Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Thursday, August 25, 2016

အလွဆင္စရာ အဆင္အေျပာက္ အမႊမ္း ဒီဇိုင္းစံုနဲ႔ နံရံကပ္စကၠဴေလးေတြ

နံရံကပ္စကၠဴ(wallpaper)ေလးေတြဟာ အိမ္ခန္း၊ ရုံး၊ ေကာ္ဖီဆိုင္၊ အစိုးရအေဆာက္အဦ၊ ျပတိုက္၊ စာတိုက္ နဲ႔ တျခားအေဆာက္အဦေတြရဲ႕ အတြင္းနံရံမွာ အလွဆင္ကပ္ထားၾကတဲ့ ပစၥည္းမ်ဳိးပါ။ နံရံကပ္ေကာ္ပါတဲ့စကၠဴသားျဖစ္ၿပီး ေရာင္းခ်တဲ့အခါ အလိပ္လိုက္ေရာင္းခ်ၾကတယ္။ နံရံကပ္စကၠဴေတြမွာ ေျဗာင္နဲ႔လည္းေရာင္းခ်ၾကတယ္။ ေျဗာင္သားဆိုေတာ့ ကိုယ္ႏွစ္သက္တဲ့အေရာင္သုတ္ႏိုင္တယ္။ မညီညာလွတဲ့မ်က္ႏွာျပင္နဲ႔ အျပစ္အနာအဆာေလးေတြရွိေနတဲ့နံရံမ်က္ႏွာျပင္ေတြ ဖံုးကြယ္ခ်င္ရင္ အသံုးျပဳႏိုင္ၾကပါတယ္။ Anaglypta လို texture နံရံကပ္စကၠဴနဲ႔ Lincrusta တို႔လိုေဖာင္းၾကြထူထူပါတဲ့အသားေတြမွာ ပံုစံဆင္တူအကြက္အေျပာက္ ထပ္ကာထပ္ကာသံုးထားတဲ့ pattern ဒီဇိုင္းမ်ဳိးနဲ႔ ထပ္ကာမသံုးထားဘဲ ဒီဇိုင္းႀကီးႀကီးတစ္ခုတဲ့ နံရံအျပည့္သံုးတဲ့နံရံကပ္အသားေတြရွိၾကတယ္။ နံရံကပ္စကၠဴေတြကို အလိပ္ရွည္ရွည္အေနအထားနဲ႔ျပဳလုပ္ၿပီး နံရံမွာ ေထာင္လိုက္ကပ္ၾကတယ္။ pattern နံရံကပ္စကၠဴဒီဇိုင္းက အကြက္အေျပာက္ေတြဟာ ဆက္တိုက္ထပ္သံုးပို႔ပံုစံေဖာ္ထားတာဆိုေတာ့ အလိပ္တစ္ခုထဲကပဲျဖတ္လိုက္တဲ့ေနရာမွာ ေနာက္ထပ္ျဖတ္ထားတဲ့အစကို ဆက္ၿပီးကပ္လိုက္လည္း အဆက္ေနရာကို လြယ္လြယ္ကူကူမျမင္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ အပိုင္းအျဖတ္မ်ားမယ့္နံရံက်ဥ္းက်ဥ္းေတြအတြက္ pattern ဒီဇိုင္းေလးေတြက သင့္ေတာ္လွပါတယ္။ ခပ္ရႈပ္ရႈပ္အဆင္ႀကီးႀကီးဒီဇိုင္းမ်ဳိးဆိုရင္ေတာ့ အပိုင္းအျဖတ္ ဆက္ရမယ့္ေနရာေတြအတြက္ သတိထားရေတာ့မွာပါ။ 
နံရံကပ္စကၠဴေတြရဲ႕ သမိုင္း
ေရွးေရွးက ျပဳလုပ္ၾကတဲ့နည္းလမ္းေတြမွာေတာ့ လက္နဲ႔ေဆးျခယ္တဲ့နည္း(hand-painting)၊ သစ္ထြင္းပံုစံတံုးနဲ႔ေဆးရိုက္တဲ့နည္း(woodblock printing) နဲ႔ ပန္းေဖာက္ျပားနဲ႔ေဆးရိုက္တဲ့နည္း(stenciling) ေတြနဲ႔ တျခား စက္နဲ႔ပံုႏွိပ္တဲ့နည္းအမ်ဳိးမ်ဳိးရွိၾကတယ္။ ပထမ နည္း ၃ နည္းကေတာ့ ၁၇ ၇ာစုမတိုင္ခင္ကတည္းက စၿပီးအသံုးျပဳလာခဲ့ၾကပါတယ္။ သစ္ထြင္းပံုစံတံုးေတြနဲ႔ ပံုႏွိပ္တဲ့နည္းအသံုးျပဳတဲ့ နံရံကပ္စကၠဴေတြဟာ Renaissance ေခတ္ဥေရာပတလႊား အထက္တန္းလႊာေတြၾကား ေက်ာ္ၾကားအသံုးမ်ားခဲ့ၾကတယ္။ အလယ္ေခတ္မွာ လူခ်မ္းသာေတြက ႀကီးမားလွတဲ့ေရာင္စံုခ်ည္ရက္ေဖာက္ထားတဲ့အခင္းအကာေတြ သူတုိ႔ရဲ႕နံရံေတြမွာ ခမ္းလံုးျပည့္အလွဆင္လာၾကတာပါ။ အဲဒီခ်ည္သားေရာင္စံုပန္းခ်ီကားႀကီးေတြက ေက်ာက္သားနံရံနဲ႔ အခန္းၾကားအလႊာမွာ အကာအကြယ္ေပးထားၿပီး အေသြးအေရာင္ေတြနဲ႔ အခန္းကို လင္းလက္ေတာက္ပသြားေစသလို အခန္းရဲ႕အပူခ်ိန္ကို ထိန္းေပးထားတာေၾကာင့္ အသံုးမ်ားၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီဂႏၱဝင္ေရာင္စံုခ်ည္သားပန္းခ်ီကားေတြဟာ အင္မတန္ တန္ဖိုးႀကီးျမင့္လွတာေၾကာင့္ ၾကြယ္ဝခ်မ္းသာလြန္းတဲ့အလႊာကပဲ တတ္ႏိုင္ၾကတာပါ။ သာမန္လူတန္းစားေတြအတြက္ကေတာ့ ေစ်းတန္ဖိုးရယ္၊ စစ္ပြဲေတြေၾကာင့္ ႏိုင္ငံတကာကုန္သြယ္ခြင့္ အက်ပ္အတည္းေတြရယ္ေၾကာင့္ ေရာင္စံုခ်ည္သားအကာအရံေတြမဝယ္ယူႏိုင္ၾကဘဲ နံရံကပ္စကၠဴေတြသာ နံရံေတြမွာေနရာယူေစခဲ့ၿပီး သူတို႔ရဲ႕အခန္းေတြ ေတာက္ပေစခဲ့ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ထင္ရွားတဲ့ပန္းခ်ီဆရာေတြလည္း နံရံကပ္ပန္းခ်ီပံုႏွိပ္ဖို႔အတြက္ေရးဆြဲခဲ့ၾကတယ္။ နံရံကပ္ပံုႏွိပ္ပန္းခ်ီအတြက္ေရးဆြဲေပးတဲ့ပန္းခ်ီဆရာေတြထဲမွာ ထင္ရွားခဲ့တာက ဂ်ာမန္ပန္းခ်ီဆရာ Albrecht Dürer ပါ။ ေရာမဧကရာဇ္ Maximilian I ေရးဆြဲခိုင္းခဲ့တဲ့ The Triumphal Arch နံရံကပ္ပံုႏွိပ္ပန္းခ်ီကားကို ၁၅၁၅ ခုႏွစ္မွာ ၿပီးစီးခဲ့ပါတယ္။ အခ်ပ္ေပါင္း ၁၉၂ ခ်ပ္နဲ႔ျပဳလုပ္ရတဲ့ ႀကီးမားလွတဲ့ပန္းခ်ီကားႀကီးပါ။ ေကာ္ပီ ၇၀၀ ပထမဆံုးပံုႏွိပ္ထုတ္ေဝခဲ့ပါတယ္။ နန္းေတာ္ေတြ၊ ၿမိဳ႕ေတာ္ခန္းမေတြရဲ႕ ႀကီးမားလွတဲ့နံရံေတြမွာ အသံုးျပဳခဲ့ၾကတဲ့ အဦးဆံုး နံရံကပ္ပံုႏွိပ္ပန္းခ်ီကားေတြပါပဲ။ အဂၤလိပ္နဲ႔ ျပင္သစ္ဟာ ဥေရာပနံရံကပ္ထုတ္လုပ္တဲ့ေစ်းကြက္မွာ ဦးေဆာင္ႏိုင္ခဲ့ၾကတဲ့သူေတြပါ။ ၁၇၁၂ ခုႏွစ္ ဘုရင္မ Anne ေခတ္အတြင္း နံရံကပ္စကၠဴအခြန္အခေကာက္ခံလာခဲ့တယ္။ အဲဒီအခြန္ဟာ ၁၈၃၆ ခုႏွစ္အထိ ဖ်က္သိမ္းျခင္းမရွိခဲ့ပါဘူး။ ၁၈ရာစုအလယ္ပိုင္းေလာက္မွာ ၿဗိတိန္ဟာ ဥေရာပ၊ နံရံကပ္စကၠဴထုတ္လုပ္မႈမွာ ဦးေဆာင္လာခဲ့ပါတယ္။ ဥေရာပေစ်းကြက္ထဲမွာ ပမာဏမ်ားမ်ားေနရာယူထားတာပါ။ ဒါေပမဲ့ Seven Years စစ္ပြဲနဲ႔ Napolenic Wars ေနာက္ပိုင္း ၁၇၅၅ မွာ အရွိန္ေႏွာင့္ေႏွးလာခဲ့တယ္။ ျပင္သစ္ကို တင္ပို႔ရတာ အခြန္အခေတြ အင္မတန္မ်ားလာခဲ့ပါတယ္။
၁၇၈၅ ခုႏွစ္မွာ နံရံကပ္စကၠဴသားေတြမွာ ေဆးေရာင္ပံုႏွိပ္ႏိုင္မယ့္ ပထမဆံုးစက္ကို ျပင္သစ္ႏိုင္ငံသား ဂ်ာမန္စက္မႈလုပ္ငန္းရွင္ Cristophe-Philippe Oberkampf က တီထြင္ခဲ့တယ္။ ၁၇၉၉ ခုႏွစ္မွာ ျပင္သစ္လူမ်ဳိး miniaturist, စက္မႈအင္ဂ်င္နီယာ Louis-Nicolas Robert က အလ်ားဆက္တိုက္စကၠဴပံုႏွိပ္ထုတ္လုပ္ႏိုင္တဲ့စက္ကို မူပိုင္ခြင့္တင္ခဲ့ပါတယ္။ ၁၈ ရာစုနံရံကပ္စကၠဴထုတ္လုပ္ခဲ့ၾကတဲ့ထုတ္လုပ္သူေတြထဲမွာ အဂၤလန္မွာ John Baptist Jackson နဲ႔ John Sherringham ၊ အေမရိကမွာေတာ့ J. F. Bumstead & Co. (Boston)၊ William Poyntell (Philadelphia)နဲ႔ John Rugar (New York)တို႔က ေအာင္ျမင္ခဲ့ၾကတယ္။  ၁၇ ရာစုေနာက္ပိုင္း အဆင့္ျမင့္နံရံကပ္စကၠဴေတြကို တရုတ္ႏိုင္ငံကထုတ္လုပ္လာႏိုင္ခဲ့ၿပီး လက္နဲ႔ေဆးျခယ္တာရယ္ တန္ဖိုးလည္းႀကီးျမင့္လွပါတယ္။ အဲဒီနံရံကပ္စကၠဴလက္ရာေတြကို ဂ်ာမနီေတာင္ပိုင္းက Nymphenburg Palace ၊ ပိုလန္က Łazienki Palace ၊ အဂၤလန္က Chatsworth House နဲ႔ Temple Newsam ၊ ေျမာက္ပိုင္းအိုင္ယာလန္က Lissan House ၊ အဂၤလန္ႏိုင္ငံ ေဝလျပည္နယ္က Erddig ခန္းမအပါအဝင္ နန္းေတာ္ေတြနဲ႔ ခမ္းနားႀကီးက်ယ္လွတဲ့အေဆာက္အဦေတြမွာ အခုထက္ထိ ေတြ႔ရွိႏိုင္ၾကတယ္။ ၁.၂ မီတာက်ယ္ဝန္းတဲ့ နံရံကပ္စကၠဴပန္းခ်ီကားေတြပါ။ နံရံကပ္စကၠဴသမိုင္းမွာ အဂၤလိပ္၊ ျပင္သစ္နဲ႔ ဂ်ာမန္ထုတ္လုပ္သူေတြက အစပ်ဳိးတီထြင္ခဲ့ၾကၿပီး လက္နဲ႔စတင္ေရးျခယ္ခဲ့ၾကတာပါ။ ေနာက္ပိုင္းမွာ တရုတ္ျဖစ္စကၠဴေတြကို တစ္ခါတစ္ရံအသံုးျပဳခဲ့ၾကတယ္။ ၁၈ ရာစုေနာက္ပိုင္မွာ အဂၤလန္မွာေရာ ျပင္သစ္မွာပါ ျမင္ကြင္းက်ယ္နံရံကပ္စကၠဴေတြ ဖက္ရွင္တစ္ခုလိုျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။  ျပင္သစ္ထုတ္လုပ္သူ Joseph