Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Friday, July 04, 2014

သမိုင္းတစ္ခု အိပ္မက္တစ္စ ဂစ္တာသံေတြလွ်ံတဲ့ည

စုမီေအာင္ရဲ႕စာ
Zigzag
(Yati Magazine, March, 2014)
 ေဆာင္းရဲ႕လက္က်န္ ေအးျမျမ အေငြ႕အသက္က ညေနခင္းကုိ တုိး၀င္မလာႏုိင္ခဲ့။ မုိင္ဒါကြင္းထဲက ညေနခင္းတစ္ခုမွာ လူေတြ ေျခခ်င္းလိမ္ယွက္ေနၾက။ ဂီတကုိခ်စ္တဲ့လူေတြ အမွန္က ဂစ္တာကို ခ်စ္ျမတ္ႏုိးတဲ့ လူေတြ။ အႀကီးစား stage တစ္ခုနဲ႔ small stage တစ္ခုၾကား ခပ္ျမင့္ျမင့္သြယ္တန္းထားတဲ့ ၾကိဳးတန္းတစ္ခုမွာ Jonathan Dzai ရဲ႕လက္ရာ ဂစ္တာသမားေတြရဲ႕ ရုပ္ပံုပုိစတာေတြက  လႈပ္လႈပ္ခါခါ။ ဒါ ငါတုိ႔ႀကိဳက္တဲ့ ျမန္မာျပည္က ဂစ္တာသမားေတြ။  ျပင္းျပင္းရွရွထြက္ေပၚေနတဲ့ ဂစ္တာသံေတြဆီ ေျခလွမ္းေတြ တေရြ႕ေရြ႕တိုး၀င္ခ်ဥ္းကပ္လုိက္ၾက။ small stage ဆီမွာ ဂစ္တာသမားၾကည္သာဟိန္း တီးခတ္ေန။
“ဒီဘဲက ေတာ္ေတာ္ေကာင္း တဲ့လက္၊ ဘာလုိ႔ဒီမွာလာတီးေနတာလဲ၊ ကၽြတ္…ဟုိstage မွာ တက္ျဖဲရမွာ”
လူတစ္ေယာက္ဆီက မခ်ိတင္ကဲ အန္က်လာတဲ့အသံတစ္စက ဖုန္အလိမ္းလိမ္းေပက်ံနစ္ျမဳပ္သြားခဲ့။
music band  ၄ band၊ stage အနိမ့္အျမင့္ ခြဲျခားျခင္းမရွိဘဲ ကုိယ္ယံုၾကည္ရာဂီတနဲ႔ solo ဂစ္တာလက္စြမ္းျပသူ ဂစ္တာသမားႏွစ္ဦး။
big stage ေနာက္ဘက္မွာေတာ့ ျမန္မာျပည္က ဂစ္တာသမားေတြ…..ဂစ္တာကုိယ္စီလြယ္လုိ႔ ရံုးစုရံုးစု၊ တခ်ိဳ႕က ဓာတ္ပံုအရုိက္ခံ၊ တခ်ိဳ႕က အေမးအျမန္းခံ။ တခ်ိဳ႕က အခ်င္းခ်င္း ဂုဏ္ယူ လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္လုိက္ၾက။
နာရီမိနစ္ လက္တံတုိရွည္ႏွစ္ခုလံုး တစ္ထပ္တည္း ေဇာက္ထုိးစုိက္က်ခ်ိန္မွာ small stage ေလးဆီက အသံဗလံေတြ ရပ္တန္႔သြားခဲ့။ သၾကားလံုးေလးတစ္လံုးကို စုျပံဳအံုခဲေနတဲ့ပုရြက္ဆိတ္ေတြ ဒိန္ခဲတံုးႀကီးဆီ ေရြ႕လ်ားခ်ီတက္လာၾက။  big stage ေပၚမွာ  လူတခ်ိဳ႕sound check ….လုပ္။
“ အဆုိမပါဘဲ အတီးေတြခ်ည္းပဲ ျဖစ္ပါ့မလား၊ ပရိသတ္က အားေပးပါ့မလား” music နဲ႔ အလွမ္းေ၀းပံုရၿပီး ဂစ္တာသူရဲေကာင္း ေတြရဲ႕ဖန္တီးႏိုင္စြမ္းအားအေပၚ အယံုအၾကည္နည္းသူ လူၿပိန္းတစ္ေယာက္ရဲ႕ အသံ။
“ မင္းျပန္လုိက္ေတာ့၊ အခုပဲ လွည့္ျပန္လုိက္ေတာ့”သူရဲေကာင္းေတြကုိ မီးကုန္ယမ္းကုန္ အားေပးနားေထာင္ဖုိ႔ ႏွလံုးသားအသင့္ ျဖစ္ေနသူ လူငယ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ တုံ႔ျပန္သံ။ မ်က္စိသူငယ္နားသူငယ္ လူၿပိန္းေလးကုိ အားမနာပါးမနာ ၀ုိင္းရယ္ခ်လုိက္တဲ့ ရယ္သံေတြ မုိ႔လွ်ံေပၚထြက္လာ။
ပထမဆံုး တက္လာတဲ့ ဂစ္တာသူရဲေကာင္း ႏုိင္ေဇာ္၊ ပထမဆံုးထုဆစ္ေဖာက္ခြဲလုိက္တဲ့ ႏုိင္ငံေတာ္သီခ်င္းေတးသြားနဲ႔အတူ လုိက္လံဟစ္ေအာ္ သီဆုိသံတခ်ိဳ႕၊ “ ျပည္ေထာင္စုကုိ အသက္ေပးလို႔ ဒုိ႔ကာကြယ္မေလ……”။ ဂစ္တာသံထက္ သီဆုိသံက စူးရွက်ယ္ေလာင္ ထြက္ေပၚေနခဲ့။ ကုိယ့္ဂစ္တာကုိယ္ထမ္းပိုးကာ stage ေပၚ တက္လာၾကတဲ့ ဂစ္တာသမားေတြ၊ တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္၊ အေရာင္စံု၊ အေသြးစံု၊ လက္စံု၊ ဟန္စံု၊ ဂစ္တာစံု၊ အသံစံု….ျမန္မာျပည္မွာျပဳလုပ္တဲ့ ပထမဆံုး Guitar Instrumental Show ခမ္းနား၀င့္ထည္မႈ ဂုဏ္ရွိန္ပါ၀ါေအာက္မွာ တီးခတ္သူ/နားေထာင္သူ ရင္ခုန္သံခ်င္း စည္းခ်က္က်နကာ ၀တ္မႈန္ကူးလုိက္ၾက။ ကုိယ္ပုိင္တံဆိပ္အမွတ္အသား ကိုင္စြဲကာ တက္လာၾက၊ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာတံဆိပ္အမွတ္အသား ကုိင္စြဲကာတက္လာၾက။ တစ္ေယာက္က Rock, တစ္ေယာက္က Bluse, တစ္ဦးက Jazz….အားလံုး မတူကြဲျပားစြာ ေပါင္းစည္းလုိက္ၾက။ Unity in Diversity အႏွစ္သာရ ကုိ တီးခတ္သူ နားေထာင္သူ အားလံုး မုိးေကာင္းကင္ေအာက္မွာ အတူတကြ တူးဆြေဖာ္ေဆာင္လုိက္ၾက။ ခ်စ္စမ္းေမာင္၊ ေဇာ္မ်ိဳးထြဋ္၊ ဒဲရစ္ေမလာ၊ ညီညီ (Phase 2) ၊ Boy ၊ တုိးတုိး(Heaven Born)၊ ေအာင္သူ၊ ၊ ပက္ထရစ္၊ ေဇာ္မင္းသိမ္း၊ ဆန္း၀င္းေအာင္(Dream Lover) ၊ Blessed ၊ Sun Ny ၊ ေဇာ္လတ္၊ ေက်ာ္ေက်ာ္၊ ေအာင္ေအာင္(Warrior)၊  ၀င္းေမာ္၊ ရန္ႏုိင္ နဲ႔ ကုိစုိင္း၊ အီတုိး၊ ၀ီလီ၊ ေရႊထြဋ္၊ လႊမ္းေက်ာ္၊ Outsider ၊ Never Say Die နဲ႔အတူ ရွားရွားပါးပါး အမ်ိဳးသမီးဂစ္တာသူရဲေကာင္းမေလး ႏုႏုစိန္….။ မုိးသားနက္နက္၊ သန္းေကာင္ယံညနက္နက္မွာ ဂစ္တာသမားအားလံုး ေပါင္းစုကာ Jamming အျဖစ္ စိတ္ေရာကုိယ္ပါ ေဖာက္ခြဲပစ္လုိက္ၾက။ ထံုးစံအတုိင္း show တစ္ခုရဲ႕ေနာက္ကြယ္မွာ အသံဗလံေတြက ေပါက္ကြဲလြင့္စဥ္ လွ်ံက်လာခဲ့။ အင္တာနက္ကြန္ရက္ facebook စာမ်က္ႏွာ၊ ဂီတအညႊန္းရဲ႕နံရံေပၚကpostတစ္ခု၊ `ဂစ္တာဆရာေတြ ၀ုန္းတဲ့ည´ရဲ႕ေအာက္ေျခက comment ေတြမွာ echoသံေတြ စီညံလာတဲ့အခါ စီစဥ္သူႀကီးမွာ မေနႏုိင္ေတာ့ဘဲ သေဘာထားအမွန္ကုိ တုံ႔လွယ္ပက္ျဖန္းခဲ့ရၿပီ။

Hi Everybody .I am Ghin Gar who arrange the Guitarist show .I am very welcome about all of your comment .
Thanks for the advice .This is is first show in Myanmar and we do our best .I know this is not perfect show but this is become great show.We face so many challenge for that show We set up 3 Drums set at stage .
1st Drum set use 14 track .Second one use 8 Track .Third Drum set use 7 Track .So Total 29 Track use only for drum .Normal show only 8 Track for drum .more than 3 show .For Guitar use 7 set of Guitar Amp .and 4 DI Line .
So Guitar line use 11 Line .Some Guitarist Use backing Music .Some use their own Head Phone .
Total 48 Track Mixer not enough line .So we are change in and out line for every guitarist at the show time .
Total 25 Guitarist and one guitarist come ,change 4 people set up(DRUM ,GUITAR,BASS,KEYBOARD).
So total 100 people performance at stage .This is equal to 3 time size of very big show .
Preparing the show 4 night 4 day we are working very heard.Our Audio and Lighting Crew are One night only 2 to 3 hour sleep . After show 2 person sick until now .So tired .Other country never do like so many band together on one stage .Minimum 2 Stage they ready ,But Myanmar how we can do .If we wait until that perfect time ,we don't know next how many year become that kind of show.Our big Stage only ready on 26th 1 pm .For new generation stage not start yet .So some friend advice me to say sorry to new guitarist to cannot play .
If I do, not much problem Because only 6 People register.But I say no I will set up for stage for New Guitarist.
We must take care them .We are hope new guitar player can come out at show .We must give place for them .We set up good system for them .All speaker are USA made and DRUM is same as Main Stage .
We do our best .I am staying at new player stage when they play .Because I like to see and I am not forget them .
We are not get any Sponsor for this show but I spent my own cash to make the show become Great Show .
I never change any plan because of budget .Yes some guitarist is no name but play .
They tell me if we are not play at that show when is next show I can play ?
So what should I do .I try my best already and please understand any false at show .I will Try better the next year .
This is my dream since from very young age .This show is for people of Myanmar and Now we can say to world we have G 25 Show .This is only I need and make me complete .(Ghin Gar)
29 January at 23:22
ဘာပဲျဖစ္ေစ စီစဥ္သူက ရူးရူးမုိက္မုိက္ စီစဥ္ခဲ့ၿပီ။ တီးခတ္သူေတြက စူးစူးစုိက္စုိက္ တီးခတ္ခဲ့ၾကၿပီ။ နားေထာင္သူေတြလည္း ငတ္ငတ္မြတ္မြတ္ နားေထာင္ခဲ့ၾကၿပီ။ ေနာက္ထပ္ ႏိႈင္းယွဥ္စရာ Guitar Instrumental Show အသစ္တစ္ခု ျမန္မာျပည္မွာ ေနာက္တစ္ၾကိမ္ ထြက္ေပၚမလာမခ်င္း ဒါသည္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္သည္ လုိ႔ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔အားလံုး ျပတ္သားစြာ ယံုၾကည္တတ္ဖုိ႔ လုိေသးသည္။


Zigzag
(Yati Magazine, March, 2014)

No comments: