ေနေရာင္ျခည္သံုးေလယာဥ္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလည္း ဆင္းသက္မယ္
ပထမဆံုး ေနေရာင္ျခည္သံုးေလယာဥ္ Solar Impulse 2 ကမၻာလွည့္ခရီးစဥ္လွည့္ဖို႔ အခ်ိန္နီးကပ္လာပါၿပီ။ Solar Impulse 2 ဟာ သူတို႔ရဲ႕ သမိုင္းတြင္မယ့္စြန္႔စားခန္းခရီးအတြက္ United Arab Emirates ကေန ေဖေဖၚဝါရီေနာက္ဆံုးရက္သတၱပတ္ ဒါမွမဟုတ္ မတ္လအေစာပိုင္းမွာ စတင္ထြက္ခြာၾကမွာပါ။ ဆင္းသက္ရပ္နားမယ့္ မွတ္တိုင္စုစုေပါင္း ၁၂ ခု စီစဥ္ထားၾကတယ္လို႔ ဆြစ္ေလယာဥ္မွဴး ဘားထရန္ဒ္ပစ္ကာ့ဒ္ နဲ႔ အန္ဒရီေဘာ့ရွ္ဘာ့ဂ္ တို႔က ေၾကညာခဲ့ပါတယ္။
ဆင္းသက္မယ့္ႏိုင္ငံေတြမွာ ျမန္မာ၊ တရုတ္၊ အိႏိၵယႏိုင္ငံေတြပါဝင္ၿပီး အေမရိကန္ႏိုင္ငံ၊ အရီဇိုးနားျပည္နယ္ Phoenix ေလဆိပ္နဲ႔ နယူးေယာက္၊ John F. Kennedy အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလဆိပ္ေတြလည္းပါဝင္ၾကတယ္။ ငါးလၾကာခရီးစဥ္အတြင္းမွာ ၂၅ ရက္ပ်ံသန္းၿပီး၊ တစ္နာရီ ၅၀ နဲ႔ ၁၀၀ ကီလိုမီတာ (31-62 mph) ၾကား၊ အျမန္ႏႈန္းနဲ႔ ပ်ံသန္းၾကမယ္လို႔ ပစ္ကာ့ဒ္နဲ႔ ေဘာ့ရွ္ဘာ့ဂ္တို႔က ေျပာပါတယ္။ ေလယာဥ္ရဲ႕အေစာပိုင္းတီထြင္မႈမွာ ေလာင္စာဆီမပါဘဲ ပထမဆံုးေနေရာင္ျခည္သံုး ေန႔ညမနားတမ္း ပ်ံသန္းႏိုင္တယ္။ ေနရာင္ျခည္သိုေလွာင္ဆဲလ္(အခန္း)ေတြဟာ လီသီယမ္ဘက္ထရီေတြကို အားျဖည့္ေပးႏိုင္တယ္။ ဘက္ထရီေတြဟာ ခရီးရွည္ေတြပ်ံသန္းဖို႔ လံုေလာက္တဲ့စြမ္းအင္ သိုေလွာင္ေပးထားႏိုင္တာေၾကာင့္ ညေတြမွာပါ ပ်ံသန္းႏိုင္တယ္လို႔ website မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ Solar Impulse 2 မွာေတာ့ ပထမအဆင့္မွာ အင္ဂ်င္နီယာေတြေလ့လာထားခဲ့တာေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္ၿပီး ေနာက္တစ္ဆင့္ပိုအဆင့္ျမွင့္တင္ထားတယ္ လို႔ ေလယာဥ္ထုတ္လုပ္သူေတြက ေျပာပါတယ္။ ႀကီးမားလွတဲ့ ဘိုးရင္း 747-8 ေလယာဥ္ေတြရဲ႕ ေတာင္ပံအလ်ားထက္ Solar Impulse 2 က ၁၂ ေပ ပိုၿပီးရွည္ပါတယ္။ ေတာင္ပံတစ္ဖက္ထိပ္ဖ်ားကေန ေနာက္တစ္ဖက္ထိပ္ဖ်ားအထိ ၂၃၆ ေပ ရွိတာပါ။ အေလးခ်ိန္မွာေတာ့ အင္မတန္ေပါ့ပါးလွတယ္။၂ တန္ခြဲသာရွိၿပီး sport car SUV အႀကီးေတြထက္ ပိုၿပီးေပါ့ပါးတယ္။ ထိုင္ခံုတစ္ခုသာပါဝင္တဲ့အတြက္ Solar Impulse 2 ဟာ လက္ေတြ႔က်က်၊ စီးပြားျဖစ္အသံုးျပဳႏိုင္မယ့္ေလယာဥ္မ်ဳိးမဟုတ္ေသးဘူး လို႔လည္း ဒီဇိုင္နာေတြကဆိုတယ္။ ေနေရာင္ျခည္စြမ္းအင္သံုးေလယာဥ္ရဲ႕ ျဖစ္ႏိုင္ေျခေတြကို ျပသခ်င္တာရယ္ clean-energy နည္းပညာကို တိုးျမွင့္ေၾကာ္ျငာလိုတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ တီထြင္ခဲ့ၾကတာပါ။ ေလယာဥ္မွဴး ပစ္ကာ့ဒ္ နဲ႔ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ ဘရိုင္ယန္ဂ်ဳံးစ္တို႔ဟာ ၁၉၉၉ ခုႏွစ္တုန္းက မီးပံုပ်ံနဲ႔ ကမၻာတစ္ပတ္မနားတမ္း လွည့္လည္ခဲ့ၾကဖူးတယ္။ ေလယာဥ္မွဴး ေဘာ့ရွ္ဘာ့ဂ္ဟာ Swiss Air Force fighter တိုက္ခုိက္ေရးေလယာဥ္မွဴးအျဖစ္ ႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူပါ။
ထိုင္းႏိုင္ငံရဲ႕ ေနာက္ထပ္ခရီးသြားၾကယ္တစ္ပြင့္
ထိုင္းႏိုင္ငံနဲ႔ ခရီးသြားလုပ္ငန္းဟာ အင္မတန္ၾကာရွည္ခိုင္ျမဲတဲ့ဆက္ဆံေရးမ်ဳိးရွိထားၾကပါတယ္။ ႏွစ္စဥ္ ကမၻာလွည့္ခရီးသည္ေတြ အမ်ားအျပားလာေရာက္လည္ပတ္ၾကတယ္။ အခုေနာက္ထပ္ေျခတစ္လွမ္း ဆက္လွမ္းဖို႔ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနပါၿပီတဲ့။ ကမၻာလွည့္ခရီးသည္ေတြ ထိုင္းႏိုင္ငံကို ပိုၿပီးသိျမင္ႏိုင္မယ့္အခ်ိန္လို႔ဆိုတယ္။ အဲဒီအစီအစဥ္ကေတာ့ "ထိုင္းႏိုင္ငံကိုရွာေဖြျခင္း" ဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္နဲ႔အတူ ထိုင္းႏိုင္ငံထဲ ကမၻာလွည့္ခရီးသည္ေတြ အသြားအလာနည္းပါေသးတဲ့ေနရာေဒသ ၁၂ ခုကို ေစ်းကြက္တင္ဆြဲေဆာင္မယ့္ အစီအစဥ္ျဖစ္ပါတယ္။ "ေနရာအသစ္ေတြကို မိတ္ဆက္ေပးေနတာပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ထိုင္းကို လာေရာက္ၾကတဲ့ကမၻာလွည့္ခရီးသြား ၆၀-၇၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ဟာ အရင္ကလာခဲ့ဖူးတဲ့ခရီးသြားေတြပါ" လို႔ ထိုင္းခရီးသြားလုပ္ငန္းဝန္ႀကီး ေကာ့ဘ္ခမ္း ဝပ္ထာနာဗရန္ဂ္ကူလ္ ကေျပာပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ျပန္လာလည္ၾကတဲ့အတိုင္း ပိုၿပီးရက္ၾကာၾကာေနထိုင္ဖို႔ ေမွ်ာ္လင့္ရေတာ့ ကၽြန္မတို႔က ထူးထူးျခားျခားလႈပ္ရွားမႈအစီအစဥ္ေလးေတြ၊ ေနရာေဒသအသစ္ေတြပိုၿပီး ရွာေဖြကမ္းလွမ္းေပးသင့္တယ္ လို႔ ဆိုတယ္။ အဲဒီ ေနရာေဒသ ၁၂ ခုမွာ ထိုင္းႏိုင္ငံေျမာက္ပိုင္းေရွးေဟာင္းၿမိဳ႕ေတာ္ Lampang လည္း ပါဝင္တယ္။ အဲဒီေရွးေဟာင္းၿမိဳ႕ေတာ္ဟာ ခ်င္းမိုင္ကေန တစ္နာရီကားေမာင္းရင္ေရာက္ရွိႏိုင္တဲ့ေနရာပါ။ ထိုင္းဓာတ္ပံုဆရာ ဆရီခ်ဳိင္း အာစာဝါလာပ္စာကူလ္ဟာ Lampang မွာ ၁၅ ႏွစ္ေက်ာ္ၾကာေနထိုင္ခဲ့ပါတယ္။ သူရိုက္ကူးထားခဲ့တဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္တစ္ဝွမ္းမွတ္တမ္းဓာတ္ပံုေတြဟာ အံ့ဘနန္းစိမ္းစိုလွပလြန္းတာေၾကာင့္ Lampang ဟာ ထိုင္းႏိုင္ငံရဲ႕ ေနာက္ထပ္ခရီးသြားၾကယ္တစ္ပြင့္ျဖစ္လာမလား ေမွ်ာ္လင့္ရင္ခုန္စရာပါပဲ။
ေတာင္နဲ႔ ေျမာက္ကိုးရီးယားတို႔ရဲ႕ ႏွစ္ဦးသက္ဆိုင္တဲ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပန္းျခံ
ေတာင္ကိုးရီးယားနဲ႔ ေျမာက္ကိုးရီးယား ၾကားခံဇုန္အျဖစ္ဖန္တီးထားတဲ့ စစ္မဲ့ဇုန္ (Korean Demilitarized Zone-DMZ) ဟာႏွစ္ေပါင္း ၆၀ ေက်ာ္ခန္႔ကတည္းက တည္ေထာင္ထားခဲ့တာပါ။ အဲဒီေနရာေဒကိုပဲ ကမၻာ့ဖိအားအမ်ားဆံုးနယ္စပ္ေဒသအျဖစ္လည္း မၾကာခဏရည္ညႊန္းေနၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီႏွစ္ေတြမွာ သဘာဝအတိုင္း မတို႔မထိ၊ မပ်က္မယြင္းပဲ ရွိေနေသးတဲ့ ေနရာဟာ ၂၅၀ ကီလုိမီတာရွည္ၿပီး ၄ ကီလိုမီတာ က်ယ္ဝန္းပါတယ္။ ျမစ္ ၅ စင္း စီဆင္းေနၿပီး ေတာင္ေတြအေျမာက္အမ်ားရွိေနတယ္။ အပင္ေတြနဲ႔ တိရစၦာန္မ်ဳိးစိတ္ေတြေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ သဘာဝအတိုင္းရွင္သန္ေနပါတယ္။ ေတာင္ကိုးရီးယားက DMZ ကို သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ထိန္းသိမ္းထားတဲ့ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပန္းျခံအျဖစ္ေျပာင္းလဲဖြင့္လွစ္ဖို႔ ရည္မွန္းထားတယ္။ ဆိုးလ္ရဲ႕ အဆိုျပဳခ်က္ကို ဆြစ္ဇာလန္မွာျပဳလုပ္တဲ့ စိမ့္ေျမ/ အင္း ဆိုင္ရာ ႏိုင္ငံတကာအစည္းအေဝး Ramsar Convention မွာ အေရးႀကီးအဆိုျပဳခ်က္အျဖစ္တင္ျပခဲ့ပါတယ္။ DMZ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပန္းျခံအစီအစဥ္အတြက္ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ႏိုင္မယ့္နည္းလမ္းရွာဖို႔ ႏိုင္ငံတကာအဖြဲ႕အစည္း အမႈေဆာင္ေတြတက္ေရာက္ၾကတဲ့ Ramsar Convention မွာ ကိုးရီးယားကိုယ္စားလွယ္တစ္ဦး ရွင္းလင္းတင္ျပခဲ့တာကို ေတာင္ကိုးရီးယားသတင္းစာ Korea Times က သတင္းေဖာ္ျပခဲ့တယ္။ စီမံကိန္းအတြက္ ႏိုင္ငံတကာေထာက္ပံ့မႈက်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ရရွိလာဖို႔ ရည္မွန္းထားတယ္ လုိ႔ တရားဝင္သတင္းထုတ္ျပန္ပါတယ္။ စစ္သားေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာစခန္းခ်ထားၾကတဲ့ DMZ ဟာ အႀကီးအက်ယ္စစ္စခန္းျပဳထားတဲ့ေနရာျဖစ္ေနေပမဲ့ တသီးတျခားစီျဖစ္ေနတဲ့အရာကေတာ့ အပင္အမ်ဳိးေပါင္း ၁၂၀၀ ေက်ာ္နဲ႔ မ်ဳိးတုန္းေပ်ာက္ကြယ္ေတာ့မယ့္ရွားပါး ေတာရိုင္းတိရစၦာန္ Asiatic Black Bean နဲ႔ Amur Leopard အပါအဝင္ တိရစၦာန္မ်ဳိးစိတ္ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာရဲ႕ အိမ္လည္းျဖစ္ေနေသးတာပါ။ DMZ ကို ၿငိမ္းခ်မ္းေရးပန္းျခံအျဖစ္ေျပာင္းလဲလိုတဲ့စိတ္ကူးဟာ ပထမဆံုးအႀကိမ္ေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ ေတာင္ကိုးရီးယား Ministry of Unification ရဲ႕ ၂၀၁၄ ႏွစ္သစ္အစီအစဥ္စာရင္းထဲမွာ ပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။ DMZ ရဲ႕ ေတာင္ပိုင္းကေတာ့ United Nations Command- UNC ရဲ႕ ထိန္းခ်ဳပ္မႈေအာက္မွာရွိေနခဲ့ပါၿပီ။ ေျမာက္ကိုးရီးယားပါဝင္လာေအာင္ ခ်ဥ္းကပ္ဖို႔ကပဲ အႀကီးမားဆံုးစိန္ေခၚမႈျဖစ္ေနပါတယ္။ ျပံဳယမ္းဟာ အဲဒီအစီအစဥ္ကို ထပ္ခါထပ္ခါ ျငင္းဆန္ခဲ့တယ္။ ကမၻာလွည့္ခရီးသည္ေတြဆီက ေငြေၾကးသဲ့ယူဖို႔ႀကိဳပမ္းမႈတစ္ခု ဆိုၿပီးေတာ့ပယ္ခ်ခဲ့တာပါ။
Wi-Fi အမိဆံုးေလေၾကာင္းလိုင္းေတြ
ခရီးရွည္ေလယာဥ္ခရီးစီးရတဲ့အခါ အဲဒါဟာ အနည္းဆံုး ၉နာရီေေလာက္ဟာ Offline ျဖစ္ေနမယ္ဆိုတဲ့အဓိပါယ္ပါပဲ။ online ရွိမေနႏိုင္တဲ့အခါ ဆံုေတြ႔ေနက် Facebook ေမးလ္ေတြကို မစစ္ေဆးႏိုင္ေတာ့ သင့္ရဲ႕ဦးေႏွာက္ဟာ ေျခပစ္လက္ပစ္ေမာပမ္းရလြန္းတဲ့အေျခအေနက ေဝးေနႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေလေၾကာင္းခရီးသြားနည္းပညာသစ္ထုတ္လုပ္တဲ့ကုမဏီ Routehappy ကထုတ္ျပန္တဲ့သတင္းအရ Wi-Fi မပါဘဲပ်ံသန္းမယ့္ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြဟာ ရွားပါးလာေတာ့မယ္လို႔ ဆိုတယ္။ ေလယာဥ္ေပၚကအစားအစာေတြ၊ အေျခအေနေတြကို Instagram နဲ႔ Twitter မွာ တင္ဖို႔လိုအပ္တဲ့လူတိုင္းအတြက္ေတာ့ ဒါဟာ သတင္းေကာင္းပါ။ ရွည္ၾကာတဲ့ခရီးစဥ္မွာ စိတ္ႀကိဳက္ရုပ္ရွင္ေတြအမိအရ၊ စိတ္ေျဖာင့္ေျဖာင့္ၾကည့္ရႈလိုတဲ့သူေတြအတြက္ေတာ့ သတင္းဆိုးတစ္ခုျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ Routehappy က ထုတ္ျပန္တဲ့သတင္းအရ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာေလယာဥ္ ၂၄ ရာခိုင္ႏႈန္းမွာ Wi-Fi အသံုးျပဳလို႔ရေနပါတယ္။ ယူအက္စ္ ျပည္တြင္းေလယာဥ္ေတြမွာ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၈ လ အတြင္း ၆၆ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိတိုးျမွင့္ အသံုးျပဳလာႏိုင္တယ္။ လိုင္းမိႏႈန္းအရည္အေသြးနဲ႔ အျမန္ႏႈန္းလည္း ပိုၿပီးတိုးတက္လာတယ္လို႔ သတင္းမွာေဖာ္ျပပါတယ္။ "Wi-Fi ဟာ ေလယာဥ္စီးခရီးသည္ေတြ သူတို႔ေလယာဥ္ေပၚမွာ ရ/ မရ ရွာေဖြၾကဆံုးေသာအရာထဲက တစ္ခုပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ၿပီးခဲ့တဲ့မွတ္တမ္းမွာကတည္းက အဲဒါဟာ ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြရဲ႕ အေရးပါလွတဲ့ရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံမႈဆိုတာေလ့လာေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္" လို႔ Routehappy CEO ေရာဘတ္ အဲလ္ဘတ္ထ္ က ေျပာပါတယ္။ ႏိုင္ငံတကာေလေၾကာင္းလိုင္းေတြထဲက Nordic ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြဟာ ဆက္သြယ္ႏိုင္မႈမွာ ဦးေဆာင္ေနၿပီး Icelandair နဲ႔ Norwegian ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြမွာလည္း ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ Wi-Fi အသံုးျပဳခြင့္ေပးေနပါၿပီ။ ေနာက္ထပ္ေလေၾကာင္းလိုင္း ၄ ခုမွာ Etihad, Singapore, Lufthansa နဲ႔ Iberia ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြမွာ ၄၀-၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔အထိ အသံုးျပဳႏိုင္ေနပါတယ္။ Aeroflot, Emirates နဲ႔ Japan ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြမွာ ၂၀-၃၀ ရာခိုင္းႏႈန္း၊ Qatar, Thai နဲ႔ Turkish ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြမွာ ၁၅ ရာခိုင္ႏႈန္းနဲ႔ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းၾကားအသံုးျပဳႏိုင္တယ္။ U.S. ေလေၾကာင္းလိုင္းေတြထဲက Delta ဟာ ထိပ္ဆံုးမွာရွိတယ္။ Delta ရဲ႕ ေန႔စဥ္ေလယာဥ္ ၃၅၀၀ ေက်ာ္မွာ Wi-Fi အသံုးျပဳႏိုင္ေအာင္စီစဥ္ေပးထားပါတယ္။
Source : CNN Travel
ၿဖိဳးၿဖိဳး
(Living Fashion Magazine, March, 2015)
(Living Fashion Magazine, March, 2015)
No comments:
Post a Comment