(က်န္းမာေရးမဂၢဇင္း ေအာက္တုိဘာ၊ ၂၀၁၂)
အခန္း(၁)
ကြန္ပ်ဴတာဖန္သားျပင္ေပၚက ႐ုပ္ပံုမ်ားကိုၾကည့္ရင္း ျမလြန္းညိဳ မ်က္လံုးမ်ားျပာေ၀သြားသည္။ ၿဂိဳလ္သား အီးတီလိုလို၊ ဆင္သတၱ၀ါလိုလို လူသား႐ုပ္ပံုလႊာမ်ားက အာ႐ံုအလံုးစံုကို ၿခိမ္းေျခာက္မင္းမူ ေနေလသည္။
ေသြးပ်က္စရာ႐ုပ္ပံုမ်ား။
ကြန္ပ်ဴတာခံုကေန အလန္႔တၾကား ထရပ္စဥ္ လူက ယိမ္းယိုင္လဲက်ေတာ့မတတ္ မိုက္ခနဲ ျဖစ္သြားသည္။ ထိုင္ခံုေနာက္မွီကို ဖတ္ခနဲ ဖမ္းဆုတ္အားျပဳလုိက္ရေသးသည္။ ကမ ၻာမွာ ကံအဆိုးဆံုး လူသားသည္ မိမိမွတစ္ပါး အျခားမရွိေတာ့ဟု ထင္ျမင္လာကာ ၀မ္းပမ္းတနည္း ႐ိႈက္ငိုမိသည္။
``ခစ္ခစ္ခစ္ခစ္ ခစ္ခစ္ခစ္´´
ရယ္သံေလးမ်ား ထြက္ေပၚလာသည့္ မွန္တင္ခံုေပၚက လက္ကုိင္ဖုန္းကို အေျပးအလႊား ေကာက္ကိုင္ဖြင့္လိုက္ရေသာ္လည္း ထူးသံမျပဳႏိုင္ေသး။
``ျမ…ျမ … နားေထာင္ေနလား..´´
ခင္ပြန္းသည္၏အသံ။ တိုးညင္းစြာ အသံျပဳရေတာ့သည္။
``ဟုတ္ကဲ့ ေမာင္ေရ … ကၽြန္မပါ´´
``ေဆာရီးကြာ၊ ျမ အလုပ္႐ႈပ္ေနလား´´
``ဟုတ္ကဲ့ အုိ . . . မဟုတ္ဘူး မ႐ႈပ္ဘူး၊ နည္းနည္း အင္တာနက္ၾကည့္႐ံုကေလးပါ ေမာင္ရယ္´´
မညာစဖူး ညာလိုက္ရျခင္းကို လိပ္ျပာမလံုခ်င္။
ဘာေတြမ်ား ၾကည့္ေနလဲ ဆိုစမ္းပါဦး´´
႐ုတ္တရက္ ဘာေျပာရမွန္းမသိ။ ျဖတ္ထိုးဉာဏ္ကို သံုးရသည္။
``မၾကာခင္ ေဆာင္းေရာက္ေတာ့မယ္ မဟုတ္လား၊ ျမ ေဆာင္းရာသီ ဖက္ရွင္ဒီဇိုင္းေတြ ရွာေနတာ ေမာင္ရဲ႕´´
``ေကာင္းတယ္ေဟ့၊ ဆက္လုပ္၊ ေအာ္ ဒါနဲ႔ပဲ ေျပာမယ့္ကိစၥေမ့ေတာ့မလို႔၊ ကိုယ္ ဒီေန႔ အိမ္ ေစာေစာျပန္လာမယ္၊ ၿပီးေတာ့ ဒီညကို မင္းနဲ႔အတူတူ ေအးေအးလူလူ …´´
``ဟုတ္ကဲ့ …ျမ သိပါၿပီ´´
ေဒါက္ခနဲျမည္သည့္ ဖုန္းပိတ္သံႏွင့္အတူ သက္ျပင္းကို ဟင္းခနဲခ်လိုက္မိသည္။
ခင္ပြန္းသည္ `ေဒါက္တာအံ့ဘုန္းျမတ္´မွာ ခြဲစိတ္အထူးကု ဆရာ၀န္တစ္ဦးျဖစ္ၿပီး ေလာေလာ ဆယ္ အေရးႀကီးေသာလူနာမ်ားရွိေနသည္ျဖစ္၍ ယခုတေလာ ေဆး႐ံု၌ `ညတာ၀န္´က်ေနသည္။ ယေန႔ည `ညတာ၀န္´ရွိပံုမရ။ ခါတိုင္း ခင္ပြန္းသည္ထံက ေစာေစာျပန္လာမည္ဟုၾကားတိုင္း အထူးပင္ ေပ်ာ္ရႊင္မိရတတ္သည္။ `ဒီညကို မင္းနဲ႔အတူတူ ေအးေအးလူလူ´ဟု ၾကားလိုက္ရလွ်င္ေတာ့ ဆိုဖြယ္ မရွိေတာ့။ ရွက္ေသြးျဖာကာ မ်က္ႏွာက ရဲခနဲျဖစ္သြားရတတ္သည္။
ထို႔ေနာက္ တူႏိုင္ . . .အိုင္ ဆယ္လီဘရိတ္မိုင္လဗ္ေဖာ္ယူ . . . အစရွိသည့္ ေတးစာသားကို တိုးတိုးညည္းလ်က္ စားေကာင္းေသာက္ဖြယ္ ညစာမ်ားကို ျပင္ဆင္ေနမိတတ္သည္။ ၿပီးလွ်င္ ေရမိုးခ်ဳိး အေမႊးနံ႔သာမ်ား လိမ္းက်ံကာ အိမ္ျပန္လာမည့္ ခင္ပြန္းသည္ကို သာယာၿငိမ့္ေညာင္းသည့္ ေတးသြား သံစဥ္မ်ား ဖြင့္ထားလ်က္ ရင္ခုန္မြတ္သိပ္စြာ ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနမိရတတ္သည္။ ယခုမူ သက္ျပင္းအေမာကို သာ အခါခါခ်လ်က္ ခြဲစိတ္ခန္းတြင္း ၀င္ရေတာ့မည့္ လူနာတစ္ေယာက္ကဲ့သို႔ တစ္စံုတစ္ရာကို ေနာက္ဆံတင္းကာ ပူပန္စိုးထိတ္ေနမိေတာ့သည္။
သည္အတုိင္းမျဖစ္ေခ်။ ညစာအတြက္ ျပင္ဆင္ရဦးမည္။ မေန႔က သံေစ်းရွိ ေရႊငါးေမာင္ေမာင္ ပင္လယ္စာေရာင္းခ်သည့္ဆိုင္မွ ၀က္ေပါင္ေျခာက္မ်ား၊ ၾကက္ေၾကာတံုးမ်ား၊ ေရညွိဂဏန္းအသားလိပ္ မ်ား၊ ငါးဖယ္ေခ်ာင္း၊ ၾကက္အူေခ်ာင္းမ်ား စံုလင္စြာ ထုတ္ယူလိုက္သည္။ ဘ႐ိုကိုလီ၊ ေဂၚဖီထုပ္၊ ပန္း ေဂၚဖီပြင့္၊ မုန္လာဥနီ၊ အာလူး၊ ပဲသီးတို႔ကို အေလာေတာ္ အတံုးေလးမ်ားတံုးကာ ေရေႏြးပြက္ပြက္ဆူ တြင္ ထည့္ျပဳတ္လိုက္သည္။ ခ်ကာနီးလွ်င္ အခ်ဳိအငန္ အရသာထည့္မည္။ ၀က္ေပါင္ေျခာက္ကို အသားကင္စက္တြင္ တူးတူးေမႊးေမႊးျဖစ္လာသည္အထိ ကင္လိုက္သည္။ ၾကက္အေၾကာတံုးကို ႏွစ္ျခမ္းျခမ္း၊ က်န္ အသားေခ်ာင္းတို႔ကို အေလာေတာ္ လွီးျဖတ္ကာ ဆီပြက္ပြက္ဆူတြင္ အားလံုးေရာ ထည့္ေၾကာ္ၿပီး အနီေရာင္သမ္းလာသည္ႏွင့္ ဆယ္ယူလိုက္ကာ ဆန္ခါႏွင့္ ဆီစစ္ထားလိုက္သည္။ ၾကက္သြန္နီမ်ား အကြင္းလိုက္လွီးထားလိုက္ကာ ခရမ္းခ်ဥ္သီး၊ င႐ုတ္ေဆာ့စ္ပုလင္းမ်ားႏွင့္အတူ စားပြဲ ေပၚတြင္ အသင့္ျပင္ဆင္ထားလိုက္သည္။ သူတို႔ႏွစ္ဦး၏ညစာက အသီးအရြက္စံုစြပ္ျပဳတ္ႏွင့္ အသားလံုး၊ အသားေခ်ာင္းေၾကာ္မ်ားပဲ ျဖစ္သည္။
ထို႔ေနာက္ ေရခ်ဳိးခန္းတြင္း၀င္ကာ ေရကန္ဇလံုထဲသို႔ ေရပူေရေအး ေရာစပ္ျဖည့္လိုက္သည္။ တစ္ကိုယ္ေရ ေဘာ္ဒီျဗဴးတီးအခန္း၌ ဒီေဂ်လုပ္သည့္ ရီမစ္စ္ေတးသြားႏွင့္ အတူ ကခုန္သည္။ ေရမခ်ဳိး ခင္ ဤသို႔ ၁၅ မိနစ္ခန္႔ ေတးသြားႏွင့္အတူ အခ်ိန္ကိုက္ ကခုန္ေနက်ျဖစ္ေသာ္လည္း ယေန႔ ခႏၶာကိုယ္က မလုိက္ႏိုင္။ ယခင့္ ယခင္ေန႔မ်ားကဲ့သို႔ တက္ႂကြမႈ မရွိလွေၾကာင္းကို သူမဘာသာ သိနားလည္လုိက္သည္။
အခန္း(၂)
ျမလြန္းညိဳသည္ ေမာ္ဒယ္လ္ေလာကတြင္ အမ်ားက စံထားအတုယူရသည့္ ေမာ္ဒယ္လ္တစ္ဦး ျဖစ္သည္။ ကက္ေ၀ါ့လ္ခ္ ေလွ်ာက္ရမလား၊ ဖက္ရွင္ျပရမလား၊ အခမ္းအနားမ်ားတြင္ ေဖ်ာ္ေျဖ တင္ဆက္သူ လုပ္ရမလား၊ ျမန္မာအက၊ အေနာက္တုိင္းအကတုိ႔ျဖင့္ ေဖ်ာ္ေျဖရမလား၊ အကေကာင္း သကဲ့သို႔ အဆိုလည္း ပိုင္သူျဖစ္သည္။ အဘက္ဘက္က အရည္အေသြးအျပည့္ရွိသည့္ ေမာ္ဒယ္လ္ တစ္ဦးျဖစ္သည္။ အေရးႀကံဳသည့္အခါ (မလႊဲမေရွာင္သာသည့္အခါမ်ိဳးတြင္) ထုိအရည္ အေသြးမ်ားကုိ ေဖာ္ထုတ္ေလ့ရွိသည္။ သုိ႔ေသာ္ သူမ၏တစ္ခုတည္းေသာ လမ္းေၾကာင္းက ေမာ္ဒယ္လ္တစ္ဦးအျဖစ္ ခုိင္မာစြာရပ္တည္ေရးပင္ျဖစ္သည္။
တစ္ခါက ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္မွ အင္တာဗ်ဴ၀ါလူငယ္တစ္ဦးက သူမကုိ ႐ုတ္တရက္ႀကီး အဆက္ အစပ္မရွိ ေမးလာဖူးသည္။
“သီခ်င္းဆုိဖုိ႔ အစီအစဥ္ရွိပါသလား၊ စာေရးဖုိ႔ေရာ”
ျမလြန္းညိဳ ထုိစဥ္က စိတ္အခ်ဥ္ေပါက္ သြားခဲ့ေသးသည္။
“ကၽြန္မက ေမာ္ဒယ္လ္တစ္ဦးပါ”
ပါးနပ္စြာေျဖသည္ကုိ ထုိအင္တာဗ်ဴ၀ါ လူငယ္က ေက်နပ္ပံုမရ။ အတို႔အဖြ စာနယ္ဇင္း သမားပီပီ အတြန္႔တက္သည္။
“ဒါကဒီလုိပါ..ခုေခတ္ေမာ္ဒယ္လ္ေတြ တခ်ိဳ႕ သီခ်င္းဆုိတယ္၊ တခ်ဳိ႕က စာေတြေရးၾကတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ကူးေလးမ်ား ရွိမလား လုိ႔ ေမး...ေမး..”
“အမွန္အတုိင္းေျပာရရင္ ဒီေန႔ဆုိေနတဲ့ အဆိုေတာ္မိန္းကေလးေတြထက္ အဆတစ္ရာ သာေအာင္ ကၽြန္မဆုိႏိုင္သားပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဆုိႏိုင္တုိင္း ဆုိတတ္တုိင္း ကၽြန္မဘာျဖစ္လုိ႔ လုိက္ဆုိရမွာ လဲမဟုတ္ဘူးလား။ ကၽြန္မက ေမာ္ဒယ္လ္ေလ။ ေမာ္ဒယ္လ္ေလာကမွာ နာမည္ေလး နည္းနည္းရတာ နဲ႔ စာေစာင္ေတြမွာ စာေတြ၊ ကဗ်ာေတြ ၀င္ေရးလုိေရး၊ သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြနဲ႔အၿပိဳင္ ႐ုပ္ရွင္ဗီဒီယုိေတြ ၀င္႐ုိက္လုိ႐ုိက္၊ ျမဴးဇစ္ကုိ ေသခ်ာမေလ့လာဘဲ အဆုိေတာ္ေတြၾကား သီခ်င္း၀င္ဆုိလုိဆုိ၊ ဒါမ်ိဳး ကၽြန္မ ဘယ္ေတာ့မွ မလုပ္ဘူး”
ထုိ႔ေနာက္ အိမ္တြင္ခ်ိတ္ဆြဲထားသည့္ ပန္းခ်ီကားတခ်ိဳ႕ကုိ ညႊန္ျပကာ ျမလြန္းညိဳက ခိုင္ခုိင္ မာမာ ေျပာခဲ့ေသးသည္။
“ေဟာဒါေတြအားလံုး ကၽြန္မကုိယ္တုိင္ ေရးဆြဲထားတဲ့ ပန္းခ်ီကားေတြပဲ၊ ဟုိးဘက္မွာ အခန္း တစ္ခန္းရွိေသးတယ္။ ဖက္ရွင္အတြက္ ဒီဇုိင္းေတြ၊ ကုိယ္တုိင္တီထြင္ေရးဆြဲရင္းနဲ႔ စိတ္ကူးေပၚသလုိ ဖမ္းဆုပ္ထားတဲ့ sketch တန္းလန္းေတြမွ အမ်ားႀကီး။ အခုကၽြန္မ ပန္းခ်ီကားေတြခ်ျပလုိက္ရင္ ေလာကနတ္ တစ္ခန္းစာအျပည့္ ေအးေအးေဆးေဆးပဲ။ ဒါေပမဲ့ ဘာလုပ္မွာလဲရွင္၊ ေမာ္ဒယ္လ္ဆိုတဲ့ ပါ၀ါသံုးၿပီး ပန္းခ်ီျပပြဲ ခင္းက်င္းျပသတာမ်ိဳးနဲ႔လည္း ပရိသတ္အေပၚ ကၽြန္မ အျမတ္မထုတ္ဘူး။
ဘာလဲ အခုေတာင္ ပန္းခ်ီလို႔ေျပာမိတာနဲ႔ ရွင္က ကၽြန္မကုိ ပန္းခ်ီပညာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေမးခြန္း ေတြ ထုတ္ခ်င္ေသးလား။ ၀မ္းနည္းပါတယ္ရွင္။ ကၽြန္မ ေျဖမွာမဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္မကုိယ္ ကၽြန္မ ေမာ္ဒယ္လ္တစ္ဦးလုိ႔ပဲ ႏွလံုးသြင္းၿပီး အလုပ္လုပ္ေနတာ။ ကၽြန္မေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ ဒီ ေမာ္ဒယ္လ္လမ္း ေၾကာင္းအတုိင္းပဲ စြဲစြဲၿမဲၿမဲသြားမွာပဲ၊ ဟုိစပ္စပ္ သည္စပ္စပ္ ကၽြန္မ မလုပ္ဘူး”
ထုိအင္တာဗ်ဴး စာမ်က္ႏွာေပၚတင္ျပလာခဲ့စဥ္က ေမာ္ဒယ္လ္ေလာကတစ္ခုလံုး အုန္းအုန္း ကၽြတ္ကၽြတ္ျဖစ္သြားခဲ့ဖူးသည္။ သူ တစ္ပါးကုိ ထိခိုက္မႈရွိသည္။ ထုိသုိ႔ မေျပာသင့္ဟု ျပစ္တင္သည့္ ေ၀ဖန္ေရးဆရာမ်ားလည္း ရွိသကဲ့သုိ႔၊ ေကာင္းတယ္မွန္တာ ေျပာတာပဲဟု ေထာက္ခံသူမ်ားလည္း ရွိသည္။ ျမလြန္းညိဳကေတာ့ မိမိကိုယ္မိမိ ယံုၾကည္မႈအျပည့္ရွိသည္။ သူမ်ားသြားသည့္ လမ္းေၾကာင္း မလုိက္ဘဲ၊ လမ္းသစ္ထြင္ ေလွ်ာက္လွမ္း႐ံုသာမက စစ္မွန္သည့္ ပင္ကိုအရည္အေသြးမ်ား ျပည့္၀ ျခင္းေၾကာင့္ ေမာ္ဒယ္လ္ေလာကတြင္ နာမည္ပ်က္မရွိေလဘဲ ေကာင္းေသာသတင္းမ်ားျဖင့္သာ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားခဲ့၏။
အထူးသျဖင့္ မီဒီယာေပါင္းစံုက အင္တာဗ်ဴးလုပ္ေလတုိင္း ျမလြန္းညိဳ၏ ေျဖဆိုမႈမ်ားမွာ ကိုယ္ပုိင္ဟန္၊ ကိုယ္ပုိင္အေတြးအေခၚ၊ ကိုယ္ပုိင္ခံယူခ်က္ျဖင့္ ေျပာဆုိေျဖၾကားျခင္းေၾကာင့္ အျခား ေမာ္ဒယ္လ္မ်ားႏွင့္မတူ တစ္မူထူးျခားကာ အမ်ား၏အာ႐ံု၀င္စားမႈကုိ ပုိမိုရရွိခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
မ်ားေသာအားျဖင့္ ယေန႔ေခတ္ ေမာ္ဒယ္လ္မ်ားမွာ မီဒီယာမ်ားက တုိ႔ဆြ၊ ေျမႇာက္ပင့္ ေမးၾက ေလတုိင္း ေသြးနထင္ေရာက္ကာ စကားႀကီး စကားက်ယ္ ေျပာဆုိတတ္ၾကသည္။ သိုသိပ္ရမည့္ တစ္ကိုယ္ေရကိစၥမ်ားကုိပင္ ထိန္းကြပ္ျခင္းမရွိေတာ့ဘဲ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ (အိတ္သြန္ဖာေမွာက္) ေျဖၾကား တတ္ၾကသည္။
ပြင့္လင္းျခင္းႏွင့္ စည္းမဲ့ျခင္းကုိ နားရွင္းပံုမရ။ ရဲရင့္မႈႏွင့္ ႐ုိင္းပ်မႈကုိ ကြဲျပားပံုမရ။ လွ်ိဳ႕၀ွက္ ထိန္ခ်န္ျခင္းႏွင့္ ေစာင့္စည္းထိန္းသိမ္းျခင္းကို နားလည္ပံုမရ။ မ်ဳိသိပ္ေအာင့္အီးျခင္းႏွင့္ သုိသိပ္ ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းကုိ သိရွိပံုမရ။ သိကၡာႏွင့္ ရိကၡာကုိ ေရာေထြးတတ္ၾကျပန္သည္။ ဂ်ာနယ္သမားတခ်ဳိ႕၏ အတို႔အဆြ လိႈင္းလံုးမ်ားေအာက္တြင္ မိမိစကားလံုးမ်ားႏွင့္ မိမိ နစ္မွန္းမသိ နစ္ျမဳပ္ေနၾကရလ်က္ ဒါကိုပင္ တခ်ဳိ႕က ေအာင္ျမင္ျခင္းဟု ေရလုိက္လြဲ မွတ္ယူေနၾကျပန္သည္။
ေအာင္ျမင္ဖုိ႔ ဇြဲရွိရမယ္၊ လံု႔လ၀ီရိယ ရွိရမယ္ (ထုိသုိ႔ေျပာသူကိုယ္တုိင္ ဇြဲလံု႔လဟူသည္ကုိ ဘာမွန္းမသိခဲ့)။ ႀကိဳးစား၊ ႐ုိးသားရမယ္ (ထုိသုိ႔ေျပာသူ ကိုယ္တုိင္ ႐ိုးသားႀကိဳးစားမႈမရွိ)။ သုိ႔ျဖစ္ရာ အင္တာဗ်ဴး အေမးအေျဖမ်ားမွာ အပ္ေၾကာင္းထပ္လ်က္ အမ်ားအျမင္တြင္ စိတ္ပ်က္စရာ ျဖစ္ေနေတာ့သည္။ေ နာက္တစ္ခ်က္ အ႐ုပ္ဆိုးသည့္ကိစၥမွာ ေမာ္ဒယ္လ္အမ်ားစုသည္ တစ္ဖက္လူက မိမိ ထက္ႀကီးသည္ျဖစ္ေစ၊ ငယ္သည္ျဖစ္ေစ မိမိ ကိုယ္မိမိ “သမီးက သမီးက”ဟု သံုးႏႈန္းတတ္ ၾကျခင္းပင္။
“သမီး”ဆုိသည့္ အသံုးအႏႈန္းမွာ တစ္ဖက္သားအေပၚ မီွခုိအားကိုးစိတ္မ်ားျပားကာ မိမိ ကုိယ္မိမိ ယံုၾကည္စိတ္နည္းပါးျခင္းကုိ ေဖာ္ေဆာင္ေနေၾကာင္း ေမာ္ဒယ္လ္အမ်ားစုမွာ သိရွိနားလည္ ထားၾကပံုမရ၊ မိမိတို႔သည္ မိဘရင္ခြင္က ကေလးမဟုတ္ေတာ့၊ ဆရာမရင္ခြင္က တပည့္ေက်ာင္းသား မဟုတ္ေတာ့။ မည္မွ်ပင္ အသက္ငယ္ရြယ္ေစကာမူ ဤသုိ႔ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ေမာ္ဒယ္လ္အျဖစ္ လုပ္ငန္းခြင္အတြင္း ၀င္ေရာက္လႈပ္ရွားေနၾကၿပီဆိုလွ်င္ျဖင့္ “သမီး”ဟုမသံုးႏႈန္းသင့္ေတာ့ေၾကာင္း၊ “ကၽြန္မ” ဆုိသည္က မိမိကိုယ္မိမိ ယံုၾကည္မႈ အျပည့္ရွိေၾကာင္း ေဖာ္ၫႊန္းသည့္ နာမ္စားျဖစ္ကာ မိန္းမသားဘ၀ကုိ ပုိ၍ ေလးနက္တည္ၾကည္ေစေၾကာင္း သည္အခ်က္မ်ားကုိ ျမလြန္းညိဳက ေကာင္းစြာနားလည္ထားပံုရသည္။ မည္သူႏွင့္မဆုိ “ကၽြန္မ” “ကၽြန္မ” ဟု ယံုၾကည္ခုိင္မာစြာ ေျပာဆိုတတ္ျခင္းက ထူးျခားသည့္ ကိုယ္ပိုင္ ဟန္တစ္ခုအျဖစ္ ထင္ရွားခဲ့ျပန္သည္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ေမာ္ဒယ္လ္ အမ်ားစုမွာ စိတ္ကူးထဲက ခ်စ္သူ႔ပံုရိပ္ကို ေဖာ္ၾကၿပီဆိုလွ်င္ ေကာင္းေပ့ညြန္႔ေပ့ဆုိသည့္ အရည္အေသြးမ်ားကို ေရွ႕တန္းတင္ ေျပာဆုိတတ္ၾကသည္။ ဥပမာ ႐ုပ္ေခ်ာရမယ္၊ ပညာတတ္ရမယ္၊ စီးပြားရွာႏိုင္ရမယ္ စသျဖင့္ အေပၚယံကိစၥမ်ားကုိ ဦးစားေပး ေနခ်ိန္တြင္ ျမလြန္းညိဳကေတာ့ ထုိသုိ႔မဟုတ္ခဲ့။
“ကိုးကြယ္တဲ့ ဘာသာတရား တူရမယ္၊ ဘုရားသခင္ကို ဦးထိပ္ထားေဆာင္ရြက္တတ္သူ ျဖစ္ရမယ္”ဟု ရဲရဲေျဖဆုိခဲ့ျပန္သည္။ ထုိမွ်မက အသက္ႀကီးႀကီး-ငယ္ငယ္၊ ၀ါရင့္ရင့္-ႏုႏု၊ အႏုပညာ ရွင္မ်ားအၾကား ေရပန္းစားေနသည့္ “ေအာင္ျမင္မႈ” ဆိုသည္ႏွင့္ စကားလံုးႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ျမလြန္းညိဳ အယူအဆက ရဲရင့္ျပတ္သားလွသည္။
“ရွင္တုိ႔ေျပာေျပာေနတဲ့ အဲဒီ ေအာင္ျမင္မႈဆိုတာႀကီးကုိ ကၽြန္မတစ္ခါမွ မစဥ္းစားဖူး ဘူး၊ သိလည္းမသိဘူး၊ သိလည္း မသိခ်င္ဘူး၊ ကၽြန္မက ကၽြန္မ၀ါသနာပါတဲ့ ဒီေမာ္ဒယ္လ္ အလုပ္ကုိပဲ အာ႐ံုစုိက္ၿပီး လုပ္ေနတယ္၊ ေမာ္ဒယ္လ္တစ္ဦးအျဖစ္ ကၽြန္မကုိ ပရိသတ္ေတြ ႏွစ္သက္ဖုိ႔၊ အားေပးဖုိ႔၊ ေကာင္းေသာ အရည္အခ်င္းအေပၚအေျခခံၿပီး လူခ်စ္လူခင္မ်ားျပားေအာင္ ဖမ္းစားဖုိ႔၊ ဒါကုိပဲ ကၽြန္မ စဥ္းစားထားတယ္” ဟူ၍ ျဖစ္သည္။
ထုိသုိ႔ေသာ ျမလြန္းညိဳဆုိသည့္ ေမာ္ဒယ္လ္မိန္းကေလးသည္ လြန္ခဲ့သည့္ႏွစ္က ခြဲစိတ္ ဆရာ၀န္တစ္ဦးျဖစ္သူ ေဒါက္တာအံ့ဘုန္းျမတ္ႏွင့္ နဖူးစာပါကာ လက္ထပ္ခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ သူမ၏ အႏုပညာအရည္အေသြးတုိ႔က ေလ်ာ့က်မသြားဘဲ ပိုမုိတုိးတက္၀င့္ႂကြားလာခဲ့သည္မွာ အမ်ားအသိပင္။
အခန္း(၃)
သာယာၿငိမ့္ေညာင္းသည့္ ဂ်က္ဇ္ ေတး သြားမ်ား အခန္းတြင္း တုိးညင္းစြာ ပ်ံ႕လြင့္ေနပံု က တသိမ့္သိမ့္ယစ္မူးခ်င္စရာ ေကာင္းလွသည္။ သုိ႔ေသာ္ ...
“ျမ ေနမေကာင္းဘူးလား”
ညစာစားစဥ္ကတည္းက ျမလြန္းညိဳကို အံ့ဘုန္းျမတ္သတိထားမိေနခဲ့သည္။ ခုလည္း ဂ်ဴတီ မရွိခုိက္ အိမ္သို႔ေစာေစာျပန္လာ၊ ဇနီးသည္ႏွင့္ ေအးေအးလူလူေနမည္ဆုိပါမွ ျမလြန္းညိဳပံုစံက ထူးျခားစြာ ေအးစက္တိတ္ဆိတ္ေနသည္။ ျမလြန္းညိဳ၏နဖူးျပင္ကုိ ႏႈတ္ခမ္းျဖင့္ တို႔ထိနမ္း႐ိႈက္ကာ ေလသံျဖင့္ဆိုလုိက္လွ်င္ ျမလြန္းညိဳက မသိမသာ ႐ုန္းဖယ္ဟန္ျပဳသည္။
“အုိ ေကာင္းပါတယ္၊ ေန႔ခင္းက အင္တာနက္ၾကည့္တာ မ်ားသြားလုိ႔ပါ ေမာင္ရယ္”
“ခု ဘယ္လုိေနေသးလဲ”
“အင္း...အခုလား ...ေခါင္းေတြ အံုေနတယ္”
ထုိင္ေနရာကထကာ ဖြင့္ထားသည့္ ေတးသြားမ်ားကို ျမလြန္းညိဳက တိုးေလွ်ာ့ပစ္လုိက္ေသး သည္။ သည္ေလာက္ဆုိ အံ့ဘုန္းျမတ္ သေဘာေပါက္ၿပီ။ ဇနီးသည္က သူ႔ကုိ အလုိရွိပံုမရ။
“အုိေက ..ကိုယ္အိပ္ႏွင့္ၿပီ၊ ျမ ေဆးေသာက္လုိက္ဦး”
ယခင္က ျမလြန္းညိဳမအီမသာျဖစ္လွ်င္ ကိုယ္တုိင္ေဆးယူကာ ေရတစ္ခြက္ႏွင့္ ေစာင့္တုိက္ ေလ့ရွိေသာ္လည္း ယခုမူ ထုိသို႔မလုပ္မိျခင္းအတြက္ အံ့ဘုန္းျမတ္ သူ႔ကိုယ္သူအံ့ၾသမိသည္။ သို႔ေသာ္ ၾကာၾကာစိတ္ထဲမထား။ မိနစ္ပိုင္းအတြင္း သူအိပ္ေပ်ာ္သြားသည္။
ျမလြန္းညိဳသည္ အိပ္ေမာက်ေနသည့္ ခင္ပြန္းသည္ကို ငိုင္ေတြေတြ မ်က္လံုးမ်ားျဖင့္ အတန္ ၾကာထုိင္ၾကည့္ေနမိေသးသည္။ သည့္ေနာက္ အံ့ဘုန္းျမတ္၏ မ်က္ႏွာနားကပ္လ်က္ ႏႈတ္ခမ္းခ်င္း တို႔ထိအနမ္းေပးကာ အခန္းတြင္းမွ ထြက္လာခဲ့သည္။
ထုိညက ျမလြန္းညိဳ အိပ္မေပ်ာ္ခဲ့ပါ။ ၀ရန္တာထက္တြင္ သန္းေကာင္ယံေက်ာ္သည့္တုိင္ ငုတ္တုတ္ထုိင္လ်က္ တစ္ကိုယ္ေရ ေဆြးျမည့္ေၾကကြဲေနခဲ့ရသည္။ နံနက္ လင္းအားႀကီးခ်ိန္တြင္ အခန္း တြင္းျပန္၀င္ကာ ခင္ပြန္းသည္ကို ေက်ာခ်င္းကပ္လ်က္ အိပ္ေပ်ာ္ခဲ့ေတာ့သည္။
ျမလြန္းညိဳအိပ္ရာကႏိုးေတာ့ အံ့ဘုန္းျမတ္ မရွိေတာ့ပါ။ လက္ကုိင္ဖုန္းတြင္ မက္ေဆ့ဂ်္၀င္ေန သည္ကိုသာေတြ႕ရသည္။
“ႏုိးရင္ ကိုယ့္ဆီဖုန္းဆက္ပါ”
အိပ္ရာကႏိုးသည္ႏွင့္ ေသာက္ေနက်ေရပင္ မေသာက္ႏိုင္အားေတာ့ဘဲ သူ႔ထံ ဖုန္းေခၚရ သည္။ ဂဏန္းကုိးလံုးကုိ လက္မႏွင့္ ဖိလုိက္သည္။
၀၉၉၉-၇၂၉၃၂ ။
အံ့ဘုန္းျမတ္သည္ ျမလြန္းညိဳထံက အဆက္အသြယ္ကုိ စကၠန္႔ႏွင့္အမွ် ေစာင့္စားေနပံုရသည္။ Ring တစ္ႀကိမ္ျမည္႐ံုမွ်ႏွင့္ ခ်က္ခ်င္းေကာက္ကိုင္ခဲ့ေလသည္။
“ျမ..ခုမွႏိုးတာလား”
“အင္း...”
ျမလြန္းညိဳအသံက ႏိုးထခါစမုိ႔ ခပ္ အစ္ အစ္ ျဖစ္ေနေသးသည္။
“ကုိယ္ ဘာကူညီရမလဲ၊ ကုိယ္ ကူညီႏုိင္တာရွိရင္ေျပာပါ”
ျမလြန္းညိဳ နားမလည္။ စကားက အရင္း မရွိ အဖ်ား မပါ။
“ရွင္..ေမာင္ ဘာေျပာလုိက္တယ္”
“ေအာ္..ကိုယ့္စိတ္ထဲ ျမ ခုတေလာ တစ္ခုခုျဖစ္ေနသလားလုိ႔...”
ရင္ထဲထိတ္ခနဲျဖစ္သြားသည္။ သူ သိလွခ်ည္လား။ အုိသိမွာေပါ့၊ အရိပ္တၾကည့္ၾကည့္ ရွိခဲ့ သည့္ ခင္ပြန္းသည္ေပပဲ။
“ဘာမွ အေထြအထူးမရွိပါဘူး ေမာင္ရယ္”
ေအးစက္စက္တုံ႔ျပန္သံေၾကာင့္ သူ ၿငိဳျငင္သြားေလၿပီလား။
“ဒါျဖင့္ အုိေကေလ ...See you ..” ဟု ဆုိကာ ဖုန္းပိတ္သြားသည္။
ျမလြန္းညိဳသည္ စာအုပ္စင္ေပၚက ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္းမ်ားကုိ လက္လွမ္းမီသေရြ႕ ဆြဲယူကာ အိပ္ရာေပၚ ျဖန႔္ႀကဲပစ္တင္လုိက္သည္။ သူမ႐ုပ္ပံုမ်ားပါရွိသည့္ စာမ်က္ႏွာမ်ားကုိ လြမ္းဆြတ္စြာ လွန္ေလွာၾကည့္ေနမိသည္။ ေလးေရာင္ျခယ္ဓာတ္ပံုမ်ားက လွပရႊန္းလဲ့စြာ အစီအရီေပၚလာသည္။ ယခင္ကေတာ့ အင္တာဗ်ဴးလုပ္ရန္ ခ်ိန္းဆိုသမွ် ၀မ္းသာအယ္လဲ လက္ခံေတြ႕ဆံုခဲ့သည္ စိတ္ပါလက္ပါ ေျဖၾကားခဲ့သည့္ အားတက္သေရာ ဓာတ္ပံုမ်ား အ႐ုိက္ခံခဲ့သည္။
ယခုမူ အင္တာဗ်ဴးမ်ားကုိ တိမ္းေရွာင္ေနရၿပီ။ ဓာတ္ပံုအ႐ုိက္ခံလုိစိတ္လည္းမရွိေတာ့။ မဂၢဇင္းထဲက ျမလြန္းညိဳ၏အၿပံဳးမ်ားက မိမိအား ေလွာင္ေျပာင္သေရာ္ေနသကဲ့သုိ႔ မွတ္ထင္လာသည္။ မိမိ ဤမွ်လွပေခ်ာေမာခဲ့ဖူးသည္ဆုိသည့္အျဖစ္က မၾကာခင္ အိပ္မက္အလား မႈန္၀ါးသြားၾကေတာ့မည္။ “တစ္ခါတုန္းက ျမလြန္းညိဳဟာ..”ဟု လူအမ်ားက ဒ႑ာရီ တစ္ပုဒ္ႏွယ္ ေငြ႕ေငြ႕ကေလးသာ ေျပာဆုိၾက ေတာ့မည္။ ၾကည့္လက္စ မဂ္ၢဇင္းမ်ားကုိ တစ္အုပ္ၿပီး တစ္အုပ္ ဆြဲယူလႊင့္ပစ္လုိက္ကာ ျမလြန္းညိဳသည္ အိပ္ရာထက္ေမွာက္လ်က္ အသံထြက္ ငုိေႂကြးပစ္လုိက္ေတာ့သည္။
အခန္း(၄)
အင္တာဗ်ဴ၀ါမိန္းကေလးက ျမလြန္းညိဳကုိ မ်က္ေတာင္မခတ္တမ္း ၾကည့္လ်က္ဆုိသည္။
“မျမလြန္းညိဳကုိ အခုမွ အနီးကပ္ျမင္ဖူးတာ၊ မမတကယ္ေခ်ာတာပဲ၊ ဘာမွ အျပစ္ဆုိစရာကုိ မရွိဘူး” ျမလြန္းညိဳမ်ားစြာ ေက်နပ္သြားသည္။ ဒီလုိပဲျဖစ္ရေပမေပါ့။ ဒီလုိအျပစ္ ဆုိစရာမရွိေအာင္ အလွျပဳျပင္ေရးဆုိင္သုိ႔ မၾကာခဏသြားကာ ဂ႐ုတစုိက္ ျပဳျပင္ေနထုိင္ခဲ့ရသည္မဟုတ္လား။ အျခား ေမာ္ဒယ္လ္မ်ား ဆံပင္ကို အမ်ိဳးမ်ိဳးအဖံုဖံု ေဆးဆိုးႏုိင္ျခင္းကုိ ဂုဏ္ယူေနခ်ိန္မွာ ျမလြန္းညိဳက ႏုိင္ငံျခား သြား၍ အေသးစား အလွျပဳျပင္ခြဲစိတ္မႈမ်ားပင္ လုပ္ခဲ့ၿပီးၿပီ။
ခႏၶာျပင္တစ္ကုိယ္လံုး ျမလြန္းညိဳ မျပဳျပင္ဖူးသည့္ေနရာမရွိ။ ဗုိက္ကုိ ခ်ပ္သည္ထက္ခ်ပ္ ေအာင္ အဆီခ်စက္ အကူအညီျဖင့္ အဆီခ်သည္။ ေဘာ္ဒီျဗဴးတီး ေခတ္မီကိရိယာမ်ားစြာျဖင့္ ေလ့က်င့္ခန္း ပံုမွန္ယူသည္။ ေမး႐ိုးကား သေယာင္ရွိ၍ ေမး႐ုိးျပဳျပင္ဖူးသည္။ ပခံုးႏွင့္ ရင္ၫြန္႔တစ္၀ုိက္ တြင္ မွဲ႔နီေျခာက္ေလးမ်ား သိသိသာသာ ရွိေန၍ မွဲ႔ေဖ်ာက္စက္ အကူအညီျဖင့္ ျပဳျပင္ထားဖူးသည္။ နဖူးျပင္ အနည္းငယ္မုိ႔ ေမာက္သေယာင္ရွိ၍ နဖူးေျပျပစ္ေအာင္ ျပဳျပင္ထားသည္။
မ်က္ခံုး ေဆးထိုးထားသည္။ စက္ျဖင့္ မ်က္ေတာင္ စုိက္ထားသည္။ ႏႈတ္ခမ္းတြဲသေယာင္ ရွိျခင္းက ထံုအအ ပံုစံေပါက္သည္ဟု ယူဆကာ ပါးလႊာထက္ျမက္ၿပီး ဆြဲေဆာင္မႈ အျပည့္ရွိသည့္ ႏႈတ္ခမ္းသားေလးမ်ားရရွိေစရန္ ခြဲစိတ္ျပဳျပင္ထားေသးသည္။ အသားအေရ စုိျပည္၀င္းလက္ေစရန္ အသားထဲ ေရႊမႈန္သြင္းထားသည္သာမက လက္ေမြးေျခေမြးမ်ားကုိ ေရႊေရာင္ေဆးဆိုးထားသည္။ ေနာက္ဆံုးေပၚ ေခတ္မီအလွျပဳျပင္နည္းမ်ားစြာကုိ ျမလြန္းညိဳ ျပဳလုပ္ခဲ့ၿပီးၿပီ။
အလြန္အကၽြံအလွျပဳျပင္ခဲ့ျခင္း၏ ဆုိးက်ိဳးေပပဲလား။
မွားခဲ့ေလၿပီလား။
ေနာင္တရေသာ္လည္း ျပဳျပင္ကယ္ဆယ္ရန္ အခ်ိန္မမီေတာ့ပါ။ ေၾကာက္စရာေကာင္းလွပါဘိ။ မိမိ၏ အနာဂတ္သည္ မၾကာမီပင္ ေပ်ာက္ဆံုးရေခ်ေတာ့မည္ဟု ျမလြန္းညိဳေတြးကာ စိတ္မ်ား မတည္မၿငိမ္ ျဖစ္ရေတာ့သည္။
အခန္း(၅)
ဇနီးသည္ကုိၾကည့္ကာ အံ့ဘုန္းျမတ္ သံသယ၀င္လာမိသည္။ ျမလြန္းညိဳသည္ ေဆာင္းရာသီ မ၀င္ခင္ကတည္းက သူမကိုယ္တုိင္ အထူးတီထြင္ ဒီဇုိင္းေဖာ္ထားသည့္ အ၀တfအထည္ဟုဆုိကာ အသားအေရကုိ မျမင္ရ လေအာင္ ဖံုးအုပ္ကြယ္ကာထားသည့္ အက်ႌ ဖားဖားရွည္ရွည္ႀကီးမ်ားကုိ အ၀တ္မ်ားလာေၾကာင္း သူေကာင္းစြာသတိျပဳမိသည္။ ယေန႔ေခတ္ ေမာ္ဒယ္လ္အမ်ားစုက ေက်ာသား၊ ရင္သား၊ ၀မ္းဗိုက္သားတုိ႔ အၿပိဳင္အဆုိင္ ေဖာ္လွစ္လာၾကၿပီး ပါးလႊာေသာ ၀တ္စံုအျပတ္မ်ား၊ ထဘီ ရင္လ်ားကဲ့သုိ႔ ၀တ္စံုမ်ား ၀တ္စားလာခ်ိန္တြင္ ျမလြန္းညိဳတစ္ေယာက္မွ်သာ လံုျခံဳထူထဲစြာ ၀တ္ဆင္ ေနသည္ကုိ ေတြ႕ေနရသျဖင့္ သူ မ်ားစြာ အံ့ၾသေနမိသည္။
ရင္ေစ့လည္ေထာင္၊ လက္ခံုတစ္၀က္ဖံုးသည္ထိ ရွည္သည့္လက္ႏွင့္၊ ေျခမ်က္ေစ့ထိ ရွည္သည့္ ဖားဖားလ်ားလ်ား ၀တ္စံုမ်ားကုိ အ၀တ္မ်ားလာသည္။ စိတ္အုိက္တတ္၍ ဘယ္ေတာ့မွ ဦးထုပ္ ေဆာင္းေလ့မရွိသည့္ ျမလြန္းညိဳက မ်က္ႏွာတစ္ျပင္လံုးဖံုးမတတ္ ဦးထုပ္ အ၀ုိင္းႀကီးမ်ားကုိ (Gone with the wind ႐ုပ္ရွင္ကားထဲက စကားလက္အုိဟာရာကဲ့သုိ႔) လည္သုိင္းႀကိဳး အျပားႀကီးႀကီးျဖင့္ သုိင္းစည္းလ်က္ ေဆာင္းတတ္လာသည္။ လည္တုိင္ကုိ လူအျမင္မခံခ်င္သလုိလုိ၊ အေအးမိမွာေၾကာက္ သလုိလုိ၊ ဖက္ရွင္ထြင္သလုိလုိ ပ၀ါတစ္စစျဖင့္ မာဖလာရစ္ပတ္သည့္အတုိင္း တစ္ခ်ိန္လံုး ပတ္ခ်ည္ ထားတတ္သည္။
ဖက္ရွင္ဒီဇိုင္း မည္မွ်ေျပာင္းေျပာင္း စိတ္ထားေတာ့မေျပာင္းသင့္ဟု အံ့ဘုန္းျမတ္ထင္သည္။ သူသံသယရွိေနတာၾကာခဲ့ၿပီ။ ျမလြန္းညိဳသည္ သူ႔အေပၚ စိတ္ထားေျပာင္းခဲ့ၿပီ။
ထုိကိစ္ၥကို ေရငံုႏႈတ္ပိတ္မေနႏိုင္ေတာ့။ ညစာစားခ်ိန္တစ္ခ်ိန္၌ သူပြင့္လင္းစြာ ထုတ္ေဖာ္ ေမးၾကည့္ရေတာ့သည္။
“ျမ ကိုယ့္အေပၚ ဘာမေက်နပ္တာရွိလဲ”
မ်က္လံုး၀ုိင္းႀကီးမ်ားျဖင့္ ၀မ္းပမ္းတနည္း ေမာ့ၾကည့္လာေတာ့ သူေမးမိတာ လြန္ေလၿပီလား ဟု ေနာင္တရခ်င္သည္။ သုိ႔ေသာ္မတတ္ႏိုင္။ သည္လုိတည့္တည့္ေမးမွ ျဖစ္ေတာ့မည္။
“ေမာင္ကလည္းကြယ္..မရွိပါဘူး” ဟု တုိးတိတ္စြာေျဖၿပီး သူ႔ပန္းကန္ထဲ အသားလံုးေၾကာ္မ်ား ခပ္ထည့္ေပးေနသည္။ ျမလြန္းညိဳလက္ကုိ သူအသာအယာ အုပ္ကိုင္လုိက္သည္။
“ကုိယ္တုိ႔ အခု ညစာစားၿပီးတဲ့အခါ ...ျမ ..ကိုယ္တုိ႔ ဒီည အခုည ေသခ်ာမလား ..”
ျမလြန္းညိဳသည္ လက္ကုိ ဆတ္ခနဲ႐ုတ္ကာ မတ္တတ္ထရပ္သည္အထိ တုန္တုန္လႈပ္လႈပ္ ျဖစ္သြားခဲ့သည္။ တေစၧတစ္ေကာင္ ျမင္လုိက္ရဘိသကဲ့သုိ႔ ခင္ပြန္းသည္ကို အထိတ္တလန္႔ ၾကည့္ လာသည္။
“ဟင့္အင္း ဟင့္အင္း”
“မျဖစ္ဘူး”“မျဖစ္ဘူး” ဟုလည္း တတြတ္တြတ္ျငင္းဆန္ေနေသးသည္။ ရင္ထဲနာက်င္သြား ကာ အံ့ဘုန္းျမတ္သည္ ျမလြန္းညိဳ၏ပခံုးမ်ားကုိ ဆုပ္ကိုင္ခါယမ္းမိလုိက္သည္။
“ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ..ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ”
ျမလြန္းညိဳက အသံမထြက္ေတာ့ဘဲ ေခါင္းကိုသာ ခါယမ္းေနသည္။
“ကၽြတ္”
စိတ္မရွည္စြာ သူအသံျပဳမိသည္။
“မင္းငါ့ကုိ ေရွာင္ဖယ္ ေရွာင္ဖယ္လုပ္ေနတာ ဘာသေဘာလဲ”
မြန္းက်ပ္လာေသာ ခံစားခ်က္မ်ားျဖင့္ သံသယစကားကုိ အံ့ဘုန္းျမတ္ မဆုိစဖူး ဆုိမိလုိက္ သည္။
“ငါ့အျပင္ မင္းမွာ ေနာက္တစ္ေယာက္ ရွိေနၿပီမဟုတ္လား”
ေခါင္းမညိတ္၊ ေခါင္းမခါ။ စိုးေၾကာက္ျခင္း ရွက္လန္႔ျခင္းလည္း မေတြ႕ရ။ ေက်ာက္ဆစ္႐ုပ္ ကဲ့သုိ႔ မတုန္မလႈပ္၊ ေနႏိုင္ရက္အားသည့္ ဇနီးျဖစ္သူကုိ အံ့ဘုန္းျမတ္ စိတ္ပ်က္စြာ ေက်ာခုိင္းလုိက္ သည္။
ထုိေန႔ကစ၍ အံ့ဘုန္းျမတ္သည္ အိမ္သို႔ ျပန္မလာေတာ့ဘဲ ေဆး႐ံု၌သာ အေနမ်ားလာသည္။ ျပန္လာလွ်င္လည္း သူ႔ဘာသာ လုပ္စရာရွိသည္မ်ားလုပ္၊ ယူစရာရွိသည္မ်ားယူကာ ျပန္ထြက္သြား တတ္သည္။ ျမလြန္းညိဳႏွင့္ စကားဟဟပင္ ေျပာဆုိျခင္းမရွိေခ်။ ျမလြန္းညိဳကလည္း ဤပံုစံသည္ မိမိတုိ႔ႏွစ္ဦး ရင္ဆုိင္ရမည့္ အနာဂတ္အတြက္ အေကာင္းဆံုးအေျခ အေနမ်ိဳးပင္ျဖစ္ေတာ့သည္ဟုပင္ ေၾကကြဲစြာ လက္ခံထားလုိက္ရေတာ့သည္။
အခန္း(၆)
ေနာက္တစ္လခန္႔အၾကာတြင္ ျမလြန္းညိဳ ေမာ္ဒယ္လ္ေလာကမွ ႐ုတ္တရက္ေပ်ာက္ျခင္း မလွ ေပ်ာက္သြားခဲ့သည္။ ပရိသတ္မ်ားက အုတ္ေအာ္ေသာင္းတင္းျဖစ္ကာ အျဖစ္မွန္ကို သိလုိၾကေသာ္ လည္း မည္သည့္ဂ်ာနယ္ကမွ အေျဖမွန္ကုိ တိက်စြာထုတ္ေဖာ္ေရးသားႏုိင္ျခင္းမရွိေခ်။ ပရိသတ္သိလုိ စိတ္ကုိ အခြင့္ေကာင္းယူကာ စာနယ္ဇင္းအတတ္ပညာကုိ အသံုးခ်လ်က္ သုိ႔ေလာ သုိ႔ေလာ ပံုစံမ်ိဳးသာ မတင္မက် ခပ္ဖြဖြေရးသားလာၾကသည္။
ဤတြင္ အံ့ဘုန္းျမတ္မွာ မ်ားစြာအခက္ ေတြ႕ရေတာ့သည္။ စာနယ္ဇင္းမ်ားပါ ဖိတ္ေခၚထား သည့္ ေဆးပညာဆုိင္ရာ ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲ အခမ္းအနားမ်ားကုိ တတ္ႏိုင္သေရြ႕ သူသတိထား ေရွာင္ရွား ရေတာ့သည္။ သုိ႔မဟုတ္လွ်င္ ျမလြန္းညိဳ၏ခင္ပြန္းမွန္း ေရလည္စြာသိထားၾကသူ စာနယ္ဇင္းသမား မ်ား၏ တုိ႔တို႔တိတိ ေမးခြန္းမ်ားကုိ အားတုံ႔အားနာ ေျဖဆိုေနရဦးမည္ဟု တြက္ဆထား၍ပဲျဖစ္သည္။ ျမလြန္းညိဳႏွင့္ပတ္သက္၍ သူ ဘာမွမေျဖခ်င္ပါ။ ေျဖစရာလည္း မရွိပါ။ သူ႔အေပၚ လုပ္ရက္သည္ပဲဟုေတြးကာ အံ့ဘုန္းျမတ္ ခံျပင္းေဒါသထြက္ရသည္။ လြန္ခဲ့သည့္ ေန႔မ်ားကုိ ျပန္စဥ္းစားၾကည့္မိေတာ့ ျမ သူ႔ကုိ အနားအကပ္မခံသည္မွာ ၾကာခဲ့ၿပီပဲ ဟု အေျဖတစ္ခု ရရွိလုိက္သည္။
ျမ အသစ္ေတြ႕ေလၿပီ။ အသစ္ေတြ႕၍သာ သူ႔ကိုပစ္ပစ္ခါခါ လုပ္သြားျခင္းျဖစ္မည္ဟု ယူဆ လ်က္ ျမလြန္းညိဳအေပၚ စိတ္ထဲ နာနာက်ည္းက်ည္းရွိလွသည္။ အၿမဲတမ္း မွန္ကန္ရဲရင့္စြာ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္ စြမ္းရွိသူဟု အထင္တႀကီးရွိေလသမွ် အလကားပင္ျဖစ္ရသည္။ မခ်စ္လွ်င္ မခ်စ္ေတာ့ေၾကာင္း၊ မုန္းလွ်င္မုန္းၿပီဆုိသည့္ အေၾကာင္း၊ လမ္းခြဲလုိလွ်င္ လမ္းခြဲေတာ့မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရင့္က်က္စြာ အသိ ေပး ေျဖရွင္းခဲ့ဖုိ႔ေကာင္းသည္။
ယခုမူ အက်ိဳးအေၾကာင္း တစ္စံုတစ္ရာမသိရဘဲ တအံုေႏြးေႏြးျဖစ္ရသည္။ မသိေစလုိ၍ တစ္စံုတစ္ရာ အသိမေပးခဲ့သူကုိ မသိသလုိပင္ ေနပစ္လုိက္ေတာ့မည္။ မလုိက္ေစလုိ၍ တစ္စြန္းတစ္စ မခ်န္ခဲ့သူကုိ သူ မရွာေဖြဘဲ ေနပစ္ေတာ့မည္။
ျမလြန္းညိဳႏွင့္ပတ္သက္သမွ် အသံုးအေဆာင္ပစၥည္းမ်ားကုိ အလုပ္သမားငွားကာ သူမ ဒီဇုိင္း ထုိင္ေလ့ရွိသည့္ အလုပ္ခန္းအတြင္း သုိ႔စုၿပံဳထည့္ထားလုိက္သည္။ တခ်ိဳ႕ပစၥည္းမ်ားကုိမူ တစ္ကုိယ္ေရ ေလ့က်င့္ခန္းျပဳလုပ္ရာ ေဘာ္ဒီျဗဴးတီးအခန္းအတြင္းသုိ႔ ထည့္ထားလုိက္သည္။ ၿပီးလွ်င္ အခန္းတို႔ကုိ ေသာ့ပိတ္ထားလုိက္သည္။ ထုိေန႔ကစ၍ သူကိုယ္တုိင္လည္း ေဆး႐ံုတြင္သာ အေနမ်ားေတာ့သည္။ စိတ္တြင္ အမ်ိဳး အမည္မေဖာ္ျပႏိုင္ေအာင္ သည္းထန္စြာခံစားရေသာ္လည္း ငါ ဆရာ၀န္တစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္ပဲဟု ခုိင္မာ စြာႏွလံုးသြင္းလ်က္ အခ်ိန္ ျပည့္ လူနာအမ်ားအျပားအေပၚ အာ႐ံုစူးစုိက္ ရင္း အေၾကာင္းမဲ့လမ္းခြဲသြားသူကုိ ေမ့ႏိုင္ ေအာင္သာ ႀကိဳးစားခဲ့ရသည္။
ျမလြန္းညိဳႏွင့္ပတ္သက္သမွ် အသံုးအေဆာင္ပစၥည္းမ်ားကုိ အလုပ္သမားငွားကာ သူမ ဒီဇုိင္း ထုိင္ေလ့ရွိသည့္ အလုပ္ခန္းအတြင္း သုိ႔စုၿပံဳထည့္ထားလုိက္သည္။ တခ်ိဳ႕ပစၥည္းမ်ားကုိမူ တစ္ကုိယ္ေရ ေလ့က်င့္ခန္းျပဳလုပ္ရာ ေဘာ္ဒီျဗဴးတီးအခန္းအတြင္းသုိ႔ ထည့္ထားလုိက္သည္။ ၿပီးလွ်င္ အခန္းတို႔ကုိ ေသာ့ပိတ္ထားလုိက္သည္။ ထုိေန႔ကစ၍ သူကိုယ္တုိင္လည္း ေဆး႐ံုတြင္သာ အေနမ်ားေတာ့သည္။ စိတ္တြင္ အမ်ိဳး အမည္မေဖာ္ျပႏိုင္ေအာင္ သည္းထန္စြာခံစားရေသာ္လည္း ငါ ဆရာ၀န္တစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္ပဲဟု ခုိင္မာ စြာႏွလံုးသြင္းလ်က္ အခ်ိန္ ျပည့္ လူနာအမ်ားအျပားအေပၚ အာ႐ံုစူးစုိက္ ရင္း အေၾကာင္းမဲ့လမ္းခြဲသြားသူကုိ ေမ့ႏိုင္ ေအာင္သာ ႀကိဳးစားခဲ့ရသည္။
အခန္း(၇)
ဆရာ၀န္အသင္းက ႀကီးမွဴးက်င္းပသည့္ seminar တစ္ခုတြင္ အေၾကာင္းရင္း မရွာႏိုင္ဘဲ ထူးဆန္းစြာျဖစ္ေပၚလာသည့္ Neurofibromatosis ဆုိသည့္ ေရာဂါတစ္မ်ိဳးႏွင့္ပတ္သက္၍ အေတြ႕ အၾကံဳမ်ား၊ ဗဟုသုတမ်ားကို ဆရာ၀န္မ်ားက ေဆြးေႏြးဖလွယ္ၾကျခင္းျဖစ္ၿပီး ေဆးေက်ာင္းသားမ်ား၊ စိတ္၀င္စားသူမ်ား ၀င္ေရာက္နားေထာင္ႏုိင္သည္။ လက္လွမ္းမီသမွ် စာနယ္ဇင္းတခ်ိဳ႕ကိုပါ ဖိတ္ေခၚ ထားေၾကာင္း သိရွိထားေသာ္လည္း အံ့ဘုန္းျမတ္ မမႈေတာ့ပါ။ ျမလြန္းညိဳႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အျဖစ္ မ်ားက ဟုိးေ၀းေ၀းက အတိတ္တြင္ က်န္ရစ္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ထုိေရာဂါႏွင့္ပတ္သက္၍ အခ်က္အလက္မ်ား ေလ့လာစုေဆာင္းထားသူ ေဒါက္တာ ႏုႏုခုိင္က ဦးေဆာင္ကာ ပ႐ုိဂ်က္တာျဖင့္ ရွင္းလင္းျပသလ်က္ ရွိသည္။
“ႏ်ဴ႐ုိဖုိက္ဘ႐ုိမက္တုိးစစ္စ္ေရာဂါဟာ မ်ိဳးဗီဇ အစီအစဥ္မက်နမႈေၾကာင့္ျဖစ္ရတယ္လုိ႔ေတာ့ အၾကမ္းဖ်င္း သိရွိထားၾကမွာပါ။ မ်ိဳးဗီဇေတြ အစီအစဥ္မက်တဲ့အခါ အာ႐ံုေၾကာႂကြက္သားေတြ ႐ုန္းကန္ ထႂကြလာၿပီး က်ဴမာ (Tumor) လုိ႔ေခၚတဲ့ အသားပုိေလးေတြ ျဖစ္ပြားလာတယ္။ ျဖည့္စြက္ေျပာရရင္ အ႐ုိးနဲ႔ အေရျပားလုိ အာ႐ံုေၾကာႂကြက္သားမဟုတ္တဲ့ေနရာေတြမွာလည္း အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈရွိလာ ေစတယ္။ ခႏၶာကုိယ္ ဘယ္ေနရာမွာမဆုိ အသားပုိေတြဟာ တစ္စတစ္စႀကီးထြား ပ်႕ံႏွ႔ံလာႏုိင္တယ္။ တစ္ကုိယ္လံုး အသားပုိေတြႀကီးထြားလာၿပီး ေနာက္ဆံုးမွာ လူပံုသဏၭာန္ေတာင္ ေပ်ာက္သြားၿပီး ပံုပ်က္ ပန္းပ်က္နဲ႔ နာနာဘာ၀ တိရစၧာန္တစ္ေကာင္အလားျဖစ္သြားၿပီး ေသဆံုးသြားရတတ္တယ္။ ဒီေရာဂါမွာ မ်ိဳးကြဲေတြ အမ်ားႀကီးရွိေပမဲ့ အဓိကအားျဖင့္ေတာ့ Type ၃မ်ိဳးပဲခြဲထားတယ္လုိ႔ သိရတယ္။
Von Recklingausen ဆုိသူက ၁၈၈၂ ခုႏွစ္မွာ စတင္ေတြ႕ရွိခဲ့လုိ႔ ပထမအမ်ဳိးအစား Type 1 ကုိ Von Recklingausen Disease လုိ႔လည္းေခၚတယ္။ Type 1 ရဲ႕ပံုစံက အေရျပားမွာ အဖု အက်ိတ္ေတြ စျဖစ္လာမယ္၊ ေပါင္ၿခံေတြမွာ မွဲ႔ေျခာက္ေတြျဖစ္လာသလုိ လက္ေတြမွာလည္း ေက်ာက္ေပါက္မာဖုေလးေတြ တရစပ္ထြက္လာတတ္တယ္။ အျမင္အာ႐ံုဆုိင္ရာ နာ့ဗ္ေၾကာေတြမွာ လည္း က်ဴမာ အဖုအက်ိတ္ေတြ ေပါက္လာတတ္တယ္။
Type 2 ကေတာ့ MISME Syndrome လုိ႔ေခၚတယ္။ အသက္ႏွစ္ဆယ္၀န္းက်င္မွာ စျဖစ္ တတ္တယ္။ ေခါင္းမၾကာခဏကိုက္ခဲတတ္တယ္။ မ်က္ႏွာပုိင္းမွာ အေၾကာေတြ အားနည္းလာၿပီး အေကာင္းပံုစံကေန ေလျဖတ္တာမ်ိဳးေတြ ျဖစ္လာတတ္တယ္။ နားထုိင္းသြားတတ္တယ္။ ဦးေႏွာက္ ပုိင္းက်ဴမာ၊ ေက်ာ႐ုိးက်ဴမာေတြ အဆမတန္ျဖစ္လာတတ္တယ္။
Type 3 ကေတာ့ ျဖစ္ေတာင့္ျဖစ္ခဲလုိ႔ ဆုိရတဲ့အထိ အျဖစ္နည္းလွပါတယ္။ Schwanno-matosis လုိ႔ေခၚတယ္။ က်ဴမာအဖုအက်ိတ္ေတြကုိ ခႏၶာကုိယ္ရဲ႕ေနရာတစ္ေနရာတည္းမွာ ဆင္တူျဖစ္ တာ ေတြ႕ရေလ့ရွိတယ္။ ထူးျခားတာက အဖုအက်ိတ္ေတြဟာ နာက်င္မႈရွိတယ္။ ေရာဂါရင့္သန္ လာတာနဲ႔အမွ် နာက်င္မႈက ျပင္းထန္သိသာလာတတ္တယ္။ အေရျပားေတြ စပ္ဖ်ဥ္းဖ်ဥ္း ခံစားရတတ္ တယ္။ လူနာဟာ မလႈပ္မရွားႏိုင္ေအာင္ အားနည္းလာတတ္တယ္”
ထုိ႔ေနာက္ ေဒါက္တာလွမိုးက ဆက္လက္၍ရွင္းလင္းေျပာျပခဲ့ျပန္သည္။
“ျမန္မာလို'ဆင္လူသား'လုိ႔ေခၚတဲ့ ပထမဆံုး ႏ်ဴ႐ုိဖုိက္ဘ႐ုိမက္တိုးစစ္စ္ေရာဂါသည္ကေတာ့ “ဂ်ိဳးဇက္ကာေရးမားရစ္ခ္”ပါ။ သူ႔ကုိ ၁၈၆၂ ခုႏွစ္၊ ၾသဂုတ္လ ၅ ရက္ေန႔က အဂၤလန္ႏိုင္ငံ လက္ဆက္စတာစီးတီးမွာ ေမြးဖြားခဲ့တယ္။ သူ႔မိဘႏွစ္ပါးစလံုးက က်န္းမာသန္စြမ္းသူေတြျဖစ္ပါတယ္။ သူဟာ ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္မွာပဲ ဒီေရာဂါ စတင္ျဖစ္ပြားခဲ့တယ္လုိ႔သိရတယ္။ သူျဖစ္ပြားပံုကေတာ့ အလုိလုိေနရင္း မ်က္ခြံေတြ အရင္ဆံုး ေရာင္ကုိင္းတြဲက်လာရာကေန ေနာက္ဆံုး တစ္ကုိယ္လံုးက အသားအေရျပားေတြ တြဲက်လာတာပါပဲ။ ဒီမွာၾကည့္ပါ...”
ညကအိပ္ေရးပ်က္ခဲ့၍ သည္မနက္ အိပ္ငုိက္ခ်င္သလုိျဖစ္ေနရာက ေဒါက္တာ အံ့ဘုန္းျမတ္ စိတ္၀င္စားဟန္ျဖင့္ ေခါင္းေထာင္ၾကည့္လုိက္ရသည္။ ေရွ႕တူ႐ႈရွိ ပိတ္ကားေပၚတြင္ ဆင္တစ္ေကာင္အလား ပံုသဏၭာန္ဆိုး၀ါးေနသည့္ လူတစ္ဦး ၏႐ုပ္သြင္ကုိ ေတြ႕ရသည္။ မ်က္ခြံအေရျပားမ်ားတြဲက်ကာ မ်က္လံုးကုိ ဖုံးအုပ္ေနၿပီး ပါးစပ္ေပါက္မွာ ေကာင္းစြာမျမင္ရေတာ့ ေခ်။ ကုတ္အက်ႌကုိ လည္ပင္းေစ့ကာ ၀တ္ထားသျဖင့္ ခႏၶာကုိယ္ကုိ အေသး စိတ္မေတြ႕ရေသာ္လည္း ေမးေစ့ပါးျပင္ အေရျပားမ်ား၊ လက္ေကာက္၀တ္မွ လက္ဖ်ားထိ အဆမတန္ ေရာင္ကုိင္းမို႔အစ္ေနေသာ လက္မ်ားက သူ႔အေျခအေန မည္မွ်ဆုိး၀ါးလ်က္ရွိသည္ကုိ ေဖာ္ျပေနသည္။ ထုိပံုကိုၾကည့္ရင္းက အိပ္ခ်င္စိတ္ေျပသြားကာ လူတစ္ေယာက္ကို ဖ်တ္ခနဲ သတိရမိသည္။ တစ္ခါက မိတ္ေဆြလူနာ တစ္ဦးကုိ ၾကည့္ေပးၿပီးအျပန္တြင္ ၄၆ လမ္း ထိပ္ မာက်ဴရီလက္ဖက္ရည္ဆိုင္အေရွ႕မွ တက္ၠစီတစ္စီးငွားကာ အိမ္ျပန္ခဲ့ရဖူးသည္။ ထုိစဥ္က ကားေမာင္းသူသည္ စပို႔ရွပ္လက္တုိ ၀တ္ထားၿပီး အက်ႌလက္ေအာက္မွ တြဲက်ကာ တလႈပ္လႈပ္ျဖစ္ေနသည့္ လက္ေမာင္းသားမ်ားကုိ အနီးကပ္ျမင္ခဲ့ဖူး သည္။ အားနာသျဖင့္ သူ ဘာမွမေမးခဲ့မိျခင္းအေပၚ မ်ားစြာေနာင္တရေနမိသည္။
စုမီေအာင္
အပိုင္း (၂)
ဆက္ရန္
စုမီေအာင္
အပိုင္း (၂)
ဆက္ရန္
1 comment:
ဟယ္...ျမန္ျမန္ဆက္တင္ပါမေရ...
အရမ္းစိတ္၀င္စားဖုိ႔ေကာင္းတယ္...
မသိရင္ ကိုရီးယားကလူေတြကို ေစာင္းေျပာေနသလား
ေအာက္ေမ႔ရတယ္...:)
ခင္မင္ေနတဲ႔....မုိးနတ္
Post a Comment