Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Sunday, July 20, 2014

ေျမျပင္နဲ႔လြတ္ရံုသာ ပ်ံသန္းေနတဲ့ငွက္တစ္ေကာင္

စုမီေအာင္
(ေဗာဓိရိပ္၊ ၾသဂုတ္)

 စာေပေလာကထဲကုိ ဘယ္ႏွခုႏွစ္က စတင္၀င္ေရာက္ခဲ့လဲ လုိ႔ က်မကုိ ေမးရင္ က်မစိတ္နည္းနည္းညစ္ခ်င္တယ္။ “ပုိင္ရွင္” ဆုိတဲ့ ပထမဆံုး၀တၳဳတုိေလး စပါလာတဲ့ “ေရာင္စံု” မဂၢဇင္းကုိ ျပန္ၾကည့္ရင္ ၁၉၉၂ လုိ႔ေတာ့ ေတြ႔ရတာပဲ။ ပထမဆံုး၀တၳဳေလး ပါလာတဲ့ အဲဒီ ေရာင္စံုမဂၢဇင္းကို တကိုင္ကိုင္နဲ႔ ေျမာက္ၾကြ ေျမာက္ၾကြျဖစ္ ေနခဲ့ဖူးတယ္။ ျဖစ္မွာေပါ့။ စာအုပ္စာမူခေတြနဲ႔အတူ အဲဒီ ေရာင္စံု မဂၢဇင္းက အယ္ဒီတာဆီက “ စာေရးလက္ ရွိသူတစ္ဦးဟု ယူဆမိပါသည္၊ စာမ်ား ဆက္လက္ေရးသားေပးပုိ႔ပါရန္ အထူးတုိက္တြန္း လုိက္ပါသည္”လုိ႔ ေရးထားတဲ့ စာတုိတစ္ေစာင္ပါ ပူးတြဲပါလာခဲ့တာကုိး။

ဒါေပမဲ့ တစုိက္မတ္မတ္ မေရးျဖစ္ေသးဘူး။ စိတ္ကူးရမွပဲ ေရးျဖစ္ပုိ႔ျဖစ္တာ။ အဲဒီတုန္းက က်မရဲ႕အဓိက၀ါသနာက သီခ်င္းေရးဖုိ႔/ဆုိဖုိ႔၊ ဂစ္တာတီးဖုိ႔၊ တစ္ေန႔မွာ ကုိယ္တုိင္ေရး/ဆုိ/တီးတဲ့ musicianတစ္ဦးျဖစ္ဖုိ႔။ အဲဒီ အိပ္မက္ေတြနဲ႔ ဂီတေလာက ထဲကုိ ပဲ ၀င္ဖုိ႔ ဆႏၵေတြ ျပင္းျပေနခဲ့တာပါ။ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ အဲဒီဂီတအိပ္မက္ေတြ တစ္စစီၿပိဳကြဲလြင့္စဥ္ ေပ်ာက္ရွသြားတဲ့ေနာက္ပုိင္းက်မွ လြင့္စဥ္ သြားတဲ့ဂီတအိပ္မက္ေတြအေၾကာင္းကစလုိ႔ ခံစားျဖစ္ပ်က္သမွ် စိတ္မင္ရည္ေတြကုိ စာရြက္ျဖဴျဖဴေပၚ မျခြင္းမခ်န္ ေမွာက္သြန္ၾကဲပက္မိ ရာကေန စာေပေလာကထဲကုိ ေျခစံုပစ္ရံုမက တစ္ကုိယ္လံုးပစ္၀င္ၿပီး ၀င္ေရာက္သြားေတာ့တာ။ အဲဒီခုႏွစ္ကုိ ေျပာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ၁၉၉၇ ခုႏွစ္ေပါ့။ အစပုိင္းတုန္းက စုမီေအာင္(ပ်ဥ္းမနား)ဆုိတဲ့ကေလာင္နဲ႔။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ပ်ဥ္းမနား ျပဳတ္သြားၿပီး စုမီေအာင္လုိ႔ပဲ ေရးခဲ့တယ္။ ခရစ္ယာန္စာေပေတြမွာ ေရးတဲ့ ကေလာင္အမည္က“ဂ်ဴနီယုိ”။

`          ကၽြန္မတုိ႔ေခတ္တုန္းက ခုေခတ္လိုမဟုတ္ဘူး။ စာမူေတြအိတ္ထဲထည့္ၿပီး တစ္တုိက္၀င္တစ္တုိက္ထြက္ နဲ႔ ေျခတုိေအာင္ လုိက္လွည့္ေပးရတာ။ ရန္ကုန္မေရာက္ခင္ ပ်ဥး္မနားမွာ ရွိစဥ္ကဆုိရင္ စာတုိက္ကေန လွမ္းပုိ႔ရတာ။ စာမူ တစ္ပုဒ္ ပါဖုိ႔ သိပ္ခက္ခဲတယ္။ အဆင့္ေတြ အမ်ားႀကီးျဖတ္သန္းရတယ္။ အယ္ဒီတာေတြလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ၾကံဳရတယ္။ “စားပြဲေပၚကလူေတြ”ဆုိၿပီး ၾကံဳရတဲ့ အယ္ဒီတာ ေတြအေၾကာင္း ၀တၳဳေရးဖူးတယ္။ ကၽြန္မရဲ႕ အေရးအသားပံုစံက မ်ားေသာအားျဖင့္“ဟန္သစ္”နဲ႔ keyကိုက္တယ္ ထင္ပါရဲ႕။ ေရးသမွ်ေတြ ဟန္သစ္မွာ ဆက္တုိက္ဆက္တုိက္ပါခဲ့တယ္။ ျမားနတ္ေမာင္၊ ကလ်ာ၊ ဖူးပြင့္ေ၀ေ၀၊ ဖက္ရွင္၊ ျမင္ကြင္း၊ အပ်ိဳစင္၊ မေဟသီ၊ ထြက္သမွ် မဂၢဇင္းေတြ အကုန္ေလွ်ာက္ပုိ႔တာပဲ။ ကၽြန္မက ကုိယ္တုိင္ၾကံဳရတာကုိ အေျခခံၿပီး ေရးေလ့ရွိတယ္၊ အိပ္မက္အဆန္းေတြ လည္း မက္ေလ့ရွိေတာ့ အဲဒါေတြကုိ ေရးမိၿပီဆုိရင္ လွ်ိဳ႕၀ွက္ဆန္းၾကယ္ လုိ မဂၢဇင္းမ်ိဳးမွာ ပါခဲ့တယ္။ ပုိ႔သမွ် ၀တၳဳေတြ ပယ္ခံရတာ မၾကံဳဖူးဘူး။ ျမန္ျမန္တာနဲ႔ ၾကာတာပဲ ကြာျခားပါတယ္။ ဆင္ဆာခြင့္မျပဳလုိ႔ ျဖဳတ္ခံရတဲ့၀တၳဳဆုိရင္လည္း လနည္းနည္းျခားၿပီး တျခားမဂၢဇင္း ေျပာင္းပုိ႔လုိက္ေတာ့ သံုးေလးခါ ေျပာင္းၿပီးရင္ ပါလာေတာ့တာပါပဲ။ ငယ္ငယ္ကတည္းက လက္တြဲခဲ့ တဲ့ အပ်ိဳစင္ကေတာ့ ခုထိလည္း တြဲမိေနတုန္းပဲ။ ထူးျခားတဲ့ ေရစက္ေပါ့။ ခု ေလာေလာဆယ္ထိ ကၽြန္မရဲ႕ ဒုတိယေျမာက္အခန္းဆက္ ၀တၳဳရွည္ အပ်ိဳစင္မွာ ပါေနတုန္းပဲ။

အယ္ဒီတာဘ၀ျဖတ္သန္းမႈကုိ စဥ္းစားရင္ ခုထိေတြးမိတုိင္းရယ္စရာျဖစ္ေနတဲ့ကိစၥတစ္ခု ရွိတယ္။ “ရုပ္ရွင္သစၥာ”မဂၢဇင္းမွာ အယ္ဒီတာ စလုပ္ခါစကေပါ့။ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္က တစ္မနက္မွာ ဖုန္းဆက္တယ္။ “ေစာေစာလာပါ။ ေဆာင္း--ကို အင္တာဗ်ဴးလုပ္ရမယ္ ”လုိ႔ ေျပာတာကုိ အိပ္ခ်င္မူးတူးနဲ႔ ဖုန္းထဲမွာ ၾကားတာက ေဆာင္းဦးလိႈင္ကို လုပ္ရမယ္လုိ႔ၾကားတာ။ ေအးေဆးပဲေပါ့။ ကုိယ္ကၽြမ္း က်င္တဲ့ဘာသာရပ္ပဲဆုိၿပီး။ မဂၢဇင္းတုိက္လည္းေရာက္ေရာ ဧည့္ခန္းမွာ မျမင္ဖူးတဲ့စာေရးဆရာတစ္ေယာက္၊ ဘုရားသခင္၊ ေဆာင္း၀င္း လတ္ တဲ့။ စာေပဆုရထားတဲ့ ဆရာႀကီး။ ေသတာပဲ။ ေျခဖ်ားလက္ဖ်ားေတြေအးစက္ ႏွလံုးခုန္သံေတြ တဒိုင္းဒိုင္းနဲ႔။ ေနာက္မွ စိတ္ၿငိမ္ ၿငိမ္ထားၿပီး စကားစျမည္ဆုိရတယ္။ “သူမ်ားေတြေတာ့ အင္တာဗ်ဴးဘယ္လုိလုပ္လဲမသိဘူး ကၽြန္မကေတာ့ မသိေသးတာ ေလးေတြ သိခ်င္လုိ႔ ေမးၾကည့္ခ်င္တာပါ” လုိ႔ ခပ္တည္တည္ အစပ်ိဳးေျပာရတယ္။ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုစီ ဦးတည္ၿပီး ေဆြးေႏြးဖလွယ္ေျပာဆုိရ ေတာ့တယ္။ ေရာက္တတ္ရာရာေတြေျပာတာဆုိေတာ့ အမ်ားႀကီးပဲ။ အိမ္ေရာက္ေတာ့ အကုန္ေျပာခဲ့သမွ် ျပန္ခ်ေရးတဲ့အခါ A4စာရြက္ ေတြမွ အမ်ားႀကီးပဲ။ စာရြက္ေတြ ဗံုတီးသလုိ ပတ္ပတ္လည္၀ုိင္းခ်၊ တူရာတူရာေတြ ေပါင္း၊ ေခါင္းစဥ္ေတြ အခြဲတပ္၊ အေရွ႕အေနာက္ အထားအသုိ အစီအစဥ္က်ေအာင္ ျပန္စီ၊ မင္နီေတြ မင္စိမ္းေတြ အေရာင္စံုနဲ႔၊ အ၀ိုင္းေတြ ေလးေထာင့္ေတြ ခေရပြင့္အမွတ္အသားေတြ ရႈပ္ပြလုိ႔။ ဒါေတြကုိ ေကာက္ႏုတ္၊ က်စ္ေနေအာင္ တည္းျဖတ္ေရး၊ အေခ်ာသတ္ျပန္ေရး။ အဲဒီေဆာင္းပါး ပါလာေတာ့ စာေရးဆရာ ျမဆင့္ခ်ယ္ ဆုိသူက “စုမီေအာင္ေမးထားတဲ့ ေဆာင္း၀င္းလတ္အင္တာဗ်ဴးကုိ ဖတ္ၾကည့္ဖုိ႔ ”လုိ႔ညႊန္းလုိ႔ အလဲ့ တယ္ဟုတ္တဲ့ငါပါလား လုိ႔ ေသြးနားထင္ ေရာက္သြားေသးတာေပါ့။ စာေပသမားေတြ၊ ဂီတသမားေတြကုိ အင္တာဗ်ဴးလုပ္ၿပီး feature writing ေဆာင္းပါးေတြ ေရးတယ္။ ေနာက္ Family မ၈ၢဇင္းလုပ္ျဖစ္ေတာ့ “ကဗ်ာထဲကမိသားစု”လုိ႔ ကုိယ့္ဘာသာ က႑သစ္ဖြင့္ၿပီး ကဗ်ာသမားေတြရဲ႕ family life ကုိ ေဆာင္းပါးေတြ ေရးခဲ့တယ္။ တုိ႔တုိ႔ထိထိေ၀ဖန္ေရးတာလည္း ၀ါသနာပါတယ္။ တစ္ခါ ေရပန္းစားေနတဲ့ မင္းသီးတစ္ေယာက္ကို တုိ႔ထိေရးဖူးတယ္။ တီဗီဖန္သားျပင္မွာ အံသြားေပၚေအာင္ျပံဳးရယ္ေလ့ရွိတဲ့မင္းသမီးက အျပင္မွာ ပရိသတ္ေတြကုိ စူစူေအာင့္ေအာင့္ ဆက္ဆံေနတာ ျမင္မိလုိ႔ “ အျပံဳးကို ေခၽြတာသူမင္းသမီး”လုိ႔ ေရးမိလုိက္တာ အဲဒီမင္းသမီးကစိတ္ဆုိးၿပီး စာမူပါတဲ့ဂ်ာနယ္တုိက္ကုိ `ဇုိယာ´ဆုိတာ ဘယ္သူလဲ၊ ထုတ္ေပး၊ ဘာညာကိြကြ ျပႆနာလာလုပ္လုိ႔ စိတ္ရႈပ္ၿပီး “ဇုိယာ”ဆုိတဲ့ကေလာင္ခြဲနဲ႔ ေရးတာေတြ  ရပ္ပစ္လုိက္ေတာ့တယ္။ ၀တၳဳေတြေရးရတာ လြတ္လပ္သလုိ စာေပသမား၊ ဂီတသမားေတြနဲ႔ အင္တာဗ်ဳးေဆာင္းပါးေတြ ေတြ႔ေမး၊ ျပန္ေရးရတာလည္း စိတ္၀င္စားဖုိ႔ ေကာင္းပါတယ္။ ကၽြန္မက ဘာစာေရးေရး ကုိယ့္စာကုိယ္ ပထမအႀကိမ္ စုမီေအာင္ side ကေန စုမီေအာင္မ်က္လံုးနဲ႔ အရင္ဆံုးဖတ္ တယ္။ ဒုတိယ အယ္ဒီတာside ကေန အယ္ဒီတာမ်က္လံုးနဲ႔ဖတ္တယ္။ တတိယ ဘာမွမသိတဲ့ စာဖတ္ပရိသတ္မ်က္လံုးနဲ႔ ဖတ္တယ္။ ရႈေထာင့္ သံုးဖက္လံုးကေန ဖတ္ရတာ အဆင္ေျပမွ အဲဒီစာကို ပို႔ပါတယ္။ အဲဒါ ခုထိပဲ။

ကၽြန္မရဲ႕စာေပျဖတ္သန္းမႈမွာ စာေရးဆရာဘ၀နဲ႔ အယ္ဒီတာဘ၀ ႏွစ္ပုိင္းရွိတယ္။ စာေရးဆရာဘ၀က ကုိယ့္စိတ္ခံစားမႈပံုစံ အတုိင္းသြားရလုိ႔ လြတ္လပ္မႈအျပည့္ရွိၿပီး အယ္ဒီတာဘ၀က သက္ဆုိင္ရာမဂၢဇင္းရဲ႕trendေအာက္မွာ သူ႔ပံုစံအတုိင္း သြားရတာမုိ႔ လြတ္လပ္မႈမရွိ က်ဥ္းက်ပ္ပါတယ္။ အယ္ဒီတာဘ၀ျဖတ္သန္းရာမွာ အႀကီးစားအားသာခ်က္တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္၊ အဲဒါက စာမူေတြ သတ္ပံုမွန္ ျပင္ဆင္ေပးရင္းနဲ႔ ျမန္မာစာလံုးေတြကုိ ပုိၿပီးခ်စ္ျမတ္ႏိုးလာတယ္။ ျမန္မာစာလံုးေတြရဲ႕ အတိမ္အနက္နဲ႔ ေ၀ါဟာရၾကြယ္၀မႈကုိ အထူးတလည္ စိတ္၀င္စားလာတယ္။

            “ဆရာမရဲ႕စာေရးဆရာဘ၀ျဖတ္သန္းမႈအစပုိင္းမွာ ဘာစာအုပ္ေတြဖတ္ခဲ့လဲ”ဆုိတဲ့အေမးမ်ိဳး ေမးခဲ့ရင္ ကၽြန္မမွာ တိက်ေရရာ တဲ့ အေျဖမရွိႏိုင္ဘူး။ “ အေဖနဲ႔ ဆုိင္ကယ္စီးရင္း လမ္းေဘး၀ဲယာ ျမင္ျမင္သမွ် ဆုိင္းဘုတ္ေတြလုိက္ဖတ္တယ္”လုိ႔ပဲ ရုိးစင္းစြာေျဖရ လိမ့္မယ္၊ ၿပီးေတာ့ “စာအုပ္ေတြက ေစ်းႀကီးလြန္းလို႔ အလကားရေနတဲ့ လူမ်က္ႏွာေတြပဲ လုိက္ဖတ္ပါတယ္”လုိ႔ေျဖရင္ ဘယ္သူယံုမွာလဲ။

            စာေရးဆရာျဖစ္ခါစကေတာ့ ငါစာေရးဆရာ၊ စာမ်ားမ်ားဖတ္ရမယ္လုိ႔ ယံုၾကည္ၿပီး ကၽြန္မ စာအုပ္ေတြ မ်ားျပားစြာ ၀ယ္ယူစု ေဆာင္းေနမိပါေသးတယ္။ အျပင္ထြက္တုိင္းလည္း လက္ထဲမွာ ဖတ္လက္စ စာအုပ္တစ္အုပ္ဆြဲ ယူလာၿပီး ဘတ္စ္ကားစီးရင္း၊ လက္ဖက္ ရည္ဆုိင္ထိုင္ရင္း အျမဲဖတ္ေလ့ရွိတယ္။ ေနာက္ပုိင္းေတာ့ ဒါဟာ မွားယြင္းတယ္လို႔ ကၽြန္မ သိျမင္လာတယ္။ ဘာလုိ႔ဆုိ စာအုပ္ထဲ ေခါင္းစုိက္နစ္၀င္ေနတာနဲ႔ ၀န္းက်င္ကလူေတြနဲ႔ ကၽြန္မဟာ ကင္းကြာလာတယ္လို႔ ခံစားရလုိ႔ပါပဲ။ စာအုပ္ထဲပါတာေတြက တကယ္ဆုိ တစ္ဆင့္ခံအေၾကာင္းအရာေတြပါ၊ တကယ့္ျပင္ပကလူေတြကမွ မူရင္းအစစ္အမွန္ေတြ။ ဒီေတာ့ ေနာက္ပုိင္းမွာ အလကား ရေနတဲ့ လူမ်က္ႏွာေတြကိုပဲ လုိက္ဖတ္ျဖစ္တယ္။ သူတုိ႔မ်က္နွာမွာ ထင္ဟပ္ေနတဲ့ အရိပ္အေယာင္ေတြနဲ႔ သူတုိ႔ပံုပန္းသဏၴာန္ေတြကို မွတ္သား တယ္။ အမူအက်င့္၊ လႈပ္ရွားသြားလာပံုေတြကတစ္ဆင့္ သူတုိ႔ရဲ႕အတြင္းသႏၱာန္ထဲကုိ တုိး၀င္ၾကည့္တယ္။ အဲဒီမွာ တစ္ႀကိမ္နဲ႔တစ္ႀကိမ္ ၊ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ဘယ္ေတာ့မွမတူတဲ့ ထူးျခားဆန္းျပားေနတဲ့ စိတ္၀င္စားဖြယ္ မူရင္းဘ၀ေတြကုိ ကၽြန္မဖမ္းဆုပ္မိလုိက္တယ္။ လူတုိင္းမွာ ေျပာျပစရာပံုျပင္ေတြ တစ္ပုဒ္ထက္မက ရွိေနၾကတယ္ လုိ႔ ကၽြန္မ ရွာေဖြေတြ႕ရွိသြားတယ္။ စာအုပ္ေတြကုိ ဖတ္တာထက္ အခုလုိ လူေတြရဲ႕ ဘ၀အစစ္ေတြကို လုိက္ဖတ္တာကမွ စာေရးဖုိ႔အတြက္ အေကာင္းဆံုး အေထာက္အကူတစ္ခုလို႔ ကၽြန္မယံုၾကည္ သြားတဲ့အခါ စာအုပ္ဖတ္ခ်င္ရင္ အိမ္မွာပဲ ထုိင္ဖတ္တယ္၊ အိပ္ဖတ္တယ္။ အျပင္ထြက္တာနဲ႔ လူေတြကုိပဲ သဲႀကီးမဲႀကီး လုိက္လုိက္ၾကည့္ ေတာ့တာပဲ။ မ်က္စိနဲ႔ ျမင္ေတြ႕လာတဲ့ ပံုရိပ္စစ္ေတြ၊ နားနဲ႔ၾကားသိလာတဲ့ စကားလံုးအမွန္ေတြ အားလံုးကို မွတ္သားထားၿပီး ကၽြန္မအေသြးအသားထဲက စာနာမႈတရားနဲ႔ ျဖည့္စြက္ကာ စာေတြကို ေရးပါတယ္။

“ငယ္ငယ္ကတည္းက စာေရးဆရာလုပ္ဖုိ႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့တာ၊ အေဖက ဘာစာအုပ္ေတြ ၀ယ္ေပးလုိ႔ ဘယ္အရြယ္ကတည္းက ဘယ္လုိဂႏၳ၀င္စာအုပ္ႀကီးေတြ ဖတ္ၿပီးၿပီ”ဆုိၿပီး ခမ္းခမ္းနားနား ေျဖေလ့ရွိတဲ့ စာေရးဆရာေတြရဲ႕မ်က္လံုးထဲမွာေတာ့ ကၽြန္မက ပိစိေကြး ရယ္စရာ ႏွံျပည္စုတ္ေလး ျဖစ္ေနမွာေပါ့။ ကၽြန္မရဲ႕လက္ရွိစာေပဘ၀ျဖတ္သန္းမႈကလည္း သိပ္ကုိ ရုိးစင္းလွပါတယ္။ အခု ကၽြန္မလက္ရွိ ေရာက္ေနတဲ့ ေခတ္ကုိပဲ စူးစမ္းေလ့လာတယ္၊ သဘာ၀ထဲကုိ တုိး၀င္တယ္။ လူေတြရဲ႔မ်က္နွာကုိ လုိက္ဖတ္တယ္။ လူေတြရဲ႕ အသံကို နားစြင့္တယ္။ လူေတြရဲ႕ခံစားခ်က္ကုိ ရွာေဖြတယ္။ ၿပီးေတာ့ အတူလုိက္ၿပီး ခံစားတယ္။ ၿပီးေတာ့ စာနာနားလည္ႏိုင္ေအာင္လုပ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ တစ္ဆင့္ မွ်ေ၀ေျပာျပခ်င္စိတ္နဲ႔ စာအျဖစ္ ဖြဲ႔သီ ခ်ေရးတယ္ ဒီေလာက္ပါပဲ။ စာေရးၿပီဆုိရင္ သဘာ၀က ေျပာျပေနတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြနဲ႔ မ်က္ျမင္ေတြ႔ရွိခံစားရမႈေတြကသာ စာေရးဖုိ႔အတြက္ အေကာင္းဆံုး ဇာတ္လမ္းဇာတ္ကြက္ေတြပဲျဖစ္တယ္လုိ႔ ကၽြန္မ ယံုၾကည္သလုိ အဲဒီယုံၾကည္ခ်က္အတုိင္းပဲ ျဖတ္သန္းေနပါတယ္။

စာေပျဖတ္သန္းမႈကုိ စာရင္းနဲ႔ အတိအက်တြက္ဆျပရမယ္ဆုိရင္လည္း သိပ္ေလာက္ေလာက္လားလား မရွိေသးပါဘူး။ မဂၢဇင္း၀တၳဳတုိေတြ ပုဒ္ေရ ၆၀၀ ေက်ာ္၊ ေဆာင္းပါး ၁၀၀ေက်ာ္၊ ကဗ်ာ နည္းနည္း ဒီေလာက္ပါပဲ။ လံုးခ်င္းအရွည္ေတြေရးေပမဲ့ မထုတ္ျဖစ္ဘူး။ အတုိေပါင္းခ်ဳပ္အျဖစ္ အစိမ္းေရာင္ကန္႔လန္႔ကာ(၂၀၀၄)၊ မိန္းမႏွင့္အျခား၀တၳဳတုိမ်ား(၂၀၀၈)၊ ျပတုိက္ထဲက လူ(၂၀၁၂)၊ အေမ ခင္ေမသစ္၊ ညီမၿဖိဳးၿဖိဳးတုိ႔နဲ႔ ေပါင္းထုတ္တဲ့ ၀တၳဳတုိသံုးေယာက္(၂၀၁၃)ထြက္ခဲ့တယ္။ ကေလာင္စံုအေနနဲ႔ ပါ၀င္ေရးသားတာ ေတြေတာ့ မမွတ္မိဘူး။

            အခု ေနာက္ပုိင္း ကၽြန္မရဲ႕စာေပျဖတ္သန္းမႈပံုစံကုိ ေျပာရရင္ နည္းနည္းေတာ့ ႀကီးက်ယ္လာမလားပဲ။ အရင္က ကၽြန္မဟာ ကုိယ့္ကမၻာေသးေသးေလးထဲမွာ ကြက္ကြက္ကေလးပဲ ျဖတ္သန္းေနထုိင္ခဲ့တယ္။ အခုေတာ့ ကမၻာႀကီးတစ္ခုလံုး ကၽြန္မနဲ႔ သက္ဆုိင္ တယ္လို႔ ယံုၾကည္ၿပီး အေသးစိတ္ ေလ့လာစူးစမ္းရင္း ျဖတ္သန္းေနတာပါ။ ၀န္းက်င္မွာ ရွိတဲ့ သက္ရွိသက္မဲ့ အရာ ခပ္သိမ္းကို မ်က္ျခည္ မျပတ္ ေစာင့္ၾကည့္ျဖစ္တယ္။ ၿပီး ရင္အားလံုးကုိ ကၽြန္မရဲ႕အတြင္းသားထဲထိ ေရျမွဳပ္တစ္ခုလုိ စုပ္ယူထည့္သုိ လုိက္တယ္။ တစ္သက္လံုး ေတာ့ ထည့္သုိ ၀ွက္သိမ္းထားမွာမဟုတ္ဘူးေပါ့။ သူတုိ႔နဲ႔ ေလ်ာ္ကန္သင့္ျမတ္တဲ့ အေျခအေနအခ်ိန္အခါ တစ္ခု ေပၚေပါက္ လာတဲ့ အခါတုိင္း အခါတုိင္းမွာ အားလံုးကုိ အစီအစဥ္တက် ျပန္လည္ ညွစ္ထုတ္ စီးဆင္းေစမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ စီးဆင္းေစတဲ့အခါ သူတုိ႔ အမွန္တကယ္ ျဖစ္တည္ခဲ့တဲ့ ပကတိအရွိအတုိင္း ဆက္လက္စီးဆင္းသြားေစဖုိ႔ကို ကၽြန္မသတိႀကီးစြာ ထားရမွာပါ။ ဘာလုိ႔ဆုိ ဒီကမၻာ ေျမမွာ အမွန္တရားေတြ ပုန္းလွ်ိဳးကြယ္လွ်ိဳး ျဖစ္ေနမွာ ကၽြန္မ မလုိလားသလုိ အရွိတရားေတြဟာလည္း အေမ့အေလ်ာ့ ခံရာကေန တျဖည္းျဖည္း မႈန္၀ါးသြားၿပီး တစ္ေန႔မွာ လံုး၀ကြယ္ေပ်ာက္သြားမွာ ကၽြန္မ စုိးေၾကာက္လုိ႔ပါပဲ။

စာေရးဆရာတုိင္းဟာ ကုိယ့္ႏိုင္ငံကုိ ကုိယ္ ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ဖုိ႔၊ ကုိယ္ဘယ္သူလဲ  ဆုိတာကို ကုိယ္ ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ဖုိ႔၊ ကုိယ္ေရးသင့္တဲ့စာေတြကုိ ကုိယ္ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ဖုိ႔ ကၽြန္မအပါ၀င္ အျခားစာေရးဆရာအားလံုးကို သိေစခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္မ ဟာ ခုခ်ိန္မွာ က်ိက်ိတက္ခ်မ္းသာတဲ့ အေရာင္းရဆံုးစာရင္း၀င္ ႏိုင္ငံေက်ာ္/ကမၻာေက်ာ္ စာေရးဆရာမတစ္ဦးမဟုတ္ပါဘူး၊ ေနာင္ ဘယ္ေတာ့မွလည္း အဲဒီလုိ ေက်ာ္ၾကားလာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာလုိ႔ဆုိ လူႀကိဳက္မ်ားေစမယ့္စာမ်ိဳး ကၽြန္မရဲ႕စာေပျဖတ္သန္းမႈမွာ ဘယ္ ေတာ့မွ အရာထင္က်န္ေအာင္ လုပ္မွာ မဟုတ္လုိ႔ပါပဲ။ ကၽြန္မက ကုိယ္ေရးခ်င္တာကိုပဲ ေရးတဲ့သူ၊ ဟုိလုိေရးေပးပါ ဒီလုိေလးေရးေပးပါ စာမူေတာင္းခံလာရင္ မေရးတတ္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဂ်ာနယ္ေတြ၊ daily newspaperေတြ မ်ားျပားစြာထြက္ေပၚေနေပမဲ့ ကၽြန္မ မေရးျဖစ္ဘူး။ အမ်ားအျမင္မွာလည္း ေျမျပင္နဲ႔လြတ္ရံုသာ ပ်ံႏိုင္တဲ့ ငွက္ကေလးတစ္ေကာင္ပါ။ စာေပဟာ the truth အမွန္တရားျဖစ္တယ္၊ the way လမ္းခရီးျဖစ္တယ္၊ the light အလင္းေရာင္ျဖစ္တယ္၊ the life အသက္ဘ၀ျဖစ္တယ္လုိ႔ ခံယူၿပီး ကၽြန္မ ျဖတ္သန္းေနပါတယ္။

စုမီေအာင္

No comments: