ခရီးသြားသက္ရွိအရုပ္ေလးမ်ား
ဒီအခ်ိန္က ေလယာဥ္ေပၚတက္ရေတာ့မယ္အခ်ိန္ပါ။ ကိုယ္က ေလယာဥ္ေပၚမွာ ကေလးတစ္ေယာက္ထိုင္တဲ့ ခံုေဘးမထိုင္ရဖို႔ ဆုေတာင္းေနတတ္သူလား။ ကံမေကာင္းခဲ့လို႔မ်ား ကိုယ့္ေဘးမွာကေလးတစ္ေယာက္ေနရာျဖစ္ေနခဲ့ရင္၊ ၿပီးေတာ့ ဒီကေလးက ရိုးရိုးသာမန္ကေလးတစ္ေယာက္မဟုတ္ဘူးဆိုပါစို႔။ ကေလးမေလးက မငိုဘူး။ ေျပးေျပးလႊားလႊားေဆာ့ကစားကာ ထိုင္ခံုကိုကန္ေက်ာက္ေနမွာလည္းမဟုတ္ပါဘူး။ သူမဟာ Luk Thep ဆိုတဲ့ သဘာဝလြန္ ကေလးနတ္သမီးအရုပ္ေလး ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။
အဲဒါဟာ တကယ့္ကိုသဘာဝမက်သလိုပဲ။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္က ထိုင္းေလေၾကာင္းလိုင္း Thai Smile Airways ကို ေရြးခ်ယ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ့္ေဘးမွာ အဲဒီအရုပ္ေလးရဲ႕ေနရာျဖစ္ေနတာနဲ႔ ၾကံဳဆံုရႏိုင္တယ္။ အသက္ရွိေနတယ္လို႔ ယံုၾကည္ထားၾကတဲ့ အဲဒီအရုပ္ေလးေတြအတြက္ ထိုင္ခံုေနရာေရာင္းခ်ေပးဖို႔ Thai Airways ရဲ႕ ကုမဏီခြဲျဖစ္တဲ့ Thai Smile Airways က စီစဥ္ထားပါၿပီ။ အဲဒီသတင္းေၾကာင့္ သက္ရွိနတ္သမီးအရုပ္ေလးေတြဟာ ပိုၿပီး လူသိမ်ားလာၾကတယ္။ Luk Thep ေလးေတြဟာ ကေလးငယ္တစ္ဦးရဲ႕ ဝိညာဥ္ပိုင္ဆိုင္ထားတယ္။ ေကာင္းမြန္တဲ့အနာဂတ္ကိုယူေဆာင္ေပးတယ္လို႔ ယံုၾကည္ၾကတာေၾကာင့္ ထိုင္လူမ်ဳိးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ အဲဒီအရုပ္ေလးေတြကို တကယ့္ကေလးငယ္ေလးေတြလို ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ေနၾကတာပါ။ Thai Smile က ထိုင္းမီဒီယာေတြမွာ အသိေပးေၾကညာပါတယ္။ အရုပ္ေလးေတြကို လူသားခရီးသြားေတြလိုပဲ ထိုင္ခံုမွာခါးပတ္ပတ္ထားေစၿပီး မုန္႔နဲ႔ အခ်ဳိရည္ေတြနဲ႔ဧည့္ခံမွာပါ။ တကယ့္ကေလးငယ္ေတြလုိပဲ exit ခံုတန္းမွာထိုင္တာကိုလည္း တားျမစ္ခံရပါမယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕အရုပ္အတြက္ လက္မွတ္တစ္ေစာင္မရွိရင္ေတာ့ အရုပ္ေလးကို ခရီးေဆာင္အိတ္သယ္ယူသလို၊ ကုန္ပစၥည္းသိမ္းဆည္းသလိုပဲ ဆင္းသက္ေစပါလိမ့္မယ္။ ထိုင္း ျပည္သူ့ေလေၾကာင္းဌာန (DCA) က အဲဒီကိစၥကို အေရးတယူစံုစမ္းေလ့လာေနတယ္။ ျပည္တြင္းေလေၾကာင္းေအဂ်င္စီေတြနဲ႔ ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြပါ အပါအဝင္ လံုျခံဳေရးဆိုင္ရာဥပေဒေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မူဝါဒထုတ္ျပန္ႏိုင္ဖို႔ ေဆြးေႏြးေနၾကပါတယ္။ "အရုပ္ေလးေတြကို တျခားအရုပ္ေတြလိုပဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆက္ဆံပါတယ္"လို႔ တန္ဘိုးနည္းေလေၾကာင္းလိုင္း Nok Air အႀကီးအကဲ Patee Sarasin ကေျပာပါတယ္။ "ေလယာဥ္ပ်ံသန္းေနတဲ့အခါ ခရီးသည္ေတြဟာ အရုပ္ေတြကို သူတို႔ေပါင္ေပၚမွာ တင္ထားႏိုင္ပါတယ္။ ထိုင္ခံုတစ္ေနရာဝယ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ေစ်းႏႈန္းက ေစ်းအႀကီးဆံုးျဖစ္သြားႏိုင္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခရီးသည္ေတြကို အရုပ္ေလးေတြအတြက္ ထိုင္ခံုဝယ္ယူဖို႔ မတိုက္တြန္းပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ တျခားထိုင္ခံုတစ္ေနရာဝယ္ဖို႔ သူတို႔ဆႏၵရွိေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မဝယ္ဖို႔လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔မတားျမစ္ႏိုင္ပါဘူး"လို႔ဆိုတယ္။ AirAsia ကေတာ့ Luk Thep အရုပ္ေလးေတြနဲ႔ ပတ္သက္နဲ႔ စည္းမ်ဥ္းတစ္စံုတစ္ရာမရွိေသးဘူးလို႔ ေျပာပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့လအတြင္း အရုပ္တစ္ရုပ္ထဲမွာ ေသတၱာအနက္တစ္လံုးပါလာခဲ့တယ္။ ေသတၱာထဲမွာမူးယစ္ေဆးေတြသယ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ကိစၥ ခ်င္းမိုင္ေလဆိပ္မွာျဖစ္ခဲ့ဖူးတာေၾကာင့္ DCA က လံုျခံဳေရးကိစၥအတြက္ စိုးရိမ္ေနတာပါ။ အဲဒီေသတၱာထဲမွာ ထိုင္းႏိုင္ငံထုတ္ ရာဘေဆးျပား ၂၀၀ ခန္႔နဲ႔ မီသိုင္းနဖက္တမင္းအေျခခံထုတ္ထားတဲ့ ေဆးဝါးေတြ ေတြ႔ရွိခဲ့ၾကရတယ္။ Luk Thep အရုပ္ေလးေေတြဟာ ျပည္ပကတင္သြင္းလာတဲ့အရုပ္ေလးေတြဆိုေပမယ့္ ထိုင္းႏိုင္ငံရိုးရာဓေလ့ေတြေပါင္းစပ္လိုက္ၾကတာပါ။ ကေလးငယ္တစ္ဦးဝိညာဥ္သြင္းေပးထားတယ္လို႔ ယံုၾကည္လာၾကတယ္။ ေဒသခံ နာမည္ေက်ာ္ၾကားသူတခ်ဳိ႕က သူတို႔ဘဝထဲမွာ ထူးျခားတဲ့သက္ေရာက္မႈေတြတယ္လို႔ လူမႈကြန္ရက္မီဒီယာေတြမွာ သတင္းေတြတင္လာၾကတယ္။ ေနာက္ပိုင္း အဲဒီအရုပ္ေလးေတြ ပိုၿပီး ေပၚျပဴလာျဖစ္လာၾကပါတယ္။ ေစ်းႏႈန္းက ဘတ္ ၃၅၀၀ ($ 97)နဲ႔ ယူအက္စ္က တင္သြင္းတဲ့အရုပ္ေလးေတြဟာ ဘတ္ ၁၃၀၀၀($362) အထိ တန္ဖိုးရွိၾကတယ္။
လခပုိၿပီးေတာင္းလာၾကတဲ့ ကိုရီးယားေလယာဥ္မွဴးေတြ
ကိုရီးယားေလေၾကာင္းကုမဏီက လခတိုးမေပးခဲ့တာေၾကာင့္ ေတာင္ကိုးရီးယားေလေၾကာင္းရဲ႕ ေလယာဥ္မွဴးအသင္းႏွစ္သင္းမွာရွိတဲ့ အဖြဲ႔ဝင္ ၁၉၀၀ ခန္႔ဟာ ေဖေဖၚဝါရီ ၁ ရက္ေန႔ထိတိုင္ ဆႏၵမဲေကာက္ခံယူၿပီး ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပဖို႔ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကတယ္။ ကုမဏီက အဆိုျပဳလိုက္တဲ့လခဟာ ေလယာဥ္မွဴးေတြေတာင္းဆိုထားတဲ့ လစာက ၃.၇ ရာခိုင္ႏႈန္းထက္ ေတာ္ေတာ္နည္းေနၿပီး ၂၀၁၅ ခုႏွစ္က ႏႈန္းထက္ နည္းနည္းပိုတဲ့ ၁.၉ ရာခိုင္ႏႈန္းတိုးေပးခဲ့တာပါ။ "ကိုရီးယားေလေၾကာင္းေလယာဥ္မွဴးေတြရဲ႔ ႏွစ္စဥ္လစာဟာ ေဒၚလာ ၁၁၆၀၀၀ ခန္႔ျဖစ္ၿပီး၊ လႈမႈဖူလံုေရးေထာက္ပံ့ေၾကး ပါဝင္ၿပီးသားပါ။ အဲဒီပမာဏဟာ ကိုရီးယားမွာ ထိပ္တန္းဝန္ထမ္း ၁ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔သာ ရရွိႏိုင္တဲ့လစာႏႈန္းထားျဖစ္ပါတယ္" လို႔ ကိုရီးယားေလေၾကာင္းေကာ္ပိုေရးရွင္းဆက္သြယ္ေရးအဖြဲ႔ မန္ေနဂ်ာ Nathan Cho က CNN ကိုေျပာပါတယ္။ "၃၇ ရာခိုင္ႏႈန္းတိုးတဲ့ပမာဏဟာ ေဒၚလာ ၄၁၀၀၀ နဲ႔ ညီမွ်ပါလိမ့္မယ္။ အဲဒါဟာ ကိုရီးယားမွာရွိတဲ့ သာမန္ဝန္ထမ္းေတြရဲ႕ တစ္ႏွစ္စာ ပွ်မ္းမွ်ဝင္ေငြဝန္းက်င္နဲ႔အတူတူျဖစ္ေနပါၿပီ။ ေတာင္းဆိုမႈဟာ လက္မခံႏုိင္စရာပါ" လို႔ဆိုတယ္။ ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပေနတဲ့အသင္းေတြထဲက တစ္ခုျဖစ္တဲ့ Korean Pilot Union က Seo Sang-won ကေတာ့ သူတို႔အျမင္ဘက္ကေန ကာကြယ္ေျပာဆိုပါတယ္။ "ေတာင္းဆိုမႈဟာ သဘာဝက်ပါတယ္။ ကုမဏီဟာ လစာကိုတန္႔ထားတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္အနည္းငယ္ေက်ာ္လာၿပီး လစာတုိးႏႈန္းဟာ နည္းနည္းပါးပါးေလးပဲ ခပ္လႈပ္လႈပ္တိုးလာတာ" တဲ့။ အသင္းႏွစ္ဖြဲ႔ဟာ ၿပီးခဲ့တဲ့ ေအာက္တိုဘာလကတည္းက ေဆြးေႏြးပြဲေတြ ၅ ႀကိမ္ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကၿပီးပါၿပီ။ "ကိုရီးယားေလေၾကာင္းဟာ ျပည္သူေတြအတြက္ မရွိမျဖစ္ဝန္ေဆာင္မႈေပးေနတဲ့လုပ္ငန္းအျဖစ္ သတ္မွတ္ထားတာပါ။ ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပတဲ့လစာကိစၥမပါေသးဘဲ ကၽြန္ေတာ္တို႔လုပ္ငန္းမွာ ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈေတြလုပ္ဖို႔ လိုအပ္ေနပါတယ္။ ကိုရီးယားေလေၾကာင္းဟာ ခရီးသည္ေတြကိုအက်ဳိးသက္ေရာက္ေစမယ့္ အဆင္မေျပမႈတိုင္းကိုကာကြယ္ၿပီး အေကာင္းဆံုးလုပ္ေဆာင္သြားဖို႔ စီစဥ္ထားပါတယ္" လို႔ Cho ကေျပာပါတယ္။ Seo ကေတာ့ သတိေပးၿခိမ္းေျခာက္လုိက္တယ္။ ကိုရီးယားကုမဏီကသာ လစာေတြတိုးမေပးဘူးဆိုရင္ ေလယာဥ္မွဴးေတြဟာ တျခားဆြဲေဆာင္မႈေကာင္းတဲ့ေနရာ အထူးသျဖင့္ တရုတ္ႏိုင္ငံဆီကို သြားဖို႔ ပိုၿပီးေရြးခ်ယ္လာၾကလိမ့္မယ္ တဲ့။ Korea Times သတင္းစာေဖာ္ျပထားခ်က္အရ ရာထူးသက္တမ္း၊ လူမႈဖူလံုေရးတို႔လို တျခား ကြာဟခ်က္ေတြမပါဝင္ေသးဘဲ ကိုရီးယားေလေၾကာင္းေလယာဥ္မွဴးတစ္ဦးဟာ တရုတ္ေလယာဥ္မွဴးေတြရဲ႕ လစာ ၃ ပံု ၁ ပံုပဲရရွိတယ္လို႔ ဆိုတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္က ကိုရီးယားေလေၾကာင္းက ေလယာဥ္မွဴး ၁၄၀ ခန္႔ အလုပ္ထြက္သြားခဲ့ၿပီး အဲဒီထဲက ၄၀ခန္႔ဟာ တရုတ္ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြကို ေရြးခ်ယ္သြားခဲ့တယ္လို႔ Seo က ေျပာပါတယ္။ ကိုရီးယားေလေၾကာင္းလုပ္ငန္းဟာ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၅ ႏွစ္အတြင္း ၆ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ ႏွစ္စဥ္တိုးတက္မႈရွိခဲ့ပါတယ္။ ေလယာဥ္မွဴးျပတ္လပ္မႈေၾကာင့္ ရင္ဆိုင္ရတဲ့အခက္အခဲက ကိုရီးယားႏိုင္ငံတစ္ခုတည္းေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ Boeing ရဲ႕ လတ္တေလာထုတ္ျပန္တဲ့မွတ္တမ္းမွာ လာမယ့္ ႏွစ္ ၂၀ အတြင္း စီးပြားျဖစ္ေလယာဥ္မွဴး ၅၀၀၀၀၀ ေက်ာ္ အသစ္ထပ္ၿပီးလိုအပ္ပါလိမ့္မယ္။ အာရွမွာ ေလယာဥ္မွဴးအခန္းအရာရွိ ၂၂၆၀၀၀ ခန္႔လိုအပ္ပါလိမ့္မယ္ လို႔ ေဖာ္ျပထားတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၀၅ တုန္းက ေလယာဥ္မွဴးေတြကန္႔ကြက္ဆႏၵျပပြဲနဲ႔ရင္ဆိုင္ရဖူးတယ္။ အဲဒီတုန္းက ေလယာဥ္ေပါင္း ၂၀၀ ေက်ာ္ ခရီးစဥ္ဖ်က္ခဲ့ရပါတယ္။
ေရတံခြန္ဟာ တံတားေတြနဲ႔ မိတ္ေဆြ မဟုတ္ၾကဘူး
ႏိုင္ရာဂရာေရတံခြန္ဟာ ေရပမာဏအလံုးအရင္းနဲ႔ သြယ္ျဖာက်ဆင္းေနတဲ့ေရတံခြန္တစ္ခုပါ။ ေရအားလွ်ပ္စစ္၊ ခရီးသြားလုပ္ငန္း၊ စိတ္ၾကည္ႏူးစရာ နဲ႔ သဘာဝအလွတရားေတြနဲ႔ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး လႈပ္ရွားသက္ဝင္ေနပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေရတံခြန္ေတြအတြက္ တံတားေတြဆိုတာဟာ မိတ္ေဆြေတြမဟုတ္ၾကဘူး။ ႏိုင္ရာဂရာရဲ႕ ေရတံခြန္တစ္ခုဟာ အခ်ိန္ကာလတစ္ခုေလာက္ ပိတ္ထားဖို႔ လိုအပ္ေနပါသတဲ့။ ယူအက္စ္ ပင္မနယ္ေျမနဲ႔ Goat ကၽြန္းကို ဆယ္သြယ္ေနတဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၁၁၅ ႏွစ္သက္တမ္းရွိခဲ့တဲ့တံတားေတြကို ျပန္ၿပီးအစားထိုးဖို႔ စီမံခ်က္တစ္ခုရွိေနပါတယ္။ Goat ကၽြန္းဟာ American Falls နဲ႔ Bridal Veil Falls ၾကားထဲမွာရွိတဲ့ စိမ္းစိမ္းလန္းလန္းေနရာေလးပါ။ ႏိုင္ရာဂရာျမစ္ ၈၅ ရာခုိင္ႏႈန္းခန္႔ဟာ ကေနဒါနယ္စပ္ဘက္မွာ Horseshoe Falls ကို စီးဝင္ပါတယ္။ က်န္တဲ့ေရေတြက American Falls ထဲ စီးဝင္သြားတယ္။ American Falls ထဲကေရေတြကို ဖယ္ထုတ္ဖို႔ဆိုရင္ Horseshoe Falls ထဲကိုပဲ ျမစ္တစ္ခုလံုးစီးဝင္သြားဖို႔ ေရလမ္းေၾကာင္းေျပာင္းလဲေပးမယ့္ ယာယီေရကာတာတစ္ခုတည္ေဆာက္ေပးဖို႔ လုိအပ္ပါမယ္လို႔ ရုံးအဖြဲ႔က ေျပာပါတယ္။ "ေရေတြဖယ္ထုတ္ဖို႔ လိုအပ္တဲ့အေၾကာင္းျပခ်က္က ၂ ခုရွိပါတယ္။ "သက္တမ္း ၁၁၅ ႏွစ္ရွိေနတဲ့ တံတားအိုေတြဟာ ၿဖိဳခ်ဖို႔လိုအပ္ေနပါၿပီ။ ျမစ္ထဲကေျမာင္းသြယ္ဟာ တံတာေတြ ၿဖိဳခ်၊ ဖယ္ရွားဖို႔အတြက္ ေရေတြဖယ္ထုတ္ရမယ္" လို႔ဆိုတယ္။ တံတားေတြျပန္လည္အစားထိုးတဲ့အခါ ဆိပ္ခံတံတားနဲ႔ တံတားေပါင္းမိုးေတြ တည္ေဆာက္ရမွာပါ။ ေဆာက္လုပ္တဲ့အခါ ေအာက္ေျခအသစ္ေတြမွာ ေအာက္ခံေက်ာက္တံုးနဲ႔ ခိုင္ခိုင္မာမာ ဆိုင္းတြယ္ဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ ေဆာက္လုပ္ေရးအစီအစဥ္ေတြ ခိုင္မာစိတ္ခ်ရဖို႔ ေျခာက္ေသြ႕ေနရပါလိမ့္မယ္။ တံတားအသစ္ေတြတည္ေဆာက္ဖို႔ ၉ လ ေလာက္ၾကာျမင့္ႏိုင္ပါတယ္။ ေဒသခံေတြအတြက္ေတာ့ အင္မတန္လွပစြာစီးဝင္ေနတဲ့ေရေတြ လေတာ္ေတာ္ၾကာေပ်ာက္ကြယ္ေနမယ့္ျမင္ကြင္းတစ္ခုဟာ စိတ္မေကာင္းစရာျဖစ္ေနပါတယ္။ ကေနဒီယန္းဘက္နဲ႔ ႏႈိုင္းယွဥ္ၾကည့္ရင္ အေမရိကန္ဘက္အျခမ္းက မြမ္းမံျပင္ဆင္ဖို႔ တကယ့္ကိုလိုအပ္ေနခဲ့တာပါ။ "ေရေတြေျခာက္ေသြ႔ေနတဲ့ေရတံခြန္ကို ျမင္ေတြ႔ရတာဟာ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားအတြက္ တစ္သက္မွာတစ္ႀကိမ္တည္းေသာ အခြင့္အေရးျဖစ္ေနႏိုင္ပါတယ္။ ႏိုင္ရာဂရာေရတံခြန္တစ္ခုလံုး ပိတ္သြားမွာမဟုတ္ဘဲ American Falls က ေရေတြဖယ္ထုတ္ထားတဲ့အခ်ိန္မွာ ကေနဒါရဲ႕ Horseshoe Falls မွာေတာ့ ေရေတြျပည့္ျပည့္ဝဝ စီးထြက္ေနမွာပါ" လို႔ Niagara Tourism & Convention Corporation က အႀကီးအကဲ John Percy က ေျပာပါတယ္။ တခ်ဳိ႕လူေတြအတြက္ေတာ့ ႏွစ္ႀကိမ္ျမင္ေတြ႔ႏိုင္ၾကမယ့္အေျခအေနမ်ဳိးပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ၁၉၆၉ ခုႏွစ္တုန္းက တစ္ႀကိမ္ Army Corps of Engineers အဖြဲ႔က ေရတံခြန္ထဲကေရေတြဖယ္ထုတ္ခဲ့ၾကဖူးတယ္။ American Falls ရဲ႕ တည္တံ့ခိုင္ျမဲမႈကို စစ္ေဆးခဲ့ၾကတာပါ။
ထူးထူးျခားျခားႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္ကိုင္ေဆာင္းထားႏိုင္သူေလး
ႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္တစ္ေစာင္အသစ္လုပ္တာရယ္၊ ၿပီးေတာ့ နယ္စပ္ေတြမွာစစ္ေဆးတိုင္း Shona Owen အတြက္ေတာ့ အလြယ္ကူဆံုးအလုပ္ေတြမဟုတ္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ Owen ေမြးဖြားခဲ့တဲ့ေနရာက ထူးထူးျခားျခားျဖစ္ေနလို႔ပါ။ Owen ကို ေလထဲ အျမင့္ေပ ၃၆၀၀၀ မွာ ေမြးဖြားခဲ့ပါတယ္။ လူဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရးအရာရွိေတြက သူမႏိုင္ငံကူးလက္မွတ္ကို ဖတ္တိုင္း "ကိုင္ေဆာင္သူဟာ ေလယာဥ္တစ္စင္းေပၚမွာေမြးဖြားပါတယ္" ဆိုတာကို အႀကိမ္ႀကိမ္ဖတ္ရင္း ဇေဝဇဝါျဖစ္ၾကရတယ္။ ၁၉၉၀ မွာ Shona ရဲ႕ ေန႔ေစ့လေစ့ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ မိခင္ Debbie Owen ဟာ အသက္ ၄ ႏွစ္အရြယ္ သမီး Claire နဲ႔အတူ ဂါနာကေန လန္ဒန္ကို British Airways နဲ႔ လိုက္ပါခဲ့ၾကတယ္။ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ မိခင္ဟာ ေမြးဖြားလုဆဲအေျခအေနျဖစ္လာေတာ့ first class ကို ေျပာင္းေရႊ႕လိုက္ၿပီး ေဆးပညာသင္တန္းတက္ထားသူတစ္ဦးဦးအကူအညီေပးဖို႔ ေၾကညာခ်က္ထုတ္ခဲ့ၾကတယ္။ ေမြးဖြားလုဆဲမိခင္ ကံေကာင္းခဲ့ပါတယ္။ ဂါနာမွာ အေရးေပၚအေျခအေနမွာ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးကို ေမြးဖြားေပးခဲ့ဖူးတဲ့ ဒတ္ခ်္လူမ်ဳိး ဆရာဝန္ Wym Bakker ကလည္း ေလယာဥ္ေပၚမွာလိုက္ပါခဲ့တယ္။ Debbie ဟာ တကယ္လို႔ ေမြးကင္းစကေလးငယ္နဲ႔ Claire တို႔ကို ေလယာဥ္က အာဖရိကမွာပဲ ဆင္းဖို႔ တြန္းအားေပးမွာေၾကာက္လန္႔ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ Debbie က ေလယာဥ္ ဥေရာပဘက္ကို ေရာက္တဲ့အထိ အသည္းအသန္ထိန္းခ်ဳပ္ထားခဲ့တယ္။ လန္ဒန္ Gatwick ေလဆိပ္ဆီခ်ဥ္းကပ္လာေတာ့ သူမကိုအရန္သင့္ ေစာင့္ၾကည့္ေနတဲ့ဆရာဝန္၊ ေလယာဥ္အမႈထမ္းတို႔အကူအညီနဲ႔ Shona Kirsty Yves ကို ေမြးဖြားခဲ့ပါတယ္။ ေလယာဥ္ေပၚမွာ ခရီးသည္တစ္ဦး တိုးသြားခဲ့တာေပါ့။ Shona အခု အဆင္ျမင့္ခရီးသြားေအာ္ပေရတာအျဖစ္ အြန္လိုင္းေစ်းကြက္စီမံခန္႔ခြဲေရးဌာနမွာ လုပ္ကိုင္ေနပါတယ္။ သူမက ခရီးသြားဖို႔ေမြးဖြားလာခဲ့တာပါ လုိ႔ သူမကိုယ္တိုင္ ရည္ညႊန္းတတ္သူပါ။ Shona ဟာ သူမလို ေလယာဥ္ေပၚမွာေမြးဖြားခဲ့သူေတြဘယ္ေလာက္ရွိေနမလဲ အျမဲစိတ္ဝင္တစားရွာေဖြေနခဲ့ပါတယ္။ Shona ရဲ႕မိခင္ဟာ Debs Lowther ဆိုတဲ့အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးနဲ႔အဆက္အသြယ္ရခဲ့တယ္။ Lowther ကလည္း သူမရဲ႕ သား Jonathan ကို Shona မေမြးခင္ ၄ လခန္႔က Malawi ကေန UK အျပန္ British Airways ေလယာဥ္ေပၚမွာပဲ ေမြးဖြားခဲ့တာပါ။ ေလေၾကာင္းလိုင္းအမ်ားစုကေတာ့ ေလယာဥ္ေပၚေမြးဖြားၾကတဲ့မွတ္တမ္းေတြကို သိမ္းဆည္းမထားၾကပါဘူး။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၀၁၅ ေမလက Ada Guan နဲ႔ Wes Branch စံုတြဲ Calgary ကေန Tokyo ကို သြားတဲ့ေလယာဥ္ ပစိဖိတ္သမုဒၵရာေပၚျဖတ္တဲ့အခ်ိန္မွာ Ada က ကေလးငယ္ေမြးဖြားခဲ့တယ္။ ၂၀၁၅ ေအာက္တိုဘာကလည္း အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးဟာ Taipei ကေန Los Angeles ကို အသြား US နယ္ေျမထဲအေရာက္မွာ ေလယာဥ္ေပၚပါလာခဲ့တဲ့ဆရာဝန္တစ္ဦးအကူအညီနဲ႔ က်န္းမာတဲ့ကေလးတစ္ဦး ေမြးဖြားခဲ့ဖူးပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ အဲဒီအမ်ဳိးသမီးကို ကေလးငယ္ယူအက္စ္ႏိုင္ငံသားျဖစ္ေစခ်င္တာေၾကာင့္ တမင္တကာၾကံစည္ခဲ့တာလို႔ ေဝဖန္မႈေတြရွိခဲ့ၾကတယ္။ ႏိုင္ငံသားဥပေဒေတြဟာ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္စီမွာကြဲျပားေနပါတယ္။ ဥပမာ ယူေကမွာဆိုရင္ ၿဗိတိန္မွာေမြးဖြားလည္း အလိုအေလ်ာက္ ႏိုင္ငံသားအျဖစ္ေပးအပ္ျခင္းမခံရပါဘူး။ ယူအက္စ္မွာေတာ့ ႏိုင္ငံထဲက ေရ၊ ေလ တစ္ေနရာရာမွာေမြးဖြားခဲ့ရင္ jus soli (ေျမဆီေျမလႊာအခြင့္အေရး)မူအရ လူတိုင္း ႏိုင္ငံသားျဖစ္ခြင့္ရွိေနပါတယ္။ ေပၚျပဴလာျဖစ္လာတဲ့ေကာလဟာလတစ္ခုက ေလယာဥ္ေပၚမွာ ေမြးဖြားခဲ့သူဟာ တစ္သက္တာအတြက္ ေလယာဥ္အခမဲ့စီးနင္းခြင့္ရွိမရွိ ဆိုတာကိုပါ။ အင္မတန္နည္းပါးတဲ့ ေလေၾကာင္းလိုင္းအေရအတြက္ျဖစ္တဲ့ Thai Airways, Asia Pacific Airlines, AirAsia နဲ႔ Polar Airlines တို႔ကသာ တစ္သက္တာ newborn free flights အတြက္ခြင့္ျပဳေပးၾကတယ္။ Virgin Atlantic ကေတာ့ အသက္ ၂၁ ႏွစ္အထိပဲ အခမဲ့ခြင့္ျပဳပါတယ္။ Shona အတြက္ေတာ့ အသက္ ၁၈ႏွစ္ျပည့္က ၾသစေၾတးလ်ကိုသြားခဲ့တဲ့ေလေၾကာင္းခရီးစဥ္မွာ first class နဲ႔ အခမဲ့ခရီးစီးနင္းခြင့္ ရရွိခဲ့ပါတယ္။
Source: CNN Travel
ၿဖိဳးၿဖိဳး
(Living Fashion Magazine, March, 2016)
No comments:
Post a Comment