Dufour et Cie အတြက္ ပန္းခ်ီဆရာ Jean-Gabriel Charvet က ပံုေဖာ္ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ Captain Cook ရဲ႕ ေရေၾကာင္းခရီးရွည္ နံရံကပ္စကၠဴပန္းခ်ီကား Savages of the Pacific ဟာ အဲဒီေခတ္က ေက်ာ္ၾကားလွတဲ့ အႀကီးဆံုးျမင္ကြင္းက်ယ္ကားခ်ပ္ပါ။ Dufour အျပင္ ျပင္သစ္နံရံကပ္စကၠဴထုတ္သူေတြျဖစ္တဲ့ Zuber et Cie နဲ႔ Arthur et Rober တို႔ကလည္း သူတို႔ရဲ႕ လက္ရာေတြကို ဥေရာပနဲ႔ ေျမာက္အေမရိကတစ္ဝွမ္းကို တင္ပို႔ႏိုင္ခဲ့တာပါ။ Zuber et Cie ရဲ႕ Views of North America ဆိုရင္ အိမ္ျဖဴေတာ္၊ သံတမန္ဧည့္ခံေတြ႔ဆံုတဲ့ေရးအခန္းမွာ ခ်ိတ္ဆြဲထားပါတယ္။ Napoleonic Wars အတြင္း ဥေရာပနဲ႔ ၿဗိတိန္ ကုန္သြယ္မႈပ်က္ျပယ္ခဲ့ၾကတယ္။ (Napoleonic Wars) ၁၈၀၃-၁၈၀၅ အတြင္းျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ ပဋိပကၡေတြၿပီးဆံုးတဲ့အခါမွာေတာ့ ေစ်းသက္သာၿပီး အေရာင္စံုတဲ့နံရံကပ္စကၠဴေတြ ဥေရာပက ၿဗိတိန္ဆီက ျပန္လည္မွာယူခဲ့ပါတယ္။ ၁၉ ရာစုမွာေတာ့ နံရံကပ္စကၠဴထုတ္လုပ္ကုန္သြယ္မႈ အျမင့္ဆံုးျဖစ္လာခဲ့တယ္။ ၁၉ရာစုေနာက္ပိုင္းမွာ Lincrusta နဲ႔ Anaglypta တို႔လို ေဖာင္းၾကပါဝင္တဲ့ နံရံကပ္စကၠဴေတြပါ တားျမစ္ခ်က္ေတြမရွိဘဲ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ကုန္သြယ္လာႏိုင္ခဲ့တာပါ။ ၂၀ ရာစုအေစာပိုင္းမွာ အေနာက္ကမၻာမွာပါ ေပၚျပဴလာအျဖစ္ဆံုးေနရာယူလာခဲ့ပါတယ္။  USA နံရံကပ္စကၠဴထုတ္လုပ္သူေတြမွာ Sears ဟာ ဒီဇိုင္နာေတြထဲမွာ artist အန္ဒီဝါေဟာအပါအဝင္ တျခားနာမည္ေက်ာ္ဒီဇိုင္းပညာရွင္ေတြအသံုးျပဳခဲ့တာေၾကာင့္ နာမည္ေက်ာ္လွတယ္။ ၂၁ရာစုအေစာပိုင္းေရာက္လာခဲ့ေတာ့ အလင္းပါတဲ့ နံရံကပ္စကၠဴနည္းပညာပါ တိုးတက္လာခဲ့ၿပီး လန္ဒန္အေျခစိုက္ Meystyle ကုမၸဏီက LED ပါတဲ့ နံရံကပ္စကၠဴအမ်ဳိးအစားတီထြင္လာခဲ့ပါတယ္။ နည္းပညာအသစ္တစ္ခုဟာ နံရံကပ္စကၠဴရဲ႕ ေက်ာ္ၾကားမႈအဆင့္တစ္ခုအျဖစ့္ ပိုၿပီးအရွိန္ျမင့္လာခဲ့ရတယ္။ 
သမိုင္းမွာေက်ာ္ၾကားခဲ့တဲ့ နံရံကပ္စကၠဴနမူနာေတြကို ဂ်ာမနီက Deutsches Tapetenmuseum (Kassel)ျပတိုက္၊ ျပင္သစ္က the Musée des Arts Décoratifs (Paris) and Musée du Papier Peint (Rixheim)၊ ယူေကက the Victoria & Albert ၊ the Smithsonian's Cooper-Hewitt, Historic New England, Metropolitan Museum of Art နဲ႔ ယူအက္စ္က U.S. National Park Service, Winterthurတို႔မွာ ထိန္းသိမ္းထားရွိပါတယ္။ 

နံရံကပ္စကၠဴေတြရဲ႕ အမ်ဳိးအစားနဲ႔ အရြယ္အစား
အမ်ဳိးအစားေတြမွာဆိုရင္ေတာ့ ေဆးျခယ္ထားတဲ့ painted wallpaper, hand-painted blockwood wallpaper, hand-printed stencil wallpaper, machine-printed wallpaper နဲ႔ flock wallpaper ေတြျဖစ္ၾကတယ္။ ေခတ္မီနံရံအဖံုးအကာေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးအေထြေထြရွိေနၾကတာပါပဲ။ စက္ရုံေတြက ထုတ္လုပ္တဲ့ အရြယ္အစားေတြထဲမွာ ထုတ္လုပ္မႈအမ်ားဆံုး ၂ မ်ဳိးျဖစ္တဲ့ အေမရိကန္ နဲ႔ ဥေရာပ ပစၥည္းဆိုၿပီး ရည္ညႊန္းၾကတယ္။ အေမရိကန္နံရံကပ္စကၠဴအလိပ္ေတြက အက်ယ္က ၂၇ လက္မရွိၾကၿပီး ျဖန္႔လို္က္တဲ့အရွည္မွာ ၂၇ ေပ(၈.၂မီတာ) ရွိပါတယ္။ ဥေရာပနံရံကပ္စကၠဴလိပ္ကေတာ့ ၂၁.၅ ေပက်ယ္ၿပီး ၃၃ ေပ(၁၀မီတာ)ရွည္ၾကတယ္။ ပ်မ္းမွ် ၆၀ စတုရန္းေပ(၅.၆ စတုရန္းမီတာ)ရွိၾကပါတယ္။ အိမ္သံုးနံရံကပ္စကၠဴနဲ႔ အသံုးအမ်ားဆံုးကေတာ့ ေကာ္သုတ္ၿပီးသား၊ ေနာက္ေက်ာကို စိုစြတ္ေအာင္လုပ္ရုံသံုးႏိုင္တဲ့ ဗီႏိုင္းနံရံကပ္စကၠဴ (Vinyl Wallpaper) ေတြပါ။ 

Vinyl Wallpaper
ဗီႏိုင္နံရံကပ္စကၠဴေတြက တျခားနံရံကပ္အဖံုးအကာေတြထက္ ၾကာရွည္ခံၿပီး သန္႔ရွင္းရလြယ္ကူပါတယ္။ မီးစြဲဖို႔လည္း ေႏွာင့္ေႏွး၊ အဟန္႔အတားျဖစ္ေစတယ္။ ဗီႏိုင္းနံရံကပ္စကၠဴေတြမွာ ၄ မ်ဳိးရွိၾကတယ္။ ဗီႏိုင္းသားအျပည့္၊ ဗီႏိုင္းအုပ္ထားတဲ့အသား၊ စကၠဴသားေနာက္ခံဗီႏိုင္း၊ ဖိုင္ဘာေနာက္ခံဗီႏိုင္းေတြပါ။ ပိုၿပီးေပါ့ပါးတဲ့ဗီႏိုင္းေတြဟာ ကိုင္တြယ္၊ ခ်ိတ္ဆြဲဖို႔ ပိုၿပီးလြယ္ကူၾကတယ္။ စကၠဴသားေနာက္ခံဗီႏိုင္းေတြက ေယဘူယ်အားျဖင့္ ေစ်းႀကီးၿပီး ခ်ိတ္ဆြဲရခက္တာသိပ္သိသာလွတယ္။ မေသမသပ္ျဖစ္ႏိုင္တာေပါ့။ တစ္မ်ဳိးစီမွာေတာ့ ကိုယ္သံုးမယ့္ေနရာေပၚမွာ မူတည္ၿပီး ကြဲျပားတဲ့အားသာခ်က္ေတြရွိေနၾကပါတယ္။ 

Solid vinyl 
ဗီႏိုင္းသားအျပည့္နံရံကပ္စကၠဴကေတာ့ ေရစိုခံတာေၾကာင့္ ေရခ်ဳိးခန္းေတြနဲ႔ မီးဖိုခန္းတို႔လို စြတ္စိုမႈမ်ားၿပီး စိုးထိုင္းဆျမင့္တဲ့ေနရာေတြမွာ အသံုးမ်ားၾကတယ္။ ကုတ္ဖဲ့၊ ဆုတ္ျဖဲမိတာေတြမွာ ခံႏိုင္ရည္ရွိၿပီး အင္မတန္ၾကာရွည္ခံလွပါတယ္။ သန္႔ရွင္းရလည္း လြယ္ကူတာပါပဲ။ သြားသြားလာလာအသံုးျပဳမ်ားၾကတဲ့ ကေလးငယ္ေတြရဲ႕ အိပ္ခန္းေတြနဲ႔ ကေလးကစားစရာအခန္းေတြမွာလည္း အသံုးျပဳၾကေလ့ရွိတယ္။ ဗီႏိုင္းျပည့္နံရံကပ္စကၠဴကို ေနာက္ေက်ာမွာ စကၠဴသားခြနံရံမွာကပ္ရတဲ့ အသားနဲ႔၊ ေကာ္သုတ္လိမ္းထားတဲ့ေနာက္ေက်ာကို စိုစြတ္ေစၿပီး ကပ္ရတာနဲ႔ နံရံကိုမကပ္ခင္ ေကာ္သပ္သပ္သုတ္လိမ္းၿပီးကပ္ရတဲ့ နံရံကပ္စကၠဴအမ်ဳိးအစားေတြရႏိုင္ပါတယ္။

Vinyl coated
ဗီႏိုင္းသားအုပ္ထားတဲ့နံရံကပ္စကၠဴမ်ဳိးကေတာ့ အိမ္ေတြမွာ အသံုးအမ်ားဆံုးအမ်ဳိးအစားပါပဲ။ နံရံကပ္စကၠဴကို အဓိက စကၠဴသားနဲ႔ပဲျပဳလုပ္ထားၿပီး အကာအကြယ္အလႊာမွာ acrylic ဗီႏိုင္းအုပ္ထားတာပါ။ တိုက္ခၽြတ္ေဆးေၾကာႏိုင္ၿပီး သန္႔ရွင္းရလြယ္ကူပါတယ္။ အပူ၊ စိုထိုင္းမႈနဲ႔ အဆီေတြအစြန္းအထင္းခံပါတယ္။ မီးဖိုခန္း၊ မိသားစုဧည့္ခန္း၊ ကေလးေတြရဲ႕ အိပ္ခန္းတို႔လို အသြားအလာအမ်ားဆံုးေနရာေတြမွာ သံုးဖို႔သင့္ေတာ္လွတယ္လို႔ အၾကံျပဳၾကတယ္။ ဖုန္နဲ႔ ခဲတံျခစ္ရာေတြကို စကၠဴသားစုတ္ျပဲသြားမွာ မပူပင္ရဘဲနဲ႔ တိုက္ခၽြတ္ေဆးေၾကာႏိုင္ပါေသးတယ္။ ဗီႏိုင္းအုပ္တဲ့အသားကို ဗီႏိုင္းျပည့္အသားထက္ပိုၿပီးႀကိဳက္ႏွစ္သက္ၾကတာက ျပန္ခြာရလြယ္တာေၾကာင့္လည္းအေၾကာင္းရင္းတစ္ခ်က္ပါ။

Paper backed vinyl
စကၠဴသားေနာက္ခံဗီႏိုင္းဟာ ဗီႏိုင္းသားအျပည့္ကို ေနာက္ေက်ာမွာ စကၠဴအလႊာအုပ္ထားတာပါ။ တျခားနံရံကပ္စကၠဴအမ်ဳိးအစားေတြထက္ ပိုၿပီးထူထဲေနပါတယ္။ ၾကာရွည္အခံႏိုင္ဆံုးအသားလို႔လည္းဆိုၾကတယ္။ စိုထိုင္းမႈနဲ႔ အစြန္းအထင္းေတြကို ကာကြယ္ႏိုင္တယ္။ ေဆးေၾကာႏိုင္ပါတယ္။ အိမ္ထဲမွာ ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ားအသံုးျပဳႏိုင္ေပမဲ့ ေရခ်ဳိးခန္းကိုေတာ့ ျခြင္းခ်က္သေဘာ မသံုးၾကပါဘူး။ ဒီစကၠဴသားေနာက္ခံဗီႏိုင္းနံရံကပ္စကၠဴကို တပ္ဆင္တဲ့အခါမွာ အင္မတန္ဂရုတစိုက္ျပဳလုပ္ရတာပါ။ စိုထိုင္းမႈရွိလြန္းတဲ့အခန္းေတြမွာဆိုရင္ဆက္ေၾကာင္းေနရာေတြမွာ အရာထင္သြားႏိုင္ေသးတယ္။ သိပ္ၿပီးစိုထိုင္းမႈမ်ားမယ္၊ ထပ္ခါထပ္ခါစိုစြတ္မယ္၊ ၾကာျမင့္စြာစိုစြတ္ေနမယ္ဆိုရင္ နံရံကပ္စကၠဴသားဟာ တျဖည္းျဖည္းခ်င္းနံရံကေန ကြာသြားေတာ့မွာပါ။ ေနာက္ထပ္အသစ္ျပန္ကပ္ဖို႔ လိုအပ္သြားႏိုင္တာေပါ့။

Fabric backed vinyl
ဒီဗီႏိုင္းကေတာ့ ဗီႏိုင္းသားအျပည့္မွာ ရက္ထည္အသားတစ္လႊာထပ္ၿပီးအုပ္ထားတာပါ။ ေနာက္ခံမွာ ရက္ထည္သားပါၿပီးမ်က္ႏွာျပင္အလႊာမွာက အဆင္အေျပာက္အမႊမ္းဒီဇိုင္းနဲ႔ တန္ဆာဆင္ထားတဲ့ဗီႏိုင္သားပါဝင္တယ္။ သန္႔ရွင္းဖို႔၊ ေဆးေၾကာတိုက္ခၽြတ္ဖို႔လြယ္ကူပါတယ္။ ၾကာရွည္ခံတဲ့အဆင့္လည္းျမင့္မားလွတယ္။ ဧည့္ခန္းမေတြ၊ ကေလးေတြရဲ႕အခန္းေတြ၊ သီးသန္႔ခန္းေတြ၊ မီးဖိုခန္းနဲ႔ ေရခ်ဳိးခန္းေတြလို အသြားအလာမ်ားလွတဲ့ေနရာေတြအတြက္ အေကာင္းဆံုးေရြးခ်ယ္မႈပါ။ ရက္ထည္ေနာက္ခံသားဗီႏိုင္းေတြဟာ မ်က္ႏွာျပင္ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းနံရံေတြေပၚမွာ တပ္ဆင္အသံုးျပဳတာကလည္း သိပ္ေကာင္းတဲ့ေရြးခ်ယ္မႈပါပဲ။ နံရံကပ္စကၠဴဖယ္ရွားရေတာ့မယ့္အခ်ိန္မွာလည္း သက္ေတာင့္သက္သာ အခ်ပ္လိုက္ခြာထုတ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီဗီႏိုင္ေတြဟာ အင္မတန္ၾကာရွည္ခံလွတာေၾကာင့္ စီးပြားျဖစ္လုပ္ငန္းေတြမွာ မၾကာခဏအသံုးျပဳၾကတယ္။ ရက္ထည္ေနာက္ခံသားဗီႏိုင္းေတြ ၃ မ်ဳိးရွိပါတယ္။ type 1 မွာ  ဟိုတယ္၊ ရံုးအေဆာက္အဦတို႔လိုကုတ္ျခစ္ရာ၊ ပြန္းရာပဲ့ရာနည္းပါးႏိုင္တဲ့ေနရာေတြမွာ သံုးပါတယ္။ Type 2 က ဟိုတယ္၊ ရုပ္ရွင္ရုံအဝင္ခန္းေတြ၊ လူသြားစၾကၤန္ေတြလို ကုတ္ျခစ္ရာပြန္းပဲ့ရာ အလယ္အလတ္ရွိတဲ့ေနရာမွာ အသံုးျပဳၿပီး Type 3 ကိုေတာ့ ေဆးရုံးေတြနဲ႔ အစားအစာျပင္ဆင္ခ်က္ျပဳတ္တဲ့ေနရာမ်ဳိးေတြလို အသြားအလာမ်ားၿပီး၊ ပစၥည္းအေရႊ႕အေျပာင္းမ်ားလွတဲ့ေနရာေတြမွာ အသံုးျပဳၾကတယ္။ နံရံကပ္စကၠဴကို ဘယ္ေနရာမွာကပ္ခ်င္လဲ ကိုယ့္အသံုးျပဳရမယ့္ေနရာကို မူတည္ၿပီး အမ်ဳိးအစား ၃ မ်ဳိးထဲက ေရြးျခယ္ႏိုင္ၾကတာေပါ့။

Flocked wallpaper
ကတၱီပါလို၊ အထည္အလိပ္ေတြလို နံရံေတြ ဒီဇိုင္းဖန္တီးဖို႔ ဒီသိုးေမႊးႏုအုပ္ထားတဲ့နံရံကပ္စကၠဴကို အသံုးျပဳၾကတယ္။ သိုးေမႊးထည္ကေန ရက္ထည္ေတြကပ္ၿပီး ကတၱီပါသားပံုစံ အဆင္ျမင့္အခန္းေတြဖန္တီးအလွဆင္ဖို႔ အသံုးျပဳၾကတဲ့နံရံကပ္စကၠဴအမ်ဳိးအစားပါ။ အင္မတန္ေစ်းႀကီးျမင့္လွၿပီး အဓိကအားျဖင့္ အထက္တန္းလႊာေတြမွ အသံုးျပဳႏိုင္ၾကတာပါ။ ဒီေန႔ေခတ္ သိုးေမႊးႏုအုပ္တဲ့အဆင့္မွာ ႏိုင္လြန္၊ ေရယြန္ပိုးတု ဒါမွမဟုတ္ ေပၚလီအက္စတာအမႈန္ေတြကို ေစးကပ္တဲ့မ်က္ႏွာျပင္ေပၚအုပ္ၿပီး ေအာင္ျမင္စြာထုတ္လုပ္ႏိုင္လာၾကတယ္။ ႏူးညံ့တဲ့ texture ၊ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း texture ႏွစ္မ်ဳိးလံုးရႏိုင္ပါတယ္။ ႏူးညံ့တဲ့ texture ကေတာ့ ကတၱီပါသားလိုဒီဇိုင္းမ်ဳိးပါ။ ေရေဆးလို႔ေတာ့မရႏိုင္ပါဘူး။ ဒီလိုနံရံကပ္စကၠဴမ်ဳိးအသံုးျပဳေတာ့မယ္ဆိုရင္ ေနရာအတြက္အေသအခ်ာေရြးခ်ယ္ရေတာ့မွာပါ။ ထမင္းစားခန္း နဲ႔ ဧည့္ခန္းေတြေလာက္ပဲ အသံုးျပဳသင့္တာပါ။

ေနာက္ထပ္ Grasscloth wallaper နဲ႔ Foil Wallpaper တို႔ကိုလည္း ေစ်းကြက္မွာဝယ္ယူရရွိႏိုင္ပါတယ္။ grasscloth ကိုေတာ့ တကယ့္သဘာဝပစၥည္း က်ဴပင္၊ ဂုန္ေလွ်ာ္မွ်င္ေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္ျပဳလုပ္ထားၿပီး တစ္ခ်ပ္နဲ႔တစ္ခ်ပ္ pattern ေတြ လိုက္ဖက္ဖို႔ေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ စြန္းထင္းႏိုင္ၿပီး ဖယ္ရွားဖို႔ခက္တာေၾကာင့္ အသြားအလာနည္းတဲ့ေနရာမ်ဳိးမွာသာ အသံုးျပဳသင့္ပါတယ္။ foil နံရံကပ္စကၠဴေတြမွာ စကၠဴေနာက္ခံမွာ မ်က္ႏွာျပင္ေပၚပါးလႊာတဲ့သတၳဳသားအုပ္ထားတဲ့ နံရံကပ္စကၠဴမ်ဳိးပါ။ foil နံရံကပ္စကၠဴေတြက မ်ားေသာအားျဖင့္ ေျဗာင္ အေရာင္ေတြပဲ အသံုးမ်ားၾကတယ္။ ေပၚျပဴလာျဖစ္လွတဲ့အေရာင္ေတြမွာ ေရႊေရာင္၊ ေငြနဲ႔ ေၾကးနီေရာင္ေတြပါ။ အဲဒီနံရံကပ္စကၠဴတပ္ဆင္ထားရင္ ေျပာင္လက္ေတာက္ပေနၿပီး အလင္းျပန္ႏိုင္တဲ့အေရာင္အေသြးမ်ဳိး လင္းလင္းလက္လက္ျမင္ေတြ႔ရမွာပါ။ foil နံရံကပ္စကၠဴဟာ အင္မတန္ပါးလႊာလွၿပီး တြန္႔ေခါက္လြယ္၊ ဆုတ္ျဖဲဖို႔ေတာ့ လြယ္ကူလွတယ္။

Ref: Wikipedia

မယ္ရူပ
(Living Fashion Magazine, September, 2016)

No comments: