲျပားတဲ့ေရြးခ်ယ္စရာေတြလည္း ရွိေနၾကတယ္ လို႔ ကမၻာတစ္ဝွမ္း travel agent ေလးေသာင္းနဲ႔ လုပ္ငန္းလည္ပတ္ေနတဲ့ ကမၻာအႏွံ႔ခရီးသြားအစီအစဥ္ေတြစီစဥ္ေနတဲ့ TravelBound ကုမၸဏီရဲ႕ ဥကၠဌ အယ္လစ္ဇဘက္ ကရက္ဘီလ္ကေျပာပါတယ္။ ဂ်ပန္က  ႏိုင္ငံျခားခရီးသြားေတြအတြက္ ကုန္က်စရိတ္ေစ်းႀကီးေနတယ္လို႔ သတင္းႀကီးေနတဲ့ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံေတာင္ ၂၀၁၂ ကတည္းက ယန္းေငြတန္ဖိုး ေလးပံုတစ္ပံုေလာက္ေလ်ာ့က်ခဲ့တာေၾကာင့္ လက္ခံႏိုင္တဲ့ ေငြေၾကးပမာဏျဖစ္လာတယ္။ ပိုၿပီးေရြးခ်ယ္စရာေဒသ ျဖစ္လာေနပါတယ္။ ေဒသခံတိုင္းရင္းသားေတြရဲ႕ အားေကာင္းတဲ့ယဥ္ေက်းမႈရွိေနတယ္ အပူေလ်ာ့ပိုင္းရာသီဥတုပိုင္းရွိတဲ့ ေတာင္ပိုင္း ဂ်ပန္ကၽြန္းေလးေတြျဖစ္တဲ့ "အိုကီနာဝါ" ဟာ စိတ္ဝင္စားမႈလာတဲ့ေနရာလို႔ သူမက ညႊန္းဆိုတယ္။ အိုကီနာဝါ ကို ဂ်ပန္ႏိုင္ငံရဲ႕ ဟာဝိုင္အီကၽြန္းလို႔ တင္စားေနၾကတယ္။ 

ထိုင္းႏိုင္ငံမွာဆိုရင္ ေမလပိုင္းကျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ မၿငိမ္သက္မႈေတြနဲ႔ ေနဝင္မီးၿငိမ္းအမိန္႔ေတြေၾကာင့္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းေတြထိခိုက္မယ္လို႔ ယူဆဖြယ္ရာရွိေပမယ့္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းက ျပန္ၿပီးလႈပ္လႈပ္ရွားရွားျဖစ္လာဦးမွာပါ။ ကမၻာလွည့္ခရီးသည္ေတြအတြက္ လက္တေလာ အႏႈတ္သေဘာေဆာင္တဲ့ ေခါင္းႀကီးသတင္းေတြထြက္ေပၚေနလည္းပဲ အဲဒီေနရာမွာ ထူးကဲတဲ့စားဖြယ္မ်ဳိးစံုရဲ႕ အရသာနဲ႔ သာယာလွပတဲ့ကမ္းေျခေတြုရဲ႕ သတင္းကလည္း အဆက္မျပတ္စီးဆင္းေနတယ္။ အဲဒီေတာ့ စြဲေဆာင္ႏိုင္မႈက ေလ်ာ့က်သြားမွာမဟုတ္ပါဘူးလို႔ ကရက္ဘီလ္က ဆိုတယ္။

စကၤာပူကလည္း ၂၀၁၅ မွာ ႏွစ္ ၅၀ ေျမာက္လြတ္လပ္မႈႏွစ္ပတ္အခမ္းအနားက်င္းပဖို႔ ရွိေနပါတယ္။ အဲဒါဟာ ခရီးသြားဧည့္သည္ေတြအတြက္ အႀကီးက်ယ္ဆံုးစြဲေဆာင္မႈပါပဲ။ ေရြးခ်ယ္စရာမ်ားလွတဲ့အစားအစာ၊ မားမားစြင့္စြင့္ျမင့္မားလွတဲ့ မိုးေမွ်ာ္တိုက္ေတြနဲ႔ ၂၀၁၂ က တည္ေဆာက္ခဲ့တဲ့ Marina Bay က ဟက္တာ ၁၀၀ ရွိတဲ့ Gardens by the Bay ပန္းျခံေတြေၾကာင့္ ေက်ာ္ၾကားပါတယ္။ ေရႊရတုသဘင္အတြက္ ရင္သပ္ရႈေမာဖြယ္ရာအစီအစဥ္ေတြ ခင္းက်ုင္းျပသႏိုင္ဖို႔ စီစဥ္ေနပါတယ္။ ထူးထူးျခားျခားအစီအစဥ္အျဖစ္ စကၤာပူကၽြန္းႏုိင္ငံရဲ႕ သမိုင္းဆိုင္ရာတည္ေနရာေတြျပသထားမယ့္ စကၤာပူအမ်ဳိးသားျပခန္းဖြင့္လွစ္ဖို႔နဲ႔ ႏွစ္ပတ္လည္ေလွ်ာက္လမ္းေတြပါဝင္တယ္။ စကၤာပူဟာ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ၂၀၁၅  ထိပ္တန္းခရီးသြားေနရာတစ္ခုပါ လို႔ ကရက္ဘီလ္ကေျပာပါတယ္။
Message ေတြ အသံုးတည့္နည္းပညာနဲ႔ စက္ရုပ္ေတြ
နည္းပညာပိုင္းဟာ ခရီးသြားလုပ္ငန္းရဲ႕ အနာဂတ္ကို အရွိန္ျမွင့္ေမာင္းႏွင္ႏိုင္တယ္။ အားလပ္ရက္ကိုယ့္ရဲ႕ ခရီးစဥ္ပံုရိပ္ေတြ ျမင္သာထင္သာရွိေအာင္ျပသႏိုင္ေအာင္ နည္းပညာကပံ့ပိုးေနသလို ဟိုတယ္ေရာက္ၿပီး ၁၀မိနစ္အတြင္းအခ်ိန္ပိုင္းေလာက္မွာ အားလံုးအဆင္ေျပႏိုင္ၾကတယ္။ အခန္းတြင္းဝန္ေဆာင္မႈမွာဆိုရင္လည္း လူသားဝန္ထမ္းမဟုတ္ဘဲ စက္ရုပ္တစ္ရုပ္က တာဝန္ယူႏိုင္တယ္။ "ဒီေန႔ေခတ္မွာ နည္းပညာဟာ ခရီးသြားလုပ္ငန္းေတြမွာ အားအျပင္းဆံုးအေထာက္အပံ့ေပးႏိုင္သူ၊ တားဆီးေႏွာင့္ယွက္ႏိုင္သူပါပဲ" လို႔ Euromonitor International ေစ်းကြက္ကၽြမ္းက်င္ကုမၸဏီရဲ႕ ခရီးသြားလုပ္ငန္းေလ့လာဆန္းစစ္သူ အိန္ဂ်ယ္လိုရိုစ့္စီနီ ကေျပာပါတယ္။ ခရီးသြားလုပ္ငန္းေစ်းကြက္မွာ ႀကိဳတင္စာရင္းေပးတာေတြ(booking)ကို message ကတဆင့္ ေပးပို႔ျပဳလုပ္သူ အာရွမွာ သန္းေပါင္းမ်ားစြာရွိလာပါၿပီ။ တရုတ္ message ေပးပို႔တဲ့ဝန္ေဆာင္မႈ  WeChat မွာ သံုးစြဲသူ သန္း ၄၄၀ ရွိေနတာေၾကာင့္ ယူအက္စ္မွာ အသံုးျပဳၾကတဲ့ messenger ျဖစ္တဲ့ Whatsapp အသံုးျပဳသူေတြၿပီးရင္ ဒုတိယအမ်ားဆံုးႏုိင္ငံပါ။ အဲဒီ message ေပးပို႔တဲ့ messenger ေတြကေန ေငြေၾကးရရွိႏိုင္မယ့္အခြင့္အလမ္းအျဖစ္ ေပၚျပဴလာျဖစ္ေနတယ္။ "messenger ေတြအသံုးျပဳဆက္သြယ္လာၾကတာဟာ တယ္လီဖုန္းကုမၸဏီေတြအတြက္ ၿခိမ္းေျခာက္မႈတစ္ခုျဖစ္လာၿပီ" လို႔ ရိုစ့္စီနီက ဆိုတယ္။ လာမယ့္ႏွစ္ေတြမွာ အင္တာနက္ခ်ိတ္ဆက္အသံုးျပဳမႈေတြဟာ ခရီးသြားေတြအတြက္ ပိုၿပီး အေရးႀကီးတဲ့ကိရိယာျဖစ္လာလိမ့္ပါလိမ့္မယ္။ ေစ်းကြက္မွာ ေလာေလာဆယ္ေရာင္းခ်ေနတဲ့ ဆိုနီရဲ႕ SmartWatch နဲ႔ Google Glass ေတြလည္း အပါအဝင္ပါ။ Apple Watch ကိုလည္း ၂၀၁၅ အတြက္ အေျပာင္းအလဲကိရိယာတစ္ခုအျဖစ္ ေမွ်ာ္လင့္ထားၾကတယ္။ 

Sheraton, St. Regis, W hotels နဲ႔ တျခားကမၻာအႏွံ႔အျပားမွာ အဆင့္မီဟိုတယ္ေတြ ပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့ Starwood Hotels အုပ္စုကလည္း Apple Watch နဲ႔ iPhone application ေတြ အသံုးျပဳၿပီး key card မပါဘဲ ဟိုတယ္အခန္းေတြဖြင့္/ ပိတ္ႏိုင္ေအာင္ စီစဥ္ေနပါတယ္။ Starwood ရဲ႕ ဟိုတယ္ေတြထဲက ဟိုတယ္ေတြျဖစ္တဲ့ Aloft Hotels ေတြမွာ စက္ရုပ္ဝန္ထမ္းအသံုးျပဳပါၿပီ။ ကယ္လီဖိုးနီးယားျပည္နယ္ Cupertino က ဟိုတယ္မွာ အသံုးျပဳေနတဲ့ စက္ရုပ္အမည္ကို Botler လို႔ အမည္ေပးထားတယ္။ "Botler ဟာ လုိအပ္တဲ့ပစၥည္းေတြ ဥပမာ- သြားတိုက္ေဆး၊ ဖိနပ္၊ သတင္းစာ ေတြကို ယူေပးႏိုင္တယ္" လို႔ Euromonitor ရဲ႕ ခရီးသြားလုပ္ငန္းအႀကီးအကဲ ကယ္ရိုလိုင္းဘရမ္းနား က ေျပာပါတယ္။ Royal Caribbean သေဘၤာလိုင္းရဲ႕ ကမၻာ့ နည္းပညာအက်ယ္ျပန္႔ဆံုးအသံုးျပဳထားတယ္လို႔ ဆိုတဲ့ သေဘၤာခရီးစဥ္သစ္ Quantum of the Seas မွာ စားပြဲထိုးေတြကို စက္ရုပ္ေတြ တပ္ဆင္အသံုးျပဳထားတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီစက္ရုပ္ေတြ ဖန္ခြက္ေတြကိုင္ထားၿပီး ေျဖာင့္ေျဖာင့္မတ္မတ္ ဟန္ခ်က္ညီမရပ္ႏိုင္ခဲ့ရင္၊ လိုအပ္သေလာက္ ေကာ့ေတးျမန္ျမန္မေဖ်ာ္စပ္ႏိုင္ခဲ့ဘူးဆိုရင္ စက္ရုပ္ထြင္ထားသူေတြက စက္ရုပ္ရဲ႕ပလပ္ေတြ ဆြဲျဖဳတ္ဖို႔ေတာ့လိုအပ္ေနဦးမွာပါပဲ လို႔ Daily Telegraph မွာေရးသားထားတယ္။ "နည္းပညာကို မိတ္ဆက္တဲ့အခါ တခ်ဳိ႕ေနရာေလးေတြမွာ အလုပ္ေကာင္းေကာင္းလုပ္ဖို႔ လိုအပ္တယ္။ ထူးျခားဆန္းသစ္မႈကိုပဲ ဦးစားေပးရုံ မလံုေလာက္ဘူး။ ဧည့္ဝတ္ေက်ပြန္မႈဟာ ထြင္လံုးမ်ားတဲ့အေနအထားဦးတည္ေနမယ္ဆိုရင္ အဲဒါ အႏၱရာယ္တစ္ခုပဲ" လို႔ ဘရမ္းနားက ဆိုတယ္။

Do-it -yourself အားလပ္ရက္ေတြနဲ႔ သတင္းအခ်က္ေဝမွ်ၾကတာ
၂၀၁၅ မွာ ခရီးသြားေတြဟာ အားလပ္ရက္ခရီးစဥ္ေတြအတြက္ booking လုပ္ဖို႔ အြန္လိုင္းကို အသံုးျပဳၿပီးေတာ့ပဲ forum ေတြမွာ သိပ္ေကာင္းတဲ့ခရီးစဥ္ေဒသေတြ ေဆြးေႏြးထားတာရွာဖတ္မယ္။ အဲဒီေနရာကို ခရီးသြားႏိုင္ၿပီဆိုရင္လည္း ေဒသခံေတြဆီမွာ ငွားရမ္းတည္းခိုလာၾကပါလိမ့္မယ္။ TripAdvisor ကုမၸဏီက ေၾကညာပါတယ္ ၾသဂုတ္ ၂၀၁၄ မွာ TripAdvisor site ကို ၾကည့္ရႈသူ ၃၁၅ သန္း လစဥ္ အသံုးျပဳေနပါတယ္တဲ့။ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ကေနၿပီး ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းတိုးလာခဲ့တာပါ။ TripAdvisor ရဲ႕ forum ေတြကို ဖတ္ၿပီး ခရီးသြားေနရာေတြအေၾကာင္းပိုၿပီးက်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔သိရေအာင္ေဆြးေႏြးေမးျမန္းၾကတယ္။ အဲဒီေဒသအတြင္းက အေျခအေနအမွန္ေတြ သိရွိႏိုင္ေအာင္ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ေလ့လာၾကပါတယ္။ peer-to-peer (P2P) စနစ္နဲ႔ အေတြ႔အၾကံဳအစစ္ေတြ ေဝမွ်ၿပီး ေဒသခံ ဧည့္လမ္းညႊန္နဲ႔ ခရီးသြားၾကတာကလည္း ေပၚျပဴလာျဖစ္လာပါတယ္။ အိမ္ေနရာ၊ တည္ခိုခန္းငွားရမ္းႏိုင္တဲ့ holiday rentals site ျဖစ္တဲ့ Airbnb မွာ လက္ရွိ ႏိုင္ငံေပါင္း ၁၉၀ က ဧည့္သည္ေပါင္း ၆ သန္းခန္႔ရွိေနၾကတယ္။ 

ေဒသခံေတြနဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး
၂၀၁၅ ခရီးသြားပံုစံအခင္းအက်င္းဟာ စားေသာက္ဆိုင္ေတြမွာထက္ ေဒသခံေတြရဲ႕ အိမ္မွာ ေဒသခံေတြနဲ႔ အတူတူ စားေသာက္ႏိုင္ဖို႔ စီစဥ္လာၾကလိမ့္မယ္လို႔ WTM Global Trends Report 2014 မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ Eatwith.com မွာ မိသားစု၊ စံုတြဲခရီးသြားေတြ အိမ္မွာခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ႏိုင္မယ့္အစီအစဥ္ ရွာေဖြႏိုင္သလို Bookalokal.com မွာလည္း meal ကမ္းလွမ္းတဲ့ ေဒသခံေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆံုခ်ိတ္ဆက္ၿပီး booking လုပ္ၾကတာေတြ ပိုက်ယ္ျပန္႔လာၾကတယ္။ "ကၽြန္မရဲ႕ ခရီးသြားအေတြ႕အၾကံဳေတြထဲမွာ ေဒသခံတစ္ေယာက္ေယာက္ အျမဲလိုပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေဒသခံေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္သြားလာႏိုင္တယ္။ အဲဒီေဒသအေၾကာင္း ပိုၿပီးေစ့ေစ့စပ္စပ္ျမည္းစမ္းႏိုင္တာေပါ့" လို႔ အဲဗလင္းဝႈိက္ထ္ က report ထဲမွာေျဖထားပါတယ္။  Bookalokal.com နဲ႔ Eatwith.com ႏွစ္ခုလံုးမွာ Airbnb က အိမ္ခန္း၊ တည္းခိုခန္းေတြ ဆက္သြယ္ငွားရမ္းႏိုင္ေအာင္လည္း ခ်ိတ္ဆက္ထားၾကတယ္။ အစားအေသာက္အရည္အေသြး၊ ရႈခင္းေနရာအေနအထား၊ သန္႔ရွင္းသပ္ရပ္မႈ နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ဧည့္သည္ေတြရဲ႕ မွတ္ခ်က္ေတြကိုလည္း အဲဒီ site ေတြမွာ ေဖာ္ျပေပးထားပါတယ္။ Vayable.com လို P2P site ေတြမွာလည္း ခရီးသြားအေတြ႔အၾကံဳေတြ ဖတ္ၾကည့္ႏိုင္ၾကတယ္။ Vayable ကလည္း ခရီးသြားေတြအတြက္ ေဒသခံေတြနဲ႔ စီစဥ္ထားတဲ့ ပါရီၿမိဳ႕ ညရႈခင္းဓာတ္ပံုအလွရိုက္ကူးႏိုင္မယ့္ခရီးမ်ဳိး ကေန၊ နယူးဇီလန္ေျမာက္ကၽြန္းက အလံုပိတ္ အေပါ့စား ကယပ္ေလွစီးႏိုင္မယ့္ခရီး နဲ႔ အာဖရိက ရဲ႕ အႀကီးမားဆံုးအက်ယ္ျပန္႔ဆံုးေနရာ ကီဘာရာ ခရီးအထိ ခရီးစဥ္အမ်ဳိးမ်ဳိးေလ့လာေရြးခ်ယ္ႏိုင္ေအာင္စီစဥ္ထားၾကတယ္။ အဲဒီလို ေဒသခံေတြနဲ႔ ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရတဲ့အေတြ႕အၾကံဳေတြကို ခင္းက်င္းထားတဲ့ အင္တာနက္ခ်ိတ္ဆက္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းေတြဟာလည္း လာမယ့္ႏွစ္ေတြမွာ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္တိုးတက္လာေနမွာပါ။
Source: 'Botlers,' 'braggies' and the sharing economy: What will travel look like in 2015?
By Mairi Mackay | CNN

ၿဖိဳးၿဖိဳး
(Living Fashion Magazine, February, 2015)

No comments: