Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Friday, September 19, 2014

မိန္းမႏွင့္ အႏုပညာ

စုမီေအာင္

(မိန္းမ - ၁၀ )

 ကြၽန္မ မွတ္မိပါေသးတယ္။ ကြၽန္မရဲ႕ေသးငယ္တဲ့ လက္ေခ်ာင္း တုိတိုေလး ေတြကုိ အေမက႐ိုက္လုိ႔ နာက်င္မႈေဝဒနာနဲ႔အတူ မ်က္ရည္ေတြ ယုိစီးက်ခဲ့ရတဲ့ ေန႔တစ္ေန႔ကိုေပါ့။ ပီယာႏုိဆရာမေပးခဲ့တဲ့ lesson ကိုမက်င့္လုိ႔တဲ့ေလ။ ကြၽန္မရဲ႕ လက္ေခ်ာင္းလက္ဆစ္ေတြအကုန္လံုး တစ္ခုမက်န္ေအာင္ ေမေမကတုတ္နဲ႔ တဆတ္ဆတ္ ႐ုိက္ခဲ့တာ။ ႐ုိက္ေနရင္းနဲ႔ ပါးစပ္ကလည္းတတြတ္တြတ္ေျပာပါေသးတယ္။

          ''နင္ ပီယာႏိုမတီးခ်င္ရင္ ငါ့သမီး မလုပ္နဲ႔''တဲ့။
          ေမေမ႐ုိက္ခဲ့တဲ့ ဒဏ္ေၾကာင့္ လက္ေခ်ာင္းေလးေတြ တစစ္စစ္ကုိက္ခဲလြန္းလို႔ ခုတင္ေပၚမွာလူးလိမ့္ခံစားရင္း တစ္ညလံုးအိပ္မရျဖစ္ခဲ့ရဖူးတယ္။ ေမေမဟာ စိတ္ဆႏၵနဲ႔ ျဖစ္ခ်င္ေဇာေတြ သိပ္ေစာေနသလားပဲမဆုိႏုိင္ဘူး။ သူ႔ၾကည့္ရတာ ကြၽန္မ တစ္ေန႔ ပီယာႏိုမတီးတတ္ဘဲျဖစ္မွာကုိ ေသမေလာက္ စုိးရိမ္ေနပံုပဲ။ တကယ္ဆုိ ေမေမ ရိပ္မိဖို႔ ေကာင္းပါတယ္ေနာ္။ တတိယတန္းေက်ာင္းသူအ႐ြယ္သာ႐ွိေသးတဲ့ ကြၽန္မအေနနဲ႔ ပီယာႏိုခလုတ္ေတြကုိ မမီ့တမီ လက္ေခ်ာင္းေတြနဲ႔ အသည္းအသန္လုိက္တီးရတာ ဘယ္လြယ္ပါ့မလဲ။ ကြၽန္မကေတာ့ သင္ရတာလြယ္ကူပံုရတဲ့ ဂစ္တာကုိပဲ တီးလိုက္ ခ်င္ေတာ့တယ္။ ၿပီးေတာ့ သယ္ရျပဳရတာလည္း လြယ္ကူမႈ႐ွိတယ္ေလ။ ခရစၥမတ္ညေတြမွာ ဂစ္တာလြယ္ၿပီး carol singing ထြက္ၾကတဲ့ မိန္းကေလးေတြကုိ သိပ္အားက်မိတယ္။
          ''ပီယာႏိုတီးမယ့္အစားေမေမရယ္ ဂစ္တာတီးတာမွဟုတ္ဦးမယ္''လုိ႔ ကြၽန္မက ဆင္ေျခေပးလုိ႔ ေမေမစိတ္ဆုိးေသးတယ္။
          ''ပီယာႏိုနဲ႔ ၈စ္တာနဲ႔တစ္ျခားစီ ဘာမွမဆုိင္ဘူး စကားမမ်ားနဲ႔ နင္ပီယာႏိုပဲ တီးရမယ္''တဲ့။
          ကြၽန္မမ်က္စိထဲမွာေတာ့ ႏွစ္ခုစလံုးအတူတူပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ေမေမစိတ္ခ်မ္းသာ ပါေစရယ္ေတာ့ဆုိၿပီး ကြၽန္မ ပီယာႏိုတီးႏုိင္ေအာင္ အျပင္းအထန္ေလ့က်င့္ ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။ ဂ်င္ကဘဲလ္စ္တုိ႔ ဆုိင္းလင့္ႏိုက္တို႔ တီးတတ္ခါစကဆုိ ေမေမရယ္ ေလ ဧည့္သည္လာတုိင္း ကြၽန္မကိုေခၚတီးျပခိုင္းၿပီး လက္ခုပ္လက္ဝါးတီးလုိ႔ ေပ်ာ္႐ႊင္ေနလုိက္တာ။ ၿမီးေကာင္ေပါက္မေလးက်ေနတာပဲ။       ကြၽန္မအေနနဲ႔ ငယ္ငယ္႐ြယ္႐ြယ္နဲ႔ပီယာႏို တီးႏိုင္တာ ကုိ ထူးထူးျခားျခား ခံစားမႈမ႐ွိေပမယ့္ ကြၽန္မအတြက္နဲ႔ ေမေမအဲ့ဒီေလာက္ေတာင္ ေပ်ာ္ပါလားလုိ႔ ေတြးမိ ေတာ့ ေမေမ့ကုိေပ်ာ္ေအာင္လုပ္ေပးႏုိင္တဲ့ သမီးအျဖစ္ ေက်နပ္မိရျပန္ပါေရာ။
          ဒါေပမဲ့ ကြၽန္မစဥ္းစားမရတာက ကြၽန္မမွာအစ္မေတြ (၄)ေယာက္ေတာင္ ႐ွိတာ၊ ေမေမဟာ သူတုိ႔ကုိက်ေတာ့ ဘာကုိမွျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္မသင္ယူေစဘဲ ေနခ်င္သလုိေနခြင့္ ဘာျဖစ္လုိ႔ေပးရတာလဲလို႔ေပါ့။ ကြၽန္မမွာေတာ့ တစ္ခ်ိန္လံုး လြတ္လပ္မႈမ႐ွိ၊ ေနခ်င္သလုိေနခြင့္မရဘဲ ပီယာႏိုသင္ယူဖုိ႔ဆုိတာႀကီးကုိ အေရးပါတဲ့ အလုပ္ႀကီးတစ္ခုလုိ ေခါင္းထဲအျမဲထည့္ထားေနရတယ္။ ဒါကိုဘဝင္မက်ဘူး။ ဒါနဲ႔ ေမေမ့ကုိ ေမးၾကည့္မိတယ္။
          ''ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ၊ ဘာျဖစ္လုိ႔..သမီးက အစ္မေတြလုိမဟုတ္ဘဲ ပီယာႏို တီးတာႀကီးကုိ ထူးကဲၿပီးသင္ေနရတာလဲ''ဆုိေတာ့ အျမဲလုိ ဘုဆတ္ဆတ္ႏိုင္ ေလ့႐ွိတဲ့ ေမေမဟာ ေခတၱခဏငုိင္ေတြသြားၿပီး ကြၽန္မရဲ႕ ဆံပင္ကေလးေတြကုိသပ္ကာ ႏူးႏူးညံ့ည႔ံ ေျပာလာပါတယ္။
          ''သမီးက သူတုိ႔နဲ႔မတူဘူးေလ။ သူတုိ႔ကအားလံုးျပည့္စံုတယ္။ ငါ့သမီးက ေျခတစ္ဖက္မသန္တဲ့ဒုကၡိတမေလး ဆုိေတာ့ေလ။သူတုိ႔နဲ႔မယွဥ္သာတဲ့ ပညာတစ္ခုခုေတာ့ ထူးခြၽန္တတ္ေျမာက္ထားမွျဖစ္မွာေပါ့။ ဒါမွသမီးဒီပညာနဲ႔ပြဲလယ္တင့္ၿပီး ကုိယ့္ဘဝကုိယ္ထိန္းေက်ာင္းႏိုင္မွာ။ေမေမေျပာတာ သေဘာေပါက္တယ္ေနာ္''တဲ့။             ဒီေတာ့မွပဲ ကြၽန္မဘဝအမွန္ကို ကြၽန္မ ျပန္ေျပာင္းသတိရေတာ့တယ္။ ဟုတ္ေပသားပဲ။ ကြၽန္မကသူတို႔နဲ႔မတူဘူး။ ေျခတစ္ဖက္ဆာေနတဲ့ကြၽန္မရဲ႕ ျဖစ္ရပ္ မွန္ကုိေမ့ၿပီး အားလံုးနဲ႔အတူတူပဲလုိ႔ထင္ေနမိတာ။ ေမေမ့ပါးစပ္က အဲ့ဒီလုိ ထုတ္ေျပာတဲ့ ေန႔ကစၿပီး ကြၽန္မရဲ႕စိတ္အလုံးစံုကုိ ပီယာႏိုထဲမွာျမႇဳပ္ႏွံပစ္ၿပီး အရင္ကထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ အပတ္တကုပ္ ႀကိဳးစားသင္ယူခဲ့ပါေတာ့တယ္။ အဲဒီတုန္းက ေမေမ့စကားက ကြၽန္မကုိတြန္းအားေတြအမ်ားႀကီး ေပးလုိက္သလုိပါပဲ။
          ဒီလုိနဲ႔ အထက္တန္းေက်ာင္းသူအ႐ြယ္မွာ ကြၽန္မဟာBeethoven, Chopin, Debussy, Liszt , Mozart ,RAchmaninov,Schumann, Tchaikovsky တုိ႔ရဲ႕ေတးသြားေတြကုinternational notesၾကည့္ၿပီး စနစ္တက်တီးႏုိင္ခဲ့ပါၿပီ။ ကြၽန္မအႀကိဳက္ဆံုးေတးသြားကေတာ့ Beethoven ရဲ႕Fuer elise နဲ႔ Rachmaninovရဲ႕ Flight of the Bumblebeeတုိ႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီေတးသြားေတြကုိ တီးခတ္မိတိုင္းမွာ ကြၽန္မရဲ႕စိတ္ေတြဟာ ကုိယ့္သေဘာကုိယ္ ေဆာင္ခြင့္ရေနသလုိ လြတ္လပ္ ေပါ့ပါးေန လုိက္တာ၊ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ ဘယ္သူကမွဘာအေၾကာင္းနဲ႔မွ ကြၽန္မကိုလာၿပီး ထုဆစ္လု႔ိ မရဘူး။ ကြၽန္မဟာ ကြၽန္မရဲ႕ဂီတနဲ႔တစ္သားတည္းပူးကပ္လို႔ တလြင့္လြင့္နဲ႔ လြင့္ေျမာေန ပါတယ္။
          ေမေမ့ရဲ႕အေျမာ္အျမင္ႀကီးမႈေၾကာင့္ ကြၽန္မခုဆိုဂီတအားျဖင့္ ေနရာ တစ္ေနရာရလာခဲ့ပါၿပီ။ တနဂၤေႏြလုိေန႔မ်ိုးေတြဆို ႏွစ္ျခင္းခရစ္ယာန္ ဘုရား႐ွိခုိး ေက်ာင္းတစ္ခုမွာ ဓမၼေတးသံစံုဝတ္ျပဳအဖြဲ႔(Choir)အတြက္ ပီယာႏုိတီးေပးရပါတယ္။ တစ္ျခားေန႔ေတြဆုိ အိမ္မွာပီယာႏုိသင္တန္းဖြင့္တယ္။ကြၽန္မတတ္ကြၽမ္းတဲ့ပညာနဲ႔ သက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းမႈကုိ ျပဳႏိုင္ခဲ့ပါၿပီ။ ေမေမသာ ခုလုိ အေျမာ္အျမင္မ႐ွိခဲ့ရင္ ကြၽန္မလုိ ဒုကိၡတမိန္းကေလးရဲ႕ဘဝဟာ မေတြးဝံ့စရာပါ။ ဘယ္ကုမၸဏီကမွလည္း ကြၽန္မလုိ မသန္မစြမ္းမိန္းကေလးတစ္ေယာက္ကို အလုပ္ခန္႔ခ်င္မွာမဟုတ္ဘူး။ ခုေတာ့ ေျခတစ္ဖက္မသန္စြမ္းေပမယ့္ ကြၽန္မ ေကာင္းစြာရပ္တည္ေနႏိုင္ခဲ့ပါၿပီ။                               