ေမေမ့ရဲ႕စာ
(Family Magazine, June, 2014)
သူတို႔ႏွစ္ဦး စတင္ ဆုံေတြ႕ႀကစဥ္ ……
၂၀၀၃ခုႏွစ္က ေဟာလိ၀ုဒ္ အေက်ာ္အေမာ္ သရုပ္ေဆာင္ ဂ်ဴဒ္ ေလာ (Jude Law) ဦးေဆာင္ ပါ၀င္ ရိုက္ကူးခဲ့တ့ ဲ ကားေကာင္းတခုပါ။ Cold Mountain တဲ့။ အလြန္ နာမည္ႀကီးခဲ့တဲ့ ကားပါပဲ။ အေမရိကန္ ျပည္တြင္းစစ္ကို အေျခခံၿပီး ဒါဏ္ရာရ တပ္ေျပးတေယာက္ အိမ္အျပန္လမ္းမွာ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ရပုံ လူအမ်ိဳးမ်ိဳး စရိုက္အမ်ိဳးမ်ိဳး ေတ ႔ြႀကံဳ႔ရပုံနဲ႔ စစ္ရဲ႔ အနိ႒ာရံု ေတြကို ထိထိမိမိ ရိုက္ကူးတင္ဆက္ထားျခင္းျဖစ္တယ္။ စစ္ကို ၿငီးေငြ႔ လာသည္ႏွင့္အမွ် အိမ္သူ မိန္းခေလးနဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ေပါင္းစည္း ေနထိုင္ႀကဖို႔အခြင့္ကို ေမွ်ာ္လင့္ရင္း တပ္ကို သူက အၿပီးတိုင္ စြန္႔ခြာခဲ့တာပါ။ေမွ်ာ္လင့္ျခင္း။တမ္းတျခင္း နဲ႔ သစၥာတရားတို႔ျဖင့္လည္း ထုံမႊန္းထားတဲ့ အခ်စ္ဇတ္လမ္းကေလး တခု ဆိုရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ၿမဴးႀကြ သြက္လက္တဲ့ ေတာင္ပၚသားတို႔ရဲဲ အက အလွ ဂီတကိုလည္း ျမင္ရ ႀကားရ ႏိုင္သလို The Scarlet Tide နဲ႔ You Will be My Aim True Love စတဲ့ ဇတ္၀င္ ေတးသီခ်င္းေတြဟာ ၿမဴးႀကြၿပီး လူႀကိဳက္ အမ်ားဆုံးျဖစ္ခဲ့တာမို႔ အကယ္ဒမီီအတြက္လည္း ရာထားခံခဲ့ရတယ္ တဲ့။
လွပတဲ့ရုပ္ရွင္ ျပကြက္ရွဳခင္းေတြကို ေျမာက္ကာရိုလိုင္းနား ေတာင္ကာရိုလိုင္းနား ဗာဂ်ီးနီးယား၊ Appalachins ေတာင္တန္းစသည္ အႏွံ႔အျပား သြားေရာက္ရိုက္ကူးခဲ့ရေသာ္လည္း တကယ္ ရိုက္ကူးခဲ့ရတာက ရိုေမးနီးယားပါ။ ရိုေမးနီးယားက Carpathian ေတာင္တန္းေတြေပၚမွာ အမ်ားဆုံးသြားေရာက္ ရိုက္ကူးခဲ့ရတယ္။တဲ့။
နာမည္ႀကီး အမ်ိဳးသမီးဇတ္ေဆာင္ နီကိုးကစ္ဒ္မင္း(Nicole Kidman)နဲ႔ ရီနီဇဲလ္၀ီဂါ (Renee Zellweger) နာတာလီ ပို႔ထ္မင္း(Natale Portman)တို႔ အားျဖည့္ကူညီထားၿပၤီး အကယ္ဒမီအတြက္ ခုႏွစ္ဆုအမည္စာရင္း တင္သြင္းခံခဲ့ရေပမဲ့ တကယ္ ပိုင္ပိုင္ ႏိုင္ႏိုင္ ရခဲ့တာက ဇတ္ပို႔ဆုပါ။ ရီနီဇဲလ္၀ီဂါ က အေကာင္းဆုံး ဇတ္ပို႔ဆုကို ဆြတ္ခူးခဲ့သူ ျဖစ္တယ္။
အမ်ိဳးသမီးေတြရဲ႕ အခန္းက႑ဟာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ အေရးပါတယ္ သူတို႔ဟာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ေယာက်ၤားေတြနဲ႔ တန္းတူ အလုပ္လုပ္ဖို႔ စြမ္းရည္ရွိႀကတယ္ ဆိုတာ ဒီကားမွာ ဒီမိန္းခေလးႏွစ္ေယာက္က ပီပီျပင္ျပင္ သက္ေသျပေနတယ္။ ခေလးတေယာက္နဲ႔ ဘယ္လိုပဲ ရိုသားစြာ မိမိကိုယ္ကို အားကို းရပ္တည္ ေနထိုင္ေသာ္လည္း စစ္အတြင္း ဗရုတ္ဗရက္ ေခတ္ႀကီးမွာ ဘ၀ အာမခံခ်က္ မရွိ လုံၿခံဳမွဳ မရွိပံု မိန္းမဆိုတာ အႏိုင္က်င့္ ခံရတတ္ေႀကာင္း ဆိုတာကိုလည္း နာတာလီပို႔မင္း က ေျကကြဲ ဖြယ္ ေျပာျပထားတယ္။
စစ္ေႀကာင့္ မိန္းမေတြ ခေလးေတြ ဆင္းရဲ ဒုကၡေရာက္ရပုံ လူေတြ ကိုယ္က်င့္တရားပ်က္ယြင္းႀကပံု လက္နက္ အားကိုး ရမ္းကားႀကပုံ စတဲ့ စစ္ရဲ႔ ဆိုးက်ိဳး ေတြကိုလည္း ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္း သရုပ္ေဖၚတင္ဆက္ ထားပါ တယ္။ ေတာင္ျပာတန္းက လြမ္းစရာ ေကာင္းေပမဲ့ ယမ္းခိုးေတြ နဲ႔ မဲေမွာင္ လႊမ္းၿခံဳ ပိတ္ဆီးလို႔ ေနခဲ့ ပါ ၿပီ။
ဇာတ္လမ္းအက်ဥ္း
စစ္က ဘယ္ေတာ့ ၿပီးမွာလဲ။စစ္ပြဲေတြကို ရပ္ပစ္လိုက္ပါ။ေသနတ္ေတြကို ျပစ္ခ်ခဲ့ပါ။ၿပီးရင္ ကြ်န္မဆီကို ျပန္လာခဲ့ပါ ။ဘယ္ေတာ့ ကြ်န္မတို႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ေနႀကရမွာလဲ
တဲ့။ ေဆးရံုေပၚမွာ ဒါဏ္ရာ ရေနတဲ့ အင္ မဲန္၊
ခ်စ္သူ မိန္းခေလး အဒါး မြန္ရိုး ဆီက စာကို ဖတ္ေနတာပါ။
ဒါဟာ အဒါးတေယာက္တည္းရဲ႔ ေတာင္းဆိုခ်က္ မဟုတ္ပါဘူး။ စစ္ကို မုန္းတီးရြံ့ရွာတဲ့ ျပည္သူတို႔ရဲ႔ တခဲနက္ ေတာင္းဆိုခ်က္ ျဖစ္္ပါတယ္။
အင္မဲန္ ဟာ အဒါး ကို လြန္ခဲ့တဲ့ ၃ႏွစ္ ေက်ာ္က ႏွင္းေတြ သီးခဲေနတဲ့ ဘုရားေက်ာင္းတခုမွာ ေက်းဇူးေတာ္ကို ခ်ီးမြမ္းရင္း ေတြ႔ႀကံဳခဲ့ရတာပါ။
မႀကာပါဘူး။ႏွဳတ္ဆက္ဖို႔ေတာင္ အခ်ိန္ေဖါေဖါသီသီ မရလိုက္ပဲ စစ္ထြက္ႀကရတယ္။
ေအာင္လံ တလူလူ လႊင့္ထူၿပီး ေအာင္ေတးသံေတြ တေ၀ေ၀နဲ႔ တပ္မေတာ္ စစ္ေႀကာင္းႀကီး တခုက စစ္ခ်ီသီခ်င္းေတြ ဘင္ခရာေတြ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ ဆိုင္ဆိုင္ တီးမွဳတ္ရင္း စစ္သားေတြကို ၿမွဴဆြယ္ ေခၚယူေနတယ္။
ေနာက္ဆံ တတင္းတင္းနဲ႔ အင္မဲန္ လွည့္ႀကည့္ လွည့္ႀကည့္ ပါသြားတယ္။
အင္မဲန္ ဟာ အဒါး ကို သမင္လည္ျပန္ ႀကည့္ရင္း ႀကည့္ရင္း တျဖည္းျဖည္း စစ္သားအုပ္အတြင္း ညွပ္ပါသြားတာပါ။
အဒါး ကလည္း အင္မဲန္ကို ရီေ၀တဲ့ မ်က္လုံးေတြနဲ႔ ႀကည့္ရင္း ျကည့္ရင္း မွဳံ၀ါးၿပီး တျဖည္းျဖည္း ေ၀းေ၀းသြားတယ္။စစ္ဟာ ခ်စ္သူေတြကို ေျကကြဲ ၀မ္းနည္းေစတဲ့အျပင္ သီးျခားစီ ခြဲခြာ ျပစ္လိုက္တယ္။
ခုေတာ့ ေဆးရံုေပၚမွာ ေသမလား ရွင္မလား ကိုယ္မသိ။အဒါးထံက စာေလးကို တယုတယ သိမ္းဆည္းရင္း အိမ္ကို လြမ္းေနတယ္။အဒါး ရဲ ႔ ရုပ္သြင္ ေလးကို ေဖ်ာက္မရ မ်က္စိေရွ ႔မွာ တရစ္၀ဲ၀ဲ ျမင္ေနတယ္။။နံနက္ခင္း ႏွင္းေတြကို ထြင္းေဖါက္ အားယူ ထြက္ၿပဴလာတဲ့ ကိုးလ္ေမာင္းတိန္း ေတာင္တန္းေပၚက ျမင္ေနက် ေန၀န္းႀကီးကိုလည္းလြမ္းေနတယ္။ အို..လြမ္းစရာေတြမွ အမ်ားႀကီး ။
သည္းမခံႏိုင္တဲ့အဆုံး ဆုံးျဖတ္ခ်က္တခုကို ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ ခ်လိုက္ေတာ့တယ္။သူ႔အိုး သူ႔အိမ္ရွိရာ မိန္းခေလး အဒါး ရွိရာ ကိုးလ္ေမာင္းတိန္းေဒသသို႕။ခ်က္ျခင္း လက္ငင္း သြားေရာက္ဖို႔။
အင္မဲန္ တပ္ကို စြန္ ့ခြာ ထားရစ္ၿပီး သူ႔ရပ္ သူ႔႒ာနီ ကိုးလ္ ေမာင္းတိန္း ရွိရာ ဦးတည္ ထြက္ခြာခဲ့ၿပီ။
တပ္ေျပးမွန္း မသိေအာင္ သူ ေရွာင္ရ တိမ္းရ ပါတယ္။လမ္းခရီးမွာ ဆင္းရဲ ဒုကၡေရာက္ရတယ္။ ပုန္းရ ကြယ္ရတယ္။ပါလာတဲ့ ေသနတ္နဲ့ ခုခံပစ္သတ္ခဲ့ရတာမ်ိဳးလည္း ႀကံဳရတယ္။
ရာသီဥတုႀကမ္းတမ္းရက္စက္မွဳ အစာေရစာ ျပတ္ေတာက္မွဳ နဲ႔ ဒါဏ္ရာေတြက သူ႔ကို အားအင္ ကုန္ခမ္း ႏြမ္းနယ္ေစတယ္။ စားစရာ ရွာမေတြ႔တိုင္း မ်က္စိေရွ႔မွာ လွဳပ္လွဳပ္ရြရြ ျမင္ျမင္ ကရာ အေကာင္ေတြ အရွင္လပ္လပ္ ေကာက္စား အားျဖည့္ရျပန္တယ္။
သိုးထိန္း မိန္းမႀကီး မက္ဒီ နဲ႔ ေတြ႔ဆုံခဲ့ရၿပီး သူမက ဒါဏ္ရာေတြ ေပ်ာက္ကင္းတဲ့အထိ သူ့႔ ကက္ဘင္အိမ္ကေလးထဲမွာ ေစာင့္ေရွာကထား္ခဲ့တယ္။ေဆး၀ါးကုသ ေပးခဲ့တယ္။
သိုးတစ္ေကာင္ကို သတ္ျဖတ္ေက်ာ္ခ်က္ၿပီး အဟာရအျဖစ္ ေႀကြးေမြးခဲ့တယ္။
အဲဒီကေန တဆင့္ ေရွ႔ခရီး ဆက္ခဲ့ေတာ့ ကက္ဘင္ အိမ္ငယ္ကေလးတလုံးနဲ႔ နို႔စို႔ ကေလးတေယာက္နဲ႔ ကသီကရီ ေနေနရတဲ့ မုဆိုးမေလး ဆာရာ က သူ႔ကို စားစရာနဲ႔ အိပ္စရာအျပင္ တညတာ ေႏြးေထြးမွဳကို ဂရုတစိုက္ စီစဥ္ေပးခဲ့့တယ္။
နံနက္ မိုးလင္းခ်ိန္မွာေတာ့ ဆာရာ့ကို ဒုကၡေပးေႏွာင့္ယွက္ဖို႔ ေရာက္လာတဲ့အက်င့္ဆိုးဆိုး ရန္းကီး သုံးေကာင္ကို သူက ႏွိမ္နင္းႏိုင္ခဲ့ ၿပီး ဆာရာတို႔ သားအမိကို ကယ္တင္ခဲ့ႏိုင္တယ္။
လမ္းမွာ သားသတ္သမားမိသားစု တခုရဲ႔ ႏြားကေလး အကင္သားနဲ႔ ၀ိုင္းဖြဲ႔ ညစာ စားေနႀကတာကိုလည္း ႀကံဳဆုံခဲ့ရပါေသးတယ္။
ခုလို စြန္႔စားခန္းေတြနဲ႔ ဒလစပ္ ေတြ႔ႀကံဳ ေနရခ်ိန္မွာပဲ ဘခင္ မရွိေတာ့တဲ့ ေနာက္ အဒါး ဟာ ၿမိဳ႔ျပကို စြန္႔ခြာလို႔ သူ႔အေဖရဲ႕ကိုးလ္ေမာင္းတိန္း ေတာင္တန္းေပၚက လယ္ေတာကို အုပ္ခ်ဳပ္ စီမံဖို႔ ဘလက္ကို႔ဗ္ (Black Cove) ကို ေရာက္ရွိလာခ်ိန္ ျဖစ္ပါတယ္။ သူမဟာ လယ္ေတာကိစၥမွာ စီမံဖို႔ နားလည္ ကြ်မ္းက်င္မွဳ မရွိတဲ့အတြက္ အိမ္နီးခ်င္း သူငယ္ခ်င္းမေလး ရူဘီ က အတူလာေနၿပီး ကူညီ လုပ္ကိုင္ေပးရတယ္။ အဒါးရဲ႔ အာရံု ထဲမွာေတာ့ ကေတာ့္ကေတာ္ ေအာ္ေနတဲ့ ႀကက္အုပ္ႀကီးနဲ့အတူ ႏွင္းေတာကို ျဖတ္လာေနမဲ့ အင္မဲန္ကို ျမင္ေယာင္ေနတာပါ။ ဟုတ္လည္း ဟုတ္ပါတယ္။ အင္မဲန္ တကယ္ျပန္လာေနတာပါ။အဒါး ဟာ သူ႔မ်က္စိကို ယုံေတာင္ မယုံရွာဘူး။ ဒါေပမဲ့ ….
ေပ်ာ္စရာ အခ်ိန္ကေလးက တိုေတာင္းလြန္းပါတယ္။
သူတို႔အတြက္ အတူေနရခ်ိန္ကေလးက တစ္ညတာမွ်သာပါပဲ။
မနက္လင္းတာနဲ႕ တပ္ေျပးေတြကို အမဲလိုက္ မုဆိုးေတြလို အနံ႔ခံ ရွာေနႀကၿပီ။ ေျခရာခံလို႔ လိုက္လာေနႀကၿပီ။
စစ္ႀကီးက ၿပီးေတာ့မယ္ဆို။ အိမ္ျပန္ခ်င္တဲ့ စစ္သားေတြကို ဘာ့ေႀကာင့္ လြတ္လပ္ခြင့္ မေပးတာလဲ။ ဘာ့ေႀကာင့္ ၀ရံုးသုန္းကား လိုက္ဖမ္းေနတာလဲ။ အင္မဲန္ စဥ္းစားမရၿပီ။
ေနာက္ဆုံးမွာေတာ့ တပ္ေျပးေတြကို လိုက္လံ ဖမ္းဆီးတဲ့စစ္သား (union soldiers )ေတြ ရယ္ ၊ရန္းကီး ေတြရယ္ ၿပီးေတာ့ Home guard လို႔ေခၚတဲ့ အိမ္ေစာင့္ အဖြဲ႔၀င္ေတြရယ္ ျမင္းကိုယ္စီ စီး ေရာက္လာၿပီး အဒါး တို႔ကို ၀ိုင္းထားလိုက္ တယ္ ။
လွ်ပ္တျပက္ အခ်ိန္တခဏအတြင္း အေျခအေနက သိပ္ရွဳပ္ေထြးသြားတယ္။ ႏုနယ္တဲ့ မိန္းမသားကေလးေတြ ေယာကၤ်ားသားႀကီးေတြနဲ႔ အၿပိဳင္ ေသနတ္ကိုယ္စီကိုင္လို႔ အေသအလဲ ခုခံေနႀကရၿပီ။
ဟုန္းမ္ဂတ္ မင္ဘာ ဘိုစီနဲ႔ အင္မဲန္ ျမင္းကိုယ္စီ စီး ထိပ္တိုက္ ေတြ႔ဆံုႀကတယ္။
တေယာက္တလွည့္ ပစ္ခတ္ႀကတယ္။ ဘိုစီက ဗိုင္းကနဲ ျမင္းေပၚကေန လိမ့္က် ပြဲခ်င္းၿပီး ေသသြားတယ္။ အင္မဲန္က ေတာ့ ထူထူေထာင္ေထာင္ပါပဲ။ သူ ..ဘာမွ မျဖစ္ပါဘူးေနာ္။
အဒါးေတြးေနတယ္။မ်က္ေျခမျပတ္ႀကည့္ေနတယ္။
အင္မဲန္က လုံးလုံး မလွဳပ္ဘူး။ ျမင္းေပၚမွာပဲ စမတ္က်က် အထိုင္မပ်က္ ရွိေနဆဲ။
လက္တဘက္က ဇက္ႀကိဳးကို ကိုင္ထားၿပီးေသနတ္ကိုင္တဲ့ လက္ကေတာ့ ေအာက္ကို တြဲေလာင္းက်လို႔။
သူ ဒါဏ္ရာ မရပါဘူးေနာ္။
ေဟာ .နည္းနည္း .နည္းနည္း ယိုင္လာတယ္။ ေခါင္းလွဳပ္လာတယ္။ေမးစိလွဳပ္လာတယ္။
အလိုဘုရား ေသြးေတြလား။ ထိုးအံလိုက္ၿပီ။ ျမင္းေပၚကေန ကားကနဲ့ ျပဳတ္က်တယ္။
အဒါး အေျပးကေလးသြားပါတယ္။
ၿပဴးေႀကာင္ေႀကာင္ျဖစ္ေနတဲ့ မ်က္စိေတြက မလွဳပ္ေတာ့ဘူး။
သူငယ္အိမ္ မလွဳပ္တာပါ။ ပါးစပ္က အဒါးကို ေခၚေနသလား။
ယဲ့ယဲ့ အသံထြက္လာ။
အဒါးချမာ ပါးခ်င္းကပ္။မ်က္ႏွာခ်င္းအပ္ ႏွုတ္ခမ္းခ်င္းထိစပ္ အသက္ရွဴလမ္းေႀကာင္းကိုဖြင့္ ။
တတ္သေရြ႔ ႀကိဳးစား။ အို.အဒါးကို ဘုရားသခင္ သနားညွာတာေတာ္မမူ အင္မဲန္ကို ေခၚေတာ္မူသြားေပၿပီပဲ။
ကိုးလ္ေမာင္းတိန္းရဲ႔ အလွအပေတြ က ဘယ္မွာ ေမ်ာလြင့္ကုန္ၿပီလဲ။ အရာရာ အက်ည္းတန္ေနတယ္။အရုပ္ဆိုးေနတယ္။ တေလာကလုံး အေမွာင္ေတြ ဖုံးသြားသလား။
အဒါး ရဲ႔ ခံစားခ်က္ကို ဘယ္သူျမင္ႏိုင္မလဲ။ ရူဘီလည္း မကယ္ႏိုင္။ သိုးကေလးေတြလည္းမကယ္ႏိုင္။
ေျဖသာစရာ တခု အဒါး ရလိုက္တာက အင္မဲန္ေပးခဲ့တဲ့ သမီးကေလး ဂေရ႕စ္(Grace Inman)ပါ ပဲ ။
ေနာက္ သုံးႏွစ္အႀကာမွာ အဒါးနဲ႔ ဂေရ႔စ္ တို႔ အင္မဲန္ရဲ႔ အုပ္ဂူမွာ အလြမ္းေျပ ပန္းကေလးေတြ ႀကဲခ်လိုက္တယ္။ ျဖဴျဖဴေဖြးေဖြး သိုးကေလးေတြ ပတ္လည္ ၀န္းရံလို႔။
Florist
Family Magazine, June, 2014
Family Magazine, June, 2014
No comments:
Post a Comment