Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Monday, September 08, 2014

ညေနခင္းထဲက ပုိးဖလံေတြ

စုမီေအာင္
(ေမတၱာတမန္ မဂၢဇင္း)

            တနဂၤေႏြေန့ေတြဆုိရင္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႔ ျပည္လမ္းက ဂ်ပ္ဆင္ဘုရားရွိခုိး ေက်ာင္းရဲ႕ဂိတ္တံခါးဟာ နံနက္ ၆နာရီကေန ညေန ၆နာရီထိ ဖြင့္ထား ေလ့ရွိပါတယ္။ တနလၤာေန႔ကေန စေနေန႔ထိ ၾကားရက္ေတြမွာေတာ့ သည္ဂိတ္တံခါးကုိ ေစ့ေနေအာင္ ေသာ့ခတ္ပိတ္ထားတာ ျမင္ေတြ႕ရမွာပါ။             ပင္မတကၠသုိလ္ေက်ာင္းဝင္းထဲကုိ အဝင္အထြက္ျပဳခ်င္တဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမေတြနဲ႔ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ၊ သင္တန္းသားသင္တန္းသူေတြ ဟာ တစ္ခုတည္းေသာ အဓိပတိဂိတ္ကုိ အသံုးျပဳရတတ္တယ္။ ကြၽန္မတို႔ မိသားစုကေတာ့ ကိုယ္ပိုင္ဂိတ္ေသာ့ေလးေတြ ကိုယ္စီကိုင္ၿပီး အဝင္ အထြက္ျပဳႏုိင္ပါတယ္။ ေက်ာင္းဝင္းထဲ ဝင္ခ်င္တဲ့သူေတြဟာ ေစ့ေစ့တင္း တင္းပိတ္ထားတဲ့ဂိတ္တံခါးကုိ မ်က္ေစာင္းတထုိးထိုးနဲ႔ ဂိတ္တံခါးေရွ႕မွာ အံုခဲရပ္ေနတတ္တယ္။ ကြၽန္မတုိ႔ မိသားစုတစ္ေယာက္မဟုတ္တစ္ေယာက္ အျပင္ထြက္ခ်ိန္နဲ႔ႀကံဳဖုိ႔ သူတုိ႔ေစာင့္ေနၾကတာပါ။
            ကြၽန္မစိတ္ထဲ ပထမေတာ့ သူတုိ႔ဝင္ခြင့္ရတဲ့အဓိပတိဂိတ္ဝကေနပဲ ဝင္ၾကပါေတာ့လား၊ လမ္းမ်ားမ်ားေလွ်ာက္တာ ေကာင္းကေကာင္းနဲ႔လုိ႔ ေတြးမိေသးတယ္။ ေနာက္မွ သူတို႔ကို စာနာမိသြားတယ္။ ဟုတ္တာေပါ့။ စံရိပ္ၿငိမ္လမ္းၾကားထဲက ျဖတ္ေလွ်ာက္ လာသူေတြနဲ႔ ဘတ္စ္ကားစီးလာၿပီး မာလာမွတ္တုိင္ကေန ဆင္းေလွ်ာက္လာတဲ့သူေတြဟာ သည္ဂ်ပ္ဆင္ဂိတ္ တံခါးကုိ ျမင္ေနမွေတာ့ ဒီဂိတ္ကေနပဲ ေက်င္းဝင္းထဲ ဝင္ခ်င္ၾကမွာေပါ့။ ဟုိးဘက္ အဓိပတိဂိတ္တံခါးကေန တေကြ႕တစ္ပတ္ႀကီး ဘယ္သြားခ်င္ ပါေတာ့မလဲ ေနာ္။ သည္ေတာ့ ကြၽန္မတို႔ဂ်ပ္ဆင္ဂိတ္တံခါးဖြင့္ခ်ိန္ကုိ ေစာင့္ဆုိင္းသူေတြနဲ႔ အျမဲလုိ သည္ေရွ႕မွာ အံုခဲျပည့္ေနေတာ့တာပဲ။ ရပ္ေစာင့္သူကေစာင့္၊ အုတ္ခံုေလးေတြမွာ ထုိင္ေစာင့္သူကေစာင့္နဲ႔ေပါ့။ ဒီျမင္ကြင္းကုိ ျမင္ျမင္ေနရတာ ကြၽန္မစိတ္မေကာင္းဘူး။ ကြၽန္မတုိ႔ရဲ႕ သေဘာထားအတုိင္းသာဆုိရင္ အစဥ္အျမဲဟင္းလင္းဖြင့္ေပးထားခ်င္တာ ပါ။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္တတ္ႏုိင္ပါ့မလဲေလ။
            တခ်ိဳ႕ေက်ာင္းသားေတြကေတာ့ ဂိတ္တံခါးပိတ္ထားလည္းပဲ သိပ္ေတာ့ မမႈၾကပါဘူး။ စြန္႔စားခ်င္စိတ္ရွိတဲ့ေခတ္လူငယ္ေတြပီပီ ခပ္သြက္သြက္နဲ႔ လႊားခနဲ လႊားခနဲ သံတုိင္ေတြေက်ာ္ခြတက္ၾကတာ ကြၽန္မ ျမင္ဖူးတယ္။ သိပ္လွမ္းေနရင္ေတာ့ ကြၽန္မလည္း အကူအညီ မေပးႏုိင္ဘူး။ အခ်ိန္မီေသးရင္ေတာ့ 'ေဟး ခဏေလးေစာင့္ ဒီမွာ ေသာ့ပါလာတယ္'လုိ႔ ကပ်ာကသီလွမ္းေအာ္ရင္း ဂိတ္တံခါးဆီအေျပးသြားလုိ႔ ဖြင့္ေပးရပါတယ္။ တံခါးကေန ေက်ာ္တက္၊ ခုန္အဆင္းလုပ္ၾကရင္းနဲ႔ ေျခေခါက္တာ၊ နာတာ၊ တစ္စံုတစ္ရာ အႏၲရာယ္ ျဖစ္မွာစုိးလုိ႔ပါ။
            ကြၽန္မအျပင္ထြက္တုိင္း တစ္ေယာက္တည္း တစ္ကိုယ္စာေလး ဖြင့္ပိတ္ ထြက္သြားလို႔ ဘယ္ေတာ့မွမရပါဘူး။ အျပင္ကေန ေက်ာင္းဝင္းထဲ ဝင္ခ်င္သူနဲ႔  ေက်ာင္းဝင္းထဲကေန အျပင္ဘက္ထြက္ခ်င္သူ တခ်ိဳ႕ကို စိတ္ရွည္ရွည္နဲ႔ ရပ္ေစာင့္ေပးရတတ္တယ္။ တခ်ိဳ႕လူေတြက အလုိက္မသိ တတ္ၾကဘူး။ ေသာ့က ေခ်ာက္ခနဲပြင့္႐ံုရွိေသး အတင္းပဲ သံတံခါးရြက္ကုိ တြန္းၿပီး ကြၽန္မပခံုးကုိပါ တြန္းထုိးထိတုိက္ၿပီး အလုအယက္ဝင္သြား တတ္တယ္။ အဲဒီလုိ ကုိယ့္အတြက္ပဲကုိယ္သိတဲ့လူေတြကို ကြၽန္မသိပ္ ၾကည့္မရခ်င္ဘူး။ တကယ္ဆုိ 'ဆရာ ဆရာမႏွင့္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသား မ်ား အဓိပတိဂိတ္မွ အဝင္အထြက္ျပဳရန္'လို႔ ေက်ာင္းဝင္းတာဝန္ခံေတြက စာကပ္ထားတဲ့ၾကားက ကြၽန္မတို႔က အျပင္ထြက္ခုိက္နဲ႔ၾကံဳတုိင္း စာနာ စိတ္နဲ႔ သက္သက္မဲ့ေစာင့္ဆုိင္းဖြင့္ေပးခဲ့တာပါ။ ခုေတာ့ ေက်းဇူးစကား ဆုိဖုိ႔ ေနေနသာသာ သူတို႔လုပ္ပံုက . . . ။
            တခ်ိဳ႕ေက်ာင္းသူေလးေတြကေတာ႕ ေခါင္းကေလးငုံ႔၊ ကုိယ္ကေလး
ယုိ႔ၿပီး ကြၽန္မေရွ႕ကျဖတ္ဝင္ရင္း 'ေက်းဇူးပဲေနာ္အစ္မ'လုိ႔ အလုိက္တသိ ေျပာေလ့ရွိတယ္။ အဲဒီလုိေျပာသံၾကားရင္ ကြၽန္မဘက္ကလည္း ေနာက္တစ္ခါ ထပ္ကာထပ္ကာ ဖြင့္ေပးခ်င္တဲ့စိတ္နဲ႔ ျပံဳးျပံဳးႀကီး ေက်ေက်နပ္နပ္ႀကီး  က်န္ရစ္ခဲ့တာေပါ့။ သည္ဂိတ္တံခါးခ်ပ္ေတြ ကိုယ္တုိင္ကလည္း  ကြၽန္မလုိပဲ ရွိလိမ့္မယ္လုိ႔ ကြၽန္မေတြးမိပါေသးတယ္။ တစ္ပတ္မွာ တနဂၤေႏြတစ္ရက္တည္း ဟင္းလင္းဖြင့္ထားခြင့္ရတယ္ ဆုိေတာ့ သူလည္း အေနက်ပ္ရွာမွာေပါ့။ တကယ္ဆုိ သည္တံခါးဝကေန ျဖတ္သြားျဖတ္လာ ျပဳသူေတြဟာ ပညာဆည္းပူးသူေတြနဲ႔ ပညာပုိ႔ခ်သူ ပညာေရးဝန္ထမ္းေတြခ်ည္္းပါပဲ။ သူတုိ႔လည္း ပညာဖလွယ္ရာ ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးထဲကုိ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ဝင္ထြက္ခ်င္ၾကမွာပဲလို႔ ကြၽန္မ စာနာစြာေတြးမိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း တတ္ႏုိင္သမွ် ကူညီမႈေပးေနတာပါ။
            တစ္ခါတစ္ခါ ကြၽန္မရဲ႕ကူညီမႈနဲ႔ မထုိက္တန္တဲ့လူစားတခ်ိဳ႕ကို ေတြ႕ရ တတ္တယ္။ ေစာေစာက ကြၽန္မေျပာသလုိ ကြၽန္မကုိ တြန္းထုိး ထိတုိက္ ျဖတ္သန္းသြားတဲ့ ဆရာမေတြအပါအဝင္ လူတခ်ိဳ႕မွာ self-awarnesss မရွိတာကို ကြၽန္မ ေတာ္ေတာ္ေလး စိတ္ပ်က္မိတယ္။ သူတုိ႔က ေက်ာင္းဝင္းထဲေရာက္တာနဲ႔ လက္ထဲကပါလာတဲ့ စားစရာတစ္ခုခုထည့္ လာပံုရတဲ့ ပလတ္စတစ္ၾကြပ္ၾကြပ္အိတ္ခြြံေတြကို စည္းမရွိကမ္းမရွိ ပစ္ခ် သြားတတ္လုိ႔ပါပဲ။'အမိႈက္မပစ္ရ' 'သန္႔ရွင္းမႈျဖင့္ကူညီပါ'ဆုိတဲ့ စာတမ္း ေလးေတြ ဘုရားေက်ာင္းေရွ႕ လမ္းသြယ္ေလးတစ္ေလွ်ာက္က သစ္ပင္ေတြ ရဲ႕ကိုယ္ထည္ ျမင္သာတဲ့ေနရာေတြမွာ ခပ္မ်ားမ်ား ကပ္ခ်ိတ္ ထားပါ လ်က္နဲ႔ မျမင္မေတြ႕ေလဟန္နဲ႔ ပရမ္းပတာျပဳမူသြားၾကတာပါ။                            
ဘုရားေက်ာင္းေရွ႕ ကြင္းျပင္က်ယ္တစ္ခုလံုးက ျမက္ေတြကုိ လွလွ ပပ ညီညီညာညာေမြးျမဴၿပီး ႐ႈခ်င္စဖြယ္ အလွဆင္ထားပါတယ္။'ျမက္ခင္းေပၚ မျဖတ္ရ'လုိ႔လည္း စာတမ္းခ်ိတ္ထားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေနရာတုိင္း ခပ္လြယ္လြယ္ျဖတ္လမ္း လုိက္ခ်င္တဲ့ လူတခ်ိဳ႕ရဲ႕ အက်င့္ဆုိး ေတြေၾကာင့္ ခုဆုိရင္ ျမက္ခင္းစိမ္းျပင္က်ယ္ႀကီးရဲ႕ တစ္ေနရာမွာ လူသြားလမ္းတစ္ခုက ေစာင္းေစာင္းေရႊေရႊနဲ႔ ပံုေပၚေနပါၿပီ။
            ဒီျမက္ခင္းျပင္ေပၚမွာ တင့္တယ္ခန္႔ညားတဲ့ဘြဲ႔ဝတ္စံုနဲ႔ ဘြဲ႕ရ ပညာတတ္လူတန္းစားတခ်ိဳ႕ ဓာတ္ပံုအ႐ုိက္ခံၾကၿပီး အလွ်ိဳအလွ်ိဳျပန္ သြားၾကၿပီဆုိရင္လည္း ဘုရားေက်ာင္းေရွ႕ကျမက္ခင္းဟာ သူတို႔အသံုးျပဳၿပီး လံုးေျခ စြန္႔ပစ္ခဲ့တဲ့ တစ္႐ွဴးစေတြနဲ႔ ေဖြးေဖြးလႈပ္ ျပန္႔ၾကဲေနေတာ့တယ္။ ပတ္ဝန္းက်င္ကုိ ထိန္းသိမ္းရေကာင္းမွန္းမသိ နေမာ္နမက္လူေတြပါပဲ။ နိစၥဓူဝျဖတ္သန္းသြားလာ ေနက် ပတ္ဝန္းက်င္ကုိ လွပေအာင္ ပင္ကုိ အသိစိတ္နဲ႔ ဝိုင္းဝန္းထိန္းသိမ္းရ ေကာင္းမွန္းမသိတဲ့ သည္လုိလူစားမ်ိဳးေတြကုိ တစ္ခါတစ္ခါ တစ္ခုခုတံု႔ျပန္ခ်င္ စိတ္ေတြ ေပၚလာမိတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒါဟာ ဘုရားသခင္မႀကိဳက္တဲ့ စိတ္ဆုိးစိတ္ ညစ္ပဲလုိ႔ ဆင္ျခင္မိရျပန္ေတာ့ ကြၽန္မရဲ႕တံု႔ျပန္ခ်င္တဲ့ စိတ္႐ုိင္းေတြ ေရွ႕ဆက္ႀကီးထြားမလာခဲ့ပါဘူး။
            တနဂၤေႏြဆုိရင္ ဒီဂိတ္တံခါးကုိ နံနက္လင္းေရာင္ျခည္ကြန္႔ျမဴး ကတည္းက ဖြင့္ထားရလို႔ ကြၽန္မစိတ္ေတြ ထူးကဲၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္ျမဴးထူး ေနတတ္ပါတယ္။ တစ္ပတ္တာလံုး လုပ္ငန္းခြင္မွာ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ခဲ့ သမွ် တနဂၤေႏြဒီတစ္ေန႔မွာ စိတ္ေတြကုိ ေကာင္းေကာင္းအနားေပးရင္း ဘုရားသခင္အေၾကာင္းပဲ ကြၽန္မေတြးတယ္။ သက္ရွိသက္မဲ့အ၇ာအားလံုး ဘုရားသခင္ဖန္ဆင္းတဲ့ လက္ရာေျမာက္အႏုပညာေတြ ျဖစ္တယ္လို႔ နွလံုးသြင္းရင္း စိတ္ကုိ ၾကည္လင္ရွင္းသန္႔ေအာင္ထားပါတယ္။
            ခုေနာက္ပိုင္း ေန႔တုိင္းေန႔တုိင္းကို တနဂၤေႏြသာ ျဖစ္လုိက္စမ္း ခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ ကြၽန္မမွာ လြန္မင္းျပင္းျပ ျဖစ္ေပၚေနတယ္။ အထူးသျဖင့္ ကြၽန္မရဲ႔အသက္တာကို ခရစ္ယာန္အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးအျဖစ္ ရွင္သန္ခြင့္ရတဲ့အတြက္ ေတြးမိေလတုိင္း အံ့ၾသမဆံုးျဖစ္ၿပီး ဘုရားသခင္ ကုိ ေက်းဇူးစကား အခါခါဆုိမိတဲ့အထိပါပဲ။ ကြၽန္မတုိ႔ (ဂ်ပ္ဆင္)ယုဒသန္အမ်ိဳးသမီးေတြဟာ ကိုယ္တုိင္ ခံစားရသမွ် အေတြ႔အၾကံဳအျဖစ္သနစ္ေတြကို ဘုရားသခင္ရဲ႕ ေရွ႕ေမွာက္မွာ အတူတကြမိတ္သဟာရဖြဲ႕ၿပီး ေဝမွ်ခံစားၾက၊ တစ္ေယာက္က တစ္ေယာက္ကို အႀကံÓာဏ္ေပးၾကနဲ႔ တနဂၤေႏြေန႔တုိင္း ေန့ခင္း ၁နာရီခြဲမွာ ျပဳလုပ္တဲ့ အမ်ိဳးသမီး မိတ္သဟာရဝတ္ျပဳ ကိုးကြယ္မႈ အစီအစဥ္ဟာလည္း ကြၽန္မရဲ႕ တနဂၤေႏြမီႏ်ဴးမွာ ဝိညာဥ္ခြန္အား တုိးပြားေစတဲ့ အာဟာရတစ္ခြက္ေပါ့။ ညေနေလးနာရီဝတ္ျပဳခ်ိန္တိုင္း ၾကားနာရတဲ့ တရားေဒသနာေတြဟာလည္း အႏွစ္သာရျပည့္ဝၿပီး ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္စရာေတြခ်ည္းပါပဲ။ ဘုရားသခင္ရဲ႕ဂုဏ္ေက်းဇူးေတာ္အေပါင္းကုိ  အတူတကြ သံစံုသီခ်င္းသီက်ဴးရင္း ခ်ီးမြမ္းခြင့္ရတာဟာ လည္း ကြၽန္မအတြက္ ဘာနဲ႔မွ မလဲႏုိင္တဲ့အဖိုးတန္အခ်ိန္ကေလးပါပဲ။
            ကြၽန္မ ေျပာရဲပါတယ္။ သည္တနဂၤေႏြသာမရွိရင္ ကြၽန္မရဲ႕ဘဝဟာ ကေမာက္ကမ ျဖစ္ကုန္ေတာ့မွာအေသအခ်ာပါ။ ဒါ့ျပင္ တနဂၤေႏြကို ခ်စ္ျမတ္ႏုိးရတဲ့ အျခားအခ်က္တစ္ခ်က္လည္း ရွိေနပါေသးတယ္။ ဒီတနဂၤေႏြေလးတစ္ရက္သာ  ခင္ပြန္းသည္နဲ႔ အတူေကာ္ဖီေသာက္၊ အတူစကား ထုိင္ေျပာ၊ ထမင္းလက္ဆံုစား၊ ႏွစ္ဦးသားဘာမဆုိ အတူတကြ လုပ္ေဆာင္ခြင့္ရတဲ့ေန႔ ျဖစ္လုိ႔ပါပဲ။(ကြၽန္မရဲ႕အလုပ္ခ်ိန္ေတြက တနလၤာက စေနထိ မနက္၉နာရီခြဲကေန ညေန ၅နာရီခြဲ၊သြားခ်ိန္လာ ခ်ိန္နဲ႔ထည့္တြက္ရင္ အိမ္ကေန ၈နာရီခြဲ ထြက္၊ ျပန္ေရာက္ေတာ့ ၆နာရီခြဲ ၿပီ။ ႐ံုးအဝင္လက္မွတ္ထိုးခ်ိန္ အမီေရာက္ဖုိ႔ အျမဲတမ္း သုတ္သီး သုတ္ပ်ာနဲ႔။  ခင္ပြန္းသည္နဲ႔ စကားေတာင္ မေျပာအားဘူးေလ။)                                သည္တနဂၤေႏြဆုိရင္ ဘုရားေက်ာင္းဆင္းတဲ့အခါ ကြၽန္မတုိ႔ႏွစ္ဦး သား အိမ္ထဲမဝင္ေသးဘဲ ဂိတ္တံခါးဝက အုတ္ခံုေလးမွာ အတူတူ ထုိင္ျဖစ္ၾကတယ္။ ဘုရားေက်ာင္းထဲက ထြက္လာတဲ့လူေတြကုိ ျပံဳးရယ္ ႏႈတ္ဆက္၊ တဝီဝီေျပးေနတဲ့ ျပည္လမ္းမေပၚက ကားေတြကုိေငးၾကည့္၊ တစ္ပတ္စာသုိထားတဲ့စကားေတြ ဖြင့္ဟဖလွယ္ၾကရင္း ဘုရားသခင္ ဖန္ဆင္းတဲ့ သဘာဝအျခင္းအရာေတြကုိ အံ့ၾသမက္မေျပ ထုိင္ၾကည့္ေန ျဖစ္ၾကတယ္။
            အဲသည္မွာ သူနဲ႔ ကြၽန္မ အမ်ားဆံုးေငးၾကည့္ ေျပာဆုိျဖစ္ၾကတာက ေနဝင္ခ်ိန္ေကာင္းကင္နဲ႔အတူ တစ္ခါၾကည့္တစ္မ်ိဳး မ႐ုိးႏိုင္ေအာင္ ေျပာင္းလဲလွပေနတတ္တဲ့ တိမ္ေရာင္စံုေလးေတြအေၾကာင္းေပါ့။
            ''ခုတေလာ တိမ္ေတြအရမ္းလွတယ္ စုသတိထားမိလား''
            ''ဟုတ္တယ္ဟုတ္တယ္၊ ဒီညေန အနီ၊ လိေမၼာ္၊ အျပာ စံုေနတာပဲ။ လွလုိက္တာ။ ဘုရားသခင္ဖန္ဆင္းထားတဲ့ တိမ္ေရာင္စံုေတြ ဘယ္ပန္းခ်ီ ဆ၇ာမွ ေဆးျခယ္လုိ႕မီမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဟုိမွာ ခရမ္းေရာင္ေလး တစ္ကြက္ေတာင္ ပါလုိက္ေသး၊ ေမာင္ေတြ႕လား''
            ''ေတြ႕တယ္ေတြ႕တယ္၊ ဒီညေနတိမ္႐ႈခင္းက အဲဒီဆုိင္က ထြန္း ထားတဲ့ မီးေတြနဲ႔ အလုိက္ဆံုးပဲ''
          ''ဟုတ္တယ္ေနာ္၊ အဲဒါ အခုပဲေျပာမလုိ႔၊ စုနဲ႔ေမာင္နဲ႔ အျမဲတမ္း အျမင္ခ်င္းထပ္တူက်တယ္ေနာ္''
            ျပည္လမ္းမရဲ႕ အေနာက္ဘက္ျခမ္း ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ အေနာက္ တုိင္း အစားအစာမ်ိဳးစံု၊ အကင္မ်ိဳးစံု၊ အ၇က္ဘီယာအစံုရတဲ့ The Prome ဆုိတဲ့ ဆိုင္ႀကီးကုိ လွမ္းၾကည့္ရင္း သူကေျပာလာလုိ႔ ကြၽန္မ ေထာက္ခံလုိက္တာပါ။
            ''အျမင္ခ်င္းလား၊ မတူပါဘူးကြာ။ စု ေကာင္ေလးေခ်ာေခ်ာေလးေတြကို ၾကည့္ပံုနဲ႔ ေမာင္က မိန္းကေလးလွလွေလးေတြကုိ ၾကည့္ပံု ဘယ္တူပါ့မလဲ''
            အဲသည္လုိ သူက ကြၽန္မကို စေနာက္ေနပါေသးတယ္။ တုိက္တုိက္ ဆုိင္ဆိုင္ပါပဲ။ လမ္းတစ္ဖက္ ပလက္ေဖာင္းေပၚမွာ ေပါင္ေပၚတဲ့အထိ စကပ္တုိတုိကပ္ကပ္ေလးေတြ ဝတ္ထားတဲ့ မိန္းကေလး ေလးေယာက္ကုိ ကြၽန္မ လွမ္းျမင္မိတယ္။ နီယြန္မီးတုိင္ ေအာက္မွာ အလင္းနဲ႔အရိပ္က သူတို႔ကိုယ္ေပၚကုိ တစ္ျခမ္းေမွာင္ တစ္ျခမ္းလင္း ျဖာက်ေနလုိ႔ သူတုိ႔ ဝတ္စားထားတဲ့ အပ်ံစားဒီဇိုင္း ေတြက ပုိၿပီး စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းေန ပါတယ္။ ကြၽန္မတုိ႔ျမန္မာျပည္ဟာ ကိုရီးယားလား၊ ထုိင္းလား၊ စင္ကာပူ လား၊ တရုတ္လားလို႔ ထင္မွတ္မွားေနရတဲ့အထိ။ အာ႐ွလား ဥေရာပ လား ခြဲျခားမရေအာင္ ခုေခတ္မိန္းကေလးေတြရဲ႕ ဝတ္စားဆင္ယင္ပံု ဖက္ရွင္ဒီဇိုင္းက ထူးျခားဆန္းျပားလြန္းလွပါရ႕ဲ။ ျမန္မာမေလးေတြရယ္လို႔ သူတို႔ကိုယ္ေပၚမွာ လက္ညိႇဳးညႊန္စရာ ေနရာကေလးေတာင္ ရွာမေတြ႕ ေတာ့တာ စိတ္မေကာင္းစရာပါပဲ။ ရဲရဲမၾကည့္ဝံ့ေပမဲ့ သူတို႔ဟာ သ႐ုပ္ေဆာင္ေမာ္ဒယ္လ္ေလးေတြအလား အလွႀကီးလွေနၾကတယ္ ဆိုတာကုိေတာ့ ကြၽန္မ မျငင္းလုိပါဘူး။
            သူ႕ကို တန္ျပန္ စေနာက္ခ်င္စိတ္နဲ႔ ကြၽန္မ ေမးခြန္းထုတ္လုိက္တယ္။
            ''ကဲ ဒါျဖင့္ ေျပာစမ္းပါဦး၊ ေဟာဟုိက ေကာင္မေလးေတြကို ေမာင့္အျမင္က ဘယ္လုိလဲ''
            သူက မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္ၿပီး တစ္ခ်က္ စူးစုိက္လွမ္းၾကည့္လုိက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ သူက ခ်က္ခ်င္းပဲေျပာတယ္။
            ''႐ိုးရုိးသားသားမိန္းကေလးေတြေတာ့ မဟုတ္တာေသခ်ာတယ္''
            သူ႕စကားေၾကာင့္ ကြၽန္မ အံ့အားသင့္တုန္လႈပ္သြားတယ္။ သူတို႔ကို ျမင္မိခ်ိန္မွာ စိတ္ထဲ တစ္မ်ိဳးတစ္မည္ ထင္မိသလုိရွိေပမဲ့၊ တနဂၤေႏြလုိ ဥပုသ္ေန႔ႀကီးမွာ သူတစ္ဖက္သားအေပၚ မေကာင္းတာေတြ မေတြးမျမင္ လုိတဲ့စိတ္နဲ႔ ခါးခါးသီးသီး ျငင္းဆန္ေနမိတယ္။
            ''အယ္ ..မဟုတ္ေသးပါဘူး မဟုတ္ေသးပါဘူး''
            ေစာေစာတုန္းက ဘုရားသခင္ဖန္ဆင္းထားတဲ့ ေကာင္းကင္ထက္ က ေရာင္စံုတိမ္ေလးေတြကို ၾကည့္ျမင္ရလုိ႔ ၾကည္ႏူးရႊင္ပ်ေနခဲ့တဲ့ စိတ္ေတြ တစ္မုဟုတ္ခ်င္း မႈန္မိႈင္းညိဳညစ္သြားတယ္။
            ေငးေငးရီရီ လွမ္းၾကည့္ေန မိတုန္းမွာပဲ ယာဘက္ယာဥ္ေၾကာကေန ခပ္ျဖည္းျဖည္း ဘီးလိမ့္႐ံုေမာင္းလာတဲ့ ကားတစ္စီးက သူတုိ႔ေရွ႕ ထုိးရပ္သြားတယ္။ ကားေမာင္းသူအျပင္ ကားေနာက္ခန္းမွာ လူ တစ္ေယာက္ပါလာေသးတယ္။ အဲဒီလူက မိန္းကေလးေတြနဲ႔ အျပန္ အလွန္စကားဆိုေနတယ္။ ခဏေလးပါပဲ။ ေနာက္ေတာ့ အလွဆံုး လုိ႔ထင္ရတဲ့ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္က ကားေနာက္ခန္း တံခါးကုိ ဇတ္ခနဲ ဆြဲဖြင့္လုိက္တယ္။ ေနာက္ကလူက အနည္းငယ္ေနရာေရႊ႕ေပး၊ မိန္းကေလးက ေစြ႕ခနဲ ပူးကပ္ဝင္ထုိင္၊ ကားက ၿငိမ့္ခနဲ ေမာင္းထြက္သြား၊ က်န္တဲ့သံုးေယာက္က ခုိးခုိးခစ္ခစ္၊ ဟစ္ဟစ္ခါခါနဲ႔ ခပ္က်ယ္က်ယ္ ရယ္ေမာ ႏႈတ္ဆက္ လက္ေတြျပၾက။ ေနာက္ထပ္ တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္ လာထုိးရပ္တဲ့ ကားေတြေပၚ အသီးသီးပါသြား ...။
အုိ ဘယ္လုိ ဘယ္သေဘာပါလိမ့္။ ႏိုင္ငံရပ္ျခား ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားတစ္ကားရဲ႕ ပိတ္ကားေပၚက ျပကြက္ဆန္းေတြသာ ျဖစ္လုိက္ပါေတာ့လား ...။ တကယ္ အျပင္မွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတာ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ေလ။
            ပါးစပ္အေဟာင္းသား၊ မ်က္လံုးအျပဴးသားနဲ႔ ေငးၾကည့္ေနတဲ့ ကြၽန္မကုိ သူက ...
            ''ကဲ ျမင္ၿပီမို႔လား၊ ဘယ္လုိသေဘာရလဲ ေမးခ်င္ေသးလား''တဲ့။
            သူ႕ကို ဘာမွ ျပန္မေျပာႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ကြၽန္မ တစ္ခ်ိီတည္း ၿငိမ္က်သြားတယ္။ ႀကိဳးျပတ္သြားတဲ့ ရုပ္ေသးရုပ္လုိ ကြၽန္မစိတ္ေတြ အဲသည္ မီးတုိင္ေအာက္က ပလက္ေဖာင္းေပၚမွာ ပစ္ေခြ လဲက်သြား တယ္။ ႏွေျမာျခင္း၊ ယူက်ံဳးမရျဖစ္ျခင္းစိတ္ေတြဟာ မီးစျပင္းျပင္းနဲ႔ ထုိးၿမိႇဳက္ က်ိဳထားတဲ့ ေရေႏြးတစ္အိုးလုိ ပြက္ပြက္ျမည္ ဆူထလာတယ္။ တကယ့္ကုိ ႏုနယ္ပ်ိဳမ်စ္တဲ့အရြယ္ေလးေတြပါ။ မိဘေတြ မသိၾကဘူးလား၊ မိဘေတြ မရွိၾကဘူးလား။ ပညာရွာေဖြ သုိမွီးရမယ့္ အရြယ္ေကာင္း မိန္းကေလးေတြ၊ ဘာေတြ လုိက္ရွာ ေနတာလဲ။ ဘာ့အတြက္ သည္လုိျဖစ္ ရတာလဲ။ ဘာေတြ လုိအပ္ခ်က္ရွိေနလုိ႔လဲ။ ေငြေၾကးလား၊ ေအာင္ျမင္ ေက်ာ္ေစာမႈလား။ ေက်ာခ်စရာ ေနရာထုိင္ခင္း တစ္ေနရာစာ အတြက္လား၊ အလုပ္အတြက္လား။ စားဝတ္ေနေ၇း အေရးသံုးပါးစလံုး အတြက္လား။ ကြၽန္မ စဥ္းစားလုိ႔မရဘူး။
            ကြၽန္မ ဘာလုပ္ရမလဲ။ အေတြးေတြနဲ့ ကြၽန္မ ရင္တစ္ျပင္လံုး ေဗာက္ဗက္ခတ္ လႈပ္ရွားဆူပြက္ေနတယ္။ ႐ုတ္တရက္ ကြၽန္မ မ်က္လံုးထဲမွာ မီးထဲတုိးဝင္ေနတဲ့ ပိုးဖလံေကာင္ေလးေတြကို ျမင္ ေယာင္လာမိတယ္။ ဖလံပုိးေကာင္ေတြလုိပဲ ေတာင္ပံတဖ်တ္ဖ်တ္ ခတ္လို႔ မီးေတာက္ထဲ ရဲရဲေပ်ာ္ေပ်ာ္ႀကီးကုိပဲ တုိးဝင္ေနၾကတာ။ ခဏသာ ျမင္လုိက္ရတဲ့ ကြၽန္မရင္ေတြ မီးေတာက္ကိုမ်ိဳထားရသလို ပူေလာင္ျပင္းရွ ခံစားေနရေပမဲ့ သူတို႔ေလးေတြမွာေတာ့ ထမင္းစားေရ ေသာက္တဲ့ ပံုမွန္ ကိစၥတစ္ခုေဆာင္ရြက္ေနသလုိ၊ ေအးေအး လူလူ လႈပ္ရွားေနၾကတာ။ သည့္အတြက္ ဘယ္သူ႔မွာ တာဝန္ရွိသလဲ။ ဘယ္သူ႔မွာ အျပစ္ရွိလဲ။ ဘာကို ယုိးမယ္ဖြဲ႕ရမလဲ။ ဆင္းရဲတဲ့တုိင္းျပည္မွာ ေမြးဖြားႀကီးျပင္းလာတဲ့ မိန္းကေလးငယ္ငယ္ေတြ ႐ိုး႐ိုးသားသားႀကိဳးစား ရမွာကို ေႏွာင့္ေႏွး တယ္ထင္ၿပီး ျဖတ္လမ္းကေန အလြယ္လုိက္ရင္း နစ္ျမဳပ္ေနၾကတာလား။ ႐ုပ္ျဒပ္အားျဖင့္ဆင္းရဲေပမဲ့ အသိအားျဖင့္ ၾကြယ္ဝ ခ်မ္းသာေအာင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖို႔ ဘယ္သူ႔မွာတာဝန္ရွိသလဲ။ ကြၽန္မလုိ Print Media သမားလုိ႔ဆုိရမယ့္စာေရးဆရာ၊ အယ္ဒီတာ မွာေရာ တာဝန္ရွိ လား။ ရွိမွာေပါ့၊ အမ်ားဆံုးရွိမွာေပါ့။ ဣေျႏၵသိကၡာမဲ့၊ ယဥ္ေက်းမႈ မဲ့၊ မ်က္စိရွက္စရာ လြန္က်ဴးလွစ္ဟဝတ္စားထားတဲ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ေမာ္ဒယ္လ္ ေတြရဲ႕ပံုေတြသာ ေရွ႕တန္းတင္ၿပီး ၾကည့္စရာ႐ုပ္ပံု မ်ားမ်ားပါတဲ့ 'အၾကည့္မဂၢဇင္း'ေတြ ထုတ္လုပ္ျဖန္႔ခ်ိမယ့္အစား စိတ္ဓာတ္အေတြး အေခၚျမင့္မားေစဖုိ႔ သိစရာစာေပဗဟုသုတေတြ မ်ားမ်ားပါမယ့္ 'အသိမဂၢဇင္း'ေတြ အင္တုိက္အားတုိက္ ထုတ္လုပ္ ျဖန္႔ခ်ိၾကမယ္ဆုိရင္ မေကာင္းဘူးလား။ ဘယ္သူ႕မွာ တာဝန္အရွိဆံုးလဲ။                                       ေလာေလာဆယ္ ကြၽန္မမွာေတာ့ တာဝန္တစ္ခုရွိသြားတယ္လို႔ ခံစား လုိက္ရတယ္။ သည္လုိ မိန္းကေလးေတြ သည္လုိ ဘဝကေန လြတ္ေျမာက္ ၿပီး မိမိေျခေထာက္ေပၚမိမိ တန္ဖုိးရွိစြာ ရပ္တည္ႏိုင္ဖုိ႔၊ လမ္းမွားကုိ စြန္႔ခြာၿပီး လမ္းမွန္ကို ရွာေဖြေလွ်ာက္လွမ္းႏုိင္ေစဖို႔ ဘုရားရွင္လမ္းျပ သြန္သင္ေပးပါလုိ႔ ညစဥ္ဆုေတာင္းေနရေတာ့မွာပါပဲ။
            အမွတ္တမဲ့နဲ႔ ျမင္မိလုိက္ရတဲ့ ပိုးဖလံေလးေတြေၾကာင့္ အရင့္အရင္ က အျမဲလွပခဲ့ဖူးတဲ့ ကြၽန္မတုိ႔ႏွစ္ဦးရဲ႕ တနဂၤေႏြဟာ သည္ညေနမွာေတာ့ ဘယ္လုိမွ မလွပေတာ့ပါဘူး။ ကြၽန္မရဲ႕စိတ္ေတြလည္း မၾကည္လင္ေတာ့ဘဲ ေနာက္က်ိမႈန္မိႈင္းေနေတာ့တယ္။ ေရွ႕လာမယ့္ တနဂၤေႏြညေနခင္းေတြ မွာ ဘုရားေက်ာင္းဆင္းတဲ့အခါ ကြၽန္မ သည္အုတ္ခံုေလးမွာ ေအးေအးလူလူ ထုိင္ျဖစ္ပါဦးမလား၊ ထုိင္ခ်င္ပါဦးမလား၊ ထုိင္ရက္ ပါဦးေတာ့မလား။ ဘုရားသခင္ဖန္ဆင္းထားတဲ့ သဘာဝအလွအပေတြနဲ႔ နည္းနည္းကေလးမွ လုိက္ဖက္မႈမရွိတဲ့ သည္လုိညစ္ေထးေထးျမင္ကြင္းေတြကုိ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ၾကည့္ျမင္ဖုိ႔ သတၲိရွိပါဦးမလား။ ဟင့္အင္း မေသခ်ာဘူး။
            မေသခ်ာ မေရရာတဲ့အေတြးေတြနဲ႔ သူ႕ကုိ ကြၽန္မ ခပ္ယဲ့ယဲ့ကေလး ေျပာလုိက္တယ္။
            ''အိမ္ထဲ ျပန္ဝင္ၾကရေအာင္လား ေမာင္ရယ္၊ ေစာေစာတုန္းက လွေနတဲ့ တိမ္ေတြလည္း မရွိေတာ့ပါဘူး''
            ကြၽန္မတုိ႔ႏွစ္ဦး ေမာ့ၾကည့္မိတဲ့ေကာင္းကင္ဟာ မည္းညစ္ညစ္အုိင္း လုိင္နာေတြျခယ္ထားတဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္ရဲ႕ မ်က္ခြံသားေတြလုိ ရင့္ေထာ္ေမွာင္ပိန္းေနခဲ့ပါၿပီ။ လွပၾကည္ႏူးဖြယ္ တိမ္ေရာင္စံုေတြ ဘယ္ဆီ ဘယ္၀ယ္ ထြက္ေျပးကုန္ပါလိမ့္။

ဂ်ဴနီယုိ(ေမတၱာတမန္ ခရစ္ယာန္မဂၢဇင္း)

No comments: