Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Sunday, August 25, 2013

ဒီေန႔ ေန႔စြဲ

ကၽြန္မ အိပ္မက္ တစ္ခုကို မက္ေနသည္။ အိပ္မက္ထဲမွာ ေဆး႐ံု တစ္႐ုံကုိ ျမင္သည္။ ထုိေဆး႐ံု အတြင္းသုိ႔ ကၽြန္မ ေရာက္သြားသည္။ ဂ်ဴတီကုတ္ျဖစ္ဟန္ တူေသာ အျဖဴေရာင္ကုတ္အက်ႌ အနားစမ်ားကို တဖ်ပ္ဖ်ပ္ ခါျမည္လ်က္ သုတ္သုတ္ပ်ာပ်ာ သြားေနၾကေသာ ဆရာ၀န္အမ်ားအျပားကုိ ျမင္သည္။

လူနာမ်ားကိုမူ တစ္ဦးတေလမွ မျမင္ပါ။ အခန္းမ်ားကို တစ္ခန္းၿပီးတစ္ခန္း ျဖတ္ကာ၊ ေကာ္ရစ္ဒါမ်ားကို တစ္ေကြ႔ၿပီးတစ္ေကြ႕ခ်ဳိးကာ ေနာက္ဆံုးတြင္ ဆရာ၀န္မ်ား ေခါင္းခ်င္းဆုိင္ ေဆြးေႏြးေနၾကေသာ ခန္းမေဆာင္ အတြင္းသို႔ ကၽြန္မ ၀င္ေရာက္သြားသည္။ ကၽြန္မ ဘာသြား လုပ္ရမွာပါလိမ့္။ မသိေသးပါ။

ဆရာ၀န္မ်ားသည္ ကၽြန္မကို ျမင္လိုက္ရသည္ႏွင့္ ပံုဆုိးပန္းဆိုး တေစၧမ တစ္ေကာင္ကို ေတြ႕ျမင္လုိက္ရဘိ သကဲ့သုိ႔ ထိတ္ထိတ္ပ်ာပ်ာ ျဖစ္ကာ မ်က္စိမ်က္ႏွာ ပ်က္ယြင္းေနၾက၏။ ကၽြန္မ သူတုိ႔ကို ဘာမွမလုပ္ရပါဘဲႏွင့္ ထုိသုိ႔ ျဖစ္ေနျခင္းက ထူးဆန္းလွ၏။ လြတ္ေနေသာ ထုိင္ခံုတြင္ ကၽြန္မ ၀င္ေရာက္ထုိင္လုိက္သည္။


ကၽြန္မ သူတုိ႔အား တစ္စံုတစ္ရာ လွမ္းေမးလုိက္ပံုရ၏။ ဆရာ၀န္တုိ႔သည္ သူတို႔၏ ဦးေခါင္းမ်ားကို ျပဳတ္ထြက္မတတ္ ဘယ္ျပန္ညာျပန္ ခါယမ္းလ်က္...
“ကၽြန္ေတာ္ မေျပာလိုဘူး”
“ကၽြန္ေတာ္ မေျပာပါရေစနဲ႔”
ဟု ကၽြက္ကၽြက္စီ ေျပာဆိုေနၾကသည္။ အမွန္က သူတုိ႔ အသံမထြက္ၾကပါ။ ကၽြန္မဘာသာ အလိုအေလ်ာက္ ၾကားလိုက္ရျခင္း ျဖစ္သည္။ သူတို႔ဘာကို မေျပာခ်င္ၾကတာပါလိမ့္။ လူသားပီပီ သူတစ္ပါး မေျပာခ်င္တာကိုမွ ကၽြန္မ သိခ်င္စိတ္ အထူး ျပင္းျပလာေနသည္။

ကၽြန္မ သူတို႔ အားလံုးကို ေစ့ေစ့လုိက္ၾကည့္ကာ တစ္ခုခု ထပ္၍ ေျပာလိုက္ပံုရသည္။ ကၽြန္မႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္တြင္ ထုိင္ေနသည့္ နဖူးေျပာင္ေျပာင္ ဆရာ၀န္တစ္ဦးသည္ ထုိင္ရာမွ ထလာကာ ကၽြန္မေရွ႕ စားပြဲေပၚသို႔ ေဆးမွတ္တမ္း ျဖစ္ပံုရေသာ စာရြက္တစ္ရြက္ကို လာခ်ေပးသည္။ ဖတ္ၾကည့္ရန္ သူ မေျပာပါ။ ကၽြန္မ ဖတ္ၾကည့္ဖုိ႔ပဲ ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု အလုိအေလ်ာက္ နားလည္လ်က္ စိတ္၀င္တစား ေကာက္ယူ ဖတ္ၾကည့္လုိက္သည္။

ဘုရားသခင္...။ ဒါ ဘာလဲ။ ေဆးမွတ္တမ္းတစ္ခုလည္း မဟုတ္ပါ။ မင္အနက္ေရာင္ ခပ္ထူထူလုိင္းျဖင့္ ေရးသားထားသည့္ စာလံုးမ်ားသည္ ခပ္တိုတို၊ ႏွစ္ေၾကာင္းစာမွ်သာ ရိွသည္။ ေအာက္ပါ အမည္ရွင္သည္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာ ၂၁ ရက္ေန႔တြင္ မုခ်ေသဆံုးလိမ့္မည္။
စုမီေအာင္။

ကၽြန္မေရွ႕က လူမ်ားသည္ ဆရာ၀န္ေတြလား။ အနာဂတ္ကို ႀကိဳတင္သိျမင္ ေဟာၾကားသူေတြလား။ သူတို႔ ဘယ္သူေတြလဲ။
စာရြက္ ကိုင္ထားေသာ ကၽြန္မ၏ လက္မ်ား တဆတ္ဆတ္ တုန္ယင္လာသည္ကို ကၽြန္မ ျမင္ေနရသည္။ ေခါင္းေမာ့ၾကည့္လွ်င္ အနားတြင္ မည္သူမွ်မရိွေတာ့ပါ။ စာရြက္ကိုကိုင္ကာ အခန္းတြင္းမွ ေျပးထြက္လုိက္သည္။ ေဆး႐ံုတြင္ လူတစ္ဦးမွ မရိွေတာ့ဘဲ ဗလာက်င္းေနသည္ကို ကၽြန္မ သတိျပဳမိလုိက္၏။ ေဆး႐ုံနံရံ တစ္ေနရာတြင္ ျပကၡဒိန္ တစ္ခု ခ်ိတ္ဆြဲထားသည္ကို ျမင္လွ်င္ အငမ္းမရ လွန္ေလွာ ၾကည့္လုိက္သည္။

ေတြ႕ၿပီ။ ဒီဇင္ဘာလ၊ ဒီဇင္ဘာ..ဒီဇင္ဘာ..၁ ရက္ ေန႔မွစ၍ ၃၁ ရက္တြင္ ကုန္ဆံုးေနေသာ ဂဏန္းကြက္မ်ားကို ၾကည့္ကာ ကၽြန္မ မူးေ၀လာသည္။ ဒီဇင္ဘာ ၂၁ ရက္ နီးၿပီလား။ ၂၁ ဂဏန္းကြက္ကို လက္ျဖင့္ ေထာက္ကာ တြက္ခ်က္ ၾကည့္လုိက္သည္။ ဘုရားသခင္။ ကၽြန္မ ဘယ္လုိ တြက္ခ်က္ရမွာပါလိမ့္။ ဒီေန႔ ဘယ္ႏွရက္လဲ။ ဒီေန႔ကို သိမွသာ ၂၁ ရက္ ေရာက္ဖုိ႔ ဘယ္ႏွရက္ လုိသည္ကို တြက္လို႔ရမည္။

ဒီေန႔ ဘယ္ႏွရက္လဲ..၊ ဒီေန႔ ဘယ္ႏွရက္လဲ...။
ထိတ္ထိတ္ပ်ာပ်ာ ျဖစ္ကာ အျပင္းအထန္ စဥ္းစား ၾကည့္ေနေသာ္လည္း မမွတ္မိပါ။ ဦးေႏွာက္တုိ႔ ဗေလာင္ ဆူလာသည္။ အခု ဒီဇင္ဘာလေကာ ဟုတ္ပါရဲ႕လား။ ဟုတ္ပါသည္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္ေကာ ဟုတ္ပါရဲ႕လား။ ဟုတ္ပါသည္။ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလ ျဖစ္ေၾကာင္းကိုေတာ့ ကၽြန္မ ဦးေႏွာက္က ဘယ္လုိလုပ္ မွတ္မိေနခဲ့တာ ပါလိမ့္။ တနလၤာလား၊ အဂၤါလား၊ ေန႔ေတြကိုလည္း မသိေတာ့ပါ။ ဒီေန႔ကို လံုးလံုး မသိမွေတာ့ ဒီေရွ႕က ျပကၡဒိန္ကို ၾကည့္ေနလည္း အလကားပဲေပါ့။

ေဒါသတႀကီး ျဖစ္လာကာ ျပကၡဒိန္ စာရြက္မ်ားကို ဆြဲျဖဳတ္ၿပီး လံုးေျခ လႊင့္ပစ္လုိက္သည္။ ကၽြန္မကို ေျခာက္လွန္႔ေနသည့္ ဆရာ၀န္ေပးသည့္ စာရြက္ကို ရင္ဘတ္ထဲ ထုိးထည့္ကာ ကၽြန္မ ထြက္လာခဲ့သည္။ ေဆး႐ံု၀င္း၏ ဂိတ္၀တြင္ ကြမ္းယာေရာင္းေနသည့္ လူတစ္ဦးကုိျမင္လွ်င္ ကၽြန္မ အားတက္သြားမိ၏။
“ဦးေလး၊ ဒီေန႔ ဘယ္ႏွရက္လဲရွင့္”

ကၽြန္မကို ထုိလူက မ်က္လံုးလွန္ၾကည့္ကာ ျပန္ေမးသည္။
“ဒီေန႔လား၊ ဒီေန႔၊ အင္း.. အဲ၊ မေန႔က ဘယ္ႏွရက္ပါလိမ့္”

ကၽြန္မ သင္ခန္းစာ ရသြားသည္။ ဒီေန႔ ေန႔စြဲကို သိရဖို႔ မေန႔က ေန႔စြဲကို သိမွ ျဖစ္မည္ဆုိတာပဲ ျဖစ္သည္။ ေခါင္းကိုေမာ့ကာ သူ႔ ေနာက္ေစ့ကို သူ႔ဘာသာ ျပန္ လွည့္ၾကည့္ရင္း မ်က္စိစံုမွိတ္ စဥ္းစားေနသည့္ ထုိလူႀကီးကို ကၽြန္မ စိတ္ပ်က္စြာ ေက်ာခိုင္းလုိက္သည္။

လမ္းေဘး တစ္ေနရာတြင္ ေခြလွိမ့္ ေဆာ့ကစားေနသည့္ ကေလးတစ္ေယာက္ကုိျမင္လွ်င္ ကၽြန္မ ၀မ္းသာသြားရ၏။ မိမိထက္ မ်ားစြာ ငယ္ပံုရသည့္ ကေလးငယ္ထံ ေမးျမန္းရသည္ကို နည္းနည္းေတာ့ ရွက္ရြ႕ံသိမ္ငယ္စရာ ေကာင္းလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ယခုေခတ္ကေလး တုိ႔သည့္ လူႀကီးမ်ားထက္ပင္ အရာရာ၌ သိျမင္ႏိုင္စြမ္း ပုိရိွၾကသည္ဟု ကၽြန္မ ယံုၾကည္ထားခဲ့သည္။

“ေဟ့ ကေလး၊ ဒီေန႔ ဘယ္ႏွရက္ေန႔လဲ”

“ဗ်ာ၊ အဲ ဥပုသ္ေန႔ဗ်”

မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္ ၾကည့္လုိက္ေသာ ကၽြန္မကို ကေလးငယ္က ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ ျပန္ၾကည့္ကာ ေနာက္ထပ္ ထပ္ေျပာလုိက္ေသးသည္။
“တကယ္၊ တကယ္ ဥပုသ္ေန႔ဗ်။ အေမတုိ႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေက်ာင္းပိတ္တယ္။ အဲဒါ ဥပုသ္ေန႔မုိ႔လုိ႔ေပါ့”

စကားရွည္ေနေသာ ကေလးငယ္ကို ကၽြန္မ ထားရစ္ခဲ့ကာ ဆက္ေလွ်ာက္လာခဲ့သည္။ ဒီေန႔ကုိ ဒီေန႔ သိရမွ ျဖစ္မည္။ တစ္စံုတစ္ေယာက္ကုိေတာ့ ေမးၾကည့္ရဦးမည္။ ေရွ႕တြင္ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္ ဆတ္ေတာက္ေတာက္ဟန္ျဖင့္ ေလွ်ာက္လာေနသည္ကို ကၽြန္မ ျမင္သည္။ သည္တစ္ခါေတာ့ အေျဖကို သိခြင့္ ရေတာ့မည္ ထင္ပါသည္။
“ညီမေရ၊ ဒီေန႔ ဘယ္ႏွရက္ေန႔လဲဟင္”

“အမ်ဳိးသားေန႔၊ ေၾသာ္. ဒီေန႔ ကၽြန္မ အမ်ဳိးသားနဲ႔ ေလွ်ာက္လည္တဲ့ ေန႔မုိ႔လုိ႔ အမ်ဳိးသားေန႔လုိ႔ ေျပာတာရွင့္၊ ခစ္ ခစ္”

ကၽြန္မ စိတ္ထဲ ခိုးလိုး ခုလုျဖစ္သြားသည္။ ကၽြန္မႏွင့္သူ ယခုမွ ေတြ႔ဆံုၾကျခင္း ျဖစ္၏။ ငယ္ေပါင္း ႀကီးေဖာ္ေတြလုိ ေနာက္ေနာက္ေျပာင္ေျပာင္ စကားဆုိစရာအေၾကာင္း လံုး၀ မရိွပါ။ သူစိမ္းတစ္ေယာက္က ခ်ဥ္းကပ္ ေမးျမန္းလာသည့္ ေမးခြန္းမ်ားကို ျပက္ရယ္မျပဳဘဲ တေလးတနက္ ေျဖဆုိသင့္သည္ဟု ကၽြန္မ ယူဆသည္။ အလကား ေဟာ့ေပါ့ ေကာင္မေလးပဲ။ ခပ္ေဟာ့ေဟာ့ ၀တ္စားထားသလို ခပ္ေပါ့ေပါ့သာ ေျဖဆုိ ေနၾကသည့္ ခုေခတ္ကာလ မိန္းကေလးမ်ားကို ကၽြန္မ ၾကည့္မရခ်င္ေတာ့ပါ။ ကၽြန္မကပဲ ေခတ္ေနာက္ျပန္ ဆြဲေနၿပီလား။ ေခတ္ေရွ႕ေျပးသည္ျဖစ္ေစ၊ ေခတ္ေနာက္က်ခဲ့သည္ျဖစ္ေစ ေန႔စြဲတစ္ခုတြင္ ကၽြန္မတုိ႔ မုခ် ေသရမည္။ ယခုပင္ ဒီဇင္ဘာ ၂၁ ရက္ဆုိသည့္ ေန႔စြဲ တစ္ခုက ကၽြန္မေနာက္တြင္ ကပ္လ်က္ လုိက္ပါေနသည္ကို ကၽြန္မ စိုးထိတ္စြာ သိေနရသည္။

လမ္းေဘး ပလက္ေဖာင္းတစ္ေနရာတြင္ ဂ်ာနယ္မ်ား အၿပိဳင္အဆုိင္ ခင္းက်င္း ေရာင္းခ်ေနသည့္ ဆုိင္ေလးမ်ားကိုျမင္သည္။ ဆုိင္တန္းမ်ားသည္ မ်က္စိတစ္ဆံုး မ်ားျပားရွည္လ်ားလွ၏။သည္တစ္ခါေတာ့ မလြဲေခ်ာ္ ႏိုင္ေတာ့ပါ။ မည္သူ႔ကိုမွ် ခခယယ ေမးၾကည့္ေနစရာပင္ မလုိေတာ့။ ဒီေန႔ထြက္သည့္ ဂ်ာနယ္ ၀ယ္လိုက္လွ်င္ ကၽြန္မ လုိခ်င္သည့္ အေျဖကို သူ႔အလိုလို သိရေပမည္။ စာေစာင္မ်ား ပတ္လည္၀ိုင္းလ်က္ ပ်င္းတိပ်င္းတြဲ ထုိင္ေနသည့္မိန္းမႀကီးကို ကၽြန္မ ဦးညြတ္ အ႐ိုအေသျပဳကာ လွမ္းေျပာလိုက္သည္။

“ဒီေန႔ထြက္တဲ့ ဂ်ာနယ္ တစ္ေစာင္ေလာက္ ကၽြန္မကို ေပးပါရွင္”

မိန္းမႀကီးက ကၽြန္မကို ခ်က္ခ်င္း မေျဖ၊ ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္ေလာက္ ၀တ္ေက်တမ္းေက် ဆြဲထုတ္လက္ကမ္းေဖာ္ မရ။ ကၽြန္မထံ ေပေစာင္းေစာင္း ေစြၾကည့္ရင္း သံျပတ္ႏွင့္ ေျပာသည္။
”ဒါေတြအားလုံး ဒီေန႔ ထြက္တာေတြခ်ည္းပဲ၊ မေန႔ကဟာ မတင္ေတာ့ဘူး”
ဘုရားသခင္၊ ဒါေတြအားလံုး အမွန္ပဲ ဒီေန႔ ထြက္တာလား။
ကၽြန္မ ရင္သပ္႐ႈေမာ ျဖစ္သြားသည္။ ဂ်ာနယ္ျပပြဲ၊ ဒါမွမဟုတ္ ၿပိဳင္ပြဲႀကီး က်င္းပေနသည့္ အလား။ အဂၤလိပ္အမည္၊ ျမန္မာအမည္၊ အမည္နာမ အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ဒီဇိုင္း အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ အေသြးအေရာင္ အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ အရြယ္အစား အမ်ဳိးမ်ဳိး ေရာယွက္ ခင္းက်င္းထားသည့္ ဂ်ာနယ္တုိ႔က ကၽြန္မကို ၀ယ္ပါယူပါႏွင့္ အလုအယက္ မ်က္စ ပစ္ျပေနေတာ့သည္။ သို႔ေသာ္ ခုခ်ိန္မွာ ကၽြန္မ စိတ္၀င္စားသည္က ဂ်ာနယ္ထဲက ထူးဆန္းေထြလာ အေၾကာင္းအရာမ်ား၊ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ အျဖစ္သနစ္မ်ား၊ ႏိုင္ငံအ၀န္းက သတင္း အခ်က္အလက္မ်ား၊ အလွအပ ဖက္ရွင္၊ အညီႇ အေဟာက္ သတင္းႏွင့္ ေဖ်ာ္ေျဖေရးက႑မ်ား မဟုတ္ၾက။
လတ္တေလာ အေျခအေနတြင္ ကၽြန္မ အပူတျပင္း သိလုိသည္က မ်က္ႏွာဖံုးမွာ ေရးထိုးထားသည့္ ေန႔စြဲ တစ္ခုသာ ျဖစ္သည္။ ဂ်ာနယ္ေရာင္းခ်သူ မိန္းမႀကီးသည္ ခုခ်ိန္ထိ ဂ်ာနယ္တစ္ေစာင္မွ် ေကာက္ယူလွမ္းေပးျခင္းမရိွပါ။ လက္လွမ္းမီသမွ် ဂ်ာနယ္မ်ားကို တစ္ခုၿပီးတစ္ခု ကၽြန္မဘာသာ ေကာက္ယူၾကည့္ရင္း အာ႐ံုမ်ား ေထြျပားကာ ေခါင္းထဲမူးေ၀လာသည္။

ဘုရားသခင္...။
ဂ်ာနယ္မ်ားတြင္ ေန႔စြဲ အတိအက် ေရးထိုးထားျခင္း မရိွပါ။ တခ်ဳိ႕က တနလၤာေန႔တုိင္း ထုတ္ေ၀သည္။ တခ်ဳိ႕က အဂၤါေန႔တိုင္း ထုတ္ေ၀သည္။ တခ်ဳိ႕က ဗုဒၶဟူး ေန႔တိုင္းထုတ္ေ၀သည္။ အကြဲကြဲ အျပားျပား (သို႔ေသာ္ ဆင္တူယိုးမွား) ျမင္ေနရသည့္ ဂ်ာနယ္မ်ားကုိ သိမ္းက်ံဳးၾကည့္ကာ ကၽြန္မ ေသြးပ်က္ ထိတ္လန္႔လာသည္။ ဒီေန႔ ထြက္တာခ်ည္းပဲလုိ႔ ထုိမိန္းမက ေသခ်ာေပါက္ေျပာခဲ့သည္။ ဒါျဖင့္ ဒီေန႔သည္ တနလၤာေန႔ ျဖစ္သလို၊ အဂၤါေန႔လည္း ျဖစ္၊ ဗုဒၶဟူးေန႔လည္း ျဖစ္သည္ေပါ့။
ကၽြန္မ စိတ္အခ်ဥ္ ေပါက္လာသည္။ ဒီေန႔ ဒီဇင္ဘာ ၂၁ ရက္ ျဖစ္လုိက္စမ္းပါေတာ့၊ ေဆး႐ံုေပၚက ရခဲ့သည့္ စာရြက္ထဲကလို ကၽြန္မ ဒီေန႔ပင္ ေသလိုက္စမ္းပါေတာ့လားဟု ေတာင့္တခ်င္လာသည္။ တကယ္တမ္းမွာ ကၽြန္မ မေသခ်င္ေသးပါ။ ဒီေန႔ကို သိရိွရန္ ႀကိဳးစားပမ္းစား ရွာေဖြရပါဦးမည္။ တစ္စံုတစ္ရာကို သတိရမိလွ်င္ ဂ်ာနယ္မ်ားကို ကၽြန္မ ကစဥ့္ကလ်ား ျပန္လႊတ္ခ်ထားလိုက္သည္။

“သတင္းစာတစ္ေစာင္ ေပးပါလားရွင္”

ေန႔စဥ္ထုတ္ သတင္းစာမွာေတာ့ ကၽြန္မ လုိခ်င္သည့္ အေျဖကို ေသခ်ာေပါက္ ရွာေတြ႕ႏိုင္သည္။ သည္အရာ ကို ကၽြန္မ ဘာေၾကာင့္မ်ား ေမ့ေလ်ာ့ခဲ့ပါလိမ့္။ ေန႔စဥ္ထုတ္ သတင္းစာကုိ မ်က္ကြယ္ျပဳၿပီး ဂ်ာနယ္ေတြကို အားကိုးမိျခင္းမွာ ကၽြန္မ မွားေလၿပီ။ ဂ်ာနယ္မ်ားသည္ အမွားျပင္ဆင္ခ်က္မ်ား မျပင္ဆင္ဘဲ ဘာသိဘာသာ လႊတ္ထားသည့္အမွားမ်ား၊ မွားလို႔ မွားမွန္းမသိသည့္ အမွားမ်ားႏွင့္ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ ဆုိင္ဆိုင္ႀကီး ကခုန္လြန္႔လူးေနၾကသည္။ ေန႔စဥ္ေန႔တုိင္း ထြက္ေနသည့္ သတင္းစာ တြင္ေတာ့ အမွားမ်ားကို ကၽြန္မ မေတြ႕ဖူးခဲ့ပါ။

၀ယ္သူ ကၽြန္မကို အေရးတယူမရိွဘဲ လုပ္ခ်င္ရာ လုပ္ေနသည့္ ဂ်ာနယ္ အေရာင္းမိန္းမႀကီးကို ကၽြန္မ ထပ္မံေျပာဆုိလိုက္သည္။
“သတင္းစာတစ္ေစာင္ ေပးပါ အစ္မ”

“အမေလး၊ အခ်ိန္ကုိလည္း ၾကည့္စမ္းပါဦး။ သတင္းစာက မနက္ပိုင္းဆုိ ကုန္ၿပီေတာ့။ တကတဲ ဘယ္လုိ မိန္းကေလးပါလိမ့္၊ ဂ်ာနယ္ေတြလည္း အကုန္ ေလွ်ာက္ဖြၾကည့္တယ္။ ၿပီးေတာ့ တစ္ေစာင္မွလည္း မ၀ယ္ဘဲ အဲ အဲ”

ထုိေနရာကေန ကၽြန္မ လွစ္ခနဲ ထြက္လာခဲ့ေတာ့သည္။ ကၽြန္မကို ေရရြတ္ က်ိန္ဆဲရင္း က်န္ရစ္ခဲ့သည့္ မိန္းမႀကီးကို စိတ္မဆုိးသည့္အျပင္ ေက်းဇူးပင္ တင္လိုက္မိ၏။ သူ႔စကားထဲတြင္- “အခ်ိန္ကုိလည္း ၾကည့္စမ္းပါဦး” ဟု ထည့္သြင္း ေျပာဆုိခဲ့သည္။
သူ႔စကားက ကၽြန္မအား သတိေပးသလို ျဖစ္သြားသည့္ အတြက္ ကၽြန္မ ႐ုတ္ျခည္းပင္ အဲသည္ “အခ်ိန္” ဆိုတာကို သတိရသြားသည္ မဟုတ္ပါလား။ အခ်ိန္ အခ်ိန္ အခ်ိန္၊ နာရီ၊ နာရီ၊ နာရီ။ ဟုတ္ၿပီ။ နာရီအေရာင္းဆိုင္တစ္ဆိုင္ကို ကၽြန္မ မ်က္လံုးမ်ားက ကပ်ာကသီ ရွာေဖြလိုက္သည္။ ဒီေန႔ ဘယ္ႏွရက္ေန႔လဲ ဆုိသည့္ အေျဖကို ယခုပင္ အတိအက် တြက္ထုတ္ႏိုင္ေတာ့မည္။

နာရီဆုိင္ေရွ႕ေရာက္လွ်င္ ကၽြန္မ စိတ္ဓာတ္က်သြားသည္။ နာရီအေရာင္း ဆုိင္တြင္ နာရီလက္တံတုိ႔ သည္ ၁၀ နာရီ ၁၀ မိနစ္သို႔ တညီတညြတ္တည္း ေဖာ္ျပလ်က္ရိွ၏။ နာရီဆုိင္မ်ားသည္ နာရီ လက္တံမ်ားကို အဘယ္ေၾကာင့္ ၁၀ နာရီ ၁၀ မိနစ္တြင္ ထားရိွရသနည္း ဆိုသည္ကိုမူ ကၽြန္မ မသိပါ။ သိရန္လည္း မလုိပါ။ ကၽြန္မ သိလုိသည္က ဒီေန႔ ဘယ္ႏွရက္ေန႔လဲ ဆုိတာပဲ ျဖစ္သည္။ လက္ပတ္ နာရီကုိ ကၽြန္မ မႀကိဳက္၊ ဘယ္တုံးကမွ ပတ္ေလ့မရိွသည့္အတြက္ စားပြဲတင္နာရီတစ္လံုးကို ေစ်းႏႈန္း ေမးမေနေတာ့ဘဲ ခပ္ျမန္ျမန္ ေရြးယူလုိက္သည္။ ၿပီးေတာ့ နာရီေရာင္းသူကို ခပ္ျပံဳးျပံဳး ေတာင္းဆိုလိုက္သည္။
“တစ္လက္စတည္း အခ်ိန္တုိက္ေပးပါေနာ္၊ ေန႔စြဲေရာ....”

ဘက္ထရီထည့္ၿပီး ခပ္သြက္သြက္ လႈပ္ရွားေနသည့္ လူ႔လက္မ်ားကို အနီးကပ္ခိုးၾကည့္ရင္း ကၽြန္မ ရင္ဖုိလာသည္။ စားပြဲတင္နာရီေလး၏ ညာဘက္ေထာင့္ကြက္ေလး ထဲမွာ ဘာဂဏန္းမ်ား ထြက္ေပၚလာမွာပါလိမ့္၊ ၁ လား၊ ၂ လား၊ ၂၁ ဂဏန္းကိုေတာ့ မေတြ႔လုိ၊ မျမင္လုိေသးပါ။

နည္းသြားလိုက္၊ မ်ားသြားလိုက္ ဟိုေရာက္ဒီေရာက္ လႈပ္ရွားေျပာင္းလဲေနသည့္ ဂဏန္းမ်ားကို စူးစိုက္ၾကည့္ ရင္း ကၽြန္မ ဦးေခါင္း တစ္ခုလံုး မူးေနာက္ရီေ၀လာသည္။
အတန္ၾကာလွ်င္ နာရီ ေရာင္းသူသည္ ေခါင္းကုတ္လ်က္ ကၽြန္မကို ဖ်တ္ခနဲ လွည့္ေမးသည္။
“ဒီေန႔ ဘယ္ႏွရက္ေန႔လဲဗ်”

“ေသလိုက္စမ္းပါေတာ့”

အသံထြက္ေရရြတ္ရင္း က်သင့္ေငြ ေပးေခ်ရန္ အသင့္ ဖြင့္ထားသည့္ ပိုက္ဆံအိတ္ဇစ္ကို ဇြိခနဲ ျမည္ေအာင္ ကၽြန္မ ေဆာင့္ဆြဲ ပိတ္ပစ္လိုက္သည္။ ထုိနာရီအေရာင္းဆိုင္ကေန ေဒါသတႀကီး လွည့္ထြက္ခိုက္ နာရီဆိုင္ထဲမွ အသံမ်ဳိးစံု ထြက္ေပၚလာသည္ကို ကၽြန္မ ႐ုတ္တရက္ ၾကားလိုက္ရသည္။

“ကလင္၊ ကလင္ ကလင္”
“တီတီတီ တီတီတီ တီတီတီ”

တခ်ဳိ႕ နာရီမ်ားက အဂၤလိပ္ဘာသာစကားသံျဖင့္ ဂက္အပ္(ပ္) ဂက္အပ္(ပ္) ဂက္အပ္(ပ္) ေအာ္ျမည္ေနၾကသည္။
ဆူဆူညံညံ အသံေပါင္းစံု။

မ်က္လံုးမ်ားကို အားယူ ဖြင့္ရင္း ခုတင္ေဘးက ဆူဆူ ညံညံေအာ္ျမည္ေနသည့္ နာရီဆီ လက္လွမ္းကာ ကၽြန္မ လွမ္းပိတ္လုိက္သည္။ တကယ္မဟုတ္၊ အိပ္မက္ပါလားဟု သိရသည္ႏွင့္ စိတ္ေပါ့သြား၏။ အိပ္မက္က ထူးလည္း ထူးဆန္းခဲ့၏။ ရွည္လည္း ရွည္ၾကာခဲ့၏။
အား... ဘယ္ႏွနာရီ ရိွေနပါလိမ့္။
နာရီေပၚက ေန႔စြဲကို ျမင္လုိက္ရလွ်င္ ကၽြန္မ မ်က္လံုးမ်ား ျပဴးက်ယ္၀ိုင္းစက္ကာ အသက္႐ွဴႏႈန္းမ်ား ျမန္ဆန္လာသည္။

Dec, ၂၁

လႏွင့္ ရက္စြဲကေတာ့ အိပ္မက္ထဲကအတုိင္း ညြန္ျပ ေနၿပီ။ ခုႏွစ္ေကာ...။ အခု ဘယ္ႏွခုႏွစ္လဲ။ လုပ္ၾကပါ ဦး။ ၂၀၁၁ လား။ ၂၀၁၂ လား။ နံရံထက္က ျပကၡဒိန္ခ်ပ္က တလႈပ္လႈပ္ ယိမ္းခါလ်က္ ကၽြန္မကို ေသြးပ်က္မတတ္ ေျခာက္လွန္႔ေန၏။ ျပကၡဒိန္ကုိ ကၽြန္မ အနားတိုး မၾကည့္ရဲပါ။ ခုေန၊ အလ်င္အျမန္ျပန္ အိပ္လွ်င္ေကာ ေစာေစာက အိပ္မက္ကို ဆက္မက္ဦးမွာလား။ တျခားအိပ္မက္ အသစ္ ေျပာင္းမက္မွာလား။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အိပ္မက္ မက္ေနတာပဲ ေကာင္းလိမ့္မည္။
ဒီေန႔ ေန႔စြဲကုိ ဘယ္သူမွ အေျဖ ရွာမရဘဲ တ၀ဲလည္လည္ ျဖစ္ေနရင္းနဲ႔ေပါ့။

စုမီေအာင္
(၂၀၁၁ စက္တင္ဘာလထုတ္ ေရႊႊအျမဳေတ မဂၢဇင္းတြင္ ေဖာ္ျပခ့ဲေသာ ၀တၳဳတုိ ျဖစ္သည္။)

No comments: