Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Saturday, September 07, 2013

ဘယ္အိမ္ကုိ အခ်စ္ဆံုး

ခုတေလာ Home & Services ဂ်ာနယ္ကုိ ဖတ္ကာ ကၽြန္မ ဒါကုိပဲ ေတြးေတြးေနမိသည္။
ကၽြန္မ ေနခဲ့ဖူးတဲ့အိမ္ေတြ ဘယ္ႏွအိမ္ရွိပါလိမ့္၊ သိပ္မ်ားမ်ားစားစားမရွိ။
အိမ္ေတြအေပၚ ကၽြန္မခံစားခ်က္ေတြ ဘယ္လုိ ရွိပါလိမ့္၊ ဒါေတာ့ ခပ္မ်ားမ်ား ရွိေနသည္။

အိမ္ (၁)
ပ်ဥ္းမနားမွာရွိသည္။ ေမြးဖြားခ်ိန္ကစလုိ႔ ဆယ္တန္းအထိ ကၽြန္မေနခဲ့သည္။ ကၽြန္မတုိ႔ ေမာင္ႏွမ ၇ ေယာက္လံုး အဲဒီအိမ္မွာေမြးသည္။ အဲဒါေဖ့ေဖ့အိမ္လား၊ ေမေမ့အိမ္လား၊ ေဖေဖကေတာ့ သူ႔လက္သူ႔ေျခ၊ သူ႔ေခၽြးႏွဲစာေငြ၊ သူ႔စိတ္ကူးေတြႏွင့္ ေဆာက္သည္လုိ႔ အျမဲဂုဏ္ယူေျပာေလ့ရွိသည္။ ေမေမကလည္း ေဖေဖက `ေငြ လုိလုိ႔ ခဏစုိက္ထားေပး ေနာက္ ျပန္ေပးမယ္´ဆုိကာ ေဖေဖက ေတာင္းေတာင္းယူသြားၿပီး တစ္ခါမွလည္း ျပန္ရသည္မရွိဘဲ ေနာက္ဆံုး သူပုိင္ဆုိင္သမွ် ေရႊေတြ ဒီအိမ္ထဲမွာ အမ်ားႀကီး ျမွဳပ္ႏွံရင္းႏွွီးခဲ့သည္လုိ႔ ဆုိသည္။ ပုိင္ဆုိင္မႈစာရင္း စာရြက္ထဲမွာေတာ့ ေမေမ့နာမည္ႏွင့္ ျဖစ္သည္။ ပ်ဥ္းမနားအိမ္ကုိ ေတာင္ႏွင့္ေျမာက္ ရွည္လ်ားသည့္ ေထာင့္မွန္စတုဂံပံုေျမကြက္ထဲ၊ ေျမာက္ဘက္ေနရာယူကာ ေဆာက္ထား သည္။ အစကေတာ့ ေျခတံရွည္ ပ်ဥ္အိမ္ျဖစ္ၿပီး ေအာက္မွာ အုတ္ျဖည့္ကာ တုိးေဆာက္ခဲ့သည္။ ေနာက္ မီးဖုိေဆာင္လုိ႔ ယူဆကာ ေျမာက္ဘက္စည္းရုိး ဘက္ကပ္ၿပီး အိမ္တစ္လံုး ထပ္ေဆာက္ ျပန္သည္။ အိမ္မႀကီးႏွင့္ အိမ္ပြားေလး။ သည္ႏွစ္လံုးကုိ အလယ္ကေန ေပါင္းကူးစၾကၤ ံသြယ္ကာ ကူးလူးယွက္ႏႊယ္ လုိက္ျပန္သည္။ ေနာက္ ကေလးေတြ ရွိလာေတာ့ လူနာေတြအတြက္ သီးသန္႔အခန္းလုပ္တာ ေကာင္းမည္ဆုိကာ အိမ္မႀကီးေခါင္းရင္းဘက္မွာ ေဆးခန္းတစ္လံးု ထပ္တုိးေဆာက္ျပန္သည္။ အိမ္ပြားက ေလးရဲ႕ ေနာက္ဘက္မွာ ေရစင္ အုတ္ကန္ႀကီး ထပ္တုိးလာျပန္သည္။ လသာေဆာင္ႏွင့္တြဲလ်က္။ အိမ္ေျမာက္ဘက္ စည္းရုိးႏွင့္ကပ္ လ်က္မွာ ေရတြင္းရွိသည္။ မီးဖုိေဆာင္အိမ္ရဲ႕ေရွ႕မွာ ပုန္းညက္ပင္ တစ္ပင္ရွိသည္။ အိမ္မႀကီးေတာင္ဘက္က ေျမေနရာလြတ္ အရွည္ႀကီးမွာ ေမေမက ႏိုင္ငံျခားႏွင္းဆီ အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ရြက္လွအစံုစံု၊ ပိန္းပင္ေတြ မ်ိဳးစံုစုိက္သည္။ ေဖေဖက ေမေမစုိက္ေသာ အပင္ေတြကုိ သိပ္မလုိလား။ စားလုိ႔ရတဲ့ သီးႏွံပင္ေတြ စုိက္ခ်င္သည္။ ယုိးဒယားဆီးသီးပင္ ေတြ တစ္ျခံလံုး စုိက္ဖူးတာ ကၽြန္မမွတ္မိ သည္။ ေနာက္ေတာ့ ပုိးက်ၿပီး အကုန္ေသကုန္သည္။ အိမ္မႀကီး ေရွ႕ဂိတ္၀မွာ အမုိးခံုးေလးႏွင့္ ႏြယ္ပင္တစ္မ်ိဳး စုိက္ထားသည္။ ခရမ္းျပာေရာင္ ပန္းပြင့္ေလးေတြ သန္သန္မာမာပြင့္ၾကသည္။ ဒါေၾကာင့္ ေမေမက ခရမ္းျပာျခံလုိ႔ နာမည္ေပးခဲ့သည္။ ေမေမက ကုိင္းညႊတ္က်ေနသည့္ ခရမ္းျပာႏြယ္ကို္ငး္ေတြ ဘယ္ေလာက္ရွည္က်က် ညွပ္မပစ္ခ်င္။ ေဖေဖက အ၀င္အထြက္မ်က္စိ ရႈပ္သည္ဆုိ ကာ ေမေမ့အလစ္မွာ ခဏခဏ ဆံပင္ညွပ္သလုိ မသိမသာ ခုိးခုိးညွပ္သည္။ ေဖေဖအဲလုိလုပ္ေလေလ အပင္က ပုိသန္ေလေလ။

အိမ္မွာျပတင္းေပါက္ေတြ၊ ေလွကားေတြမ်ားလွသလုိ အခန္းတစ္ခန္းနွင့္တစ္ခန္း လွည့္ပတ္ကူးလူးလုိ႔ရသည္။ ေဖေဖစိတ္ ကူးရတုိင္း ဟုိတုိး သည္ခ်ဲ႕၊ ျပန္ဖ်က္ျပန္ေဆာက္၊ ထပ္ထပ္ေဆာက္သည့္အခါ ကၽြန္မတုိ႔အိမ္က သေဘာၤတစ္စင္းလုိလုိ၊ ၀ကၤဘာလုိလုိ။ အိမ္ကုိ အမွတ္အရဆံုး အခ်ိန္ကာလကုိ ေျပာခုိင္းလွ်င္ ကၽြန္မတုိ႔ေမာင္ႏွမတစ္ေတြ ေျဗာင္းဆန္ေအာင္ ေဆာ့ခ်ိန္ ကုိပဲ ေျပာရေတာ့မည္။ ကၽြန္မတုိ႔က ရြယ္တူအိမ္နီးခ်င္းကေလးေတြနွင့္ အိမ့္ျပင္ထြက္ ေျမႀကီးေပၚမွာ ေဆာ့ကစားဖူးျခင္းမရွိ။ အိမ္မွာပဲ ေမာင္ႏွမတစ္ေတြ မ်ိဳးစံုေဆာ့ဖူးသည္။ အိမ္ထဲရွိသမွ် ဆက္တီခံုပါမက်န္ ထုိင္ခံုေတြတန္းစီဆက္က ရထားလုပ္၊ ခရီးသြားတမ္းကစားသည္။ အိမ္ၾကမ္းျပင္က်ယ္ႀကီးေပၚမွာ ေစာင္ၾကမ္းတစ္ထည္ျဖန္႔ခင္းကာ အငယ္ေတြက တက္ထုိင္၊ အႀကီးေတြက ဆြဲေပးၾကသည္။ တူပုန္းတမ္း၊ ေသနတ္ပစ္တမ္း၊ သရဲေျခာက္တမ္း စံုေအာင္ေဆာ့သည္။ အိမ္ထဲမွာ ေဆာ့ကစားရ တာေပ်ာ္သည္။ တစ္ခန္း၀င္ တစ္ခန္းထြက္၊ ဟုိျပတင္းကတက္ သည္ ျပတင္းကခုန္ခ်၊ ဟုိေလွကားက ေျပးဆင္း၊ ဒီေလွကားခုန္ တက္..။ တကၠသုိလ္တက္သည့္အရြယ္ေရာက္သည့္တုိင္ ပိတ္ရက္ အိမ္ျပန္လာတုိင္း ကေလးေတြလုိ တစ္အိမ္လံုးလွည့္ပတ္ ေျပးေဆာ့ၾကတုန္း။ ဆရာ့ကေလးေတြ ေဆာ့လွခ်ည့္လုိ႔ ေဖေဖ့ကို တစ္ေယာက္ ေယာက္ကေျပာလွ်င္ ကေလးေတြ မဟုတ္ဘူးဗ်၊ ၾကည့္ ဒီမွာ အငယ္ဆံုး ဆုိကာ ညီမအေထြးဆံုးကုိျပလွ်င္ ျမင္သူတုိင္းအံ့ၾသ ႏႈတ္ပိတ္သြားတတ္သည္။ အငယ္ဆံုးက တကၠသုိလ္တက္သည့္အရြယ္ကိုး။ သည္အရြယ္ထိ ေျပးလႊားေဆာ့မဆံုး။ ဧည့္သည္လာတုိင္း ဒါက သမီးႀကီးအခန္း၊ ဒါက သမီးငယ္ အခန္း၊ ဒါက သား.. စသျဖင့္ အိမ္အႏွံ႔လုိက္လုိက္ျပတတ္တတ္သည့္ ေဖေဖ့အက်င့္ကုိေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔မႀကိဳက္ပါ။ ေနခ်င္သလုိ ေနေနခ်ိန္ ရုတ္တရက္ဧည့္သည္က အခန္းေရွ႕ဘြားခနဲေပၚလာလွ်င္ ကၽြန္မတုိ႔ ဘယ္ေျပးလုိ႔ေျပးရမွန္း မသိ။ လုပ္လက္စ ဆက္လုပ္ရမလုိ၊ ဧည့္သည္ကုိ လာပါထုိင္ပါ လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ရမလုိ က်ဥ္းထဲက်ပ္ထဲက်ေနခ်ိန္ ေဖေဖကေတာ့ `တစ္အိမ္လံုး ကၽြန္ေတာ့္လက္ကၽြန္ေတာ့္ ေျခနဲ႔ ေဆာက္တာဗ်´လုိ႔ ျပံဳးျပံဳးႀကီး ေျပာေကာင္းတုန္း။ သားသမီး ၇ေယာက္လံုး သူ႔အိမ္မွာ တစ္သက္လံုးေနေစမည္လုိ႔ စဥ္းစားကာ ဒီလုိ တစ္ေယာက္တစ္ခန္းစီ အိမ္အက်ယ္ႀကီးေဆာက္ခဲ့ေလသလား ကၽြန္မ မေတြးခ်င္ပါ။ ဒီအိမ္ဟာ ကၽြန္မတုိ႔ကို ထာ၀ရေပ်ာ္ရႊင္ေစမယ့္အိမ္လို႔ ယံုၾကည္တဲ့ၾကားက အိမ္မွာ ဘယ္သူမွစြဲျမဲမေနနုိင္ၾကဘဲ အဘယ္အရာကို ကၽြန္မတုိ႔ ဆန္႔ထြက္ရွာေဖြေနခဲ့ၾကပါသလဲ..။
အခုဆုိ လုိအပ္ခ်က္အရ ပုိင္းဖ့ဲေရာင္းခ်ရသည့္အခါ ေထာင့္မွန္စတုဂံပံုေျမကြက္ရွည္ႀကီးလည္း မရွိေတာ့ၿပီ။ အိမ္ႏွစ္လံုးက ျခံ၀င္းႏွင့္ကြက္တိ၊ ေရွ႕ေနရာလြတ္ေတြမွာ ေျမႀကီးေတြ အစား သမံတလင္းေတြက သိမ္းပုိက္လုိက္ၿပီ။ ျခံ၀င္းက ေထာင့္မွန္စတုဂံပံု အရွည္ႀကီးကေန စတုရန္းပံု အသြင္ ေျပာင္းသြားၿပီ။

အိမ္(၁)အေပၚ ခံစားခ်က္ - ဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက္ အိပ္မက္ထဲထိ ပါလာတတ္သည့္ ထာ၀ရမွတ္မိေနမည့္အိမ္။

အိမ္(၂)
ေက်ာက္ေျမာင္း၊ မဂၢင္လမ္းမွာရွိသည္။ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္မွစကာ ၁၉၉၇ ထိ ကၽြန္မေနခဲ့သည္။ ညီမေလးႏွင့္ေမာင္ေလး တကၠသိုလ္တက္ရ လြယ္ေအာင္ အေဆာင္ေနဒုကၡက ကင္းေ၀းေအာင္ ၀ယ္ယူလုိက္သည့္တုိက္ခန္းသာ။ ကၽြန္မလည္း အလုပ္လုပ္ရင္းေနသည္။ ၉ထပ္တုိက္၊ သံုးလႊာ ေထာင့္ခန္းျဖစ္လုိ႔ ေလေကာင္းေကာင္းရသလုိ လမ္းေထာင့္ ခ်ိဳးေကြ႕တုိင္း အသံေပးတတ္သည့္ ကားဟြန္းသံေတြလည္း ေန႔ေရာညပါ ၾကားရတတ္သည္။ ေနခါစမွာပဲ ငလ်င္ႏွင့္တုိးလုိ႔ ေၾကာက္ လုိက္သည့္ျဖစ္ ျခင္း။ တုိက္အျမင့္တြင္ မေနဖူးလုိ႔ ေၾကာက္အားပုိတာလည္းပါသည္။ ဒီအိမ္က တုိက္ခန္းပီပီ တုိက္ခန္းအထာေတြ အျပည့္ရွိသည္။ အျမဲတမ္း ေသာ့ခတ္ပိတ္ ထားရသည္။ ေရာက္စက မေနတတ္။ ကိုယ့္ကိုယ္ကုိ္ယ္ ေသာ့ခတ္ပိတ္ၿပီး ေနရသည့္ တုိက္ခန္းအထာကုိ မုန္းလုိက္သည့္ ျဖစ္ျခင္း။ ေနာက္ေတာ့လည္း ဒီလုိ ေသာ့ခတ္ထားမွ လံုျခံဳမႈအျပည့္ရသည္လုိ႔ နားလည္တတ္ ခဲ့သည္။ ၀ရန္တာကေန တြဲေလာင္းခ်ထ ားသည့္ ေခါင္းေလာင္းႀကိဳး ရွိသည္။ ႀကိဳးကုိ ေရငင္သလုိ ငင္ယူဆြဲတင္ကာ မုန္႔၀ယ္၊ ပုိက္ဆံ ညွပ္ခ်ေပး အသံုူးျပဳရသည္။ ေလွကား ထိပ္မွာ လွ်ပ္စစ္လူေခၚ ေခါင္းေလာင္းရွိသည္။ လက္ေဆာ့ၿပီး ႏွိပ္သြားတတ္သည့္ ကေလးတခ်ိဳ႕ေၾကာင့္ ခဏခဏစိတ္တို ရတတ္သည္။ အေရးကိစၥမရွိလွ်င္ ေဘးအခန္းကုိေတာင္ အေခၚအေျပာမလုပ္ဖုိ႔ ဒီအိမ္က ကၽြန္မတုိ႔ကုိ သင္ေပးခဲ့သည္။ ေမာင္ေလးႏုိင္ငံျခားသြားခ်ိန္မွာ ေမေမ၊ ညီမေလး ႏွင့္ ကၽြန္မတုိ႔သံုးေယာက္သာ ေနၾကသည္။ ေဖေဖက ရံဖန္ရံခါ လာလည္တတ္ေပမဲ့ ပ်ဥ္းမနားအိမ္ကုိ ၾကာၾကာမခြဲႏိုင္၊ သံုးေလးရက္ၾကာ သည္ႏွင့္ သူ႔ဘာသာ ရထားလက္မွတ္ သြားယူကာ ဇြတ္ျပန္ေတာ့သည္။ ညီမေလးလည္း website designerအလုပ္ လုပ္၊ ကၽြန္မလည္း မဂၢဇင္းတုိက္မွာအလုပ္လုပ္ေတာ့ ဒီအိမ္မွာ ေမေမတစ္ေယာက္တည္းအမ်ားဆံုးေနရတတ္သည္။ ၀ရန္တာကေန ကၽြန္မတုိ႔ ႏွစ္ေယာက္ကို ၿပိဳဳင္တူ ႏႈတ္ဆက္ လက္ျပ၊ ျမင္ကြင္းကေပ်ာက္ကြယ္တဲ့ အထိ ရပ္ၾကည့္၊ ညေနတစ္ခါ ျပန္အလာကုိ ၀ရန္တာကေန ကုိယ္တစ္ပုိင္း ထြက္က်မတတ္ ေမေမ ေစာင့္တတ္သည္။ တစ္ခါမိုးသည္းသည္းမွာ ကၽြန္မတုိ႔က ထီးကုိယ္စီနွင့္ မုိးမစုိဘဲ အိမ္ေပၚတက္ လာခ်ိန္၊ ၀ရန္တာထက္မွာ ကၽြန္မတုိ႔မလာမခ်င္း ထြက္ေမွ်ာ္ေနသည့္ ေမေမ့ခမ်ာ ၾကြက္စုတ္ကေလးလုိ မုိးေတြစုိရႊဲေနလုိ႔။ ဒီျမင္ကြင္းကုိ ကၽြန္မ တစ္သက္ မေမ့ပါ။။ ဒီမဂၢင္လမ္းအိမ္က အေနာက္ဘက္အရပ္ မ်က္ႏွာမူသည္။ လူတခ်ိဳ႕က မႏွစ္သက္။ ကၽြန္မကေတာ့ ေန၀င္ခ်ိန္ ညေနဆည္း ဆာကုိ မိမိရရေစာင့္ၾကည့္ရလုိ႔ အလြန္ေပ်ာ္ဖူးသည္။ ေဘးဘက္၀ရန္တာကေနလည္း ညည ေကာင္းကင္က လမင္းကုိ ေစာင့္ေစာင့္ ၾကည့္ရလုိ႔ သေဘာက်သည္။ သုိ႔ေပမဲ့ အေပ်ာ္ေတြ တာရွည္မခံ၊ လံုျခံဳစိတ္ခ်မႈရွိဖုိ႔ အိမ္ပတ္ပတ္လည္ ၀ရန္တာေတြအားလံုး သံပန္းဆန္ခါကြက္ေတြ စိတ္ေနေအာင္ ကာရံခတ္ပိတ္ လုိက္သည့္အခါ ေနညိဳဆည္းဆာႏွင့္ ေကာင္းကင္ကုိ အဆီးအတားမဲ့ လြတ္လပ္စြာေငးၾကည့္ခြင့္ မရေတာ့ပါ။ ကၽြန္မက အိမ္ေထာင္က်၊ ညီမေလးကလည္း ႏုိင္ငံျခားသြားသည့္အခါ ေမေမ တစ္ဦးတည္း ေနလုိ႔မျဖစ္ေတာ့ပါ။ အၿပီးအျပတ္ေရာင္းခ်ကာ ေမေမက ပ်ဥ္းမနားအိမ္မွာ ျပန္ေနရသည္။

            အိမ္(၂)အေပၚ ခံစားခ်က္ - ေက်ာက္ေျမာင္း၊မဂၢင္လမ္းကျဖတ္ခ်ိန္မွာေတာင္ တစ္ခ်က္ေလာက္လွည့္ၾကည့္ဖုိ႔ ေမ့ေလ်ာ့ေန သည္အထိ ကၽြန္မမွတ္ညဏ္ထဲက လြတ္က်သြားခဲ့သည့္အိမ္။

အိမ္ (၃)
ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ေက်ာင္း၀င္းထဲ၊ ဂ်ပ္ဆင္ဘုရားေက်ာင္းႏွင့္အနီးဆံုးမွာရွိသည္။ ၁၉၉၇ ကစလုိ႔ အခုထိ ဒီအိမ္မွာ ကၽြန္မေန သည္။ ျပည္လမ္းက ၀င္ရသည္။ မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္မွာ သီရိေဆာင္၊ ေခါင္းရင္းဘက္မွာ ေရႊဘုိေဆာင္တုိ႔ရွိသည္။ ဒီမွာေန တယ္လုိ႔ သိသြားၾကသည္ႏွင့္ လူအေပါင္းတုိ႔(အထူးသျဖင့္ တကၠသုိလ္အတူတက္ဖူးသည့္ သူငယ္ခ်င္းေတြ)က ကၽြန္မကုိ အလြန္အမင္း အားက် ေသာ မ်က္လံုးႀကီးမ်ားျဖင့္ စုျပံဳၾကည့္တတ္ၾကသည္။ ေက်ာင္းၿပီးတာေတာင္ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းႏွင့္ ေ၀းမသြား၊ ဘြဲ႔ႏွင္းသဘင္၊ သစ္ပုတ္ပင္၊ အဓိပတိလမ္းတုိ႔စုေ၀းရာ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္၀င္းထဲမွာ ခုထိေနခြင့္ရတာ သိပ္ကံေကာင္း သည္တဲ့။ သူတုိ႔သည္လိုေျပာလာ ၾကတုိင္း ကၽြန္မကုိယ္ကၽြန္မ ဇ၀ုိဇ၀က္ႏွင့္ ေမးခြန္းျပန္ထုတ္ကာ ငုိခ်င္ေနမိတတ္သည္။ ကၽြန္မတကယ္ပဲ ကံေကာင္းသလား။ ကၽြန္မက ေတာ့ ကံ သုိ႔မဟုတ္ ၾကမၼာကုိ မယံုၾကည္ပါ။ ဘုရားသခင္ကုိေတာ့ စိတ္ႏွလံုးပံုကာ ယံုၾကည္သည္။ ဘုရားေက်ာင္းႏွင့္အနီးဆံုးမွာ ေနခြင့္ရ၊ တနဂၤေႏြေန႔တုိင္း ဘုရားေက်ာင္းမပ်က္မကြက္တက္ခြင့္ရ၊ ဓမၼသံစံုအဖြဲ႔မွာ alto memberအျဖစ္ ပံုမွန္သီဆုိခြင့္ရလုိ႔ ကၽြႏ္မသိပ္ ေပ်ာ္သည္။ ဒါကလြဲလုိ႔ ဒီအိမ္မွာ ကၽြန္မအတြက္ အထူးတပ္မက္ ေပ်ာ္ရႊင္စရာရွိမေနခဲ့ပါ။ စိမ္းျမျမသစ္ပင္ေတြအမ်ိဳးေပါင္း မေရတြက္ႏုိင္ေအာင္ ျခံ၀င္းအႏွံ႔ရွိေနေပမဲ့ ဒီအပင္ေတြကုိ အမည္နာမႏွင့္ တြဲကာ ကၽြန္မ မသိခဲ့။ သူတုိ႔ကလည္း အိမ္ေသာ့၊ျခံေသာ့၊ ဂိတ္ေသာ့ ေသာ့တြဲတစ္စံု ကုိင္လုိ႔ မုိးလင္းသည္ႏွင့္ အိမ္ကထြက္၊ မိုးခ်ဳပ္မွ ျပန္၀င္လာတတ္သည့္ ကၽြန္မကုိ ရင္ႏွီးကၽြၤမ္း၀င္စိတ္ ရွိဟန္ မတူပါ။ ျမန္မာျပည္က နာမည္ေက်ာ္ဂီတသမားႀကီး ထူးအိမ္သင္ မ်က္၀ါးထင္ထင္ ျမင္ေတြ႕စပ္ဆုိခဲ့သည့္ ဂ်ပ္ဆင္ထိပ္က လရိပ္ျပာကုိ လည္း ကၽြန္မခုထိမေတြ႕ရေသး။ ဒီအိမ္မွာ ျခံ၀င္းတစ္ခုလံုး မီးမပ်က္ပါ။ ကၽြန္မေနသည့္ အခန္းထဲမွာေတာ့ မီးပ်က္သည္ထက္ ပုိဆုိးသည့္ အေမွာင္ထု ႀကီးစုိးခ်ိန္ေတြ မၾကာခဏၾကံဳ ရတတ္လုိ႔ တေစၧသရဲေတာင္ မေၾကာက္တတ္သည့္ ကၽြန္မ တျဖည္းျဖည္း ေၾကာက္တတ္ ေနခဲ့ၿပီ။ ဒီအိမ္မွာ ေရမျပတ္၊ သုိ႔ေပမဲ့ ကၽြန္မ အလုပ္ကျပန္ လာခ်ိန္တိုင္း ဆာဟာရထဲလမ္းေပ်ာက္သူလုိ ေရတစ္ေပါက္ကုိ ျပင္းျပင္းျပျပ ဆာငတ္ေနတတ္သည္။ ဒီအိမ္မွာ မီးဖုိေခ်ာင္တစ္ခုလံုး ဟုိတယ္ဆားဗစ္လုိ ၂၄နာရီ အစာအာဟာရႏွင့္ျပည့္စံုသည္။ ဒါနဲ႔ေတာင္ ကၽြန္မ အစာအိမ္က အျမဲလုိ ဟာတာတာႏွင့္ျဖစ္ေနတတ္တာ ဘာသေဘာပါလိမ့္။ အိမ္က ကၽြန္မကုိ၊ ကၽြန္မက အိမ္ကုိ အျပန္အလွန္ ရင္းႏွီး ကၽြမ္း၀င္ဖုိ႔ ၁၆ႏွစ္ဆုိသည့္ ကာလတစ္ခုတစ္ခုက မလံုေလာက္ေသးသည့္ သေဘာပဲလား။ ေနာက္ထပ္ႏွစ္ကာလ ဘယ္ေလာက္မ်ား ကၽြန္မ ရင္းႏွီးေပးဆပ္ဖုိ႔ လုိေသးဦးမလဲမသိ။ အိမ့္အျပင္နံရံ အုတ္သားေတြေပၚမွာ တြယ္ကပ္ၿငိခုိေနသည့္ အုတ္ကပ္ပန္းႏြယ္ပင္ေလး ေတြကေတာ့ ကၽြန္မရဲ႕အရင္းနွီးဆံုးအေဖာ္။ ေျမျပင္ကစလုိ႔ အိမ္နံရံေပၚ ကုပ္တြယ္တက္လာသည့္ ႏြယ္ပင္ေလးေတြက ကၽြန္မအခန္း ျပတင္းေပါက္ထိ ရင့္သန္ႀကိးထြားခဲ့ၿပီ။ တစ္ကုိယ္ေရခံစားခ်က္ေတြဖိတ္လွ်ံသည့္အခါ ေမွာင္ပိန္းပိန္းညေတြမွာ ျပတင္းသံဆန္ခါ ၾကားက တုိး၀င္လာေနသည့္ ႏြယ္ပင္ေလးေတြကုိ ပါးႏွင့္ကပ္ကာ ကၽြန္မ ငိုေၾကြးရိႈက္ငင္မဆံုး ျဖစ္ဖူးသည္။ အခု သူတုိ႔မရွိေတာ့ၿပီ။ ရွိရွိသမွ် အေဟာင္းအျမင္း၊ အအုိအႏြမ္းေတြကုိ ၿဖိဳဖ်က္ခြာခ်ကာ အိမ္ကုိ သိန္းေပါင္းမ်ားစြာ အကုန္အက်ခံ  ျပဳျပင္မြန္းမံ လုိက္သည့္အခါ အိမ္သည္ ကၽြန္မ ဆက္လက္ မေနရဲေတာ့ေလာက္ေအာင္ ငယ္ဘ၀ပံုျပင္ထဲက ေမွာ္အိမ္တစ္လံုးလုိ ေန႔ခ်င္းညခ်င္း သက္၀င္ကာ လတ္ဆတ္ သစ္လြင္ ဆန္းၾကယ္ခမ္းနားသြားခဲ့ၿပီ။

အိမ္(၃)အေပၚခံစားခ်က္ - ဒီတစ္သက္ ဘယ္ေတာ့မွ ကၽြမ္း၀င္လာမွာမဟုတ္ေတာ့သည့္ သူစိမ္းတရံစာ အိမ္။

အိမ္(၃)
စိတ္ကူးထဲကအိမ္။ ေနရပ္လိပ္စာ အတိအက်မရွိ၊ စိတ္ကူးထဲက အိမ္ျဖစ္သည့္အတြက္ စိတ္ကူးထဲမွာပဲ သီးသန္႔ေလး ထားလုိက္ပါေတာ့မည္။
အိမ္(၃)အေပၚ ခံစားခ်က္ - ေသသည့္တုိင္ေအာင္ လြမ္းေမာတသေနရမည့္အိမ္။

အိမ္(၄)
ေကာင္းကင္ဘံုမွာ ရွိသည္။ ထာ၀ရဘုရားရဲ႕အိမ္ေတာ္ရာ။ ေနစရာအခန္းေတြက အသင့္အေနအထားရွိသည္။ လူ႔ဇာတိ သေဘာအရ မွားယြင္းစြာျပဳမူမိေလသမွ် ၀န္ခ်ေတာင္းပန္ျခင္း ေနာင္တသေဘာတစ္ခုတည္းျဖင့္ ကၽြန္မ ကုိ အဲဒီအိမ္က ေစာင့္ႀကိဳ ေနလိမ့္မည္။ ေႏြးေထြးသန္႔စင္သည့္ ေရာင္ျခည္တန္းေတြ စဥ္ဆက္မျပတ္လႊင့္ ထုတ္ကာ ၿငိမ္သက္ျခင္းအျပည့္ႏွင့္ ကၽြန္မကုိ ေမွ်ာ္ေစာင့္ေနဦးမည္။ အဲဒီအိမ္မွာ ၿငဴစူေစာင္းေျမာင္းျခင္း၊ ရန္လုိတုိက္ခုိက္ျခင္း၊ အေမွာင္ထုႀကီးစုိးျခင္း အလ်ဥ္းမရွိ။ ပကတိၿငိမ္း ခ်မ္း သာယာမည့္သေဘာ အျပည့္ရွိသည္။ အဲဒီအိမ္မွာ ကၽြန္မ ဘယ္ေတာ့နားခုိရပါ့….။ဒါကုိ ဘုရားသခင္မွတစ္ပါး မည္သူမွ် မသိႏုိင္ပါ။ သိပ္မေ၀းလွေတာ့ၿပီလုိ႔ေတာ့ ေျပာႏုိင္ပါသည္။
အိမ္(၄)အေပၚခံစားခ်က္ - ထာ၀ရေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းႏွင့္ ထာ၀ရၿငိမ္သက္ျခင္းကုိ ေပးမည့္အိမ္။

xxxxxx

အိမ္ေတြကို ပုိင္သည္လုိ႔ အထင္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ကၽြန္မ သေဘာခ်င္းမတုိက္ဆုိင္ႏုိင္ပါ။ တကယ္ေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ကိုယ္စီ အဖုိးအခ ေတြ ေပးၿပီး ရင္းႏွီးဖလွယ္ နားခုိေနထုိင္ သြားၾကရတာပါပဲ။ တခ်ိဳ႕က တစ္ႏွစ္စာေပးၿပီး ဖလွယ္နားခုိ ေနထုိင္သည္။ တခ်ိဳ႕က တစ္သက္လံုးစာ နင့္ခနဲေပးၿပီး ဖလွယ္နားခုိေနထုိင္သည္။ တခ်ိဳ႕က ေငြေၾကးေပးစရာမလုိဘဲ ဘ၀တစ္ခုလံုး ရင္းႏွီးဖလွယ္ ကာ နားခုိေနထုိင္ၾကရသည္။ ဒါပဲ.. ဒါပဲကြာသည္။ အဆံုးေတာ့ နားခုိေနထိုင္သမွ် အိမ္အားလံုးကုိ ကၽြန္မတုိ႔ ထားခဲ့ၾကရမည္။ မထားခဲ့ခင္ အခ်ိန္ပုိင္းမွာ ဘယ္အိမ္ကုိ အခ်စ္ဆံုး ဆုိတာေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ရင္ထဲမွာ တိတ္တခိုးအေျဖရွိပါသည္။         ။
စုမီေအာင္
Essay(Home & Services Journal, Sep-4)

No comments: