အေမွာင္ေခတ္
ခရစ္ေတာ္မေပၚမီ သုံးရာစုႏွစ္ခန္႔္က အိႏၵိယႏိုင္ငံ မာဂဓျပည္တြင္ “ေဒ၀ါနံ ပိယဒႆီအေသာကာ" (လူနတ္အားလုံးခ်စ္ခင္ေသာမင္း)ဘြဲ႔ခံဘုရင္ မင္းကရာဇ္တပါးစိုးစံခဲ့သည္။ ထိုမင္းသည္ စစ္ဘုရင္ျဖစ္သည့္အေလွ်ာက္ အခါမလပ္ စစ္ရိပ္စစ္ေငြ႔ႀကားတြင္ ကခုန္ေပ်ာ္ပါး ၿမဴးတူးတတ္သူျဖစ္သည္။
ေသြးတို႔ျဖင့္ သြန္းေလာင္းထားသည့္ စစ္ေျမျပင္သည္ သူ၏ မ်က္စိထဲ၀ယ္ လွပေသာ အိပ္စက္နားေနရန္ စခန္းသာတခုဟု မွတ္ယူသည္။ေသြးဆာေသာဘုရင္ဟုလည္းေခၚဆိုႏိုင္ေသးသည္။ တိုက္ပြဲတိုင္း ေအာင္ျမင္သျဖင့္ စစ္တြင္ ေပ်ာ္ေမြ႔ေလ့ရွိျခင္းျဖစ္သည္။ စစ္ပြဲႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္အသနားမဖက္ ရက္စက္သူလည္းျဖစ္၏။ အေသာက စစ္ခ်ီတက္လာၿပီေဟ့ဟုဆိုလွ်င္ ဖိန္႔ဖိန္႔တုန္ ေႀကာက္ရြံ႕ႀက၏။ ျမင္းကို ကဆုန္စိုင္းလာေသာ အေသာကသည္ သံကုန္ဟစ္ေအာ္၍၄င္း လက္တဘက္မွလည္း ဓါးကို ေလတြင္ ေ၀ွ႔ရမ္း၍၄င္း သူေရာက္ေလရာ လမ္းတေလွ်ာက္ ပိုင္းျဖတ္ခုတ္ထစ္သြားသည္မွာ လူသူတိရိစၦာန္သစ္ပင္ မဆင္မျခင္ ျမင္ျမင္ကရာရာပင္။အပိုင္းပိုင္းျပတ္သည္။
ထိုမင္းသည္ အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံမ်ားကိုသာမက ေ၀းလံေခါင္ဖ်ားေသာ တိုင္းႏိုင္ငံမ်ားကိုလည္းခ်မ္းသာမေပး အရ အမိ သိမ္းပိုက္တတ္သည္။ ထိုမင္းသည္ သူ၏ အဘိသိက္ခံၿပီး ေရႊနန္းစံသက္ ဂႏွစ္ေျမာက္ၿပီးခ်ိန္တြင္ မာဂဓ တိုင္းအား အခြန္ပဏၰာမဆက္ အံတုလာေသာ ကလိ္ဂၤတိုင္းျပည္ကို သြားေရာက္ တိုက္ခိုက္ သိမ္းပိုက္ခဲ့သည္။ ထိုစစ္ပြဲသည္ သူ၏အေမွာင္ေခတ္ကိုအဆုံးသတ္ ပိုင္းျခားျပစ္လိုက္သည့္ စစ္ပြဲဟုလည္း ေခၚဆိုႏိုင္သည္။ ကလိဂၤတိုင္းျပည္သည္ ေျမႀသဇာေကာင္းသျဖင့္ လယ္ယာလုပ္ငန္းျဖစ္ထြန္းသည္။ဆန္ေရစပါးေပါမ်ားသျဖင့္လည္း ႀကြယ္၀ေသာ တိုင္းျပည္ႏိုင္ငံျဖစ္သည္။
ေျခလွ်င္တပ္သားေျခာက္ေသာင္း၊ ျမင္းတပ္သားတစ္သာင္း၊ ဆင္ခုႏွစ္ရာရွိသည္။ အေသာကသည္ လြယ္လင့္တကူ သိမ္းပိုက္ႏိုင္မည္ခန္႔မွန္းထားေသာ္လည္း ထင္သေလာက္မဟုတ္ေခ်။ေက်ာက္တုံးေပါင္းမ်ားစြာကို ႀကိတ္ခြဲဖို႕ ၀န္မေလးေသာ္လည္း စုေပါင္းထားေသာ သဲတပြင့္စီ တပြင့္စီကို အမွဳံ့ႀကိတၿ္ဖိဳခြဲဖို႔ ခဲယဥ္းလွသည္။ ကလိဂၤျပည္သူတို႕သည္ မိမိတို႔ႏိုင္ငံအတြက္ က်ားမ မေရြး အရြယ္စံု တုတ္ဆြဲ ဓါးဆြဲ ခုခံခဲ့ႀကသည္။ ထို႔ေႀကာင့္ အေသာကသည္ စစ္ႏိုင္ေသာ္လည္း အေတာ္ေလး ပင္ပန္းဆင္းရဲခဲ့ရသည္။ စစ္သည္အမ်ားက်ဆုံးခဲ့ႀကရသည္။
ကလိဂၤသည္ ထိုမွ် မ်ားျပားေသာ စစ္သည္ဗိုလ္ပါ အင္အားရွိေသာ္လည္း စစ္ဘုရင္ အေသာက ကိုမူ မခုခံႏိုင္။အရွဳံးေပးလိုက္ရသည္။ အေသာကသည္ ကလိဂၤတိုင္းမွ လူေပါင္း တသိန္းငါးေသာင္းကို သုံ႔ပန္းအျဖစ္ေခၚေဆာင္ခဲ့သည္။ ဒါဏ္ရာအနာတရ ျဖစ္သူ တသိန္းမွ်ရွိၿပီး ထိုမွ်မကေသာ ျပည္သူ တို႔မွာ အေႀကာင္းမဲ့ ဘုမသိဘမသိ ေသေႀကပ်က္စီးခဲ့ရသည္။ အိုးအိမ္စြန္႔ခြာႀကရသည္။မိဘေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ားကြဲကြာခဲ့ႀကရသည္။ အာကာသေကာင္းကင္ျပင္မွာေတာ့ ႀကယ္တာရာႀကီးတလုံးသည္ ထြန္းလင္းေတာက္ပစြာ အေနာက္ဘက္ မိုးကုပ္စက္၀ိုင္းမွသည္ တက္လတ္၍ ဂဂၤါျမစ္၏ေရအလွ်င္တြင္ အရိပ္ထင္ ကခုန္လ်က္။ ေအာင္ႏိုင္သူ၏အျပန္ခရီးကို ေကာင္းခ်ီးေပး လိုက္ပါပို႔ေဆာင္ေနဟန္ရွိသည္။ အေသာက၏အျပန္လမ္းသည္လည္း ေအာင္ပြဲရ စစ္သည္အေပါင္း ျခံရံလ်က္ စစ္ေသြးစစ္မာန္ ထယ္၀ါ ၀င့္ႀကြားလ်က္။ ေအာင္စည္ေအာင္ေမာင္း ရိုက္ေညာင္းမည္ေႀကြးရင္း ေတးသီက်ဴးသံ မ်ားေ၀စီလ်က္ ထက္မိုးအာကာသို႔တိုင္ လႊင့္ပ်ံ ေနသည္။
အေသာကသည္ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ မိမိကလိဂၤသို႔ စစ္ခ်ီတက္စဥ္ကလမ္းခရီးတြင္ မိမိကိုယ္တိုင္ ဓါးတ၀င့္၀င့္ ဖ်က္ဆီးျပစ္ခဲ့ေသာ "ဗုဒၶဂယာ”သို႔ ေရာက္ရွိလာသည္။ ဗုဒၶဂယာတြင္ တပ္စခန္းခ်၍ ယာယီတဲနန္းေဆာက္လုပ္ နားေနသည္။
အလို..
ရွင္မဟာ ေမာဂၢလိပုတၱတိႆမေထရ္ ။ ( တတိယ သဂၤ ါယနာတင္သူ)
အရွင္သူျမတ္ ဘာလုပ္ေနသနည္း။ အပ်က္အစီး အုတ္ပံုတို႔အႀကား၀ယ္ ရွင္ရဟန္းသည္ ထက္၀ယ္ဖြဲ႕ေခြၿပဳလ်က္ ေက်ာက္ရုပ္ပမာ မလွဳပ္မရွက္ တရားရွဳမွတ္ေနဟန္တကား။
(အေသာက စိုးစံေသာ မာဂဓ တိုင္းတြင္ ဂိုဏ္းေပါင္းစံု ရွိ၏။ ဗုဒၶဘာသာမွ ခြဲထြက္ေသာ တႏၱရ၀ါဒဂိုဏ္းသည္လည္း လူႀကိဳက္မ်ား၏။ မိဖုရားႀကီးသည္ ထိုအယူကို ယူသည္။ဘုရင္အေသာကသည္ကား မည္သည့္အယူဟူ၍ အတိအက်မရွိ။ အားလုံးကို ဘာသာေရးလြတ္လပ္ခြင့္ေပးထားသည္။ အရွင္တိႆမေထရ္ကိုမူ အေသာကသည္ ႀကည္ညိဳရင္းစြဲ ရွိ၏။ရာဇၿဂိဳလ္တြင္ ေက်ာင္းသင္ခန္း ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းေပးသည္။)
အေသာက၏ရင္၀ယ္ လွဳိက္ကနဲ တခ်က္ ပူေဆြးသြားသည္။ အရွင္သူျမတ္ကို ဖူးေတြ႔ရသည္မွာ မသက္မသာရွိလွသည္။ အေျခအေနကို အကဲခပ္ရွဳစားပါမွ ပို၍ ပို၍ ပူးေဆြးလာသည္။ ႀကည့္လိုက္စမ္းပါဦးကြယ္။ ဒါေတြ ဘယ္သူ႕ လက္ခ်က္တဲ့လဲ။
(အေသာက ကိုယ္ထဲမွ နတ္တပါးက ေမးသေယာင္။)
(အေသာက ကိုယ္ထဲမွ နတ္တပါးက ေမးသေယာင္။)
အေသာက လုပ္ခဲ့တာ။(သူ႕ကိုယ္ထဲမွ အျခားနတ္တပါးကေျဖသည္။)
အလာတံုးက စစ္ေသြးစစ္ဟုန္ စစ္ရွိန္ျမင့္တက္ ေလာင္ကြ်မ္းေနစဥ္ အေသာကသည္ ေစတီမ်ားကိုခလုပ္ကန္သင္းသဖြယ္ ထင္မွတ္ကာ ၿဖိဳဖ်က္ခဲ့၏။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းတိုက္မ်ားကို မီးရွဳိ႔ဖ်က္ဆီးခဲ့၏။ ယခုေသာ္ ထိုဖရိုဖရဲ ၿပိဳကြဲေနေသာ ေစတီပုထိုးအုတ္က်ိဳးအုတ္ပဲ့တို႔အႀကား အရွင္သူျမတ္ သည္ တည္ျငိမ္ေအးေဆးစြာ တရားရွဳမွတ္ေနႏိုင္ေသးသည္တကား။
အေသာကသည္ ယာယီတဲနန္းတြင္ စံမေပ်ာ္ေခ်။ မိမိ၏မိုင္ေပါင္းမ်ားစြာ ျပန္႔ျပဴးတည္ရွိေနေသာ မာဂဓ တပ္မေတာ္ႀကီးကို လွည့္လည္ႀကည့္ရွဳေန၏။ မာဂဓတပ္မေတာ္သည္ ထုႏွင့္ ထယ္ႏွင့္ အားေကာင္းေမာင္းသန္ရွိေနဆဲ။ တပ္ေတာ္ဦးတြင္ မိမိ၏ အမွတ္အသား ဂဠဳန္တံဆိပ္ပါ ရဲတံခြန္တို႕သည္ ေအာင္လံ၀င့္၀င့္ခ်ီလ်က္ ေလတြင္ တလူလူလႊင့္ေနဆဲ။ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာေသာ ဆင္ျမင္းရထား ကုလားအုတ္စသည္ နားေနလ်က္။
ေရွ႔သို႔ ဆက္ေလွ်ာက္လာေသာ္ ဘုရားေရ..။ မဟာေဗာဓိပင္။
ေလးသေခ်ၤႏွင့္ ကမၻာတသိန္းပါရမီ ျဖည့္ဆီးၿပီးမွ သိဒတၳမင္းသား သစၥာေလးပါးတရားကို အႀကြင္းမ့ဲ သိရွိ နိဗၺာန္စံေပ်ာ္သူ လူနတ္ၿဗဟၼာတို႔ကို နိဗၺာန္တံခါး၀သို ႔ ေဆာင္က်ဥ္းခဲ့သူ ဘုရားစင္စစ္ ဧကန္ၿဖစ္ခဲ့သည္ဟု နာမည္ေက်ာ္ခဲ့သူ။ ၄င္း၏ ပါရမီျဖည့္ဖက္ မဟာေဗာဓိပင္ကို မိမိ ခုတ္လဲွ ျပစ္မိသည္တကား။ သိဒတၳသည္ ကပၸီလ၀တ္မင္းေနျပည္မွ ဘုရင့္သားေတာ္တည္း။ မိမိသည္လည္း မာဂဓတိုင္း၏ ဘုရင့္ သားပင္တည္း။ သို႔ေသာ္ သိဒတၳသည္ သတၱ၀ါမ်ားကိုကယ္တင္သူ။ မိမိသည္ကား သတၱ၀ါတို႔ အသက္ကို သတ္ျဖတ္သူ။ဖက္ရြက္ပမာ ေခ်မွဳံးဖ်က္ဆီးသူ။ မိုးႏွင့္ေျမ ကြာျခားေနသည္။ မိမိဖ်က္ဆီးခဲ့ေသာ မဟာေဗာဓိပင္သည္အပိုင္းပိုင္းျပတ္လ်က္။ အကိုင္းမ်ားမွာမူ အသက္ဓါတ္ရွိႏိုင္ေသး၏။
အရွင္သူျမတ္ဘုရား… တပည့္ေတာ္ မွားပါၿပီ။ မွားျခင္းႀကီးမွားမိပါၿပီ။
အေသာကရင္တြင္ ေလာင္ျမိဳက္ေနသည္။
ပြဲတိုင္းေက်ာ္ခဲ့တဲ့ တပည့္ေတာ္ဟာ ယခုေတာ့ တပည့္ေတာ္ရဲ႔ အက်င့္ဆိုးအတြက္ အရွဳံးေပး လက္ေျမွာက္ပါၿပီဘုရား။ တပည့္ေတာ္ရဲ႔ ေအာင္ျမင္ျခင္းဟာ အစစ္မဟုတ္ ရွဳံးနိမ့္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါေတာ့တယ္ဘုရား။ ဘယ္ေတာ့မွ ေဆးေႀကာသန္႔စင္ရန္ ျဖစ္ႏိုင္မယ္မထင္တဲ့ အျပစ္ႀကီးတခု တပည့္ေတာ္ က်ဴးလြန္မိခဲ့ပါၿပီ။
အရွင္သူျမတ္သည္လည္း မ်က္ရည္လည္မတတ္ခံစားမိရင္း အေသာက၏ ရက္စက္ႀကမ္းႀကဳတ္မွဳတို႔ကို ေလ်ာ့ပါးသြားေအာင္ အဘယ္စကားျဖင့္ေျဖသိမ့္ ေျပာဆိုရမည္နည္း။ ကေလးငယ္တို႔၏ ဟစ္ေအာ္ငိုေႀကြးသံမ်ား၊ ေခါင္းတျခားကိုယ္တျခား ပံုပန္းမလွမပ အေလာင္းေကာင္မ်ား အေသာက ျမင္ေယာင္ ထင္ေယာင္ ျကားေယာင္လာသည္။ မိမိက်ဳးလြန္ခဲ့ေသာျပစ္မွဳမ်ား၏ သရုပ္ေဖၚ ပံုရိပ္တို႔သည္ မိမိမ်က္စိေရွ႔၀ယ္ တခုၿပီး တခု ဆင့္ကာ ထပ္ကာ ေပၚလာေနသည္။ သူ၏ေက်ာက္စာတြင္ အေသာကသည္ မိမိ၏ ျပစ္မွဳမ်ားကို ကိုယ္တိုင္ ၂ပိုင္းခြဲ၍ ကမၺည္းေက်ာက္စာတင္ခဲ့သည္။ အေသာက ေက်ာက္စာတိုင္မ်ား ဗုဒၶဂယာတြင္ ယခုတိုင္ ထင္ရွားရွိသည္။
အေမွာင္သို႔ ႏွင့္ အလင္းသို႔။
အေသာကသည္ ေဗာဓိေညာင္ပင္မွေန၍ ေနရဥၥရာ ျမစ္ကမ္းပါး ေရာက္လာသည္။ေနရဥၥရာျမစ္၏ေရစီးေႀကာင္းသည္ က်ဥ္းေျမာင္းေသာ္လည္း အရွိန္ျဖင့္ စီးဆင္းေနသည္။ ဒီျမစ္ကမ္းပါးကို သိဒတၳ ေရာက္ခဲ့တာပဲ၊ ေနရဥၥရာျမစ္ဟာ ခုလိုပဲ လွေနမွာပဲ။ သူက နတ္လူ သာဓုေခၚဖို႔ေရာက္လာတယ္။ ငါက ကလိဂၤတိုင္းကို ဖ်က္ဆီးဖို႔ ေရာက္လာတယ္။ ကိုင္း ႀကည့္စမ္း ..အေသာက။ မင္းနဲ႔ သိဒတၱ ရည္ရြယ္ခ်က္ျခင္း ဘေလာက္ကြာသလဲ။ အေသာကသည္ ေနာက္ထပ္ စစ္ပြဲမ်ားကို မဆင္ႏြဲ ၀ံ့ေတာ့။ ကလိဂၤသည္ သူ၏ ေနာက္ဆုံးစစ္ပြဲ သာျဖစ္ေတာ့သည္။
အေသာကသည္ မိမိေရာက္ရွိေနေသာ သုည၏ အ၀န္းအ၀ိုင္းအတြင္း တလယ္လယ္ျဖစ္ေနၿပီး မလြတ္ေျမာက္ႏိုင္ေသးေခ်။သို႔ေသာ္ အေသာကသည္ စိတ္အားမငယ္ေတာ့။ အမိုက္ေမွာင္သည္ မည္မွ်ပင္ ထူပိန္းေနပါေစ၊ ယင္းႏွင့္ အခ်ိဳးတူု ဆတူ အလင္းေရာင္ကို မလြဲမေသြ ရကိုရ ရမည္။ ဤ အမိုက္ေမွာင္အတြင္းမွ လြတ္လမ္းကို ရွာႏိုင္ရမည္ဟု အေသာက ခံယူထားလိုက္သည္။
အလင္းေခတ္
ထို႔ေနာက္ အေသာကသည္ သူ႔ နန္းေတာ္အတြင္း ႀကီးစိုးေနေသာ အျမင္မေတာ္လွသည့္ တႏၱရ ဂိုဏ္းသမားမ်ားကို ႏွင္ထုတ္ျခင္း။ အရွင္ေမာဂၢလိတိႆ မေထရ္၏ ဦးစီးလမ္းျပမွဳျဖင့္ တတိယ သဂၤါယနာတင္ရန္ အေထာက္အပံ့ေပးျခင္း။ သားေတာ္ မဟိႏၵႏွင့္ သမီးေတာ္ သဂၤမိတၱာတို႔ကို သာသနာ့ေဘာင္သို႔ သြတ္သြင္းခ်ီးျမွင့္၍ လကၤာဒီပကြ်န္း(သီဟိုရ္ကြ်န္း)သို႔ သာသနာၿပဳ ေစလႊတ္ျခင္း ေစတီေပါင္း ၈၄၀၀၀ ၊ ေရကန္ေပါင္း ၈၄၀၀၀ ေက်ာင္းတိုက္ေပါင္း ၈၄၀၀၀ ေရတြင္းေပါင္း ၈၄၀၀၀ တည္ျခင္း။ ကိုးတိုင္းကိုးဌာနတြင္ ရဟန္းေတာ္မ်ားေစလႊတ္၍ သာသနာၿပဳေစျခင္း။ ဗုဒၶသာသနာ ထြန္းလင္း ျပန္႔ပြားေစျခင္း။ ဗုဒၶဂယာတြင္ အပ်က္အစီးမ်ားျပင္ဆင္မြန္းမံျခင္း မိမိပိုင္ ဘ႑ာေငြမွ ၉၆ကုေဋမွ်ေသာ ဥစၥာေငြေႀကးကို သာသနာအက်ိဳးအတြက္ ရည္မွန္းလွဴဒါန္းျခင္း။ မိမိခႏၵာကိုယ္ႏွင့္ သားေတာ္ သမီးေတာ္တို႔အား ဘုရားေ၀ယ်ာ၀ိစၥ အလုပ္အေႀကြးအျဖစ္ လွဴဒါန္းျခင္း ေန႔စဥ္ သံဃာေတာ္အတြက္ မိမိပိုင္ေငြ ၅သိန္းအကုန္အက်ခံကာ ဆြမ္းကြမ္းလွဴဒါန္းျခင္း စသည္ ကမၺည္းေရးထိုးခဲ့သည္ဟုဆိုပါသည္။
ေနာက္ဆုံး အေသာကမင္းႀကီးမွာ ဥစၥာဓနဟူသည္ ၿမဴမွဳံမွ်ပင္ မက်န္ေအာင္ နတ္ရြာမလားမွီအားလုံးလွဴဒါန္းျပစ္ခဲ့သည္။ သွ်ိသွ်ားသီးတစ္ျခမ္းမွ်သာ က်န္သည္ဟုလည္း အခ်ဳိ႕ကဆိုပါသည္။ အေသာကမင္းႀကီးဟာ ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္ အတိအလင္း ကူးေျပာင္းလာခဲ့သည္ေႀကာင့္ အလင္းေခတ္ထဲ ၀င္ေရာက္လာျခင္းလို႔ ဆိုရမွာ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။ ။
(အကုသိုလ္ကို ကုသိုလ္က အႏိုင္ယူ ဖံုးလႊမ္းသြားေစခဲ့တာပါ)
တရားအလာ…ယုံႀကည္ကာသာ.. ပုတၱရသ ရႊင္လန္းၿပီးေတာ့ .. သကၤန္းကိုလဲ ခ်ီပါ ….
သာသနာ့ အေမြခံ .. ဧကန္ မွန္ခဲ့တာ .. အလွဴ႕တကာ အလွဴ႕တကာ သီရိဓမၼာ .. အာေသာက ရာဇာ…
(ဗုဒၶဂယာမွ အပ်က္အစီးမ်ားမွာ အေသာကကိုယ္တိုင္ ဖ်က္ဆီးသည္ဟု သမိုင္းတြင္ တိတိက်က်မဆိုေသာ္လည္း ဗုဒၵဘာသာႏွင့္ ပတ္သက္သမွ် ဘုရားေစတီ ေက်ာင္းကန္မ်ား ထိုေခတ္က အဖ်က္အဆီးခံရသည္မွာ အမွန္ျဖစ္ပါသည္။ အေသာမင္းႀကီး ေနာက္ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့ေသာ မင္းတို႔သည္ ဂ်ိန္းဘာသာ၀င္မ်ားျဖစ္၍ ဗုဒၶဘာသာသည္ မူရင္းေဒသတြင္ ကြယ္ေပ်ာက္ကာ အေရွ႔တိုင္းသို႔ ေရြ႕ ခဲ့သည္ဟု မွတ္ယူရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ )
ကိုးကား..
ပါရဂူ ၏ "မင္းႏွင့္ျပည္သူ"
ေမာင္အံ့ ၏ "ဗုဒၶ သာသာနာ ၂၅၀၀ခရီး"
No comments:
Post a Comment