လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ ၂၀၀ နီးပါးခန္႔မွာ ၿဗိတိသွ်စစ္သေဘၤာတစ္စင္းဟာ ျပင္သစ္စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး နပိုလီယံဘိုနာပတ္ကို လြတ္ေျမာက္ဖို႔လမ္းမျမင္ႏိုင္တဲ့ စိန္႔ဟယ္လန္နာကၽြန္းဆီ ပို႔ေဆာင္နယ္ႏွင္ဒဏ္ေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒီေန႔ေခတ္လိုဆိုရင္ေတာ့ ေတာင္အတၱလန္တစ္အလယ္ပိုင္း အဲဒီခပ္ေသးေသး မီးေတာင္ကၽြန္းေလးကေန လြတ္ေျမာက္ဖို႔လမ္းစ နယိုလီယံ ရွာေတြ႔ႏိုင္မွာပါ။ စိန္႔ဟယ္လန္နာကၽြန္းဟာ အားႀကီးတဲ့ၿဗိတိသွ်အင္ပါယာရဲ႕ ျပန္႔က်ဲသိမ္းပိုက္ထားခဲ့တဲ့ပိုင္ဆိုင္မႈေတြထဲကတစ္ခုပါ။ အာဖရိကနဲ႔ ေတာင္အေမရိကၾကားမွာတည္ရွိေနတဲ့ သီးျခားကၽြန္းေလးပါ။ နပိုလီယံေခတ္ကေတာ့ ဥေရာပကေန စိန္႔ဟယ္လန္နာကၽြန္းဆီကို ေရာက္ရွိဖို႔ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာခဲ့တယ္ဆိုတာ ခ်ဲ႕ကားေျပာခဲ့ၾကတာမဟုတ္ပါဘူး။ တခ်ိန္က စိန္႔ဟယ္လန္နာကၽြန္းဟာ ဥေရာပနဲ႔ အာရွၾကား အငူဝန္းက်င္လမ္းေၾကာင္းကေန ေခါက္တုံ႔ေခါက္ျပန္ရြက္လႊင့္ခဲ့ၾကတဲ့ သေဘၤာေတြရဲ႕ ရပ္နားရာ အေရးႀကီးဆိပ္ကမ္းတစ္ခုျဖစ္ခဲ့တယ္။
RMS St. Helena သေဘၤာဟာ အဲဒီ စိန္႔ဟယ္လန္နာကၽြန္းဆီကို သံုးပတ္မွာတစ္ႀကိမ္ ေတာင္အာဖရိက Cape Town ၿမိဳ႕ေတာ္ကေန ၅ရက္ခြဲ ခရီးႏွင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သိပ္မၾကာခင္မွာေတာ့ ေျပာင္းလဲဖို႔ျဖစ္လာပါၿပီ။ အသစ္စက္စက္ေလဆိပ္တစ္ခု လာမယ့္ ၂၀၁၆ မွာ ဖြင့္လွစ္ေတာ့မွာပါ။ တခ်ဳိ႕ေလေၾကာာင္းလိုင္းေတြဟာလည္း တသီးတျခားျဖစ္ေနခဲ့တဲ့ကၽြန္းေလးဆီ ဆက္သြယ္သြားလာေရးလြယ္ကူေအာင္ ေလေၾကာင္းခရီးေတြစီစဥ္ထားၿပီးၾကပါၿပီ။ South African နဲ႔ British Airways လုပ္ငန္းပိုင္ Comair ေလေၾကာင္းလိုင္းဟာ ကၽြန္းနဲ႔ ဂ်ဳိဟန္နီးစဘာဂ့္ဆီ အပတ္စဥ္ေလယာဥ္ပ်ံသန္းဖို႔ စီစဥ္ေနပါတယ္။ British Airways ေလယာဥ္မႈးေဟာင္းေတြ စတင္တည္ေထာင္ခဲ့တဲ့ Atlantic Star Airlines ဟာလည္း စိန္႔ဟယ္လန္နာကၽြန္းကေန ယူေကကို ေလေၾကာင္းကသြားႏိုင္ဖို႔ စီမံကိန္းအဆင္သင့္ျဖစ္ေနခဲ့ပါၿပီ။ ဒီစီမံကိန္းဟာ စိန္ေခၚမႈေတြမရွိတာေတာ့မဟုတ္ဘူး။ ဒီခရီးအတြက္ အမွန္ကန္ဆံုးေလယာဥ္အျဖစ္ ဘိုရင္း 757 ကို ေရြးခ်ယ္ထားတယ္ လို႔ Atlantic Star Airlines CEO ရစ္ခ်တ္ဘေရာင္းက ေျပာပါတယ္။ ဘေရာင္း ဒီကၽြန္းအေၾကာင္း အျပင္းအထန္စိတ္ဝင္စားေနတာေသခ်ာလွသလို ကၽြန္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးစီးပြားေရးေျပာင္းလဲႏိုင္ဖို႔လည္း စိတ္အားထက္သန္ေနတယ္။ စီးပြားျဖစ္ေလေၾကာင္းလိုင္းတစ္လိုင္းျဖစ္လာဖို႔ ရည္ရြယ္တာမဟုတ္ဘဲ စိန္႔ဟယ္လန္နာ အသိုက္အဝန္း တန္ဖိုးျမင့္တက္လာဖို႔၊ ကၽြန္းေလးရဲ႕ စီးပြားေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမွာ အဓိကေနရာကေနပါဝင္ႏိုင္ဖို႔လည္း ရည္ရြယ္တာလို႔ ဘေရာင္းက ေျပာပါတယ္။
ဥေရာပနဲ႔ စိန္႔ဟယ္လန္နာကၽြန္းၾကား လက္ရွိခရီးသြားအေနအထားမွာ အခ်ိန္ေရာ ေငြေၾကးပါ မ်ားမ်ားသံုးေနရတဲ့ခရီးျဖစ္ေနတယ္။ ခရီးသြားေတြဟာ Cape Town ကို ေရာက္ၿပီးရင္ RMS St. Helena သေဘၤာကိုစီးလို႔ ၅ ရက္ခြဲခန္႔ ပင္လယ္ထဲမွာ အခ်ိန္ျဖဳန္းလိုက္ရတယ္။ ကၽြန္းဆီကို ေရာက္ၿပီးတဲ့အခါမွာလည္း ျပန္လည္ထြက္ခြာဖို႔ သေဘၤာေနာက္တစ္ႀကိမ္လာမယ့္အခ်ိန္ကို ေစာင့္ရပါေသးတယ္။ ေျပာင္းလို႔ျပင္လို႔မရဘဲ တစ္လေလာက္ၾကာ အခ်ိန္ယူကိုယူရတဲ့ခရီးစဥ္ျဖစ္ေနေတာ့ ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝတဲ့ခရီးသြားအနည္းငယ္ပဲ တတ္ႏိုင္ၾကတာေပါ့။ ကၽြန္းသူကၽြန္းသားေတြအတြက္လည္း အထီးက်န္ဆန္ဆန္ တသီးတျခားေနထိုင္ရတဲ့ဆင္မေျပမႈေတြ ထိခိုက္ခံစားၾကရတယ္။ စိန္႔ဟယ္လန္နာကၽြန္းမွာ လူဦးေရ ၄၅၀၀ ခန္႔ရွိၿပီး တျခားေဒသခံကၽြန္းသား Saints ၁၀၀၀၀ ခန္႔ဟာ အမ်ားစု ယူေကမွာေနထိုင္ၾကပါတယ္။ ေရျခားေျမျခားမွာ အလုပ္လုပ္ဖို႔နဲ႔ ပညာသင္ဖို႔ ကၽြန္းေလးကေန စြန္႔ခြာၾကသူေတြပါ။ သူတို႔ဟာ ကိုယ္ခ်စ္ခင္သူေတြနဲ႔ အခ်ိန္ၾကာေဝးကြာေနရတာကို ႀကိတ္မွိတ္ထားရတယ္။ အခုလို ေလေၾကာင္းဝန္ေဆာင္မႈအသစ္ရွိလာမယ္ဆိုရင္ အဲဒါဟာကၽြန္းသားေတြရဲ႕ အျမင့္ဆံုးေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ဆိုတာ အံ့ၾသစရာမရွိပါဘူး။
ၿပိဳင္ဘက္ကင္းတဲ့ကၽြန္းေလး
ေလေၾကာင္းဆက္သြယ္မႈေတြဟာ စိန္႔ဟယ္လန္နာကၽြန္းရဲ႕စီးပြားေရးမွာႀကီးမားတဲ့ေျပာင္းလဲမႈျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားၾကတယ္။ ခရီးသြားလုပ္ငန္းအတြက္ ဧည့္ေဂဟာနည္းနည္းပဲရွိေနေတာ့ အကန္႔အသတ္နဲ႔ပဲတည္းခိုႏိုင္ၾကတယ္။ စိန္႔ဟယ္လန္နာဟာ ေပ်ာက္ဆံုးေနတဲ့ သုခဘံုလို႔ေတာင္ညႊန္းဆိုၾကေသးတယ္။ ေကာင္းမြန္တဲ့ေဂဟစနစ္နဲ႔အတူ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ဟာ သဘာဝအတိုင္းမပ်က္မစီးဘဲရွိေနပါတယ္။ ၿမိဳ႕ေတာ္ Jamestown ဟာ မ်က္စိပသာဒျဖစ္စရာရႈေမွ်ာ္ခင္းေတြ ေပါမ်ားတယ္။ သမိုင္းဆိုင္ရာတည္ေနရာေတြလည္း အမ်ားႀကီးပဲရွိတယ္။ တခ်ဳိ႕ဆက္ႏြယ္ေနတာက ၿဗိတိသွ် Royal Navy ကၽြန္စနစ္ဆန္႔က်င္ေရးဌာခ်ခ်ဳပ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ကၽြန္းရဲ႕ ၿပီးခဲ့တဲ့ဇာတ္ရုပ္ေၾကာင့္ပါ။ စိန္႔ဟယ္လန္နာကၽြန္းရဲ႕ ရႈမဆံုးႏိုင္လွပတဲ့ ျမင္ကြင္းေတြထဲက အေက်ာ္ၾကားဆံုးကေတာ့ နပိုလီယံ ေသဆံုးခ်ိန္အထိေနထိုင္ခဲ့တဲ့ Longwood စံအိမ္ပါပဲ။ ေဒသခံေတြကလည္း ဒီအခ်က္ေတြေၾကာင့္ ခရီးသြားလုပ္ငန္းနဲ႔ ကၽြန္းေလးရဲ႕ စီးပြားေရးကို ျမွင့္တင္ႏိုင္ဖို႔ စီစဥ္ေနၾကတာပါ။ အခန္း ၄၀ ပါဝင္တဲ့ ဟိုတယ္အသစ္ လာမယ့္ႏွစ္မွာဖြင့္လွစ္ေတာ့မွာပါ။ တခ်ဳိ႕ေအာ္ပေရတာေတြ အလုပ္လုပ္ေနၾကပါၿပီ။ ကၽြန္းဟာ အရြယ္အစားေသးငယ္ေပမယ့္ ကၽြန္းေလးေပၚမွာ ျပဳလုပ္စရာ၊ ၾကည့္ရႈစရာ ျပတ္လပ္သြားမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္းရဲ႕ ပတ္လည္က သဘာဝအတိုင္းရွင္းသန္႔ေနတဲ့ပင္လယ္ေရျပာျပာထဲမွာ ေဝလငါးနဲ႔ လင္းပိုင္ေတြ ေစာင့္ၾကည့္ဖို႔ အခြင့္အေရးမ်ားလွတယ္။ ၾကယ္ေတြကို ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာဖို႔လည္း အျပည့္စံုဆံုးေနရာျဖစ္ေနပါတယ္။ ဟယ္လီၾကယ္တံခြန္ေတြ႔ရွိခဲ့တဲ့ အဂၤလိပ္ နကၡတၱေဗဒပညာရွင္ အက္ဒမြန္ဟယ္လီဟာ အေဝးၾကည့္မွန္းေျပာင္းတစ္လက္အကူအညီနဲ႔ ပထမဆံုး star catalogue အတြက္ စိန္႔ဟယ္လန္နာကၽြန္းမွာ အလုပ္လုပ္ခဲ့ပါတယ္။
နပိုလီယံ လက္က်န္အေမြအႏွစ္
ကမၻာလွည့္ခရီးသြားေစ်းကြက္မွာ အလားအလာအေကာင္းဆံုးကေတာ့ နပိုလီယံေခတ္ကို စိတ္ဝင္တစားေလ့လာလိုသူေတြအတြက္ပါ။ ဒီေန႔ထိ အထီးက်န္တည္ရွိေနဆဲ စိန္႔ဟယ္လန္နာကၽြန္းေသးေသးေလးဆီကို ျပင္သစ္ခရီးသြားေတြပံုမွန္လာေရာက္ေနခဲ့ၾကတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ဧကရာဇ္ေဟာင္းနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ေနတဲ့တည္ေနရာတစ္ခုကို ျမင္ေတြ႔ခ်င္ၾကလို႔ ခက္ခဲတဲ့ခရီးတစ္ခုျဖစ္ေနေသးတာေတာင္ မွန္မွန္ေရာက္လာခဲ့ၾကတာပါ။ နပိုလီယံအေဆာက္အဦးဟာ စိန္႔ဟယ္လန္နာရဲ႕ ထူးျခားတဲ့လကၡဏာျဖစ္ေနတာက ၿဗိတိသွ်ပိုင္နက္ကၽြန္းနယ္ေျမအတြင္းက ျပင္သစ္ပိုင္အျဖစ္ထိန္းသိမ္းထားႏိုင္လုိ႔ပါ။ ဒီအေဆာက္အဦေတြဟာ ျပင္သစ္ရဲ႕ တိုက္ရိုက္အုပ္ခ်ဳပ္ေအာက္မွရွိေနတာဟာ ျပင္သစ္ေတြအတြက္ ေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏႈးမႈျဖစ္ေစတယ္။ အေဆာက္အဦေပၚမွာ လြင့္ပ်ံေနတဲ့ ျပင္သစ္အလံနဲ႔ ျပင္သစ္ေကာင္စစ္ဝန္ရံုးရွိေနႏိုင္ေသးတာ ဂုဏ္ယူစရာျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။
အရည္အေသြးအေကာင္းဆံုး ေကာ္ဖီ
စိန္႔ဟယ္လန္နာမွာ ခရီးသြားလုပ္ငန္းအတြက္ ဆြဲေဆာင္စရာေနာက္ထပ္တစ္ခုရွိေနေသးတယ္။ အဲဒါက ၁၈ ရာစုကတည္းက က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔စိုက္ပ်ဳိးခဲ့ၾကတဲ့ ေကာ္ဖီစိုက္ခင္းေတြေၾကာင့္ပါ။ ရီမန္ကေန ေကာ္ဖီေစ့ေတြသယ္ယူစိုက္ပ်ဳိးခဲ့ၾကတာပါ။ ရွားပါးၿပီး အမ်ဳိးအစားေကာင္းလွတဲ့ ေကာ္ဖီထုတ္လုပ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ နပိုလီယံကိုယ္တိုင္ အထူးခ်ီးမြမ္းခဲ့တဲ့ ေကာ္ဖီအနံ႔အရသာပါ။ လတ္တေလာ ကမၻာအဝွမ္းက ေကာ္ဖီအရသာကၽြမ္းက်င္သူေတြကလည္း အသိအမွတ္ျပဳခ်ီးက်ဴးၾကတယ္။ ေကာ္ဖီေစ့ေတြဟာ စိုထိုင္းမႈနဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္အေျခအေနေတြေၾကာင့္ အနံ႔အရသာေျပာင္းလဲႏိုင္ၾကတယ္။ ေစ်းကြက္ထဲကိုအေရာက္ပို႔ဖို႔ ၾကာရွည္လွတဲ့ခရီးစဥ္အတြင္း ယိုယြင္းပ်က္စီးမႈရွိႏိုင္ပါတယ္။ ေလေၾကာင္းခရီးနဲ႔ ေစ်းကြက္တင္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေကာ္ဖီထြက္ကုန္ဟာ စိန္႔ဟယ္လန္နာကၽြန္းေလးရဲ႕ တန္ဖိုးအႀကီးဆံုးလူသံုးကုန္ပစၥည္းျဖစ္လာႏုိင္မွာပါ။
စိန္႔ဟယ္လန္နာရဲ႕ မီးေတာင္ေျမသားရႈခင္းေတြနဲ႔ သဘာဝေျမမ်က္ႏွာျပင္အလွေၾကာင့္ သဘာဝေလာကပညာရွင္ ခ်ားလ္စ္ဒါဝင္ဟာလည္း အင္မတန္စိတ္ဝင္စားခဲ့တယ္။ ၁၈၃၆ ခုႏွစ္မွာ စိန္႔ဟယ္လန္နာကၽြန္းမွာ ရပ္နားၿပီး ေလ့လာစူးစမ္းမႈေတြျပဳလုပ္ခဲ့တယ္။ စိန္႔ဟယ္လန္နာကၽြန္းေလးကို ကမၻာ့ေျမပုံေပၚမွာ ေထာက္ၾကည့္လိုက္ရင္၊ ဒါမွမဟုတ္ မ်က္ဝါးထင္ထင္ျမင္ကြင္းအရလည္း ေသးငယ္တဲ့ကၽြန္းေလးျဖစ္ေနေတာ့ ေမ့ေလ်ာ့ဖို႔ လြယ္ကူႏိုင္သလိုျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ နပိုလီယံ၊ ဒါဝင္နဲ႔ ဟယ္လီတို႔ရဲ႕ အရိပ္အေငြ႔ေတြကၽြန္းေလးေပၚမွာ က်န္ရွိေနဆဲပါ။ ကၽြန္းေလးျပင္ဆင္ေနတဲ့ ပထမဆံုးေလေၾကာင္းခရီးစတင္ႏိုင္ၿပီဆိုရင္ ကမၻာ့ခရီးသြားလုပ္ငန္းမွာ ေရြးခ်ယ္စရာအေကာင္းဆံုးေနရာတစ္ခုအျဖစ္ ေပၚထြက္လာပါလိမ့္မယ္။ ဖုံးကြယ္ေနတဲ့ ရတနာတစ္ပါး ျပန္ၿပီးထြက္ေပၚလာဖို႔ ေစာင့္ဆိုင္းေနၿပီလို႔ဆိုရမွာေပါ့။ ။
Source: Remote Atlantic runway to open up Napoleon's hidden island | CNN Travel
ၿဖိဳးၿဖိဳး
(Living Fashion Magazine, November, 2015)
No comments:
Post a Comment