မိုးခ်ဳပ္ညဥ့္နက္တုိင္းျပန္ေရာက္လာမည့္ ေျခသံတစ္စံုကို နားစြင့္မိျခင္း ၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ ေႏြးေထြးစြာႀကိဳဆိုလိုျခင္း တစ္စံုတစ္ရာ မရွိေၾကာင္းေသခ်ာပါသည္။
လူေယာက္်ားတစ္ေယာက္ႏွင့္ လူမိန္းမတစ္ေယာက္ အၾကား နံရံတစ္ခ်ပ္ ျခားလ်က္ ရွိသည္။ နံရံတစ္ဖက္မွေန၍ တိတ္ဆိတ္ စြာ မသိက်ဳိးကြၽံျပဳရင္း ထိုေျခသံမ်ား ရပ္တန္႔သြားခ်ိန္ကို ေစာင့္ဆုိင္းနားစြင့္ၿပီးသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ဝရန္တာဆီသုိ႔ထြက္ကာ ထုိမိန္းမ က လြတ္လပ္စြာ တစ္ကုိယ္ေရ ပ်ံသန္းေတာ့မည္ ျဖစ္ပါသည္။
xxxxx
မဟူရာေရာင္သည္ မည္းနက္ေမွာင္မိုက္ေသာအသြင္သဏၭာန္ရွိပါလွ်င္ ဤညသည္ မဟူရာေရာင္ေဆးစက္မ်ား ထပ္ခါထပ္ခါ ေရးျခယ္ထားသည့္ မည္းနက္ ေမွာင္ပိန္းလြန္းေသာ ညပင္ျဖစ္လိမ့္မည္။ သူမ၏ခႏၶာသည္ ဒီတုိက္ခန္း ဝရန္တာေလးမွာ ရပ္ေနပါသည္။ စိတ္အလ်ဥ္ကေတာ့ ခုခ်ိန္ဆို ငယ္စဥ္က အကြၽမ္းတဝင္ရွိခဲ့ဖူးသည့္ ဇာတိေျမမွ ျခံက်ယ္ႀကီးတစ္ခုအတြင္းမွာ ေပါ့ပါးလြတ္လပ္စြာ ျမဴးထူး ခုန္ေပါက္ေနေပေရာ့မည္။
ထုိခုန္ေပါက္ေျပးလႊားေနသည့္ေျခသံတစ္စံုသည္ ငွက္ေမြးေတာင္ကဲ့သုိ႔ေပါ့ပါး ႏိုင္ေသာ္လည္း သူမ၏ႏွလံုးသားဆီသုိ႔ စည္း ခ်က္ က်နစြာ ႐ိုက္ခတ္တိုးဝင္ႏုိင္စြမ္းေတာ့ ရွိေနျပန္သည္။ ႏွလံုးတဆတ္ဆတ္ခုန္လ်က္ မတ္တပ္ရပ္လ်က္က လဲေလ်ာင္းေနေသာ (တနည္း) မ်က္စိဖြင့္လ်က္ အိပ္ေမာက်ေနေသာ ခႏၶာတစ္ခု ဝရန္တာထက္မွာ ရွိေနပါသည္။
နာရီ မိနစ္ လက္တံတို႔သည္ မ်က္ႏွာျပင္တစ္ခုတည္းေပၚမွာ ေအးေအးလူလူ လမ္းေလွ်ာက္ေနၾကခ်ိန္မွာ စကၠန္႔တံတစ္ေခ်ာင္း ကေတာ့ အေဖာ္မဲ့စြာ ဒရစပ္ေျပးလႊား ေမာဟုိက္ေနပါသည္။ တစ္ကုိယ္ေရ ေခ်ာက္ခ်ားစြာေျပးလႊားေနရေသာ အေဖာ္မဲ့စကၠန္႔ တံေလးကုိ သနားၾကင္နာစြာ ၾကည့္ေနမိခဲ့ေသးသည္။ သူ႔မွာ မည္သူႏွင့္မွ် ေအးေအးလူလူ ေတြ႕ဆံုခြင့္မရဘဲ တစ္ကုိယ္ေရ ေျပးလႊားေနရသည္ မဟုတ္ပါလား။ တစ္နာရီလွ်င္ တစ္ႀကိမ္က် မွန္မွန္ေတြ႕ဆံုခြင့္ရေနေသာ နာရီႏွင့္မိနစ္ လက္တံႏွစ္ေခ်ာင္းတို႔၏ ဘဝကို သူမက အားက်စြာ မုန္းတီးရျပန္သည္။
နာရီႏွင့္ မိနစ္တို႔၏ဆံုစည္းမႈမ်ိဳးကို မုန္းတီးေသာ မိန္မတစ္ေယာက္ သည္ဝရန္ တာထက္မွာ ညစဥ္(သုိ႔မဟုတ္)နံနက္တိုင္း ရွိေနပါသည္။
xxxxx
နာရီႏွင့္မိနစ္ လက္တံႏွစ္ေခ်ာင္းတို႔သည္ တစ္ဂဏန္းတစ္ခုတည္းေပၚတြင္ အခုိက္အတံ့အားျဖင့္ ယွဥ္တြဲလ်က္ရွိေနၾကသည္။ တစ္နာရီ ငါးမိနစ္ ဆိုေသာအခ်ိန္သည္ မနက္လား၊ ညလား။ မနက္ဟန္ေဆာင္ ေသာ ညလား၊ ညဟန္ေဆာင္ေသာ မနက္လား။ မေသခ်ာပါ။ အျပစ္ကင္းသည့္ ကေလး မ်ားကို ေမးလွ်င္ေတာ့ ညဟုသာ တညီတညြတ္တည္း ေျဖဆိုၾကေပလိမ့္မည္။ အခ်ိန္ ကန္႔သတ္ ခ်က္မ်ားအရ နံနက္ဟုသာ သတ္မွတ္ရမည္ျဖစ္ေသာလည္း အမွန္ေတာ့ ည သာျဖစ္သည္။ ထုိသုိ႔ ညသာျဖစ္ေၾကာင္း ကေလးငယ္မ်ား နည္းတူ သူမက ယံုၾကည္ ခ်င္ေနခဲ့သည္။
နာရီကုိ စတင္တီထြင္ခဲ့သူ ---ပညာရွင္တစ္ဦးႏွင့္ အတုိက္အခံမလုပ္လုိပါ။ အမွန္ေတာ့ မနက္ဟန္ေဆာင္ထားေသာ ညစစ္စစ္ သာျဖစ္ေၾကာင္း သည္အေၾကာင္းရင္းခံ အမွန္ကို သူမႏွင့္အတူ လက္ခံယံုၾကည္သူ ကမၻာမွာ ရွိေကာင္းရွိႏိုင္ပါသည္။ သိပ္ေတာ့ မေသခ်ာ လွပါ။ ထုိမိန္းမအတြက္ ေသခ်ာသည္ကေတာ့ မေသခ်ာမႈမ်ားပဲ ျဖစ္သည္။
ညသည္ မုိးမလင္းေသးပါ။ မနက္ဟန္ေဆာင္ထားဆဲပင္ျဖစ္ပါသည္။
xxxxx
တကယ္ေတာ့ သက္မဲ့နာရီလက္တံႏွစ္ေခ်ာင္းေလာက္ပင္ သူမတို႔ခမ်ာ အစြမ္း မထက္လွပါ။ တစ္ရက္မွာ ၂၄နာရီရွိေနေၾကာင္း ေသခ်ာလွ်င္ နာရီႏွင့္ မိနစ္လက္တံတို႔ သည္ တစ္ရက္အတြင္း ၂၄ႀကိမ္မွန္မွန္ေတြ႕ဆံုခြင့္ရေအာင္ သူတုိ႔ကုိယ္သူတုိ႔ စြမ္းေဆာင္ ႏိုင္ပါ သည္။ ထုိအရာတို႔က တစ္ရက္လွ်င္ ႏွစ္ဆယ့္ေလးနာရီ ဆံုစည္းခြင့္ရေသာ္လည္း တစ္အိမ္တည္း အတူေနသူ ႏွစ္ဦး(ကိုကုိႏွင့္သူမ)က တစ္ရက္လွ်င္ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါ မွ် မ်က္ႏွာခ်င္းဆုိင္ဆံုေတြ႕ခြင့္မရသည္မွာ လူေယာက်္ားႏွင့္ လူမိန္းမတို႔၏ ည့ံဖ်င္းမႈေၾကာင့္လား၊ ထက္ျမက္မႈေၾကာင့္လား။ မေသခ်ာပါ။
ေလွကားထစ္မ်ားကို အသံုးခ်၍ အျမင့္သုိ႔တက္လွမ္းခ်င္ေသာ ကုိကုိႏွင့္ သူမတို႔ ဘယ္ေတာ့မွ စိတ္သေဘာတုိက္ဆိုင္မႈမရွိပါ။
သူမက လြတ္လပ္စြာပ်ံသန္းလုိေသာ ငွက္တစ္ေကာင္ျဖစ္သည္။ လြတ္လပ္စြာ ပ်ံသန္းလုိေသာ ငွက္တစ္ေကာင္အတြက္ ေလွကားထစ္မ်ားမလုိပါ။ က်န္းမာ သန္စြမ္းေသာ အေတာင္ပံမ်ားသာ လုိပါသည္။
''ကိုကိုျဖတ္သန္း နင္းေလွ်ာက္ခဲ့သမွ် ေလွကားထစ္ေတြ ႐ိုးေျဖာင့္မႈရွိပါ ရဲ႕လား။ ဒါေတြကို ကုိယ္တုိင္္ဆန္းစစ္ေလ့လာဖုိ႔ေတာ့ ကိုကုိ ဘာ့ေၾကာင့္မ်ား ေမ့ေလ်ာ႔ ထားခဲ့တာလဲကြယ္''
အဲသည္လုိ သူမက ကိုကုိ႔အား စြပ္စြဲေဝဖန္ခဲ့ဖူးသည္။ ကိုကုိကေတာ့ နည္းနည္း ကေလးမွ ဂ႐ုမစိုက္ပါ။ သူမကုိ ထီမထင္သည့္ပံုစံျဖင့္ၾကည့္ကာ ခပ္တင္းတင္းဆိုခဲ့သည္။
''အဲဒါ မင္းကိုခ်စ္လြန္းလို႔ မင္းေလးကိုခ်စ္လို႔၊ အျမင့္ဆံုးမွာ မင္းကိုထားခ်င္ လြန္းလို႔၊ အျမင့္ကို ေရာက္ေစခ်င္လြန္းလို႔''
သည္စကားမ်ားကို ၾကားရစဥ္က ကိုကို႔ေရွ႕ေမွာက္မွာ သူမ လဲက် ေသဆံုးသြားခဲ့ဖူးသည္။ ဒုတိယအႀကိမ္ သည္လုိေတာ့ အျဖစ္မခံႏုိင္ေတာ့ပါ။ အျမင့္သို႔ေရာက္လုိသည့္ဦးတည္ခ်က္ခ်င္းတူေသာ္လည္း ျဖတ္သန္းလုိသည့္ပံုစံ အေနအထားခ်င္း ဆန္႔က်င္ ကြဲျပားေနသည့္ လူသားႏွစ္ဦး တစ္အိမ္တည္း အတူတကြရွိ ေနျခင္းကို သူမ မႏွစ္ၿမိဳ႕ႏုိင္ေတာ့ပါ။
သူမက မိမိ၏ကိုယ္ပုိင္အေတာင္ပံမ်ားကိုအသံုးခ်ကာ လြတ္လပ္စြာ ပ်ံသန္းျခင္းအားျဖင့္သာ အျမင့္သုိ႔ တက္လွမ္းႏိုင္ေသာ ငွက္တစ္ေကာင္ျဖစ္ပါသည္။ ကုိကုိ အသံုးျပဳခဲ့ေသာ ေလွကားထစ္မ်ားကို သူမ အေသအေၾက မုန္းတီးပါသည္။ အထူးသျဖင့္ သူမအား ထုိေလွကားထစ္မ်ားေပၚ နင္းျဖတ္ေလွ်ာက္ခုိင္းေသာ ကိုကို႔စိတ္ ဓာတ္ကို သူမ ပို၍မုန္းတီးေသးသည္။ လူသားမွန္သမွ် အျမင့္ဆံုးသုိ႔ ေရာက္လုိၾကတာ ခ်ည္းပါပဲ။ ေလွကားထစ္ေတြရွိမွ အျမင့္ကိုေရာက္ႏိုင္မွာလား။ ေလွကားထစ္ေတြ မရွိလည္း အျမင့္သုိ႔ ေရာက္ႏိုင္ ပါေၾကာင္း ကိုကုိသိေအာင္ သူမ လက္ေတြ႕ျပခ်င္သည္။
လြတ္လပ္စြာ ပ်ံသန္းလုိေသာငွက္တစ္ေကာင္အတြက္ ဘယ္ေသာအခါမွ ေလွကားထစ္ေတြ မလုိပါကိုကိုရယ္။
xxxxx
သူမ အားက်စြာမုန္းတီးမိေသာ နာရီႏွင့္ မိနစ္ လက္တံေခ်ာင္းတို႔သည္ ဒုတိယအႀကိမ္ ဆံုေတြ႕ၾကျပန္ၿပီ။
'ႏွစ္နာရီ ဆယ္မိနစ္'
အိပ္ေပ်ာ္ရန္ သူမ အဆင္သင့္မျဖစ္ေသးပါ။ နာရီမ်က္ႏွာျပင္ထိပ္ဆံုးရွိ ဆယ့္ႏွစ္ဂဏန္း၏ ဝဲဘက္မ်က္ႏွာစာသည္ မေန႔ကျဖစ္ေၾကာင္း
သူမ မုန္းသည့္လက္တံမ်ား ဆယ့္ႏွစ္ဂဏန္း၌ အားလံုးအတူတကြဆံုေတြ႕ၾက သည္ႏွင့္ မေန႔က သည္ၿပီးဆံုးသြား ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ……။ ဆယ့္ႏွစ္ဂဏန္း၏ လက္ယာဘက္ မ်က္ႏွာစာသည္ မေန႔ကမဟုတ္ေတာ့ဘဲ ဒီေန႔ ျဖစ္ေၾကာင္း ကန္႔သတ္ ခ်က္မ်ားအရ ခြဲျခားသိျမင္ေနရေသာ္လည္း သူမအတြက္မူ မေန႔ကႏွင့္ ဒီေန႔သည္ အတူတူပင္ျဖစ္သည္။ သူမအတြက္ မနက္ျဖန္မရွိပါ။ မနက္ျဖန္ သည္ လူားအားလံုးအတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းျဖစ္သည္။ မနက္ျဖန္မရွိသည့္ သူမအတြက္ ေမွ်ာ္လင့္ျခင္းသည္လည္း မေသခ်ာ လွေၾကာင္း အေထြအထူး စဥ္းစားေနစရာမလိုပါ။ သုိ႔ေသာ္ စိတ္ရင္းအမွန္ျဖင့္ ဝန္ခံရလွ်င္ သူမ ဝမ္းနည္းၾကာကြဲလွပါသည္။
ၿပီးဆံုးခဲ့ၿပီျဖစ္ေသာ မေန႔က ရဲ႕ ေဝးလံလွစြာေသာ မေန႔က၊ မေန႔ကေပါင္းစြာ တုန္းကေတာ့ သူမအတြက္ ေၾကကြဲစရာ ဆိုသည္မွာ ဘယ္လုိပါလိမ့္၊ အစရွာမရေအာင္ ေၾကကြဲမႈက ကင္းမဲ့ဖူးသည္။
'အတူမေနစဥ္က နီးကပ္စြာရွိႏုိင္သည့္ဘဝ'ႏွင့္ 'အတူေနၿပီး ေဝးကြာေနရသည့္ ဘဝ'ႀကိဳက္ရာဘဝကို အစကျပန္၍ ေရြးခ်ယ္ခြင့္ရရွိခ်င္ပါသည္။ နာရီလက္တံမ်ားကို ေနာက္ျပန္လွည့္လုိက္႐ံုႏွင့္'မေန႔ကဘဝ'ေလးျပန္ရမည္မွာ ေသခ်ာလွ်င္ ထုိနာရီ လက္တံမ်ားကို မရပ္မနား ေနာက္ျပန္လွည့္ပစ္လုိက္ခ်င္သည္။ လက္အံေသခ်င္ ေသသြား ပါေစေပါ့။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ေရတစ္ခြက္မွ် ေသာက္ဖုိ႔ပင္ သူမ သတိရလိမ့္မည္ မဟုတ္ပါ။ သုိ႔ေသာ္ မေန႔က သည္ အေဝးႀကီးမွာ က်န္ရစ္ ၿပီးဆံုးသြားခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ထို႔အတူ နာရီလက္တံမ်ားသည္လည္း တေရြ႕ေရြ႕ႏွင့္ မနက္ျဖန္ဆီသုိ႔သာ ကူးေျပာင္း လွည့္လည္သြား မည္သာ ျဖစ္သည္။ အမွန္ကိုဆိုရပါလွ်င္ မနက္ျဖန္မရွိေသာ မိန္းမတစ္ေယာက္အတြက္ မနက္ျဖန္ဆီသို႔သာ ဦးတည္ေနေသာ နာရီလက္တံမ်ားအား မုန္းတီးစက္ဆုပ္မိျခင္းမွာ အဆန္းေတာ့မဟုတ္ပါ။
မေန႔ကေပါင္းမ်ားစြာရွိခဲ့ဖူးသည့္အနက္ မက္ေမာစရာမေန႔က တခ်ိဳ႕ဆီသုိ႔ သူမ တမ္းတမိသည္ကုိေတာ့ ဝန္ခံရပါဦးမည္။ ကုိကုိႏွင့္ သူမတို႔ႏွစ္ဦးသား တစ္ရက္မွာ နာရီေပါင္းမ်ားစြာ ဆံုေတြ႕ခဲ႔ၾကဖူးသည္။ ထိုစဥ္က နာရီလက္တံမ်ားကို မုန္းတီးစိတ္ မျဖစ္ခဲ့ဖူးပါ။ နာရီလက္တံမ်ားသာမက အရာအားလံုးကုိ သူမ ေမ့ေလ်ာ႔ပစ္ကာ ကုိကုိ ႏွင့္သာ ေပ်ာ္ရႊင္ျမဴးထူးခဲ့ဖူးသည္။
ဘာမဆို ႏွစ္ေယာက္အတူ မွ်ေဝခံစားခဲ့ဖူးသည္။ ႏွစ္ေယာက္ေပါင္း လြယ္အိတ္ တစ္လံုးျဖင့္ ေက်ာင္းတက္ခဲ့ၾကၿပီး တစ္ေယာက္ တစ္ဝက္သာ ပိုင္ဆုိင္ျခင္းအေပၚ ေက် နပ္ခဲ့ၾကသည္။ စာအုပ္တစ္အုပ္ကုိ ႏွစ္ေယာက္ကိုင္ကာ စာအတူက်က္ခဲ့ၾကသည္။ ထီး တစ္ေခ်ာင္းတည္း ႏွစ္ေယာက္အတူေဆာင္းကာ ေအးအတူ ပူအမွ်ရွိခဲ့ၾကသည္။ ထမင္း ေၾကာ္တစ္ပြဲကုိ ဇြန္းတစ္ေခ်ာင္းတည္းျဖင့္၊ အေအးတစ္ပုလင္းကုိ ပုိက္တစ္ခုတည္းျဖင့္၊ လက္ဖက္ရည္တစ္ခြက္ကုိ တစ္ေယာက္တစ္ငံုစီေသာက္ျခင္းျဖင့္၊ ဘာဂါတစ္လံုးကို တစ္ေယာက္တစ္ကိုက္ စားျခင္းျဖင့္ ခ်စ္ျခင္းတရား၏ အရသာကို မွ်ေဝခံစား ေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့ၾကသည္။ တစ္ေယာက္တစ္ဝက္စီ ပိုင္ဆိုင္ျခင္းအေပၚ လုိလားတပ္မက္ ခဲ့ၾကဖူးသည္။
ထိုသုိ႔ ခြဲေဝပုိင္ဆိုင္မႈမ်ားကို အခ်ိဳးညီညီရခဲ့ၿပီးေနာက္ အေစာပိုင္း ကာလမ်ား မွာေတာင္ သူမတို႔ႏွစ္ဦးသား ေပ်ာ္ရႊင္ႏိုင္ခဲ့ ၾကေသးသည္။ အကြၽမ္းတဝင္ မရွိလွသည့္ ကုိကို႔ရဲ႕ကုမၸဏီကိစၥရပ္မ်ားကို သူမ ဝင္ေရာက္စြက္ဖက္၍ အၾကံေပးသည့္အခါ ကုိကုိက လိုလားစြာ လက္ခံခဲ့သလုိ သူမရဲ႕မီးဖုိေခ်ာင္ကိစၥရပ္မ်ားကို ကုိကိုက နားမလည္ပါးမလည္ ဝင္ေရာက္လုပ္ကိုင္သည့္အခါ သူမက ေက်နပ္စြာလက္ခံျမဲပင္။ ကြဲျပားျခားနားသည့္ တာဝန္ဝတၱရားမ်ားကိုပင္ ဆြဲယူညႇိႏိႈင္းကာ အတူတကြ မွ်တစြာပိုင္ဆိုင္ႏုိင္ရေလေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့ၾကေသးသည္။
သည္ကာလ အစပိုင္းမ်ားမွာေပါ့။ သူမ ရင္ခုန္လႈိက္လွဲစြာ အိပ္မက္ပင္ မက္ခဲ့ပါေသးသည္။ အတူတကြ မွ်တစြာ ခြဲေဝ ပိုင္ဆုိင္ခြင့္ တစ္ရပ္အျဖစ္ သက္ရွိလူသားငယ္ ေလးတစ္ဦး ကိုကိုႏွင့္သူမအၾကား အားျဖည့္ဝင္ေရာက္လာလိမ့္မည္ဟု သူမ ႀကိဳတင္ အိပ္မက္ မက္ခဲ့ပါေသးသည္။ တစ္အိမ္တည္း အတူေနထိုင္ခြင့္ မွ်တစြာ ပိုင္ဆိုင္ခြင့္၊ အခ်ိဳးညီညီ ေပါင္းစပ္ခြင့္၊ စီးပြားေရး လူမႈေရး အခက္အခဲတို႔ကို မွ်တစြာညႇိႏိႈင္း ေျဖရွင္းခြင့္ ....ခြင့္၊ .....ခြင့္ စသည္ျဖင့္ အခြင့္အေရးမ်ားစြာျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ထားသည့္ လူသားႏွစ္ဦးတို႔၏ဘဝထဲသို႔ တတိယေျမာက္ ေျခခ်ဝင္ေရာက္လာမည့္ လူသားတစ္ဦး သည္ အျပစ္ကင္းစင္ေသာ၊ သူမ၏စိတ္ဓာတ္ ကိုကို႔႔၏စိတ္ဓာတ္တို႔ အခ်ိဳးညီညီ ေပါင္းစပ္ ထားသည့္ ကေလးငယ္ေလးတစ္ဦးသာ ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု က်ိန္းေသတြက္ဆထားေသာ သူမ၏ေသခ်ာမႈတို႔သည္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ လြဲေခ်ာ္ မွားယြင္းသြားခဲ့ေတာ့သည္။
သူူမတို႔ႏွစ္ဦးအၾကား ဝင္ေရာက္လာသည့္ တတိယလူသားသည္ သူမႀကိဳ တင္ေမွ်ာ္လင့္ထားသကဲ့သုိ႔ မဟုတ္ဘဲ သူမထက္ ပိုလွသည့္ (တနည္း)ဆြဲေဆာင္မႈ အျပည့္ ရွိသည္ဟု ဆုိႏိုင္သည့္ မိန္းမတစ္ေယာက္ျဖစ္ေၾကာင္း ေသခ်ာစြာသိရွိလုိက္ရစဥ္က သူမ႐ူးသြပ္ မတတ္ ေခ်ာက္ခ်ားမိခဲ့သည္။ သည့္ေနာက္ ေသြးေအးစြာျဖင့္ တစ္ဦးကို တစ္ဦး(သူမက စတင္၍ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္) မသိက်ိဳးကြၽံျပဳျခင္းသည္ အင္မတန္ စက္ဆုပ္ ရြံရွာဖြယ္ရာျဖစ္ရပ္တစ္ခုပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း မလႊဲမေရွာင္သာလက္ခံလုိက္ရေတာ့သည္။
ထုိအခါ မေန႔က ပိုင္ဆိုင္ခြင့္မ်ား သည္ေန႔မရခ်င္ေတာ့သည့္ ခါးသည္းမႈစိတ္ ဆင္႐ိုင္းမ်ား သူမရင္မွာ ျပင္းျပစြာ ေပၚေပါက္လာေတာ့သည္။
အတူေနခြင့္မရစဥ္က တစ္ေယာက္တစ္ဝက္စီ ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ရျခင္းအေပၚ အင္မတန္ ႏွစ္ၿခိဳက္လုိလားသည့္ လူသားႏွစ္ဦးသည္ အတူေနခြင့္ရေသာအခါ ထိုသို႔တစ္ဝက္စီပိုင္ဆိုင္ ႏိုင္ခြင့္မ်ားအေပၚ မႏွစ္ၿမိဳ႕ေတာ့ဘဲ သီးသန္႔ပိုင္ဆုိင္ရယူလုိစိတ္မ်ား ျပင္းျပစြာဖြဲ႔အံုလာ ၿပီး တသီးတျခားဆန္လာၾကေၾကာင္း ခုခ်ိန္မွာ သူမ ဘဝႏွင့္ရင္းကာ နားလည္ခဲ့ေလၿပီ။
နာရီ မိနစ္ လက္တံတို႔ တတိယအႀကိမ္ေျမာက္ေတြ႔ဆံုသည့္ သံုးနာရီ တစ္ဆယ့္ငါးမိနစ္အခ်ိန္ထိ မ်က္စိဖြင့္အိပ္စက္ေနေသာ ခႏၶာကိုယ္တစ္ခုသည္ ဝရန္ တာတစ္ခုထက္မွာ မတ္တပ္ရပ္လွ်က္ ၿငိပ္သက္ဆဲပင္ျဖစ္သည္။ ခုခ်ိန္မွာ သူမကေတာ့ ကိုကိုနင္း ေလွ်ာက္ ခဲ့ေသာ ေလွခါးထစ္မ်ားအတိုင္း လိုက္အေလွ်ာက္ပဲ လြတ္လပ္စြာ ပ်ံသန္းလွ်က္ သီးျခားေလွ်ာက္လွမ္းေနခဲ့ၿပီ။ ေလွကားးထစ္ မ်ားႏွင့္ အေတာင္ပံမ်ားအနက္ မည္သည့္အရာသည္ အျမင့္ဆီသိုု႔ပို၍ ထိုးေဖာက္ႏိုင္စြမ္းရိွေၾကာင္း ကိုကိုသိလာေစရ မည္။ တစ္အိမ္တည္း အတူေနသည့္ လူသားႏွစ္ဦးတို၏ မွ်တစြာပိုင္ဆိုင္ျခင္းသည္ အိမ္ ေခါင္မိုးတစ္ခုမွလြဲ၍ က်န္အရာအားလံုးတို႔ ပါဝင္ပတ္သက္ျခင္း မရိွေၾကာင္း ယံုၾကည္ လက္ခံသူ ႐ွားပါးလိမ့္မည္။ စာနာနားလည္မည့္သူကား ပို၍ပင္ ႐ွားပါးလိမ့္မည္ျဖစ္ သည္။
တစ္ဖက္ေဘးခန္းမွ အဖိုးအိုတစ္ဦး၏ ဘုရားရိွခိုးသံ သဲ့သဲ့ကိုၾကားေနရၿပီ။ နာရီ မိနစ္ လက္တံ မ်ားက ေလးဂဏန္းတစ္ခု တည္းေပၚမွာ ေျခစုံရပ္လွ်က္ ေလးနာရီ မိနစ္ႏွစ္ဆယ္၊ တိုက္ခန္းတစ္ခ်ဳိ႔ဆီမွ မီးေရာင္မ်ားေၾကာင့္ ညသည္မဟူရာသိပ္မဆန္ ေတာ့ပါ။ မ်က္စိ မိွတ္၍ႏိုးထေနေသာ ခႏၶာတစ္ခု၊ အိမ္ခန္းတြင္းမွာ ၿငိမ္သက္စြာ လဲေလွ်ာင္းေနေပလိမ့္မည္။ ထိုသူသည္ သူမ၏ခ်စ္လွစြာေသာ တစ္ဦးတည္းေသာ ကိုကိုပဲျဖစ္သည္။ သူမသည္ ကိုကိုအတြက္ တစ္ဦးတည္း မျဖစ္ခဲ့ျခင္း။ ျဖစ္ခြင့္မရိွ ခဲ့ျခင္း၌ ထူးျခားေသာ ေၾကကြဲမႈ၊ ရိွမေနေတာ့သည္မွာ ၾကာခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ မၾကာခင္ နာရီ မိနစ္ လက္တံတို႔ ငါးဂဏန္းေပၚမွာ အတူတကြဆံုစည္းၾကဦးမည္။ သူမထက္ ကံေကာင္းေနေသာသူတို႕ကို သူမအေနႏွင့္ မနာလိုဝန္တိုစြာ မုန္းတီးသည္မွာ အမွန္ပင္ ျဖစ္သည္။ အေဖာ္မဲ့စြာေျပးလႊားေနရသည့္ စကၠန္႔လက္တံတစ္ေခ်ာင္းသည္ သူမသာ ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ၾကာရွည္ဆံုစည္း ခြင့္ရသည့္ နာရီႏွင့္ မိနစ္လက္တံတို႔သည္ သူမအား ေသြးေအးစြာ ေလွာင္ေျပာင္ၾကလိမ့္ဦးမည္။ သူမအားမ်က္ႏွာေျပာင္တိုက္၍ ေလွာင္ေျပာင္ရယ္ေမာ္ေနမည့္ မ်က္ႏွာႏွစ္ခု အမွန္တကယ္ရိွေၾကာင္း သူမမေသျခာခ်င္ပါ။ သို႔ေသာ္ သူမ၏မေသျခာမႈတို႔သည္ ခိုင္မာစြာေသျခာသြားခဲ့ၿပီ၊ ငါးနာရီ ႏွစ္ဆယ့္ငါးမိနစ္ သည္မနက္ ဟန္ေဆာင္ထားေသာ ညအတြက္ က်ဆံုးခန္းပဲျဖစ္လိမ့္မည္။ အမွန္ေတာ့ ညဟန္ေဆာင္ထားသည့္ မနက္ခင္းတစ္ခု ျဖစ္ေၾကာင္း ထိုအခ်ိန္က သက္ေသျပေတာ့ မည္ျဖစ္သည္။ နာရီလက္တံတို႔သည္ ေန႔ႏွင့္ညကို လွည့္စားသည္လား၊ ေနႏွင့္ညသည္ ႏွစ္ခုေပါင္း၍ နာရီလက္တံမ်ားကို လွည့္စားေနသည္ပဲလား သူမမေသျခာပါ။ ေသျခာ သည္က သူမအတြက္ မိုးမလင္းေသးပါ။ မနက္ဟန္ေဆာင္ထားေသာ ညတစ္ခုတည္း၌သူမ ရပ္ေနသည္။
နာရီလက္တံမ်ားႏွင့္ တစ္ညလံုး (သို႔) တစ္မနက္လံုး ခရီးထြက္ခဲ့သည့္ သူမမ်က္လံုးမ်ားသည့္ က်ိန္းစပ္ဖန္ခါးေနေသာ္လည္း မွိတ္လိုက္ဖို႔ကို ဝန္လိုက္ေနၾက ေပဦးမည္။ သို႔ေသာ္မနက္ခင္းႏွင့္အတူ ႏိုးထလာမည့္ ကိုကိုႏွင့္မဆံုေတြ႔ျဖစ္ေအာင္ သူမအိပ္ရာဝင္ရ မည္။
သူမႏွင့္ ကိုကိုၾကား နံရံတစ္ခ်ပ္ျခားလွ်က္ ရိွသည္။ နံရံတစ္ဖက္မွေန၍ လႈပ္ရွားႏုိးထလာမည့္ ကိုကိုေျခသံကို နားစြင့္ျခင္းမွာ ကိုကိုအိပ္ရာထ ဘာမ်ားလုပ္ မလဲသိလိုစိတ္ျဖင့္ မဟုတ္ျခင္းမွာ ေသျခာလြန္းပါသည္။ ပို၍ ေသျခာစြာနားစြင့္မိသည္ ကတံခါးဖြင့္သံ၊ ေသာ့ဖြင့္သံ၊ သံတခါးဆြဲဖြင့္သံ၊ သံတခါးဆြဲပိတ္သံ၊ ေသာ့ျပန္ပိတ္သံ၊ ..သည္အသံတို႔ကို စိတ္ေစာစြာနားစြင့္မိျခင္းသက္သက္ပဲျဖစ္သည္။ သည္အသံမ်ားက ကိုကို အလုပ္ (သို႔) အလုပ္ဟုယူဆရသည့္ ေနရာတစ္ခုသုိ႔ ဦးတည္၍ထြက္သြားၿပီျဖစ္ ေၾကာင္း၊ ကိုကို သည္အိမ္မွ ထြက္သြားၿပီမွာေသခ်ာေၾကာင္း ေဖာ္ညႊန္းေနသည္မို႔ သူမ နားစြင့္မိျခင္းပင္။ ေသာ့ျပန္ခတ္ၿပီး သူမနည္းတူ သီးသန္႔ ပိုိင္ဆိုင္ထားေသာ ေသာ့တစ္စံုကို အိတ္ထဲထည့္၍ ေလွကားမွဆင္းသြားဦးမည့္ ေျခသံကုိ ခံစားခ်က္ကင္းမဲ့စြာ နားစြင့္ ရသည္မွာ သူမ၏ေန႔စဥ္တာဝန္ပင္ျဖစ္သည္။
ထုိေျခသံကို မၾကားႏိုင္ေတာ့ေၾကာင္း ေသခ်ာသြားသည့္အခါ သူမ ႏွစ္ၿခိဳက္ စြာ အိပ္ေပ်ာ္သြားလိမ့္မည္။ သူမသည္ ညမ်ားထဲ၌ နာရီ မိနစ္ စကၠန္႔မ်ားႏွင့္အတူ ခရီးသြားေနရသူျဖစ္ၿပီး ေန႔မ်ားထဲ၌ အိပ္မက္ မက္ေနရသူျဖစ္ပါသည္။ ထိုအိပ္မက္ မ်ားထဲမွ ႏိုးထၿပီး နာရီ မိနစ္ စကၠန္႔မ်ားႏွင့္(မွန္ကန္စြာ) ပံုမွန္လည္ပတ္ ခရီးသြား လုိပါသည္။
သုိ႔ေသာ္ ကုိကုိႏွင့္ သူမအၾကား နံရံတစ္ခ်ပ္ျခားေနသည္မွာ ၾကာေလၿပီ။ ထုိနံရံသည္ မွားယြင္းမႈပဲျဖစ္လိမ့္မည္။ ထိုနံရံကို ၿဖိဳခြင္းပစ္ခ်င္ပါေသာ္လည္း နံရံႏွင့္အတူ ၿပိဳလဲက်မည့္သူက သူမကိုယ္တုိင္ျဖစ္ေနပါသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ မွားယြင္းမႈ ဟု မသိျမင္ေသးေသာ ကိုကို႔ရဲ႕မိုက္တြင္းနက္မႈေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ထုိမိုက္တြင္းနက္မႈ မရပ္တန္႔မခ်င္း သူမ ေမွ်ာ္လင့္သည့္ မနက္ျဖန္တို႔ ဘယ္ေတာ့မွေရာက္လာမည္ မဟုတ္ပါ။ မွားယြင္းမႈနံရံသည္ တခ်ိန္ခ်ိန္ေတာ့ သူ႔အလုိလို ၿပိဳက်ပ်က္စီးမွာ အေသအခ်ာပဲျဖစ္သည္။
သုိ႔ေသာ္ အခ်ိန္အတုိင္းအတာတစ္ခုထိ တည္တံ့ႏုိင္စြမ္းရွိသည္ကို သူမ အလိုမက်စြာ အံ့ၾသရျပန္ေလသည္။ အံ့ၾသသည္ႏွင့္အမွ် နာက်င္ရျပန္သည္။ နာက်င္လြန္းစြာျဖင့္ တစ္ေန႔ ေန႔၏ မနက္ျဖန္တစ္ခုဆီသို႔ ႐ူးသြပ္စြာေမွ်ာ္လင့္ေနသူမွာလည္း သူမပဲျဖစ္ျပန္သည္။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ခုခ်ိန္မွာေတာ့ နာရီလက္တံမ်ားႏွင့္အတူ ေသသပ္စြာေနသားက် ေနၿပီမွာ သူမပဲျဖစ္သည္။ ထို႔အတူ ထိုနာရီလက္တံမ်ားကို ေန႔ရွိသေရြ႕ အားက်စြာ (တနည္း)သနားၾကင္နာစြာ မုန္းတီးေနဦးမည့္သူမွာ သူမပဲျဖစ္ပါေတာ့သည္။
စုမီေအာင္
(၁၉၉၇၊ ႏုိဝင္ဘာ၊ ႐ုပ္ရွင္စတားမဂၢဇင္း)
No comments:
Post a Comment