စိတ္မေကာင္းစရာက ေမေမ့ေက်းဇူးကုိ နားလည္လာလုိ႔ အထူးဆပ္ခ်င္ကာမွ ေမေမက ကြၽန္မအနားမွာမ႐ွိေတာ့ဘူး။ ကင္ဆာေရာဂါတစ္မ်ိဳးနဲ႔ ေမေမ ႐ုတ္တရက္ ကြယ္လြန္ခဲ့ပါၿပီ။ ပီယာႏုိတီးတဲ့အခ်ိန္တိုင္း ေမေမ့ကုိကြၽန္မ သိပ္သတိရတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ ပီယာႏုိခံုမွာထုိင္ရင္း ေတာင္ေငးေျမာက္ေငး လုပ္ေနမိၿပီဆုိ အဲ့ဒီလုိေနတာ ေမေမႀကိဳက္မွာမဟုတ္ဘူးလုိ႔စဥ္းစားမိသြားၿပီး ကြၽန္မ ပီယာႏုိကုိခ်က္ျခင္း ေကာက္တီး ေနလိုက္ေတာ့တာပဲ။ ပီယာႏုိတီးတာဟာ မ႐ွိေတာ့ၿပီျဖစ္တဲ့ေမေမ့ရဲ႕စကားကုိ နားေထာင္ျခင္းပါပဲလုိ႔ စိတ္ထဲမွာလည္း အထူးတလည္ မွတ္ယူထားလုိက္တယ္။
          တစ္ေန႔ေတာ့ ကြၽန္မဘဝရဲ႕အခ်ိဳးအေကြ႔တစ္ခုကို မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ အစ္မေတြက အေထြးဆံုးညီမ မသန္မစြမ္းေလးမုိ႔ ကြၽန္မဘဝ လံုျခံဳစိတ္ခ်ရေအာင္ဆုိၿပီး ပိုက္ဆံ႐ွိလူႀကီးလူေကာင္းရဲ႕သားတစ္ဦးနဲ႔ နားေဖာက္ေပးတယ္။ မွန္တာဆိုရရင္ စည္းစိမ္ဥစၥာကလြဲၿပီး က်န္တာ ဘာတစ္ခုမွ႐ွိပံုမရတဲ့ အဲ့ဒီလူကုိ ကြၽန္မ နည္းနည္း ကေလးမွစိတ္မဝင္စားမိဘူး။ ဒါကို အစ္မေတြကုိေျပာျပေတာ့ သူတို႔ ေစြ႕ေစြ႔ခုန္ေအာင္ စိတ္ဆုိးၾကပါေလေရာ။
          ''အမေလးဟဲ့..ညည္းလုိ ဒုကိၡတ..ပိုလီယုိမကို ယူမယ့္သူ ႐ွိတာပဲ ေက်းဇူးတင္ဦး''
          ''ညည္း သူ႔ကုိယူရမယ္''
          တကယ္ေတာ့ အစ္မေတြဟာ ကြၽန္မဘဝလံုျခံဳေစေရးထက္ သူတို႔ေနာင္ေရး ရတက္ေအးရေအာင္ပူးတြဲစဥ္းစားပံုရပါတယ္။ အဲ့ဒီလူက ေဆြစဥ္မ်ိဳးဆက္ တစ္သက္စား မကုန္တဲ့ ၾ
          လက္ထပ္ၿပီးတဲ့အခါ ကြၽန္မရဲ႕ခင္ပြန္းသည္က အေဝးႀကီးကုိ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ရမယ္ လို႔ေျပာပါတယ္။ ေျပာင္းေ႐ႊ႕ဖုိ႔ျပင္ဆင္တဲ့ညမွာပဲ ကြၽန္မနဲ႔ ကြၽန္မရဲ႕ခင္ပြန္းတို႔ စကား မ်ားၾကတယ္။ သူေျပာလိုက္တဲ့စကားက ကြၽန္မနားထဲကို သံရည္ပူေတြ ေလ်ာခနဲ ေလာင္းထည့္ခ်လုိက္သလိုပဲ။ ရင္တစ္ျပင္လံုး ေျဗာင္းဆန္ၿပီး စူး႐ွေလာင္ျမိဳက္သြားပါတယ္။ တကယ့္ကို ရက္ရက္စက္စက္မညႇာမတာ ေျပာခ်လိုက္တဲ့စကားပါ။
          ''အ့ဲဒီ ပီယာႏုိႀကီးထားခဲ့''
          ''အို မျဖစ္ႏိုင္တာ၊ အဲ့ဒါဘယ္နည္းနဲ႔မွမျဖစ္ႏုိင္ဘူး၊ ဒါဟာကြၽန္မရဲ႕ကုိယ္ပြားပဲ၊ ကြၽန္မအေမသိပ္ႏွစ္သက္တဲ့အရာလည္းျဖစ္တယ္၊ ကြၽန္မသာ ပီယာႏုိမတီးေတာ့ရင္ တမလြန္ကအေမ စိတ္ဆင္းရဲမွာေသခ်ာတယ္''လို႔ ကြၽန္မ႐ွင္းျပတာေတာင္ သူက လက္မခံဘူး။
          ''ခရီးကနီးတာ မဟုတ္ဘူး၊ ကားနဲ႔သြားရမယ္၊ ရထားစီးရမယ္၊ ဇက္နဲ႔ကူးျဖတ္ရမယ္ ဒါႀကီးကုိ ဘယ္လုိလုပ္သယ္ႏိုင္မွာလဲ''လုိ႔ အေၾကာင္းျပတယ္။ အစ္မေတြကလည္း တေမွာင့္။
          ''ထားခဲ့စမ္းပါေအ၊ ညည္းအိမ္႐ွင္မျဖစ္တဲ့အခါ ပီယာႏုိတီးဖုိ႔ အခ်ိန္ေတာင္ ရမွာမဟုတ္ဘူး''လုိ႔တညီတညြတ္တည္း ဝုိင္းေျပာၾကျပန္တယ္။
          ''အိုး..ေယာက်္ားတစ္ေယာက္ကို လက္ထပ္လုိက္တာနဲ႔ မိန္းမတစ္ေယာက္ရဲ႕ အႏုပညာဟာ တကယ္ပဲပ်က္သုဥ္းသြားရေတာ့မွာလား၊ အိမ္႐ွုင္မ ျဖစ္တာနဲ႔ပဲ ဒီပီယာႏုိကုိ မတုိ႔ရ မထိရေတာ့ဘူးလား..ဟင္''
          ကြၽန္မစကားကုိအားလံုးက ရယ္စရာျပက္လံုးတစ္ခုၾကားရသလုိ တဝါးဝါး တဟားဟားရယ္ေမာပစ္ၾကတယ္။
          ''စကားႀကီး စကားက်ယ္ေတြ ေျပာမေနစမ္း ပါနဲ႔ေအ''တဲ့။ ကြၽန္မဘက္မွာ တစ္ေယာက္မွ႐ွိမေနၾကဘူး။ ကြၽန္မဟာ ကြၽန္မရဲ႕အစ္မေတြ အေပၚ ပထမဆံုးအႀကိမ္ အသည္းဆတ္ဆတ္ခါနာက်ည္းသြားတယ္။ၿပီးေတာ့ ကြၽန္မခ်စ္တဲ့ပီယာႏုိႀကီးကုိ ခ်န္ရစ္ထားခဲ့ရၿပီး ခင္ပြန္းသည္ေနာက္ လုိက္သြားရတယ္။ ကြၽန္မရင္ေတြကြဲလို႔ အသည္းေတြ ေၾ
          ေနရာသစ္မွာ ကြၽန္မတစ္စက္ကေလးမွမေနေပ်ာ္ဘူး။ ခင္ပြန္းျဖစ္သူကုိလည္း စိတ္ထဲမွာနာက်ည္းမုန္းတီးေနမိတယ္။ ကြၽန္မရဲ႕အႏုပညာကို သူတန္ဖိုးမထားဘူး။ အထင္မႀကီးဘူး။ ဒါကုိသိရေလေလ ကြၽန္မသူ႔အေပၚ စိတ္ပ်က္ေလေလပါပဲ။ ကြၽန္မရဲ႕ခႏၡာကိုယ္ အေသြးအသားကုိ ရသြားေပမဲ့ ေမတၱာစိတ္ႏွလံုးသားကုိေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ သူ မရေစရဘူးလုိ႔ စိတ္မွာ ေတးမွတ္ထားလုိက္တယ္။
          ေနရာသစ္မွာ ဘယ္လုိမွမေပ်ာ္ေမြ႕ႏိုင္တဲ့ကြၽန္မဟာ အိမ္မႈကိစၥ ေတြလုပ္ၿပီးတဲ႔ ညေနေစာင္းအခ်ိန္ေတြမွာ အိမ္ျပင္ထြက္လမ္းေလွ်ာက္တဲ့ အက်င့္ေတာ့ ရေနခဲ့ပါၿပီ။ ဒီလိုလမ္းေလွ်ာက္ထြက္ျခင္းဟာ အိမ္ထဲမွာေနတာထက္စာရင္ ကြၽန္မ အတြက္ ပိုၿပီးသင့္ေလ်ာ္မႈ႐ွိတယ္လုိ႔လည္း ယူဆမိတယ္။ တစ္ေန႔ ညေနမွာေတာ့ လွမ္းေလွ်ာက္ေနတဲ့ ကြၽန္မေျခလွမ္းေတြသာမက ႏွလံုးေသြးေတြပါရပ္တန္႔သြားမတတ္ အံ့ၾသစရာ ဂီတသံစဥ္ေတးသြားတစ္ခုကုိ ၾကားမိလုိက္တယ္။
Tchaikovskyရဲ႕ ပီယာႏုိေတးသြားတစ္ခုပါ။ အသံထြက္ေပၚရာအိမ္ဆီကို ကြၽန္မေလ ဘယ္ကဘယ္လုိေရာက္သြားမိတယ္မဆိုႏုိင္ဘူး။ ပီယာႏုိတီးေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ကို ျပတင္းေပါက္ကေန လွမ္းျမင္တဲ့အခါ ကြၽန္မ ရဲ႕စိတ္ေတြ ထိန္းသိမ္း ႏိုင္စြမ္းေတာင္မ႐ွိေတာ့ဘူး။ ေစ့ထားတဲ့အိမ္တံခါးကို အတင္းတြန္းဖြင့္ၿပီး အိမ္ထဲကို ေျပးဝင္လိုက္တယ္။
          အဲဒီမွာ ပီယာႏိုတီးေနတဲ့သူ ဘယ္သူ ဘယ္ဝါ ဘာပံုသဏၭာန္ဆိုတာ မျမင္မိဘူး။ ကြၽန္မအာ႐ံုအလံုးစံုကို သိမ္းႀကံဳးဖမ္းစားထားတာက နက္ေမွာင္ေျပာင္လက္ေနတဲ့ ပီယာႏို ႀကီးတစ္လံုး။ ၿပီးေတာ့ခလုတ္ျဖဴျဖဴေတြေပၚမွာ ကဏန္းတစ္ေကာင္လုိ႐ြ႐ြေျပးလႊားေနတဲ့ လက္ေခ်ာင္းေတြ...။ အို တကယ့္ကို ၾကည့္လုိ႔ ေကာင္းလုိက္ပါဘိ။ ေတးသြားက Sweet Dreamဆုိတဲ့ေတးသြား။  လွပခ်ိဳၿမိန္တဲ့ကမၻာသစ္ေလးတစ္ခုထဲ ဝင္ေရာက္သြား ရသလုိပါပဲ။ တကယ္ေတာ့ ဒါဟာ ကြၽန္မအတြက္ ကမၻာသစ္မဟုတ္ဘူး။ ပီယာႏုိ ေတးသြားသံစဥ္ေတြနဲ႔ ထံုလႊမ္းတဲ့ကမၻာဟာ ကြၽန္မအတြက္ ကေလးဘဝကတည္းက ရင္းႏွီးကြၽမ္းဝင္မႈ အလွ်ံပယ္႐ွိခဲ့ၿပီးသား ကမၻာအေဟာင္းတစ္ခုပဲျဖစ္တယ္။ အဲ့ဒီမွာပဲ ပီယာႏိုတီးေနတဲ့သူက ကြၽန္မကို ျမင္သြားၿပီး ထလာပါတယ္။ သူ႔မ်က္ႏွာေပၚမွာ အတိုင္းအသိ အံ့ၾသဟန္က အထင္းသားေပၚလုိ႔။
          ''ဟုိ..ဟို..ကြၽန္မေလ..လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ရင္းနဲ႔..ဟုိ..ဒီက ပီယာႏိုသံကုိ လွမ္းၾကားမိလုိ႔.....''
          သူက ကြၽန္မရဲ႕လံုခ်ည္ေအာက္နားစကေန ထြက္ျပဴေနတဲ့ ေႏြေခါင္ေခါင္ႀကီးမွာ ေျခအိတ္ျဖဴျဖဴစြပ္ထားတဲ့ ေျခေထာက္ေတြကို ဂ႐ုဏာသက္သလုိ ၾကည့္ရင္း အထဲဝင္ထုိင္ဖုိ႔ဖိတ္ေခၚတယ္။ ကြၽန္မက ဧည့္သည္ေတြထုိင္ရမယ့္ ဆက္တီခံုမွာမထုိင္ဘဲ ပီယာႏို႐ွိရာ ဧည့္ခန္းေထာင့္စြန္းကုိ က်ားသစ္တစ္ေကာင္လုိ လွစ္ခနဲေျပးကပ္သြားမိတယ္။
          ႏွစ္အေတာ္ၾကာခြဲခြာ ကြဲကြာေနရတဲ့ ပီယာႏိုနဲ႔ျပန္ေတြ႕ၾကၿပီ။ ပီယာႏိုခံုမွာ ကြၽန္မ႐ုတ္တရက္ ဝင္ထုိင္လိုက္တယ္။ ကြၽန္မစိတ္ထဲမွာ ပီယာႏုိဆိုတာ တကယ့္ကို ကြၽန္မတစ္ဦးတည္းပိုင္ဆိုင္တဲ့အရာလုိ႔ အထင္႐ွိေနၿပီး အခုလုိခ်ဥ္းကပ္တို႔ထိလုိက္ဖုိ႔ ဘယ္သူ႔ကုိမွခြင့္ေတာင္းစရာမလိုဘူးလုိ႔လည္း ထင္ေနမိတယ္။ ကြၽန္မရဲ႕လက္ေတြက ပီယာႏိုခလုတ္ေတြေပၚ သံလုိက္ဆြဲငင္အားတစ္ခုစီးဝင္သလုိမ်ိဳး ႐ုတ္တရက္ ထိကပ္သြားၿပီးေနာက္ ေတးသြားသံစဥ္တစ္ခု ထြက္ေပၚလာတယ္။                    ကြၽန္မအႀကိဳက္ဆံုးေတးသြားတစ္ပုဒ္ျဖစ္တဲ့ Beethoven  ရဲ႕ၤFuer-Elise ဆိုတဲ့ေတးသြား။ အနားမွာ လူစိမ္းတစ္ေယာက္႐ွိေနတဲ့အျဖစ္ကို ကြၽန္မ တကယ့္ကုိ ေမ့ေလ်ာ႔သြားခဲ့တယ္။ အမွန္က ေလာကႀကီးတစ္ခုလံုးကုိ ေမ့သြားတာ....။
          ပီယာႏိုရယ္...ကြၽန္မရယ္...တစ္သားတည္းပူးကပ္သြားၿပီး ေလဟုန္စီးနင္း ထြက္ၾကတယ္။ ေလထဲမွာ ေက်နပ္စြာၿပံဳးေနတဲ့ ေမေမ့ရဲ႕မ်က္ႏွာကုိ ခပ္ေရးေရး ျမင္တယ္။ ကြၽန္မရဲ႕ တစ္ကုိယ္လံုးဟာ ေတးသြားသံစဥ္နဲ႔အတူ ယိမ္းထုိးလႈပ္ခါေနတယ္။ အုိ ဒီတစ္ခါေလာက္ ပီယာႏုိတီးရတာ ဘယ္တုန္းကမွ လက္မေတြ႕ခဲ႔သလိုမ်ိဳး၊ ထူးကဲတဲ့ အရသာကုိ တစိမ့္စိမ့္ခံစားရတယ္။ တစ္ပုဒ္ၿပီးတစ္ပုဒ္...။
          Debussyရဲ႕Reflections in the water...။ Lisat ရဲ႕On the Edge of the spring...။ Mozart  ရဲ႕ Variations on Ah, Wous derais-je, maman .., Schumann ရဲRestless Dream...။
          အျပင္မွာ အေမွာင္ထုက ႀကီးစုိးစျပဳေနၿပီ။ အိမ္ကို ကြၽန္မျပန္ရဦးမယ္ လုိ႔ အသိဝင္လာတယ္။ ခက္တာက ကြၽန္မလက္ေခ်ာင္းေတြမွာ ေကာ္ေစးေတြ ကပ္ေနသလုိမ်ိဳး ပီယာႏိုခလုတ္ေတြကေန ခြာထြက္လု႔ိကုိမရဘူး ျဖစ္ေနျပန္ေရာ။ဒီတစ္ပုဒ္ၿပီး ရင္ေတာ့ ျပန္ျဖစ္ေအာင္ျပန္မယ္လုိ႔ စိတ္ကိုမနည္းတင္းထားလုိက္ၿပီး ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ တစ္ပုဒ္ ထပ္တီးလုိက္တယ္။
Schumannရဲ႔ The Song’s End
          သည္ေတးသြားေလးအဆံုးမွာေတာ့ ပီယာႏုိကိုမခြဲႏိုင္တဲ့ မ်က္လံုးေတြနဲ႔ ၾကည့္ရင္း ကြၽန္မ တကယ္ထျပန္ရပါၿပီ။ 'ဒါမွ ေမေမ့သမီး'လုိ႔ ခပ္ေဝးေဝးကေျပာသံ သဲ့သဲ့ၾကား တယ္။ ကြၽန္မကို စကားတစ္ခြန္းမွမဆိုခဲ့ဘဲ ေငးေၾကာင္ၾကည့္ေနဆဲ ပီယာႏုိပုိင္႐ွင္ကုိ 'ေက်းဇူးတင္လုိက္တာရွင္ရယ္၊ ေနာက္ေန႔လည္း ကြၽန္မလာပါရေစေနာ္'လုိ႔ေျပာေတာ့ သူက'ႀကိဳဆုိပါတယ္' လို႔တိုတိုတုတ္တုတ္ပဲေျပာတယ္။
          သူက ကြၽန္မကို ဘယ္သူလဲ၊ ဘယ္ကလဲ တစ္ခြန္းမွမေမးခဲ့သလုိ၊ ကြၽန္မကလည္း သူ႔နာမည္ကုိ ေယာင္လုိ႔ေတာင္ မေမးမိခဲ့ဘူး။    စိတ္ခ်င္း နားလည္ခံစားတတ္မႈ အႏုပညာကုိယ္စီနဲ႔ ကြၽန္မတုိ႔ခ်င္း အဆံုးစြန္ထိ ကူးလူး ဆက္သြယ္ခဲ့ၿပီးပါၿပီ။
          ေနာက္တစ္ေန႔ညေနမွာ ကြၽန္မ အဲ့ဒီကုိေရာက္သြားတယ္။ မေန႔ကထက္ ပိုေစာၿပီးေတာ့ေပါ့။ မေန႔ကလုိ ေစ့ေတာင္မွမထားဘဲ ဟင္းလင္းပြင့္ေနတဲ့ အိမ္တံခါးေတြကုိ ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ပီယာႏိုပုိင္႐ွင္ဟာ ကြၽန္မကုိအေစာႀကီးကတည္းက ေစာင့္ေမွ်ာ္ႀကိဳဆုိ ေနတဲ့ပံုပဲလုိ႔ သိလုိက္ရတယ္။ မေန႔ကလုိပဲ ကြၽန္မဟာ ပီယာႏုိကိုစိတ္႐ွိလက္႐ွိတီးၿပီး အခ်ိန္တန္ေတာ့အိမ္ျပန္လာခဲ့တယ္။
          ''ေနာက္ေန႔လည္း ကြၽန္မလာပါရေစ''လို႔ ပီယာႏုိပုိင္႐ွင္ကို ကြၽန္မ ေျပာခဲ့ လိုက္တယ္။
          ေနာက္တစ္ေန႔ညေန...။ မေန႔ကထက္ ေစာၿပီး ကြၽန္မေရာက္သြားခဲ့တယ္။ မေန႔ကထက္ ပိုၾကာခဲ့တယ္။
          ''ေနာက္ေန႔လည္း လာပါရေစ''လုိ႔ ကြၽန္မေျပာခဲ့လုိက္တယ္။ သည္လုိနဲ႔ တစ္ညေနၿပီးတစ္ညေန...။ သတၱမေျမာက္ညေနတစ္ခုမွာေတာ့ ကြၽန္မရဲ႕ခင္ပြန္းသည္ သိသြားခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ သူ ကြၽန္မအေျခအေနကိုသိပံုက တက္တက္စင္ေအာင္မွားေနတဲ့ အမွားႀကီး။
          ''မင္း အဲ့ဒီစႏၵယားဆရာ မုိးထက္ဟန္နဲ႔ ဘယ္တုန္းကတည္းက ေဖာက္ျပန္ေနတာလဲ''                                       ''ရွင္အရမ္းကာေရာမစြပ္စြဲနဲ႔.၊ ႐ွင္ ထင္သလုိမဟုတ္ဘူး၊ သူ႔နာမည္ကိုေတာင္ အခု႐ွင္ေျပာမွသိတာ''လုိ႔ ကြၽန္မေျပာလိုက္တယ္။ ဒါအမွန္ပါပဲ။ သူက ကြၽန္မကို သကၤာမကင္းျဖစ္ေနတဲ့ မ်က္လံုးနီနီႀကီးေတြနဲ႔ စိမ္းစိမ္းႀကီးၾကည့္ၿပီး ေအာ္လုိက္တယ္။
          ''မံုလာဥလုပ္ခ်င္တဲ့မိန္းမ၊ အလကားပိုလီယုိမ၊ အက်င့္ပ်က္မ...၊xxx မ၊ xxx မ၊ xxx မ...''
          ကြၽန္မကို သူအမ်ိဳးမ်ိဳးဆဲေရးတိုင္းထြာလုိ႔ အားရသြားၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ...
          ''အဲ့ဒီ စႏၵယားဆရာဆီ မသြားရဘူး''လုိ႔ တစ္ခ်က္လႊတ္အမိန္႕ထုတ္တယ္။
          ''ရွင္မွားေနၿပီေနာ္...ကြၽန္မက ပီယာႏိုဆရာဆီ သြားတာမဟုတ္ဘူး၊ ပီယာႏုိဆီ သြားတာ''
          ကြၽန္မ ႐ွင္းျပတာကုိလက္မခံဘဲ သူက ခြက္ထုိးခြက္လန္ရယ္လုိက္တယ္။
          ''တစ္လံုးထဲနဲ႔ ကပ္႐ႈပ္ေနျပန္ၿပီ..ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မင္းဒီေန႔ေတာ့ သြားရဲ သြားၾကည့္..ငါ့အေၾကာင္းသိရေစ့မယ္''လုိ႔ ၿခိမ္းေျခာက္တယ္။
          ကြၽန္မသူ႔ကုိ ဘာမွတုန္႔ျပန္ေျပာဆိုမေနေတာ့ဘဲ အက်ႌအဝတ္အစား လဲလုိက္တယ္။ ေျခစြပ္ေတြယူၿပီးေကာက္စြပ္လုိက္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ခုတင္ေဘးမွာ ေထာင္ထားတဲ့ ပုိလီယုိျဖစ္တဲ့ေျခေထာက္မွာဝတ္ေနက် စတီးေခ်ာင္း႐ွည္နဲ႔ ေျခတုဖိနပ္ကုိ ဆြဲယူဝတ္လုိက္တယ္။ ဒီလုိလုပ္ၿပီးရင္ ကြၽန္မ အျပင္ကိုထြက္ေတာ့မယ္ ဆုိတာ သူသိပါၿပီ။
          ''ဒါက ဘယ္လဲေဟ့ ဒီေလာက္ေျပာေနတဲ့ၾကားက...''။
          ကြၽန္မသူ႔ကိုအေရးစုိက္မေနဘဲ လုပ္ျမဲဆက္လုပ္ေနလုိက္တယ္။ အဲ့ဒီမွာ သူက ယမ္းမီးပံုက်သလုိ ေဒါသအလိပ္လိုက္ ထြက္လာတဲ့ပံုနဲ႔ ခါးႀကီးေထာက္ၿပီး ကြၽန္မ အနားေရာက္လာတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကြၽန္မလက္ထဲက ေျခတုဖိနပ္ကို ဇိုးခနဲဇတ္ခနဲဆြဲလု လိုက္တယ္။ ကြၽန္မကျပန္ဆြဲထားေပမဲ့ မိန္းမနဲ႔ေယာက္်ား အားခ်င္းက မမွ်ေလေတာ့ ေျခတုဖိနပ္နဲ႔တြဲလ်က္ စတီးေခ်ာင္း႐ွည္ႀကီးဟာ သူ႔လက္ထဲ ေစြ႔ခနဲပါသြားတယ္။            ၿပီးေတာ့ အဲ့ဒါႀကီးကုိင္ၿပီး သူေလွခါးကေန အေျပးဆင္းသြားတယ္။ ကြၽန္မ သိလုိက္ပါၿပီ။ သူဟာ ကြၽန္မရဲ႕ေျခတုဖိနပ္ကို အိမ္နဲ႔မလွမ္းမကမ္းက ျမစ္ျပင္က်ယ္ထဲ သြားပစ္ခ်ေတာ့မယ္ ဆုိတာကိုေပါ့။ သူက အျမဲပဲ ဒီလုိလုပ္ေလ့႐ွိတယ္။ တစ္ခါကလဲ သူ မႀကိဳက္တဲ့စာအုပ္ေတြ ကြၽန္မကဖတ္လုိ႔တဲ့ေလ စာအုပ္ေတြကို အိတ္တစ္လံုးထဲ ထိုးထည့္သယ္ယူသြားၿပီး အဲ့ဒီျမစ္ထဲသြားပစ္ခ်ခဲ့ေသးတယ္။
          အခုလည္းပဲၾကည့္...။ ကြၽန္မသာ ဒီေျခတုဘိနပ္မ႐ွိေတာ့ရင္ အျပင္ထြက္ ေတာ့မွာမဟုတ္ဘူး လုိ႔ သူတြက္ဆတယ္နဲ႔တူပါရဲ႕။ ကြၽန္မ အျပင္မထြက္ေအာင္ သူလုပ္တာေလ။ တကယ္လည္း ကြၽန္မရဲ႕ ညာဖက္ေျခေထာက္အေျခအေနက ေျခတု ဖိနပ္သာ စြပ္မထားရင္ ခပ္ေဝးေဝးကိုဘယ္နည္းနဲ႔မွ မသြားႏိုင္ဘူး။ အခု ႏွစ္မုိင္ေက်ာ္ေက်ာ္ ေလာက္ေဝးတဲ့ ပီယာႏုိ႐ွိရာ အိမ္ဆီကုိ ဒီအတုိင္းသြားဖုိ႔ေတာ့ ဘယ္လုိမွ မျဖစ္ႏိုင္ ေတာ့ပါဘူးလုိ႔ေတြးၿပီး ကြၽန္မ ငိုခ်င္လာတယ္။ 
          ဒါေပမ့ဲ ထူးဆန္းတဲ့အားအင္ေတြကြၽန္မကိုယ္ထဲဝင္လာသလုိပဲ။ ခုခ်ိန္မွာ ကြၽန္မဟာ အိမ္ထဲကထြက္ခဲ့ၿပီး လမ္းမေပၚကိုေရာက္လုိ႔ေနပါၿပီ။ ေျခတုဖိနပ္စီးမထားတဲ့ သိမ္ငယ္ေပ်ာ႔စိေနတဲ့ ညာေျခေထာက္က ေျခတစ္လွမ္း လွမ္းလိုက္တုိင္းမွာ လိမ္ဖယ္ ဖယ္ ယိုင္ထုိးထုိးနဲ႔ေပါ့။ ေထာ့က်ိဳးေထာ့က်ိဳးနဲ႔ ေျခေထာက္ေတြမနာေအာင္ ခုန္ခုန္ၿပီး သြားရေတာ့ ကြၽန္မရဲ႕ပခံုးေတြဟာ ကြၽန္မရင္ႏွစ္မႊာ လုိ နိမ့္လုိက္ျမင့္လုိက္နဲ႔ေပါ့။ ဒီညေန ေနမဝင္ခင္ေတာ့ ပီယာႏုိဆီကုိ ကြၽန္မ အေရာက္သြားႏိုင္မွာပါလုိ႔ အားတင္းၿပီး ဆက္သြားတယ္။
          အတန္ၾကာသြားမိတဲ့အခါ ကြၽန္မရဲ႕ေျခဖဝါးေတြ နာက်င္လာၿပီး ညာဖက္ ေျခေထာက္ထဲကေန တစစ္စစ္နာက်င္လာပါေတာ့တယ္။ အ႐ိုးထဲကေန မ်က္ခနဲျဖစ္ သြားၿပီး အသည္းခုိက္ေအာင္နာက်င္မႈ ေဝဒနာကုိ ႐ုတ္တရက္ ခံစားလုိက္ရတယ္။                 အဲ့ဒီေနာက္ ေနရာမွာပဲ ကြၽန္မ ပံုလ်က္သားလဲက်သြားတယ္။ အားယူၿပီး ျပန္ထေပမဲ့ ကြၽန္မရဲ႕ေျခေထာက္ေတြက ဘယ္လိုမွ မတ္မတ္မရပ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ဟင့္အင္း မျဖစ္ဘူး...။ ကြၽန္မပီယာႏုိဆီေရာက္မွျဖစ္မယ္လုိ႔ စိတ္ထဲကေန ႀကံဳးဝါးရင္း လက္ႏွစ္ဖက္ကို အားျပဳၿပီး ကြၽန္မကိုယ္ခႏၡာကို ေျမျပင္မွာဒရြတ္ဆြဲသြားလုိက္တယ္။ ဘယ္ေျခေထာက္ကေန ေျမႀကီးကုိတြန္းကန္ေထာက္ရင္း တေ႐ြ႕ေ႐ြ႕နဲ႔သြားႏုိင္ခဲ့တယ္။ လက္ဖဝါးႏွစ္ဖက္နဲ႔ ဒူးေခါင္းေတြပြန္းပဲ့စုတ္ျပတ္ကုန္ေပမယ့္ နာက်င္မႈကို ကြၽန္မ လံုးလံုးသတိမရမိဘူး။ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ ပီယာႏုိ႐ွိတဲ့အိမ္ကိုျမင္ေတြ႕ေနရၿပီမုိ႔ ကြၽန္မ အားတက္သြားတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာပဲ..၊ ကြၽန္မေ႐ွ႕မွာ ဘြားခနဲ ေပၚလာတဲ့အရိပ္တစ္ခု...။
          ျဗဳန္းစားဒုိင္းစားႀကီးမို႔ ရင္ထဲမွာ ဒိတ္ခနဲျဖစ္သြားၿပီး ကြၽန္မ လန္႔ဖ်ပ္သြား လုိက္တာ မေျပာပါနဲ႔ေတာ့။ ကြၽန္မ တကယ္ပဲေသခ်င္သြားတယ္။ ကြၽန္မရဲ႕ ခင္ပြန္းသည္ေလ။ ကြၽန္မဖိနပ္ကို ျမစ္ထဲသြားပစ္ခ်ခဲ့တဲ့ေယာက်္ားေလ။ ကြၽန္မကုိ အခုလုိခႏၶာစိတ္ႏွလံုး အားလံုး နာက်င္ခံစားရေအာင္လုပ္တဲ့သူ။ အင္မတန္ရက္စက္ ၾကမ္းၾကဳတ္တဲ့သူေပါ့။ အခု ကြၽန္မေနာက္ကုိလုိက္လာခဲ့ၿပီ။ ကြၽန္မကုိ အေပၚစီးကေန ကာဆီးၿပီး စူးစူးစုိက္စုိက္ ရပ္ၾကည့္ေနတယ္။ သူ ကြၽန္မကို ဘာေျပာမွာလဲ...။ သူ ကြၽန္မကို ဘာလုပ္မွာလဲ...။ ေျပာစမ္းပါေစ။ လုပ္စမ္းပါေစ။ လံုးဝမမႈေတာ့ဘူး။
          ကြၽန္မ ေခါင္းမာသလို အသည္းလည္းမာသြားၿပီ။ သူ႔မ်က္ႏွာကုိ နည္းနည္း ကေလးမွေမာ့မၾကည့္ဘဲ မ်က္စိေတြစံုမွိတ္ၿပီး အမွန္ကန္ဆံုးစကားတစ္ခြန္းကုိသာ အဆက္မျပတ္ ေအာ္ဟစ္ေျပာပစ္လုိက္တယ္။
          ''ရွင္ဖယ္စမ္း။ ကြၽန္မ ပီယာႏုိဆီသြားမွာ၊ ပီယာႏိုဆီ ကြၽန္မ သြားမွာ..၊ ကြၽန္မသြားမွာ ပီယာႏိုဆီ.....''.။          ။
ဒီတုန္းက poet ကိုေသာ္ဇင္အုန္းက အမ်ိဳးသားdialogueေနရာမွာ အသံသရုပ္ေဆာင္ေပးခဲ့လုိ႔ reading က အင္မတန္ ရုပ္လံုးၾကြသြားခဲ့တယ္။ တကယ္အျပင္မွာ ေအာ္ဟစ္ ေျပာေနတဲ့ အသံမ်ိဳး သူသရုပ္ေဆာင္ေပးခဲ့တယ္။


စုမီေအာင္ 
(၂ဝဝ၄၊ ဇူလုိင္၊ ျဗဴးတီးမဂၢဇင္း)

No comments: