Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Wednesday, August 14, 2013

အသံတိတ္ပံုျပင္

လူသားတုိင္းမွာ ေျပာျပစရာပံုျပင္ေတြ ကိုယ္စီကုိယ္င ရွိၾကပါတယ္။ အဲဒီ ပံုျပင္ေတြဟာ အႏုပညာရွင္ေတြရဲ႕ အားေကာင္းတဲ့ဖန္တီးမႈေၾကာင့္ စာေပ၊ ဂီတ၊ ပန္းခ်ီ၊ ႐ုပ္ရွင္၊ ျပဇာတ္၊ ေရဒီယုိ စသျဖင့္ ၾကားခံမီဒီယာေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲျပားသြားၿပီး ျပည္သူ လူထုအၾကား စီးေမ်ာပ်႕ံႏွ႔ံသြားတယ္။ စီးေမ်ာပ်ံ႕ႏွ႔ံျခင္းရဲ႕ အဆံုးမွာ “မွ်ေ၀ခံစားမႈနယ္ပယ္ အသစ္” ေတြ ေပၚထြန္းလာတယ္။ လူသားတုိင္းမွာ ေျပာျပစရာ ပံုျပင္ေတြ ရွိသလုိ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ မွာ ေျပာျပစရာပံုျပင္တစ္ပုဒ္စီ ရွိေနတယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္း ျပည္သူျပည္သား အားလံုးကို ဒီေနရာကေန ကၽြန္မ ေျပာျပခ်င္တာပါ။ ပန္းခ်ီဟာ အျခား ႐ုပ္ရွင္၊ ဂီတတုိ႔လို ၾကားခံမီဒီယာေတြနဲ႔ တစ္စက္ကေလးမွ မတူပါဘူး။ ပန္းခ်ီ (art)ကေန ခက္ျဖာလာတဲ့ “မွ်ေ၀ခံစားမႈနယ္ပယ္”ဟာ အင္မတန္သိမ္ေမြ႔ၿပီး တိတ္ဆိတ္ ၿငိမ္သက္ျခင္းကို ကုိယ္စားျပဳေနပါတယ္။လူသားေတြရဲ႕ပံုျပင္မွာ အသံမ်ားစြာရွိေပမယ့္ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ရဲ႕ ပံုျပင္ကေတာ့ “အသံမဲ့” ျဖစ္ပါ တယ္။ တကယ္လုိ႔ စာဖတ္သူ ျပည္သူျပည္သားအေပါင္းမွာ တိတ္ဆိတ္ ႏူးညံ့စြာ ပူး၀င္ ခံစားလုိတဲ့ စိတ္ကေလးတစ္ခု ရွိမေနခဲ့ဘူးဆုိရင္ေတာ့ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ကေန ေၾကကြဲနာက်င္စြာ (ဒါမွမဟုတ္) ၾကည္ႏူး၀မ္းေျမာက္စြာ လွစ္ဟေျပာျပေနတဲ့ ပံုျပင္ေလးတစ္ပုဒ္နဲ႔ စာဖတ္သူ ျပည္သူလူထုဟာ တက္တက္စင္ လြဲေခ်ာ္သြားမွာပါ။
            ဒါေၾကာင့္ ဒီမွ်ေ၀ခံစားမႈ နယ္ပယ္အသစ္ေလးထဲ  ျပည္သူျပည္သား အားလံုး အခုပဲ ေျခစံုပစ္ ၀င္ေရာက္လွည့္ပါလုိ႔ ကၽြန္မ လိႈက္လွဲေႏြးေထြးစြာ ဖိတ္ေခၚပါရေစ။

xxxxx

ငါ ဟာ အခန္းတစ္ခုထဲမွာ။ မဟုတ္ဘူး ဒါဟာ အခန္းတစ္ခုျဖစ္ႏုိင္သလုိ ေလာကတစ္ခုလည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါျဖင့္ ဒါဟာ ဘယ္လုိ အခန္း၊ ဘယ္လုိေလာကမ်ိဳး လဲ။ ဒါကုိ ငါ တစ္ေယာက္ပဲ သိႏုိင္မယ္။ ဆုိးတာက ဒီေနရာကုိ ဘယ္တုန္းက၊ ဘယ္လုိ၊ ဘာေၾကာင့္၊ ဘယ္ပံုစံရယ္နဲ႔ ေရာက္ေနခဲ့မွန္း ငါ့ဘာသာငါ မသိေတာ့တာပါပဲ။ ဓားခ်က္လား၊ စုတ္ခ်က္လား၊ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ေတြ ပဲလား၊  မကြဲျပားတဲ့ အျပာေရာင္ျပင္ ႀကီးက ငါ့ကို ရင့္တစ္လွည့္၊ ႏုတစ္လွည့္ တစိမ့္စိမ့္နဲ႔ လႊမ္းမုိးျခယ္လွယ္ဖုိ႔ အတင္းအဓမၼ ႀကိဳးစားေနတယ္။
ၾကည့္စမ္းပါဦး။       ေဟာ့ဒီမွာေလ…။ ငါ့ေျခ ေထာက္ေတြကေရာ ဘာျပဳလုိ႔ ေအာက္ေျခမွာ စုသိမ္ေနတာပါလိမ့္။ ေျခက်င္း၀တ္ေတြဆီက မာက်စ္ေလးတြဲ႕တဲ့ ေအးစက္စက္ခံစားမႈႀကီး ငါ ရေနတယ္။ ငါဟာ ဒီေနရာမွာ စိတ္ပ်က္လက္ေလွ်ာ့ဟန္နဲ႔ ငါ့ခႏၶာကုိယ္ကုိ ကုိင္းၫြတ္ေပ်ာ့ေခြ ထုိင္သာ ထုိင္ေနရတာပါ။ ငါ့ ဦးေခါင္းကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ  ၫြတ္စုိက္က်မေနပါဘူး။ ေတြ႕တယ္မို႔လား။ ခပ္လွမ္းလွမ္းက အျဖဴေရာင္ျပတင္းဆီ ငါ့ဦးေခါင္းက လင့္ေမွ်ာ္ ေမာ္ၾကည့္ေနတာပါ။ ငါ့ရဲ႕ စိတ္၀ိညာဥ္ အရိပ္တစ္စံုဟာ ျခယ္လွယ္ႀကီးစုိးလာေနတဲ့ လႊမ္းမုိး မႈ“အျပာ” ျပင္က်ယ္ထဲ ေျခေဖာ့ ပူး၀င္တြန္းတုိက္ရင္း ရိပ္ရိပ္ေငြ႕ေငြ႕ကေလး ႐ုန္းကန္လြင့္ထြက္ေနပါတယ္။ ဘယ္ကိုလြင့္ထြက္ေနတာလဲ။ ဘယ္ကုိ ရွိရဦးမွာလဲ။ ခပ္လွမ္းလွမ္းက အဲဒီ “အျဖဴေရာင္ျပတင္းေပါက္တစ္ေပါက္”ဆီကုိပဲေပါ့…။
            ျပတင္းအျဖဴရဲ႕တစ္ဖက္မွာ ငါလုိလားတဲ့ အရာတစ္ခု ငါ့ကို ဆီး ႀကိဳေနမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ေလာေလာဆယ္ ဘယ္လုိ အက်ပ္အတည္း အေႏွာင္အဖြဲ႕ဆုိးထဲ သက္ဆင္းေနရပါေစ၊ ငါ့ခႏၶာကုိယ္ဟာ ဂုဏ္သိကၡာ အျပည့္နဲ႔ ႂကြယ္၀ခ်မ္းသာျခင္း “အ၀ါ”ကုိ မိမိရရ ဆင္ျမန္းလႊမ္းျခံဳထားခဲ့တယ္။

xxxxx

            ဒီပန္းခ်ီကားမွာ ”ပန္းခ်ီဆရာ ႏုိင္ႏုိင္ ”ဟာ အက္ခရုိက္လစ္ေဆးသားပ်စ္ပ်စ္ေတြနဲ႔ အ၀ါ၊ အျဖဴ၊ အျပာ အေရာင္သံုးမ်ိဳး ကို အထားအသုိမွန္ကန္စြာ ဖလွယ္ၿပီး ေနရာခ်ထားတယ္။ ပန္းခ်ီဆရာရဲ႕ ပြတ္ကာသီကာ တို႔ထိထားတဲ့၊ အိပ္မက္ဆန္ဆန္stroke ေတြကုိ စာဖတ္သူအားလံုး ျမင္ေတြ႕ရမွာပါ။ သူ႔လက္ရာေတြကုိ အမ်ားစုက modern လို႔ သတ္မွတ္ၾကေပမယ့္ သူကေတာ့ ဘယ္-ism ပါလုိ႔  ေခါင္းစဥ္တပ္ခ်င္ပံု မရပါဘူး။ “ကၽြန္ေတာ္ ေရးဆြဲသမွ်ေတြဟာ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ismပဲဗ်”လုိ႔ ေျပာေလ့ ရွိပါတယ္။ ပန္းခ်ီကားေတြကုိ နာမည္ေပးေလ့မရွိတာကလည္း ပန္းခ်ီဆရာရဲ႕ယံုၾကည္မႈတစ္ခုပဲျဖစ္ပါတယ္။ ျပပြဲၾကည့္ ပရိသတ္က မခ်ိတင္ကဲနဲ႔ title တစ္ခုခုတပ္ဖုိ႔ေျပာတုိင္း ေခါင္းမာစြာ သူျငင္းတတ္တယ္။ “ပန္းခ်ီကား ေတြကို နာမည္ကုိ မေပးရက္တာ” လုိ႔ ပန္းခ်ီဆရာက ရင္ဖြင့္ဖူးတယ္။
အႏုပညာဖန္တီးမႈဟာ လူမႈ၀န္းက်င္ကို supporting လုပ္ႏိုင္တယ္လုိ႔ ပန္းခ်ီဆရာက ယံုၾကည္ေနပါ ေသးတယ္။ ဒါေပမဲ့ သဘာ၀ရဲ႕ဒဏ္၊ စစ္ရဲ႕ဒဏ္၊ အာဏာရွင္စနစ္ရဲ႕ ထက္ေအာက္ဖိစီးမႈဒဏ္ ... စတဲ့ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ဒဏ္မ်ားစြာကုိ ခံစားေနၾကရတဲ့ ျပည္သူျပည္သားေတြအတြက္ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ဟာ ေျဖသိမ့္မႈ ေသးေသးေလးတစ္ခုကိုသာ ေပးႏုိင္လိမ့္မယ္လုိ႔ ပန္းခ်ီဆရာက ေတြးေတြးဆဆ ေျပာတယ္။ ပန္းခ်ီကားတစ္ကားနဲ႔ေတာ့ တင္းမာက်စ္ခဲေနတဲ့ လူ႔ေဘာင္ေလာက ထူထူထဲထဲႀကီးကို အေျပာင္းအလဲ မလုပ္ႏုိင္ပါဘူးတဲ့။ ဒါျဖင့္ ပန္းခ်ီကားေတြ အမ်ားႀကီး အံုနဲ႔က်င္းနဲ႔ ဆုိရင္ေကာ လူ႔ေဘာင္ေလာဟာ ေျပာင္းလဲသြားမလား..လုိ႔ ကၽြန္မ စဥ္းစားေနမိတယ္။ ပန္းခ်ီဆရာေတြ  အမ်ားႀကီးရဲ႕ စုစည္း မႈ“အင္အား” လုိပါတယ္။ မ်က္စိပသာဒရွိဖုိ႔၊ ပန္းခ်ီေစ်းကြက္မွာ ေဒၚလာနဲ႔ ေရာင္းခ်ႏိုင္ဖုိ႔ထက္ အေတြးအျမင္၊ အဓိပၸယ္ေတြ နက္႐ိႈင္းစြာခုိတြယ္ေနတဲ့ လက္ရာေျမာက္၊ အေတြးေျမာက္ ပန္းခ်ီကားေတြ အမ်ားႀကီး ဖန္တီးဖုိ႔လုိပါတယ္။ ျပည္သူလူထုတစ္ရပ္လံုး တမက္တေမာခံစား တတ္လာေအာင္ ျပပြဲစီစဥ္သူေတြက ျပည္သူအၾကား ထဲထဲ၀င္၀င္ ခင္းက်င္းျပသဖုိ႔လည္းလုိတယ္။ 
ေလာေလာဆယ္ အသံတိတ္ ေျပာျပေနတဲ့ ဒီပန္းခ်ီကားထဲက ပံုျပင္ေလးကုိ စာဖတ္သူေတြ အရင္ဆံုး နားေထာင္တတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။
ဂ်ဴနီယုိ
( ျပည္ေထာင္စုေန႔စဥ္သတင္းစာ၊ ၅၊ ၈၊ ၂၀၁၃-တနလၤာ ေန႔ထုတ္)

No comments: