မဂၤလာပါ။
ေမေမ့ရဲ႕ ဝတၳဳရွည္တစ္ပုဒ္ပါ။ ရသစာဖတ္အားေတြနည္းလာလိုက္တာ "ေမေမ့ရဲ႕ ေအးရိပ္ကို ဘယ္လိုရွာပါ့မယ္" ဝတၳဳတိုဖိုင္ေလး ပို႔ထားတာျဖင့္ၾကာလွၿပီ။ အခုထိ အကုန္မဖတ္ႏိုင္ေသးဘူး။ အကုန္မဖတ္ျဖစ္ေသးဘူး။ ဘေလာဂ့္ေပၚမွာ ခြဲတင္ျဖစ္ရင္ ကၽြန္မလည္း ဖတ္ႏိုင္ေကာင္းရဲ႕။ ဝတၳဳတိုဖတ္ခ်င္တဲ့ မိတ္ေဆြေတြလည္း ဖတ္ရေအာင္လို႔ အပိုင္းေလးေတြ ခြဲၿပီး တင္ေပးခ်င္ပါတယ္။
ေမေမ့ပို႔ေပးတဲ့အတိုင္း ေမေမ့စာရိုက္ထားတဲ့အတိုင္းပဲမို႕ စာလံုးေပါင္းမွားတာေလးေတြရွိရင္ နားလည္ေပးေစခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္မကိုယ္တိုင္လည္း စာေရးရင္စာလံုးေပါင္းဂရုစိုက္ေပမယ့္ စာလံုးေပါင္းမွားတာေတြရွိတုန္းပဲ။ ေမေမ့စာေတြကမ်ားေတာ့ ကၽြန္မကလည္းမအားႏိုင္ေတာ့ စာေတြျပန္မစစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒီအတိုင္းပဲ တင္ေပးလိုက္ႏိုင္တာေၾကာင့္ပါ။
မိတ္ေဆြအားလံုးကို ခ်စ္ခင္ေလးစားစြာျဖင့္
ၿဖိဳးၿဖိဳး
(၁)
ေရႊဘုံေပ်ာ္ေညာင္း၊ဗိမာန္ေျပာင္းလည္း ၊
ဇတ္ေပါင္းၿပီးခ်ဳပ္ ၊ စာကိုးအုပ္ျဖင့္၊
ထုပ္ထုပ္ပိုက္ပိုက္၊သၿဂိဳလ္လိုက္၏၊
တိုက္ရိုက္နတ္နား၊ ၿကားပါေလ၍၊
နာေစခ လို ၊ေတာင့္တဆိုသည္၊
ကုသိုလ္ေ၀ငွဆင့္ေလာင္းတည္း။ ။
ဟူ၍ သူ၏ေမြးဖပမာ ကိုးစားခဲ့ေသာ ဘုရင္မင္းေခါင္အား ကန္ေတာ့ခဲ့သည္ တဲ့။ ရွင္မဟာရဌသာရႏွင့္ မႏွဳိင္းအပ္ေသာ္လည္း အရွင့္နည္းတူ မိဘႏွစ္ပါးႏွင့္ အစ္ကို မ်ားအား ဤစာအုပ္ျဖင့္ လွဳိက္လွဲစြာ ကန္တာ့လိုက္ပါသည္ ဟုဆိုပါရေစ။ ။
(ခင္ေမသစ္)
စာၿပီးႏွစ္ ၂၀၀၅ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ ၁၅ရက္ ။
×××××××××××××××××
(၂)
ေအးဘယ္မွာဖန္မယ္၊
ၿကံနယ္ကေ၀း၊
သမုဒ္ပင္လယ္သို ့၊
ေလာင္းေလွငယ္
ဟိုဘက္ကမ္းကို ၊
လွမ္းႏိုင္ဖို ့ေလး။
(ေႏြခ်ိန္လုျပန္ေတာ့တယ္ ပတ္ပ်ိဳးကေလး)
ဘ၀စာမ်က္ႏွာအဖြင့္။
၁၉၄၀ခုႏွစ္ ႀသဂုတ္လ (၈)ရက္ေန ့ႀကာသပေတးေန ့။
မိုးႏွင္းျမဴတို ့ျဖင့္ ထူထပ္သိပ္သည္းေနေသာ မိုင္းလုံ၏ ညသည္ မလွပေခ်။သည္ညမွာမွ မိန္းခေလးသည္ ဆင္းရဲပင္ပန္းစြာ မီးဖြားသန့္စင္ခဲ့ရ၏။ အရပ္လက္သည္ျပဳစုေပးသမွ် ခံယူရင္း အားငယ္စြာ မိန္းေမာရီေ၀ေနေပၿပီ။
ေမြးကင္းစ ခေလးငယ္ကို ျဖဴစင္သန္ ့ရွင္းညက္ေညာေသာ ပိတ္စျဖင့္ ေႏြးေထြးစြာ ပိုက္ေပြ ့ထားသည့္ ေဒၚနန္းေဖါင္ သည္ မီးေနသည္၏ ဆံစေလးမ်ားကိုမႀကာခဏ လွမ္း၍ သပ္ေပးေနရင္း မ်က္ရည္ မိုးႏွယ္ ေစြေလၿပီ။ေသြးတို ့ျဖင့္ စိုရႊဲေနသည့္ မိန္းခေလး၏ ခႏၶာကိုယ္ေအာက္ပိုင္းကိုကား မၾကည့္ရက္ေတာ့ၿပီ။
ေမြးကင္းစ ခေလးငယ္ကို ျဖဴစင္သန္ ့ရွင္းညက္ေညာေသာ ပိတ္စျဖင့္ ေႏြးေထြးစြာ ပိုက္ေပြ ့ထားသည့္ ေဒၚနန္းေဖါင္ သည္ မီးေနသည္၏ ဆံစေလးမ်ားကိုမႀကာခဏ လွမ္း၍ သပ္ေပးေနရင္း မ်က္ရည္ မိုးႏွယ္ ေစြေလၿပီ။ေသြးတို ့ျဖင့္ စိုရႊဲေနသည့္ မိန္းခေလး၏ ခႏၶာကိုယ္ေအာက္ပိုင္းကိုကား မၾကည့္ရက္ေတာ့ၿပီ။
ခရီးလမ္းပမ္းဆက္သြယ္မွဳ ေျပျပစ္ေခ်ာေမြ ့ခဲ့လွ်င္ ရာသီဥတု သာယာခဲ့လွ်င္ အနီးဆုံးေဆးရံုတခုသို ့ အေရာက္ ပို ့ေပးႏိုင္မည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း..
ယခုေတာ့….နန္းျမင့္ေမရယ္……။
(၃)
ဦးျမင့္ထြန္းသည္ သူ ့ႏွဳတ္ဖ်ား၀ယ္ စုစည္းတစ္ဆို ့လာသည့္ စကားလုံးမ်ားကို ထုတ္ယူရန္ခက္ေန၏။
အညာေႏြက ပူေလာင္ရသည့္အထဲ ရင္တြင္းေ၀ဒနာက ထပ္ဆင့္ေနသည္။
အကင္းပါးသူ ဇနီးသည္က ဒါကို ရိပ္စားမိသည္။
“ကို ျမင့္ထြန္း ရွင္ဘာျဖစ္ေနတာလဲ ဘာေျပာခ်င္လို ့လဲ ေျပာေလ “
ဦးျမင့္ထြန္း ေခါင္းကုတ္လ်က္ ၊
“ ဘာရယ္ မထားၾကည္ ငါဘာေျပာရမွာလဲ “
ေအာ္..ရွင့္မွာ ေျပာစရာစကား တခုခု ရွိသလားလို ့ပါ။ “
“ေအး..အဲ ..ဟိုကြာ .ဘယ္လိုေျပာရမလဲ ။ဒုကၡဘဲ “
ေခါင္းတြင္တြင္ကုတ္ထစ္ေငါ့ရင္း ဟိုေလွ်ာက္ ဒီေလွ်ာက္လုပ္ၿပီး.ရုတ္တရက္ ..
ဦးျမင့္ထြန္းသည္ ေဒၚထားၾကည္၏ ပခုံးႏွစ္ဘက္ကို ဆုတ္ကိုင္လိုက္၏။..မ်က္ႏွာကိုလည္း ေစ့ေစ့ႀကည့္ကာ.. ႏူးညံတိုးတိတ္စြာ ..စကားဆိုေတာ့၏။
“မထားၾကည္ ငါ့ကို ခြင့္လႊတ္ႏိုင္ပါ့မလား ဟင္.. ဒါကို ငါ အရင္ သိမွျဖစ္မယ္ “
“ေအာ္ ခက္တယ္ ရွင္ဘာျဖစ္ေနလို ့ ကြ်န္မက ဘာကို ခြင့္လႊတ္ရမွာတဲ့လဲ ေျပာအုံးမွေပါ့။ ကဲပါ.. .
ရွင္ ဘာျဖစ္ျဖစ္ ကြ်န္မ ခြင့္လႊတ္ခဲ့တာခ်ည္းဘဲ ရွင္သိရက္နဲ ့“
“မထားၾကည္ရယ္ ..ငါမွားခဲ့ပါတယ္။ ငါ..ငါ..ကြာ ရွမ္းမေလးတေယာက္နဲ ့ ခေလးတစ္ေယာက္ရထားတယ္။ရွမ္းမကေတာ့ ခေလးမီးဖြားၿပီးၿပီးခ်င္း ဆုံးသြားတာ ၾကာပါၿပီ။ ခု အဖြားလုပ္သူကပါ ဆံုးသြားလို ့ ေလာေလာဆယ္ ခေလးက ခိုကိုးရာမဲ့ ျဖစ္ေနတယ္။ အနီးဆံုးလူက ငါပဲ။ ခေလးရဲ ့ က်န္းမာေရး စား၀တ္ေနေရး ပညာေရး အားလုံး ငါ့ေခါင္းေပၚက်ေနၿပီ။ ငါ့ေၾကာင့္ အျပစ္မဲ့တဲ့ ခေလးတေယာက္ ဖရိုဖရဲ ျဖစ္သြားမွာစိုးတယ္။ မင္းအေနနဲ ့ သူ ့အတြက္ ကြန္းခိုရာ ေအးရိပ္ကေလး တရိပ္ ဖန္တီးေပးႏိုင္မယ္ လို ့ ငါေမွ်ာ္လင့္ပါရေစ။”
အံ့ၾသျငိမ္သက္စြာ နားေထာင္ေနရာမွ စကားအဆုံးတြင္ စိတ္ဆိုးရမွာလား ေဒါသျဖစ္ ရန္စြာလိုက္ရမလား မသိႏိုင္ခင္ က်ိဳး က်ိဳးေၾကာင္းခိုင္လုံေနသည့္ ဦးျမင့္ထြန္း အဆိုကို ဆန္ ့က်င္ရန္ ေဒၚထားႀကည္ အင္အားမရွိ။ သူမ သေဘာထားႀကီးစြာ တည္တည္ျငိမ္ျငိမ္ တံု ့ျပန္လိုက္ႏိုင္သည္။
“ခေလးက ဘာေလးလဲ ဟင္ ။ဘယ္အရြယ္ရွိပလဲ"
“ မိန္းခေလး ခ်စ္စရာေလးပါကြာ ။ ၅ႏွစ္သမီးကေလးဆိုေတာ့ မင္း သိပ္တာ၀န္မမ်ားႏိုင္ပါဘူးေနာ္ ။ မင္းဘဲ..သမီးေလးတေယာက္ လိုခ်င္လွခ်ည္ရဲ ့ဆို .. “
“အင္းေလ..သားေတြကေတာ့ ႏွမေလးတေယာက္ ေကာက္ရတယ္ဆိုၿပီး ေပ်ာ္ေနၾကမွာပါ.. “
ဟု ေတြးေတြးေငးေငး ေလးေလးပင္ပင္ စကားဆိုလွ်က္။
(၄)
မသြယ္မ၀ိုင္း ျဖဴႏုႏုမ်က္ႏွာ၀ယ္ မ်က္ခြန္မို ့မို ့အစ္အစ္ ပါးေဖါင္းေဖါင္း နီရဲရဲႏွင့္ လက္ခါေနသည့္ မ်က္၀န္းတစုံတို ့ကို ျဖည့္စြက္ ပိုင္ဆိုင္ထားသည့္ နန္းမို ့မွာ ႏွာတံကမူ ေပၚလြင္ထင္ရွားျခင္းမရွိ္။ခပ္ေျပေျပ။ မေမွ်ာ္လင့္ပါပဲ တမာရနံ ့ကို ရွဴရွဳိက္ရသည္တြင္ ခ်ယ္ရီပန္းတို ့၏ သင္းပ်ံ ့ခ်ိဳအီသည့္ရနံ ့ကို လြမ္းတေနရွာသည္။ ”ေဖေဖ” ဆိုသည့္လူကို ျမင္ေတြ ့ခဲ့ဖူးေသာ္လည္း ရင္းႏွီးကြ်မ္း၀င္မွဳ မရွိ။ ယခု ေဖေဖဆိုသည့္လူေနာက္ကို လိုက္ခဲ့ရသည္။
ဆုံးစမရွိ က်ယ္၀န္းျပန္႔ေျပာလွသည့္ ခရမ္းျပာေကာင္းကင္ ေအာက္၀ယ္ ေျပးရင္း လႊားရင္း ခူးဆြတ္စားသုံးႏိုင္သည့္ စထေရာ္ဘယ္ရီသီးနီနီအခင္းကေလးမ်ား ခု ဘယ္မွာလဲ ေမးရေတာ့မည္။
နန္းမို ့ကြ်မ္း၀င္ခဲ့သည့္ အရာခပ္သိမ္း ဘယ္မွာေပ်ာက္ဆံုးကုန္ပါလိမ့္။
ေကာက္ခါ ငင္ကာ ရလာသည့္ ႏွမကေလးကိုမူကိုကိုေက်ာ္ေရာ ကိုကိုေဇာ္ပါ ခ်စ္ႀကပါ၏။ေက်ာင္းေနရေတာ့ သူငယ္ခ်င္းေတြ ရလာသျဖင့္ ေပ်ာ္ရသည္။တခါတရံေတာ့လည္း အရပ္ထဲက ခေလးေတြအခ်င္းခ်င္း လွည္းလမ္းေႀကာင္းက ေကာက္ရလာတာ ဟု ေျပာဆိုတာ ခံရသည္။ တခါတရံ ေခါက္ဆြဲေရာင္းတဲ ့တရုပ္အရွင္းမႀကီးသမီးသနားလို ့ လို ့ယူေမြးစားထားတာ ဟုလည္း အေျပာခံရသည္။
သည္လိုႏွင့္ စည္းစံနစ္ႀကီးလြန္းေသာမိဘအကိုမ်ားႀကား၀ယ္ နန္းမို ့ မွသည္ အင္နီျမင့္ထြန္း ။ ၄င္းမွ ျမေကခိုင္ အျဖစ္ အဆင့္ဆင့္ ေျပာင္းလဲလွဳပ္ရွားရင္း တျဖည္းျဖည္း ရွင္သန္ဖြံ ့ၿဖိဳးလာရာမွ သတၱမတန္းေက်ာင္းသူ တဦးဘ၀ကို ဆက္စပ္ေကာက္ယူ ႀကည့္လိုက္လွ်င္…
(၅)
လြန္မင္းၾသ၀ါ၊မႀကည္သာေအာင္၊စာနာမခ်င့္၊
အာဏာဆင့္က၊မသင့္မတရား၊ယြင္းေဖါက္ျပားလွ်က္၊
ႏွစ္ပါးမိဘ၊ေက်းဇူးပသား၊ဘ၀ေရွာင္္ဖဲ၊ကြဲႀကီးကြဲလိမ့္၊
အၿမဲ ေစာင့္လ်င္း၊ထန္မျပင္းသည္၊ ျဖည္းညွင္းသာေပ်ာင္း၊ ႏူးညံ့ေၾကာင္း။
(ဓီတာေရာ၀ါဒပ်ိဳ ့..ဆရာေတာ္ဦးလွဲ ့)
၁၉၅၄ခုႏွစ္ ဒီဇဘၤာလ ၂၄ရက္
ညသည္ ႏွင္းမွဳံေအာက္၀ယ္ ရီေ၀ေ၀ ေအးစိမ့္စိမ့္ရွိလွသည္။ကြ်န္မတို ့အားလုံး ခ်မ္းတုန္ေနေသာ္လည္း ေဆာင္းဒါဏ္ကို ႀကံ ့ႀကံ့ခံေနႏိုင္ႀကသည္။ carol song အဆိုမပ်က္ခဲ့။
“ဒီအိမ္ေပၚမွာ ..ေကာင္းခ်ီးမဂၤလာ ..ေရာက္ပါေစ..ေရာက္ပါေစ.. ဒီအိမ္ေပၚမွာ ေကာင္းျခင္းမဂၤလာ ေရာက္ပါေစ ေရာက္ပါေစ…ဒီအိမ္ေပၚမွာ ေကာင္းျခင္းမဂၤလာ ဒီအိမ္ေပၚမွာ ေကာင္းျခင္း .မဂၤလာ ေရာက္ပါေစ..ေရာက္ပါေစ. “
ကြ်န္မတို ့သံျပိဳင္ညီညာ သီဆိုလိုက္သည့္ ဓမၼေတးသံမ်ားသည္ တိတ္ဆိတ္ေသာ ညာဥ့္ဦးယံကို္ထြင္းေဖါက္၍ ဟို မိုးေကာင္းကင္အထက္သို ့ ပ်ံ ့လြင့္တက္ေရာက္သြားေပလိမ့္မည္။
ကြ်န္မတို ့သံျပိဳင္ညီညာ သီဆိုလိုက္သည့္ ဓမၼေတးသံမ်ားသည္ တိတ္ဆိတ္ေသာ ညာဥ့္ဦးယံကို္ထြင္းေဖါက္၍ ဟို မိုးေကာင္းကင္အထက္သို ့ ပ်ံ ့လြင့္တက္ေရာက္သြားေပလိမ့္မည္။
ကိုကိုေက်ာ္သည္ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္မွ BA ဘြဲ ့ယူအၿပီး အစိုးရ အထက္တန္းေက်ာင္း တခုတြင္ အထက္တန္းျပဆရာျဖစ္လာသည္။ကိုကိုေဇာ္ကမူ ထိုေက်ာင္းမွာပင္ မက္ထရစ္စာေမးပြဲေျဖဆိုရန္ေက်ာင္းတက္ေနဆဲျဖစ္သည္။ ကြ်န္မကမူ Wesley ခရစ္ယာန္သာသနာျပဳေက်ာင္းတြင္ သတၱမတန္းေက်ာင္းသူအျဖစ္ ရွိေနဆဲျဖစ္ပါသည္။ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ ခရစၥမတ္ညမ်ားကို ဆရာမမ်ား သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္အတူ ျဖတ္သန္းခဲ့ရသည္မွာ မေမ့ရက္ႏိုင္စရာပါဘဲ။ ယခုလည္း မိတ္ေဆြတဦး၏အိမ္တြင္ “Xmas”ဟု သံျပိဳင္ေအာ္လိုက္ႀကသည္။ ထိုစဥ္ ..ကြ်န္မလက္ကို တစုံတေယာက္က ေဆာင့္ဆြဲလိုက္သည္ႏွင့္ႀကံဳရသည္။ၿကည့္လိုက္ေတာ့..ကိုကိုေက်ာ္..
မီး၀င္း၀င္းေတာက္ေနသည့္ မ်က္လုံးမ်ားျဖင့္ ကြ်နိမကို စိုက္ႀကည့္ေနသည္။
“လာခဲ့ ျပန္မယ္ “
တုံးတိတိ ေဘာက္ဆပ္ဆပ္ သူေျပာသည္။
ကြ်န္မကို ဆြဲေခၚသြားေတာ့ အျပစ္ျပဳမိသူပမာ ကြ်န္မရွက္ရွက္ႏွင့္ သူ ့ေနာက္မွ ပါသြားခဲ့သည္။
ငယ္ငယ္က ကြ်န္မကို ခ်စ္ခဲ့ပါလ်က္ အရြယ္ကေလးရလာသည္ႏွင့္ ဆက္ဆံေရးေျပာင္းလဲ သြားသည္။ ျခေသၤ့တေကာင္လို ေတြ ့သည္ႏွင့္ ဟိန္းေဟာက္ေတာ့တာပဲ။ မုန္းစရာႀကီး။
“ေဖေဖ့သမီးကို ေဖေဖခ်စ္ရင္ ဒီေက်ာင္းမွာ မထားပါနဲ႔၊ ကြ်န္ေတာ္ နည္းနည္းမွ ႀကည့္မရဘူး"တဲ့။ အကိုႀကီး အဘအရာမို႔ အငယ္မ်ားကအေလးထား အရိုအေသေပးရတာ ေႀကာက္ရြံ ့ႀကရတာ မွန္ပါသည္။ ဘာဘဲျဖစ္ျဖစ္ ကြ်န္မကေတာ့ အႏိုင္က်င့္သည္လို ့ဘဲ ျမင္သည္။
ႀကီးႏိုင္ငယ္ညွင္း၀ါဒ လႊမ္းမိုးလာလွ်င္ ေလာက၏ အလွသစၥာတရား ဆိတ္သုဥ္းေပ်ာက္ကြယ္သြားႏိုင္သည္။ထိုအရာကို တားဆီးေပးပါလို႕ ကြ်န္မ ခရစ္ေတာ္ထံ အေသအခ်ာ ဆုေတာင္းပါမည္။ ကြ်န္မအိပ္ေပ်ာ္သြားစဥ္ အိမ္မက္ဆိုးမ်ားက ေျခာက္လွန္ ့လာသည္။ ေဖေဖဆိုသည့္ လူႀကီးက လိုက္ဖမ္းသျဖင့္ အူယားဖါးယား ထြက္ေျပးသည္တြင္ ထင္းရူးရြက္ေျခာက္မ်ားေပၚ ေခ်ာ္လဲသည္ တဲ့။
“ဟင့္အင္း ဟင့္အင္း မလိုက္ဘူး “ ညင္းရင္း ရံုးရင္း ေဖေဖဆြဲေခၚရာ တရြတ္တိုက္ ပါသြားရင္း
အဖြားနန္းေဖါင္ေရ..လို ့ တစာစာ ေအာ္မိသည္။
၁၉၅၅ခုႏွစ္ ေမလ ၅ရက္ေန ့
“မီးသတ္က်င့္၀တ္ အဂၤါ ဆယ္ပါး ထင္ရွား ျပခဲ့ မည္… စည္းကမ္းေသ၀ပ္ျခင္း အရင္းျပဳမည္ …။ ေႀကာက္စိတ္လဲ ကင္းရမည္ ..ရဲရင့္ျခင္း ..ဧကန္လိုပါသည္..။ အမ်ားအမွဳမွာ..တရားရႈခါ သနားဂရုဏာ ပိုပါမည္..ယဥ္ယဥ္ ေက်းေက်း လြန္ သိမ္ေမြ ့ရမည္..တည္ၾကည္ ရိုးသားရမည္ .
လ်င္ျမန္ ျဖတ္လတ္ရ မည္ ၀တၱရားေက်ၿပြန္ မွန္ရာ ကိုတည္ သစၥာတရားႏွင့္ ညီညႊတ္ျခင္.း.က်န္းမာျခင္း ႏွင့္ အတည္…။ “
တူညီ၀တ္စုံမ်ားျဖင့္ အင္အားျပ ခ်ီတက္လာေသာ မီးသတ္ရဲေဘၚမ်ားက သြက္လက္ ၿမဴးႀကြလို ့ ေနသည္။ သံျပိဳင္က်ဴးရင့္ သီဆိုလိုက္သည့္ ေတးသံႏွင့္အတူ ဘင္ခရာ တီး၀ုိင္းကပါ လက္စြမ္းျပ တီးခတ္လာသျဖင့္ ပိုမို စိုေျပေနေတာ့သည္။ႏွစ္ေယာက္တတြဲ စီတန္းလွည့္လည္လာပံုညီညာလွသမို ့ စစ္ေရးျပ အခန္းအနားတခုလို ရွုမညီးႏိုင္စရာပါ။
သူတို ့တေတြ ေခတၱ တန္းၿဖဳတ္အနားယူသည္။ လမ္းေဘးနီးရာအိမ္အတြင္း၀င္ေရာက္ခိုနားႀကစဥ္ အိမ္ရွင္မ်ားကလည္း အေဖ်ာ္ယမကာ မ်ားတိုက္ေႀကြးဧည့္ခံႀကသည္။ကြ်န္မတို ့မိသားစုမွလည္း လိေမၼာ္ခ်ိဳခ်ဥ္ကေလးမ်ားႏွင့္အတူ ေငြေရဖလားႏွင့္ ေရႀကည္ခ်မ္းျမ ကမ္းေပးႀကပါ၏။
“ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ညီမေလးရယ္ .ရင္ထဲကို ေအးသြားတာပဲ“ တဲ့။
ကြ်န္မ ကမ္းေပးသည့္ ေရကို ေသာက္သံုးခဲ့သည့္ ရဲေဘာ္တဦးက ထူးထူးၿခားၿခား စကားဆိုသည္။
အၿပံုးကေလး ေဖါေဖါသီသီႏွင့္ တည္တည္ႀကည္ႀကည္ စကားဆိုသူကို ကြ်န္မ ေမာ့ႀကည့္မိ၏။ သူ ့အႀကည့္စူးစူးက ကြ်န္မတကိုယ္လုံးကို ပူထူရွိန္းျမသြားေစသည္။ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ ့စြာ ျပန္လည္ကမ္းေပးလာေသာ ေငြဖလားကို ယူရင္း ကြ်န္မဆီက လွစ္ကနဲ ေႀကြက်သြားသည့္ အၿပံဳးပန္းတပြင့္ကို သူရသြားသည္။
သူ ့မ်က္ႏွာကို ကြ်န္မမႀကည့္ရဲေတာ့ပါ။ေခါင္းကေလးအျမန္ငုံ ့ ပစ္လိုက္သည္။
ႀကည္သာရႊင္ပ်ဟန္ရွိသည့္ သူ့ မ်က္လုံးမ်ားက လည္း ကြ်န္မအား အေသအခ်ာ ဖမ္းစားခဲ့ၿပီထင့္။
“ ျမင္ျမင္ခ်င္းပင္ ဘာ့ေႀကာင့္မ်ား ခ်စ္ခ်င္တယ္ ဘ၀ေဟာင္းက ပ်ိဳ ့ ဆုေတာင္းေႀကာင့္ထင္တယ္ “ လို ့ တင္တင္ေအးက ဆိုသည္။ ကြ်န္မ သူ ့ကို ျမင္ျမင္ခ်င္း ခ်စ္ခဲ့မိၿပီလား။
ဒီည ကြ်န္မရင္ထဲက ေန ကဗ်ာ အပိုင္းအစကေလးတခု ခုန္ထြက္သြားသည္။
သတၱမတန္းကို ေျဖဆိုေအာင္ျမင္ၿပီးေနာက္ ကြ်န္မအား ေက်ာင္းႏွဳတ္လိုက္ေတာ့သည္။မိန္းခေလးမို ့ ေတာ္သင့္ၿပီ တဲ့။
ကိုကိုေက်ာ္က ေက်ာင္းနာမည္ “အင္နီျမင့္ထြန္း” အစား” ၿမေကခိုင္ “ဟု နာမည္သစ္မွည့္ေခၚလိုက္၏။ဗုဒၼဘာသာ ျမန္မာမိန္းကေလးၿပီၿပီ ျပဳမူေနထိုင္ရန္ ညႊန္ျပ သြန္သင္ပါသည္။ ဆရာဇံု အမည္ရွိ ေစာင္းဆရာႀကီးတဦးႏွင့္လည္း ပင့္ဖိတ္၍ ျမန္မာ့ရိုးရာ ေတးသီခ်င္းပတ္ပ်ိဳးမ်ား ကို ေစာင္းျဖင့္ တြဲဘက္သီဆိုတီးခတ္ႏုိင္ဖို ့ သင္ယူ ေလ့က်င့္ေစပါသည္။ ေစာင္းတီးခတ္ရာတြင္ လက္အေျပးလွဖို ့ လိုသည္။ လက္အေနအထားမွန္ဖို ့ လိုသည္။ တဲ့။ ဆရာၿကီးက က်က်နနသင္သည္။လက္ေခ်ာင္းကေလးမ်ားသည္ လိပ္ၿပာေလးတေကာင္၀ဲပ်ံသလို ထက္ေအာက္စုန္ခ်ီ ဆန္ခ်ီ ကူးသန္းေျပးလႊားေနရမည္ တဲ့။ လက္ညိဳး လက္မထိပ္ဖ်ားေလးႏွင့္သာ အသာအယာ တို ့ခတ္ ကစားသြားတတ္ဖို ့လည္းလိုသည္။
ပထမတြင္ ကိုးယိုကားယားႏိုင္လွေသာ ကြ်န္မ၏ လက္ေခ်ာင္းမ်ားကိုႀကည့္ၿပီးစိတ္ပ်က္မိ၏။ရယ္လည္း ရယ္ခ်င္သည္။ သို ့ရာတြင္ ေစာင္းႀကိဳးကို ဘယ္လိုဘဲ ထိထိ ထိသည္ႏွင့္ ထြက္ေပၚလာေသာ အသံ သာမွဳတြင္ ကြ်န္မစိတ္၀င္စားသည္။စိတ္ရွည္ သည္းခံၿပီးခက္ခက္ခဲခဲ ေလ့က်င့္သည့္အခါလက္မေရာ လက္ညိွဳးေရာ အထိမခံႏိုင္ေတာ့ေခ်။တျခားလက္ေခ်ာင္း အစားထို းေျပာင္းသုံး ေျပာင္းေသာလက္ နာျပန္ေတာ့ လက္မလက္ညွဳိး ျပန္သံုး ဒီလိုႏွင့္ လက္ေတြ က်င့္သားရ ၿပီး ေနာက္ပိုင္း ့ မနာေတာ့။လက္အေျပးလည္းမွန္လာသည္။ ဒီေတာ့မွ တံတ်ာ၊ သီတာ၊ သာယာ၊ ေ၀ဘာ စသည္ တဆင့္ၿပီးတဆင့္ တက္ေစသည္။ က်န္အားလပ္ခ်ိန္မ်ားတြင္ အိမ္တြင္းပိဋကတ္တိုက္ (စာအုပ္ဗီရို) မွ ဗုဒၼဘာသာက်မ္းစာအုပ္မ်ား လယ္တီ ဒီပနီမ်ား။ ဇတ္ႀကီးဆယ္ဘြဲ ့မ်ား၊လယ္တီ ပ႑ိတ ဦးေမာင္ႀကီးစာအုပ္မ်ား၊ဓမၼပဒႏွင့္ မိလိိဥၵအေမးအေျဖမ်ားစသည္ ဘာသာေရးစာအုပ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေလ့လာဖတ္ရွဳႏိုင္ပါသည္။
ကိုကိုေက်ာ္ကလည္း တိုင္းျပည္ျပဳ စာႀကည့္တိုက္ထူေထာင္မည္ဟု စာအုပ္မ်ားစုေဆာင္းေနရာ ဒဂုန္မဂၢဇင္းမ်ား။နဂါးနီတိုက္ထုတ္ႏိုင္ငံေရး စာအုပ္မ်ား ေသြးေသာက္ ရွဳမ၀ ၿဗိတိသွ်ဘားမားႏွင့္ ေအ၀မ္းထုတ္ ရုပ္ရွင္စာေစာင္မ်ား။ တိုးတက္ေရး ႀကီးပြားေရးႏွင့္ အျခားသတင္းစာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဖတ္ရွဳရပါသည္။ ထိုေခတ္၀တၳဳစာအုပ္မ်ားျဖစ္သည့္ ပန္းသာမစာအု၊ အေမေလး၊ ေဒါက္တာေရခ်မ္း၊ ရူပနႏၵီ၊ ရူပကလ်ာဏီ၊ စာဆိုေတာ္ ၊စစ္ထြက္သူ ပြန္ေပၿမိဳ့၏ ေနာက္ဆံုးေန ့။ သူရဲေကာင္းသုံးေယာက္၊ ခါးကုန္းႀကီး စသည္ စစ္ႀကိဳေခတ္ စစ္ၿပီးေခတ္ ဘာသာျပန္ ၀တၳဳစာအုပ္မ်ား အေတာ္ကို စုံလင္လွပါသည္။
ေဖေဖက ကြ်န္မကို ေရႊဆိုင္ထိုင္ခိုင္းေသာ္လည္း ကြ်န္မကမူ ျခေသၤ့ေလးေကာင္ခံ နဂါးႏွစ္ေကာင္ ၀န္းရံေသာ ေက်ာက္ျဖဴသား ဗုဒၼရုပ္ပြားေတာ္ျမတ္ ကိန္း၀ပ္ရာ စာအုပ္ဗီရို ကေလးကိုသာ သဲႀကီး မဲ ႀကီး ေမႊေႏွာက္ ေနမိေတာ့သည္။
ထိုဘာသာေရးစာအုပ္တို ့၏အေႏွာင့္တြင္ ကြ်န္မတို ့မိသားစု၏နာမည္မ်ားကို ေရႊစာလုံးျဖင့္ ထြင္းထု ရိုက္ႏွပ္ထားသျဖင့္ ႀကက္သေရရွိသည္ဟု ၀မ္းသာပီတိျဖစ္မိသည္။ ထိုစာအုပ္မ်ားကို ကိုင္တြယ္ထိေတြ ခြင့္ရသျဖင့္ မိဘမ်ားကို ေက်းဇူးတင္ရပါ၏။ “မွတ္ဖြယ္မွတ္ရာ ၊ ထိုထိုစာကို၊ ရွဳကာမျပတ္၊ အိမ္တြင္ဖတ္..”ဆိုသည့္အတိုင္း ကြ်န္မသည္ စာဆို န၀ေဒး၊ နတ္သွ်င္ေနာင္ဆို ရတုမ်ားအစ..ရွင္မဟာရဌသာရႏွင့္ ဦးပုည မျမကေလး၊ လွဳိင္မင္းသမီး အဆံုး ပ်ိဳ ့ကဗ်ာ လကၤာ အားလုံး လက္လွမ္းမွီသေရြ ့ဖတ္သည္ မွတ္သည္ ဆိုပါစို ့။ အလယ္တန္းေက်ာင္းသူဘ၀မွာလည္း သေျပညိဳႏွင့္ အၿခားကဗ်ာမ်ား။ ကဗ်ာ့ပန္းကံုး စသည္ သင္ႀကားခဲ့ရၿပီးမဟုတ္လား။
ျပင္ပေလာကႏွင့္ ထိေတြ ့ဆက္စပ္မွဳမရွိ သိုသိပ္စြာ ေနခဲ့ရပါေသာ္လည္း
“ စာေပ၀တၳဳ၊ ရတုကဗ်ာ၊ သာသည့္ သီခ်င္း၊
အဲေစာင္းညွင္း၍။မကင္းမျပတ္၊
ရြတ္ဖတ္လ်က္သာ၊ ေနေကာင္းစြာ …”တဲ့။ ကင္း၀န္မင္းႀကီးဆိုသည့္အတိုင္း စာေပဂီတႏွင့္ ကြ်န္မ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီးကို ေနခဲ့ရပါသည္။ လို ့ ဆိုရမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ တခါတရံ ေက်ာင္းေနေဖၚေနဖက္ သူငယ္ခ်င္း မ်ားႏွင့္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ေက်ာင္းသြားခ်င္သည့္စိတ္ကိုလည္းမေဖ်ာက္ဖ်က္ႏိုင္ခဲ့ပါ ရွင္။
ေဆာင္းႏွင္းပြင့္ေလးမ်ားပ်က္ျပယ္လြင့္ပါးျခင္းမရွိေသးမီ တေန ့။
အေအးဓါတ္ကေလး လႊမ္းပတ္ၿခံဳသိုင္းထားစဥ္ကာလ။ ေနျခည္ျဖာႏု ေႏြးေထြးဆဲ နံနက္ခင္းကေလးတခုတြင္ ကြ်န္မ စိတ္လိုလက္ရ သနပ္ခါးပါးကြက္ႀကားႏွင့္ ေဆာင္းသဇင္ေတြ တေခါင္းလုံးေ၀ေနေအာင္ပန္မိသည္။
ကြ်န္မတေယာက္တည္း ေဖေဖ့ေရႊဆိုင္တြင္ ထိုင္ေနစဥ္
“ကိုေက်ာ္ ရွိလား ခင္ဗ် “တဲ့။ ေမးေမးေျပာေျပာ ၀င္ခ်လာသူက..” သူ “ ။
ေအာ္..ဟင့္အင္း၊ ဟုတ္ကဲ့ မရွိပါဘူးရွင့္ “
“ဒီမွာ..ညီမေလးဖတ္ဖို ့စာတေစာင္ထားခဲ့ပီ သြားမယ္ေနာ္။ “တဲ့။
ေျပာေျပာဆိုဆို တခ်ိဳးတည္း လစ္ေျပးသူက မီးသတ္အခန္းအနားပြဲေန ့က စစ္ေရးျပ လွဳပ္ရွားခဲ့သူ။
ကြ်န္မကမ္းေပးတဲ့ ေငြေရဖလားေလးထဲက ေရကို တ၀ႀကီးေသာက္ခဲ့သူ။မီးသတ္ရဲေဘာ္ေလးပါပဲ။
ေအာ္ ..ကြ်န္မအံ့ၿသမိပါရဲ ့။ရွက္ၿပံဳးေလးလဲ ၿပံဳးမိပါရဲ ့။ဘယ္သူမွ မျမင္ႏိုင္ခင္ စားပြဲေပၚခ်ျပစ္ထားခဲ့သည့္ စာကေလးကို ေကာက္ယူသို၀ွက္လိုက္သည္။ ညေဖေဖတို႔ဘုရား၀တ္ၿပဳအၿပီး အိပ္ယာ၀င္သြားမွ တိတ္တခိုးဖြင့္ဖတ္ရသည္။
ကြ်န္မရင္ေတြ ခုန္ေနၿပီ..။
“ခ်စ္ညီမေလး..”
မိဘအကိုေတြႀကားက ယကၡုကုမၻာန္ ၀န္းရံ ေစာင့္ႀကပ္ထားတဲ့ နတ္ပန္းမဥၨဴေလလားကြယ္။
ကိုကိုေလ ခိုင့္ကို တန္ဘိုးထား ျမတ္ႏိုးစြာ ခ်စ္မိေနၿပီ။ ဒါေပမဲ ့ ခိုင္ငယ္ေသးတယ္။
စာဆို န၀ေဒးဟာ ရွင္ေႏွာင္းကေလးကို ခ်စ္စကားမဆိုရက္ရွာဘူး။ခ်စ္ပန္းဖူးပြင့္လာမဲ့ရက္ကိုေစာင့္ခဲ့ရတာ အေမာ တဲ့။
ကိုကိုလဲ န၀ေဒးလိုမ်ားျဖစ္ေနမလား။အင္းေလ ..ကိုကို ့မွာေတာ့..ခ်စ္ေမတၱာကို၊ ရင္မွာသို၀ွက္ ၊ အသိမ္းခက္ၿပီး ၊ေဖ်ာက္ဖ်က္လို ့လဲ မရႏိုင္ေတာ့ပါ ညီမေလးရယ္..။
ေမွ်ာ္လင့္ႀကီးစြာျဖင့္…
ခ်စ္တဲ့ကိုကို
“ခိုင္" တဲ့။
“ခ်စ္တဲ့ကိုကို”. တဲ့
ကိုကိုရယ္ …ဒီည ခိုင့္ရင္ထဲမွာလည္း
ကဗ်ာေလးတပုဒ္ တိတ္တခိုး သီကံုးေနမိသည္။
မဆန္းလား။ ကဗ်ာေလးက..
ရင္ခုန္အႀကည့္
“မ်က္လုံးခ်င္းဆုံ၊ ရင္ခုန္တဲ့ ဒီအႀကည့္၊
ခ်စ္ခြန္းေခြ် ဖြဲ ့သီက်ဴးသည္သို ့၊
ထူးလွပါဘိ" တဲ့။
(၆)
၁၉၅၅ခုႏွစ္ ေမလ ၅ရက္ေန ့
“မီးသတ္က်င့္၀တ္ အဂၤါ ဆယ္ပါး ထင္ရွား ျပခဲ့ မည္… စည္းကမ္းေသ၀ပ္ျခင္း အရင္းျပဳမည္ …။ ေႀကာက္စိတ္လဲ ကင္းရမည္ ..ရဲရင့္ျခင္း ..ဧကန္လိုပါသည္..။ အမ်ားအမွဳမွာ..တရားရႈခါ သနားဂရုဏာ ပိုပါမည္..ယဥ္ယဥ္ ေက်းေက်း လြန္ သိမ္ေမြ ့ရမည္..တည္ၾကည္ ရိုးသားရမည္ .
လ်င္ျမန္ ျဖတ္လတ္ရ မည္ ၀တၱရားေက်ၿပြန္ မွန္ရာ ကိုတည္ သစၥာတရားႏွင့္ ညီညႊတ္ျခင္.း.က်န္းမာျခင္း ႏွင့္ အတည္…။ “
တူညီ၀တ္စုံမ်ားျဖင့္ အင္အားျပ ခ်ီတက္လာေသာ မီးသတ္ရဲေဘၚမ်ားက သြက္လက္ ၿမဴးႀကြလို ့ ေနသည္။ သံျပိဳင္က်ဴးရင့္ သီဆိုလိုက္သည့္ ေတးသံႏွင့္အတူ ဘင္ခရာ တီး၀ုိင္းကပါ လက္စြမ္းျပ တီးခတ္လာသျဖင့္ ပိုမို စိုေျပေနေတာ့သည္။ႏွစ္ေယာက္တတြဲ စီတန္းလွည့္လည္လာပံုညီညာလွသမို ့ စစ္ေရးျပ အခန္းအနားတခုလို ရွုမညီးႏိုင္စရာပါ။
သူတို ့တေတြ ေခတၱ တန္းၿဖဳတ္အနားယူသည္။ လမ္းေဘးနီးရာအိမ္အတြင္း၀င္ေရာက္ခိုနားႀကစဥ္ အိမ္ရွင္မ်ားကလည္း အေဖ်ာ္ယမကာ မ်ားတိုက္ေႀကြးဧည့္ခံႀကသည္။ကြ်န္မတို ့မိသားစုမွလည္း လိေမၼာ္ခ်ိဳခ်ဥ္ကေလးမ်ားႏွင့္အတူ ေငြေရဖလားႏွင့္ ေရႀကည္ခ်မ္းျမ ကမ္းေပးႀကပါ၏။
“ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ညီမေလးရယ္ .ရင္ထဲကို ေအးသြားတာပဲ“ တဲ့။
ကြ်န္မ ကမ္းေပးသည့္ ေရကို ေသာက္သံုးခဲ့သည့္ ရဲေဘာ္တဦးက ထူးထူးၿခားၿခား စကားဆိုသည္။
အၿပံုးကေလး ေဖါေဖါသီသီႏွင့္ တည္တည္ႀကည္ႀကည္ စကားဆိုသူကို ကြ်န္မ ေမာ့ႀကည့္မိ၏။ သူ ့အႀကည့္စူးစူးက ကြ်န္မတကိုယ္လုံးကို ပူထူရွိန္းျမသြားေစသည္။ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ ့စြာ ျပန္လည္ကမ္းေပးလာေသာ ေငြဖလားကို ယူရင္း ကြ်န္မဆီက လွစ္ကနဲ ေႀကြက်သြားသည့္ အၿပံဳးပန္းတပြင့္ကို သူရသြားသည္။
သူ ့မ်က္ႏွာကို ကြ်န္မမႀကည့္ရဲေတာ့ပါ။ေခါင္းကေလးအျမန္ငုံ ့ ပစ္လိုက္သည္။
ႀကည္သာရႊင္ပ်ဟန္ရွိသည့္ သူ့ မ်က္လုံးမ်ားက လည္း ကြ်န္မအား အေသအခ်ာ ဖမ္းစားခဲ့ၿပီထင့္။
“ ျမင္ျမင္ခ်င္းပင္ ဘာ့ေႀကာင့္မ်ား ခ်စ္ခ်င္တယ္ ဘ၀ေဟာင္းက ပ်ိဳ ့ ဆုေတာင္းေႀကာင့္ထင္တယ္ “ လို ့ တင္တင္ေအးက ဆိုသည္။ ကြ်န္မ သူ ့ကို ျမင္ျမင္ခ်င္း ခ်စ္ခဲ့မိၿပီလား။
ဒီည ကြ်န္မရင္ထဲက ေန ကဗ်ာ အပိုင္းအစကေလးတခု ခုန္ထြက္သြားသည္။
ပီတိ
ခ်စ္သူ ့မ်က္ႏွာ ၿပံဳးႀကည္သာကို ၊
ျမင္လာခဏ ေသာကာလ၀ယ္၊
ရင္မွအသိ ဂြမ္းဆီထိသို ့ ၊
ပီတိလွဳိင္းကေလး ျဖာသြားတယ္။
သတၱမတန္းကို ေျဖဆိုေအာင္ျမင္ၿပီးေနာက္ ကြ်န္မအား ေက်ာင္းႏွဳတ္လိုက္ေတာ့သည္။မိန္းခေလးမို ့ ေတာ္သင့္ၿပီ တဲ့။
ကိုကိုေက်ာ္က ေက်ာင္းနာမည္ “အင္နီျမင့္ထြန္း” အစား” ၿမေကခိုင္ “ဟု နာမည္သစ္မွည့္ေခၚလိုက္၏။ဗုဒၼဘာသာ ျမန္မာမိန္းကေလးၿပီၿပီ ျပဳမူေနထိုင္ရန္ ညႊန္ျပ သြန္သင္ပါသည္။ ဆရာဇံု အမည္ရွိ ေစာင္းဆရာႀကီးတဦးႏွင့္လည္း ပင့္ဖိတ္၍ ျမန္မာ့ရိုးရာ ေတးသီခ်င္းပတ္ပ်ိဳးမ်ား ကို ေစာင္းျဖင့္ တြဲဘက္သီဆိုတီးခတ္ႏုိင္ဖို ့ သင္ယူ ေလ့က်င့္ေစပါသည္။ ေစာင္းတီးခတ္ရာတြင္ လက္အေျပးလွဖို ့ လိုသည္။ လက္အေနအထားမွန္ဖို ့ လိုသည္။ တဲ့။ ဆရာၿကီးက က်က်နနသင္သည္။လက္ေခ်ာင္းကေလးမ်ားသည္ လိပ္ၿပာေလးတေကာင္၀ဲပ်ံသလို ထက္ေအာက္စုန္ခ်ီ ဆန္ခ်ီ ကူးသန္းေျပးလႊားေနရမည္ တဲ့။ လက္ညိဳး လက္မထိပ္ဖ်ားေလးႏွင့္သာ အသာအယာ တို ့ခတ္ ကစားသြားတတ္ဖို ့လည္းလိုသည္။
ပထမတြင္ ကိုးယိုကားယားႏိုင္လွေသာ ကြ်န္မ၏ လက္ေခ်ာင္းမ်ားကိုႀကည့္ၿပီးစိတ္ပ်က္မိ၏။ရယ္လည္း ရယ္ခ်င္သည္။ သို ့ရာတြင္ ေစာင္းႀကိဳးကို ဘယ္လိုဘဲ ထိထိ ထိသည္ႏွင့္ ထြက္ေပၚလာေသာ အသံ သာမွဳတြင္ ကြ်န္မစိတ္၀င္စားသည္။စိတ္ရွည္ သည္းခံၿပီးခက္ခက္ခဲခဲ ေလ့က်င့္သည့္အခါလက္မေရာ လက္ညိွဳးေရာ အထိမခံႏိုင္ေတာ့ေခ်။တျခားလက္ေခ်ာင္း အစားထို းေျပာင္းသုံး ေျပာင္းေသာလက္ နာျပန္ေတာ့ လက္မလက္ညွဳိး ျပန္သံုး ဒီလိုႏွင့္ လက္ေတြ က်င့္သားရ ၿပီး ေနာက္ပိုင္း ့ မနာေတာ့။လက္အေျပးလည္းမွန္လာသည္။ ဒီေတာ့မွ တံတ်ာ၊ သီတာ၊ သာယာ၊ ေ၀ဘာ စသည္ တဆင့္ၿပီးတဆင့္ တက္ေစသည္။ က်န္အားလပ္ခ်ိန္မ်ားတြင္ အိမ္တြင္းပိဋကတ္တိုက္ (စာအုပ္ဗီရို) မွ ဗုဒၼဘာသာက်မ္းစာအုပ္မ်ား လယ္တီ ဒီပနီမ်ား။ ဇတ္ႀကီးဆယ္ဘြဲ ့မ်ား၊လယ္တီ ပ႑ိတ ဦးေမာင္ႀကီးစာအုပ္မ်ား၊ဓမၼပဒႏွင့္ မိလိိဥၵအေမးအေျဖမ်ားစသည္ ဘာသာေရးစာအုပ္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေလ့လာဖတ္ရွဳႏိုင္ပါသည္။
ကိုကိုေက်ာ္ကလည္း တိုင္းျပည္ျပဳ စာႀကည့္တိုက္ထူေထာင္မည္ဟု စာအုပ္မ်ားစုေဆာင္းေနရာ ဒဂုန္မဂၢဇင္းမ်ား။နဂါးနီတိုက္ထုတ္ႏိုင္ငံေရး စာအုပ္မ်ား ေသြးေသာက္ ရွဳမ၀ ၿဗိတိသွ်ဘားမားႏွင့္ ေအ၀မ္းထုတ္ ရုပ္ရွင္စာေစာင္မ်ား။ တိုးတက္ေရး ႀကီးပြားေရးႏွင့္ အျခားသတင္းစာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဖတ္ရွဳရပါသည္။ ထိုေခတ္၀တၳဳစာအုပ္မ်ားျဖစ္သည့္ ပန္းသာမစာအု၊ အေမေလး၊ ေဒါက္တာေရခ်မ္း၊ ရူပနႏၵီ၊ ရူပကလ်ာဏီ၊ စာဆိုေတာ္ ၊စစ္ထြက္သူ ပြန္ေပၿမိဳ့၏ ေနာက္ဆံုးေန ့။ သူရဲေကာင္းသုံးေယာက္၊ ခါးကုန္းႀကီး စသည္ စစ္ႀကိဳေခတ္ စစ္ၿပီးေခတ္ ဘာသာျပန္ ၀တၳဳစာအုပ္မ်ား အေတာ္ကို စုံလင္လွပါသည္။
ေဖေဖက ကြ်န္မကို ေရႊဆိုင္ထိုင္ခိုင္းေသာ္လည္း ကြ်န္မကမူ ျခေသၤ့ေလးေကာင္ခံ နဂါးႏွစ္ေကာင္ ၀န္းရံေသာ ေက်ာက္ျဖဴသား ဗုဒၼရုပ္ပြားေတာ္ျမတ္ ကိန္း၀ပ္ရာ စာအုပ္ဗီရို ကေလးကိုသာ သဲႀကီး မဲ ႀကီး ေမႊေႏွာက္ ေနမိေတာ့သည္။
“နိစၥကမၼ၊ သဗၺဒႏွင့္ ကိစၥၿပီးေျပ၊ ရွိတုံေခ်မူ၊
စာေပက်မ္းဂန္၊အတန္တန္ကို ၊ ဖန္ဖန္ေဖြရွာ၊
သင့္ေလ်ာ္ရာသာ၊ဓမၼာရႆ၊
ေသာက္သုံးမွတည့္၊ “..
ဟု ေရွးက စာ ရွိသည္မဟုတ္ပါလား။
ဟု ေရွးက စာ ရွိသည္မဟုတ္ပါလား။
ထိုဘာသာေရးစာအုပ္တို ့၏အေႏွာင့္တြင္ ကြ်န္မတို ့မိသားစု၏နာမည္မ်ားကို ေရႊစာလုံးျဖင့္ ထြင္းထု ရိုက္ႏွပ္ထားသျဖင့္ ႀကက္သေရရွိသည္ဟု ၀မ္းသာပီတိျဖစ္မိသည္။ ထိုစာအုပ္မ်ားကို ကိုင္တြယ္ထိေတြ ခြင့္ရသျဖင့္ မိဘမ်ားကို ေက်းဇူးတင္ရပါ၏။ “မွတ္ဖြယ္မွတ္ရာ ၊ ထိုထိုစာကို၊ ရွဳကာမျပတ္၊ အိမ္တြင္ဖတ္..”ဆိုသည့္အတိုင္း ကြ်န္မသည္ စာဆို န၀ေဒး၊ နတ္သွ်င္ေနာင္ဆို ရတုမ်ားအစ..ရွင္မဟာရဌသာရႏွင့္ ဦးပုည မျမကေလး၊ လွဳိင္မင္းသမီး အဆံုး ပ်ိဳ ့ကဗ်ာ လကၤာ အားလုံး လက္လွမ္းမွီသေရြ ့ဖတ္သည္ မွတ္သည္ ဆိုပါစို ့။ အလယ္တန္းေက်ာင္းသူဘ၀မွာလည္း သေျပညိဳႏွင့္ အၿခားကဗ်ာမ်ား။ ကဗ်ာ့ပန္းကံုး စသည္ သင္ႀကားခဲ့ရၿပီးမဟုတ္လား။
ျပင္ပေလာကႏွင့္ ထိေတြ ့ဆက္စပ္မွဳမရွိ သိုသိပ္စြာ ေနခဲ့ရပါေသာ္လည္း
“ စာေပ၀တၳဳ၊ ရတုကဗ်ာ၊ သာသည့္ သီခ်င္း၊
အဲေစာင္းညွင္း၍။မကင္းမျပတ္၊
ရြတ္ဖတ္လ်က္သာ၊ ေနေကာင္းစြာ …”တဲ့။ ကင္း၀န္မင္းႀကီးဆိုသည့္အတိုင္း စာေပဂီတႏွင့္ ကြ်န္မ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီးကို ေနခဲ့ရပါသည္။ လို ့ ဆိုရမွာပါ။ ဒါေပမဲ့ တခါတရံ ေက်ာင္းေနေဖၚေနဖက္ သူငယ္ခ်င္း မ်ားႏွင့္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ေက်ာင္းသြားခ်င္သည့္စိတ္ကိုလည္းမေဖ်ာက္ဖ်က္ႏိုင္ခဲ့ပါ ရွင္။
(၇)
ေဆာင္းႏွင္းပြင့္ေလးမ်ားပ်က္ျပယ္လြင့္ပါးျခင္းမရွိေသးမီ တေန ့။
အေအးဓါတ္ကေလး လႊမ္းပတ္ၿခံဳသိုင္းထားစဥ္ကာလ။ ေနျခည္ျဖာႏု ေႏြးေထြးဆဲ နံနက္ခင္းကေလးတခုတြင္ ကြ်န္မ စိတ္လိုလက္ရ သနပ္ခါးပါးကြက္ႀကားႏွင့္ ေဆာင္းသဇင္ေတြ တေခါင္းလုံးေ၀ေနေအာင္ပန္မိသည္။
ကြ်န္မတေယာက္တည္း ေဖေဖ့ေရႊဆိုင္တြင္ ထိုင္ေနစဥ္
“ကိုေက်ာ္ ရွိလား ခင္ဗ် “တဲ့။ ေမးေမးေျပာေျပာ ၀င္ခ်လာသူက..” သူ “ ။
ေအာ္..ဟင့္အင္း၊ ဟုတ္ကဲ့ မရွိပါဘူးရွင့္ “
“ဒီမွာ..ညီမေလးဖတ္ဖို ့စာတေစာင္ထားခဲ့ပီ သြားမယ္ေနာ္။ “တဲ့။
ေျပာေျပာဆိုဆို တခ်ိဳးတည္း လစ္ေျပးသူက မီးသတ္အခန္းအနားပြဲေန ့က စစ္ေရးျပ လွဳပ္ရွားခဲ့သူ။
ကြ်န္မကမ္းေပးတဲ့ ေငြေရဖလားေလးထဲက ေရကို တ၀ႀကီးေသာက္ခဲ့သူ။မီးသတ္ရဲေဘာ္ေလးပါပဲ။
ေအာ္ ..ကြ်န္မအံ့ၿသမိပါရဲ ့။ရွက္ၿပံဳးေလးလဲ ၿပံဳးမိပါရဲ ့။ဘယ္သူမွ မျမင္ႏိုင္ခင္ စားပြဲေပၚခ်ျပစ္ထားခဲ့သည့္ စာကေလးကို ေကာက္ယူသို၀ွက္လိုက္သည္။ ညေဖေဖတို႔ဘုရား၀တ္ၿပဳအၿပီး အိပ္ယာ၀င္သြားမွ တိတ္တခိုးဖြင့္ဖတ္ရသည္။
ကြ်န္မရင္ေတြ ခုန္ေနၿပီ..။
“ခ်စ္ညီမေလး..”
မိဘအကိုေတြႀကားက ယကၡုကုမၻာန္ ၀န္းရံ ေစာင့္ႀကပ္ထားတဲ့ နတ္ပန္းမဥၨဴေလလားကြယ္။
ကိုကိုေလ ခိုင့္ကို တန္ဘိုးထား ျမတ္ႏိုးစြာ ခ်စ္မိေနၿပီ။ ဒါေပမဲ ့ ခိုင္ငယ္ေသးတယ္။
စာဆို န၀ေဒးဟာ ရွင္ေႏွာင္းကေလးကို ခ်စ္စကားမဆိုရက္ရွာဘူး။ခ်စ္ပန္းဖူးပြင့္လာမဲ့ရက္ကိုေစာင့္ခဲ့ရတာ အေမာ တဲ့။
ကိုကိုလဲ န၀ေဒးလိုမ်ားျဖစ္ေနမလား။အင္းေလ ..ကိုကို ့မွာေတာ့..ခ်စ္ေမတၱာကို၊ ရင္မွာသို၀ွက္ ၊ အသိမ္းခက္ၿပီး ၊ေဖ်ာက္ဖ်က္လို ့လဲ မရႏိုင္ေတာ့ပါ ညီမေလးရယ္..။
ေမွ်ာ္လင့္ႀကီးစြာျဖင့္…
ခ်စ္တဲ့ကိုကို
“ခိုင္" တဲ့။
“ခ်စ္တဲ့ကိုကို”. တဲ့
ကိုကိုရယ္ …ဒီည ခိုင့္ရင္ထဲမွာလည္း
ကဗ်ာေလးတပုဒ္ တိတ္တခိုး သီကံုးေနမိသည္။
မဆန္းလား။ ကဗ်ာေလးက..
ရင္ခုန္အႀကည့္
“မ်က္လုံးခ်င္းဆုံ၊ ရင္ခုန္တဲ့ ဒီအႀကည့္၊
ခ်စ္ခြန္းေခြ် ဖြဲ ့သီက်ဴးသည္သို ့၊
ထူးလွပါဘိ" တဲ့။
ခင္ေမသစ္
No comments:
Post a Comment