Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Wednesday, September 25, 2013

မႏၱေလးကုိ ရန္ကုန္လုိ ေရြ႕ေစခ်င္သူ ပန္းခ်ီ ေနေဇာ္

၁၉၈၃၊ စက္တင္ဘာ ၁၄ရက္ေန႔မွာ အဖ ဦးေဖသန္း၊ အမိ ေဒၚခင္အုန္းတုိ႔က သူ႔ကုိ မႏၱေလးၿမိဳ႕မွာ ေမြးဖြားခဲ့တယ္။ သူ႔အေဖက အထက္ျမန္မာျပည္လက္ေရြးစင္ ေဘာလံုးသမားတစ္ဦးျဖစ္ေပမဲ့ သူက အေဖနဲ႔မတူခဲ့ဘူး။ သူ႔အဖိုး Commercial Art ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ဦးဘရင္လုိပဲ ပန္းခ်ီေရးဆြဲဖုိ႔သာ ငယ္စဥ္ကတည္းက စိတ္အားထက္သန္ခဲ့တယ္။ ဘယ္ေလာက္စိတ္အားထက္သန္ခဲ့သလဲဆုိရင္…
            “ကၽြန္ေတာ္ ငယ္ငယ္က မီးပ်က္လည္းပဲ၊ ဖေယာင္းတုိင္ထြန္းထြနး္ၿပီး ညစဥ္ညတုိင္း ပံုေရးဆြဲေလ့ရွိတယ္၊ အဲဒါကို အေမက အျမဲပဲ အမွတ္တရ ေျပာေျပာျပတတ္တယ္”လုိ႔ ပန္းခ်ီေနေဇာ္က သူ႔ရဲ႕ ငယ္ဘ၀ေကာက္ေၾကာင္းကုိ စတင္ေျပာျပခဲ့တယ္။

သူ႔အဖိုးက သူ ငယ္ငယ္ကတည္းက အနီးကပ္ျမင္ေတြ႕ရင္းႏွီးလာသူမို႔ သူ႔ရဲ႕ ပန္းခ်ီေရးဟန္ေတြက သူ႔အဖိုး ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ဦးဘရင္ဆီက ကူးလူးလာတာျဖစ္မွာပဲလုိ႔ ကၽြန္မက ေကာက္ခ်က္ခ်လုိက္မိေပမဲ့ သူ႔အေျဖစကားေၾကာင့္ ကၽြန္မအံ့အားသင့္သြားတယ္။
“ငယ္ငယ္ကတည္းက ကၽြန္ေတာ္တကယ္ႀကိဳက္တဲ့ ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ဦးေပၚဦးသက္နဲ႔ ေတြ႕ခဲ့တယ္၊ ဆရာေပၚဦးသက္က ကၽြန္ေတာ့္ဦးေလး ပန္းခ်ီညႊန္႔ေ၀သစ္ဆီလာတတ္တယ္ဗ်။ အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာေပၚဦးသက္ရဲ႕ စကားေျပာဟန္၊ ပန္းခ်ီေရးဟန္၊ သူ႔ရဲ႕ဘ၀ေနထိုင္မႈ ဟန္ပန္ကို အနီးကပ္ေတြ႕လုိက္ရေတာ့တာပဲ။ အဲဒါ ကၽြန္ေတာ္ ၁၀ႏွစ္သားအရြယ္ကေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ခုလုိ ေရးဆြဲေန တဲ့ ပန္းခ်ီဟန္ေတြ၊ အေရာင္ေတြ၊ ပန္းခ်ီကားဖြဲ႔စည္းပံုေတြက ဆရာေပၚဦးသက္ဆီက ကူးလူးလာခဲ့တာ၊ အခုလုိ ကၽြန္ေတာ္ျဖစ္လာတဲ့ အတြက္ ဆရာေပၚဦးသက္ကုိ ငယ္ဘ၀ကတည္းက မျဖစ္မေနေတြ႔ရွိလုိက္တယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္သူ႔ရဲ႕ ေရးဟန္၊ ကားဖြဲ႔စည္းမႈ၊ အေရာင္ေတြကုိ သိပ္ကုိႏွစ္သက္ခဲ့တာ၊ အဖိုးေရးတာေတြကုိ ေန႔စဥ္ျမင္ေတြ႕မိေပမဲ့ အဲဒီအခ်ိန္ တုန္းကေတာ့ ကေလးဆုိ ေတာ့။ သိပ္ၿပီးတန္ဖုိးမထားတတ္ခဲ့ဘူ၊ ခုက်မွ ႏွေျမာမိတယ္၊ အဖိုးက မင္း ဟုိလုိေရး၊ ဒီလုိဆြဲ လုိ႔ေတာ့ မသင္ခဲ့ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ငယ္ေသးေတာ့ ဒီေလာက္မရူးသြပ္ခဲ့ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ၁၀ႏွစ္သားအရြယ္ေလာက္ ရူးစျပဳခ်ိန္မွာ ဆရာေပၚဦးသက္ကုိ အာရံုထဲ ျငိသြားတာ”

ပန္းခ်ီကုိ ၿငိတြယ္ ရူးသြပ္သြားခဲ့သလုိ ဆယ္တန္းေအာင္တဲ့အခါ သူ႔ဆံုးျဖတ္ခ်က္က ပန္းခ်ီေက်ာင္း တက္ဖုိ႔ကလြဲၿပီး တျခား ဘာမွမရွိခဲ့ဘူး။ အရင္က ယဥ္ေက်းမႈတကၠသုိလ္၊ အခု “အမ်ိဳးသားယဥ္ေက်းမႈနွင့္ အႏုပညာတကၠသုိလ္”လို႔ေခၚတြင္တဲ့ ေက်ာင္းမွာ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္က စတက္ခဲ့ၿပီး ၂၀၀၅ခုႏွစ္မွာ ေက်ာင္းၿပီးခဲ့တယ္။ ၄ႏွစ္တက္ၿပီး ဘီေအပန္းခ်ီဘြဲ႔ကုိသူပုိင္ဆုိင္ခဲ့တယ္။ ေနာက္ ထပ္ ဒီပလုိမာ ဆက္တက္ၿပီး ၂၀၀၆မွာ ဘြဲ႔လြန္ဒီပလုိမာ(ပန္းခ်ီ)ရခဲ့တယ္လုိ႔ သိရတယ္။

“ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔အိမ္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္က မေ၀ႏွင္းခုိင္တုိးက ရန္ကုန္ပန္းခ်ီေက်ာင္းတက္ၿပီး ျပန္လာတယ္၊ သူက သူေရးထား တဲ့ ပံုေတြျပတယ္၊ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတယ္ဗ်။ ဒီမွာပဲ ငါေရးေနတာေတြ ဘာမွမဟုတ္ေသးပါလားလုိ႔ ျမင္လာတယ္၊ စနစ္တက် သင္ယူဖုိ႔လည္း လုိေသးတယ္လုိ႔ သေဘာေပါက္သြားတယ္၊ အဖိုးကလည္း သူ႔အေမြကို ဆက္ခံသူ ျဖစ္ေစခ်င္ပံုရတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ တျခား ဘယ္တကၠသုိလ္မွ မတက္ေတာ့ဘဲ ယံုၾကည္စြာနဲ႔ပဲ ပန္းခ်ီေက်ာင္းတက္ခဲ့တယ္။ အခုအခ်ိန္ထိ ကၽြန္တာ္ေက်ာင္းဆင္းခဲ့တဲ့ မႏၱေလး ယဥ္ေက်းမႈ တကၠသုိလ္မွာပဲ နည္းျပဆရာဘ၀နဲ႔ တာ၀န္ထမ္းေဆာင္ရင္း အႏုပညာေလာကထဲကုိ ေျခစံုပစ္၀င္လုိက္ေတာ့တယ္”

အႏုပညာေလာကထဲကုိ ေျခစံုပစ္၀င္လုိက္သူ၊ သူဟာ အခုအခ်ိန္မွာ မႏၱေလးက ယဥ္ေက်းမႈေက်ာငး္မွာ နည္းျပဆရာတစ္ေယာက္။ ဒါေပမဲ့ သူ႔ကုိ အေျခခံကစလုိ႔ ခက္ခဲနက္နဲတဲ့ ပန္းခ်ီပညာေတြထိ အဆင့္ဆင့္ နည္းပညာေတြ ျဖန္႔ေ၀ လက္ဆင့္ကမ္းေပးခဲ့သူ ဆရာမ်ားစြာကုိ သူ႔ရင္မွာ ေန႔ရက္အစဥ္အတုိင္း အမည္နာမနဲ႔တကြ မွတ္မိသိရွိေနဆဲ။

“ကၽြန္ေတာ့္အဖုိး ဦးဘရင္ဆီက ေလ့လာခဲ့တာေတြလည္းရွိသလုိ အျခား ဆရာေတြလည္း ကၽြန္ေတာ့္မွာ အမ်ားႀကီးပဲ ရွိၾကတယ္။ မႏၱေလးာယဥ္ေက်းမႈတကၠသုိလ္ က ဆရာဦးေဇာ္၀င္း၊ ဦးၾကည္သိန္း၊ ဦးျမတ္ထြန္းေအာင္၊ ဦးစုိင္းေမာင္ေမာင္၊ ဦးေအာင္စည္သူလိႈင္၊ ဦးမင္းလြင္၊ ေဒၚျမခက္၊ ေဒၚလြင္လြင္လိႈင္ေရႊ၊ ေဒၚႏြယ္နီေလး၀င္း နဲ႔ ေဒၚစႏၵာ၀င္းထြန္း တုိ႔ဆီကေနလည္း ေလ့လာ သင္ယူခဲ့တယ္။ ကၽြန္တာ့္ဦးေလး ပန္းခ်ီညြန္႔ေ၀သစ္ ဆီကလည္း သင္ယူခဲ့တယ္။ ေမာ္ဒန္ အေတြးေအခၚ အယူအဆေတြနဲ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း ဦးေက်ာ္မုိးသာ၊ ဦးၾကည္၀င္း(မႏၱေလးတုိ႔ဆီကလည္း ေလ့လာခဲ့တယ္။ ကၽြန္တာ့္ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လုး ခ်န္ထားလုိ႔ မရတဲ့ ဆရာတစ္ဦးလည္းရွိေသးတယ္။ သူကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ေလးေလးၿငိမ္းလို႔ေခးတဲ့ ပန္းခ်ီဦးခ်စ္ျငိမ္းပါ။ ဆရာႀကီးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္က ၂၀၀၄ ေက်ာင္းမဆင္းခင္က စၿပီး တြ႕ခဲ့တာ၊ သူ႔ဆီကုိ အစဥ္တစ္စုိက္ သြားေရာက္ေလ့လာခဲ့တယ္။ ဆရာႀကီးက ကၽြန္ေတာ့ကုိ ေခတ္သစ္ပန္းခ်ိ/ရ႕ဲ အေတြးအေခၚတြ၊ အယူအဆေတြကုိ စနစ္တက် သင္ၾကား၊ ေျပာျပခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ဘ၀အတြက္ ေခတ္သစ္ပန္းခ်ီလမ္းေၾကာင္းထဲေရာက္ေအာင္ သူက ပို႔ေဆာငသ္ေပးခဲ့တာလုိ႔ ေျပာလုိ႔ရတယ္ဗ် ”

သူက ျပည္တြင္းကပန္းခ်ီဆရာေတြမွာ ဦးဘသက္၊ ဦးခင္ေမာင္(ဘဏ္)၊ ဦးေပၚဦးသက္၊ ဦးစိန္ျမင့္ ႏွင့္ ပန္းခ်ီ ဦးခ်စ္ၿငိမ္း (သူ႔အေခၚေလးေလးၿငိမ္း)တုိ႔ကို အားက်ႏွူစ္သက္သူ။ ျပည္ပအႏုပညာရွင္တြမွာေတာ့ ကမၻာေက်ာ္ ပန္းခ်ီသမားႀကီးေတြ ျဖစ္တဲ့ မားတီးစ္၊ ဗန္ဂုိး၊ ပီကာဆုိတုိ႔ကုိ ရူးရူးမူးမူးသေဘာက်တယ္လုိ႔ေျပာျပခဲ့တယ္။ လူေတြကေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ။ ပန္းခ်ီေရးတဲ့ မီဒီယမ္ေတြထဲမွာေရာ သူ႔အႀကိဳက္ေတြက ဘယ္ဟာေတြလဲမသိ။
“ မဒီယမ္ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးအေထြေထြထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ acrylic ရယ္၊ water colorရယ္၊  oil pastel ရယ္ ပိုႏွစ္သက္လို႔ ဒေတြ ပဲ ခပ္မ်ားမ်ား ေ/းျဖစ္တယ္။အခု လတ္တေလာမွာ  oil pastel ကို ပုိၿပီး အာရံုက်ေနတယ္၊ ပိုၿပီး ေရးျဖစ္ေတယ္၊ စိတ္ထဲမွာ ေရးလုိက္ရင္ တျခားဟာနဲ႔မတူဘဲ ပိုၿပးိ လြတ္လပ္တယ္၊ ပုိၿပီးေပ်ာ္တယ္ လုိ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိယ္ ထူးထူးျခားျခား ခံစားမိတယ္”

သူ႔ရဲ႕ပန္းခွ်ီကားတခ်ိဳ႕မွာ အျမင္အာရံုကုိ လြတ္လပ္ေပါ့ပါးစြာ သိမ္းၾကံဳး ဖမ္းစားလုိက္သလုိ၊ အရသာတစ္မ်ိဳး ေပးစြမ္းႏုိင္တာကို သတိျပဳမိခဲ့တယ။ အထူးျဖင့္ ေရႊတိဂံု ၊ တုိ႔ေက်ာင္း၊ ဘယ္အခ်ိနရွိၿပီလဲ….ဆုိတဲ့ ပန္းခ်ီကားေတြ။ ၾကည့္မိသူဘက္ကေန လြတ္လပ္ေပါ့ပါးေစတဲ့ space ေန/ာလြတ္ ျပင္က်ယ္ ေတြကို ကားတခ်ိဳ႕မွာ ျမင္ရတယ္။ ဒီကားေတြကုိ သူူဘယ္လုိ စတ္ကူးနဲ႔ ဖန္တီးခဲ့တာပါလိမ့္။
“တကယ္ေတာ့ အဲဒီလုိ space ေတြ လႊတ္တာကလည္း ရုိးရုိးေလးပါ၊ ကၽြန္တာ္ကုိယ္တုိင္ကလည္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္နဲ႔ အသက္ရွဴေ်ခ်ာင္ေခ်ာင္ ေနခ်င္မိတယ္၊ ကၽြန္တာ္တုိ႔က်င္လည္ရတဲ့ လက္/ရွိဘ၀က လူတြကို အသက္ရွဴက်ပ္ေစတဲ့အရာေတြ ျပည့္န်က္ေနတယ္မို႔လား။လ အသက္ရွဴေခ်ာင္ေခ်ာင္လညလည္ ေနခ်င္မိတဲ့ စိတ္ခံစားမႈက ကၽြန္ေတာ္ေ/းလုိက္တဲ့ ပနး္ခ်ီကားေတြထဲမွာ သြားၿပီး ပံုရိပ္ထင္ကုန္တာဗ်။ ပန္း်ခွကားေတြမွ ာ ေရာင္ျပန္ဟပ္လာတယ္ေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ၾကည့္သူကိုလည္း ကၽြန္ေတာ့္လုိ ျဖစ္ေစခ်င္၊ ခံစားေစခ်င္၊ လြတ္လပ္ေစခ်င္၊ အသက္ရွဴေခ်ာင္ေစခ်င္တယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ရွိေသးတယ္ ေစ်းခ်ိဳတစ္ေခါက္၊ က်ံုးေတာ္ပတ္လည္ ေနာက္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားပဲရွိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ပန္းခ်ီေ/းေတာ့မယ္ဆုိရင္ sketch ေတြအရင္ထုတ္တယ္။ cropping လုပ္တယ္။ ကားဖြဲ႔စည္းပံုမွာ စိတ္ႀကိဳက္ဖြဲ႔စည္းတယ္၊ အေရာင္ေတြေရာ စိတ္ႀကိဳက္ဖြဲ႔စညး္ၿပီးမွ ေရးဆြဲတယ္။ ဓာတ္ပံုအတုိင္း ဘယ္ေတာ့မွ မေရးဘူး။ ကၽြန္တာ္က sketch ကုိ အားကုိးတယ္။ ဒါကလည္း ဒီဇုိင္းသမ္ားေတြရဲ႕ အားသာခ်က္တစ္ခုေပါ့ဗ်ာ”

ေျပာရရင္ သုက ငယ္ရြယ္ေသးတဲ့ ပန္းခ်ီသမားတစ္ေယာက္ပါ။ ငယ္ရြယ္ေပမဲ့ ပန္းခ်ီအရာမွာ ေနရာတစ္ခု စုိက္စိုက္မတ္မတ္္ ထူေထာင္ၿပီးခဲ့သူ။ အႏုပညာေလာကမွက ဟုိဟာေကာင္းႏိုး၊ ဒီဟာဟုတ္ႏိုးနဲ႔ စမ္းတ၀ါး၀ါး ေလွ်ာက္လွမ္းေန သူေတြလည္း အပံုအပင္/ရွိေနတယ္ ဆုိေတာ့…အဲဒီလုိ မ်က္ႏွာသစ္ပန္းခ်ီသမားႏုႏုနယ္နယ္ေတြအတြက္ သူ အၾကံညဏ္ေကာင္းေတြ ေပးႏိုင္မယ္ထင္/ရဲ႕။
“ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္ေတ္လည္း အခုအခ်ိန္ထိ ဘယ္အဆင့္မွ မေရာက္ေသးပါဘူး၊ ကုိယ္ယံုၾကည္တာကုိပဲ တစုိက္မတ္မတ္ လုပ္ေနတဲ့သူပါ။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္တာ့္လုိ ၀ါသနာပါသူ ညီအစ္ကုိ ေမာင္ႏွမအားလံုးကို ပန္းခ်ီပညာရဲ႕ အေျခခံ ေသေဘာတရားေတြ၊ ပန္းခ်ီသီအုိရီေတြကုိ စနစ္တက် ေလ့လာပါ။ ေနာက္ၿပီး ပန္းခ်ီမွာလည္ း ဂီတလုိပဲ အကိုင္းအရြက္အခက္ေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ ကုိယ္ဘာကို ယံုၾကည္တာလဲ၊ အရငသ္ /ရွာေဖြရမယ္၊ သိေအာင္လုပ္/ရမယ္။ ကုိ္ယ္ဘာကို ယံုၾကည္တာလဲသိမွ ကိုယ္ယံုၾကည္တာကုိ တစိုက္မတ္မတ္လုပ္ႏိုင္မယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ကုိယ္ယံုၾကည္တာကို ခုိင္ခိုင္မာမာနဲ႔ အစဥ္တစ္စုိက္လုိက္ပါ လို႔ ေျပာခ်င္တာပါပဲ။ ေနာုက္တစ္ခု ဆရာႀကီး ဦးခင္ေမာင္သန္းစကားကုိ လက္ဆင့္ကမ္းရမယ္ဆုိရင္ ဘာပဲလုပ္လုပ္ အေကာင္ဆံုးလုပ္ပါ၊ တံျမက္လွည္းရင္ေတာင္ အေျပာင္ဆံုး လွဥ္းက်င္းလုိက္ပါ ဆိုတာပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဒီလုိပဲ ခံယူထားတယ္ဗ်ာ… ”

ဘာပဲလုပ္လုပ္အေကာင္းဆံုးလုပ္၊ တံျမက္စည္းလွည္းရင္ေတာင္ အေျပာင္ဆံုးလွည္း ဆုိတဲ့စကားက မွတ္သာစရာ ျဖစ္ခဲ့တယ္။ လူသားအားလံုး ဒီလုိစတ္ထားၿပီး လုပ္ေဆာင္ၾကမယ္ဆုိရင္ ဘယေလာက္ေကာင္းမွာပါလိမ့္လို႔ အေတြးေတြ ဆန္႔ထြက္ ေနမိတယ္။ ပုိေကာင္းတာကုိ မျမင္တတ္ေသးသေရြ႕ေတာ့ ကုိယ္လုပ္တာကိုပဲ အေကာင္းဆံုးလုိ႔ အထင္ေရာက္ေနမွာ အေသအါခ်ာ။ ဒါေၾကာင့္ ပုိေကာင္းတာကုိ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ဖုိ႔ သင္ခန္းစာရလုိက္မိတယ္။ ရန္ကုန္နဲ႔မႏၱေလး မွာေရာ ဘယ္ဟာပုိေကာင္းေနၿပီလဲ။ ရန္ကုန္ပန္းခ်ီေလာက နဲ႔ မႏၱေလးပန္းခ်ီေလာက၊ ဘာက ပုိေကာင္းလုိ႔ ဘယ္ဟာက အေကာင္းဆံုးျဖစ္ေနၿပိလဲ။သိခ်င္လာျပန္တယ္။
“ မႏၱလးပန္းခ်ီေလာကုိ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ သိပ္ၿပီးေတာ့ ေက်နပ္မႈမရ/ွိလွဘူး။ ဘာလုိ႔လဲ ဆုိေတာ့ ျပခန္းေတြ ေကာင္ေးေကာင္းမရွိဘူး။ ေနာက္ၿပီး ၀ယ္ယူစုေဆာင္းသူ၊ ၾကည့္ရႈသူ သိပ္ကုိနည္းပါးတယ္။ေျပာရမယ္ဆုိရင္ လႈပ္ရွားမႈေတာ္ေတာ္ေလး နည္းတယ္(ကၽြန္တာ္တုိ႔အပါအ၀င္ေပါ့) ရန္ကုန္မွာဆုိ ျပပြဲခန္းေတြ အမ်ားႀကီးရ်ွိတယ္။ ျပခန္းေတြက အႀကိဳင္အဆုိင္ ျပပြဲေတြ လုပ္ၾကတယ္။ ႏွစ္ပတ္လည္ပြဲတုိ႔၊ ၿမိဳ႕နယ္ပြံတို႔၊ grouop ပြဲတုိ႔ လုပ္ၾကတယ္။ အသစ္ေတြရွိလာတယ္၊ အျမဲတမ္းလႈပ္ရွားေနတာဆုိေတာ့ ေရွ႕ကိုေရာက္တာေပါ့ဗ်ာ။ မႏၱေလးမွာက ျပန္ခန္းေတါေကာင္းေကာင္းမရွိလုိ႔ မလႈပ္ရွားနိုင္ဘူး။ တခ်ိဳ႕ မႏၱေလးပန္းခ်ီဆရာေတြကေတာ့ ရန္ကုန္ဆင္းၿပီး ျပပြဲလုပ္ၾက လႈပ္ရ်ားၾကတာေတြ႕ရ/တယ္။ သူတုိ႔လည္း ေရွ႕ကို ေရာက္သြားၾကတယ္။ တကယ္ေရာက္သြားၾကတယ္။ ရန္ကုန္က အရာရပုိက်ယ္ျပန္႔တယ္ေလ။ ဒီလုိမ်ိဳး မႏၱေလးပန္းခ်ီေလာကကို ေ၀ဖန္မိတာေတာ့ သိပ္မေကာင္းလွဘူးေပါ့ဗ်ာ။ မင္းက ဘာေကာင္လဲ မင္းကေရာ ဘာလုပ္ေပးႏုိင္လုိ႔လဲ ထင္သြားႏိုင္တယ္။ ဒါကလည္း ကၽြန္တာ္ ပန္းခ်ီမ်ိဳးဆက္သူစ္တစ္ဦးအေနနဲ႔ ျမင္တဲ့အတုိင္း ေျပာၾကည့္လုိက္တာပါ။ ဆႏၵအမွန္က မႏၱေလးပနး္်ီေလာကကို ဒါ့ထက္ပိုတုိးတက္ေစခ်င္တာပါပဲ။ အဘက္ဘက္ကေပါ့။ ပန္းခ်ီဆရာေတြကိုလည္း လါတ္လပ္စြာဖန္တီးခြင့္နဲ႔အတူ၊ အားလံုးကို လက္ရွိ အေနအထားထက္ ပုိၿပီး အဆင္ေျပေစခ်င္တယ္။ ရန္ကုန္လုိပဲ မႏၱေလးပန္းခ်ီေူလာကကိုလည္း ျပခန္းေတြ၊ အေရာင္းအ၀ယ္ေတြ၊ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆုိင္ဆုိင္နဲ႔ လႈပ္ရွားမႈေတြ အမ်ားႀကျီးနဲ႔အသက္၀င္ၿပီး ရန္ကုန္လုိ ေရြ႕ေနေစခ်င္တယ္”

အားမလုိအားမရစိတ္၊ မႏၱေလးကိုခ်စ္တဲ့စိတ္ေတြနဲ႔အတူ သူေနတဲ့မႏၱေလးကုိ ၿမိဳ႕ျပရန္ကုုန္လုိ ခပ္လွလွျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ သူ႔သေဘာကုိ စာနာနားလည္မိလုိက္တယ္။ မႏၱေလးဟာ ရန္ကုန္လုိ ပန္းခ်ီေရးရာလႈပ္ရွားမႈေတြနဲ႔ လွလွပပျဖစ္ပါေစလုိအသံတိတ္ဆုေတာင္းေပးလုိက္တယ္။ ပန္းခ်ီလႈပ္ရွားမႈအပိုင္းမွာ ရန္ကုန္ေလာက္ သိပ္မေရြ႕တဲ့ မႏၱေလး၊ အဲဒီမႏၱေလးွာ သူကေရာ ဘယ္လုိဆက္ၿပီး စီးေမာ်ာသြားမွာလဲ…..။
“ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ယံုၾကည္တဲ့ ေရးဟန္စတုိင္ကုိ ခုိင္ခုိင္မာမာ ယံုယံုၾကည္ၾကည္နဲ႔ ဆက္ေရးသြာူးမယ္။ ဘာ္ပဲလုပ္လုပ္အေကာင္းဆံုးလုပ္မယ္ လုိ႔စိတ္ထဲမွာထားၿပီး လုပ္ကုိင္မယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ပန္းခ်ီကားေတြ ေရာင္းရသည္ျဖစ္ေစ၊ မေရာင္းရဘဲ က်န္ေနသည္ျဖစ္ေစ ကုိယ္ယံုၾကည္တာကို အစဥ္တစ္စုိက္ ေရးဆြဲသြားမယ္။ လြတ္လပ္ သန္႔ရွင္းတဲ့ စိတ္နဲ႔ပဲ ပးန္းခ်ီကုိ အားထုတ္ ဖန္တီးသြားမယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ဟိတ္ဟန္ေတြထုတ္ၿပီး မျဖတ္သန္းခ်င္ဘူး၊ ရုိးရုိးေလးပဲ ျဖတ္သန္းခ်င္တယ္”

Nay Zaw (Biography of Brief)
Born in 1983 Mandalay
Obtained B.A(Painting),University of Culture, Mandalay in 2005
2004 – New Grneration art exhibition Kuthodaw art gallery,Mandalay
2006 – Pan Zan art exhibition Kuthodaw art gallery ,Mandalay
2006 – New Generation 2 art exhibition Kuthodaw art gallery ,Mandalay
2006 – Tear’s Color art exhibition, Lawkanat art gallery,Mandalay
2006 – Five Series art exhibition,Kuthodaw art gallery,Mandalay
2006 – Classic and Conetmporary fine art show,Yadanapon art gallery,Yangon
2006 – All Myanmar art exhibition ,City Hall,Mandalay
2008 – Art for Help, donation art exhibition ,Panthusandar art gallery,Mandalay
2008 – Nargis donation art exhibition,Lawkanat art gallery,Yangon
2009 – Direction Three art exhibition, Mandalay
2010 – Unity art exhibition Kuthodaw art gallery,Mandalay
2010 – Kathain donation art exhibition, Sinphyudaw art gallery,Mandalay
2010 – My Friends Mandalay art exhibition, Yangon
2011 – The Seeder art exhibition ,Thiriwuttsa,Mandalay
2011 – Six Senses art exhibition,Yangon
2011 – Our Beloved Mandalay art exhibition, Damatharla Hall, Mandalay
2012 – Rhythm art exhibition ,Sinphyudaw art gallery,Mandalay
2013 – Winner Travel art exhibition, Myanmar Ink art gallery, Yangon
2013 – Feburary Dearum art exhibition,Kuthodaw art gallery, Mandalay

address – No.168/1 ,84th  Street, 32nd  s x 33rd  st,Mandalay,Myanmar
ph – 09 43003340, mail – nayzawartist@gmail.com


ဂ်ဴနီယုိ
(Living Fashion-Oct'13)


No comments: