Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Thursday, October 09, 2014

ေႏြရာသီက...ဒီအခန္းမွာ (အက္ေဆး ၄)

(အက္ေဆး - ၄)
စုမီေအာင္
            ေႏြညခင္းတစ္ခုသည္ တိတ္ဆိတ္စြာ ပူေလာင္ျပင္းျပလ်က္။ အခန္းတစ္ခုထဲမွာေတာ့ သူမတစ္ေယာက္တည္း။ ပူေလာင္ျပင္းျပစြာ တိတ္ဆိတ္ ၿငိမ္သက္လ်က္ရိွ သည္မွာ ေႏြညခင္းေၾကာင့္ေတာ့ မဟုတ္ခဲ့။ တစ္ေယာက္တည္း ျဖစ္ျခင္း၊ အထီး က်န္ဆန္ျခင္းက သူမအား အဆမတန္ ပူေလာင္ျပင္းျပေစသည္။ ပူေလာင္ျပင္းျပေသာ ရင္အစုံကို ခက္ခဲေလးလံစြာ ေပြ႕ပိုက္လ်က္ တိတ္ဆိတ္ ၿငိမ္သက္စြာ လဲေလ်ာင္း ေနေသာ္လည္း သူမ အိပ္ေပ်ာ္ျခင္း မ၇ိွေသးပါ။ သူမ၏ ႏွလုံးခုန္သံသည္ ရင္ဘတ္ထဲမွာ မရိွ။ အခန္းေရွ႕ ျမက္ခင္းေပၚမွာ ႏွလုံးခုန္သံ တခ်ဳိ႕ကို အတိုင္းသား ၾကားေနရသည္။

            ႏွလုံးသားက သူမ၏ ရင္ဘတ္ထဲမွာ အလိုအေလ်ာက္ လႈပ္ရွားကခုန္ ေနရာက ႐ုတ္တရက္ ခႏၶာကိုယ္ထဲမွ ခုန္ထြက္သြားခဲ့ၿပီး၊ ျမက္ခင္းေပၚမွာ လူးလိမ့္၍ ဆက္လက္ကခုန္ေနသည္ကို တိုးလွ်ဳိေပါက္ ျမင္ေတြ႕ေနရသည္။ သူမ အမွန္ပင္ လန္႔ဖ်န္႔သြား၏။ ဒါဟာ...ဘာလဲ ျမက္ခင္းေပၚမွာ ႏွလုံးသားတစ္ခုဟာ ကခုန္လို႔ ရႏိုင္ပါ သလား။ အားတင္း၍ စူးစိုက္ၾကည့္လိုက္သည္။ ဘာမွမရိွ။ ျမက္ခင္းသည္ ပကတိ ဟင္းလင္းျပင္။ အခိုက္အတန္႔အားျဖင့္ေတာ့ သူမ စိတ္ေအးသြားသည္။ သို႔ေသာ္ ေအာ္ဟစ္ျမည္ေၾ
            အခန္းထဲမွာ သူမမွ တစ္ပါး အျခားမည္သူမွ် မရိွ။ ေလေအးစက္မရိွ။ ပန္ကာမရိွ။ ယပ္ေတာင္တစ္ေခ်ာင္းေတာ့ ရိွတန္ေကာင္းရဲ႕ဟု ထင္သူမ်ားကို သူမ အားတုံ႔အားနာျဖစ္ရပါသည္။ ပူေလာင္ျပင္းျပေသာ အခန္းကို သက္သာ ရာရေစျခင္းငွာ ယပ္ေတာင္တစ္ေခ်ာင္း အမွန္ပင္ သူမမွာမရိွပါ။ ပူေလာင္စမ္းပါေစ။ ဒီအခန္းထဲမွာ ေနသားတက်ျဖစ္လိုေသာ ဆႏၵသာရိွသည္။
            သူမ၏ အခန္းထဲမွာ သူမ မႏွစ္ၿခိဳက္ေသာအရာမ်ား လုံးဝမထားပါ။ သူမ အခန္းတြင္း ရိွရိွသမွ် အရာအားလုံးတို႔သည္ သူမ အႀကိဳက္မ်ားပဲျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ အစီအစဥ္တက်ေတာ့မရိွ။ အရာခပ္သိမ္းတို႔သည္ ဖ႐ိုဖရဲ။ အခန္းထဲမွာ ကက္ဆက္ တစ္လုံးရိွသည္။ သူမ...မရေသးေသာ သီခ်င္းသံစဥ္ အသစ္မ်ားကို ဖြင့္၍ နားေထာင္၊ လိုက္၍ဆိုက်င့္ရန္ ျဖစ္သည္။ သီခ်င္းစာသားသံစဥ္ သူမအလြယ္တကူ ဆိုႏိုင္သြားလွ်င္ အခိုက္အတန္႔အားျဖင့္ ထိုကက္ဆက္ မလိုေတာ့ပါ။ ေနာက္...ဂစ္တာတစ္လုံးရိွသည္။ ကက္ဆက္ထဲမွတစ္ဆင့္ အရယူလိုက္ေသာ သီခ်င္းမ်ားကို သူမကိုယ္တိုင္ ဂစ္တာ တီး၍ ေန႔စဥ္ဆိုညည္းရန္ ျဖစ္သည္။ ကက္ဆက္ထဲက သီခ်င္းထက္ပို၍ လွပဆန္း ၾကယ္ေသာ သီခ်င္းသံစဥ္မ်ား သူမ ႏႈတ္ဖ်ားမွ လြင့္စင္ထြက္က်လာတတ္သည္။ လေရာင္မွတစ္ပါး ေကာက္ယူနားဆင္မည့္သူ မရိွပါ။ အသက္မဲ့သီခ်င္းမ်ားကို သီဆိုေနျခင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္း သေဘာေပါက္သည့္အခါ ေနာက္ထပ္တစ္ခါ ဆိုညည္းရန္ သူမ စိုးထိတ္ အားငယ္မိေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ႐ူးသြပ္တပ္မက္စြာ ဆိုညည္းေနမိဆဲ။တစ္ခါတစ္ရံေတာ့ သူမ၏ ဂစ္တာကို တင္းၾကပ္စြာေပြ႕ဖက္လ်က္ ငိုင္ေတြေနမိတတ္ ပါသည္။ ထိုအခါ သီခ်င္းမရိွေသာ ဂစ္တာသည္ သူမ၏ ရင္ခြင္ထဲမွာ တိတ္ဆိတ္ ေအးစက္စြာ ေမွးအိပ္ေနတတ္သည္။
            သူမ၏ အခန္းထဲတြင္ ဘီဒိုမရိွ၊ ေသတၱာမရိွပါ။ ၾကယ္သီးမရိွ၊ ဇစ္ပ္မပါ တီရွပ္ပြပြႀကီးမ်ားသည္ သူမ၏ ျခံဳထည္မ်ားျဖစ္ၿပီး လုံျခံဳခိုင္ခံ႔သည္။ သူတို႔သည္ သူမကို ဒိုင္းလႊားသဖြယ္ အကာအကြယ္ေပးေနပါသည္။ အခန္းေထာင့္ တစ္ေနရာတြင္ ကိုယ္လုံးေပၚ မွန္ခ်ပ္တစ္ခ်ပ္ရိွေသာ္လည္း သူမ ေန႔စဥ္မၾကည့္ျဖစ္ပါ။ သူမကိုယ္ သူမ အမွန္အတိုင္း ႐ႈျမင္သုံးသပ္ရန္ သူမ လက္တြန္႔ေနပါသည္။ သူမ၏ ခႏၶာအႏွံ ဦးေခါင္းမွ ေျခဖ်ားသို႔တုိင္ လြဲေနေသာအရာမ်ား၊ မွားယြင္းေသာ အရာမ်ား တနင့္တပိုး ႀကီး ရိွေနသည္ကို လက္ခံျမင္ေတြ႕ႏုိင္စြမ္း သူမမွာ မရိွေသးပါ။ မွန္သည္ မွန္ဟုသာ အမည္တြင္ေနေသာ္လည္း တကယ္ေတာ့ အမွန္တရား ခ်ည္းသက္သက္ ကိန္းဝပ္ မေနတတ္ေၾကာင္းကို သူမ သေဘာေပါက္ခဲ့သည္မွာ မၾကာလွေသးပါ။
            ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူမႏွင့္ စာလ်င္ေတာ့ မွန္တြင္ အမွန္တရား တစ္ုထက္မက မ်ားစြာရိွလိမ့္မည္ကို ဟုတ္တိပတ္တိ မၾကည့္ရဲခဲ့ပါ။ အခန္းထဲမွာ သူမ၏ မတိုေသာ၊ မရွည္ေသာ ဆံပင္မ်ားကို ဖီးသင္ရန္ ဘီးတစ္ေခ်ာင္းေတာ့ ရိွေနပါသည္။ တျခား မိန္းကေလးမ်ားကဲ့သို႔ အလွျပင္ပစၥည္းမ်ား မရိွပါ။ မိန္းမတို႔ဘုန္း ဆံထုံးဟု ဆိုစမွတ္ ျပဳၾကေသာ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးျဖစ္ေသာ္လည္း သူမ ဘယ္တုန္းကမွ ဆံပင္ရွည္ ရွည္ မထားျဖစ္ခဲ့ပါ။ ခပ္နည္းနည္းသာရိွေသာ သူမ၏ ဆံပင္မ်ားကို ဖီးသင္ရန္ သူမ အၿမဲစိတ္မရွည္ ျဖစ္ရပါသည္။
            အထူးသျဖင့္ အခုလို အရာရာပူျပင္းေသြ႕ေျခာက္ လ်က္ရိွေသာ ေႏြရက္မ်ားမွာ ဆံပင္တို႔ကို ႐ႈျမင္ရသည္မွာ ပို၍ ပူေလာင္ အိုက္စပ္ လွပါသည္။ ဆံပင္မ်ားေၾကာင့္ ဦးေခါင္းသည္ ေလးေလးလာၿပီး စိတ္မ်ားက ႐ႈပ္႐ႈပ္ လာရပါသည္။ သူမ၏ ဦးေခါင္းထက္က ဆံပင္မ်ားကို သူမ မခ်စ္ပါ။ ဆံပင္ရွည္ရွည္မ်ားကို တျခားမိန္းကေလးမ်ား၏ ဦးေခါင္းထက္ ျမင္ေတြ႕ရလွ်င္ေတာ့ ခ်စ္ခ်င္စရာဟု သူမ ထင္ျမင္မိပါသည္။ ဆံပင္မ်ားကို မုန္းတီးစိတ္ျဖင့္ ေခါင္းတုံးတုံးရန္ သူမအခါခါ စိတ္ကူးမိပါေသးသည္။ အခန္းထဲတြင္ မွန္တစ္ခ်ပ္သာ ရိွမေနခဲ့လ်င္ ထိုဆံပင္မ်ားကို ရိတ္သိမ္းရွင္းလင္းပစ္ၿပီး ဆယ့္ႏွစ္ရာသီ ဗလာေခါင္းတုံးျဖင့္သာ ေနမိေခ်မည္။ ဆံပင္ မ်ားသာမရိွပါက အင္မတန္ ႐ုပ္ဆိုးမည္ျဖစ္ေသာ သူမ၏ ျပားခ်ပ္ခ်ပ္ ေနာက္ေစ့ကို လူျမင္ မခံရဲေသာေၾကာင့္ ၾကည့္ေကာင္း႐ုံ ဆံပင္မ်ား ထားေပးေန ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
သူမ်ားဦးေခါင္းထက္က ဆံပင္ရွည္ရွည္မ်ားကို သေဘာက်ေသာ္လည္း ထိုဆံပင္မ်ားကို ကလစ္၊ ဖဲျပား၊ ေခါင္းစီးႀကိဳးတို႔ျဖင့္ ခ်ည္ေႏွာင္၍ အလွဆင္တတ္ေသာ မိန္းကေလးမ်ားကို သူမ သေဘာမက်ပါ။ တိုသည္ျဖစ္ေစ၊ ရွည္သည္ျဖစ္ေစ၊ ပူသည္ျဖစ္ေစ၊ ေအးသည္ျဖစ္ေစ ဆံပင္ကို ဦးေခါင္းခြံ အေရျပားထက္ကေန လြတ္လပ္စြာ ျဖာဆင္း ဝဲက်ေနရမည့္အရာမ်ားဟု သူမ ခံယူထားပါသည္။
            ေသခ်ာသည္က ဆံပင္ရွည္ရွည္ထားရန္ ဘီးတစ္ေခ်ာင္းမလို။ အေကာင္း စား ရွန္ပူ၊ အေကာင္းစား ဆံပင္ေပ်ာ့ေဆးမ်ား မလိုပါ။ ဆံပင္ရွည္ရွည္ထားရန္ အဓိက အလိုအပ္ဆုံးအရာမွာ စိတ္ရွည္ရွည္တစ္ခုသာ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ဆံပင္ ရွည္ရွည္ထား တတ္သည့္  ဂစ္တာလည္း ကုိင္တတ္သည့္ ေယာက္်ားမ်ား စိတ္ရွည္တတ္လိမ့္မည္ဟု သူမ မဆိုလိုပါ။
            သူမ၏ အခန္းသို႔ အလည္လာရန္ မည္သည့္သူငယ္ခ်င္းမွ် စိတ္မဝင္ စားပါ။ သူမကေတာ့ သူတို႔ကို ႀကိဳဆိုဖိတ္ေခၚခ်င္စိတ္ ရိွပါသည္။ သို႔ေသာ္ သူငယ္ခ်င္းမမ်ား သယ္ေဆာင္လာမည့္ အတင္းအဖ်င္း စကားလုံးမ်ားႏွင့္ ျမည္းရန္ လက္ဖက္သုပ္ ေကာင္းေကာင္း တစ္ပန္းကန္ သူမ သုပ္မေကြၽးတတ္ပါ။ ဖန္ခါးခါး လက္ဖက္ရည္ တစ္ခြက္ေတာ့ သူမကိုယ္တုိင္ ႀကိဳက္ေသာေၾကာင့္ သူမ ေကာင္းေကာင္း ေဖ်ာ္တတ္ ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ လက္ဖက္ရည္တစ္ခြက္ ေသာက္ခ်င္ ႐ုံမွ်ႏွင့္ သူမ၏ အခန္းသို႔ အလည္လာရန္ သူငယ္ခ်င္းမ်ား စိတ္ဝင္စားမည္ မထင္ပါ။
            အခန္း၏ နံရံထက္ တစ္ေနရာမွာ ဝိုင္းစက္စက္ နာရီတစ္လုံးရိွသည္။ နာရီ တစ္လုံးခ်ိတ္ဆြဲထားရျခင္းမွာ သူမ အေနႏွင့္ အခ်ိန္တစ္ခုကိုသိရန္ မဟုတ္ပါ။ ေန၏ အလင္းေရာင္ကို ထိေတြ႕ခံစားေနရခ်ိန္သည္ ေန႔အခ်ိန္ျဖစ္ၿပီး၊ အလင္းေရာင္ ကုန္ဆုံး၍ ဝန္းက်င္တစ္ခုလုံး ေမွာင္မိုက္သြားခ်ိန္သည္ ညအခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ေန႔ႏွင့္ ည ကြဲျပားျခားနား႐ုံသာ သိထားျခင္းသည္ သူမအတြက္ အင္မတန္လုံေလာက္ ျပည့္စုံေနၿပီျဖစ္၏။ နာရီသည္ သူ႔သခင္မ သူမကို မေစာင့္၊ မည္သူ႔ကိုမွ မေစာင့္၊ ပူေလာင္ျခင္းကို မညည္းတြား၊ ေအးျမျခင္းကို မခံစား၊ ခ်စ္ျခင္းမုန္းျခင္း အလ်ဥ္းမရိွ၊ ပကတိအေဖာ္မလိုဘဲ ခပ္မွန္မွန္ လည္ပတ္လ်က္ ေန႔စဥ္ ခရီးသြားႏိုင္သည္ကို အားက် မက္ေမာစိတ္ျဖင့္ ေန႔စဥ္မွန္မွန္ ေမာ့ၾကည့္လိုေသာေၾကာင့္ ဂုဏ္ယူဝင့္ၾကြားစြာ ခ်ိတ္ဆြဲ ထားျခင္းျဖစ္သည္။
နာရီမ်က္ႏွာျပင္ တစ္ခုလုံးတြင္ သူမအားအက်ဆုံးမွာ တစ္ေကာက္ ေတာက္ မွန္မွန္ေအာ္ရင္း တစ္ကိုယ္တည္း ေျပးလႊား ေနေသာ စကၠန္ပလက္တံကေလးပဲ ျဖစ္သည္။ ပ်င္းရိေလးဖင့္စြာ ေရြ႕လ်ားေနေသာ နာရီမိနစ္လက္တံတို႔ကို သူမ ၾကည့္မရ၊ ၾကည့္ရန္လည္း မလိုပါ။ ေန႔ႏွင့္ည မွန္မွန္ကူးေျပာင္းေနသေရြ႕ သူမအတြက္ အခ်ိန္ၾကည့္ရန္ မလိုပါ။
            သူမ၏ အခန္းနံရံတြင္ အလွအပ ဓာတ္ပုံမ်ား၊ မင္းသား၊ မင္းသမီး ႐ုပ္ပုံ ပါသည့္ ျပကၡဒိန္မ်ား ဘာဆိုဘာမွ် မရိွပါ။ သူမ၏ ဓာတ္ပုံတစ္ပုံ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ခ်ိတ္ဆြဲထားျခင္းမရိွပါ။ သူမသည္ ဓာတုေဗဒဘြဲ႕တစ္ခုကို လြန္ခဲ့ေသာ ၅ႏွစ္က အေသအခ်ာ ရယူပိုင္ဆိုင္ခဲ့ေၾကာင္း ယုံၾကည္လက္ခံသူတစ္ဦးမွ် မရိွျခင္းမွာ သူမ၏ အခန္းနံရံတြင္ သူမ၏ ဘြဲ႕ရဓါတ္ပုံတစ္ပုံတစ္ေလမွ် ခ်ိတ္ဆြဲ ထားျခင္း မရိွေသာေၾကာင့္ ျဖစ္လိမ့္မည္။ သူမအတြက္ လူအမ်ား ယုံၾကည္ခံရျခင္း၊ မခံရျခင္းသည္ အေရးမႀကီးပါ။ သူမ အေဖ၊ အေမ ဓာတ္ပုံတစ္ပုံမွ် မရိွျခင္းက အနည္းငယ္ ႐ုပ္ဆိုးသည္ဟု ထင္စရာ ရိွေသာ္လည္း အေဖ၊ အေမသည္ သူမ၏ ႏွလုံးသားနံရံတြင္ အၿမဲရိွသည္။
            အမွန္ကိုဆိုလ်င္ သူမ၏ အခန္းနံရံသည္ သူမ၏ စိတ္အမွတ္အသားမ်ားပဲ ျဖစ္သည္။ နံရံတြင္ သူမမွတစ္ပါး အျခားမည္သူမွ် မျမင္ႏိုင္ေသာ ႐ုပ္ပုံေပါင္းမ်ားစြာ ခ်ိတ္ဆြဲထား၏။ သူမ၏စိတ္ကို အနာတရျဖစ္ေစခဲ့ေသာ လူမ်ား၏ ႐ုပ္ပုံလႊာကို စိတ္ျဖင့္ မွတ္သားကာ နံရံတြင္ ကပ္ထားသည္။ မည္သည့္ေနရာတြင္ မည္သူ၏ ႐ုပ္ပုံရိွသည္ကို သူမစိတ္က အလြတ္မွတ္မိေနသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ထိုဓာတ္ပုံမ်ား ကို ေစ့ေစ့ၾကည့္ကာ သူမ စကားေျပာေနတတ္သည္။ သို႔ေသာ္ အသံမထြက္ပါ။ စိတ္ျဖင့္ မွတ္သားထားေသာ ႐ုပ္ပုံမ်ားကို စိတ္ျဖင့္ စကားေျပာေနျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္ မ်ားတြင္ သူမ၏ အခန္းသည္ ေႏြရာသီ၏ ပူေလာင္ျခင္းႏွင့္ထပ္တူထပ္မွ် ရိွေနတတ္ သည္။ မည္သို႔ဆိုေစ သူမကေတာ့ ထိုကိစၥရပ္မ်ားကို လုပ္ၿမဲ လုပ္ေနပါဦးမည္။
            သူမအေနႏွင့္ လြတ္ေျမာက္စြာ ရွင္သန္ေနသည္ဟု ယုံၾကည္သည္။ အခန္း၏ ျပတင္းေပါက္မ်ားမွာ လိုက္ကာခန္းဆီးမ်ား မရိွပါ။ ျပင္ပ႐ႈေမွ်ာ္ခင္းမ်ားကို တိုးလွ်ဳိေပါက္ ျမင္ေတြ႕ ခံစားလိုသည့္အတြက္ ျပတင္းတံခါးမ်ားကို ဘယ္ေတာ့မွ သူမ ပိတ္၍မထားပါ။ ျပတင္းတံခါးမွ တစ္ဆင့္ဝင္လာေသာ ေလညင္းေအးျမကို သူမ ႀကိဳဆိုဖိတ္ေခၚခ်င္သည္။ သယ္ေဆာင္ခ်င္သည့္ အရာမ်ားကို သယ္ေဆာင္၍ လာပါ။ သူမကဲ့သို႔ ယုံၾကည္ခ်က္ခ်င္း ကိုက္ညီသူမ်ားကို ဖိတ္ေခၚလိုေသာ္လည္း သူမအခန္းသို႔ မည္သူမွ် မလာပါ။
            သူမ၏ အခန္းတြင္ ဖိနပ္ခြၽတ္ပါ။ စကားတိုးတိုးေျပာပါ။ သင္ေကာင္းလ်င္ ကြၽႏု္ပ္မဆိုးပါ စသည့္ သတိေပးစာတန္းမ်ား မရိွပါ။ ဖိနပ္ခြၽတ္ပါ စာတန္းသည္ တစ္ခါတစ္ရံ ဖိနပ္ခြၽတ္ရမည္ကို မသိေသာ ႏိုင္ငံရပ္ျခား ဧည့္သည္မ်ားအတြက္ ဘုရားေစာင္းတန္း ေနရာမ်ားမွာသာ ထားသင့္ေသာ စာတန္းျဖစ္၏။ သူမ၏ အခန္း သည္ က်ဥ္းေျမာင္း၍ ႐ႈပ္ေထြးေနမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း အကယ္စင္စစ္ အိမ္ တစ္လုံးျဖစ္သည္။ အိမ္တစ္လုံးသို႔ ေရာက္လွ်င္ မည္သည့္ေနရာမွာ ဖိနပ္ခြၽတ္ ရမည္ကို လူတိုင္းသိၿပီး ျဖစ္လိမ့္မည္။ သဘာဝကိုလွည့္စား၍ ဟိုတယ္တမွ် ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားေသာ အခန္းထဲသို႔ ဖိနပ္စီးဝင္ႏိုင္ေသာ အိမ္မ်ားကို မဆိုလိုပါ။ သူမ၏ အခန္းသည္ သာမန္အိမ္တစ္လုံးပင္ ျဖစ္ပါသည္။
            တိုးၫွင္းေသာ စကားသံမ်ားသည္ ပို၍ အႏၲရာယ္ျပဳႏိုင္ေၾကာင္း ယုံၾကည္ခဲ့ဖူးသည့္ေန႔ကစၿပီး၊ စကားကို က်ယ္က်ယ္ ေျပာဆိုတတ္ရန္ သူမ ေလ့က်င့္လ်က္ရိွပါသည္။ သို႔ေသာ္ ခုခ်ိန္ထိ စကားေျပာရန္ ယုံၾကည္ကိုးစား ေသာအေဖာ္ သူမမွာ မရိွပါ။ ဘယ္ေတာ့မွ မေျပာရေသးေသာ စကားလုံးမ်ား သူမ၏အခန္းထဲမွာ ျပန္႔က်ဲေနပါသည္။ တခ်ဳိ႕ မ်က္ႏွာက်က္မွာ ေဇာက္ထိုးတြဲခိုလ်က္ သူမအား ေကာက္က်စ္စြာ အုပ္မိုးေစာင့္ၾကည့္ေနသည္။ တခ်ဳိ႕ အခန္းနံရံအတြင္း ပုန္းေအာင္းခိုဝင္လ်က္ အလစ္ ေခ်ာင္းေနၾကျပန္သည္။ တခ်ဳိ႕ အခန္း ျပတင္းမွတစ္ဆင့္ လြတ္လပ္စြာ ခုန္ထြက္ရန္ ႀကိဳးစားေနၾကသည္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ အခန္းၾကမ္းျပင္မွာ သူမႏွင့္အတူ ေခါင္းမာစြာ လဲေလ်ာင္းေနၾကသည္။
သူမမွာ ခုတင္မ၇ိွ၊ ေမြ႕ရာမရိွ၊ ေခါင္းအုံးမရိွပါ။ ၾကမ္းျပင္ ထက္က စကားလုံးတခ်ဳိ႕သည္ ေက်ာခင္းအိပ္လာမည့္ သူမခႏၶာကိုယ္ကို ငံ့လင့္ေနၾကသည္။ ေခါင္းမာေသာ္လည္း ႐ိုးေျဖာင့္ေသာ စကားလုံးမ်ားကို ေက်ာခ္းကာ သူမ အိပ္ပါဦးမည္။
            နံရံေအာက္ေျခမွာ လဲက်ေနေသာ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ရိွသည္။ ထိုကား ခ်ပ္ကို သူမ ေခါင္းအုံးေလ့ရိွသည္။ ေဇာက္ထိုး တြဲခိုေနေသာ စကားလုံးမ်ား လက္အံေသ၍ ျပဳတ္က်လာခ်ိန္ကို နာရီမ်က္ႏွာျပင္ေပၚက စကၠန္႔လက္တံ၏ လမ္းေလွ်ာက္ႏႈန္းႏွင့္အတူ သူမ ေစာင့္ၾကည့္ေနတတ္ပါသည္။ ပန္းခ်ီကားသည္ သူမ၏ လက္ရာျဖစ္ေၾကာင္း သံသယျဖစ္ရန္ မလိုပါ။ စုတ္ခ်က္ တခ်ဳိ႕သည္ ညံ့ဖ်င္းလွေၾကာင္း ၾကည့္႐ုံႏွင့္သိသာေစသည္။ ပန္းခ်ီကားထဲမွာ ငွက္တစ္ေကာင္ ရိွသည္။ ငွက္သည္ ေလထဲမွာ  ပ်ံသန္း၍မေနဘဲ ေျမျပင္မွာ လမ္းေလွ်ာက္ ေနသည္။ အေတာင္ပံမ်ား ႐ိုက္ခ်ဳိးလ်က္ႏွင့္ မိမိ၏အေတာင္ပံမ်ားကို အသုံးမခ်တတ္၍ပဲလား သူမ မေသခ်ာပါ။ ထူးျခားသည္က လမ္းေလွ်ာက္ေနေသာ ငွက္သည္ ဖိနပ္တစ္ရံကို လူကဲ့သို႔ ေသသပ္က်နစြာ စီးနင္း ထားသည္။
            သူကိုယ္တိုင္ေရးဆြဲေသာ ထိုပန္းခ်ီကားတြင္ လွ်ဳိ႕ဝွက္ခ်က္ တစ္ခုရိွ ေၾကာင္း သူမဝန္ခံပါမည္။ ထိုပန္းခ်ီကား၏ လွ်ဳိ႕ဝွက္ခ်က္ကို ေဖာ္ထုတ္ခ်င္သူသည္ တန္ဖိုးႀကီးစြာေပး၍ သူမထံမွ လာေရာက္ဝယ္ယူလိမ့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေမွ်ာ္လင့္ ယုံၾကည္ကာ သူမ ေစာင့္ေနပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုကားခ်ပ္ကို သူမ ကိုယ္တိုင္ပင္ ဝယ္ယူႏိုင္ျခင္း မရိွေသးပါ။ ပန္းခ်ီကားသည္ သူမ၏ လက္ရာ စစ္စစ္ျဖစ္ေသာ္လည္း သူမ ပိုင္ဆိုင္ျခင္းမရိွပါ။ တစ္စုံတစ္ရာကို လက္ဝယ္ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ရန္ စုေဆာင္း သိုမွီရမည့္အရာမွာ အႆျပာ ပိုက္ဆံ ေငြေၾကးမဟုတ္ပါ။ လူတို႔သည္ ထိုအရာ တို႔ကိုသာ ပင္ပန္းဆင္းရဲႀကီးစြာ ရွာေဖြစုေဆာင္းလ်က္ရိွသည္။ အမွန္စင္စစ္ လိုအပ္ေသာအရာကိုမူကား ေမ့ေလ်ာ့တတ္ၾကသည္။ သူမအပါအဝင္ မည္သူမွ် ထိုပန္းခ်ီကားကို ဝယ္ယူႏိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။
            ပန္းခ်ီကား မဝယ္ယူႏိုင္ေသာ္လည္း စိတ္ဝင္တစား ၾကည့္႐ႈခ်င္႐ုံမွ်ႏွင့္ပင္ ထိုသူသည္ သူမ၏ ရွားရွားပါးပါး မိတ္ေဆြတစ္ဦးျဖစ္ႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ ခုခ်ိန္ထိ သူမမွာ မိတ္ေဆြမရိွပါ။ မည္သို႔ျဖစ္ေစ သူမ၏အခန္းကို အလည္လာေရာက္ခ်င္သူ၊ သူမ၏ စကားလုံးတုိင္းကို ခြဲျခားနားေထာင္ႏိုင္သူ၊ သူမ၏ ပန္းခ်ီကားကို ဝယ္သူ (သို႔မဟုတ္) စိတ္ဝင္စားမည့္သူ တစ္စုံတစ္ေယာက္ကို သူမ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနခ်င္ပါေသး သည္။

            ေႏြညခင္းမ်ားသည္ ေလျပည္ေလညင္းအားကိုးႏွင့္ ေအးျမခ်င္ ေယာင္ေဆာင္ ေနၾကသည္။ သူမ၏ အခန္းထဲမွာ သူမတစ္ေယာက္တည္း။ ေနရာတက် မရိွေသးေသာ စကားလုံးမ်ားႏွင့္အတူ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္သည္ ယေန႔တိုင္ ပိုင္ရွင္မဲ့လ်က္။ 


စုမီေအာင္
(နဝေဒး၊ ၂ဝဝ၃-ေမ)

No comments: