Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Wednesday, January 16, 2013

ေမာင့္အတြက္ ခ်စ္ကတိ ( ဇာတ္သိမ္း)

စုမီေအာင္
(က်န္းမာေရးမဂၢဇင္း ေအာက္တုိဘာ၊ ၂၀၁၂)

“အသက္ ၂၇ ႏွစ္အရြယ္၊ ၁၈၉၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ဧၿပီလ ၁၁ ရက္ေန႔မွာေတာ့ ဒီလူနာဟာ ေဆး႐ံုေပၚမွာပဲ ေသဆံုးသြားခဲ့တယ္။ ဒီေရာဂါကုိ ကာကြယ္ကုသႏိုင္တဲ့ အေထာက္အထားမ်ိဳးေတာ့ ဒီေန႔တုိင္ မေတြ႕ရွိရေသးဘူးလုိ႔ပဲ သိရွိရပါတယ္”
အံ့ဘုန္းျမတ္၏ေရွ႕ခံုမွ ေဆးေက်ာင္းသားျဖစ္ဟန္တူသည့္ လူငယ္တစ္ဦးက လက္ေထာင္ ျပသည္။ ေမးစရာရွိသည္ဆုိသည့္သေဘာ။

“ဆရာ..အဲဒီပထမဆံုး ဆင္လူသား ဂ်ဳိးဇက္ကာမားရစ္ခ္ျဖစ္တဲ့ေရာဂါဟာ ေစာေစာက ဆရာမ ေျပာသြားတဲ့ အမ်ိဳးအစားေတြအရ ေျပာမယ္ဆုိရင္ ဘယ္အမ်ိဳးအစားထဲမွာ ပါ၀င္သလဲ သိခ်င္ပါတယ္”
ခႏၶာေဗဒပညာရွင္တစ္ဦးျဖစ္သူ ေဒါက္တာလွမိုးက ေခါင္းညိတ္ျပကာ ဆက္လက္ရွင္းလင္း သြားသည္။


“အခုလုိ မစ္ၥတာဂ်ိဳးဇက္ျဖစ္ပြားတဲ့ ေရာဂါကုိ...ဆင္တစ္ေကာင္နဲ႔ပံုသဏၭာန္တူလုိ႔ Elephantiasis လို႔ အလြယ္ေခၚၿပီး Type အေနနဲ႔ေတာ့ Neurofibromatosis Type 1 အမ်ိဳးအစားလုိ႔ ခြဲျခားသတ္မွတ္ခဲ့တယ္ဆုိၿပီး သိရွိရတယ္။ ဒီေန႔ေခတ္မွာေတာ့ အဲဒါကုိ ျဖစ္ေတာင့္ျဖစ္ခဲေ၀ဒနာ Proteus Syndrome  ဒါမွမဟုတ္ Proteus Syndrome နဲ႔ Neurofibromatosis Type 1 အေျခအေန ႏွစ္မ်ိဳး ေပါင္းစပ္ၿပီး ျဖစ္ပြားတာလို႔ လက္ခံထားေၾကာင္း သိရွိရတယ္”

သူ႔ေဘးခံုမွ မိန္းကေလးတစ္ဦးက တစ္ဖက္သုိ႔လွည့္ကာ စကားတုိးတိုးေျပာေနသည္ကုိ ေဒါက္တာအံ့ဘုန္းျမတ္ ၾကားေနရသည္။

“ဟဲ့ ငါ အင္တာနက္မွာဖတ္ရတယ္၊ အဲဒီ ပထမဆံုးဆင္လူသားကုိ စာနာသနားတဲ့အေနနဲ႔ မုိက္ကယ္ဂ်က္ဆင္က ျပဇာတ္တစ္ခု တင္ဆက္ေဖ်ာ္ေျဖခဲ့ဖူးတယ္တဲ့”

“ဟုတ္လား ငါမသိေသးဘူး၊ ဒီေန႔ ည ရွာၾကည့္ဦးမွာပဲ၊ ငါေတာ့ သမိုင္းလမ္းဆံုက လက္ဖက္ ရည္ဆုိင္တစ္ဆုိင္မွာ တစ္ကိုယ္လံုး အဖုအက်ိတ္ေတြျပည့္ႏွက္ေနတဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္ေတြ႔ဖူးတယ္၊ လက္ဖက္ရည္ခြက္ေတြ ခ်ေပး၊ ပိုက္ဆံေတြ သိမ္းေပးနဲ႔ လုပ္ေနတာေတြ႕တာပဲ၊ ဘယ္သူမွေတာ့ ရံြရွာ ဟန္မရွိဘူး”

“ဟုတ္လား ငါ့ကို အဲဒီဆုိင္ေခၚသြား စမ္းပါ၊ အနီးကပ္ၾကည့္ခ်င္လုိ႔”

“ေအးပါ”

ေဆးေက်ာင္းသူျဖစ္ဟန္တူသည့္ မိန္းကေလးႏွစ္ဦး၏စကားကုိၾကားရ၍ အသာငဲ့ နားေထာင္မိ ေနစဥ္ သူ႔ေဘးက မိန္းကေလးက လက္ေထာင္ျပကာ မတ္တပ္ရပ္လုိက္သည္ကို ေတြ႕ရ၏။

“ဆရာ..ကၽြန္မဖတ္ခဲ့ရတဲ့ သတင္းေလးတစ္ပုဒ္ တုိက္ဆုိင္လုိ႔ ေျပာျပပါရေစ၊ SUN မဂၢဇင္းမွာ ေဖာ္ျပခဲ့ဖူးတဲ့ သတင္းတစ္ပုဒ္ အင္တာနက္မွာ ဖတ္ရတာပါ၊ ထုိင္းႏိုင္ငံ ဇင္းမယ္ၿမိဳ႕က ေမာ္ဒယ္လ္ တစ္ဦးရဲ႕ တကယ့္အျဖစ္အပ်က္လုိ႔ ဆိုထားပါတယ္”

          ေမာ္ဒယ္တစ္ဦးဟုၾကားရသည္ႏွင့္ ေဒါက္တာအံ့ဘုန္းျမတ္အာ႐ံုတြင္ ျမလြန္းညိဳ၏ အသြင္က ရိပ္ခနဲေပၚလာသည္။

“သူ႔နာမည္က Suriwong Yung Chai တဲ့၊ သူက တကယ့္အလွဧကရီတစ္ဦးပါ၊ ဖက္ရွင္ပြဲ ေတြမွာ သူမပါရင္မၿပီးဘူး၊ စာနယ္ဇင္းသမားေတြ၊ ဓာတ္ပံုဆရာေတြ တစ္ခ်ိန္လံုး ၀ုိင္း၀ုိင္းလည္ေနတဲ့ သူလုိ႔ ကၽြန္မ သိရတယ္”

          တုိက္ဆုိင္ပါဘိျခင္း။ ေဒါက္တာအံ့ဘုန္းျမတ္သည္ ျမလြန္းညိဳကုိ နင့္သီးစြာ သတိရသြားေတာ့ သည္။ ျမ အနားမွာ စာနယ္ဇင္းသမားေတြ၊ ကင္မရာမင္းေတြ ၀ုိင္းေနခဲ့ဖူးသည္ကုိ ျမင္ေယာင္လာ မိသည္။

“သူအိမ္ေထာင္က်ၿပီး သိပ္မၾကာခင္လုိ႔ ထင္တာပဲ၊ ႏွစ္ေတာ့ ကၽြန္မ မမွတ္မိခဲ့ဘူး၊ အဲဒီေရာဂါ ျဖစ္ခဲ့တာ၊ ခႏၶာကုိယ္မွာ အဖုအက်ိတ္ေလးေတြ စျဖစ္လာတယ္။ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ အဖုေတြက ႀကီးလာတယ္။ မ်က္ခြံေတြ တြဲက်လာတယ္၊ ပါးစုန္႔ေတြ မို႔ထြက္လာတယ္၊ ႏႈတ္ခမ္းေတြ ေရာင္ႂကြၿပီး စူေဖာင္းလာတယ္၊ နားရြက္ေတြလည္း ေပ်ာ့စိစိနဲ႔ရွည္ထြက္လာတယ္၊ အသားအေရက ေလေလ်ာ့သြား တဲ့ ပူေဖာင္းလုိပဲ၊ အဖုေတြနဲ႔ မာတဲ့ေနရာက မာ၊ ေပ်ာ့တဲ့ေနရာက ေပ်ာ့၊ ဆရာရယ္ ကၽြန္မေျပာ လုိ႔ေတာင္ မထြက္ေတာ့ဘူး၊ ပံုေတြလည္း ၾကည့္ရတယ္၊ သနားလုိက္တာ၊ သူ႔နဂုိ႐ုပ္က အရမ္းကုိ  ေခ်ာေမာလွပခဲ့တာ၊ မယံုႏိုင္စရာပဲ”

သူ႔ဦးေခါင္းကုိ မုိးႀကိဳးအစင္းေပါင္းမ်ားစြာ ပစ္ခ်ခံလုိက္သလုိ ေဒါက္တာအံ့ဘုန္းျမတ္ ခံစား လုိက္ရသည္။ ႏွလံုးခုန္သံေတြ ေဆာင့္တိုးျမန္ဆန္လာသည္။ ၾကားလုိက္သမွ်ေတြ ဟုတ္မွ ဟုတ္ရဲ႕ လား၊ ဒီလုိမယံုႏိုင္စရာအျဖစ္ေတြ ရွိသတဲ့လား စိတ္ေတြ ဂနာမၿငိမ္ျဖစ္လာသည့္ အဆံုး ထိုခန္းမထဲက ေန ေျပးထြက္ကာ ကားကုိ တရၾကမ္းေမာင္းလ်က္ အိမ္သုိ႔ဒုန္းစုိင္းျပန္ခ် လာခဲ့ေတာ့သည္။

          “မဟုတ္ဘူး၊ မဟုတ္ဘူး၊ အဲဒါ ေပါက္ကရေတြ၊ အဲဒီေက်ာင္းသူမ ညာေနတာ”ဟု လမ္း တစ္ေလွ်ာက္လံုး ျငင္းဆန္ေနခဲ့ေသးသည္။

          အိမ္ထဲေရာက္သည္တြင္ ဇနီးသည္ရွိစဥ္ကလည္း မသိက်ိဳးကၽြံျပဳခဲ့သည့္အခန္း၊ ဇနီးသည္ မရွိ သည့္ေနာက္ပိုင္းမွာလည္း ႏွစ္မ်ားစြာ ေသာ့ပိတ္ထားခဲ့သည့္အခန္း၊ ထုိအခန္းကုိ ယခုမွဖြင့္ကာ အပူ တျပင္း ၀င္ၾကည့္မိေတာ့သည္။

အခန္း(၈)

          အခန္းတစ္ခုလံုး ပစၥည္းမ်ားျပည့္က်ပ္ကာ မြစာႀကဲေနသည္။ အရင္ဆံုး ျမလြန္းညိဳ အလုပ္ ထုိင္လုပ္သည့္ စားပြဲေပၚကုိ သူ ေစ့ေစ့ စပ္စပ္ၾကည့္သည္။  သံသယျဖစ္စရာ လံုးေျခထားသည့္ စာရြက္မ်ားကုိ တစ္ရြက္မက်န္ ေျဖၾကည့္၊ ျဖန္႔ၾကည့္မိသည္။

          အင္တာနက္၀က္ဘ္ေပ့ဂ်္ကေန တုိက္႐ုိက္ ပရင့္ေအာက္လုပ္ထားသည့္ စာရြက္မ်ားကို မ်ားျပားစြာေတြ႕ရ၍ သူ စိတ္၀င္စားသြားသည္။ ထုိစာရြက္မ်ားေပၚတြင္ ဆင္လူသားပုံသဏၭာန္ႏွင့္ လူသား႐ုပ္ပံုမ်ားကုိ အေသအခ်ာေတြ႕ရလွ်င္ အံ့ဘုန္းျမတ္ ေခါင္းနပန္းႀကီးသြားေတာ့သည္။  စားပြဲ ေအာက္ေျခတြင္ တစ္စစီျပဳတ္ထြက္ေနသည့္ စုတ္ၿဖဲထားပံုရေသာ ဓာတ္ပံုမ်ားကုိလည္း ဖ႐ုိဖရဲ ေတြ႕ရ ေသးသည္။

          ျမခမ်ာ တစ္ဦးတည္း ေသြးပ်က္ေခ်ာက္ ခ်ားေနခဲ့သည္ပဲ။

          “ျမရယ္ ...ျဖစ္မွျဖစ္ရေလ ...”

          သူယူက်ံဳးမရ ငိုေႂကြးလုိက္မိသည္။ ျမ သူ႔ကုိစြန္႔ခြာထြက္ေျပးသြားရျခင္း အေၾကာင္းရင္းကုိ သူ အခုမွ ထင္းထင္းျပက္ျပက္ႀကီး သိလုိက္ရသည္။ ေနာက္အက်ႀကီး ေနာက္က်ခဲ့ေလၿပီ။

“ေတာ္ေတာ္အသံုးမက်တဲ့ ငါ”ဟု မိမိ ကုိယ္ကုိယ္က်ိန္ဆဲျပစ္တင္လုိက္၊ ဇနီးသည္ အမည္ကုိ တဖြဖြတမ္းတလုိက္ႏွင့္ သူ႐ူး တစ္ေယာက္လုိ အံ့ဘုန္းျမတ္ ခံစားေနရသည္။

“ငါ့အျပစ္ပဲ၊ ျမကုိ မေတြ႕ေတြ႕ေအာင္ ရွာ မယ္၊ မေတြ႕မခ်င္း မေတြ႕မခ်င္း ...”

ထုိ႔ေနာက္ အိမ္ျခံ၀င္းထဲကေန ကားကုိ လီဗာေဆာင့္နင္းကာ အရွိန္ျပင္းစြာ ေမာင္းထြက္ ခဲ့သည္။ ကားသံကုိ ၾကားဟန္မတူဘဲ တလႈပ္လႈပ္သြားေနသည့္ ေရွ႕နားဆီက လူရိပ္တစ္ခုကို ျမင္မိလွ်င္ ဟြန္း အဆက္မျပတ္တီးလ်က္ အသံေပးလုိက္သည္။

          ထုိလူက ၾကားပံုမရ။ ႐ုတ္တရက္ ဘရိတ္ကုိ ေဆာင့္အုပ္လုိက္ရသည္။

 “ကၽြိ”
“ဒုန္း”

သြားၿပီ။ ေစာေစာကလူ လမ္းမေပၚ ေခြခနဲ ေမွာက္လဲသြားသည္။

          “ဒီလူကုိ ထားလုိက္၊ ျမကုိ ငါရွာရမယ္”

          ႐ုတ္တရက္ျဖစ္ေပၚလာသည့္ စိတ္ႏွင့္အတူ ကားကုိ ေနာက္ျပန္ဆုတ္ကာ လဲက်ေနသူကုိ ေကြ႔၀ုိက္ေရွာင္သြားရန္ မုိက္မုိက္ကန္းကန္း သူႀကိဳးစားမိေသးသည္။ သုိ႔ေသာ္ လဲက်သူကုိ တစ္ခ်က္ ၾကည့္မိခုိက္ ေန႔ခင္း ေၾကာင္ေတာင္ အနက္ေရာင္ အ၀တ္ဖားဖားႀကီး႐ံုထားသည္ကုိ သံသယ၀င္ကာ ကားေပၚမွ အေျပးအလႊားဆင္းၾကည့္မိသည္။

အ၀တ္မ်ားကုိ ဆြဲဖယ္လုိက္လွ်င္ ေအာ္ဂလီဆန္ခ်င္စရာ ဆင္လူသားမ်က္ႏွာတစ္ခုကုိ ဘြားခနဲ ေတြ႔လုိက္ရသည္။ အ၀တ္မ်ားေအာက္က ေလ်ာ့ရဲရဲ ထုိးထြက္ေနသည့္ လည္ပင္းအသားဖတ္ မ်ားေပၚတြင္ အနီေရာင္ ႀကိဳးတစ္စ။ ထုိႀကိဳးစတစ္ေနရာတြင္ ခ်ိတ္ဆြဲထားသည္က လက္စြပ္တစ္ကြင္း။ လက္ထပ္ေသာေန႔က “ျမ ဒီလက္စြပ္ကုိ ဘယ္ေတာ့မွ မခၽြတ္ရဘူးေနာ္” ဟု သူေျပာခဲ့စဥ္က “အုိ.. စိတ္ခ်၊ ျမ လက္ေတြတစ္ခုခုျဖစ္ခဲ့လုိ႔ ၀တ္မရရင္ေတာင္ ခႏၶာကိုယ္တစ္ေနရာရာမွာ မရရေအာင္ ႀကိဳးနဲ႔ခ်ည္ေဆာင္ထားမွာ” ဟု ျမလြန္းညိဳ ကတိေပးခဲ့ဖူးသည္။ ျမ ကတိတည္ခဲ့သည္ပဲ။ သက္မဲ့ခႏၶာကုိ သူ ေၾကကြဲစြာ ဦးၫႊတ္ဖက္ေပြ႕လုိက္သည္။        ။

No comments: