Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Wednesday, February 06, 2013

အင္းလ်ားနဲ႔ ခဏေလးေ၀းတဲ့အခါ

ကၽြန္မကို `ခင္၀င္းေအာင္´လို႔ေခၚဖို႔ ေဖေဖက အမည္မွည့္ေပးခဲ့တယ္ဆိုတာေမေမ့အေျပာအရ ကၽြန္မသိခဲ့ရ တယ္။ ေဟာသည္ ကၽြန္မေရွ႕မွာရွိေနတဲ့ကန္ေရျပင္ႀကီးကို `အင္းလ်ား´လို႔ေခၚေစဖို႔ ဘယ္သူက အမည္ေပးခဲ့တယ္ဆိုတာကိုေတာ့ ကၽြန္မ ခုခ်ိန္ထိ မသိဘူး။ ကၽြန္မသူ႔ကိုသိတဲ့အခ်ိန္မွာပဲ သူဟာ`အင္းလ်ား´ျဖစ္ေနခဲ့ၿပီးၿပီေလ။ လူေတြ အားလံုးက သူ႔ကို `အင္းလ်ား´လို႔ေကာင္းေကာင္းႀကီး သိေနၾကပါၿပီ။ သူဟာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ပါးစပ္ဖ်ားမွာလည္း အင္မတန္ ေရပန္းစားၿပီး ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားခဲ့တာေပါ့။ ဒါတင္ မကေသးပါဘူး။ တကၠသိုလ္ျပင္ပက လူေတြရဲ႕ စိတ္ႏွလံုးကိုလည္း သူဟာ သိမ္းက်ဳံးဖမ္းစားႏိုင္ခဲ့တာပါပဲ။

            ၿခံေရွ႕ ေျမကြက္လပ္ေလးမွာ ကၽြန္မတို႔ မိသားစုေတြ အပန္းေျဖေနတုန္း တစ္ေယာက္တည္း ေတာက္တက္ ေတာက္တက္ ေျပးေဆာ့ေနတဲ့ ကၽြန္မကိုလွမ္းၾကည့္ၿပီး ေဖေဖက ေမေမ့ကို ေျပာခဲ့တယ္။

            `တို႔သမီးကို အင္းလ်ားကန္ေပါင္ေပၚ ေခၚသြားရေအာင္လား၊ သူ လမ္းေလွ်ာက္ႏုိင္႐ံုမက ေကာင္းေကာင္းႀကီး ေျပးႏိုင္ေနၿပီပဲ´

            ေမေမက သေဘာတူတဲ့ စကားျပန္ေျပာတယ္။

            `ဟုတ္တယ္ ေခၚသြားရမယ္၊ ဒါေပမဲ့ အေႏြးအကၤ်ီေတာ့ လံုေအာင္၀တ္ေပးဖုိ႔လုိမယ္၊ အဲဒီမွာက ေလေအးေတြ ေတာ္ေတာ္တုိက္တယ္မဟုတ္လား”တဲ့။

အဲသည္ေနာက္ ကၽြန္မကုိ အက်ၤီ၊ ေဘာင္းဘီ၊ လမ္းေလွ်ာက္ဖိနပ္၊ ဦးထုပ္ စတာေတြအျပည့္အစံု ၀တ္ဆင္ေပးၿပီး သူတို႔ေျပာေျပာေနတဲ့ အဲဒီ `အင္းလ်ား´ဆိုတဲ့ေနရာအသစ္ဆီကိုေခၚလာခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မ မၾကာခင္ျမင္ေတြ႕ရေတာ့မယ့္ `အင္းလ်ား´ဆိုတာဟာ သာယာလွပတဲ့ ေရကန္ႀကီးတစ္ကန္ျဖစ္တယ္ ဆိုတာရယ္၊ (ေလေအးေတြ တိုက္ တယ္လို႔ ေမေမေျပာတာကိုၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္) လူေတြကို ေအးျမေစတဲ့
အရပ္အ၀န္းတစ္ခုျဖစ္လိမ့္မယ္ဆိုတာရယ္ကို အဲဒီတုန္းက ကၽြန္မ အၾကမ္းဖ်င္းသိလိုက္ရတယ္။

            ကၽြန္မ မွတ္မိပါေသးတယ္။ အဲဒီတုန္းက အင္းလ်ားဆီသြားတဲ့လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုး အသစ္အဆန္းတစ္ခုခုကိုေတြ႕ျမင္ရေတာ့မယ့္ ကေလးတစ္ေယာက္ပီပီ ကၽြန္မရဲ႕ ေျခေထာက္ေတြဟာ အံ့ၾသစရာျမန္ဆန္သြက္လက္ေနခဲ့တယ္ ဆို တာကိုေပါ့။ ေလွကားထစ္ ျဖဴျဖဴႀကီးေတြကို လွမ္းအတက္မွာေတာ့ ေလွကားထစ္ႀကီးေတြက ကၽြန္မေျခလွမ္းေလးနဲ႔စာရင္ အေတာ္ကိုႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔ေနလို႔ေပါ့။ တက္စရာ ေလွကားထစ္ေတြ ေနာက္ထပ္မရွိဘဲ အဆံုးသတ္ေနရာကုိ ေရာက္တဲ့အါ ေရကန္ႀကီး တစ္ကန္ကို ဘြားခနဲေတြ႕လိုက္ရပါတယ္။

            အဲဒီမွာ ထူးဆန္းတာက ကၽြန္မဟာ အဲဒီ အင္းလ်ားကန္ဆိုတာႀကီးကို ပါးစပ္ေဟာင္းေလာင္းနဲ႔ တအံ့တၾသႀကီး ၾကာရွည္ၾကည့္မေနမိခဲ့ပါဘူး။ အသစ္အဆန္းကို မျမင္ရခင္က ျမင္ရေတာ့မယ္ဆိုတဲ့အသိနဲ႔ တက္ၾကြေနခဲ့သေလာက္ျ မင္ၿပီးသြားတဲ့အခါ ဒါပါပဲ၊ ဒီေလာက္ပါပဲဆိုတဲ့အသိနဲ႔ ခ်က္ခ်င္းပဲ ႐ိုးအီသြားတတ္တဲ့ ကေလးတို႔ရဲ႕ သဘာ၀အတိုင္း ကၽြန္မ ဟာ အင္းလ်ားေရကန္ႀကီးကို ၾကာၾကာရွည္ရွည္ေတာ့ စိတ္၀င္စားလို႔ မရခဲ့ဘူး။

            ၀န္ခံရရင္ အဲဒီတုန္းက ကၽြန္မစိတ္၀င္စားခဲ့တာက ကၽြန္မႀကိဳက္တဲ့ ေခ်ာကလက္နဲ႔လုပ္တဲ့ ေရခဲမုန္႔ပါပဲ။ ေရခဲမုန္႔စားဖို႔ကလြဲၿပီး ကၽြန္မဘာကိုမွ အေထြအထူး စိတ္မ၀င္စားႏုိင္ဘူးျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။ အဲသည္ေန႔က မစားစဖူး ေရခဲမုန္႔ကို ဗိုက္ကားေအာင္ စားပစ္လိုက္တာမို႔ ကၽြန္မရဲ႕ ေျခေထာက္ေတြဟာ အိမ္အျပန္မွာ ေလးကန္ေလးကန္ႀကီးကို ျဖစ္ေနခဲ့ပါ တယ္။

            ဒါက `အင္းလ်ား´ဆိုတာကို ကၽြန္မ စတင္မွတ္မိခဲ့တဲ့ ကေလးဘ၀က ပံုရိပ္တစ္ခုေပါ့။ ဒီထက္ပိုၿပီး စိတ္၀င္စားမႈ မရွိခဲ့ေပမယ့္ သတိထားမိတာက တစ္ခုေတာ့ ရွိခဲ့တာ ေသခ်ာပါတယ္။ ေခ်ာကလက္နဲ႔လုပ္တဲ့ ေရခဲမုန္႔ေတြခ်င္း အတူတူ အျခားဘယ္ဆိုင္က ေရခဲမုန္႔ကမွ ေဟာသည္ အင္းလ်ားကန္ေပါင္ေပၚမွာေရာင္းတဲ့ ေရခဲမုန္႔ေတြေလာက္ စာလို႔ မေကာင္းခဲ့ဘူး ဆိုတာပါပဲ။ တကယ္ေတာ့ ဒါဟာ အင္းလ်ားရဲ႕ ဆြဲေဆာင္မႈတစ္ခုပဲျ ဖစ္မယ္ဆိုတာ ေနာင္ႀကီးျပင္းလာမွ သိလာရတာ မ်ဳိးပါ။ ငယ္စဥ္တုန္းကေတာ့ေခ်ာကလက္ေရခဲမုန္႔စားလို႔ေကာင္းတဲ့ အင္းလ်ားေရကန္ႀကီး၊ ေအးျမျမေလေတြအစဥ္အၿမဲ တိုက္ခတ္ေနတတ္တဲ့ အင္းလ်ားေရကန္ႀကီးဆိုတာကလြဲလို႔ ကၽြန္မအေနနဲ႔
အင္းလ်ားကို သည့္ထက္ပိုၿပီး မသိခဲ့ပါဘူး။ ေရခဲမုန္႔ကိုသာႀကိဳက္တတ္တဲ့အရြယ္ကို ေက်ာ္လြန္လာခဲ့ၿပီးတဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ေဖေဖက ကၽြန္မ ကို အင္းလ်ားဆီ ေခၚမသြားေတာ့ပါဘူး။ တစ္ခါတေလ သတိရမိလို႔ ကၽြန္မ သြားရေအာင္လို႔ ပူဆာရင္ေတာင္ ေဖေဖက စဥ္းစားဟန္ႀကီး လုပ္ၿပီး သူ႔ေခါင္းကို တြင္တြင္ႀကီး ခါယမ္းေနေတာ့တာပါပဲ။ ၿပီးရင္ သူ ဒီလိုအေၾကာင္းျပေတာ့တာပါပဲ။

            `အင္းလ်ားက သမီးငယ္ငယ္တုန္းကနဲ႔ လံုးလံုးမတူေတာ့ဘူး´တဲ့။`လူေတြ အရမ္းကုိ႐ႈပ္လာၿပီ´တဲ့။ ၿပီးေတာ့ `လူႀကီး မိဘပါလာလို႔ ပါလာမွန္းမသိ ႏႈတ္သရမ္းခ်င္တဲ့ ခပ္ဆိုးဆိုး တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသားေတြက်က္စားတတ္တဲ့ ေနရာ လည္း ျဖစ္ေနၿပီ´တဲ့။

            ၿပီးေတာ့ ေဖေဖက ကၽြန္မကို ေစ့ေစ့စပ္စပ္ၾကည့္ၿပီး ၿပံဳးယဲ့ယဲ့မ်က္ႏွာေပးနဲ႔ ေျပာလိုက္ပါေသးတယ္။

            `သမီးကိုယ္တိုင္ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူတစ္ဦးျဖစ္လာတဲ့အခ်ိန္က်ရင္ေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ခ်စ္သူ နဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္သြားခ်င္ သြားႏိုင္ပါတယ္´တဲ့။

            `အခု သမီးက အလယ္တန္းေက်ာင္းသူေလးပဲ ရွိေသးေတာ့ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသူေတြလို အင္းလ်ားကန္ေပါင္ ေပၚ ေအးေအးလူလူသြားဖို႔ ေဖေဖခြင့္မျပဳခ်င္ေသးဘူး´တဲ့။

            ေဖေဖ့စကားေၾကာင့္ အင္းလ်ားဆိုတာ ဘယ္လိုဟာႀကီးလဲ၊ သူ႔ေနာက္ကြယ္မွာ ဘာအဓိပၸာယ္ေတြ ေပ်ာ္၀င္ေန တာလဲဆိုၿပီး အေျဖမရွိတဲ့ပေဟဠိေတြနဲ႔ ကၽြန္မ နားေ၀တိမ္ေတာင္ ျဖစ္ခဲ့ပါေသးတယ္။ ေနာက္ေတာ့လည္းေက်ာင္းျပန္တယ္။ အိမ္စာလုပ္တယ္။ ေမေမသင္ခိုင္းလို႔ ပီယာႏိုသင္ရ၊က်င့္ရတယ္။ ဒါေတြနဲ႔ပဲ လံုးခ်ာလည္ေနခဲ့ရတဲ့ အလယ္တန္းေက်ာင္းသူဘ၀ပံုစံခြက္ ေသးေသးေလးထဲမွာ ကၽြန္မတစ္ကိုယ္လံုး နစ္မွန္းမသိနစ္ျမွဳပ္ေနခဲ့ပါတယ္။ ဒါေတြေၾကာင့္ပဲ ထင္ပါရဲ႕။ က်က္မွတ္ရမယ့္ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာေတြ မ်ားျပားလာတာနဲ႔အမွ်၊ ေရခဲမုန္႔ေတြမႀကိဳက္ေတာ့တာနဲ႔အမွ်၊ အဲဒီ ေခ်ာကလက္ေရခဲမုန္႔ စားလို႔ေကာင္းခဲ့ဖူးတဲ့အင္းလ်ားကန္ႀကီးကို ကၽြန္မ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ျဖစ္သြားခဲ့တယ္။

            ဒီလိုနဲ႔ပဲ ကၽြန္မ မွတ္ဥာဏ္ထဲမွာ အင္းလ်ားဆိုတာဟာ ႏွစ္ေတြ အေတာ္ၾကာၾကာႀကီး ေပ်ာက္ဆံုးလို႔ ေနခဲ့ပါတယ္။

ကၽြန္မအတြက္ အင္းလ်ားဆိုတာကို ျပန္လည္မွတ္မိေစတဲ့ေန႔ကေတာ့ တတိယႏွစ္ ဓာတုေဗဒေက်ာင္းသူ အျဖစ္နဲ႔ ရန္ကုန္ပင္မ တကၠသိုလ္မွာ ေက်ာင္းတက္ရစဥ္က နံနက္ ၇ နာရီ ေအာ္ဂဲနစ္ က်ဴတုိရီယယ္ခ်ိန္၀င္ဖို႔ ခပ္ေစာေစာ ထြက္လာတဲ့ေန႔တစ္ေန႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

            အဲဒီေန႔ကို ကၽြန္မေကာင္းေကာင္းႀကီး မွတ္မိေနပါေသးတယ္။ နံနက္ခင္းဟာ ႏွင္းေတြ တအားႀကီး က်ေနခဲ့ တယ္။ ၀န္းက်င္တစ္ခြင္လံုးေ အးစိမ့္ၿပီး မႈန္ရီေ၀၀ါးေနခဲ့တယ္။ ခ်မ္းေအးလြန္းလို႔ အေႏြးဓာတ္
ရယူလိုတာေၾကာင့္ ေသြးပူ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္တဲ့သေဘာနဲ႔ ကၽြန္မဟာ ခါတိုင္းသြားေနက် လမ္းေဘးပလက္ေဖာင္းအတိုင္း ေလွ်ာက္မသြားေတာ့ဘဲနဲ႔ေလွကားထစ္ျဖဴျဖဴေတြေပၚကေန တက္လာခဲ့တယ္။ အေအးဓာတ္ကို တြန္းလွန္တဲ့အေနနဲ႔ အကၤ်ီအိတ္ကပ္ထဲက လက္ကို ထုတ္ယူလိုက္ၿပီး အားပါးတရ လႊဲရင္း အေျပးအလႊားတက္လာခဲ့တယ္။

            ကၽြန္မကို ဟိုးငယ္ငယ္တုန္းကလို ဆီးႀကိဳ ေမာ့ၾကည့္ေနမယ့္ အင္းလ်ားေရကန္ႀကီးကို ျမင္ေတြ႕ရျပန္ဦးေတာ့မယ္ ဆိုတဲ့ အေတြးနဲ႔ေပါ့။ ေလွကားထစ္ေတြဆံုးလုိ႔ ကန္ေပါင္ေပၚ ေျခခ်မိတဲ့အခါ အင္းလ်ားေရကန္ႀကိးဟာ အံ့ၾသစရာ ေပ်ာက္ ဆံုးလို႔ေနပါတယ္။ ေ၀သီျဖာက်ေနတဲ့ ႏွင္းျဖဴေတြေၾကာင့္ အင္းလ်ားေရကန္ႀကီးဟာ ကၽြန္မ ျမင္ကြင္းထဲကေန လံုးလံုးလ်ားလ်ားႀကီးကိုေပ်ာက္ဆံုးေနတာပါ။ ျမဴခိုးေရာင္ ၀တ္ရံုဖားဖားႀကီး တစ္ထည္က ကၽြန္မ ဦးေခါင္းေပၚ၊ ေကာင္းကင္ျပာက်ယ္ ေပၚ လႊားခနဲ အုပ္မိုးက်ေနသလိုမ်ဳိး အရာရာဟာ ျမဴေရာင္ မိႈင္းမိႈင္းထလို႔ ကြယ္ေပ်ာက္ေနပါတယ္။

            ကၽြန္မဟာ တစ္စက္ကေလးမွ ေမွ်ာ္လင့္မထားတဲ့ ျမင္ကြင္းေၾကာင့္ လွမ္းလက္စေျခလွမ္းေတြ ေကာ္ေစးမိသလို ျပင္းကပ္ကပ္ ျဖစ္သြားၿပီး မ်က္လံုးေတြကလည္း ဇီးကြက္တစ္ေကာင္လို ျပဴးေၾကာင္ေၾကာင္ႀကီးကိုျဖစ္သြားပါတယ္။ အံု႔ဆိုင္းမိႈင္းေ၀ေနတဲ့ ျမင္ကြင္းေအာက္မွာ ကၽြန္မရဲ႕ စိတ္ေတြဟာလည္း တစ္မုဟုတ္ခ်င္းပဲ မိႈင္းညိဳ႕သြားတယ္။

            အခ်ိန္ခဏေလးအတြင္းမွာ စဥ္းစားခ်င့္ခ်ိန္ႏိုင္စြမ္းေတြလည္းေပ်ာက္ဆံုးသြားၿပီး ကန္ေရျပင္ႀကီး မရွိေတာ့ဘူး။ အထင္နဲ႔ ၀မ္းနည္းပက္လက္ႀကီး ျဖစ္သြားမိတယ္။ အခုလို မျမင္ရ၊ မေတြ႕ရပါမွပဲ အဲဒီ ကန္ေရျပင္ႀကီးကို အလြန္ကာေရာ လြမ္းဆြတ္ရင္း အခုခ်က္ခ်င္းပဲ ေတြ႕ခ်င္၊ျမင္ခ်င္လာမိတယ္။ ေအာ္ဂဲနစ္ က်ဴတုိရီယယ္ သြားလုပ္ဖို႔လည္း စိတ္ထဲ နည္းနည္းေလးမွ မပါေတာ့ဘူး။ ဘာလုပ္ရမယ္မွႏ္း မသိေတာ့ဘဲ အၾကာႀကီးေယာင္ခ်ာခ်ာျဖစ္ေနပါတယ္။ ခုခ်ိန္ ဇြတ္အတင္း ပရက္တီကယ္သြားလုပ္ျပန္ရင္လည္းအမွားမွား အယြင္းယြင္းေတြကိုပဲ ကၽြန္မလုပ္မိမွာ ေသခ်ာတယ္။

            ဒါနဲ႔ပဲ က်ဴတုိရီယယ္သြားမလုပ္ေတာ့ဘူးလို႔ ဆံုျဖတ္လိုက္တယ္။ ေပ်ာက္ဆံုးေနတဲ့ ေရျပင္ႀကီးကို မ်က္ႏွာမူၿပီး လြယ္အိတ္ကို ေဘးခ်ရင္း စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ ထိုင္ခ်လိုက္မိတယ္။

            ၿပီးေတာ့ အရင္လို ေတြ႕ျမင္ဖူးတဲ့ အင္းလ်ားဆိုတာကို မ်က္စိထဲျပန္ၿပီး ပံုေဖာ္ၾကည့္ေနမိတယ္။ လက္ရွိ အေန အထားအရ ျမင္ကြင္းထဲကေန အံ့ၾသစရာ ေပ်ာက္ဆံုးေနတဲ့ ေရျပင္ရဲ႕ အနားသတ္မ်ဥ္းကို အေတြးထဲမွာမွန္းဆရင္း ေရးဆြဲ ၾကည့္ေနမိတယ္။

            ခက္တာက ဘယ္ေနရာမွာ ဘာရွိတယ္။ ဘယ္အနားမွာ ဘာေတြရွိတယ္ဆိုတာကအစ ဘာဆို ဘာမွ အင္းလ်ား ကို အကၽြမ္းတ၀င္ မရွိခဲ့တဲ့ ကၽြန္မဟာ အင္းလ်ားကို အေတြးထဲမွာေတာင္ ဘယ္လိုမွ ပံုမေဖာ္ႏိုင္ဘူး ျဖစ္ေနပါတယ္။ ငယ္ငယ္တုန္းကျ မင္ေတြ႕ဖူးတဲ့ ပံုစံကို စိတ္ကူးထဲေခၚယူၿပီး ပံုေဖာ္ၾကည့္ေနေပမယ့္လည္း အခ်ည္းႏွီးပါပဲ။

            ကၽြန္မ သိလိုက္ပါၿပီ။ ကၽြန္မဟာ အင္းလ်ားကို တကယ္ သိကၽြမ္းခဲ့တာမွ မဟုတ္တာ။ အေပၚယံရွပ္ၿပီး ေပါ့ေပါ့ဆ ဆေလးပဲ သိခဲ့ဖူးတာကိုး။ အင္းလ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ အမႈမဲ့ အမွတ္မဲ့နဲ႔ အေမ့ေမ့
အေလ်ာ့ေလ်ာ့ ျဖတ္သန္းခဲ့တာေတြ ေၾကာင့္ ကၽြန္မအေနနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ပဲပဲ ႀကိဳးစားၿပီး ပံုေဖာ္ေဖာ္ မရခဲ့ပါဘူး။ အေတြးထဲမွာေတာင္ အင္လ်ားဟာ တစ္စြန္း တစ္စမွ် ပံုမေပၚခဲ့ဘူး။

အဲဒီမွာ ကၽြန္မဟာ ၀မ္းပန္းတနည္း ႐ႈိက္ငိုခ်မိေတာ့တာပါပဲ။ အဲဒီလို ႐ႈိက္ငိုေနရင္းကေန ကၽြန္မကိုယ္ကၽြန္မ ဒဏ္ေပးတဲ့ အေနနဲ႔ ျပတ္သားတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္တစ္ခု ခ်လိုက္တယ္။

            ကန္ေရျပင္ႀကီးရဲ႕ ပကတိ႐ုပ္သြင္ကို ဘြားဘြားႀကီး ျမင္ရပါမွ သည္ေနရာကထြက္ခြာမယ္၊ ဒီေန႔အဖို႔ေတာ့ ကန္ေရျပင္ႀကီးကို မေတြ႕ရမခ်င္း ဒီေနရာကေန တစ္လက္မမွ မေရြ႕ေစရဘူးလို႔ေပါ့။ အဲဒီလို သႏၷိ႒ာန္ ခ်ၿပီးတာနဲ႔ မမွိတ္မ သုန္ပဲ ထိုင္ၾကည့္ေနမိတာ မ်က္ေတာင္ခတ္ဖို႔ေတာင္ ကၽြန္မသတိမရခဲ့ဘူး ထင္ပါတယ္။

            ေသလုေအာင္ ေအးစိမ့္ေနတဲ့ ေဆာင္းနံနက္ခင္းထဲမွာ ကၽြန္မဟာ မလႈပ္မယွက္ထိုင္ရင္း အာ႐ံုအလံုးစံုကို စုစည္းထားလုိက္တယ္။ ဇြဲေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေစာင့္ၿပီး သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ အေရွ႕ဘက္ေ ကာင္းကင္ တစ္ေနရာဆီကေန ေနေရာင္ တစ္စြန္းတစ္စကို ေတြ႕လုိက္ရတယ္။ ေနရဲ႕အလင္းေရာင္ တစ္စကို ဘြားခနဲ ျမင္လုိက္ရတဲ့ခဏမွာ ျမဴႏွင္းေတြဟာ အလန္႔တၾကားပံုစံနဲ႔ သုတ္သုတ္ပ်ာပ်ာ ဖယ္ၾကဥ္ ေရွာင္ခြာသြားၾကတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ့ ကၽြန္မ ေမွ်ာ္လင့္ေနတဲ့ အင္းလ်ားရဲ႕ အနားသတ္မ်ဥ္းစဟာ ဟုိက သည္ကေန ေရးေရးမွ်င္မွ်င္ကေလး ေပၚလာခဲ့ပါတယ္။

            ေနာက္ထပ္ မိနစ္ပုိင္းကေလးအတြင္းမွာပဲ ေပ်က္ဆံုးေနတဲ့အရာေတြဟာ အလွ်ိဳအလွ်ိဳ ထြက္ေပၚလာခဲ့ၾကတယ္။ ကန္ေရျပင္ႀကီးရဲ႕ အေနာက္ဘက္ဆီက သစ္ေတာစိမ္းညိဳညိဳ႕ေတြရယ္၊ ကၽြန္းစုကေလးရယ္၊ တစ္ဖက္တစ္ခ်က္မွာ ရွိၾကတဲ့ အေဆာက္အအံုေတြရယ္ဟာ ရွက္ကုိးရွက္ကန္းပံုစံနဲ႔ ကၽြန္မရဲ႕ျမင္ကြင္းထဲကုငိ အစီအရီ ၀င္လာခဲ့ၾကေတာ့တယ္။ အားလံုးထဲမွာ က်က္သေရအရွိဆံုးနဲ႔ အတည္ၿငိမ္ဆံုးကေတာ့ ျပာလဲ့လဲ့ကန္ေရျပင္ႀကီးပါပဲ။ ျပာလဲ့လဲ့လုိ႔သာ တင္စားေျပာဆုိေနမိတာ။ တကယ္ေတာ့ ျမဴႏွင္း အပိတ္အခဲေတြၾကားကျ ဗဳန္းစားဒုိင္းစားႀကီး ထုိးေဖာက္ခြဲထြက္လာခဲ့ရ ေတာ့ သူ႔ခမ်ာခ်က္ခ်င္းႀကီးေတာ့ ျပာလဲ့လဲ့အသြင္ ကုိ ေဆာင္ႏုိင္ဦးမွာ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ ျမဴရိပ္ ျမဴေယာင္နဲ႔ေတာ့ ဘယ္ကြဲျပားဦးမလဲေနာ္။

            တျဖညး္ျဖည္းနဲ႔ပဲ အင္းလ်ားရဲ႕သရုပ္ဟာ ေစာေစာကထက္ ပုိၿပီး ပီျပင္ထင္ရွားလာခဲ့ပါတယ္။ ကန္ေရျပင္က်ယ္ ႀကီးနဲ႔ မိတ္ဖြဲ႔ခ်င္တဲ့ပံုနဲ႔ ခပ္ေလွ်ာေလွ်ာတုိး၀င္လာေနတဲ့ ကၽြန္းေျမအစု ရွည္ေမ်ာေမ်ာေလးကုိလည္းေတြ႔ရတယ္။ ေရျပင္ရဲ႕တစ္ဖက္အနားသတ္ဆီက သစ္ပင္ အစုအစုေလးေတြဟာလည္း ရိုးတုိးရိပ္တိတ္ တြန္းကန္ေပၚထြက္လာခဲ့တယ္။ အင္းလ်ားကုိ မ်က္ႏွာမူထားတဲ့ အေဆာက္အအံဳတခ်ိဳ႕ကလည္း မုိးတုိးမတ္တတ္နဲ႔ ၀င့္၀င့္စားစားေပၚထြက္လာၾကတယ္။
ခဏေလး အတြင္းမွာပဲ အင္းလ်ားဟာ အသြင္သ႑ာန္အစစ္အမွန္နဲ႔အတူ ထြက္ေပၚလာခဲ့ပါၿပီ။

            ဒီေတာ့မွပဲ ကၽြန္မဟာ မ်က္စိကုိ အစြမ္းကုန္ဖြင့္ၿပီး ျမင္ျမင္သမွ် ျမင္ကြင္းေတြကုိ အငမ္းမရ အေသးစိတ္ မွတ္ယူေနမိေတာ့တယ္။ မ်က္စိကေန ျမင္ျမင္သမွ်ေတြကုိ ဦးေႏွက္ မွတ္ဥာဏ္ထဲမွာ ထာ၀ရ
မပ်က္ျပယ္တဲ့အထိ စြဲျမဲသြားေအာင္ စုပ္ယူ မွတ္သားေနတာပါ။ ဒါေပမဲ့ ဒီလုိတစ္ထုိင္တည္းနဲ႔ေတာ့ အင္းလ်ားကုိ ကၽြန္မ အကုန္အစင္ စုပ္ယူႏုိင္ဦးမွာမဟုတ္ဘူးေပါ့။ ဒါေသခ်ာပါတယ္။

            ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မ အင္းလ်ားကုိ တမင္သက္သက္ လာေရာက္ရင္းနဲ႔ျဖစ္ေစ၊ ျဖတ္သြားျဖတ္လာ ေလွ်ာက္သြားရင္းနဲ႔ ျဖစ္ေစ၊ ဘယ္လုိအေနအထားနဲ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ သူ႔အနားကုိ ေရာက္လုိက္တာနဲ႔ သူ႔ကုိ
သိသထက္သိေအာင္ ကၽြမ္းသထက္ ကၽြမ္းေအာင္ လုပ္ယူဖုိ႔ ဆံုးျဖတ္လုိက္ပါတယ္။

ကၽြန္မစဥ္းစားမိတာက အင္းလ်ားမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ တျခားဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သက္ရွိျဖစ္ေစ သက္မဲ့ျဖစ္ေစ ကၽြန္မတုိ႔ဟာ ဘာကုိမွ အမႈမဲ့ အမွတ္မဲ့ မေနသင့္ဘူး ဆိုတာပါပဲ။ ဘာကုိမဆုိ အေတြးအာရံုထဲမွာ စြဲျမဲၿပီး အလြတ္ရေနတဲ့ အထိ သိကၽြမ္းရင္းႏွီးေနဖုိ႔ လုိတယ္ဆုိတာကုိ အင္းလ်ားက ကၽြန္မကုိ
ပံုသက္ေသျပလုိက္ပါၿပီ။
xxxxxxx

ခုခ်ိန္မွာ ကၽြန္မဟာ အင္းလ်ားကုိ ေကာင္းေကာင္း သိကၽြမ္းေနတဲ့ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ့ပါၿပီ။ အင္းလ်ားရဲ႔ သရုပ္ကုိ အမိအရ ဖမ္းဆုပ္ႏုိင္ခဲ့ရံုမက သူ႔၀န္းက်င္မွာ ဘယ္လုိ ဘယ္ပံု ဘယ္ခ်မ္းသာ ဆုိတာေတြကုိပါ ျဖန္႔က်က္ သိရွိခဲ့ပါၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မကုိယ္ကၽြန္မ စိတ္ခ်သြားခဲ့ၿပီလုိ႔ပဲ ဆုိရမွာပါ။

ေနာင္အခါ ေနာင္ႏွစ္ေတြမွာ အင္းလ်ားဟာ ေဆာင္းျမဴေတြ ႀကီးစုိးလုိ႔ ကၽြန္မရဲ႕ ျမင္ကြင္းထဲကေန လံုးလံုးႀကီး ေပ်ာက္ကြယ္သြားမယ္ဆုိဦးေတာ့ ကၽြန္မ ၀မ္းနည္းပက္လက္နဲ႔ ယူက်ံဳးမရ ျဖစ္ေနမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ အာရံုထဲ စြဲေနေအာင္ အလြတ္ရထားတဲ့ အင္းလ်ားရဲ႕သရုပ္ကုိ အေတြးထဲမွာ အမိအရ
ပံုေဖာ္ေနရင္း…. “ အင္းလ်ားေရ..ဒါဟာ ခဏေလးပါ အခုိက္အတန္႔ေလးပါ၊ ၿပီးရင္ရွင္ဟာ ကၽြန္မအနားကုိ နဂုိအတုိင္း ျပန္ေရာက္လာမွာပါေနာ္”လုိ႔ အင္းလ်ားကုိ တုိင္တည္ေရရြတ္ရင္း ကၽြန္မကုိယ္ကၽြန္မ ေျဖသိမ့္ၿပီး ေနႏုိင္မွာပါ။

ဘယ္သူမဆုိ တစ္ခုက တစ္ခုကုိ၊ တစ္ေယာက္က တစ္ေယာက္ကုိ ၊ တစ္စံုတစ္ရာက တစ္စံုတစ္ရာကုိ ထာ၀ရစြဲဲျမဲ မွတ္မိတဲ့အထိ ကၽြမ္း၀င္ခဲ့ၾကမယ္ဆုိရင္ ခဏငယ္ေလး ေ၀းသြားတဲ့ အခုိက္အတန္႔ေလးမွာ အေတြးထဲ ပံုေဖာ္ၾကည့္ရင္းနဲ႔ စိတ္ႏွလံုးေတြ ေျဖသိမ့္ေနႏုိင္မွာ ေသခ်ာပါတယ္။

စုမီေအာင္
(အက္ေဆး လွည္းတန္း ၂ မွ….)

1 comment:

မိုးနတ္ၾကယ္စင္ said...

အုိးးးးးးးးးး
အင္းလ်ားကန္ၾကီး အေၾကာင္းနဲ႔ ယွဥ္ျပီး
ဆုိလိုခ်င္တဲ႔ အေၾကာင္းအရာကို တင္ျပသြားလုိက္တာ
ဖတ္လို႔လဲေကာင္း ...အက္ေဆးအေရးအသားေလး
ကလဲ ညက္ေညာလွပါဘိေတာ႔ မရယ္....:)
လွပတဲ႔ အက္ေဆးေလးကို ႏွစ္သက္စြာ
ေပ်ာ္၀င္ခံစားခဲ႔ေၾကာင္းပါ ....
ခ်စ္တဲ႔....မုိးနတ္