Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Sunday, August 25, 2013

ေျခာက္ရက္ ေျခာက္လ ေျခာက္နာရီ

အာဖရိကတုိက္တြင္ Tset Se ေခၚ ဖလုိင္းပုိးေကာင္မွတစ္ဆင့္ သယ္ေဆာင္လာေသာ ဗုိင္းရပ္ပုိး သည္ လူႏွင့္တိရစၧာန္မ်ားကုိ အလြန္ ဆုိးဝါးစြာ ေျခာက္လွန္႔လ်က္ရွိကာ အိပ္ငိုက္ေရာဂါ (sleeping sickness) ကုိျဖစ္ေစတတ္၏။ အိပ္ငိုက္ေရာဂါျဖစ္ရျခင္း၏ အဓိက တရားခံမွာ ကပ္ပါးပုိး(parasite) တစ္မ်ဳိးေၾကာင့္ပဲျဖစ္၏။  ယင္းသည္ တစက္စီး ယင္ေကာင္မွာ ရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရၿပီး လူေသြးကုိစုပ္၊ လူ႔ေသြးျဖင့္ အသက္ရွင္သန္ရေသာ ထုိယင္ ေကာင္က လူကုိ ကုိက္လုိက္သည့္ အခါ ယင္ေကာင္အတြင္းရွိ ကပ္ပါး ပုိးသည္လူ႔ခႏၶာကုိယ္ ေသြးေၾကာ မ်ားထဲသို႔ အလ်င္အျမန္ ဝင္ေရာက္ သြားေတာ့၏။ သံုးႏွစ္မွ ငါးႏွစ္အထိ ကာလအတြင္းမွာ လူ၏အာ႐ုံေၾကာ နာ့ဗ္ေၾကာအဖြဲ႕ အစည္း (nervous system) တုိ႔ကုိ တုိက္ခုိက္ဖ်က္ဆီး ေတာ့သည္။ ယင္းေၾကာင့္ အာ႐ုံ ေၾကာထိခုိက္သြားကာ ေဝဒနာရွင္ မ်ားသည္ အားအင္ခ်ည့္နဲ႔လာၾကၿပီး မေျပာႏုိင္၊ မဆုိႏုိင္၊ မစားႏုိင္ မေသာက္ႏုိင္၊ မသြားႏုိင္၊ မေလွ်ာက္ ႏုိင္ျဖစ္သြားရေတာ့၏။

ေနာက္ဆံုးတြင္ အိပ္ငုိက္ ေရာဂါေဝဒနာသည္မွာ အိပ္ေမာ က်သြားၿပီး မႏုိးေသာအိပ္ျခင္းျဖင့္ အိပ္ေပ်ာ္ကာ ေသဆံုးသြားရေတာ့ သည္။

 ေနရဲသည္ ဖတ္လက္စ မဂၢဇင္း စာအုပ္ကုိ ပိတ္လ်က္ ဝမ္းသာအားရ ထခုန္လုိက္သည္။ အေျဖတစ္ခုကို ရွာေတြ႕ေလၿပီ။ ထုိစာအုပ္ကုိယူကာ ေသာ္ေသာ္ေဝ့ ထံ အေျပးသြား သည္။


***

‘မျဖစ္ႏုိင္တာ ေမာင္ရယ္၊ အာဖရိကတုိက္မွာ ျဖစ္တဲ့ အိပ္ငုိက္ ေရာဂါက ဒီျမန္မာျပည္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ လယ္ေကာင္မွာ ေနေနတဲ့ ကြၽန္မ ဆီကုိ ဘယ္လုိေရာက္လာႏုိင္မွာလဲ၊ အင္း ေမာင္လည္း ကြၽန္မအတြက္နဲ႔ ႐ူးေၾကာင္ေၾကာင္ျဖစ္ေနၿပီ တူပါရဲ႕ ရွင္’

ေျပာေျပာဆုိဆုိ ေသာ္ေသာ္ေဝ ျပန္ေပးလာသည့္ စာအုပ္ကုိကုိင္ကာ ေနရဲ ေခါင္းကုတ္မိသည္။ တကယ္ လည္း သူ ႐ူးခ်င္ေနပါၿပီ။ ၾကည့္စမ္း ပါဦး၊ ေသာ္ေသာ္ေဝ့ အျဖစ္က မယံု ႏုိင္စရာ။ ၿပီးေတာ့ အံ့ၾသစရာ။ တျခားမိန္းကေလးတစ္ေယာက္ သာဆိုလွ်င္ သူမအား စိတ္ဝင္စားမႈ ပုိေအာင္ ဂ႐ုစုိက္မႈပုိေအာင္ သက္ သက္မဲ့ စိတ္ကူးယဥ္ ဖြဲ႕ႏြဲ႕ထားသည့္ ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္ဟု သူစြပ္စြဲမိေခ် မည္။ အခု ေသာ္ေသာ္ေဝသည္ သူ၏ခ်စ္သူ၊ ခုိင္မာေသာ စိတ္ႏွလံုး သားမ်ိဳးႏွင့္ စိတ္ကူးယဥ္ေလ့မရွိ သည့္ မိန္းကေ လးတစ္ေယာက္။

ေသာ္ေသာ္ေဝ၏ ထူးဆန္းဖြယ္ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုက လြန္ခဲ့ေသာ ၁ဝ ရက္ခန္႔က ညေနခင္းတစ္ခုမွာ အစပ်ိဳးခဲ့သည္။ မွတ္မွတ္ရရ ဇြန္လ ၆ရက္၊ ခ်စ္သူသက္တမ္း တစ္ႏွစ္ တိတိျပည့္ခဲ့သည့္ေန႔။ သူႏွင့္ ေလွ်ာက္လည္အၿပီး အိမ္ျပန္ အေရာက္မွာ စျဖစ္ခဲ့သည္ဟု ေသာ္ေသာ္ေဝဆုိခဲ့၏။

”ဟုတ္တယ္ေမာင္၊ အဲဒီေန႔ ညေနက ကြၽန္မအိမ္ေရာက္ေတာ့ ေရခ်ိဳးတယ္၊ ေရခ်ိဳးၿပီး ေမာင့္ကို သတိတရနဲ႔ အခန္းထဲမွာ တစ္ ေယာက္တည္း ဂစ္တာထုိင္တီးေ န ျဖစ္ခဲ့တယ္။ သီခ်င္းဆုိမလုိ႔ အစပ်ိဳး ႐ုံေလးရွိေသး ဂစ္တာႀကိဳးကေထာင္း ခနဲျပတ္သြားေရာ၊ ကြၽန္မ စိတ္ထဲမွာ တစ္မ်ိဳးႀကီးပဲ” ဟုေျပာခဲ့ေသးသည္။အဲဒီတုန္းက ”ဂစ္တာႀကိဳးျပတ္တာ ဘာဆန္းလဲ ေသာ္ေသာ္ေဝရဲ႕” ဟု ေနရဲ ဆုိခဲ့ေသးသည္။ ေသာ္ေသာ္ေဝ က အေၾကာက္အကန္ျငင္းဆုိခဲ့ သည္။

”ဟင့္အင္း ဆန္းတယ္ေမာင္ရဲ႕၊ ထူးဆန္းတယ္၊ ျပတ္ခ်င္းျပတ္ ၁ ႀကိဳး၊ ၂ ႀကိဳး၊ ၃ ႀကိဳးေတြပဲ ျပတ္ရမွာ၊ အဲဒါေတြျပတ္တတ္လုိ႔ အပုိလည္း ေဆာင္ထားတတ္တဲ့ဟာ၊ အခုဟာက ျပတ္ေလ့ျပတ္ထမရွိတဲ့ နံပါတ္ ၆ ႀကိဳးက ႐ုတ္တရက္ႀကီး အလယ္ ေကာင္တည့္တည့္က ျပတ္ထြက္သြား တာ၊ ႀကိဳးေတြကအဲဒီ့မနက္ကမွ အကုန္တစ္စံုလံုး လဲတပ္ထားခဲ့တာ အေကာင္းပကတိ လတ္လတ္ ဆတ္ ဆတ္ႀကီးေတြ။ ေမာင္လည္း ဂစ္တာ အေၾကာင္း နားလည္မွာပဲ၊ မနက္က မွ လဲတပ္ခဲ့တဲ့ အသစ္စက္ စက္ႀကိဳး ေတြ၊ နံပါတ္ ၆ ႀကိဳး အလယ္တည့္ တည့္ကျပတ္ထြက္တာ ေမာင္ ေတြ႕ ဖူးလုိ႔လား”

ထူးေတာ့ထူးဆန္းသားဟု သူ ေတြးေနစဥ္ ေသာ္ေသာ္ေဝက ေနာက္ထပ္ထူးဆန္းစရာမ်ားကို ဆက္တုိက္ေျပာျပခဲ့သည္။

”ဂစ္တာလည္း တီးလုိ႔မရတာနဲ႔ ကြၽန္မ စာအုပ္ဖတ္ေနလုိက္တယ္။ စာအုပ္ထဲလည္း စိတ္မဝင္စားဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ နားထဲမွာ မိုးသံ ေလသံေတြ ဆူညံေနတာပဲ၊ စိတ္ ထဲ ေၾကာက္လာတယ္။ ေမာင္သိသားနဲ႔ ကြၽန္မက ေၾကာက္တတ္တဲ့သူမွ မဟုတ္တာ၊အခု အလုိလုိေနရင္း စိတ္ေတြ ေခ်ာက္ခ်ားလာတယ္၊ ၾကက္သီးေတြပါ တျဖန္းျဖန္း ထလုိ႔၊ ခ်မ္းစိမ့္စိမ့္ေအးစက္စက္ ျဖစ္လာလုိ႔ ျပတင္းတံခါးကုိ သြားပိတ္လုိက္ေသး တယ္၊ အျပင္ဘက္မွာ မုိးမရြာ၊ ေလမတုိက္ဘူး။သိပ္ထူးဆန္း တာပဲ။ခ်မ္းစိမ့္စိမ့္ျဖစ္ တဲ့ၾကားက ကြၽန္မ တစ္ကုိယ္လံုး ေခြၽးေတြ စုိ႔နစ္လာ တယ္။ ေနရတာ မလံုမလဲျဖစ္သလုိနဲ႔၊ တစ္ေယာက္ေယာက္က ကြၽန္မကို ၾကည့္ေနတယ္လုိ႔ ခံစားေနရတယ္။ ထုိင္မရထမရနဲ႔ စိတ္ေတြ ေခ်ာက္ ခ်ားလုိက္တာ၊ အဲဒီမွာ အိမ္မွာေမြး ထားတဲ့ ေၾကာင္ေလး ျဖဴျပာက ကြၽန္မအခန္းထဲ ဝင္လာၿပီးမွ တေညာင္ေညာင္နဲ႔ အေမြးေတြ ထုိးေ ထာင္ဖြားထြက္လာတဲ့အထိ တစ္ခန္းလံုး ေျပးလႊားေအာ္ဟစ္ ေသာင္းက်န္းၿပီး အခန္းထဲကေန ေျပးထြက္သြားတယ္။ သူ႔ၾကည့္ရတာ တစ္ခုခုကုိျမင္ၿပီး ေၾကာက္လန္႔ ထြက္ ေျပးသြားသလုိပဲ ကြၽန္မ ပုိေၾကာက္ လာတယ္။ ႀကိဳးစားၿပီး စာအုပ္ထုိင္ ဖတ္ျပန္ေတာ့ စာအုပ္က ကြၽန္မ လက္ထဲကေန ျပဳတ္ျပဳတ္က်တဲ့အထိ ကြၽန္မထိုင္လ်က္ႀကီး အိပ္ငုိက္လာ တယ္။ စားပြဲေပၚ စာအုပ္ျပဳတ္ျပဳတ္ က်ပံုက တစ္ေယာက္ေယာက္က လက္နဲ႔ ပုတ္ပုတ္ခ်ေနသလိုမ်ိဳးပဲလုိ႔ ေတြးမိရင္း ကြၽန္မ အရမ္းကုိေၾကာက္ လာတယ္။ အေဖနဲ႔အေမလည္း ျပန္ မလာေသးဘူး။ အိမ္မွာတစ္ေယာက္ တည္းရယ္။ အေၾကာက္ေျပ ေမာင့္ ဆီ စာေရးမယ္ဆုိၿပီး စာရြက္နဲ႔ ေဘာပင္ယူလုိက္တယ္ ထိပ္ဆံုးမွာ ကြၽန္မေရးလုိက္တာကေတာ့ ေမာင္ ဆုိတဲ့စာလံုးပဲ၊ တကယ္တမ္း ကြၽန္မ ေရးျဖစ္တာ…”

***

”ဘာေတြ ေတြးေနတာလဲ ေမာင္ စာအုပ္ႀကီးကုိင္ၿပီး”

ေသာ္ေသာ္ေဝ့အသံေၾကာင့္ အေတြးစျပတ္သြားကာ ေနရဲက ေသာ္ေသာ္ေဝ့ကုိ လွည့္ၾကည့္လုိက္ သည္။

”ေမာင္ကပါ ကြၽန္မကုိ မယံုခ်င္ ျဖစ္ေနၿပီလား၊ ေဖေဖေမေမတုိ႔လည္း ဒီလုိပဲ၊ အဲဒီေန႔က သူတုိ႔ ျပန္လာ ေတာ့ ကြၽန္မအျဖစ္အပ်က္ကုိ ေျပာ ျပတာ၊ အိပ္ေပ်ာ္သလုိ အိပ္ငိုက္သလုိ ျဖစ္ရာကေန ေရးျခစ္ခဲ့တဲ့ ေဟာဒီ ပန္းခ်ီကားကုိပါ သက္ေသအျဖစ္ ျပတာ သူတုိ႔လည္း မယံုၾကဘူး”
”ေမာင္ယံုပါတယ္ ထူးဆန္း လြန္းလုိ႔ အံ့ၾသစိတ္နဲ႔ မယံုမရဲျဖစ္မိ တာပါ”

ေနရဲက ေသာ္ေသာ္ေဝျပသည့္ ပန္းခ်ီပံုကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္ေန သည္။ ရွင္းလင္းျပတ္သားေသာ ေရးျခစ္ဟန္မ်ားက အိမ္တစ္လံုးပံုကုိ အတိအက် ေဖာ္ေဆာင္ေန သည္။ အိမ္သည္ ႀကီးမားက်ယ္ျပန္႔လြန္း ေသာ္လည္း ခမ္းနားသစ္လြင္ဟန္ မရွိ၊ အိမ္နံရံမ်ားဆီတြယ္တက္ေန သည့္ ႏြယ္ပင္တခ်ိဳ႕တုိ႔ေၾကာင့္ ရင့္ေရာ္ အုိေဟာင္းဟန္ အျပည့္ ရွိသည္။ ထူးဆန္းသည္က အိမ္၏အမိုးထိပ္မွာ ဆုိင္းဘုတ္တစ္ခုရွိၿပီး Deep Reril  ဆုိသည့္ စာလံုးကုိ ေသးငယ္စြာ (သို႔ေသာ္) ပီပီသသ ေတြ႕ရျခင္းပင္။ အဓိပၸာယ္ကုိ စဥ္းစားမိေတာ့ ေနရဲ ေက်ာခ်မ္းခ်င္ သည္။ ရွာရွာေဖြေဖြ ဒီနာမည္ စာလံုးကုိ ေသာ္ေသာ္ေဝ ဘယ္က ရကာ ဘယ္လုိေရးခဲ့တာပါလိမ့္။

ညာဘက္ေအာက္ေျခ ေထာင့္စြန္းမွာ ပန္းခ်ီေရးသူတုိ႔၏ ထံုးစံအတုိင္း ဆုိင္းတစ္ခုု ေရးထိုးထားသည္။D.P ဟု အတုိေကာက္ ေရးထိုးထားသည္။ Deep Reril ၏အတုိေ ကာက္စာလံုး။ ေနရာလြတ္ေတြမွာ ၆၆၆ ဆုိသည့္ ဂဏန္းသံုးလံုးကုိ တြဲလ်က္သား မ်ား ျပားစြာ ေရးျခစ္ထားေသးသည္။ ဝလံုးေတာင္မွ ဝိုင္းစက္ေအာင္ မေရးတတ္၊ မ်ဥ္းတစ္ေၾကာင္းကုိမွ ေျဖာင့္တန္းေအာင္ မေရးဆြဲတတ္ သည့္ ေသာ္ေသာ္ေဝက ဒီပန္းခ်ီကုိ အိပ္ငုိက္ေနသည့္ၾကားက တစ္ ေယာက္တည္း ဆြဲမွန္းမသိ ဆြဲေန ခဲ့သည္ တဲ့။ ခ်စ္သူ ေသာ္ေသာ္ေဝကို ယံုၾကည္ေသာ္လည္း အျဖစ္အပ်က္ က ယံုၾကည္စရာ တစ္စက္မွမရွိ။

”ေမာင္ျပတဲ့ ေဆာင္းပါးထဲ ကလုိ အိပ္ငုိက္ေရာဂါမ်ဳိး မဟုတ္တာ ေတာ့ ေသခ်ာတယ္ ေမာင္၊ ဒီစာအရ ဆုိရင္ ကြၽန္မ အားအင္ခ်ည့္နဲ႔ၿပီး မစားႏုိင္ မလႈပ္ရွားႏုိင္ ျဖစ္သြား ရမွာ၊ အခု ကြၽန္မကုိၾကည့္ အားလံုး အေကာင္းပဲ၊ အဲဒီ ညေန ၆ နာရီ အခ်ိန္ပုိင္းတစ္ခ်က္ကေလးပဲ အိပ္ ငုိက္သြားၿပီး ဒီပံုေတြကုိ ဆြဲဆြဲေနမိ တာ၊ ဘယ္ေလာက္ ထူးဆန္းလဲ၊ ျမန္ လုိက္တာ။ ၿပီးတာနဲ႔ ကြၽန္မစိတ္ေတြ ၾကည္ၾကည္လင္လင္ပဲ ဘယ္မွာ အိပ္ငုိက္ေတာ့လုိ႔လဲ”

”မိသားစုနဲ႔ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဝုိင္း ဖြဲ႕ေနရင္ေကာ၊ တစ္ခုခုေရွာင္လႊဲလုပ္ ေနတာမ်ိဳး၊ ဥပမာ ဘုရားရွိခိုးတရား ထုိင္ေနတာမ်ိဳးေပါ့”

    ”ကြၽန္မ အမ်ဳိးမ်ဳိး သတိထား လုပ္ၾကည့္ၿပီးၿပီ ေမာင္၊ ဘယ္လုိမွ မရဘူး၊ အဲဒီအခ်ိန္ဆုိ ဘာႀကီးပဲလုပ္ ေနေန ေျခေထာက္ေတြက အခန္း ထဲကုိ အေျပးသြားမိတာခ်ည္း ပဲ၊ ပထမဆံုးေန႔ကုိ ေၾကာက္လန္႔တာ မ်ဳိးေတာ့ မျဖစ္မိေတာ့ဘူး။ ေနာက္ ေန႔ေတြမွာ အိပ္ငုိက္ငိုက္သြားၿပီး ဒီပံုေတြ ေရးမိတာပဲ”

မိတၱဴစက္ျဖင့္ ကူးထားသလုိ တစ္ထပ္တည္းက်ေနေသာ ပန္းခ်ီ ႐ုပ္ပံု စာရြက္ ၉ ရြက္ကုိ ၾကည့္ၿပီး ေနရဲ တကယ့္ကို ဦးေႏွာက္ေျခာက္ လာၿပီ။ ေသာ္ေသာ္ေဝ့ခမ်ာ ဘယ္   ေလာက္ ဦးေႏွာက္ေျခာက္လုိက္မလဲ စာနာစိတ္ျဖင့္ ခ်စ္သူကုိ ကူညီခ်င္ ေသာ္လည္း သူဘယ္လုိမွ မကူညီ ႏုိင္။ ခုခ်ိန္ဆုိ ေသာ္ေသာ္ေဝသည္ ၁ဝ ပံုေျမာက္ ႐ုပ္ပံုကုိ အိပ္ငုိက္လ်က္ ေရးဆြဲေနလိမ့္မည္။ မေန႔က ညေန ၅ နာရီကတည္းက ေသာ္ေသာ္ေဝ့ကုိ ေခၚထုတ္လာကာ ဒီဆူးေလ ရင္ျပင္ ေတာ္ေပၚမွာ သူႏွင့္အတူ ရွိေနေစ ခဲ့သည္။ ၆ နာရီထိုးရန္ ၁၅ မိနစ္ အလိုမွာ ေသာ္ေသာ္ေဝသည္ သူႏွင့္ အတူ ဘုရားဝတ္ျပဳေနရာက ႐ုတ္ တရက္ လႈပ္လႈပ္ရွားရွားျဖစ္ၿပီး အိမ္ ျပန္မယ္ အိမ္ျပန္မယ္ဆုိကာ ၃၅ လမ္းထဲရွိ သူမ၏တုိက္ခန္းသုိ႔ အေျပးအလႊား ျပန္ေျပးခဲ့သည္။ ခ်စ္သူရွိေၾကာင္း ေသာ္ေသာ္ေဝက အိမ္ကုိ အသိမေပးလုိဟုဆိုထား သျဖင့္ တုိက္ေလွကား ေအာက္ေျခသုိ႔ သာ ေနရဲ လုိက္ပုိ႔ခဲ့ရသည္။ မျဖစ္ ေခ်ေတာ့ မနက္ျဖန္က်ရင္ေတာ့ ဒီကိစၥကုိ မျဖစ္ျဖစ္သည့္နည္းျဖင့္ တားဆီးရန္ ႀကိဳးစားမည္ဟု ေနရဲ ဆံုးျဖတ္လုိက္သည္။

***

အလြယ္တကူ ထျပန္လုိ႔မရႏုိင္ ေသာ ေနရာ ေနရဲ စဥ္းစားမိသည္။ ခဝဲၿခံ(အင္းစိန္)ရွိ၊ သူ႔သူငယ္ခ်င္း ေစာမူးလာ၏ အိမ္သို႔ ေသာ္ေသာ္ ေဝ့ကုိ ေခၚလာခဲ့သည္။ ဒါ့ထက္ေဝး ေသာေနရာသို႔ ေခၚသြားခ်င္ေသာ္ လည္း ေသာ္ေသာ္ေဝက စိတ္ဆုိးႏုိင္ သည္။ သူမမိဘမ်ားက အထင္အျမင္ လြဲမွားႏုိင္သည္။ သုိ႔ႏွင့္ စိတ္ခ် ယံုၾကည္ရေသာ သူငယ္ခ်င္း မူးလာ ၏အိမ္သုိ႔ ေခၚခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ မူးလာက ဦးေလးႏွင့္ေနသည္။ သူ႔ ဦးေလး ခရီးသြားသည္မို႔ ဒီအၾကံကုိ ေနရဲ ရလုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ မူးလာ ကုိလည္း အျဖစ္မွန္ ဖြင့္မေျပာ ခ်င္။ ”ေသာ္ေသာ္ေဝနဲ႔ ေအးေအး ေဆးေဆးေတြ႕ခ်င္လုိ႔ ကူညီပါ ၆ နာရီေက်ာ္၊ ၇ နာရီေလာက္မွ ငါတုိ႔ ျပန္မယ္” ဟု ကုိယ့္စိတ္ကူးႏွင့္ ကုိယ္ ေျပာေသာစကားကုိ မူးလာက ရယ္ က်ဲက်ဲျဖင့္ ”ေအးပါ ငါေရွာင္ေပးပါ့ မယ္”ဟု စေနာက္ခဲ့ေသးသည္။ ညေနေစာင္းေလေလ ေသာ္ေသာ္ေဝ မူပ်က္ေလေလ။

   ”ေမာင္ ၃ နာရီကတည္းက ေရာက္ေနတာ၊ ၅ နာရီပဲ  ထိုးေတာ့ မယ္၊ ျပန္မယ္ကြာ လုိက္ပို႔ေတာ့” ဟု ဆုိလာေတာ့ ေနရဲ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ျဖစ္ရၿပီ။ မၾကားဟန္ျပဳလ်က္ စကားမ်ား ဟုိေျပာဒီေျပာ ေျပာေန သည္ကုိ ေသာ္ေသာ္ေဝ စိတ္မရွည္ ေတာ့။

    ”ေမာင္ေျပာစရာေလးရွိလုိ႔ပါ၊ ခဏေလးပဲ၊ ေမာင္တုိ႔ ဘယ္ေတာ့ အတူေနၾကမွာလဲ၊ အနာဂတ္ အတြက္ ေသေသခ်ာခ်ာ ေဆြးေႏြး ရေအာင္ပါ” ဟု ခပ္ေပ်ာ့ေပ်ာ့ ေလ သံျဖင့္ အခ်ိန္ဆြဲေနေသာ္လည္း ေသာ္ေသာ္ေဝလက္မခံ။

    ”ေနာက္မွ ေအးေအးေဆးေဆး ေဆြးေႏြးမယ္ ေမာင္၊ အခုအခ်ိန္ မရွိဘူး။ ဒီေလာက္အၾကာႀကီးလည္း အျပင္မထြက္ဖူးဘူး၊ ေမေမတုိ႔ စိတ္ ပူေနလိမ့္မယ္၊ မဟုတ္မ ဟတ္ေတြ ထင္ကုန္ဦးမယ္”

   ေသာ္ေသာ္ေဝက ဝါသနာအရ အိမ္မွာ တစ္ေယာက္တည္း ဂစ္တာ ထုိင္တီး၊ သီခ်င္းညည္းေနတတ္သူ ျဖစ္ေသာ္လည္း အင္မတန္ အေန အထုိင္သိမ္ေမြ႕ယဥ္ေက်းၿပီး၊ ဣေႁႏၵ သိကၡာကို ေရွ႕တန္းတင္သည့္ မိန္းကေလးပဲျဖစ္သည္။ ညေန မိုးခ်ဳပ္မွ ျပန္ေရာက္လာမည့္ သမီး ကုိ မိဘမ်ားကအယံုအၾကည္နည္း ေပလိမ့္မည္ ဟု ေတြးမိေ တာ့ ေနရဲ တစ္ခ်က္ ေတြေဝသြားသည္။ ျပႆနာတစ္စံုတစ္ရာလည္း ေပၚ ေပါက္လာႏုိင္သည္ဟု ေတြးမိေတာ့ ျပန္ပို႔ေပးရန္ စိတ္ကူးျဖစ္မိေသး သည္။

သုိ႔ေသာ္ ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္၊အေျဖတစ္စံုတစ္ရာေတာ့ ယေန႔ပင္ သိရေအာင္လုပ္မည္ဟု ေနရဲ ဆံုး ျဖတ္လုိက္သည္။ ေသာ္ေသာ္ေဝ စိတ္ဆုိးခ်င္လည္း ဆုိးေစေတာ့ သူ မမႈေ တာ့။ လူႀကီးေတြႏွင့္ ျပႆနာ ျဖစ္လွ်င္ျဖစ္ သူအမွန္ကုိ ဖြင့္ေျပာ ကာ ေျဖရွင္းမည္၊ ဘာကုိမွ မမႈ ေတာ့။ အေျဖတစ္ခုရေအာင္ေတာ့ သူတြက္ထုတ္ခ်င္သည္။ သည္ညေန ၆ နာရီ၊ ေသာ္ေသာ္ေဝ သူမအခန္း တြင္းမွာ ရွိမေနလွ်င္ေကာ ဘာလုပ္ မည္လဲ။ အရင္ညေတြက ေရးဆြဲခဲ့ဖူး ေသာ အိမ္ပံုပန္းခ်ီကားမ်ိဳး ေရးဆြဲဦး မည္လား။ သည္ဧည့္ ခန္းမွာ စာရြက္ ေဘာပင္ေတြ ရွိေနတာ မေတြ႕ရပါ။ စားပြဲေပၚမွာ သတင္းစာမ်ားသာ ရွိသည္။ လမ္းထေလွ်ာက္လ်က္ ဂနာမၿငိမ္ျဖစ္ေနေသာ ေသာ္ေသာ္ ေဝ့ကုိ ၾကည့္ ကာ ေနရဲ စိတ္လႈပ္ရွား သည္။

”ေမာင္ တမင္လုပ္တာ သိ တယ္၊ မမီေတာ့ဘူး၊ ၅ နာရီခြဲၿပီ။ အိမ္မျပန္တတ္လို႔ ၿငိမ္ေနတာ၊ ျပန္တတ္လုိ႔ကေတာ့ ကုိယ့္ဟာကုိယ္ ထျပန္သြားၿပီ သိလား”

တတြတ္တြတ္ေျပာရင္း ေသာ္ ေသာ္ေဝသည္ ဟုိၾကည့္ သည္ၾကည့္ ပုိလုပ္လာသည္။ မ်က္လံုးေတြက စာရြက္ေတြ ေဘာပင္ေတြကုိ ရွာေဖြ ေနသည္လား။ ဆုပ္ခ်ည္ျ ဖန္႔ခ်ည္ျဖင့္ လႈပ္လႈပ္ရြရြျဖစ္လာေသာ လက္ ေခ်ာင္းကေလးမ်ားကုိ အသာဆြဲယူ လ်က္ ေနရဲက သူ႔အနားမွာ ထုိင္ေန ေစေသာ္လည္း ေသာ္ေသာ္ေဝက ျငင္းဆန္သည္။ အသာလႊတ္ေပး ထားလုိက္ၿပီး တိတ္ဆိတ္စြာျဖင့္သာ ေသာ္ေသာ္ေဝ့ကုိ ေနရဲ အကဲခတ္ ေနသည္။ ၆ နာရီထုိးရန္ ၁ဝ မိနစ္ သာ လုိေတာ့သည္။ မ်က္စိေနာက္ ေအာင္ ဟုိဟုိသည္သည္ လမ္း ေလွ်ာက္ရင္း ဗ်ာမ်ားလႈပ္ခတ္ေန ေသာ ေသာ္ေသာ္ေဝ့ကုိၾကည့္ကာ ေနရဲ ေခါင္းပင္မူးလာသည္။ ၆ နာရီ ထုိးရန္ ၅ မိနစ္။ ေနရဲ ေခါင္းမူး႐ံု သာမက မ်က္ခြံမ်ား ေလးလံလာ သည္။ ၆ နာရီ ထုိးသည္ကုိပင္ ေနရဲ မသိေတာ့။ ေသာ္ေသာ္ေဝ အိပ္ငိုက္ မငုိက္ ေစာင့္ၾကည့္မည့္ေနရဲက အရင္ဦးေအာင္ အိပ္ငုိက္ကာ မိနစ္ အနည္းငယ္ အိပ္ေပ်ာ္သြားခဲ့ သည္။

 သူအိပ္ငုိက္သြားခဲ့သည္ဟု အလန္႔တၾကား သိလုိက္ရသည္ ကေတာ့ ၆ နာရီ ၅ မိနစ္ကုိ ညႊန္ျပ ေနသည့္ နာရီလက္တံမ်ားေၾကာင့္ ပင္။ ၁ဝ မိနစ္ခန္႔ သူအိပ္ငိုက္သြား ကာ ဘာမွ်မသိလုိက္။ မ်က္လံုးမ်ား က အားယူဖြင့္လုိက္ကာ အၾကည့္က ေသာ္ေသာ္ေဝ့ဆီ အေျပးအလႊား ေရာက္သည္။ ေသာ္ေသာ္ေဝသည္ အခန္းေထာင့္တစ္ေနရာမွာ ခ်ိတ္ ထားသည့္ white board အေသး ေလး၏ေရွ႕မွာ ထုိင္လ်က္လက္က soft pen တစ္ေခ်ာင္းကုိ ကုိင္ထား ဆဲ။

 ေသာ္ေသာ္ေဝ့အနားသုိ႔ ေနရဲ အလ်င္အျမန္သြားသည္။

 ” ဒါ ကြၽန္မေရးထားတာ ထင္ တယ္ ေမာင္”

 White board  ေပၚရွိ ၆၆၆ ဆိုသည့္ ဂဏန္းအတြဲမ်ားကုိ ႐ႈပ္ ယွက္ခတ္စြာ ျမင္ေတြ႕လုိက္ရသည္။ ညာဘက္ ေထာင့္စြန္းမွာD.P ဆုိ သည့္ အတုိေကာက္လက္မွတ္ က ေတာ့ ယခင္ထက္ပုိႀကီးကာ ထင္း ခနဲ ေပၚလြင္ေနသည္။ အိမ္ပံုကို မေတြ႕ရေတာ့ပါ။

   ” ေသာ္ေသာ္ အိပ္ငုိက္ခဲ့ေသး လားဟင္”

   ”အင္း ထင္တာပဲ ေမာင္ ဒါေတြ ကြၽန္မေရးခဲ့တယ္ေပါ့၊ ဒီ ေနရာမွာ ကြၽန္မနဲ႔ေမာင္ပဲ ရွိတဲ့ ဟာ”

   ”ထူးဆန္းလုိက္တာ အရမ္းထူး ဆန္းတယ္၊ မင္းကုိ ေစာင့္ၾကည့္ ေနရင္းက ေမာင္ပါ အိပ္ငုိက္သြားတာ သိပ္ထူးဆန္းတာပဲကြာ”

   ေနရဲ စကားေၾကာင့္ ေသာ္ ေသာ္ေဝ အႀကီးအက်ယ္ အံ့အား သင့္လ်က္ မ်က္လံုးျပဴးမ်က္ဆန္ျပဴး ျဖင့္ မယံုမရဲ ၾကည့္လာသည္။

   အိမ္အျပန္ေနာက္က်သည့္ ကိစၥႏွင့္ယွက္ႏႊယ္ၿပီး မိဘမ်ား အထင္ျမင္လြဲမွား၊ အယံုၾကည္နည္း ပါးမည္ကုိ မလုိလားေသာ ေသာ္ ေသာ္ေဝက ေနရဲႏွင့္ ေစာမူးလာကုိ အိမ္သုိ႔လုိက္ပုိ႔ရင္း အျဖစ္မွန္ကုိ ေျပာျပေပးရန္ ေတာင္းဆုိလာသျဖင့္ ေနရဲ ေပ်ာ္သြားမိသည္။ တစ္လက္ စတည္း ေသာ္ေသာ္ေဝ၏ခ်စ္သူ ျဖစ္ေၾကာင္းကုိပါ ဖြင့္ဟေျပာျ ပလုိက္ ေတာ့မည္ဟု ေနရဲေတြးသည္။ ေသာ္ေသာ္ေဝ့ကုိ ေျပာျပေတာ့

”သူငယ္ခ်င္းေတြအျဖစ္နဲ႔ပဲ ေျပာပါ ေမာင္ရယ္”တဲ့။ ေနရဲ ေအာင့္သက္ သက္ျဖင့္ ၿငိမ္ေနရသည္။

***

အျဖစ္အပ်က္အလံုးစံုကို ေျပာ ျပအၿပီး ေစာမူးလာက…

 ” ၆၆၆ ဆိုတာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ခရစ္ယာန္ဘာသာမွာေတာ့ စာတန္ ဆုိတဲ့နတ္ဆိုးရဲ႕ သေကၤတအမွတ္ တံဆိပ္ပဲဗ်။ ထူးဆန္းတာေတာ့ အမွန္ပဲ။ ကြၽန္ေတာ့္အထင္ ဒီအျဖစ္ အပ်က္က စာတန္ရဲ႕ေသြးေဆာင္ ျဖားေယာင္းေႏွာင့္ယွက္မႈ တစ္ခုခု ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ဒီေတာ့ ကုိယ္ကုိး ကြယ္ယံုၾကည္ရာ ဘာသာတရားကုိ ဒီရက္အတြင္းမွာ အေလး ထားၿပီး ဖိဖိစီးစီး လုပ္ေပးရင္ ေကာင္းမယ္ ထင္တယ္”

    ေသာ္ေသာ္ေဝ၏ဖခင္က ”ေမာင္ရင္ေျပာတာ ျဖစ္ေတာ့ျဖစ္ႏုိင္ သား” ဟု ခပ္ေအးေအးဆုိသည္။ မိခင္က ”အုိ ေအးေနလုိ႔မျဖစ္ဘူး။ မနက္ျဖန္မနက္ပဲ ဘုန္းႀကီးေတြ ပင့္ၿပီး ပရိတ္တရားေလးဘာေလးနာ၊ အမွ်ေဝတာ လုပ္ဦးမွ” ဟုဆုိကာ စိတ္လႈပ္ရွားပူပန္ေနသေလာက္ ေသာ္ေသာ္ေဝက မတုန္မလႈပ္ျဖစ္ ေနသည္ကုိ ေနရဲအကဲ ခတ္မိသည္။ သည္ ထူးဆန္းေသာ အျဖစ္အပ်က္ မွာ ေသာ္ေသာ္ေဝ နစ္ျမဳပ္ေပ်ာ္ဝင္ ေတာ့မလား စုိးထိတ္ပူပန္လ်က္ ေနရဲ သက္ျပင္းခ်သည္။

    ပရိတ္တရားနာအၿပီး ထုိေန႔ ညမွာ ေသာ္ေသာ္ေဝ အိပ္ငုိက္ေရာဂါ (သုိ႔မဟုတ္) D.P ေရာဂါ မျဖစ္ေတာ့ ေၾကာင္း သိရလွ်င္ ဝမ္းေျမာက္ေပ်ာ္ ရႊင္ရသူက ေနရဲ ျဖစ္ ၏။ ေသာ္ေသာ္ ေဝကေတာ့ ထူးဆန္းအံ့ၾသဖြယ္ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခု အလြယ္တကူ ေပ်ာက္ကြယ္သြားျခင္းကုိ ဘဝင္မက် ျဖစ္လ်က္ မခ်င့္မရဲျဖစ္ေနေတာ့ သည္။ ေနာ က္ေန႔ ညေနမ်ားမွာလည္း အခန္းထဲ တစ္ေယာက္တည္း ထုိင္ ေနလ်က္ စာရြက္ေဘာပင္မ်ား အနီးအနားမွာ အသင့္ျပင္ဆင္ကာ အိပ္ငုိက္ျခင္းကုိ တမင္တကာေစာင့္ ဆုိင္းေနမိေသာ္လည္း အခ်ည္းႏွီး ပင္။ သည္အျဖစ္အပ်က္ ေပ်ာက္ ကြယ္သြားသည္မွာ တစ္လခန္႔ပင္ ရွိခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း ေသာ္ေသာ္ေဝ စိတ္ထဲမွာေတာ့ စြဲထင္ေန ဆဲပင္။ တစ္ေန႔ ေသာ္ေသာ္ေဝ့ဖခင္က မိတ္ ေဆြတစ္ဦးထံ အလုပ္ကိစၥျဖင့္ သြား မည္ဆုိလွ်င္ စိတ္ေျပလက္ေပ်ာက္ သေဘာျဖင့္ ေသာ္ေသာ္ေဝ လုိက္ သြားခဲ့သည္။ ၿမိဳ႕ကေလးက ေသး ငယ္လြန္းၿပီး ဘူတာက ဆင္းသည္ႏွင့္ ျမင္းလွည္းစီး သြားရသည္။ ဖခင္က တည္းခိုခန္းတစ္ခုလိပ္စာ ေျပာကာ ျမင္းလွည္းသမားကုိ ပို႔ေပးရန္ေျပာ သည္ကုိ ေသာ္ေသာ္ေဝၾကားသည္။ ဖခင္၏မိတ္ေဆြက ခမ္းနားသည့္ တည္းခုိခန္းတစ္ခု ပုိင္ဆုိင္ထား သည္။ တည္းခုိခန္းက ေဝးလွခ်ည့္။ ၿမိဳ႕အစြန္ဘက္မွာရွိသည္ ဟု ျမင္း လွည္းဆရာက ဆုိသည္။

    ေဘးဘီျမင္ရသမွ် ျမင္ကြင္း ေတြကုိ ေငးၾကည့္ထုိင္လုိက္လာရာ က တစ္ေနရာေရာက္လွ်င္ ေသာ္ ေသာ္ေဝ မ်က္လံုးမ်ား ဝုိင္းစက္ျပဴး က်ယ္သြားသည္။ အျမင္အာ႐ံု ထဲမွာ စြဲၿငိရင္းႏွီးေနခဲ့သည့္ အိမ္ႀကီး တစ္လံုး။ အိပ္ငုိက္ရင္း ေရးဆြဲခဲ့ဖူး သည့္ ပန္းခ်ီကားေတြထဲက အိမ္။ ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္ေလသလား မ်က္ေတာင္မ်ား ပုတ္ခ တ္ပုတ္ခတ္ လုပ္ကာ ပါးစပ္ေဟာင္းေလာင္းျဖင့္ ၾကည့္ေနမိသည္။ တကယ္ပါပဲ။ ပန္းခ်ီကားထဲကအိမ္။ ေဟာင္းတာ ႏွင့္ သစ္တာပဲ ကြာသည္။ ပန္းခ်ီ ကားထဲက အိမ္က
ေဟာင္းအုိေနၿပီး အခုျမင္ရသည့္အိမ္က ျပဳျပင္မြမ္းမံ ထားသည္မွာ မၾကာလွေသးသလုိ ေဆးေရာင္မ်ား ေတာက္ပကာ သစ္လြင္လွပေနသည္။  ျမင္းလွည္း က ထုိအိ မ္ေရွ႕တြင္ ရပ္တန္႔သြား သည္။ ”သမီး ပန္းခ်ီကားထဲက အိမ္ႀကီး”ဟု လႊတ္ခနဲ ေျပာမိမလုိျဖစ္ ၿပီးမွ ဖခင္စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္မည္စုိးကာ သုိဝွက္ထား လုိက္ သည္။

   ”ဒီပဲယင္းဟုိတယ္မွ လိႈက္လွဲ စြာႀကိဳဆုိပါ၏”ဆုိသည့္ စာတန္းကို ေသာ္ေသာ္ေဝ ေခါင္းေမာ့ဖတ္ လုိက္ရင္း အသံထြက္ရြတ္ဆုိေန မိသည္။ ဒီပဲယင္း…ဒီပဲယင္း… ဒီပဲယင္းဟု တုိးတုိးရြတ္ၾကည့္ ေနရင္းက ေသာ္ေသာ္ေဝ လႈပ္လႈပ္ ရွားရွားျဖစ္သြားသည္။ ၾကည့္စမ္း ပါဦး…ဒီပဲယင္းဆုိတဲ့စာလံုးက  Deep Peril ဆုိတဲ့ သူမရဲ႕အိမ္ပံု ပန္းခ်ီကားထဲက စာလံုးနဲ႔ ဘယ္ ေလာက္မ်ား ဆင္တူလုိက္သလဲ…ေသခ်ာၿပီ။ သည္ေနရာမွာ သူမ အတြက္ ေနာက္ထပ္ စိတ္ဝင္စားစရာ တစ္စံုတစ္ရာ ေတြ႕ရဦး မည္ဟု ေသာ္ေသာ္ေဝ ရင္ခုန္စြာေတြးလုိက္ သည္။

***

ဖခင္ႏွင့္ သူ႔မိတ္ေဆြဟုိတယ္ ပုိင္ရွင္တုိ႔ စကားေျပာေနခုိက္ Lobby Lounge အတြင္း လွည့္ပတ္ ၾကည့္႐ႈေနရင္း ႐ုတ္တရက္ ေသာ္ ေသာ္ေဝ၏မ်က္လံုးမ်ား ျပဴးက်ယ္ သြားၿပီး ဖခင္ျဖစ္သူကုိ အတင္းဆြဲ ေခၚလာသည္။ မိတ္ေဆြျဖစ္သူက ဘုမသိဘမသိ လုိက္ပါလာရင္း ေသာ္ေသာ္ေဝ တအံ့တၾသ ညႊန္ျပ လာသည့္ နံရံေပၚက ပန္းခ်ီကား ကုိ ၾကည့္ကာ ရယ္သည္။

”ကြၽန္ေတာ့္ဟုိတယ္မွာ ေန သြားဖူးတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာ တစ္ေယာက္ ရဲ႕လက္ရာေပါ့ဗ်ာ၊ ေနာက္ သံုးေလး ႏွစ္အတြင္းမွာ ျမင္ေတြ႕ရမယ့္ ဟုိတယ္ရဲ႕ပံုစံတဲ့၊ ကြၽန္ေတာ့္အ ထင္ ေတာ့ အဲဒီေလာက္ႀကီး ျမန္ျမန္ဆန္ ဆန္ႀကီး အုိစာေဟာင္းႏြမ္းမယ္ မထင္ပါဘူးဗ်ာ၊ ဘယ့္ႏွယ္ ကြၽန္ေတာ္ ဒီႏွစ္ထဲ ေသသြားခဲ့ရင္ေတာင္ ကြၽန္ေတာ့္သားသမီးေတြ က ထိန္း သိမ္းမြမ္းမံလိမ့္မေပါ့၊ ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သူ႔ကုိေအာက္ေမ့ သတိရတဲ့အေနနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္ခ်ိတ္ထားတာဗ်၊ လက္ရာ ကလည္းအေတာ္ ေကာင္းတယ္ ေလ”

    ေသာ္ေသာ္ေဝႏွင့္အတူ ဖခင္ ျဖစ္သူပါ ပန္းခ်ီကားကုိ တအံ့တၾသ ၾကည့္လ်က္ ”ဘယ္လုိတုိက္ဆုိင္မႈ မ်ိဳးလဲေတာ့ မသိဘူး၊ ငါ့သမီး အိပ္ ငုိက္ရင္း ေရးဆြဲခဲ့တဲ့ အိမ္ပံုပန္းခ်ီ ကားနဲ႔ အတူတူပဲ” ဟုဆိုသည္။ သုိ႔ေသာ္ Deep Peril ဆုိသည့္ စာလံုးႏွင့္ ၆၆၆ ဂဏန္းမ်ားကုိေတာ့ မေတြ႕ရ။D.P ဆုိသည့္အတုိေကာက္ ဆုိင္းထုိးထား သည့္ လက္မွတ္တစ္ခု ကိုေတာ့ ပန္းခ်ီကားေအာက္ေျခမွာ ထင္းထင္းႀကီး ျမင္ေနရသည္။ မ်က္ခံုးမ်ားကုိပင့္လ်က္ စိတ္လႈပ္ရွား စြာျဖင့္ ေသာ္ေသာ္ေဝ ေမးလုိက္ သည္။

 ” သူ႔နာမည္က ဘယ္သူလဲ ဟင္’

 ” ဒီပါတဲ့၊ ပန္းခ်ီဆရာ ကုိဒီပါ”

   ” ကြၽန္မ သူနဲ႔ ေတြ႕ခ်င္လုိက္တာ၊ သူ႔ရဲ႕လိပ္စာေလးမ်ား ရႏုိင္မလား ရွင္”

    ဟုိတယ္ပုိင္ရွင္မိတ္ေဆြက ေခါင္းကိုအသာယမ္းျပသည္။

    ” စိတ္မေကာင္းစရာပဲ ဒီ ဟုိတယ္မွာပဲ သူဆံုးသြားခဲ့တာ”

 ” ရွင္ ဘယ္လုိဘယ္လုိ”

 ” အဲဒီလုိပဲ ဒီပန္းခ်ီကားကုိ ၾကည့္မိၿပီး စကားစပ္မိတဲ့အခါတုိင္း လူတုိင္းအံ့ၾသၾကတယ္”

   ေသာ္ေသာ္ေဝတုိ႔က အျခားသူ မ်ားကဲ့သုိ႔ ေသြး႐ိုးသား႐ိုးအံ့ၾသျခင္း မဟုတ္ၾကေၾကာင္း ထုိမိတ္ေဆြ မသိ ပါ။

 ” ဘယ္..ဘယ္တုန္းက ..ဘယ္လုိေၾကာင့္မ်ား” ထူးဆန္း အံ့အားသင့္ျခင္းတစ္ဝက္၊ ရင္နင့္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ျခင္း တစ္ဝက္ျဖင့္ ေသာ္ေသာ္ေဝ အထစ္ထစ္ အေငါ့ ေငါ့   ေျပာလုိက္မိသည္။

    ” အင္း သူဆံုးသြားတာကေတာ့ အရင္လ ၆ ရက္ေန႔ကဗ်၊ အခ်ိန္ ကေတာ့ ညေန ၆နာရီဝန္းက်င္လို႔ ခန္႔မွန္းၾကတယ္၊ ဘယ္လုိေၾကာင့္ ဆုိတာ ခုထိ ဘယ္သူမွ မသိဘူး”

    ” ျဖစ္ႏုိင္ရင္ သူေနခဲ့တဲ့ အခန္း ကို ကြၽန္မၾကည့္ပါရေစရွင္”

 ေသာ္ေသာ္ေဝ၏ စူးစမ္းသိခ်င္ စိတ္ကုိ ဖခင္ျဖစ္သူ တားျမစ္လုိဟန္ မရွိပါ။ ခုခ်ိန္မွာ သမီးႏွင့္အတူ သူကိုယ္တုိင္ ထူးဆန္းအံ့ၾသဖြယ္ အျဖစ္အပ်က္မွာ အလြန္အမင္းပင္ စိတ္ဝင္စားေနၿပီျဖစ္သည္။

***

ပထမထပ္မွာရွိသည့္ ၆ ခု ေျမာက္အခန္း၊ အခန္းနံပါတ္ ၁ဝ၆ ေရွ႕မွာ ရပ္လ်က္ ေသာ့ဖြင့္ေပးရင္း မိတ္ေဆြဟုိတယ္ ပုိင္ရွင္က…

   ” အမွန္ကုိဝန္ခံရရင္ ဟုိတယ္ ဝန္ထမ္းေတြ ေၾကာက္ၾကတာနဲ႔ ဒီအခန္းကုိ အၿမဲေသာ့ပိတ္ထားတာ၊ ဘာမွေတာ့ ထူးျခားခ်က္မရွိပါဘူး၊ ေသၿပီးသြားတဲ့လူက ဘာလု ပ္ႏုိင္မွာ မုိ႔လုိ႔လဲ ဟုတ္တယ္မုိ႔လား”

    ထုိမိတ္ေဆြ၏စကားကုိ ေသာ္ေသာ္ေဝ လက္မခံခ်င္။ ဒါျဖင့္

”ကြၽန္မ အိပ္ငုိက္ရင္း ေရးဆြဲဖူးခဲ့တဲ့ အိမ္ပံုပန္းခ်ီကားေတြက ဘာေတြလဲ၊ ဘယ္လုိ တုိက္ဆုိင္မႈေတြလဲ”ဟု ေမးေျပာ ေျပာပစ္လုိက္ခ်င္စိတ္ကုိ မနည္းထိန္းထားလုိက္ရ သည္။

အခန္းတြင္းကို သူတို႔သံုး ေယာက္ ဝင္ၾကည့္လုိက္ၾကသည္။

   ” ဒါ သူ ေနာက္ဆံုးေရးခဲ့တဲ့ ပန္းခ်ီျဖစ္မယ္ထင္ရဲ႕၊ လက္စသတ္ မထားရေသးဘူး။ အၾကမ္းပဲရွိေသး တယ္”

    သူမ၏အခန္းပံုစံႏွင့္ တစ္ပံုစံ တည္းက်ေနသည့္ ပန္ခ်ီကားခ်ပ္ကုိ ၾကည့္ကာ ေသာ္ေသာ္ေဝ အႀကီး အက်ယ္ အံ့အားသင့္သြားေတာ့ သည္။ အျဖဴေရာင္အိပ္ရာခင္းႏွင့္ ခုတင္တစ္လံုး၊ ျပတင္းေပါက္ ေရွ႕ စားပြဲမွာ မိန္းမပ်ိဳတစ္ဦး စာအုပ္ဖတ္ ေနဟန္၊ ေဘးတုိက္အေနအထား ေၾကာင့္ မ်က္ႏွာကုိ ႐ုပ္မဖမ္းႏိုင္ ေသာ္လည္း ကုလားထုိင္ေအာ က္ ေျခထိ ဖားလ်ားက်ေနသည့္ ဆံပင္ ရွည္မ်ားေၾကာင့္ ထိုပံုသည္ သူမ၏ပံုျဖစ္သည္ဟု ေသာ္ေသာ္ေဝ လက္ ခံလုိက္သည္။ ခုတင္ေပၚမွာ ေထာင္ လ်က္ နံရံကုိ မွီထားသည့္ ဂစ္တာ တစ္လံုးေၾကာင့္ ဒါသည္ သူမ၏ပံု၊ သူမ၏အခန္း သူမကုိ ရည္ညႊန္းကာ ေရးဆြဲထားခဲ့သည့္ ပန္းခ်ီကားဟု ေသခ်ာ ေကာက္ခ်က္ခ်လုိက္သည္။ တစ္စံုတစ္ရာကို သတိရမိကာ အနီး ကပ္လ်က္ ဂစ္တာကို အာ႐ံုစူးစုိက္ ၾကည့္လွ်င္ ဂစ္တာႀကိဳးမ်ားသည္ ၅ ႀကိဳးသာရွိၿပီး အေပၚဆံုးနံပါတ္ ၆ ႀကိဳးေနရာက လြတ္ဟာလ်က္ရွိသည္ ကုိ အံ့ၾသဖြယ္ျမင္ရျပန္သည္။

 ” ကြၽန္မ ဒီအခန္းမွာ ေနမယ္”ဆုိေတာ့ ဖခင္က အျပင္းအထန္ ကန္႔ကြက္ၿပီး မိတ္ေဆြဟုိတယ္ပုိင္ ရွင္ကလည္း ခြင့္ျပဳျခင္းမရွိပါ။ ေသာ္ ေသာ္ေဝသည္ ထုိပန္းခ်ီဆရာႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး စိတ္စြဲလမ္းမႈတစ္စံု တစ္ရာရွိေနေၾကာင္း သိလုိက္ရ သျဖင့္ ဖခင္သည္ သူ၏အလုပ္ကိစၥ မ်ားပင္ ၿပီးျပတ္ေအာင္ ေဆြးေႏြး ျခင္းမျပဳေတာ့ဘဲ ရန္ကုန္သုိ႔ အျမန္ ဆံုးပင္ ျပန္ခဲ့ေတာ့သည္။ အျဖစ္ အပ်က္သည္ အံ့ၾသဖြယ္အတိ ျပည့္ ႏွက္ေနေသာ္လည္း မည္သုိ႔မည္ပံု ျဖစ္ပ်က္တုိက္ဆုိင္ေနသည္ သူတုိ႔ အေျဖရွာမရပါ။ ပန္းခ်ီဆရာ၏အခန္းတြင္းမွ ေသာ္ေသာ္ေဝ့ကုိ ရည္ၫႊန္းသည့္ပန္းခ်ီကားႏွင့္ ေသာ္ ေသာ္ေဝ၏ပံု၊ ေသာ္ေသာ္ေဝအိပ္ ငုိက္ၿပီး ေရးျခစ္ခဲ့ေသာ အိမ္ပံု ပန္းခ်ီကားႏွင့္ ယခုဒီပဲယင္းဟုိတယ္၊D.P ဆိုသည့္ လက္မွတ္ႏွင့္ ဒီပါဆုိ သည့္ပန္းခ်ီဆရာ တစ္ခုခ်င္းစီ မည္သုိ႔မည္ပံု ဆက္စပ္ယွက္ႏႊယ္ကာ တုိက္ဆုိင္ေနၾကသည္ကုိ အေျဖရွာ ၾကည့္ ခ်င္ေသာ္လည္း ပုိမုိ႐ႈပ္ေထြး လာမည့္အေနအထားသုိ႔ ေရာက္ လာမည္ကိုစုိးလ်က္ အျမန္ဆံုးေမ့ ေဖ်ာက္ပစ္ရန္သာ ေသာ္ေသာ္ေဝ့ ကုိ ဝုိင္းဝန္းတုိက္တြန္းၾကရေ တာ့ သည္။

***

ခရီးေရာက္မဆုိက္ ေသာ္ ေသာ္ေဝ အေျပးအလႊား ေျပာျပလာ ေသာ အေၾကာင္းစံုကို နားေထာင္ၿပီး ေနရဲ ေခါင္းနပန္းႀကီးလ်က္ အံ့ၾသ တုန္လႈပ္သြားမိေတာ့သည္။ ပန္းခ်ီ ဆရာသည္ ေသာ္ေသာ္ေဝ့အခန္းကုိ မည္သုိ႔မည္ပံု ျမင္ေယာင္ေရးဆြဲခဲ့ သနည္း။ ပန္းခ်ီဆရာ ေသာ္ေသာ္ေဝ့ အခန္းကို မေရာက္ခဲ့ဘဲႏွင့္ေတာ့ ယခုလုိ ေသာ္ေ သာ္ေဝ့ပံု၊ ၆ ႀကိဳးျပတ္ ေနသည့္ဂစ္တာတစ္လံုး၊ ေသာ္ေသာ္ ေဝ့ အခန္းအေနအထားမ်ား တစ္ ထပ္တည္းက်ေအာင္ ေရးဆြဲႏုိင္မည္ မဟုတ္။ သုိ႔ဆုိလွ်င္ မည္သည့္ အခ်ိန္က ေရာက္လာခဲ့သနည္း။ မေသဆံုးခင္ကလား၊ ေသဆံုးၿပီးမွ လား။ ေသဆံုးၿပီး ဝိညာဥ္အျဖစ္ အလည္အပတ္ေရာက္လာျခင္းက ပုိၿပီး ျဖစ္ႏုိင္ေခ်ရွိေနေသာ္လည္း ႀကိဳးျပတ္ေနေသာ ဂစ္တာကအစ၊ ေသာ္ေသာ္ေဝ့႐ုပ္ပံု၊ စာအုပ္ထုိင္ဖတ္ ေနဟန္ႏွင့္တကြ ထုိညက ျမင္ကြင္းကုိ ဘယ္လုိစိတ္ဝိညာဥ္တန္ခုိးျဖင့္ ဘယ္ကဲ့သုိ႔ ေရးဆြဲခဲ့ႏုိ င္ပါလိမ့္။ စဥ္း စားစရာေတာ့ ျဖစ္ေနခဲ့ၿပီ။ အရင့္ အရင္ညေတြကတည္းက ေသာ္ေသာ္ ေဝ့ထံ ပန္းခ်ီဆရာ ေရာက္ခဲ့ေလ သလား။ အသက္ရွင္ေနေသာ လူ တစ္ေယာက္ ၏ဝိညာဥ္သည္ ခႏၶာ ကုိယ္ထဲမွ ထြက္ခြာ၊ ခႏၶာကုိ ခဏ တစ္ျဖဳတ္စြန္႔ပစ္ထားခဲ့ကာ ခရီးသြား လာႏုိင္ျခင္းရွိမရွိ ေနရဲ ေတြးၾကည့္ဖုိ႔ လုိက္မမီႏုိင္ေတာ့ပါ။ ႀကိဳးျပတ္ ေနသာ ဂစ္တာပံုကိုဆြဲရင္ ဘယ္လုိ စိတ္တန္ခုိးရခဲ့သလဲ။ ပန္းခ်ီ ဆရာ သည္ ေသာ္ေသာ္ေဝ ဂစ္တာတီး ခုိက္ ျပတ္ႏုိင္ေခ် မရွိေလာက္ေသာ ဂစ္တာႀကိဳး နံပါတ္ ၆ ကုိမွ တမင္   ေရြးျဖတ္ခဲ့ကာ ေသာ္ေသာ္ေဝ့အခန္း ထဲ သူေရာက္ေနေၾကာင္း အသိေပး ခဲ့ေလသလား။ မနက္ကမွ လဲတပ္ ခဲ့သည့္ နံပါတ္ ၆ ႀကိဳးက အလုိလုိ အလယ္ေကာင္မွ ျပတ္ ထြက္သြား ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ေသာ္ေသာ္ေဝကုိယ္ တုိင္ပင္ တအံ့တၾသျဖစ္လြန္းခဲ့ သည္မဟုတ္လား။

 ၆၆၆ ကေတာ့ ၆ ရက္၊ ၆လ၊ ၆ နာရီကုိ ရည္ရြယ္ကာ ပန္းခ်ီဆရာ က သူ ေသဆံုးခ်ိန္အတိအက်ကုိသတင္းပို႔ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ေသာ္ ေသာ္ေဝကယံုၾကည္သည္တဲ့။ ေနရဲ ဘဝင္မက်သည္က ကမၻာႀကီးမွာ လူ အမ်ားအျပား ရွိပါလ်က္ သူ႔ခ်စ္သူ ေသာ္ေသာ္ေဝ့ကုိမွ ဘာေၾကာင့္ ဒီဆက္သြယ္ခ်က္ တုိက္ဆုိင္မႈေတြ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့တာလဲ။ ဝိညာဥ္ အျဖစ္ႏွင့္ တကယ္ပဲ သူ႔ခ်စ္သူအခန္းကုိ ဒီပန္းခ်ီဆရာ ေရာက္လာႏုိင္ခဲ့ သည္မွာ အမွန္ပဲလား၊ သူေတာင္မွ ေသာ္ေသာ္ေဝ့အခန္းကုိ မေရာက္ဖူး ခဲ့ေသးဟု စဥ္းစားမိေတာ့
ထုိပန္းခ်ီ ဆရာႏွင့္ သူ၏ဝိညာဥ္အေပၚ မနာ လိုစိတ္မ်ား ျပင္းစြာဖြဲ႕တည္လ်က္ ေနရဲရင္ထဲ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ မရွိ ေတာ့ဘဲ ႐ႈပ္ေထြးလႈပ္ခတ္ေနေတာ့ သည္။

   ” အဲဒီမွာ ကုိဒီပါရဲ႕ ႐ုပ္ဘယ္လုိ ဆုိတာ ေသာ္ေသာ္ေဝျမင္ဖူးခဲ့ သလား’

 ”ဟင့္အင္း ျမင္ဖူးခ်င္လုိ႔ ဓာတ္ ပံု ေလးဘာေလးေတာင္းၾကည့္တာ မရခဲ့ဘူး၊ ဘယ္လုိပံုစံလဲေတာ့ ေမး မၾကည့္မိဘူးေပါ့”

   ေနရဲ သက္ျပင္းေငြ႕ေငြ႕ခ် သည္။ ဓာတ္ပံုကိုသာ ေတြ႕ခြင့္ရခဲ့ လွ်င္ ေသာ္ေသာ္ေဝ၏ စိတ္စြဲလမ္းပံု မ်ဳိးႏွင့္ေတာ့ မလြယ္ဟုေတြးကာ သူ စိတ္ပူမိသည္။ စိတ္ပူမိရသည့္ အထဲ ေနာက္ႏွစ္ ၆ ရက္၊ ၆ လ၊ ၆ နာရီမွာ အေသအခ်ာ ေစာင့္ၾကည့္ဦးမည္ဟု ေသာ္ေသာ္ေဝက မသိဆုိးရြားစြာ ေျပာလုိက္ေသးသည္။ ပန္းခ်ီဆရာ ကုိဒီပါဆုိတဲ့လူဟာ သူမအခန္းဆီသုိ႔ ေနာက္ႏွစ္မွာ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ထပ္ ေရာက္လာႏုိင္သည္ဟု ေသာ္ေသာ္ ေဝက ယံုၾကည္ေနခ်င္ေသးသည္တဲ့။ ေနရဲ ဘာမွမေျပာခ်င္ေတာ့။ တစ္ခု ေတာ့ ရွိသည္။

ေနာက္ ႏွစ္ ၆ ရက္၊ ၆ လ၊ ၆ နာရီမေရာက္ခင္ ေသာ္ ေသာ္ေဝ့ကုိ သူ မရအရ လက္ထပ္ ယူၿပီး သူတုိ႔အတူတကြ ထုိေန႔ကို ျဖတ္သန္းၾကမည္ဟု ဆံုးျဖတ္လုိက္ သည္။ ပန္းခ်ီဆရာ၏ဝိညာဥ္ ေသာ္ ေသာ္ေဝ့ဆီ ေရာက္လာဦးေတာ့၊ ယခုလုိ ထူးဆန္းအံ့ၾသဖြယ္ကိစၥမ်ား ျဖစ္လာဦးေတာ့ သူ မမႈေတာ့ပါ။

***

မ်ားမၾကာခင္ သတင္းစာထဲမွာ ေနရဲႏွင့္ ေသာ္ေသာ္ေဝတုိ႔၏ လက္ထပ္ၿပီးစီးျခင္း သတင္းႏွင့္အတူ ဒီပဲယင္းဟုိတယ္ အႀကီးစား မီးေလာင္မႈ ျဖစ္ပြားခဲ့ၿပီး လူအေသ အေပ်ာက္မ်ားရွိခဲ့သျဖင့္ ဟုိတယ္ကို ခ်ိတ္ပိတ္ထားေၾကာင္း သတင္း တစ္ပုဒ္ တုိက္ဆုိင္စြာ ပါရွိခဲ့သည္။

 ေနာက္တစ္ႏွစ္အၾကာ ေသာ္ ေသာ္ေဝသည္ သားဦးကေလးကုိ ၆ ရက္၊ ၆ လ၊ ၆ နာရီမွာ တုိက္ဆုိင္စြာ ေမြးဖြားခဲ့သည္။ သားကေလးသည္ ေနရဲႏွင့္ေသာ္လ ည္းေကာင္း ၊ ေသာ္ ေသာ္ေဝႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ႐ုပ္ ရည္မတူလွဘဲ မ်က္ႏွာအသစ္ျဖင့္ လူသားကေလး ျဖစ္ေနပါသည္။ ပုိၿပီးထူးဆန္းသည္က ထုိလူသား ကေလး ေက်ာင္းေန သည့္အခါ ေက်ာင္းစာမ်ားထက္ ပန္းခ်ီ႐ုပ္ပံု မ်ားေရးျခစ္ရန္သာ အာသီသရွိေသာ ေက်ာင္းသား ကေလးတစ္ဦး ျဖစ္ေန ျခင္းပင္။

စုမီေအာင္
(ရတီမဂၢဇင္း၊ ၾသဂုတ္လ၊ ၂၀၁၃)

No comments: