photo from |
ဒါေပမဲ့ သထံုမွာက သထုံကြက္ကြက္ကေလးဘဲ ဗုဒၼဘာသာ၀င္ရွိၿပီး ေဘးပတ္၀န္းက်င္မွာ မဟာယန တႏၱရ မႏၱရ ဂိုဏ္းေတြက မွဳိလိုေပါက္ေနသတဲ့။ ဘုရင္ကိုယ္ႏွဳိက္ကလဲ ေယာင္၀ါး၀ါးနဲ႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားကို သိပ္ၿပီးအေထာက္အပံ့မေပးဘူးတဲ့။ ။ဗ်တ္၀ိဗ်တၱ တို႔ရဲ့ ဆရာ(ပုဂံရာဇ၀င္မွာ သိဒၶိေပါက္ ကိုယ္ေပ်ာက္တဲ့တႏၱရဂိုဏ္းသား)ကို နန္းဦးတင္ထားၿပီးကိုးကြယ္ေနသတဲ့။ (ဗ်တ္၀ိဗ်တၱ ဆိုတာကလဲ ၿမိဳံရိုးကို ခုန္ေက်ာ္ပ်ံလႊားႏိုင္တဲ့ အိႏၵိယတိုင္းသား လူစြမ္းေကာင္းေတြလို႔ ပုဂံရာဇ၀င္မွာဆိုပါတယ္။)
ဒါ့ေႀကာင့္ ရွင္အရဟံဆိုတဲ့ ရဟန္းေတာ္တပါးက သထုံကိုစြန္႔ခြာၿပီး ဘုန္းတံခိုးႀကီးျမတ္တဲ့့ အေနာ္ရထာမင္းႀကီးထံ ကိုးစား ယုံႀကည္စြာ လာေရာက္ ေတာင္းဆိုျခင္းျဖစ္တယ္။
ရွင္အရဟံဟာ ပုဂံျပည္ကို ႀကြခ်ီလာၿပီး ပုဂံျပည္မွာ ဗုဒၼအယူ၀ါဒထြန္းကားၿပန္႔ပြားပါေစဆိုတဲ့ ေစတနာနဲ႔ အေနာ္ရထာမင္းႀကီးကို သထံုျပည္က ပိဋကတ္ေတာ္မ်ား ပင့္ေဆာင္ဖို႔ တိုက္တြန္းႏိုးေဆာ္ပါတယ္။ အေနာ္ရထာကိုယ္ႏွဳိက္ကလဲ အရည္းႀကီးတို႔ရဲ့ အသြင္သ႑ာန္ကို မႏွစ္မ်ိဳ႔ဘဲ တရားစစ္ တရားမွန္ကို လိုလားေတာင့္တေနခိုက္ ဆိုေတာ့ အႀကိဳက္ေတြ႔သြားတာေပါ့။ အေနာ္ရထာမင္းႀကီးဟာ သထုံျပည္ကရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္တကြ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို ဆင္ၿဖဴတစီးလက္ေဆာင္ေပးၿပီး သံတမန္မ်ားေစလႊတ္ပင့္ေဆာင္ေစေပမဲ့ ဘုရင္က ပိဋကတ္ေတာ္အစုံ(၃၀)ရွိသည္ကိုလည္း ခြဲေ၀ေပးျခင္းမရွိတဲ့အျပင္ သံတမန္မ်ားကို မေျခမငံ ေျပာဆိုလိုက္တဲ့အတြက္ အေနာ္ရထာမင္းဟာ ကိုယ္တိုင္ စစ္ခ်ီတက္သိမ္းပိုက္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ရတယ္။
အဲဒါေႀကာင့္ သာသနာ သကၠရာဇ္၁၆၀၀ခုႏွစ္မွာ အေနာ္ရထာမင္းႀကီးဟာ သထုံကိုစစ္ၿပဳလို႔ အလြယ္တကူေအာင္ႏိုင္တဲ့အခါ ပိဋကတ္ေတာ္အစံု(၃၀)ႏွင့္တကြ အရိယသံဃာအပါး တေထာင္ကိုပင့္ေဆာင္ခဲ့ၿပီး မႏူဟာမင္းႏွင့္တကြ မိဖုရား ေမာင္းမမိႆံေက်းကြ်န္မ်ား၊ လက္မႈပညာသည္မ်ားကို အားလုံးေခၚယူခဲ့ပါသတဲ့။ ပုဂံကိုေရာက္တဲ့အခါ မင္းႏွင့္တကြ မိဖုရား ေက်းကြ်န္တို႔ကိုဘုရားကြ်န္အျဖစ္ တတန္းတည္းထားၿပီး လွဴဒါန္းလိုက္ပါသတဲ့။
အဲဒါေႀကာင့္ သာသနာ သကၠရာဇ္၁၆၀၀ခုႏွစ္မွာ အေနာ္ရထာမင္းႀကီးဟာ သထုံကိုစစ္ၿပဳလို႔ အလြယ္တကူေအာင္ႏိုင္တဲ့အခါ ပိဋကတ္ေတာ္အစံု(၃၀)ႏွင့္တကြ အရိယသံဃာအပါး တေထာင္ကိုပင့္ေဆာင္ခဲ့ၿပီး မႏူဟာမင္းႏွင့္တကြ မိဖုရား ေမာင္းမမိႆံေက်းကြ်န္မ်ား၊ လက္မႈပညာသည္မ်ားကို အားလုံးေခၚယူခဲ့ပါသတဲ့။ ပုဂံကိုေရာက္တဲ့အခါ မင္းႏွင့္တကြ မိဖုရား ေက်းကြ်န္တို႔ကိုဘုရားကြ်န္အျဖစ္ တတန္းတည္းထားၿပီး လွဴဒါန္းလိုက္ပါသတဲ့။
ဒီေနရာမွာ ဘယ္လိုပဲ မေျခမငံေျပာေျပာ သူပိုင္ပစၥည္း မေပးႏိုင္ဘူး ေျပာေျပာ ဒီလိုမ်ိဳး လုပ္ဖို႔မသင့္ဘူး ထင္တယ္ေနာ္။ အေနာ္ရထာဘုရင္ရဲ့ သာသနာျပဳလုပ္ငန္းအ၀၀ကို ခ်ီးႀကဴးစရာ ရွိေပမဲ့ တစ္ပါးဘုရင္ကို ဘုရားကြ်န္အျဖစ္ ထားတာကေတာ့ ဆိုးလွတယ္။ စစ္တိုက္သိမ္းပိုက္ ၿပီး ယူလာခ့ဲရင္ ၿပီးေနတာဘဲမဟုတ္လား။ သူမ်ားႏိုင္ငံ ေခၚလာၿပီး အရွက္တကြဲ ဘုရားကြ်န္အျဖစ္အထားခံရေတာ့ ရွက္ရွာမွာဘဲ။ သူလည္း ကိုယ့္ထီးကိုယ့္နန္းနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္လာတဲ့ မင္းတစ္ပါးပဲမို႔လား။ လက္ေအာက္ခံ ဘုရင္ငယ္အျဖစ္ သထုံမွာဘဲ ထားလိုက္ဖို႔သင့္ပါတယ္။ ခုေတာ့ ေသတာထက္ အရွက္ခြဲခံရတာက ပိုလို႔ ဆိုးတာေပါ့။ အရွက္ႀကီးတဲ့ ေတာင္ကိုးရီးယား သမၼတေတာင္သူ႔ရဲ့ဂုဏ္သိကၡာအတြက္ ေတာင္ေပၚက ခုန္ခ်ေသခဲ့ပါေရာလား။ ဗုဒၼဘာသာမွာေတာ့ မိမိကိုယ္ကိုေရာ တပါးသူကိုေရာေသေႀကာင္းမႀကံရပါဘူး။ ဗုဒၼက တင္းတင္းႀကပ္ႀကပ္တားျမစ္ထားပါတယ္။
ဒီလိုနဲ႔ မႏူဟာမင္းဟာ ဘုရားေစာင့္ ဘုရားကြ်န္အျဖစ္ ေနခဲ့ရာကေန စိတ္ကူးေကာင္းပံုေျပာပါတယ္။ ပါလာတဲ့ လက္၀တ္ရတနာေတြ ထုခြဲ ေရာင္းခ်ၿပီးဘုရားတည္ပါသတဲ့။ ဘုရားတည္တဲ့အခါ ဘုရားႀကီးက ဧရာမႀကီး။ လူတိုင္းက တအံ့တႀသ ေမာ့ႀကည့္ရတယ္။ သူတကယ္ ခံစားေနရတဲ့ အတြင္းစိတ္ေ၀ဒနာကို ေသေသခ်ာခ်ာ ေဖၚက်ဴး ထားပံုရတယ္လို႔ ျမင္သူတိုင္း ယူဆႀကတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုရင္
ကိန္း၀ပ္စံပယ္ရတဲ့ အေဆာင္ေနရာက ဘုရားကိုယ္ခႏၶာနဲ႔ အံကိုက္ႀကီးေလ။ ပန္းလွဴစရာ ေနရာမရွိ ထိုင္ၿပီးဘုရားၾကည္ညိဳစရာေနရာမရွိ။ ဘုရားဖူးသူတိုင္းလဲ မသက္မသာ မလွဳပ္သာ မလွည့္သာ က်ဥ္းက်ဥ္းႀကဳတ္ႀကဳတ္နဲ႔။ အမိုးကလဲဦးေခါင္းေတာ္နဲ႔ ကြက္တိ။ ေနရာအလပ္မရွိ။ တကယ့္ကို စိတ္ေမာစရာႀကီးပါဘဲ။
ေအာ္.. မႏူဟာမင္း ချမာ ဘယ္ေလာက္ မ်ား စိတ္ေသာကမ်ားခဲ့့ရွာပါလိမ့္။
ယေန႔အထိ ဒီဘုရားကို ေလ့လာႀကသူေတြအဖို႔ မႏူဟာမင္းႀကီးဟာ သူ႔ရဲ႔ ရင္တြင္းခံစားခ်က္နဲ႔ စိတ္ညစ္ညဴး ႀကပ္တည္းမႈကို အျပည့္အ၀ လူသိေအာင္ ဒီနည္းနဲ႔ ထင္ဟပ္ေပၚလြင္ေစခဲ့တာပဲလို႔ ယူဆလိုရင္ ယူဆႏိုင္ပါတယ္။ လြတ္လပ္မွ်တမႈမရွိခဲ့ရွာတဲ့ ဘုရင္တစ္ပါးအတြက္ စာနာစိတ္နဲ႔ ၿဖိဳးၿဖိဳး သိပါေစ လို႔ ပုံျပင္လိုလို စာဖြဲ႔ၿပီး ေျပာျပရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ။
ခင္ေမသစ္
No comments:
Post a Comment